Riktigt skoj att se Morlock tillbaka i gänget igen. JensLu & Morlock var ju helt överlägsna ett tag
Resistance: Fall of Man (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(35)
|
189:- | |
Warhawk (inkl. Headset) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
6
|
(46)
|
149:- | |
SOCOM: Confrontation (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Warhawk (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Resistance 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(17)
|
Inga priser |
Postad 23 January 2008 - 23:42
Riktigt skoj att se Morlock tillbaka i gänget igen. JensLu & Morlock var ju helt överlägsna ett tag
Postad 24 January 2008 - 06:19
Dags att sova lite. Har varit kul hela kvällen. Kunde ju iof gått bättre för oss.
morlock tilbacka? funkar det mellan us å eu ver nu:S
Postad 24 January 2008 - 06:56
Postad 24 January 2008 - 07:05
Var dock för långsam och lyckades bara komma med en gång, men det partyt blev upplöst innan ens ett spel börjat.
Annars fick jag bara server full.
Ni får gärna fortsätta med invitesen dock.
Får väl sitta och vänta bara utan att spela så ska det väl lösa sig!
Postad 24 January 2008 - 10:40
Vad gäller morlock så har han lånat en eu-version så än så länge funkar det inte med US-versionen.
Postad 24 January 2008 - 12:49
Vad betyder det?
Menar du granatkastare?
Redigerat av Dr. Death, 24 January 2008 - 12:50.
Postad 24 January 2008 - 12:52
Light mashine gun = understödsbössaLMG?
Vad betyder det?
Menar du granatkastare?
Postad 24 January 2008 - 12:55
LMG?
Vad betyder det?
Menar du granatkastare?
Light machine gun är förkortningen
det är de vapnet som rymmer 100 skott i magasinet.. och dom flesta som använder den skjuter bara vilt omkring sig och hoppas på det bästa.. riktigt jobbiigt att möta dom!
Postad 24 January 2008 - 13:39
Fast jag behöver visserligen all träningstid jag kan få innan =)
PSN: kokkelimokk
Postad 24 January 2008 - 13:42
Var inte med så länge igår men ikväll blir det spela av!
Bästa igår: kniva en sniper i ryggen! Så jäla skönt att komma upp bakifrån och lägga ett snitt i nacken!
kajoh = backstabber
Postad 24 January 2008 - 15:08
De gånger man spelar på egen hand är ju bra mycket tristare än de gånger som vi spelar ihop. Det blir som att det är mera viktigt och spännande när man spelar som klan. Dessutom kan man glädjas över varandras insatser, spelar man själv och gör något extraordinärt bra är det ju ingen som ser.
Med risk för att låta som ett gammalt ordspråk: Delad glädje = dubbel glädje!
Jo, det känns ju bra mycket lättare att åka på pisk om det är äkta precisionsspel bakom och inte flax med granater och spridda LMG-salvor...Jo det var riktigt kul att spela igår.....förutom de två rundorna vi mötte de där italienarna/spanjorerna där alla spelade med LMG........jag var fullständigt värdelös de två rundorna....jag börjar verkligen lacka ur på att nästan alla nuförtiden springer runt med LMG och kastar randomgranater......det bara smäller överallt. Jag kan leva med att ta stryk av bättre spelare men oftast så handlar det bara om att stå och mata utan att sikta när folk kommer med LMG.
LMG använder man väl bara då man satsar på att klara av challenges, eller ?! Nä, tacka vet jag M16!
Trevligt! Finns nästan inget bättre än att, i Ninja-mode (UAV-jammer + silencer), få smyga sig på en sniper som ligger å trycker och få snitta honom/henne. Backstabber? Jag föreslår att vi kallar det snipestabber!Bästa igår: kniva en sniper i ryggen! Så jäla skönt att komma upp bakifrån och lägga ett snitt i nacken!
kajoh = backstabber
Postad 24 January 2008 - 16:35
DrDeath>> Jo jag hyser en blandning av avundsjuka och irritation för folk som har granatkastartillsatsen också.....det blir lite samma effekt som med LMG fast samtidigt så kräver det ändå skicklighet på ett annat sätt så de har mycket mer respekt i min bok än LMG-folk.......
Postad 24 January 2008 - 16:49
Kanske det var den LMG:n jag åkte på igår när det var någon som lyckades skjuta igenom 2 väggar på "Crossfire"-banan? Fattar annars inte hur något vapen kan lyckas tränga igenom så mycket material...Vad gäller LMG så är den sista och mest kraftfulla tillsammans med grip alldeles för kraftfull jämfört med andra vapen enligt min mening.....särskilt när jag misstänker att väldigt många ställer upp känsligheten på handkontrollen till max och hux flux kan springa runt och röra sig som om de sprang runt med ett luftgevär.
DrDeath>> Jo jag hyser en blandning av avundsjuka och irritation för folk som har granatkastartillsatsen också.....det blir lite samma effekt som med LMG fast samtidigt så kräver det ändå skicklighet på ett annat sätt så de har mycket mer respekt i min bok än LMG-folk.......
Ja, ja...det är väl bara att inse att folk utnyttjar de möjligheter som finns med spelet och att man själv är tvungen att spela ännu bättre för att överlista dem...
Postad 24 January 2008 - 19:05
Vad gäller LMG så är den sista och mest kraftfulla tillsammans med grip alldeles för kraftfull jämfört med andra vapen enligt min mening.....särskilt när jag misstänker att väldigt många ställer upp känsligheten på handkontrollen till max och hux flux kan springa runt och röra sig som om de sprang runt med ett luftgevär.
Intressant att du känner så, jag ÄR en av de som kör med LGM (den sista och värsta), och kastar granater (beroende på bana)...
Dock så kör jag oftast med red dot istället för grip, samt perks som "double tap" och "deeper penetration", dock så anväder jag ofta LGM som sniperbössa oxå den den funkar bättre för mig som det än de sega sniperbössorna.
Men det är som du säger, när man vant sig vid LMG så känns de flesta vapen som ärtbössor i jämförelse...
PÅ tal om sniper, igår satt jag på banan "Crossfire", i ett av fönsterna i ena sidan av banan och sköt med min LMG, skotten tog slut just när jag spottat en liggande FI på andra sidan i ruinen (mao. jga satt så långt ifrån honom som man kan på den banan), i frustration slet jag upp min desert eagle och siktade, sköt av ett magasin och gissa om jag blev förvånad när jag dödade han med 3 eller 4 skottet!
Nån annan som snipat med pistolen på så långt avstånd?
Redigerat av Dr. Death, 24 January 2008 - 19:08.
Postad 24 January 2008 - 19:22
Postad 24 January 2008 - 19:29
Kan vi spela med amerikanerna igen nu alltså om morlock kan komma med? fick en invite av han igår men acceptade inte för trodde inte det gick.
Det står lite högre upp i tråden..
Postad 24 January 2008 - 19:34
Ska det spelas något ikväll? Jag är gärna med lite senare. dra in morlock också =)
Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 24 January 2008 - 19:35.
Postad 24 January 2008 - 19:47
Postad 24 January 2008 - 21:17
157448_14_1.jpg 106.2K
1 Antal nerladdningarHoppas ingen tar illa upp för att jag lånar klantråden för att plussa lite för det här!
Redigerat av Unregistered50fe2819, 24 January 2008 - 21:20.
Postad 24 January 2008 - 23:58
Ber om ursäkt för att jag avvisade en massa invites. Spelade en mot en med min vän "loifen" (ja, han är lite...egen
) innan jag tackade ja till en invite från primare och efter att ha hört kajoh ställa frågan "vem e han ehh loifen?", så fick jag en känsla av att vi gjorde bäst i att hålla oss till en mot en
Det var jag som frågade....fast det fanns inget menande med det....bara mer undrade vem han var och vem som invite:at honom......det är väl klart ni ska vara med och lira med oss nästa gång....
Postad 25 January 2008 - 08:31
Under en av rundorna igår lyckades jag få in 15 i killstreak så jag kunde kalla in Koliheptern för första gången!
Ganska illa att man lyckats komma upp i level 21 utan mer än 6 i killstreak.
Postad 25 January 2008 - 08:55
Däremot gick väl spelet inget vidare...som vanligt för min del...
Tycker att S&D med MHB var riktigt kul, tror inte att jag varit med när vi varit så många förut. Blev bland annat riktigt imponerad av morlock som föll på målsnöret på "Crossfire" efter att ha klarat av halva motståndarlaget själv!
morlock: Kul att kunna ha sällskap även om klockan är mycket. Var dock tvungen att ge upp vid 02.30-tiden. Men det är ju kul att man nästan aldrig behöver vara utan MHB-sällskap. Det är uppenbarligen fler än jag som saknar riktigt liv och sitter uppe halva nätterna!
Tur att man har ett jobb som inte kräver att man måste se pigg ut!
Postad 25 January 2008 - 09:00
Aha ok, tyckte det såg ut som att det var Kajohs "högtalarikon" som lät, så därför trodde jag det var han som frågade.Det var jag som frågade....fast det fanns inget menande med det....bara mer undrade vem han var och vem som invite:at honom......det är väl klart ni ska vara med och lira med oss nästa gång....
Ok, då vet jag att även han är välkommen då. Jag får sätta honom i hårdträning, så han inte sinkar laget mer än jag brukar göra
Postad 25 January 2008 - 09:04
Roligare dessto fler vi är, då får ju han tagga sig som MHB oxå!
Kan tänka mig att det är rätt avskräckande när motståndarna ser ett fullt MHB motståndarlag i lag tabellen, men efter 1min så inser dom att det var nog inget att oroa sig för (med vissa undantag i laget som är sjukt bra)...
Postad 25 January 2008 - 09:10
Grattis! Men, jag tror att du missat något vad gäller Killstreak. Det funkar som följer:Ujujuj va ja e nöjd!
Under en av rundorna igår lyckades jag få in 15 i killstreak så jag kunde kalla in Koliheptern för första gången!![]()
Killstreak 3 = Du får tillgång till UAV (radar) och du och laget kan se alla i motståndarlaget. (Om de inte har perk "UAV-jammer", vill säga)
Killstreak 5 = Du kan kalla in en air-strike på vald plats på slagfältet.
Killstreak 7 = Du kan kalla in helikopterstöd.
Med andra ord hade du inte behövt vänta tills du fått en killstreak på 15.
Tänk på att vänta med flyganfall tills ditt lag har UAV (radar). Då ser du exakt var fienden finns och kan planera din airstrike och få mycket fler kills! Alltså, kör inte airstrike så fort du har tillgång till den, utan planera in den taktiskt.
Redigerat av stone, 25 January 2008 - 09:13.
Postad 25 January 2008 - 09:17
Kul att det finns vissa som tänker steget längre än en själv. Om jag får en killstreak på 5 och mitt lag inte har UAV då tänker jag bara "Attans att vi inte har UAV, nu får jag chansa". Men nu vet jag bättre!Tänk på att vänta med flyganfall tills ditt lag har UAV (radar). Då ser du exakt var fienden finns och kan planera din airstrike och få mycket fler kills! Alltså, kör inte airstrike så fort du har tillgång till den, utan planera in den taktiskt.
Hur blir det om man sparar sin airstrike så länge att man hinner döda två till och får killstreak på 7? Går man miste om en airstrike då eller kan man först kalla in airstrike och sedan helikopter?
Redigerat av VincentVegaSWE, 25 January 2008 - 09:23.
Postad 25 January 2008 - 09:28
Nej, man kan bara köra en av dessa "rewards" i taget, dvs. om du först kommer upp i UAV, sedan air-strike och sedan helikopterunderstöd så kan du inte längre använda UAV eller air-strike. Tricket är alltså att använda air-strike och helikopterstöd då någon i ditt lag har UAV. På det sättet får man garanterat fler kills!Kul att det finns vissa som tänker steget längre än en själv. Om jag får en killstreak på 5 och mitt lag inte har UAV då tänker jag bara "Attans att vi inte har UAV, nu får jag chansa". Men nu vet jag bättre!Tänk på att vänta med flyganfall tills ditt lag har UAV (radar). Då ser du exakt var fienden finns och kan planera din airstrike och få mycket fler kills! Alltså, kör inte airstrike så fort du har tillgång till den, utan planera in den taktiskt.
Hur blir det om man sparar sin airstrike så länge att man hinner döda två till och får killstreak på 7? Går man miste om en airstrike då eller kan man först kalla in airstrike och sedan helikopter?
Det bästa är ju om man kan kommunicera med headset inom laget och på så sätt tajma in ett anfall.
Personligen tycker jag att detta gör team-spelandet mycket mera värt. Det är klart att man kan bränna loss sina rewards direkt och köra lone-ranger stuket, men om man samarbetar vinner man själv på det också! Riktigt bra tänkt av IW!
Redigerat av stone, 25 January 2008 - 09:30.
Postad 25 January 2008 - 11:25
Var riktigt roligt.
Redigerat av Unregisteredb8ad097f, 25 January 2008 - 11:26.
Postad 25 January 2008 - 11:34
Ett tips är att trycka fram poänglistan. Om man ser att ens uppkoppling är röd eller gul, då är det bara att hoppa ur och leta upp ett annat game.
Postad 25 January 2008 - 11:56
Grattis! Men, jag tror att du missat något vad gäller Killstreak. Det funkar som följer:Ujujuj va ja e nöjd!
Under en av rundorna igår lyckades jag få in 15 i killstreak så jag kunde kalla in Koliheptern för första gången!![]()
Killstreak 3 = Du får tillgång till UAV (radar) och du och laget kan se alla i motståndarlaget. (Om de inte har perk "UAV-jammer", vill säga)
Tänk på att vänta med flyganfall tills ditt lag har UAV (radar). Då ser du exakt var fienden finns och kan planera din airstrike och få mycket fler kills! Alltså, kör inte airstrike så fort du har tillgång till den, utan planera in den taktiskt.
Hehe, jo jag hade faktiskt förstått resonemanget med killstreak, men problemet är att jag lyckas aldrig komma upp till mer än kanske UAV och ibland Airstrike. Igår hade jag sånt jkla flyt så de bara smattrade på med kills och helt plötsligt hade jag 15 och kom på att jag kunde kalla in helikopter.
De som jag dock inte visste var att man kunde "spara" sina uav osv till sitt uppföljande liv( om ni förstår hur ja menar)
Hur många ggr kan man dö innan de försvinner? Jag brukar tänka "bäst ja lägger iväg min airstrike innan jag dör" vilket brukar resultera att jag får en kula i huvudet när ja står o fipplar med kartan!
Postad 25 January 2008 - 11:57
Mitt problem är att jag börjar spela för sent (när alla andra spelat klart) och slutar spela för tidigt.morlock: Kul att kunna ha sällskap även om klockan är mycket. Var dock tvungen att ge upp vid 02.30-tiden. Men det är ju kul att man nästan aldrig behöver vara utan MHB-sällskap. Det är uppenbarligen fler än jag som saknar riktigt liv och sitter uppe halva nätterna!
![]()
Tur att man har ett jobb som inte kräver att man måste se pigg ut!
Alltid kul annars att ha någon fellow MHB:are med i laget.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 January 2008 - 11:57.
Postad 25 January 2008 - 12:26
Det händer mig med hela tiden...kanske ska vara lite smartare och starta med att kalla in helikoptern när jag dött istället...Grattis! Men, jag tror att du missat något vad gäller Killstreak. Det funkar som följer:Ujujuj va ja e nöjd!
Hehe, jo jag hade faktiskt förstått resonemanget med killstreak, men problemet är att jag lyckas aldrig komma upp till mer än kanske UAV och ibland Airstrike. Igår hade jag sånt jkla flyt så de bara smattrade på med kills och helt plötsligt hade jag 15 och kom på att jag kunde kalla in helikopter.![]()
De som jag dock inte visste var att man kunde "spara" sina uav osv till sitt uppföljande liv( om ni förstår hur ja menar)
Hur många ggr kan man dö innan de försvinner? Jag brukar tänka "bäst ja lägger iväg min airstrike innan jag dör" vilket brukar resultera att jag får en kula i huvudet när ja står o fipplar med kartan!
Postad 25 January 2008 - 12:29
Aha...nu förstår jag innebörden av ditt nick :-DUrsäkta mig men det är JAG som är sinkaren i vårt lag!
![]()
![]()
Roligare dessto fler vi är, då får ju han tagga sig som MHB oxå!
Kan tänka mig att det är rätt avskräckande när motståndarna ser ett fullt MHB motståndarlag i lag tabellen, men efter 1min så inser dom att det var nog inget att oroa sig för (med vissa undantag i laget som är sjukt bra)...
Det DU som dör helatiden :-D hihi....
Skämt åsido, de få gånger jag lyckas komma med är jag nog med en starkt bidragande faktir till att vi torskar :-)
In och böka i smeten är ingen lyckad taktik för att få leva länge :-)
Postad 25 January 2008 - 12:32
Aha. Hur får man upp poänglistan? Är det om man trycker på "Start"-knappen, tycker inte jag har hittat det där? Jag trodde endast att man kunde se det i slutet av varje match, har missat att man kan göra det mitt inne i ett spel.Som du skriver stone laggade det mycket på ambush banan. Ibland kan det vara lite lurigt med lagg. Om man skjuter mot en fiende på långt avstånd märker man inte av det så mycket. Man kanske tänker att man missar för fienden är på ett sånt långt avstånd. Men sen när man möter fienden i en närstrid och lägger av ett helt magasin utan att fienden rycker på ögonbrynet för att sekunden efter dö fort som ********... då vet man att det är något som spökar!
Ett tips är att trycka fram poänglistan. Om man ser att ens uppkoppling är röd eller gul, då är det bara att hoppa ur och leta upp ett annat game.
Postad 25 January 2008 - 12:36
Tryck SELECT så kommer listan fram.Aha. Hur får man upp poänglistan? Är det om man trycker på "Start"-knappen, tycker inte jag har hittat det där? Jag trodde endast att man kunde se det i slutet av varje match, har missat att man kan göra det mitt inne i ett spel.
Lyckades komma med i en match igår sen när nästa började var alla MHB:are borta och jag själv kvar.
Men nu är det Helg vilket betyder att det förhoppningsvis finns fler överblivna timmar att lägga på spelandet!
Postad 25 January 2008 - 12:38
Jaha, det förklarar varför jag inte hittat detta. Man måste ju klicka på rätt knapp oxå! Guuuuud vad krångligt!Tryck SELECT så kommer listan fram.Aha. Hur får man upp poänglistan? Är det om man trycker på "Start"-knappen, tycker inte jag har hittat det där? Jag trodde endast att man kunde se det i slutet av varje match, har missat att man kan göra det mitt inne i ett spel.
Lyckades komma med i en match igår sen när nästa började var alla MHB:are borta och jag själv kvar.
![]()
Men nu är det Helg vilket betyder att det förhoppningsvis finns fler överblivna timmar att lägga på spelandet!
![]()
Postad 25 January 2008 - 12:44
Jaha, det förklarar varför jag inte hittat detta. Man måste ju klicka på rätt knapp oxå! Guuuuud vad krångligt!Tryck SELECT så kommer listan fram.Aha. Hur får man upp poänglistan? Är det om man trycker på "Start"-knappen, tycker inte jag har hittat det där? Jag trodde endast att man kunde se det i slutet av varje match, har missat att man kan göra det mitt inne i ett spel.
![]()
![]()
Ja det är väldigt jobbigt att trycka på rätt knapp samtidigt som man märker att det kommer någon mot en!
Nä, en universalknapp borde det finnas, en knapp som alltid vet vad man är ute efter!
Postad 25 January 2008 - 12:46
Eller om man spela SnD det kan gå rätt bra att njuta av det precis på början av ett nytt "round" :-D
Postad 25 January 2008 - 12:48
Kan du svara på invites och komma in???
Postad 25 January 2008 - 13:38
Kul att det finns vissa som tänker steget längre än en själv. Om jag får en killstreak på 5 och mitt lag inte har UAV då tänker jag bara "Attans att vi inte har UAV, nu får jag chansa". Men nu vet jag bättre!Tänk på att vänta med flyganfall tills ditt lag har UAV (radar). Då ser du exakt var fienden finns och kan planera din airstrike och få mycket fler kills! Alltså, kör inte airstrike så fort du har tillgång till den, utan planera in den taktiskt.
Ehhh, kan bara hålla med!
"Oj, nu fick jag airstrike, nu MÅSTE jag ju bara använda den DIREKT!" lol
Inte helt ovanligt att man dessutom blir dödad mitt i fixandet med airstrike oxå, pga. av att jag släpper allt för denna tingest..
Duktigt korkad handling som jag ska avvänja mig vid (men undermedvetet känns det som att man blir av med den om man blir dödad, men så är det ju inte..).
En annan sak som jag är både nöjd och missnöjd med i mitt "spel (lol)" är att jag av reflex knifar när jag blir överraskad, kan vara bra i många fall men i lika många fall så är det ju helt åt skogen, måste se rätt roligt ut med en kille som försöker knifa dig på typ 5m avstånd... hahaha!
Vad är era killstreak rekord, mitt är 19 på raken (förstår att flera av er har svårt att tro på det, men det är faktiskt sant...
Redigerat av Dr. Death, 25 January 2008 - 13:41.
Postad 25 January 2008 - 13:44
Postad 25 January 2008 - 13:47
Jag har ändrat så att jag kör med den layouten som heter tactical, dvs så hukar och lägger mig ner på R3 och knivar på O. Tycker det funkar perfekt.Haha jag knivar också rätt ofta i luften har jag märkt, tycker högra spaken är så känslig så ofta råkar jag kniva när jag ska sikta och det är ju ingen höjdare mitt i en eldstrid
Postad 25 January 2008 - 13:49
Det gör jag också.Jag har ändrat så att jag kör med den layouten som heter tactical, dvs så hukar och lägger mig ner på R3 och knivar på O. Tycker det funkar perfekt.
Postad 25 January 2008 - 13:50
Jag har ändrat så att jag kör med den layouten som heter tactical, dvs så hukar och lägger mig ner på R3 och knivar på O. Tycker det funkar perfekt.Haha jag knivar också rätt ofta i luften har jag märkt, tycker högra spaken är så känslig så ofta råkar jag kniva när jag ska sikta och det är ju ingen höjdare mitt i en eldstrid
Det var en bra idé, tänkte inte på att det gick att ändra layout
Postad 25 January 2008 - 14:33
Jag brukar försöka använda den så fort som möjligt för annars finns det stor risk att man inte får den för att man har ihjäl två till och får en helikopter istället."Oj, nu fick jag airstrike, nu MÅSTE jag ju bara använda den DIREKT!" lol
Jag har några kills mer än så¨som rekord, men har fortfarande inte bräckt bubu.Vad är era killstreak rekord, mitt är 19 på raken (förstår att flera av er har svårt att tro på det, men det är faktiskt sant...
)
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Call Of Duty 4 Modern Warfare
16 bilder
350 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?