Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero II / III

1622 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om GH2? 5 är bäst (192 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om GH2? 5 är bäst

1. 1 (3 röster [1.56%])

Procent av omröstning: 1.56%

2. 2 (2 röster [1.04%])

Procent av omröstning: 1.04%

3. 3 (11 röster [5.73%])

Procent av omröstning: 5.73%

4. 4 (54 röster [28.12%])

Procent av omröstning: 28.12%

5. 5 (122 röster [63.54%])

Procent av omröstning: 63.54%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.296296 (26) Inga priser
Guitar Hero II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.416666 (11) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.357142 (13) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.863636 (21) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.6 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 13 June 2008 - 13:20

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Jo visst går det att få 750K på den. Men inte för oss mänskliga. Lo7 har satt FC på den med optimal sp och landade på 762K. Riktigt rolig låt faktiskt, det var den jag fick 500K achievement på när jag spelade den på hard.

En lättare låt.. tja.. TTFAF kanske? (joke) Har du sett att chris satt FC på den nu btw?

Och på tal om FC.. de går bra för mig just nu :D satte 3 stycken nya 100% på mindre än en halvtimme bara för att jag är i sånt go just nu. Först spelade jag La grange bara för skojskull och de var helt oväntat att jag skulle fixa 100% men jag missade ju aldrig någon not så de blev ju så :) Sen tänkte jag skulle klara mitt gamla spöke Sunshine of your love som egentligen inte är så svår men jag lyckas alltid tabba mig någonstans på den. Men inte nu :) och sen var jag tvungen att klara Talk dirty to me för jag hörde att någon annan på forumet hade fixat den (;P)

/D

Ha ha gött, jag har inte alls många FC, max 5 tror jag. Men nöter jag lite så sätter jag nog ganska enkelt 5 till. Men jag har ju aldrig tålamod för att köra samma låt mer än 3-4 ggr kanske, sen tröttnar jag B)
Men nu blir man ju lite peppad he he.

Jo att chris satt FC på TTFAF har man haft svårt att missa, han är ju själv ganska förvånad när han klarar det, "holy shit, holy shit, holy shit" ha ha och skakar som ett asplöv :D

Postad 13 June 2008 - 14:30

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Säger som jag sa för 3 år sen på studenten: Fyfan vad jag är bra!!
5 FC idag
La Grange
Sunshine of your love
Talk diry to me
Ruby
Sunday Morning (DLC)

Totalt har jag 14 nu :)

/D

Postad 17 June 2008 - 14:21

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Okej, dagens fundering: Hur fasen hittar man tempot på The Number of the Beast??

Har bara den och Raining Blood kvar att 5 stjärna på expert nu. Är väl inte så bara iofs :P

/D

Postad 17 June 2008 - 15:47

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Okej, dagens fundering: Hur fasen hittar man tempot på The Number of the Beast??

Har bara den och Raining Blood kvar att 5 stjärna på expert nu. Är väl inte så bara iofs :D

/D

Jag tycker number of the beast är ganska enkel om jag hade orkat bara strumma neråt i hela låten, klarar väl introt men sen är jag bra trött och måste börja altstrumma och då brukar jag tappa combon :P
Misstänker även att det kanske inte alltid är tempot som är svårt att hitta, utan snarare ackordbytena man är sena eller tidiga med då man inte är van att altstrumma. När man har samma not / ackord hela tiden så håller jag tempot ganska bra, men bytena skiter sig, utom när man enkelstrummar då är de enkla :/

Raining blood har jag också kvar att få 5* på, och har väl i princip gett upp ;) Har 180k eller nåt på den och man behöver 227k har jag för mig. Känns som en för lång väg på en så tråkig låt ;)

Fattar dock inte hur du kan få FC på La grange? Jag är glad om jag får över 200k på den typ, och vissa partier är riktigt svåra, har du fått toknöta den eller?

Postad 17 June 2008 - 19:10

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
jag vet inte om det tagits upp tidigare men adaptern mellan gitarren och usbporten har försvunnit. Var köper man en sådan?

Postad 17 June 2008 - 21:05

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Jag tycker number of the beast är ganska enkel om jag hade orkat bara strumma neråt i hela låten, klarar väl introt men sen är jag bra trött och måste börja altstrumma och då brukar jag tappa combon ;)
Misstänker även att det kanske inte alltid är tempot som är svårt att hitta, utan snarare ackordbytena man är sena eller tidiga med då man inte är van att altstrumma. När man har samma not / ackord hela tiden så håller jag tempot ganska bra, men bytena skiter sig, utom när man enkelstrummar då är de enkla :/

Raining blood har jag också kvar att få 5* på, och har väl i princip gett upp ;) Har 180k eller nåt på den och man behöver 227k har jag för mig. Känns som en för lång väg på en så tråkig låt :(

Fattar dock inte hur du kan få FC på La grange? Jag är glad om jag får över 200k på den typ, och vissa partier är riktigt svåra, har du fått toknöta den eller?

Jaha är det så du gör, måste prova :blink: jag försöker altstrumma allting och det blir ju bara kaka av hela skiten.. lyckats fått 67 notestreak på den och ärligt talat så tror jag att det är från solodelen :P Såg nu på gh communityn att jag har 666 performances så man kanske skulle pröva en gång till :D

Om vi ska prata raining blood så vet jag på hard så gäller det att ha nära 100% på allt om man inte är väääldigt skicklig på mosh och flood (man ska helst ha minst 90% på dom ändå) för att man ska ha 5*. Jag tänkte testa att försöka nöta dom delarna lite och pröva att få 5* men jag tror knappast på att de blir enkelt..

Allvarligt talat så är de enda jag gjort är att jag börjat köra många pro-faceoff på expert på live och det höjer ens spel så mycket när man tävlar mot någon för man vill ju absolut inte förlora. De gör att man blir mer taggad och rappare i fingrarna. Sen är de ganska många som väljer We three kings så jag har ju tränat en del på den (den innehåller extremt många HO-PO's i högt tempo). Sen efter det kändes La Grange ganska lätt. Jag spelade den mellan matcherna på live bara för att ha ett litet avbrott och det var en slump att jag fick 100% (blev inte FC för jag overstrummade en gång). Har nött den ganska mycke på hard för kanske 3-4 månader sen men bara testat den på expert några ggr. Man ska ha flyt ibland :(

jag vet inte om det tagits upp tidigare men adaptern mellan gitarren och usbporten har försvunnit. Var köper man en sådan?

Jag har aldrig sett en sån till salu någonstans tyvärr :(

edit: stavfel

/D

Redigerat av Elessar, 17 June 2008 - 21:05.

Postad 17 June 2008 - 22:36

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jo jag tror som du att man måste hålla combon på raining blood i introt, och versen och lägger man starpowern på halvbra ställen så är man hemma. Då behöver man "bara komma igenom mosh" och outrot raining blood är inte så svårt att ta sig igenom.

Three kings är riktigt kul, har 160k på den nånting men det var väl på en riktigt bra runda (för mig alltså 160 är väl ingen höjdarscore direkt), tror inte jag skulle komma upp i det nu om jag skulle köra. Man blir lite trött i frethanden bara när det är så himla mycket "skalor" upp å ner hela tiden.

Har knappt kört något pro face off, men väldigt mycket face off. Fast det är ju mer på lika vilkor i pro face off och som du säger blir man mer peppad. Det störiga är att de få gånger jag kört pro face off så har man alltid varit bättre än vad man gjort ifrån sig på singel career. Just för att man är mer taggad att vinna antagligen, men det är ju irriterande när man vet att man kan få 20-30k mer på nån låt men har svårt att göra den där höjdar-rundan i careerläget :/

Postad 18 June 2008 - 12:17

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Ja jag vet vad du pratar om. Just på Three Kings så höjer jag mitt bästa med 5-10K varje gång jag spelar den på live. Och det bästa med pro face-off är ju faktiskt att det är en godkänd hiscore av live så scoren reggas på live leaderboards. Men om man vill att scoren ska synas på communityn så måste man spela den i career eller quickplay. Lite dumt är de..

Kan berätta att min högsta poäng på Stricken var 395K och första gången jag spelade den på live så landade jag på 456K. Bara en sån grej :blink:

/D

Postad 24 June 2008 - 12:11

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

VARNING!

Drog ner den nya DLC med Coldplay igår och min hårddisk slutade fungera. Sedan dess har det inte gått att spara någonting på hårddisken så inga poäng på låtar eller någonting sparas längre. :)

Var med om samma sak på GH2 en gång och det enda som hjälpte då var att ta bort sparfilen på GH2 på hårddisken = allt försvinner och man får börja om från 0. Återkommer om jag lyckas lösa problemet eller inte.

btw så kom det iaf något positivt ur de hela. Jag klarade omedelbart 100% på två av låtarna så nu fick jag enlightened guitarist achievement B) Men som sagt dom poängen är inte sparade nästa gång jag startar spelet.

/D

Postad 24 June 2008 - 13:26

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

VARNING!

Drog ner den nya DLC med Coldplay igår och min hårddisk slutade fungera. Sedan dess har det inte gått att spara någonting på hårddisken så inga poäng på låtar eller någonting sparas längre. :)

Var med om samma sak på GH2 en gång och det enda som hjälpte då var att ta bort sparfilen på GH2 på hårddisken = allt försvinner och man får börja om från 0. Återkommer om jag lyckas lösa problemet eller inte.

btw så kom det iaf något positivt ur de hela. Jag klarade omedelbart 100% på två av låtarna så nu fick jag enlightened guitarist achievement B) Men som sagt dom poängen är inte sparade nästa gång jag startar spelet.

/D

Shit vad surt, sånt där får ju bara inte hända. Tycker de borde ha nån backup plan på ens sparfil som man kan gå tillbaka till om sånt här händer. Den tar ju ingen plats ändå.

Postad 24 June 2008 - 22:38

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Åh, gud så skönt. Dom har gjort om på xbox dashboard så man kan ta bort enskilda filer som man sparat från spel. Och alla DLC trackpacks ligger var för sig så genom att ta bort Coldplay trackpack så försvann också problemet.

/D

Postad 26 June 2008 - 15:41

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Nu kan man göra turneringar på angry edison http://www.angryedis...php/tournaments där alla inte måste vara på samma svårighetsgrad. Med nåt beräkningssystem så räknar de om alla score till expert tror jag, så easy kan spela mot expertspelare. Provade att joina en sån turnering nu ikväll och ska se hur bra det funkar. Risken är ju att de bättre kör på enklare svårighetsgrader. Men nu skulle man ju kunna göra en privat turnering där alla kan joina i allafall, oavsett hur långt man kommit i karriären. Sen kan man ju välja vilken svårighetsgrad alla ska köra på.

Postad 28 June 2008 - 08:32

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Hjälp mig någon: Raining Blood - Expert problem!!!

Jag har kommit förbi "Mosh 1" två ggr, båda ggr mha starpower efter ca. 1/3 av Mosh 1. Hur fixar ni andra den? Strummar ni på var fjärde pulloff eller försöker ni sätta alla pulloffs på en strum? En annan detailj, när ni gör pull-offset, exakt hur gör ni? En tangent åt gången eller trycker ni ner alla fyra för att sen släppa upp en åt gången? Tacksam för alla tips, hur enkla, självklara, dumma de än låter :D

Hatar i övrigt den låten. DragonForce är fasen i mig lättare :(

Postad 28 June 2008 - 10:14

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Hjälp mig någon: Raining Blood - Expert problem!!!

Jag har kommit förbi "Mosh 1" två ggr, båda ggr mha starpower efter ca. 1/3 av Mosh 1. Hur fixar ni andra den? Strummar ni på var fjärde pulloff eller försöker ni sätta alla pulloffs på en strum? En annan detailj, när ni gör pull-offset, exakt hur gör ni? En tangent åt gången eller trycker ni ner alla fyra för att sen släppa upp en åt gången? Tacksam för alla tips, hur enkla, självklara, dumma de än låter ;)

Hatar i övrigt den låten. DragonForce är fasen i mig lättare :D

Jag skrev lite om det i #1294
https://www.minhembi...s...t&p=1937177

Jag strummar nog var femte not, men håller inte nere alla fretknappar från början. Försöker vara snabb på att släppa upp de högre frettarna i tid bara. Men det är inte ofta jag tar mig igenom mosh partiet heller, har klarat det nån gång utan starpower tror jag men det är svårt då man ofta kommer ur fas. Är man väl igenom tycker jag inte resten av låten är så svår, där har jag nog inte så mycket tips heller :(

Postad 01 July 2008 - 00:14

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Det finns en achievement som heter "Back Up Hero - Complete all songs as the back-up guitar player", hur får man den? Jag antar att det gäller co-op på LIVE och att spela bas, men hur kan man kolla vilka låtar man spelat? Spelar svårighetsgrad någon roll?

Postad 01 July 2008 - 00:19

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Det finns en achievement som heter "Back Up Hero - Complete all songs as the back-up guitar player", hur får man den? Jag antar att det gäller co-op på LIVE och att spela bas, men hur kan man kolla vilka låtar man spelat? Spelar svårighetsgrad någon roll?

Vet inte om man kan få den över live. Jag spelade igenom co-op karriären med en polare på min xbox. Vi såg till att gitarren som var insignad på min gamertag hela tiden spelade lead/guitar och sen en gång till fast tvärtom då (fixade båda achievements). Bra tillfälle att göra detta när man försöker få 5 stjärnor på alla co-op låtar på olika svårighetsgrader =)

På nya GH Aerosmith kan man göra det här över live vet jag.

/D

Postad 01 July 2008 - 12:22

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
..tror inga co-op achievements går att ta över live, alla måste vara lokala - TROR jag, någon som kan bekräfta?

Postad 01 July 2008 - 13:19

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

..tror inga co-op achievements går att ta över live, alla måste vara lokala - TROR jag, någon som kan bekräfta?

Jodå, notestreak- och poängachievements går att ta över live. Vet dock inte hur det är med 5 stjärnor på alla låtar och back up hero då.

/D

Postad 02 July 2008 - 10:03

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Ehum, nu var det ju iofs bara jag och Xara...och han/hon hade ju vunnit om vi mötte varandra på stricken...men men ändå :)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Bild_1.png   34.15K   0 Antal nerladdningar

Postad 02 July 2008 - 12:17

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
320K på stricken? Var det nerver som spelade in? :D
Grattis till ännu en turneringsseger :)

/D

Postad 02 July 2008 - 12:25

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

320K på stricken? Var det nerver som spelade in? ;)
Grattis till ännu en turneringsseger :)

/D

Äh jag vet, jag orka inte träna nåt innan utan körde bara. Har knappt kört gh3 de senaste veckorna heller pga rock band. Sen är jag osäker på kallibreringen (shit vad jag skyller på mycket här nu :D) och tycker nästan att man behöver kallibrera olika låtar olika mycket. Stämmer lixom riktigt aldrig helt 100.

Postad 02 July 2008 - 13:33

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Har ni kört en till turnering???? Hojta till nästa gång.. vill vara med :)

Postad 02 July 2008 - 13:51

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Har ni kört en till turnering???? Hojta till nästa gång.. vill vara med :)

Nej ingen officiell för bara oss, är jag som hänger på lite publika öppna för alla på angry edisson för att trigga mig själv :D

Postad 02 July 2008 - 14:34

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Äh jag vet, jag orka inte träna nåt innan utan körde bara. Har knappt kört gh3 de senaste veckorna heller pga rock band. Sen är jag osäker på kallibreringen (shit vad jag skyller på mycket här nu :)) och tycker nästan att man behöver kallibrera olika låtar olika mycket. Stämmer lixom riktigt aldrig helt 100.

Hehe, de är som dom säger. Det är inte lätt när de är svårt :D
Tycker själv att kallibreringen funkar dåligt på alla tv-apparater utom min egen som jag vant mig vid. Är ju inte så jättebra när man spelar hos någon polare eller någon IRL turnering.

/D

Postad 02 July 2008 - 20:02

knubbsäl
  • knubbsäl
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Top Gun Theme som gratis DLC - http://community.gui...m/news_posts/46
Hoppas att det även gäller oss och inte enbart USA...

Redigerat av knubbsäl, 02 July 2008 - 20:03.

Postad 02 July 2008 - 21:33

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Top Gun Theme som gratis DLC - http://community.gui...m/news_posts/46
Hoppas att det även gäller oss och inte enbart USA...

Hoppas det verkligen gäller oss åxo!!

Postad 02 July 2008 - 21:40

Unregistereda8151b01
  • Unregistereda8151b01
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har börjat spela GH3 sedan ett par veckor och är med i min första tävling på guitarhero.com.
Jag får jobba ordentligt även fast jag "bara" är på medium.
Onsdagens tävlingslåtar var lite jobbiga men roliga att spela.

Har försökt att anmäla mig till angryedison tävlingar men det fungerar aldrig.
Alltid något fel som gör att jag inte kan registrera mig, funkar det för er?

Postad 02 July 2008 - 21:50

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Har börjat spela GH3 sedan ett par veckor och är med i min första tävling på guitarhero.com.
Jag får jobba ordentligt även fast jag "bara" är på medium.
Onsdagens tävlingslåtar var lite jobbiga men roliga att spela.

Har försökt att anmäla mig till angryedison tävlingar men det fungerar aldrig.
Alltid något fel som gör att jag inte kan registrera mig, funkar det för er?

Jo det har funkat fint för mig, vad står det att det är för fel? Du anger en mailadress och ditt "gh-nummer" sedan får du ett bekräftelsemail med en länk du måste klicka på.

Postad 02 July 2008 - 21:58

Unregistereda8151b01
  • Unregistereda8151b01
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag skriver in epost, gh nummer och även ett namn för jag har inte använt angryedison tidigare.
Har prövat med och utan namn och olika tävlingar men får alltid samma svar.

Tog bort min epost adress och gh nummer men jag vet att dom stämmer och jag har inte använt angryedison tidigare.

Unable to Access Player Entry

We were unable to access your player entry due to one of the reasons listed below. Please double check all form values and try again. You have not been entered into this tournament.

* If this is your first tournament, you must specify your player name.
* The GuitarHero.com ID number you entered (******) could not be found or is incorrect
* The GuitarHero.com ID number you entered (******) has already been used by a different e-mail address
* The e-mail address you entered (******) has already been used by another ID number
* The e-mail address you entered (******) does not match the one we have on record for ID#******

Postad 03 July 2008 - 08:56

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Jag skriver in epost, gh nummer och även ett namn för jag har inte använt angryedison tidigare.
Har prövat med och utan namn och olika tävlingar men får alltid samma svar.

Tog bort min epost adress och gh nummer men jag vet att dom stämmer och jag har inte använt angryedison tidigare.

Kan ju vara något tillfälligt fel med att id numret inte kan accessas eller nåt, de har ju ganska nyligen uppdaterat gh communityn. Kommer du in på din profil där förresten?

Postad 03 July 2008 - 15:50

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Ny tävling på Angry Edison på söndag :P
https://www.minhembi...howtopic=201619

Postad 03 July 2008 - 16:19

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jesus vad sugen jag blev på att spela guitarhero nu igen när jag läser denna tråd :P
Ska inhandla en 360 till hösten, längtar som bara den.
De ända jag hade kvar innan jag sålde min förra box var att sätta 5* på Ttfaf och RB, så de blir till att nöta!

Edit: Ledsen för tidigare svordom

Redigerat av D-Crawler, 03 July 2008 - 16:19.

Postad 03 July 2008 - 20:30

Unregistereda8151b01
  • Unregistereda8151b01
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag kommer in på min profil på guitarhero.com heter OggieMan.
Ser att mitt gh nummer stämmer men kan inte gå med i någon edison tävling.
Får se om det fixar sig snart så att jag kan tävla lite :)

Postad 04 July 2008 - 19:45

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Top Gun temat går ladda hem i sverige med och finns ute nu :o

Postad 09 July 2008 - 12:34

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
HIttar inte igen TopGun temat under downloadable content inne i GH3 menyn. Ska kika vidare.
Eller är den borttagen tro?

Edit: Den är nerladdad nu :)

Redigerat av Biokillen, 09 July 2008 - 12:35.

Postad 09 July 2008 - 13:39

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Tycker att den var lite överdriven i mittenpartiet av låten. Mest för att jag hade 100% fram tills dess ;P

/D

Postad 09 July 2008 - 14:21

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Tycker att den var lite överdriven i mittenpartiet av låten. Mest för att jag hade 100% fram tills dess ;P

/D

Hehe, det brukar låta så :)

Kul med lite nytt mellan varven bara, ska ta o testa Aerosmith Hero också:)

Postad 14 July 2008 - 01:05

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1668 inlägg
  • 0
På You Tube har jag sett en del filmer där man spelar Salieri strikes back som verkar vara en customlåt. Är det någon här som har testat den?

Postad 14 July 2008 - 08:27

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Visst är 3an bra mkt svårare än föregångaren?? I 2an hade ja lira ut många låtar på expert , men i 3an fixar ja fan inte en enda. Började lira det igår.

Postad 14 July 2008 - 12:09

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

På You Tube har jag sett en del filmer där man spelar Salieri strikes back som verkar vara en customlåt. Är det någon här som har testat den?

Den är custom. Grym låt men jag tror inte jag skulle klara den ens :/

/D

Postad 14 July 2008 - 13:32

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1668 inlägg
  • 0
Något att hoppas på till GH4 kanske. :)

Postad 14 July 2008 - 14:25

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Visst är 3an bra mkt svårare än föregångaren?? I 2an hade ja lira ut många låtar på expert , men i 3an fixar ja fan inte en enda. Började lira det igår.

Njae, notechartsen är svårare i trean men det är ju mycket större hitwindow samtidigt som HO/PO är mycket lättare, så det går väl jämt ut typ. Nu har jag inte kört tvåan på ett tag men tror jag hade 6-7 låtar kvar att få 5* på där, medans jag bara har RB kvar på trean så, tycker nog trean är snäppet enklare tror jag.

Postad 14 July 2008 - 15:44

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Njae, notechartsen är svårare i trean men det är ju mycket större hitwindow samtidigt som HO/PO är mycket lättare, så det går väl jämt ut typ. Nu har jag inte kört tvåan på ett tag men tror jag hade 6-7 låtar kvar att få 5* på där, medans jag bara har RB kvar på trean så, tycker nog trean är snäppet enklare tror jag.

Att bara klara ut spelet på expertkarriären var ju lättare på 2an. Men att 5 stjärna är precis som du säger lättare på 3an tack vare att man inte behöver träffa något hitwindow på HOPO-noter utan kan hålla in fretknappen i förväg.

Vill du ha ett riktigt enkelt GH spel så kör aerosmith.

/D

Postad 15 July 2008 - 09:31

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Äntligen, kick den j-vla f-cking bucket award :)

Bifogad fil(er)

Postad 15 July 2008 - 11:21

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Äntligen, kick den j-vla f-cking bucket award :)

Grattis B) Välkommen in i klubben :D

/D

Postad 15 July 2008 - 12:14

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Grattis :D Välkommen in i klubben :)

/D

Tack, det har svidit länge att du hade klarat den men inte jag ska du veta B)

Postad 15 July 2008 - 17:26

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Tack, det har svidit länge att du hade klarat den men inte jag ska du veta ;)

Haha aah förstår de :P Jag måste ju få vara först på någontin också :) förutom att klara 5* på RaBl på Hard då :D

/D

Postad 24 July 2008 - 08:58

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Nu höll jag på att göra i brallan :) Buckethead - Soothsayer finns att ladda ner!

Gamereactor,

Activision låter meddela att de imorgon släpper ytterligare ett låtpaket om tre låtar till Guitar Hero III: Legends of Rock. Det kallas Virtuoso Track Pack, och när vi ser låtlista förstår vi varför:

*Joe Satriani - Surfing with the Alien
*Steve Vai - For the Love of God
*Buckethead - Soothsayer

Postad 24 July 2008 - 09:14

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Nu höll jag på att göra i brallan :) Buckethead - Soothsayer finns att ladda ner!

Sweeeeeeet julen kommer tidigt i år ;)

/D

Postad 24 July 2008 - 09:32

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jupp jag såg det igår, de andra två låtarna verkar ju riktigt bra (och svåra) också. Kanske ska ta upp GH3 igen :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.