Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd - Antec Fusion **

1389 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SilverStone Nightjar ST30NF 300W (Nätaggregat) 1 9.666666 (14) Inga priser
Antec NSK2400 (Silver/Svart) (Chassi) 4 9.222222 (8) Inga priser
Antec Fusion (Silver/Svart) (Chassi) 2 9.32258 (30) Inga priser
Antec Fusion Black 430 (Svart) (Chassi) 3 9.347826 (22) Inga priser
Antec Fusion 430 V2 (Silver/Svart) (Chassi) 3 9.027776 (35) 1 798:-
Antec NSK2480 380W (Silver/Svart) (Chassi) 4 9.074074 (26) Inga priser
Antec Fusion Remote (Silver/Svart) (Chassi) 5 8.53846 (12) 1 690:-
Antec Fusion Remote Max (Svart) (Chassi) 5 7.75 (11) Inga priser
24 relaterade trådar
atx kort i antec fusion, gjort bortmig (5 inlägg) 14 år sedan
HTPC bygge - Bör jag ändra på något? (21 inlägg) 15 år sedan
Antec black LCD +Mediaportal (28 inlägg) 16 år sedan
Omvandla en Antec Fusion till Full ATX! (16 inlägg) 16 år sedan
Kommentarer till Tyst HTPC Quad core av demoniak (2 inlägg) 17 år sedan
Kommentarer till Tyst HTPC Quad core av demoniak (3 inlägg) 17 år sedan
Plockat ihop en HTPC, något som fattas? (21 inlägg) 17 år sedan
Antec NSK1480 vs Antec NSK2480 (9 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Antec Fusion 430 (4 inlägg) 17 år sedan
Nätdel i Antec 2480 (4 inlägg) 17 år sedan
Vad för HTPC`/Cube chassie? (7 inlägg) 17 år sedan
Antec Fusion v2 eller OrigenAE H6 (Silver) ? (5 inlägg) 17 år sedan
Passiv kylning till XFX GEFORCE 8800GT 512MB ? (2 inlägg) 17 år sedan
HTPC-bygge - Trasiga delar? :-/ (9 inlägg) 17 år sedan
5.1 utan förstärkare (1 inlägg) 17 år sedan
Klarar jag mig med 300W? (20 inlägg) 18 år sedan
Synpunkter på setup sökes (13 inlägg) 18 år sedan
Mitt inte så unika HTPC projekt.... (6 inlägg) 18 år sedan
Nätverket på min HTPC (3 inlägg) 18 år sedan
Antec fusion plats på sidan? (2 inlägg) 18 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 18 år sedan
HTPC (11 inlägg) 18 år sedan
Ersätta Boxer-box (4 inlägg) 18 år sedan
HTPC-burk (11 inlägg) 19 år sedan

Postad 18 January 2009 - 22:03

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Hittade nu en Antect Fusion V2 Silver med 430W PSU på netvaruhuset.com. I deras spec står det till och med att det är VFD-display på men det tror jag på först när jag river upp den från kartongen. :)

Direktlänk till chassit: http://www.netvaruhu...products_id=917

Tack för tipset, men Netvaruhuset känns inte seriösa:
https://www.prisjakt....php?ftgid=1528

Få omdömmen från köpare, och de omdömen de fått är negativa.

Redigerat av Svenskgurka, 18 January 2009 - 22:03.

Postad 19 January 2009 - 00:05

sackerud
  • sackerud
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Tack för tipset, men Netvaruhuset känns inte seriösa:
https://www.prisjakt....php?ftgid=1528

Få omdömmen från köpare, och de omdömen de fått är negativa.

Betrakta mig som försökskanin då :)
Lade beställning för 3 timmar sedan men jag har inte sett röken av någon orderbekräftelse än. Finns ingen orderhistorik på deras sajt heller. Menmen, det kan jag ta bara jag får en rackarns Antec Fusion med VFD!

Återkommer med rapporter!

Postad 22 January 2009 - 11:40

sackerud
  • sackerud
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Min Antect Fusion med VFD fanns inte på Netvaruhuset.se som deras webbshop ville påskina. Dock hittade jag den efterlängtade modellen på pchandel.se: http://www.pchandel....oducts_id/56492! Dom har t.o.m. varit ut på sitt lager för att bekräfta att det verkligen är VFD-display på.

Förhoppningsvis kommer den på posten idag eller imorgon.

Det blev ICD som fick leverera chassit, se mitt inlägg #1306

Redigerat av sackerud, 26 January 2009 - 17:01.

Postad 23 January 2009 - 12:15

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Min Antect Fusion med VFD fanns inte på Netvaruhuset.se som deras webbshop ville påskina. Dock hittade jag den efterlängtade modellen på pchandel.se: http://www.pchandel....oducts_id/56492! Dom har t.o.m. varit ut på sitt lager för att bekräfta att det verkligen är VFD-display på.

Förhoppningsvis kommer den på posten idag eller imorgon.

Inte så många betyg, men de två senaste är endast en stjärna. Betala inte i förskott bara. :blush:

https://www.prisjakt....php?ftgid=1100

Postad 25 January 2009 - 11:24

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
Finns det något bra program/drivisar för skärmen i lådorna så man kan bläddra i mp3 biblioteket och då se var man är någonstans i displayen så man slipper ha tv'n på?

Postad 26 January 2009 - 16:56

sackerud
  • sackerud
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Oops! Fel av mig, jag beställde faktiskt mitt chassi från ICD i skellefteå: http://www.icd.se/in...products_id=386. Dom hade bra service via telefon, chassit leverades fort. Inte så billigt kanske men nu står det ett chassi i stereobänken med VFD iaf. Betalade med postförskott.

Ursäkta förvirringen, det var min kära fru som hjälpte mig med beställningen när jag satt upptagen på jobbet... ;)

Redigerat av sackerud, 26 January 2009 - 16:59.

Postad 31 January 2009 - 11:00

jesperk
  • jesperk
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
tjenare...

Är det någon som vet hur man koppla in lcd'n utan att använda sig av adaptern som följer med..?? om man kollar på jizzler så ser det ut som han har skippat adaptern har pm'att han men vill ha svar snabbt så slänger ivag samma fråga här..:D

tacksam för svar

Redigerat av jesperk, 31 January 2009 - 14:28.

Postad 31 January 2009 - 14:52

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
Varför vill du inte använda adaptern?

Postad 31 January 2009 - 15:45

jesperk
  • jesperk
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Tycker det verkar onödigt om man inte behöver, När det är så fina kabar från nätagget vill man ju inte ha en plastig ful adapter som är på tok förlång också..:D

Postad 03 February 2009 - 08:51

tord00
  • tord00
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Hej, jag hade oxå velat haft en Antec Fusion V2 430 men den verkar ju vara omöjlig att få tag på. Frågan är om Antec NSK2480 kommer fungera bra med min Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz Box och Asus P5N7A-VM kombo. Blir det några begränsningar, kommer det fungera. Eller ska man skita i det caset och gå på ett Antec Fusion Remot chassi. I sådana fall, vilken PSU ska man köpa till?

Mvh
/t

Postad 07 February 2009 - 15:02

jac
  • jac
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag ska bygga min första htpc och funderar på om produkterna nedan passar i ett Antec Fusion Remote chassi? Har ni några andra råd eller synpunkter så tar jag gärna emot det (produktval, prestanda, ljud och värme…).

Antec Fusion Remote (Silver/Svart) (Desktop/HTPC-chassin)
Antec EarthWatts 380W (Nätaggregat - ATX)
AMD Athlon 64 X2 4850e 2,5GHz Box (CPU (AMD Socket AM2))
Scythe Ninja Mini (CPU-kylare)
Gigabyte GA-MA78GM-S2H (Moderkort (AMD Socket AM2/AM3))
Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB (DDR2-minnen)
Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 32MB 1TB (3,5 tums S-ATA-hårddiskar)
LG GGC-H20L (Blu-ray & HD DVD-läsare)
TerraTec Cinergy HT PCI (TV-kort)

https://www.prisjakt...d...ta&k=606480

Jag tänkte pröva att ha min htpc i en tv-bänk som är stängd med frostat glas med viss ventilation. Frågan är om kylningen räcker för det. Den kommer inte användas för några avancerade spel utan mest bara för film och musik. Jag funderar på att köpa en Scythe Ninja Mini för att kyla min CPU. Är det någon som har erfarenheter av detta?

Sen är ju frågan om man ska köra xbmc eller betala för wmce? Har läst lite om båda och det verkar inte vara några större skillnader. Eller har jag fel? Till xbmc finns ju en del skins men inte så snygga. Känner ni till någon bra länk där det finns några snygga skins. Tjejen måste ju också blir glad =)

Postad 23 February 2009 - 16:00

theswede78
  • theswede78
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Bara en snabb fråga. Började harva igenom tråden, kom sådär 26 sidor innan jag började tröttna. Sladden som kommer från displayen som är konverterad till en "halv USB-kontakt" den har ju tre pin hål och ett som är igenfyllt. På moderkortet är det två rader, den ena med 4 pins och den andra med 3. Borde inte displaykontakten sitta på den raden med 3 pins. Märkningen på kontakten är inte exakt samma som på moderkortet det är därför jag e lite tveksam.

Postad 24 February 2009 - 21:34

theswede78
  • theswede78
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Vad är denna sladd till den kommer från chassit.

Klicka här för att se bilden

Postad 24 February 2009 - 21:42

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Vad är denna sladd till den kommer från chassit.

Klicka här för att se bilden

Den ska anlutas till displayen om man vill kunna starta datorn från fjärrkontrollen.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 24 February 2009 - 21:43.

Postad 25 February 2009 - 07:37

theswede78
  • theswede78
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Den ska anlutas till displayen om man vill kunna starta datorn från fjärrkontrollen.

Men sladden kommer från chassit, ska den in där igen och kopplas till displayen?

Har nämligen ett litet problem, som jag sett återkomma här i denna tråden. Har kopplat allt men datorn startar inte. När jag trycker in powerknappen rycker bara fläktarna (cpu och chassifläkt) till, sen inget mer. Lampan på moderkortet lyser, så dit är det ström antar jag. Har provat att vända på PWR SW kontakten, även att bara köra med den altså RST och HDD LED urkoplade.

PROBLEM LÖST!!

Redigerat av theswede78, 27 February 2009 - 11:25.

Postad 12 March 2009 - 21:17

Unregistered6a55d5e3
  • Unregistered6a55d5e3
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej!

Har ägt ett Antec Fusion ett tag nu och är riktigt nöjd, för utom att jag och min sambo har börjat tröttna lite på ljudnivån. Eller rättare sagt, jag har tröttnat på ljudnivån och hon har tröttnat på att chassilocket står lutat emot väggen där jag ställt det för att ha dator öppen, för att få in mer luft. :)

Jag är helt grön när det gäller kylning, jag har aldrig tidigare brytt mig om hur mycket mina datorer har låtit, men när det gäller HTPCn så stör det mig.
Så det jag behöver är lite tips och råd med är hur jag kyler mitt chassi bra men till en inte allt för dyr peng.

Min tanke är att byta de två 120mm fläktarna som medföljer Antec Fusion till Noctua NF-S12-1200 120mm.
Samt att byta CPU-kylaren från orginalet ( AMD Phenom X4 9850 ) till en Scythe Ninja Mini.

Frågorna då:

1. Vad tror ni? Kan detta vara ett bra alternativ?
2. Har läst lite omdömen om Scythe Ninja Mini, en del kör den passivt och en del byter fläkt. Skulle jag kunna köra den passivt tror ni? Om inte, vilken fläkt rekomenderas?
3. Med risk för att totalt idiotförklara mig själv så måste jag ändå fråga, Vilket håll vänder man lämpligast sina chassifläktar åt? Blåsa ut eller in? Eller både och?

Om jag är helt ute och cyklar med min idé så skulle jag verkligen uppskatta andra tips.

Tack på förhand

Z

Postad 12 March 2009 - 23:03

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Hej!

Har ägt ett Antec Fusion ett tag nu och är riktigt nöjd, för utom att jag och min sambo har börjat tröttna lite på ljudnivån. Eller rättare sagt, jag har tröttnat på ljudnivån och hon har tröttnat på att chassilocket står lutat emot väggen där jag ställt det för att ha dator öppen, för att få in mer luft. :)

Jag är helt grön när det gäller kylning, jag har aldrig tidigare brytt mig om hur mycket mina datorer har låtit, men när det gäller HTPCn så stör det mig.
Så det jag behöver är lite tips och råd med är hur jag kyler mitt chassi bra men till en inte allt för dyr peng.

Min tanke är att byta de två 120mm fläktarna som medföljer Antec Fusion till Noctua NF-S12-1200 120mm.
Samt att byta CPU-kylaren från orginalet ( AMD Phenom X4 9850 ) till en Scythe Ninja Mini.

Frågorna då:

2. Har läst lite omdömen om Scythe Ninja Mini, en del kör den passivt och en del byter fläkt. Skulle jag kunna köra den passivt tror ni? Om inte, vilken fläkt rekomenderas?
3. Med risk för att totalt idiotförklara mig själv så måste jag ändå fråga, Vilket håll vänder man lämpligast sina chassifläktar åt? Blåsa ut eller in? Eller både och?

Om jag är helt ute och cyklar med min idé så skulle jag verkligen uppskatta andra tips.

Tack på förhand

Z

Jag bytte enbart ut CPU-fläkten till en Zalman, nånting, och kör 120mm fläktarna på mellanfart. Stör mig inte nämnvärt på den, bara att nätagget varvar upp ibland... Så det skulle jag byta innan jag bytte 120mm fläktarna... Men då får du beställa strömsladden till displayen från antec om den ska funka...

Postad 14 March 2009 - 10:14

koops
  • koops
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

1. me tanke på att ninja mini bara har stöd för 80-92mm fläktar o din cpu har en tdp på 125w (vilket är på tok för mycket för en htpc) så kan du glömma att du får en tyst kylning ..mitt råd e att du kör en kylare me en 120mm fläkt, typ zalman cu7700 ..bäst vore att byta ut cpun mot en som har en tdp på max 65w (gärna lägre)

2. se ovan

3. de ska blåsa utåt :blink:

Postad 15 March 2009 - 16:30

rola
  • rola
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en fråga angående ett grafikkort.
Jag har ett Antec Media Center Case Fusion V2 chassi (höjd 14cm enl.spec) och tänkte köpa ett Gainward GeForce 9400GS 1GB PhysX CUDA kort, länk: Gainward GeForce 9400GS.
Frågan är om det får plats på höjden?
Jag har letat men hittar inga mått..
Kollar på film och hd-tv.
Eller är det någon som har ett bättre förslag på kort? :)
Tack på förhand /Rola.

Redigerat av rola, 15 March 2009 - 16:54.

Postad 15 March 2009 - 21:17

koops
  • koops
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har en fråga angående ett grafikkort.
Jag har ett Antec Media Center Case Fusion V2 chassi (höjd 14cm enl.spec) och tänkte köpa ett Gainward GeForce 9400GS 1GB PhysX CUDA kort, länk: Gainward GeForce 9400GS.
Frågan är om det får plats på höjden?
Jag har letat men hittar inga mått..
Kollar på film och hd-tv.
Eller är det någon som har ett bättre förslag på kort? :D
Tack på förhand /Rola.

kortet får plats :) ..o de e ett bra kort ..inge man spelar nya spel me kanske men de va ju inte de du va ute efter heller ..glöm inte o dra ner CoreAVC 1.9 så du får dxva (tack vare nvidias cuda) me dina hd filmer (även om du kör me vobsub o dylit, helt underbart :P )

Postad 15 March 2009 - 21:39

rola
  • rola
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

kortet får plats :) ..o de e ett bra kort ..inge man spelar nya spel me kanske men de va ju inte de du va ute efter heller ..glöm inte o dra ner CoreAVC 1.9 så du får dxva (tack vare nvidias cuda) me dina hd filmer (även om du kör me vobsub o dylit, helt underbart :D )

Tack för svaret koops! :P
Då blir det att beställa ett sånt. ska bara kolla på film och tv.

Postad 08 April 2009 - 16:03

Thermal
  • Thermal
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jag har ett Antec Fusion remote som jag är i det stora nöjd med men dock inte fjärrkontrollen, en Veris RM200. Jag har en XBOX 360 fjärrkontroll som också skall fungera till Windows MCE (jag kör Vista 32bitars) som jag hellre vill använda. I settings på Imon mjukvaran finns MCE Remote med som alternativ men det händer inte ett dugg. Är det fler som har samma problem, och har ni löst det i så fall?

Postad 15 April 2009 - 16:21

Ludvig
  • Ludvig
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har inte riktigt läst igenom hela denna tråd nu, den börjar bli ganska lång =)
Men jag har en fråga:
Jag äger ett Antec Fusion Black, och sitter och försöker trixa lite med LCD skärmen.
Jag använder nästan enbart Media Player Classic för att kolla på film på HTPn, och vill då att LCD ska visa filmens runtime.
Antingen är det väldigt klurigt, eller så är jag seg.

Jag använder för tillfället iMON's LCD drivers som följde med, då jag inte riktigt verkar hitta några som är bättre.

Hur har ni konfigurerat er LCD?

Tacksam för svar!

Postad 20 April 2009 - 12:55

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Är denna modell (Fusion) på väg ut för att ersättas av något nytt eller? Väldigt få som har den kvar i lager. Verkar bara vara de med höst pris som har några kvar.

Postad 20 April 2009 - 15:56

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag har inte riktigt läst igenom hela denna tråd nu, den börjar bli ganska lång =)
Men jag har en fråga:
Jag äger ett Antec Fusion Black, och sitter och försöker trixa lite med LCD skärmen.
Jag använder nästan enbart Media Player Classic för att kolla på film på HTPn, och vill då att LCD ska visa filmens runtime.
Antingen är det väldigt klurigt, eller så är jag seg.

Jag använder för tillfället iMON's LCD drivers som följde med, då jag inte riktigt verkar hitta några som är bättre.

Hur har ni konfigurerat er LCD?

Tacksam för svar!

tyvärr kan du nog bara använda de program som finns i konfigurationsprogrammet för LCD´n... (glömt vad det heter)

Men i Media Center funkar det fint :)

Postad 20 April 2009 - 15:57

Unregisteredb9c26555
  • Unregisteredb9c26555
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Har du kollat på LCDSmartie? Jag har ett äldre Fusion med VFD display och kör LCDSmartie för att styra den.

/Peter

Postad 20 April 2009 - 16:09

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Nån som satt in en minneskortsläsare på något smart sätt i detta chassi? Finns ju ingen 3,5" plats i fronten att använda.
Kanske kan man dölja den på undersidan mellan fötterna och dra in en USB-sladd internt eller till baksidan.

Postad 20 April 2009 - 16:13

Unregisteredb9c26555
  • Unregisteredb9c26555
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Du kan ju använda platsen för LCDn :)

/Peter

Postad 22 April 2009 - 16:19

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Du kan ju använda platsen för LCDn :)

Sant i och för sig.... eftersom jag tycker både display och volymkontrollen är ganska onödiga skulle jag egentligen köra på NSK2480 i stället för Fusion. Den är både billigare och finns i lager överallt. Men den har plastfront i stället för aluminium, eller hur? Då går den tyvärr bort.

Postad 22 April 2009 - 18:36

svettudd
  • svettudd
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Någon som testat Antec Fusion Remote MAX chassiet? Jag hade ett Antec Fusion Remote 430 med VFD innan. Då funkade VFD:n klockrent med medföljande skiva. Dock nu så får jag inte igång displayen alls. Med MAX burken så får man med IMON software. Någon som har software från 430:n att dela med sig av eller osm har någon lösning på att få igång displayen.
Kör med Vista x64 atm.

Postad 15 May 2009 - 22:19

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Har en Antec Fusion 430 V2 och tröttnat lite på displayen. Det gamla hederliga problemet med att displayen pajar ur med en massa tecken och så blir man tvungen att bryta strömmen till datorn för att få igång den igen. Vill nu istället koppla in MCE mottagaren och använda den istället för den inbyggda i displayen. Vet nån hur man går till väga? Har för mig att man kunde avaktivera den inbyggda på nåt smart sätt? Kör med Imon programvaran till den....

Redigerat av Danne, 15 May 2009 - 22:33.

Postad 24 June 2009 - 10:50

vaesterlund
  • vaesterlund
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Nån som satt in en minneskortsläsare på något smart sätt i detta chassi? Finns ju ingen 3,5" plats i fronten att använda.
Kanske kan man dölja den på undersidan mellan fötterna och dra in en USB-sladd internt eller till baksidan.

Hej.. Jag är med sugen på ett sådant här chassi.
Tänkte höra om du lyckats med att få dit minneskortläsare på nått bra sätt.

Mvh ROger

Postad 04 July 2009 - 14:38

MrBlue1122
  • MrBlue1122
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tja!

Har använt min Antec Fusion länge, och chassiet fungerar klockrent. Däremot börjar det bli lite trångt i lådan när jag började med digitaltv i burken. Just nu kör jag ett MSI moderkort med Intels 945 chipset, har en P4 med socket 775. Totalt finns det fyra platser för instickskort etc, men det är ju likadant på alla mATX moderkort. Jag behöver dock alla platserna därbak känner jag, nu har jag helt enkelt fått hänga upp en SPDIF bracket utanför lådan (smått farligt), då det inte ryms invändigt. Jag har ett TerraTec Cinergy C tillsammans med Terratecs CI interface. Detta tar upp två slots, då tvkortet sitter i en slot och CI interfacet sitter "dummy" monterat i en slot. Sen har jag ett GeForce 8500 som tar upp två slots pga passiv kylning. Sen skulle jag vilja ha en slot till för ett extra tvkort (för att få dubbla tuners ni vet), samt en slot för SPDIF bracketen. Två alternativ, 1, byt låda, men det vill jag inte, ja, då till något mindre isåfall :) . Eller få hjälp och hitta ett moderkort mATX socket 775 som har SPDIF på bakplåten och inte som bracket samt har BRA inbyggd grafik motsvarande GeForce 8500, inte prestandamässigt men funktionsmässigt, helst med mycket hårdvaruavkodningsstöd ex. vis för MPG2 och x264. Som gör att jag får två platser ledigt i datorn för extra tvkort etc. Finns det?!

Postad 13 July 2009 - 19:54

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Får inte min display att fungera och det är en sladd som går från displayen som har en röd, lila och svart kabel som munnar ut till en konstig kontakt. Vart ska jag sätta denna? Windowws hitar den annars och jag har installerat drivisarna för den.

Se bilden nedan

Postad bild

Vart går denna?

/R

Postad 14 July 2009 - 04:34

Unregisteredb9c26555
  • Unregisteredb9c26555
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Ettt alternativ till att byta låda, alt moderkort, är ju att separera MP i en MP-klient och en TVServer. Då kan du stoppa i flera TV-kort i servern och inte bry dig så mycket om grafik, medan du i MP-klienten inte behöver några TV-kort och på det sättet får ner både antalet kort, hårddiskar, och värmeutveckling :)

/Peter

Postad 15 July 2009 - 10:00

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Tycker det krånglar ofta med fjärr och mitt Fusion 430(V2). Vill köra med MCE receivern istället för den inbyggda mottagaren. Men hur kopplar man bort den enklast? Jsg behöver inte ha displayen alls då jag tycker den är rätt onödig. Vill bara att det ska fungera bra med fjärr.

Vad är det för programvara man kan ha för att mappa knappar sen? Kör nu med Imon som är smidig.

Postad 15 July 2009 - 12:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Får inte min display att fungera och det är en sladd som går från displayen som har en röd, lila och svart kabel som munnar ut till en konstig kontakt. Vart ska jag sätta denna? Windowws hitar den annars och jag har installerat drivisarna för den.

Se bilden nedan

Postad bild

Vart går denna?

/R

Den ska kopplas till nåra av kablarna på 20/24 pinns anslutningen till moderkortet, antecs egna nätdel har den kontakten annars får man köpa en adapter. Den förser irmottagaren med ström när datorn är avstängd så man kan starta datorn med fjärren.

Postad 15 July 2009 - 12:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Tycker det krånglar ofta med fjärr och mitt Fusion 430(V2). Vill köra med MCE receivern istället för den inbyggda mottagaren. Men hur kopplar man bort den enklast? Jsg behöver inte ha displayen alls då jag tycker den är rätt onödig. Vill bara att det ska fungera bra med fjärr.

Vad är det för programvara man kan ha för att mappa knappar sen? Kör nu med Imon som är smidig.

Om du fortfarande vill kunna starta datorn med fjärr så ladda hem denna drivrutin där kan du i inställningarna välja "don´t proceed ir signals" och det enda imon irmottagare då gör är att starta datorn så fort du är i windows så tar den inte emot nåra signaler från fjärren utan du kan använda din standard mce mottagare utan problem.
Om du inte behöver starta datorn heller och inte behöver displayen så är det ju bara att slita alla kablar som har med display att göra, men glöm inte att ta bort powerswitch som kommer från startknappen och koppla den till moderkortet istället.

Postad 15 July 2009 - 14:18

MrBlue1122
  • MrBlue1122
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag har ett Antec Fusion remote som jag är i det stora nöjd med men dock inte fjärrkontrollen, en Veris RM200. Jag har en XBOX 360 fjärrkontroll som också skall fungera till Windows MCE (jag kör Vista 32bitars) som jag hellre vill använda. I settings på Imon mjukvaran finns MCE Remote med som alternativ men det händer inte ett dugg. Är det fler som har samma problem, och har ni löst det i så fall?

Tyävrr fungerar den inte Med IMON:s drivar. Jag har försökt själv att få detta att fungera. Den känner igen signalen, men MCE fjärren och XBOX360 fjärren är tydligen lite annorlunda signalmässigt. Så för att xboxfjärren ska fungera måste man lägga in den som ny kontroll, vilken inte går med Anteclådans OEM version av IMON, oavsett om du använder Atecs drivar eller IMON:s drivar. Man måste ha IMONS riktiga produkter för att få lägga till egna kontroller. Då hade man kunnat köra på vilken fjärr man i princip vill, vilket känns lite störande. Annars är man låst till en MCE remote.

Postad 15 July 2009 - 14:25

boefs
  • boefs
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

(...)
ett Antec Fusion ett tag nu och är riktigt nöjd, för utom att (...) jag har tröttnat på ljudnivån och hon har tröttnat på att chassilocket står lutat emot väggen där jag ställt det för att ha dator öppen, för att få in mer luft. :blink:

Det blir inte bättre kylning för att du har locket öppet. Tvärtom går då fläktluften sämre, den går inte över grafikkrets, processor etc i den strömbana som avses. Allt du uppnår är onödigt hög ljudvolym, och sämre kylning.

Redigerat av boefs, 15 July 2009 - 14:25.

Postad 16 July 2009 - 08:14

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

Om du fortfarande vill kunna starta datorn med fjärr så ladda hem denna drivrutin där kan du i inställningarna välja "don´t proceed ir signals" och det enda imon irmottagare då gör är att starta datorn så fort du är i windows så tar den inte emot nåra signaler från fjärren utan du kan använda din standard mce mottagare utan problem.
Om du inte behöver starta datorn heller och inte behöver displayen så är det ju bara att slita alla kablar som har med display att göra, men glöm inte att ta bort powerswitch som kommer från startknappen och koppla den till moderkortet istället.

Det låter ju alldeles lysande det där. Ska dra hem den och prova. Vill ju kunna stänga av/sätta på datorn med fjärren. Eller åtminstone sätta den i hibernate.
Tidigare haqr jag använt Imoms programvara för att mappa knapparna också(Använder Mediaportal). Men om jag kör med MCE receivern så fungerar inte det väl? Vad kan man använda istället?

Postad 16 July 2009 - 14:15

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Det låter ju alldeles lysande det där. Ska dra hem den och prova. Vill ju kunna stänga av/sätta på datorn med fjärren. Eller åtminstone sätta den i hibernate.
Tidigare haqr jag använt Imoms programvara för att mappa knapparna också(Använder Mediaportal). Men om jag kör med MCE receivern så fungerar inte det väl? Vad kan man använda istället?

Men i Mediaportal så finns det väl schema för mcefjärren, det har det gjort innan iaf

Postad 26 July 2009 - 22:14

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Tjenare

någon som vet om det är uppdatering av chassit på G?
så man inte springer o köper o sen kommer en uppdaterad variant med mer godis.

//N

Postad 26 August 2009 - 09:38

theswede78
  • theswede78
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Har som många andra fått problem med min display. Kör VFD drivern som jag laddat ner från Antec's hemsida. Funkar fint sådär 2 uppstarter och sen flippar den ut. Det som händer då är att den enbart visar tiden, inget mer. Bryter jag strömen på baksidan och sätter på den igen så kommer displayen igång igen. Men man tycker ju attdetta inte ska behövas. Finns det möjligtvis någon annan drivrutin som är bättre än VFD som flippar ur hela tiden? Vad är det senaste budet? Länka gärna till platsen drivrutinenen finns på!

Postad 26 August 2009 - 14:28

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har problem med fsion v1 med vfd när jag kör windows 7. Jag använder drivers från antecs hemsida men efter varje standby så svartnar displayen och vaknar inte igen.

Dessutom har lyset runt strömknappen lagt av. Någon som vet vad detta kan bero på? nån glappkontakt, led som gått sönder eller något annat? Hur kan man felsöka detta? Jag har kollat lite med är sannerigen inte lätt att se något då det är ganska tjockt med kablar. Vill inte plocka isär hela lådan... Innan så blinkade den tändes/släcktes men nu är den helt svart.

/Henrik

Postad 27 August 2009 - 15:52

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Har ett Fusion Remote (Silver). Grymt nöjd, men skulle gärna vilja ha lite tips för hur man ska göra VFD-displayen användbar. Den känns ganska meningslös som det är nu, finns det något annat program som kan visa bättre info, exempelvis vid uppspelning i XBMC?

Har även en Harmony One som jag inte har orkat konfiguera för användning med datorn ännu - är det "imon" man bör använda för en Harmony?

Postad 27 August 2009 - 20:51

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
någon som vet om denna cpu-fläkten får plats i antec fusion remote chassi?
(Noctua NH-U12p) är 158 mm hög
https://www.prisjakt...kt.php?p=256369

Postad 27 August 2009 - 21:36

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Har kollat runt lite mer på displayer och har hittat några gamla bilder på ett Antec Fusion i denna tråd - displayen där är ju faktiskt ganska snygg. Varför ser det så otroligt fult ut för mig på mitt Fusion Remote?

Postad 02 September 2009 - 12:00

Unregisteredb57d44b1
  • Unregisteredb57d44b1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa en NSK2480, nu är det kanske inte rätt tråd men om jag har fattat rätt så är det bara fronten som skiljer NSK2480 mot fusion?

Är på jakt efter en cpu-kylare och har hittat ett par alternativ:
Noctua NH-U9B är säker på om den får plats annars verkar den vara bra
Scythe Ninja Mini Rev. B är ett annat alternativ som det lutar åt om ovanstående inte passar.

Vad tror ni?

https://www.prisjakt...=orjan&k=698680

Postad 02 September 2009 - 12:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Satsa på ninjan den passar med all säkerhet, har för mig att kylaren inte får vara högre 90-100mm, 114mm var iaf för högt när jag skulle testa med en kylare.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.