Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel
1817 svar till detta ämne
Postad 01 maj 2009 - 10:00
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Vad är Sub HD?
Vad innebär 4xMSAA på 360. 2xQAA på PS3?
Sub HD är upplösningar som är lägre än 720p MSAA är Multi Sample anti-aliansing QAA = Quincunx Anti-aliansing Tekniker för att få bort kanterna på linjer. Ju högre ju bättre utjämning. 2xQAA ger samma mjuka känsla som 4xMSAA MEN tekniken gör också allt annat lite suddigare. MSAA arbetar bara linjer medan QAA påverkar hela bilden. Vad kör eurogamer för inställningar på konsolerna? Sålde nyligt iväg 360 men jag har då inte sett någon speciell skillnad mellan ps3 och 360 på min pio g950 mellan konsollerna. Men jag kan däremot säga att det är jäkligt stor skillnad på ps3an om man har limited rgb och full...
De kör full för att få en rättvis jämförelse då fångaren kör full: "As per the norm, we've worked hard in bringing you the best-possible assets to show you how the games compare on both platforms: that'll be digitally lossless 24-bit full-range RGB grabs freshly and brutally culled from the HDMI ports of our PlayStation 3 and Xbox 360 Elite, and accompanying h264-encoded videos from the same sources. You all know the score by now - streaming video actually becomes relevant for the purpose here, by slowing down the video and zooming in on a section of the screen, with one pixel in the excellent Eurogamer video player equating to one pixel on your HDTV."
Postad 01 maj 2009 - 19:14
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Eurogamer kör av Rond 19 Tom Clancy's HAWX - Bitvis, knappt märkbar, fps fördel till 360 - längre view distance på PS3 men saker popar in istället. - 4xMSAA medan PS3 har inget utan kör blur Battle Fantasia - Exakt samma 50 Cent: Blood on the Sand - V-sync på PS3, inte på 360 = screen tearing på 360 - Bättre fps på 360 - Blur filter på PS3 Wheelman - 2xAA på 360, inget på PS3 - Screen tearing på båda men mest på PS3 - 4,7gb installation på PS3 The Godfather II - 720p på 360. 1200x720 på Ps3 sen uppskalning = suddigare - Sämre fps på PS3 Wanted: Weapons of Fate - Sub-HD på båda: 1120x640 - V-sync på PS3, inget på 360. Mycket screen tearing på 360 - Bättre specular maps på PS3, aka bättre glans på ytor - 1,9gb installation på PS3 Command and Conquer: Red Alert 3 - Man har tagit bort ett blur filter som fanns till 360 - Tweakat färg och lite bättre skuggor - Lögn om 1080p, bara uppskalning - 3,7 gb installation Så summan blir 4 till 360 - 1 oavgjord - 2 till PS3 http://www.eurogamer...ound-19-article
Postad 17 juni 2009 - 13:57
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
wow det var ju mega skillnad. Varför är det så? om nu PS3 ska vara det monster många vill få oss att tro så är det riktigt pinsamt att spel efter spel blir sämre på den.
Kan ju knappast klaga på lata utvecklare längre.
Det är nog helt enkelt lika bra att inse att 360 är snäppet bättre än PS3. och att Sony lyckas fixa det till nästa generations konsoler. pinsamt att bara prata och inte uppfylla sina ord.
Postad 17 juni 2009 - 14:02
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Fiddey: Hur kommer det sig då att spel som Uncharted och Killzone tex kan se så bra ut?
Jag skulle inte säga att utvecklarna är lata men kanske att alla studios inte har kompentensen
att utveckla ett PS3-spel på ett helt optimalt sätt. Som bekant är ju 360 betydligt enklare att
göra ett spel till om man har utvecklat spel till PC förut medans PS3 är helt annorlunda.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 17 juni 2009 - 14:03.
Postad 17 juni 2009 - 14:06
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Fiddey: Hur kommer det sig då att spel som Uncharted och Killzone tex kan se så bra ut?
Men då undrar man ju hur dom spelen sett ut på 360. Hade även dom varit bättre... det vet vi inte och kommer inte få veta det, utan man får ju helt enkelt gå på multi titlarna. ang. studios så börjar det bli lite väl många nu då som inte har kompetens att göra spel till PS3. Om det är som du tror, jag personligen tror bara det är en undanflykt från sanningen. Personligen spelar jag uteslutande på PS3an just nu då jag har några spel att ta igen =) Men 360 är ändå enligt mig hästlängder bättre än PS3 på saker som... Online. kontroll. spel. (roligare titlar och snyggare/bättre flytande ) Användarvänlighet. (chat, kompisar m.m)
Redigerat av Fiddey, 17 juni 2009 - 14:10.
Postad 17 juni 2009 - 14:15
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Hur dom skulle se ut på 360 får vi aldrig veta nej, klart är dock att dom spelen utvecklats av
studios med MYCKET stor kompentens(för PS3) och som kunnat ta vara på alla PS3:s fördelar
(-och nackdelar) på ett föredömligt sätt. Det är ju iaf dom två snyggaste konsolspelen denna
generation vi pratar om där..
Jag tycker att 360 och PS3 som rena spelmaskiner är ganska så lika bra, med både för- och nackdelar
åt båda hållen. Det är på andra punkter dom skiljer sig åt.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 17 juni 2009 - 14:19.
Postad 17 juni 2009 - 14:29
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
wow det var ju mega skillnad. Varför är det så? om nu PS3 ska vara det monster många vill få oss att tro så är det riktigt pinsamt att spel efter spel blir sämre på den. Kan ju knappast klaga på lata utvecklare längre.
Det är nog helt enkelt lika bra att inse att 360 är snäppet bättre än PS3. och att Sony lyckas fixa det till nästa generations konsoler. pinsamt att bara prata och inte uppfylla sina ord.
Ps3 är bättre i teorin men X360 är hittills bättre i praktiken när det kommer till grafik. Hur som helst kan jag inte förstå varför man betalar för exklusivitet när spelet är sämre på ens plattform än den konkurrerande.
Redigerat av Unregistered0650da58, 17 juni 2009 - 14:31.
Postad 17 juni 2009 - 14:32
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Fiddey: Hur kommer det sig då att spel som Uncharted och Killzone tex kan se så bra ut? Jag skulle inte säga att utvecklarna är lata men kanske att alla studios inte har kompentensen att utveckla ett PS3-spel på ett helt optimalt sätt. Som bekant är ju 360 betydligt enklare att göra ett spel till om man har utvecklat spel till PC förut medans PS3 är helt annorlunda.
Aaaa, alla andra saknar kompetens och är det inte det så är de lata. De gamla klassiska förklaringarna. Vad sägs som ingen finansiell uppbackning av Sony? Inte ork att lägga all den extra tid som behövs? Ingen lust att föra in de extra pengar som behövs? Tyvärr känns inte dessa argument som tillräckligt starka så här strax 3 år senare. Att peka på exklusiva spel är liksom heller inte rätt. Inget 360 spel har i mina ögon kommit upp i standard med Gears 2 men som sagt, Epic har enormt mer tid och stöd än vad en tredjepartsutvecklare har. Ska inte måla fan på väggen. Finns nog inte bara 1 faktor utan det är nog mer en kombo av pengar/tid/kompetens. Att förvänta sig att alla utvecklare ska kunna lägga ner den enorma tid som Sony egna har fått är liksom inte finansiellt hållbart. Sonys egna studios lär dels få första hands tillgång på all hjälp Sony bistår med, samt längre tid än vad utomstående har råd att offra, och ett finansiellt stöd. Men visst det är ingen direkt ursäkt att ha ett spel som är så låg upplösning och så stor skillnad. Speciellt konstigt då PS3 var lead vilket i de flesta fall givit rätt likvärdiga resultat.
Postad 17 juni 2009 - 14:32
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Det är ju iaf dom två snyggaste konsolspelen denna generation vi pratar om där..
Tycker du ja, jag personligen tycker Gears 1,2 är snyggare om man ser till helheten. Kameo bland dom första som kom ut till 360 och riktigt grymt snyggt visst inte snyggare än något av dom andra 4 vi nämt men ändå.
Postad 17 juni 2009 - 14:38
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Flyttade vidare snack om Ghostbuster till denna tråd.
Postad 17 juni 2009 - 14:46
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Lite Screens på den stora skillnaden: 360  PS3  360  PS3  Själv inte sett så stora skillnader sen 2006. Tvivlar starkt på att PS3 var Lead, känns mer som en port eller 2 olika studios vara den ena var dålig.
Postad 17 juni 2009 - 14:52
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
PalmiNio: Du skriver just vad jag(och andra) redan sagt; "att inte ha ork" = lathet tex.
Sen kanske inte alla får den uppbackning av Sony(precis som du säger) som kanske skulle behövas,
och där kan det absolut vara så att det är en viss kompetens som fattas. Naughty Dog tex har ju
ett helt team som är support åt andra utvecklare för utveckling av PS3-spel. Finns den därför att
alla andra studios redan kan allt tror du? Det här har redan ältats fram & tillbaka ett otal gånger
redan så jag lämnar det därhän nu..
Postad 17 juni 2009 - 15:00
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
PalmiNio: Du skriver just vad jag(och andra) redan sagt; "att inte ha ork" = lathet tex. Sen kanske inte alla får den uppbackning av Sony(precis som du säger) som kanske skulle behövas, och där kan det absolut vara så att det är en viss kompetens som fattas. Naughty Dog tex har ju ett helt team som är support åt andra utvecklare för utveckling av PS3-spel. Finns den därför att alla andra studios redan kan allt tror du? Det här har redan ältats fram & tillbaka ett otal gånger redan så jag lämnar det därhän nu..
Handlar inte om ork. Ingen som säger "ne vi pallar inte mer". Det handlar om pengar......pengar begränsar hur högt man kan nå dels genom hur mycket tid du kan lägga och dels hur mycket resurser du kan sätta på ett projekt. Så pengar är den stora frågan, inte orka eller lathet för där är inte pengar frågan. Problemet är att få tredjepart att spendera mer resurser och tid på en multititel än samma titelt på 360 när man sen vet att spelet säljer mer på 360. Finns liksom inte direkt något stöd varför en studio ska lägga ner den extra finansen eller den extra tid som krävs för en del studios att nå samma resultat på samma plattformar. Jag sa inte att andra kan allt. Du ser det fel. Alla utvecklare använder maskinens kraft till max, så enkel är verkligenehet. Ingen som gör något spel till PS3 sitter där "nåja halva PS3an används inte men vi kan eller orkar inte". Allt handlar om optimering och sånt tar tid, och säkert längre tid på PS3. Visst kompetens är också en fråga men det är också en fråga om pengar. Naughty Dog har säkert haft bra tillgång till PS3 långt innan det släpptes, sen en bra tillgång till pengar och också bra med tid. En lyx som tyvärr fristående företag inte har.
Postad 17 juni 2009 - 15:48
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
PalmiNio: Jo pengar och tid är såklart oxå en avgörande faktor, men hade alla utvecklare fått
det stöd från Sony som skulle behövas(både finansiellt och med kompetens) så skulle det absolut
se annorlunda ut. Det jag vill ha fram är iaf att det inte är så att det inte går att göra spelen lika
snygga/bra på båda plattformarna utan att finns det skillnader så beror det på andra orsaker.
Jag har iaf avbokat min förbokning av GB till PS3 nu då jag vägrar att stödja en gimpad version.
Postad 17 juni 2009 - 15:55
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
För ett tag sedan så var det ju en nyhetsflash att Valve hoppar av att programera till PS3. Dom tyckte väl att den var för bökig/krävande att programera till har jag för mig.
Postad 17 juni 2009 - 16:01
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Valve har aldrig utvecklat till PS3. Valves chef Gabe har gått ut offentligt och sagt att dom
varken har kompetensen eller resurserna att utveckla till PS3, han sa väl även typ samma dag
som PS3 utannonserades att han tyckte den var skit.
Postad 17 juni 2009 - 16:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
För ett tag sedan så var det ju en nyhetsflash att Valve hoppar av att programera till PS3. Dom tyckte väl att den var för bökig/krävande att programera till har jag för mig.
Jo, men de har ju inte släppt ett spel till PS3 under generationen så det är svårt att hoppa av något man aldrig klivit på
Postad 17 juni 2009 - 16:07
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Jo, men de har ju inte släppt ett spel till PS3 under generationen så det är svårt att hoppa av något man aldrig klivit på 
Fast det är lite oroväckande att de gav upp fast de tydligen hade försökt  (nej, jag är ingen 360 fänboj)
Redigerat av Chrester, 17 juni 2009 - 16:08.
Postad 17 juni 2009 - 17:11
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Valve har aldrig utvecklat till PS3. Valves chef Gabe har gått ut offentligt och sagt att dom varken har kompetensen eller resurserna att utveckla till PS3, han sa väl även typ samma dag som PS3 utannonserades att han tyckte den var skit.
Du får också tänka på att Gabe Newell är gammal Microsoft-anställd med mycket goda kontakter inom företaget. Inte konstigt då att han håller sig till dem, skulle jag också gjort om jag hade de fördelarna han har.
Redigerat av SirIdot, 17 juni 2009 - 17:11.
Postad 17 juni 2009 - 17:20
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
PalmNio har helt rätt i det han säger. Om man tittar på t.ex. Killzone 2 så använder de sig väldigt mycket av tekniker som inte är möjliga på 360:n, t.ex. deffered rendering till SPU:er. Jag menar nu inte att det är nåt som är bättre än på 360 utan saker som är helt annorlunda. Skall man lägga sig på denna nivån måste man skapa väldigt olika kod mellan 360 och PS3 versionerna vilket skulle vara väldigt dyrt i ett multiplatformprojekt. Man måste helt enkelt skapa kod som så långt som möjligt kan köras på båda plattformarna och då kan man helt enkelt inte använda sig av den specialkod som de exklusiva titlarna till PS3 använder sig av. Fast det är lite oroväckande att de gav upp fast de tydligen hade försökt 
De försökte aldrig, de beslöt direkt att inte satsa på PS3:an när den kom ut.
Postad 17 juni 2009 - 17:32
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
The PC and the 360 are just more straightforward. We can focus on what we want to do, which is make game experiences, instead of sweating bullets over obscure architectural decisions they make with their platform. [...] I didn't come into this business in the 90s because of some technical fetish. I came in because I wanted to give people experiences that made them have fun.
http://loot-ninja.com/2009/06/09/valve-shuts-out-too-complicated-ps3/
Nu vill jag inte starta något krig om det här, bara vad jag hade läst för ett tag sedan
Postad 17 juni 2009 - 17:37
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Det är sant, men de baserade det på PS3:an specifikationer på pappret och beslöt att överhuvudtaget inte ha med den att göra. Så de har som sagt aldrig gjort något till PS3:an.
Postad 17 juni 2009 - 18:33
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
PalmNio har helt rätt i det han säger. Om man tittar på t.ex. Killzone 2 så använder de sig väldigt mycket av tekniker som inte är möjliga på 360:n, t.ex. deffered rendering till SPU:er. Jag menar nu inte att det är nåt som är bättre än på 360 utan saker som är helt annorlunda. Skall man lägga sig på denna nivån måste man skapa väldigt olika kod mellan 360 och PS3 versionerna vilket skulle vara väldigt dyrt i ett multiplatformprojekt. Man måste helt enkelt skapa kod som så långt som möjligt kan köras på båda plattformarna och då kan man helt enkelt inte använda sig av den specialkod som de exklusiva titlarna till PS3 använder sig av.
De försökte aldrig, de beslöt direkt att inte satsa på PS3:an när den kom ut.
Finns ingen teknik på PS3 som inte är möjlig på 360. Deffered Rendering används på 360 också men på 360 finns det ingen anledning att köra det framför Forward då man byggt upp systemet mer mot det för eDRAM anledningen. (Crackdown och GTA IV använder det). Rent tekniskt finns där inget i PS3 register som är omöjligt på 360 eller direkt tvärtom. Finns inget som säger att KZ2 skulle vara omöjligt på 360 men koden skulle nog behövt skrivas om totalt från grunden. Där är liksom ingen effekt eller shader som inte finns att tillgå på 360 utan det blir en fråga om hur man allokerar resurserna. Skulle dock gissa på att ljuset, som via deffered rendering gör KZ2 så snyggt i ljus, skulle bli i en helt annan form. De har sina styrkor och svagheter helt klart. 360 ger ju mer eller mindre gratis 2xAA via eDRAM vilket är svaret till varför vi ser detta i nästa alla 360 titlar och i väldigt få PS3 titlar. Inte för att PS3 inte klarar det, GT kör upp till 4xAA, men det tar för mycket kraft. Angående Valve är det bara att instämma. De hade lätt kunnat göra snygga PS3 spel, de har kompetensen, men man har helt enkelt valt att inte lägga ner resurser på det. Smart? nja man missar massa kunder. Men o andra sidan så tar Valve in rätt mycket pengar från PC sidan, en av de få som fortfarande tankar summor där, samtidigt som man portar till 360. Åter till Killzones fall så får man leva med QAA vilket funkar men som sagt suddar, speciellt om upplösningen är låg så som till ghostbusters. Killzone 2 i sin nuvarande form av DR hade varit svårt på 360 då bufferten är över 30mb vilket är bra mycket mer än de 10 som eDRAM på 360 erbjuder.
Postad 17 juni 2009 - 18:39
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jag kan exempelvis tänka mig att folk hade sagt samma sak om Final Fantasy XIII om det inte blev multiplattform. Det där hade aldrig gått på 360. Osv.
Undrar hur Metal Gear kommer se ut.
Postad 17 juni 2009 - 18:50
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Jag kan exempelvis tänka mig att folk hade sagt samma sak om Final Fantasy XIII om det inte blev multiplattform. Det där hade aldrig gått på 360. Osv.
Undrar hur Metal Gear kommer se ut.
Nja de skulle ju inte direkt ljuga iof. En del spel går helt enkelt inte att göra 1:1 kopior om man verkligen tweakar de olika styrkorna hos maskinerna. Jag skulle till exempelvis kunna påstå att de flesta spel med x2/x4 AA på 360 inte skulle kunna göras på PS3, t ex Chronicles of Riddick Dark Athena med x4 o ingen på PS3, då det kostar allt för mycket för en utvecklare. Men man kan ändå uppnå likvärdigt resultat om man använde QAA (lite suddigare dock).
Redigerat av PalmiNio, 17 juni 2009 - 18:50.
Postad 17 juni 2009 - 19:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Ouch.....Ghostbuster historien börjar bli riktigt smutsig. Lens of Truth gjorde en Head 2 Head koll på spelet: http://www.lensoftruth.com/?p=10974Man tog då upp saker som ljus, låg upplösning, sämre texturer med mera. Tydligen så orsakade detta väldigt mycket snack på nätet. 360 folk som hyllade sidan och PS3 folk som på olika vis försökte påstå att testet var riggat. Gamla vanliga "de är köpta av MS" , "de kör dåliga kablar" med mera. NG4 fick dock tag i en post på ett forum där någon ur spelets utvecklings team ifrågasätter Lens of Truths jämförelse. they were playing a pre-release version that had lowered textures. That and the mip mapping doesn't turn off at the same distance as the 360. http://boards.polyco...mp;postcount=33Blev en nyhet av det hela på Lens of Truth fick enorma mängder skit. De gjorde en post där de ger svar på tal: http://www.lensoftruth.com/?p=11033Nu har deras påstående också fått uppbackning av killarna på Beyond3D. http://forum.beyond3...t=50676&page=25Slutet alltså. Dels ljuger utvecklarna om hur de lyckats få fram krafterna ur PS3 och att de ska dra fördelarna med det. Sen anklagare de folk som visar det bedrövliga resultatet. Resultatet är en skillnad som är så stor att man tror att det är 2006 igen. Inte Sonys fel utan det är Terminal Reality som borde få smisk för att dels ljuga men också vara så dåliga att de inte kan få upp standarden på PS3 versionen till en acceptabel nivå sett till att det till och med ska ha varit lead.
Postad 17 juni 2009 - 22:24
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Finns ingen teknik på PS3 som inte är möjlig på 360.
Du missförstod mig, trots att jag försökte undvika det.  Jag menade att sättet teknikerna utförs på är annorlunda på PS3 och därför kan det inte göras på samma sätt som på 360:n. CELL är så annorlunda jämfört med en traditionell processor att koden du skriver för den (om du använder SPU:erna) inte är användbar på någon annan processor. Kod som är skriven för 360 går dock att använda på CELL då PPU:n är uppbyggd som en traditionell CPU, men eftersom den är mycket sämre ensam än 360:ns CPU är blir inte prestandan lika bra.
Postad 17 juni 2009 - 22:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Du missförstod mig, trots att jag försökte undvika det. Jag menade att sättet teknikerna utförs på är annorlunda på PS3 och därför kan det inte göras på samma sätt som på 360:n. CELL är så annorlunda jämfört med en traditionell processor att koden du skriver för den (om du använder SPU:erna) inte är användbar på någon annan processor. Kod som är skriven för 360 går dock att använda på CELL då PPU:n är uppbyggd som en traditionell CPU, men eftersom den är mycket sämre ensam än 360:ns CPU är blir inte prestandan lika bra.
Mja nu är det iof spel vi pratar om och inte renodlade program. Koderna är nog mer bundna till hur GPUn ser ut och i 360 fallet är det rätt svårt att rent köra koden från 360 till PS3 då du inte har ett buffert stöd likt eDRAM på PS3, samt minnesstrukturen är annorlunda. Finns nog inte mycket kod du kan bara ta över åt något av hållen.
Postad 18 juni 2009 - 07:03
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
sony kunde ju satt i en bättre gpu i ps3an också, hade nog tagit bort den flaskhalsen iaf.
Postad 18 juni 2009 - 09:17
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Så nu är Ghostbuster bekräftat från alla håll. Även utvecklarna själva har krälat till korset. For the record, the PS3 version [of Ghostbusters] is softer due to the 'quincunx' antialiasing filter and the fact we render at about 75% the resolution of the 360 version. So you cannot directly compare a screen shot of one to the other unless you scale them properly. The PS3 does have less available RAM than the 360 – but we managed to squeeze 3 out of 4 textures as full size on the PS3. http://www.joystiq.c...loper-explains/Samma företag som innan påstod att 360 höll tillbaka PS3 versionen: For example, Randel says that the PS3 could handle "double the amount of objects on screen." Thanks to the team's goal of making the game equal on both platforms, that won't be happening. He gives a further example that the PS3 version of the game has an entire processor dedicated to the game's audio, whereas the 360 version only has a portion of a single processor dedicated to audio. http://xbox.joystiq....ck-ps3-version/Ytterst pinsamt att man sen inte klarar att krama ur mer än 75% av upplösningen mot 360 versionen och har sämre texturer. Eurogamer lägger upp en riktig genomgång imorgon på det. Kan nog tänka mig där är annat att klaga på så som lägre fps med mera. Ne som sverker skulle ha gjort:
Postad 18 juni 2009 - 09:28
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Fruktansvärt pinsamt från utvecklarnas sida, och i det här fallet tror jag absolut det handlar
om att dom inte har kompentensen nog för att göra två likvärdiga versioner och det försöker
dom sen bubbla bort med lögner i hopp om att ingen ska "komma på" dom. Dåligt så det knakar
om det var ordet. Sverker skulle i detta fallet behövt ta fram en hel container för att allt skulle
få plats.
Postad 18 juni 2009 - 09:53
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Fruktansvärt pinsamt från utvecklarnas sida, och i det här fallet tror jag absolut det handlar om att dom inte har kompentensen nog för att göra två likvärdiga versioner och det försöker dom sen bubbla bort med lögner i hopp om att ingen ska "komma på" dom. Dåligt så det knakar om det var ordet. Sverker skulle i detta fallet behövt ta fram en hel container för att allt skulle få plats.
Je men det blir ju extra konstigt när Sony fixat exklusivt till spelet och Sony Pictures äger märket. Jag menar, Sony måste väl ha fått se spelet innan? Man bli ju nu skriven på diverse forum när man binder sig starkt till ett spel och sen så visar sig spelet vara bra mycket sämre på PS3. Men inget snack om att utvecklarna saknar kunskap.
Postad 18 juni 2009 - 09:55
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Vilka amatörer, ps3 om man uttnytjar dess potential man kan göra fantastisk grafik, koll bara killzone2 ser ju fan nästan ut lika bra som crysis på pc. Dom skyller att den har för lite minne men det tror jag inte en sekund på, dom var bara kassa att koda till ps3.
Postad 18 juni 2009 - 23:12
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Eurogamer Face-Off 20. Ghostbusters: ca 50% lägre upplösning med blurr ala QAA samt sämre texturer på PS3an. Det har redan sagts mycket om det, sämsta versionen av ett multispel på länge. Hästlängder "snyggare" på 360. Prototype: - Sub HD på båda (640p) - QAA på PS3 och 2xAA på 360 - Mer screentearing på PS3 - Länge shadow distance på 360 - Bättre filter och bättre skuggmapping på PS3 Ett exempel där man jobbat mot att maxa vad de olika maskinernas styrkor. Bionic Commando: - 640p på båda - V-sync på PS3 - Lika fps - En del texturer är bättre på 360 - Äkta HDR på PS3 versionen Överlag ett spel som är bättre på PS3, inte ofta det händer. FUEL: - Mer screentearing på PS3 X-Men Origins Wolverine - Högre fps på 360 - 2xAA på 360, ingen på PS3 Red Faction: Guerrilla - 2xAA på 360, ingen på PS3 - Bättre effekter på 360 - Bättre texturer på 360 Alla spel utom 1 krävde installation på PS3. Mer eller mindre alla spel gör det numera. Det har blivit regel mer än undantag. http://www.eurogamer...ce-off-round-20
Postad 19 juni 2009 - 00:20
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
PalmNio: Hur kommer det sig att du har sån koll på vad de olika konsolerna klarar av och vilka tekniker som utvecklarna använt????
Postad 19 juni 2009 - 00:27
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
PalmNio: Hur kommer det sig att du har sån koll på vad de olika konsolerna klarar av och vilka tekniker som utvecklarna använt????
Han tar ju det från eurogamer länken/länkarna..
Redigerat av belzebubb, 19 juni 2009 - 00:28.
Postad 19 juni 2009 - 01:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Han tar ju det från eurogamer länken/länkarna..
Han menade inte bara den senaste posten
Postad 19 juni 2009 - 07:17
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Läser för mycket på Beyond3D's forum  Sitter dels en hel del utvecklare där men också annat enormt duktigt folk. Så mina ord är mest en reflektion av vad jag läser där.
Postad 19 juni 2009 - 08:55
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Läser för mycket på Beyond3D's forum 
Sitter dels en hel del utvecklare där men också annat enormt duktigt folk. Så mina ord är mest en reflektion av vad jag läser där.
Ah, ok. Började misstänka att du pluggar till "grafikmotorutvecklare" eller liknande. :-)
Postad 25 juni 2009 - 12:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Fight Night 4.
4x AA på 360 vs QAA på PS3
60 fps på både, stabilare på 360.
Ruskigt snyggt spel.
Postad 25 juni 2009 - 15:05
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Hur är det med BF spelen tro..? Är det nämnvärt bättre gällande FPS och AA på Xboxen, är det nästan bud på en arcade eller 60 gigare... :unsure
Postad 28 oktober 2009 - 15:13
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Hur är det med Tekken 6?
Läste att det skulle vara marginellt snyggare till 360. Någon som vet mer exakt vad som skiljer?
Postad 28 oktober 2009 - 16:06
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Hur är det med Tekken 6? Läste att det skulle vara marginellt snyggare till 360. Någon som vet mer exakt vad som skiljer? http://www.lensoftruth.com/?p=15929
Postad 28 oktober 2009 - 18:33
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Multi spel verkar mer anpassas till xbox360 därför blir det bättre bild där tror jag, nästan som att de gör spelet till den konsolen först och... sedan portar de lite snabbt över till ps3.
T.ex så har jag inte sett ett enda spel till xboxen som har bättre grafik, fysik, dynamik osv... än uncharted 1,2, Killzone 2 osv... spel som exklusivt utvecklas till ps3 har mycket bättre grafik. Man kan ju inte jämföra eftersom spelet inte finns till båda konsolerna.. men uncharted 2 behöver man nog inte ens jämföra för att dra den slutsatsen.
Redigerat av Unregistered1232, 28 oktober 2009 - 18:34.
Postad 29 oktober 2009 - 06:25
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Läste att Tekken till PS3 hade kantutjämning men 360 hade ist högre upplösning, vet inte vilket som ger bäst bild
Postad 29 oktober 2009 - 06:39
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
Multi spel verkar mer anpassas till xbox360 därför blir det bättre bild där tror jag, nästan som att de gör spelet till den konsolen först och... sedan portar de lite snabbt över till ps3.
T.ex så har jag inte sett ett enda spel till xboxen som har bättre grafik, fysik, dynamik osv... än uncharted 1,2, Killzone 2 osv... spel som exklusivt utvecklas till ps3 har mycket bättre grafik. Man kan ju inte jämföra eftersom spelet inte finns till båda konsolerna.. men uncharted 2 behöver man nog inte ens jämföra för att dra den slutsatsen.
skulle nog säga att gears1/2 ligger rätt bra till att vara minst lika tekniskt krävande. sen att de har valt olika design osv är en helt annan sak.
Postad 29 oktober 2009 - 06:42
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
http://www.lensoftruth.com/?p=15929
Läste att Tekken till PS3 hade kantutjämning men 360 hade ist högre upplösning, vet inte vilket som ger bäst bild
Om du läser morlock's länk så verkar dom ju vara identiska sånär som på laddningstiden (om man inte installerar spelet på hdd'n på ps3'an)
Redigerat av Unregistered36883, 29 oktober 2009 - 06:42.
Postad 29 oktober 2009 - 08:57
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Jaha jag läste det i senaste numret av gamereactor, tyvär är många sidor spärrade på jobbet så kan inte läsa allt
Redigerat av jimel, 29 oktober 2009 - 08:58.
Postad 29 oktober 2009 - 12:05
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
ENDAST MULTISPEL, läs tråden och håll dig. Annat snack tas i andra trådar.
Postad 29 oktober 2009 - 12:15
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Angående Tekken.
Med Blur
Båda = 1024x576 utan AA
Utan Blur
360 = 1365x768
PS3 = 1024x576 med 2x AA
Med Motion Blur är default och där anser DF att 360 är bättre track vare bättre texture filter. Utan Motion Blur ser PS3 bättre ut med en uppskalad bild med 2xAA i botten.
Märke till att 360 kör med 1.048.320 mot PS3 589.824 pixlar. Inget vet varför man valde att gå över HD gränsen med nästan dubbelt så många pixlar istället för att lägga till AA på 360n. eDRAM och arcade versionen kan vara 2 förklaringar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|