Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HD DVD - Nyheter och Rykten

1936 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 januari 2008 - 01:22

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Ja det vore jäkligt märkligt om dom inte släpper Matrix.... och personligen ser jag ju gärna Bourne trilogin oxå till att börja med men det är inte WB som släppt dom kanske...?

Postad 05 januari 2008 - 01:23

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Matrix t ex

Den lär de ju garanterat släppa på BD.

Edit: ja man hinner inte gå på toan här utan o vara 2 inlägg för sen en kväll som denna :unsure:

Redigerat av Andi_One, 05 januari 2008 - 01:25.

Postad 05 januari 2008 - 01:25

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

har det börjat ryktats om pengar eller är det helt ett affärsmässigt beslut??

Welcome to the reality...allt handlar om pengar(Tyvärr)

Postad 05 januari 2008 - 01:30

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
tar sonys pengar aldrig slut ? dom kanske lånar :unsure:

Postad 05 januari 2008 - 01:31

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
OM nu formatkriget börjar se slutet så är det ju iaf positivt för de som stått i valet och kvalet om vad dom ska satsa på.... och om så är fallet så är det ju jäkligt surt för dom som satsat på HDDVD....

Postad 05 januari 2008 - 01:33

bummer
  • bummer
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
de kanske egentligen bara va ett skrivfel alltihop de menade egentligen HD DVD, killen som skickade ut pressrealsen va så butter över att de valde HD DVD så han ändrade till blu ray:)

Postad 05 januari 2008 - 01:37

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0
Jag har gett upp. Slängde ut mina HD DVD filmer till salu i marknaden...
Har sålt det mesta, tycker det är för jäkligt att Warner svek HD DVD.
Själv så håller jag regionsfriheten som HD DVD stora plus förutom att spelarna är billigare...
Sitter med min buggiga Samsung Blu-ray spelare region A...
Vet inte vad jag ska göra med min XE1, har slängt ut en annons på blocket men funderar om man iallafall inte ska ha kvar den för DVDfilmer...

Postad 05 januari 2008 - 01:39

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
ska vi börja disskutera WB valet nu hurvida det var korkat eller bara helt blåögt :unsure:

Jag menar fattar dom inte att 2miljoner ps3 ägare inte är en säker grund för ett formats framtid! Eller jag kanske har fel..............

Postad 05 januari 2008 - 01:39

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
raptoxxx: öööh så varför kan du inte ha kvar den då?
måste du välja ett format?

Redigerat av Andi_One, 05 januari 2008 - 01:39.

Postad 05 januari 2008 - 01:43

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

raptoxxx: öööh så varför kan du inte ha kvar den då?
måste du välja ett format?

Nu när Warner har hoppat av HD DVD så kommer jag att koncentrera mig på att bara köpa Blu-ray filmer, de titlar jag gillar kommer jag att köpa om på Blu-ray...
Men som jag skrev så ska jag fundera på att behålla XE1:an den är en otroligt kompetent DVD-spelare...

Postad 05 januari 2008 - 01:45

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Det finns ju ännu ett par stor filmbolag som är HD DVD only

Postad 05 januari 2008 - 01:46

bummer
  • bummer
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
De tråkiga för HD DVD är att detta kan ju leda till bra nyheter för HD DVD kan utbli på CES rent teoretiskt om något annat bolag hade tänkt att bli neutrala så lär de ju skita i det nu

Postad 05 januari 2008 - 01:50

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
om det finns planer på att ett bluray only ska bli neutralt kommer det nog inte läggas ner bara pga av detta.. finns säkert hemliga kontrakt och stora pengar bakom dom besluten då..

lek med tanken.. tänk om WB blir det ända Bluray exlusiva formatet efter CES

Postad 05 januari 2008 - 01:51

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0

Väldigt få företag har just välgörenhet som sin främst affärsidé så att det ligger affärsmässiga skäl bakom känns väl inte så konstigt?

Postad 05 januari 2008 - 01:57

bummer
  • bummer
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Väldigt få företag har just välgörenhet som sin främst affärsidé så att det ligger affärsmässiga skäl bakom känns väl inte så konstigt?

Jo men iallfal det ja syftade på va har de fått pengar för att gå över eller bara gör det för att de tror de kommer tjäna mer på att bli exklusiva

om det finns planer på att ett bluray only ska bli neutralt kommer det nog inte läggas ner bara pga av detta.. finns säkert hemliga kontrakt och stora pengar bakom dom besluten då..

lek med tanken.. tänk om WB blir det ända Bluray exlusiva formatet efter CES

:unsure: ;) :D

bästa inlägget jag nån gjort

Redigerat av bummer, 05 januari 2008 - 01:59.

Postad 05 januari 2008 - 01:59

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Frågan är ju bara hur länge?
Du kan ju se hur det utvecklats här på forumet, folk sätter ut annonser på sina hddvd-filmer och tar kort på dem slängda i soptunnor.. HD-filmer är betydligt dyrare än motsvarande dvd, kommer folk att fortsätta köpa hddvd, speciellt om så många säger att kriget är över?
Tror att i och med Warner kommer BD få ett rejält uppsving och hddvd kommer att dyka försäljningsmässigt.
Ska bli mycket intressant att se vad hddvd kommer att kontra med...

Postad 05 januari 2008 - 02:00

Unregisteredc110b254
  • Unregisteredc110b254
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
****! Blir så ledsen... här har man som student lagt alla sina pengar på en HDdvd +filmer för bara nån vecka sedan och så kommer detta beskedet! det är väl bara att lägga ner och spara pengar så att man kan löpa en blue-ray nästa år. Så mycket snyggare med de vinröda filmerna än de blå fula också...

Postad 05 januari 2008 - 02:10

Unregisteredc110b254
  • Unregisteredc110b254
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
HDDVD måste komma med en sanslöst stor kontring om det ska lyckas vända detta, och det snabbt! Förväntningar styr hela ekonomin och som det ser ut nu så kommer hddvd in i en ond cirkel där försäljningen kommer att dyka och allt fler och fler börjar lämna det sjunkande skeppet pga dessa ändrade förutsättningar och förväntningar.
Kom igen HDDVD!!

Postad 05 januari 2008 - 02:10

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

Du kan ju se hur det utvecklats här på forumet, folk sätter ut annonser på sina hddvd-filmer och tar kort på dem slängda i soptunnor.. HD-filmer är betydligt dyrare än motsvarande dvd, kommer folk att fortsätta köpa hddvd, speciellt om så många säger att kriget är över?
Tror att i och med Warner kommer BD få ett rejält uppsving och hddvd kommer att dyka försäljningsmässigt.

De kanske kommer att köra med TL51 på ALLA HD DVD filmer (DVD och HD DVD på samma skiva och jag menar inte COMBO då) och skippa DVD. Då kommer HD DVD få ett fruktansvärt lyft i försäljning. vem vet?

Postad 05 januari 2008 - 02:12

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
JA hoppas det, sluta släpp på sunk DVD nu

Postad 05 januari 2008 - 02:22

bummer
  • bummer
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

De kanske kommer att köra med TL51 på ALLA HD DVD filmer (DVD och HD DVD på samma skiva och jag menar inte COMBO då) och skippa DVD. Då kommer HD DVD få ett fruktansvärt lyft i försäljning. vem vet?

JO vad kommer de leda till kanske några fler combo spelare men om nu blu ray har hur stor del av marknaden exklusiv, är det typ 60-70%. Så tror jag inte de kommer leda till något om inte folk struntar att köpa blu ray

Postad 05 januari 2008 - 02:27

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
pga av det här krigets kostnader kanske båda lägren går KK och efter allt kanske vi är tillbaka till DVD igen only :)

Postad 05 januari 2008 - 02:34

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1 838 inlägg
  • 0

pga av det här krigets kostnader kanske båda lägren går KK och efter allt kanske vi är tillbaka till DVD igen only :)

Gud så skönt det vore :)

Postad 05 januari 2008 - 04:46

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0
Hmm, jag har ju båda formaten men föredrog ändå det röda, mindre krångel liksom... Nu får jag tänka över det här och kanske ta ett sabbatsår under 2008 med filmköpandet tills dammet lagt sig. Är förvånad över Warners beslut då de alltid satsat lite extra på sina HD DVD utgåvor med en del exklusiva titlar och funktioner. Därför känns det som den röda sidan hade legat närmare till hands om de nu vill överge neutraliteten. Problemet är väl att Sony aldrig hade gett sig och Toshiba äger ingen filmstudio, vilket gör dem svagare då de är helt beroende av stöd från andra. Tråkigt ändå, jag hade just börjat vänja mig vid två filmformat... :)

Postad 05 januari 2008 - 05:14

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

HD DVD Promo Group Cancels CES Press Conference

Based on the timing of the Warner Home Video announcement today, we have decided to postpone our CES 2008 press conference scheduled for Sunday, January 6th at 8:30 p.m. in the Wynn Hotel. We apologize for any inconvenience this may cause.

We are currently discussing the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluating next steps. We believe the consumer continues to benefit from HD DVD’s commitment to quality and affordability – a bar that is critical for the mainstream success of any format.

We’ll continue to keep you updated on new developments around HD DVD.

Postad 05 januari 2008 - 08:56

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

HD DVD Promo Group Cancels CES Press Conference

Based on the timing of the Warner Home Video announcement today, we have decided to postpone our CES 2008 press conference scheduled for Sunday, January 6th at 8:30 p.m. in the Wynn Hotel. We apologize for any inconvenience this may cause.

We are currently discussing the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluating next steps. We believe the consumer continues to benefit from HD DVD’s commitment to quality and affordability – a bar that is critical for the mainstream success of any format.

We’ll continue to keep you updated on new developments around HD DVD.

Låter som de förbereder en reträtt

Postad 05 januari 2008 - 09:59

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Undrar hur det påverkar en EVENTUELL HD DVD-läsare i XBOX360 som det har gått rykten om.
Bara rykten visserligen, men ingen rök utan eld.

Postad 05 januari 2008 - 11:08

JeLe
  • JeLe
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag lider med er som har HD-dvd, själv satsade jag rätt (än så länge) med en PS3.

Postad 05 januari 2008 - 11:11

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Jag lider med er som har HD-dvd, själv satsade jag rätt (än så länge) med en PS3.

Jag är rätt övertygad om att både våra spelare spelare och våra filmer kommer fortsätta fungera och vara lika bra. Även om HD DVD "dör".

Eller det kanske kommer en Firmware som dödar spelaren samt destruerar alla filmerna?
Det verkar ju iallafall vara den allmänna uppfattningen...

Redigerat av mr.keyser, 05 januari 2008 - 11:12.

Postad 05 januari 2008 - 11:19

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Jag är rätt övertygad om att både våra spelare spelare och våra filmer kommer fortsätta fungera och vara lika bra. Även om HD DVD "dör".

Eller det kanske kommer en Firmware som dödar spelaren samt destruerar alla filmerna? Det verkar ju iallafall vara den allmänna uppfattningen...

:) haha. "Well thats it folks. Your player will selfdestruct in 10 sec. Thank you and good b...*poff*"

Postad 05 januari 2008 - 11:39

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Om det nu är möjligt så hade det varit grymt om Toshiba släpper en firmware för sina spelare som gör den regionsfri för SD DVD med. Om nu det är möjligt med en fw-uppgradering att få en HD-A2 spela upp PAL med.

Postad 05 januari 2008 - 11:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0
Jag är glad över min HD DVD-spelare som jag har och alla filmer som jag köpt. Visst är det tråkigt att det nu ser mörkt ut för HD DVD men tänk på alla filmer man kommer kunna köpa snorbilligt om ett par månader! Vilket bibliotek av HD-titlar man kommer att ha :)

Postad 05 januari 2008 - 11:55

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Du behöver nog inte vänta så länge med det... det var nog en hel del som i sin förbannelse i natt lade ut sina hddvd filmer till försäljning på div ställen....

Postad 05 januari 2008 - 12:13

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Har varit runt och letat efter begagnade HD-filmer ett tag nu men jag hittar inget.
Ska ni inte sätta igång och sälja snart :)

Postad 05 januari 2008 - 12:16

w3rsting
  • w3rsting
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Trist.. blir spännande och se hur detta fortsätter.

Go Go HD-DVD!!

Postad 05 januari 2008 - 12:28

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0
Är dock inte till 100% kört :)

Finns 2 möjliga strategier...

1. Microsoft lägger in en hd-dvd spelare i sina Xbox-toppmodeller. På så vis får man ut ännu fler spelare. Sänker priserna ännu mer och promotar hd-dvd.
2. Toshiba börjar med dubbelformatspelare för att inte döda hd-dvd som format. Om de säljer en riktigt billig dubbelformatspelare kan det iaf förlänga tiden tills nya deal kan komma.

Postad 05 januari 2008 - 12:48

nervsjuk
  • nervsjuk
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Det är inte 100% kört kanske, men det är 99,87% kört.
Tur att jag bara hann köpa 1 film för 239:- efter mitt 1990:- HDEP10 inköp på El-Giganten.
Lämnar tillbaka den nästa vecka och får pengarna tillbaka. Det är det som är så bra på El-Giganten, de tar tillbaka allt utan problem. Frågar de varför så säger jag att min tv inte stöder HDCP :) = ingen bild.
Kanske kan sälja Superman Returns för 100:- om jag har tur.
Har jag tur så får jag de 5 gratisfilmerna från Toshiba, och kan sälja dem billigt.
På det sätter förlorar jag ju ingenting. :)

Men jag tycker det är väldigt trist att Warner blev BluRay-exklusiva, den sidan är ju så mycket dyrare och användarfientliga än HDDVD-sidan.

Postad 05 januari 2008 - 12:50

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0
Jag är tveksam till om jag skall lämna tillbaka spelaren... Jag står i valet och kvalet.

Postad 05 januari 2008 - 12:58

w3rsting
  • w3rsting
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

New Line drops HD DVD as well.
WHAT'S NEW
BY HENNING MOLBAEK
FIRST ONLINE JAN 5, 2008
It is now clear that New Line (Owned by Warner Bros.) will also drop HD DVD in favor of Blu-ray. The announcement comes on a day that can only be described as a nightmare for the HD DVD camp.

This means that from May 2008 no titles from New Line and Warner Bros. will be released on HD DVD.

The reason for the May 2008 date is that Warner Bros. is currently under contract to deliver titles on the HD DVD format. The contract ends on that date.

http://www.dvdtown.c...vd-as-well/5066

Postad 05 januari 2008 - 12:59

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0

Men jag tycker det är väldigt trist att Warner blev BluRay-exklusiva, den sidan är ju så mycket dyrare och användarfientliga än HDDVD-sidan.

Priserna är väl i stort sett identiska på filmer? Att man kanske får betala en tusenlapp mer för spelaren är marginellt tycker jag. När det gäller användarfientligheten förstår jag inte vad du menar. Jag tycker att min hddvd-spelare och min bluray-spelare är precis lika enkla att hantera.

Postad 05 januari 2008 - 13:00

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0
Tror han syftar på BD+ och regionskodning.

Postad 05 januari 2008 - 13:04

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
:)

The shift doesn’t go into effect until June 1. Sanders said the studio will continue to release HD DVD discs until May 31 to honor its previous commitment to that format’s backers, then switch to Blu-ray only on the high-def front. Last summer, Blockbuster similarly phased out HD DVD discs from rental rotation.

Fattas bara om Xbox 360 kommer med inbyggd BD :)

Postad 05 januari 2008 - 13:07

nervsjuk
  • nervsjuk
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Tror han syftar på BD+ och regionskodning.

Japp, det är precis det jag menar.
Och att de inte har "låst" specifikationerna än, och att äldre spelare inte kan uppgraderas till de nya.
Profil 1.0, 1.1 , 2.0 o.s.v. , det ända säkra valet är ju PS3.
Har en 1 år gammal Xbox360 Premium nu med typ 7 spel (tror jag), men spelar i princip ingenting alls.
Spelar bara Forza då och då....
Kanske man skulle sälja den för typ 2700:- eller något sådant på Blocket.se, då har man ju råd med en PS3.
Ser mest på film och då är ju PS3 perfekt (även om jag anser att spelen till 360 är fler och bättre), bilspel får jag ju så småningom i form av GT4.

Postad 05 januari 2008 - 13:08

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0

:)

The shift doesn’t go into effect until June 1. Sanders said the studio will continue to release HD DVD discs until May 31 to honor its previous commitment to that format’s backers, then switch to Blu-ray only on the high-def front. Last summer, Blockbuster similarly phased out HD DVD discs from rental rotation.

Fattas bara om Xbox 360 kommer med inbyggd BD :)

Det har de sagt tidigare. Kommer ett annat format än HD-DVD att vinna kommer man lansera en extern hd-spelare till 360...
Troligtvis blir det nog så också.

Postad 05 januari 2008 - 13:26

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hur ska man göra nu då?
Ska man fortsätta köpa HD-DVD filmer (billigt nu) och vänta lite med blu-ray eller ska man byta nu direkt till blu-ray?

Postad 05 januari 2008 - 13:32

PetterP
  • PetterP
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Tror jag lämnar tillbaka min nyinköpta hd-e1 och väntar ett tag till så de sista skotten av kriget har slutat vina

Postad 05 januari 2008 - 13:36

w3rsting
  • w3rsting
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jag ska vänta och se hur det går för HD-DVD, om de lägger ner och slutar "kriga" så blir det väl att vänta lite och köpa en blu-ray spelare, ingen nackdel att kunna spela båda formaten!

Postad 05 januari 2008 - 13:37

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Eller det kanske kommer en Firmware som dödar spelaren samt destruerar alla filmerna?
Det verkar ju iallafall vara den allmänna uppfattningen...

Gissa om amerikanska konsumenter skulle gå samman för en gruppstämning (joint law suit) av både Universal, Microsoft o Toshiba i så fall... :)

Allvarligt; själv kommer jag att fortsätta köpa de filmer som släpps exklusivt på HDDVD ett bra tag framöver, o köra min HD-E1 så länge den fungerar. Som formatneutral har jag med i beräkningen att ett av formaten kommer att försvinna. Å andra sidan tror jag att det är bra att kriget nu sannolikt går mot sitt slut. Då kommer de som hittils bojkottat HD-formaten i väntan på en vinnare att börja köpa, o HD kan plötsligt ta stora marknadsandelar från det nästan helt dominerande SD DVD-formatet.

Postad 05 januari 2008 - 16:19

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Jag gör samma sak, fortsätter köpa de HD-DVD exklusiva filmerna, kan köpa en Blue-Ray spelare sen när det faktiskt kommer någon film på det formatet som man vill ha.

Redigerat av Fredrik HL, 05 januari 2008 - 16:21.

Postad 05 januari 2008 - 16:37

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Det skulle inte förvåna mig om prisena på spelarna kommer att gå ned till den nivå vanliga DVD-spelare har idag inom en snar framtid och att man har en combospelare eller två spelare för att kunna köpa/hyra filmer i de olika formaten.

Ser man på hur många dekodersystem satellitbranchen har i världen och som lever parallelt och frodas på var sin kant i bland annat skandinavien så kan även det finnas ett par DVD-system som kan leva parallelt utan att någon av dem försvinner. Lyckas t.ex. HD-DVD att överleva 2008 och miljoner spelare blir sålda så tror jag Warner kommer att ta fram filmer i båda formaten för att inte tappa marknadsandelar. Jag tror vi får facit till nästa jul, för de som investerat i HD-DVD lär nog inte ge sig utan kamp.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.