vart hittar jag hur man gör en backup nånstans
Settings > System Settings > Backup Utility
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 14 February 2011 - 19:52
Settings > System Settings > Backup Utility Postad 15 February 2011 - 16:37
Köpte i dagarna Uncharted 2 Platinum (UK version?) BCES 00727/7. Efter installation och nerladdning av 9 patchar så fick jag igång spelet. Då visar det sig att man ser alla vita linjer runt alla objekt, typ skelettet på alla objekt, flimmer flimmer. I stort sett ospelbart, ser knappt vad det är för någonting i spelet.
Jag gick in i en av menyerna och kollade runt lite och när jag återväde till spelet så var det borta, spelet såg ut helt som det skulle. Spelade en stund till, spelet körde en filmsekvens och när det var game-mode igen så återkom alla linjerna. Hur jag än försöker så kan jag nu inte få bort det igen. Upplysta banor eller miljöer är det i stort sett inget fel på, men så fort det är lite skum belysning så återkommer skiten. Man kan även ana det på svarta detaljer i spelet. Trodde att detta var relaterat till UC2 men nu när jag kör igång UC1, som jag tidigare inte haft problem med så är det samma sak där. Jag tror nu att det är fel på min PS3:a. Så här ser det ut i UC2: ![]() Är det någon som upplevt detta eller har någon aning om vad det beror på eller hur man åtgärdar det? Redigerat av Tiberun, 15 February 2011 - 18:17. Postad 16 February 2011 - 14:18
Ser sjukt skumt ut. Åk in till stället som du köpte PS3:an hos och lämna för reparation.
Postad 20 February 2011 - 22:55
Jag använder min PS3a mest för att titta på film. Ibland händer det att den börjar spola baklänges eller någon annan funktion som aktiveras trots att ingen rör kontrollen. Detta kanske händer en gång per vecka högst.
Eftersom det handlar om blåtand och kontroller och PS3 skall paras ihop så fattar jag inte hur den skulle kunna uppsnappa signaler från något annat. Vad kan vara fel? Postad 21 February 2011 - 08:55
Det kan ju vara glapp i din kontroll som gör att en funktion aktiveras?
Postad 21 February 2011 - 12:03
Det finns en inställning som gör att handkontrollen stängs av efter utsatt tid som den ej använts. Testa att slå på denna funktionen och se om problemen försvinner.
Tror precis som Nose att det kan vara något som glappar. Du märker inte av något liknande när du spelat? Postad 21 February 2011 - 12:20
Rykte om nytt, makabert PS3-hack.
Låter folk obanna sig själva och banna andra. Bara några dagar efter det att Sony gjort sitt uttalande om Playstation 3-hackningarna, och meddelat att man kommer banna moddade konsoler permanent, svarar nu hackarna med en ny funktion. En funktion som inte bara tillåter personer att obanna sina konsoler, utan även banna andra om de har tillgång till denna konsols ID-nummer. Allt detta enligt sidan Destructiod, och nu återstår det bara att se hur mycket sanning som ligger i dessa uppgifter. Om hacket existerar kommer det bli intressant att se till vilken grad det kan användas, och hur Sony planerar att stoppa det. Till dess att vi vet mer bör du dock inte lägga ut din konsols ID-nummer på internet... Postad 21 February 2011 - 12:24
Verkar vara ett longshot. Att dem däringa hackarna inte ger sig
Flytta posten till denna tråden istället. Hör bättre hemma där. Postad 21 February 2011 - 20:23
Tack noseone och Birkanoff, det kanske kan vara något sådant. jag har dock fyra kontroller och tror inte det varit begränsat till bara en men kanske bäst att hålla det i åtanke och se om det finns ett sådant mönster. Jag spelar sällan men har inte märkt av något vid andra tillfällen. Har också strömspar på vilket iofs är störigt då det tar tid att få igång kontrollen igen.
Postad 24 February 2011 - 12:12
Jag har igår fått hem en router Asus N56U.
Till den har jag kopplat en HDD (används som hemserver) När jag nu ska streama filmer från HDD så får jag upp DLNA 501 Error. Finns det en lösning på detta? Postad 26 February 2011 - 11:05
Hjälp!
Jag lämnade in mitt ps3 för 1 månad sen på lagning av YLOD. och igår fick jag hem Killzone 3 och spelade den dog 2ggr under en halvtimma Postad 06 March 2011 - 10:22
Nån som har koll på om det funkar flytta över sin hårddisk till en ny PS3 och ha kvar alla speldata och saves som innan?
Har som många andra råkat ut för YLOD till slut och har inte gjort nån back-up innan. Postad 06 March 2011 - 13:04
Har för mig att det inte går alls. Eftersom HDD:n signeras till just den PS3:an. Postad 23 March 2011 - 17:41
Tydligen ska detta gå, jag hoppades på att min gamla PS3a skulle åtminstone fungerat en stund före gjorde en Transferring data-åtgärd Postad 23 March 2011 - 17:48
Jag gjorde en backup innan men eftersom vissa saker är låsta och kopieringsskyddade till den specifika PS3n och den totaldog ochså kunde inte göra en Data transfer ens Då återställde den bara data som inte var markerad låst/kopieringsskyddad. Dock är trofeer något som bara kan backas upp centralt tydligen. Postad 23 March 2011 - 17:55
Nu undrade han över att flytta över den fysiska HDD:n till en ny konsoll. Konsollen är dödn och då funkar inte denna metod. Postad 25 March 2011 - 00:02 Har du rätt i, och för att förtdliga, HDDn är signerad till den specifika enhet och vid byte av HDDn till ny enhet kommer den nya bara vilja formatera om hela disken om den stoppas in i en annan enhet. Postad 27 March 2011 - 23:14
Har ett problem som jag tänkte dela med mig av och se ifall fler har samma.
Fick YLOD på mitt första PS3 och fick ett nytt för ca 4-5 månader sedan med ny garanti på denna. Nu så kör fläkten på maxvarv efter 1 minuts dvd trots att jag flyttat konsolen till golvet ståendes för att undersöka ifall ventilationen var problemet men så var inte fallet. Jag kan inte ens se en film utan högsta volym för att fläkten överröstar allt och grannarna uppskattar nog inte hög volym 9-12 på kvällen. Fler som har detta problem att fläkten går på max trots god ventilation? Postad 07 April 2011 - 20:26
Nytt problem med mitt ps3.
Har tidigare fått ylod två gånger och fixat det två gånger, sista gången höll det i flera månader, tills igår. Fast jag är osäker på om det är ylod igen då det inte är samma symptom som innan. Nu startar ps3an, går att spela en liten stund (några minuter) sen stänger den av sig och blinkar rött. Alltså ingen gul lampa först... bara blinkar rött. Och den går att starta som sagt dock bara några minuter. Är detta samma sak eller ngt annat kul fel? Postad 09 April 2011 - 19:19
Min ps3 är trasig sen två veckor.
Den gick sönder när jag slarvigt tryckte i en skiva.... Mekanismen drog igång men skivan var kvar ute så den verkar tro att det sitter en skiva i fast det inte gör det. När jag startar konsollen så susar det till 1 sek sen så blinkar en röd lampa. Jag har plockat isär och "rättat till" BD-spelaren men inget hjälper. Har även gjort fläkttestet utan resultat. När jag pratade med killarna på Gamestop så sa dom att det bara var att kassera den:-( Någon här som har några tips? Postad 10 April 2011 - 10:27
Skulle vara att köpa en ny läsare. Postad 12 April 2011 - 13:12
Hej!
En kompis till mig har problem med sin PS3a. Han är inte medlem här så jag ställer frågan åt honom. Han vill kopiera över sina sparade saves till ett USB-minne men får upp en ruta om att USB-minnet är låst! Detta händer bara under sparade saves. Han har provat med flera olika saves. Det går utmärkt att titta på ett foto eller en film på USB-minnet när den är inkopplad i PS3an. Läste tidigare i tråden att Sony har gjort ändringar i 3.50 så att alla USB-enheter inte går att använda. Detta kanske är något som påverkas av det? Tacksam för svar! Postad 13 April 2011 - 23:07
Börjar min PS3 (hdd?) ge med sig.....
Skulle ladda ner ett demo och ett spel idag, vilket tog sin lilla tid. Tänkte först att det kanske var mycket aktivitet på PSN, Så när dom skulle installeras så gick det segt även där Startade spelet jag laddade ner "Dungeon hunter: alliance" och det laddade också segt (kanske är spelet i sig?) När jag väl spelade det så flöt allt på precis som det ska. Så vad tror ni? börjar den ge med sig eller finns det något att göra åt "segheten" förutom att köpa ny hdd eller maskin. Tacksam för svar. Postad 14 April 2011 - 13:18
Många savefiler är kopieringsskyddade vad jag förstått så det kan ju vara det. Testa köra en total backup och se om den fortfarande klagar.
Om du kan så försök lyssna på HDD:n när spelet skriver eller läser från den. Om du hör missljud så kan det vara dags att köra en backup. En sak du kan testa mot segheten är en restore. Postad 20 May 2011 - 17:42
Jag har haft lite problem med hägningar på sistonde och jag tror inte det har med senaste firmwaren att göra. Min är en gammal japansk 20GB tjockis sen 2007 med utbytt hårddisk, så jag tänkte att nu efter alla dessa år så lär den vara proppfull med damm.
Så jag började dra isär den, men jag kunde bara konstatera att mängden damm i konsollen var otroligt lite!! Min dator har på ett år samlat på sig 10ggr mer damm.. jag behövde knappt dammsuga och själva fläkten hade inge damm alls på sina rotorblad! Jag är imponerad... Något som jag dock upptäckte var hur den är konstruerad.. jag har inte tänkt på var den har sugit in luft och blåst ut luft, men om man har den ståendes så suger den in luft uppifrån och blåser ut det bak. Men efter som jag har den ståendes i en bokhylla med tak och bakstycke av hängande tyg, så kommer all värme gå rakt upp och sugas in igen, varpå den inte blir direkt svalare. Så jag får tänka om hur man ska placera den.... Kanske ska ställa den uppochned så den suger in luft nedigrån och blåser ut bak (så att varmluften tar vägen ut upptill frammåt ur bokhyllan)... =) Kanske man släpper random hägningar i fortsättningen. Edit: det gick så lagom bra... Den gick upp i maxvarv redan efter 20 sekunder. Vände den åt "rätt" håll och då gick den tillbaka till normalt igen. Jag får nog tänka om hela min placering på den :/ Redigerat av novaland, 21 May 2011 - 09:05. Postad 21 May 2011 - 18:21
Jag hade tänkt att lägga handkontollen på hyllan och pensionera mig p.g.a hög ålder och trasig PS3, men nu suger det bra i köptarmen
En bra BD-spelare som jag siktat in mig på, Sony BDP-S580, kostar ju nästan lika mycket som en PS3.... Jag köpte mig en Boxee som substitut för film och musik, men det känns inte tillräckligt. Jag skulle vilja veta hur andra som har bytt till ny konsoll har burit sig åt för att få ladda ner köpta Singstar-låtar en gång till? Det handlar om låtar för ca.2000kr som jag inte har lust att betala en gång till.... Postad 21 May 2011 - 18:32
Det skall gå att kontakta kundtjänst (Nordisk Film) så kan de fixa så du får ladda ner dem igen. Postad 26 May 2011 - 16:00
Vet inte om ni har läst om att LA Noire ska orsaka problem med gamla PS3. Här är iaf lite bakgrundsinfo: http://www.gamereact...ering/?cat=news
Klarade iaf spelet problemfritt igår. Idag tänkte jag försöka få några fler stjärnor på uppdragen, redan när jag skulle välja uppdrag så dog PS3:an. Fick alltså sk. YLOD och min PS3 som köptes på releasedagen är nu helt död. Har naturligtvis ingen garanti, och 3 år enligt konsumentköplagen har också passerat, det jag tänker mig är att speltillverkaren borde vara ansvarig. Tankar? Postad 26 May 2011 - 16:19
Tråkigt, men den går att laga själv om man är lite teknisk, eller man kan väl lämna in/skicka den på lagning annars. Postad 02 June 2011 - 12:48
Jag kan inte koppla min PS3 slim med senaste uppdatering till trådlösa router som är en Apple Extreme med trådlös säkerhet WPA2, jag har även ändrat säkerheten till WPA/WPA2 personal men utan framgång.
Jag antar att PS3 inte gillar ÄÅÖ och mitt trådlösa nätverk heter "Ett illegalt nätverk" och varje gång jag försöker ansluta får jag alternativ att ändra namnet även jag ändra namnet till annat får jag felmeddelande att ingen trådlösa nätverk hittades! Hjäälp! Postad 07 June 2011 - 23:47
Känns som att jag får göra en tripp tillbaka till elgiganten med min refurbade PS3 nu snart.
Streamade lite serier till den och märkte att fläkten gick ganska högt. Så stängde av och flyttade ut den från bänken och ställde den på golvet på högkant. Ingen skillnad, så satte tillbaka den och spelade lite nu ikväll. Efter ca 1,5 timmes spelande så helt plötsligt fick maskinen psykbryt och fläkten maxvarvar. Dashboardade och väntade på att den skulle lugna ner sig utan resultat så stängde av den helt. Startade upp den en kort stund och då verkade det vara lugnt. För säkerhets skull så kopplade jag ur den helt nu och ska kolla om problemen uppenbarar sig imorron igen. Tråkigt med tanke på att jag fick denna för bara några månader sedan.. Postad 08 June 2011 - 04:51
Tänk på att de e äckligt varmt nu så det är inget ovanligt att maskinerna får kämpa på för att kyla sej. Min ps3a låter sådär efter 10minuter nu när man har mellan 35-45 grader inne Postad 08 June 2011 - 08:44
Sitter nere i en källare så det är nog inte varmare än typ 20 grader. Postad 16 June 2011 - 20:38
Blu-ray-läsaren i min PS3 tycks ha dött, den läser DVD-skivor man om jag stoppar in en blu-ray klickar det till lite märkligt en gång och sedan händer inget mer. Enligt Google verkar det inte vara särskilt ovanligt. Min konsol är 1 år och 3 månader, någon som råkat ut för detta och fått det på reklamation?
Mailade Nordisk film för två dagar sedan och undrade om de tog det på reklamationsrätten men de har inte klarat av att svara på två dagar... När min 360 fick E74-fel var konsolen på väg med UPS efter två dagar... :/ Postad 18 June 2011 - 15:29
Prata med företaget som du köpte konsollen från istället. Det borde inte vara några problem alls. Postad 21 June 2011 - 06:07 Har gjort det nu och det borde inte vara några problem. Dock fattar jag inte varför supporten hos Nordisk Film inte kan meddela att det är ett känt fel som vi tar på reklamationsrätten... Har haft en ganska lång mailkonversation med dem men får mest nonsenssvar... :/ Min blu-ray-läsare lever just nu sitt eget liv, i ca 70% av fallen fungerar den inte men ibland fungerar den. Samma skivor som är rena och repfria. Sitter just nu och hoppas att den ska lägga av ordentligt vilket skulle göra det enklare att reklamera maskinen. Postad 03 July 2011 - 12:12
Misstänker att någon har pillat med inställningarna på min förstärkaren då ljudet ut till PS3 (optisk kabel) inte längre fungerar som det alltid gjort + att andra inställningar var åt skogen. Har nu fixat allt utom ljudet til PS3:an. Den optiska kabeln fungerar bra med andra källor men när det kommer till PS3an är det dött.
Har gjort alla inställningar man ska i menyn enligt konstens alla regler. Kan den optiska ingången på konsollen vara trasig? Kör man ljudet via TVn funkar det bra. Men det är ju för trist. Vänder mig till er i denna desperata stund... Postad 07 July 2011 - 09:37
Då har man övergivit Playstation 3 och Sony för gott. Först pajade nätagregatet och jag fick en ny konsol. Höll ett år och sedan startade den plötsligt inte. Ingen garanti kvar så jag gav bort den och lämnar konsolträsket. Xbox 360 ska ju också vara av dålig kvalité. Och jag spelar ju ändå mest PC.
Tack och hej från mig här och hoppas era konsoler håller bättre. Postad 07 July 2011 - 09:54
MC 75: Det är inte inställningen i menyn på själva PS3:an som ändrats då? Så den inte längre skickar ljudet optiskt menar jag...
Postad 16 July 2011 - 12:52
Vet inte om jag hamnat i rätt tråd nu men jag chansar.
Jag har precis köpt ett nytt ps3 slim då mitt gamla ps3 60gb kraschade. Tidigare har jag kunnat använda 2 st av mina externa western digital hårddiskar, respektive 1TB och 2TB. Varav 2TB disken är en My book 3.0. Båda hårddiskarna är i FAT32 så det felet är uteslutet. Men nu när jag ska koppla dessa till min nya Ps3 Slim vill enbart den äldre vanliga western digital disken bli hittat och kan spela material från den medans den andra går inte att hitta överhuvudtaget och jag har testat att shifta usb portar. Någon som varit med om samma problem eller kan ha en ide om vad felet är? Postad 20 July 2011 - 19:48
Hej, Har problem att när jag spelar upp vissa blue-ray filmer så låter ps3 väldigt högt och "hackar" låter det som. Kan det vara skivan i sig eller är det ps3 som det kan bero på? Jag har cirka 2 filmer som det blir så på. Jag kan dock kolla på det utan att bild eller ljud är konstigt.
Postad 12 August 2011 - 16:00
Hej!
Har precis köpt en d-link dwa-140 wireless n kan jag få den att funka med ps3!!! Postad 13 August 2011 - 13:18
Antagligen lasern som rör sig väldigt hastigt när den läser från skivan.
Vad jag kan se så är det ett USB-kopplat wireless kort. Detta behöver du inte då PS3:an har WiFi inbyggt. Postad 13 August 2011 - 14:44
jo jag vet men jag har dålig signal i detta rummet så jag behöver nåt som förstärker signalen. Postad 13 August 2011 - 14:49
Byt namn på nätverket då //Peter Postad 13 August 2011 - 16:19
Då hade jag satsat på att fixa en access point i det rummet. Billig lösning är att bara fixa en router till och ställa den i bryggat läge. Postad 13 August 2011 - 22:54
Är det någon mer än jag som får problem med nedladdning av spel?
Den slutar att ladda ner och allt går mycket långsamt. Den enda lösning är att avbryta nerladdningen och börja om från början. Postad 14 August 2011 - 10:47
Har haft liknande problem när jag laddat ner både från dator och PS3 samtidigt. Verkar som att PS3:an har lägre nätverksprioritering än annan utrustning. Postad 25 August 2011 - 10:45
Det är något fel på min PS3, den inte vill spela Blu-Rays och ger ifrån sig ett tickande ljud när jag sätter in en BD-skiva. TV-spel verkar dock fungera. Jag har haft min PS3 i ett par år nu och aldrig upplevt problem, men nu helt plötsligt börjar fanskapet krångla.
Någon som vet vad felet kan vara? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |