Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero 3 turnering

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 juli 2008 - 15:50

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0
Nu har jag gjort en turnering på angry-edisson. Ett litet test för att se hur stort intresset är :P
Söndag kl 18-22 (om jag räknat rätt)
Här är invitelänken: http://www.angryedis...vate?invite=494

Det är en öppen för alla turnering med max 8 spelare i en utslagsturnering. Du måste ha ett guitarhero account som är linkat till sidan och även vara uppkopplad när du spelar under angiven tid. Du måste spela låtarna i quickplay och endast första scoren räknas, du kan alltså inte spela om låten om och om igen för att få så bra score som möjligt. Du måste även spela låtarna i rätt ordning, du kan spela andra låtar emellan men scoren registreras endast om du spelat föregående låt innan. Du kan spela på vilken svårighetsgrad du vill, allas score räknas om med nån skum tabell till expert-score så alla kan tävla mot alla. Så se till att spela under den svårighetsgrad du platsar i. Det blir inte så kul om någon som brukar spela på expert kör på medium eller hard bara för att vinna.

Låtarna är:
Lay down
Paint it black
Pride and joy

Postad 04 juli 2008 - 02:14

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
dannep SWE (jag) är anmäld och redo att rocka loss :) Jag tänkte köra på easy så jag får vinna ;)
Ne men seriöst pride and joy har jag inte kört allt för mycket så den måste jag nog tjuvträna lite på.

Bra initiv Luzer! :P

/D

Postad 05 juli 2008 - 06:02

Unregistereda8151b01
  • Unregistereda8151b01
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Vänligen ignorera vad jag skrivit om tiden tidigare.
Nu tror jag att jag äntligen förstått hur det hänger ihop med tidszonerna.
18-22 tror jag blir helt rätt tid, anmäler mig till tävlingen.

Redigerat av Unregistereda8151b01, 05 juli 2008 - 11:00.

Postad 06 juli 2008 - 21:38

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0
Elessar -> Ha ha jag klådde dig med 3000p :D
http://www.angryedis...ntdetail?id=483

Synd att vi bara blev tre, skulle kunna prova nån mer gång och göra reklam för tävlingen på andra forum också.

Postad 06 juli 2008 - 23:39

Unregistereda8151b01
  • Unregistereda8151b01
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ajaj, jag blev riktigt utslagen :D
Kul tävling och roligt att få mäta sig med andra.
Grattis till segern Luzer!

Postad 07 juli 2008 - 15:14

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Elessar -> Ha ha jag klådde dig med 3000p :)
http://www.angryedis...ntdetail?id=483

Synd att vi bara blev tre, skulle kunna prova nån mer gång och göra reklam för tävlingen på andra forum också.

OMG det är inte sant! :P haha hade värsta skräpomgången på dom två första låtarna och sen på sista startade jag med 364 notestreak och spelade verkligen som en gud. Trodde saken var som i en ask eftersom att jag hade högst hiscore på den låten med över 30K innan och nu höjde jag mitt personbästa med 35K. Men inte då.. ;)

Aja jag skyller iaf på att jag var på gatufesten i sundsvall kvällen innan och såg på lillasyster och e-type och kom hem halv 7 på morgonen och klev upp innan 11 :unsure: (bättre än att skylla på lagg iaf som man kan fixa närsomhelst :D)

Bra match grabbar det var kul :D Synd bara att man inte kan få fortlöpande turneringinfo om hur man ligger till. Och jag saknar lite som de är på communityns turneringar att man kan spela flera gånger för att maxa poängen. Mest vill jag det för att Lay Down gick så otroligt värdelöst för mig nu så var jag frustrerad och gjorde simpla missar på Paint it black med bara för att jag var så sne :P

/Number two

Postad 07 juli 2008 - 15:27

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0
Jag hade lite fet-tur på de två sista låtarna också. Tror jag slog mitt personbästa på pride and joy, även fast det var i quickplay vilket stör mig lite eftersom man får en karaktär och notfält man "inte är van vid" ;)
Det kanske beviserligen inte spelar nån roll egentligen ha ha. GH sidan uppdateras ju även när man kör i quickplay, men räknas scoren in i careerscoren? När man kollar sin careerscore i spelet under setlisten så ser man väl bara scoren man fått i career menar jag. Får hem å kolla om de stämmer överens.

Paint it black var ju förresten också en höjdar-runda, jag hamnade bara några hundra poäng från att slå mitt eget rekord på den också tror jag.

Postad 07 juli 2008 - 23:42

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Jag hade lite fet-tur på de två sista låtarna också. Tror jag slog mitt personbästa på pride and joy, även fast det var i quickplay vilket stör mig lite eftersom man får en karaktär och notfält man "inte är van vid" ;)
Det kanske beviserligen inte spelar nån roll egentligen ha ha. GH sidan uppdateras ju även när man kör i quickplay, men räknas scoren in i careerscoren? När man kollar sin careerscore i spelet under setlisten så ser man väl bara scoren man fått i career menar jag. Får hem å kolla om de stämmer överens.

Paint it black var ju förresten också en höjdar-runda, jag hamnade bara några hundra poäng från att slå mitt eget rekord på den också tror jag.

Hehe jaa jag kör bara quickplay när jag ska köra dom extra co-op låtarna annars är jag jämt i career läget eftersom att vissa karaktärer har så hemsk bakgrund när man spelar med dom.

Careerpoängen på communityn och leaderboards uppdateras men inte i careerläget på spelet. Fast de är ju bara du som kan se de :P

/D

Postad 10 juli 2008 - 15:16

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
hmm.. nästa turnering måste jag vara med på.. har inte kunnat dom 2 först ;)

Postad 10 juli 2008 - 16:41

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

hmm.. nästa turnering måste jag vara med på.. har inte kunnat dom 2 först ;)

Säg vilken tid och vilket datum du kan så kör vi :(

/D

Redigerat av Elessar, 10 juli 2008 - 16:42.

Postad 10 juli 2008 - 16:43

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0
Kanske ska dra igång en på söndag eftermiddag/kväll...vad säger ni?

Postad 10 juli 2008 - 18:46

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Kanske ska dra igång en på söndag eftermiddag/kväll...vad säger ni?

Helt klart sugen på revanch ;) Åh, btw jag kanske skulle skapa den här gången så kör vi La Grange som finallåt :(

/D

Postad 10 juli 2008 - 19:27

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0

Helt klart sugen på revanch ;) Åh, btw jag kanske skulle skapa den här gången så kör vi La Grange som finallåt :)

/D

Ha ha ja ja det kanske inte är mer än rättvist. Tänk på att ta de lättaste låtarna först bara så alla har "lika chans" i början :(

Postad 11 juli 2008 - 14:28

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Okej, nu ligger det uppe en ny turnering som går av lördag den 19/7 kl: 14:00-18:00.

Anmälan görs här!

Låtarna som kommer att spelas är:
1 Story of my life
2 Miss murder
3 La Grange

Alla är välkomna att gå med i turneringen oavsett svårighetsgrad och plattform!

Reglerna är precis som förut att låtarna måste spelas i rätt ordning och man har bara en chans på sig att sätta så hög poäng som möjligt. Om man får song failed på någon av låtarna är man tyvärr ute ur turneringen.

/D

Postad 12 juli 2008 - 00:33

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0
Nice, jag är anmäld :)

Postad 12 juli 2008 - 12:59

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Tyckte det var besvärligt att välja låtar. Först tog jag tre stycken och upptäckte att de här är bara låtar som jag satt FC på :D så jag bytte ut My name is jonas mot Miss murder :D

/D

Postad 18 juli 2008 - 13:32

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Nice, jag är anmäld ;)

Verkar bli en privat uppgörelse ;)

/D

Postad 18 juli 2008 - 21:46

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0

Verkar bli en privat uppgörelse :)

/D

Mjo, det blir ju inget om man inte är minst tre tror jag. Men nästa gång tänkte jag prova och göra reklam för tävlingen på lite andra forum.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.