Postad 08 mars 2011 - 10:49
Postad 08 mars 2011 - 11:04
Jupp. Hade inte en enda Bowie (nåja ett par). Gillade honom aldrig i ungdomen så jag tar igen det nuTomano, hade du ett hål i Bowie katalogen?

Redigerat av tomano58, 08 mars 2011 - 11:05.
Postad 08 mars 2011 - 14:34
Postad 08 mars 2011 - 17:06
Postad 08 mars 2011 - 18:23
Intressant, ska se om jag hinner komma över ett ex. Marsnumret verkar ju ha kommit redan.Vid behov, Det är tio sidor Bowie i senaste Record collector. ( Februari numret ) Ska kika hur mitt ex av den där Simon & Garfunkel plattan ser ut men tror det är samma som du har.
Postad 08 mars 2011 - 18:27
Har du stort intresse av simon & garfunkel tycker jag att du ska kolla in "25th rock n roll hall of fame" på blu-ray.
4-5 spår men de gubbarna sjunger/spelar helt otroligt på den!
Gåshud deluxe.
Postad 08 mars 2011 - 19:55
Tack för tipset. Ska kolla upp den. Hittade för 279 på cdwow.@tomano58
Har du stort intresse av simon & garfunkel tycker jag att du ska kolla in "25th rock n roll hall of fame" på blu-ray.
4-5 spår men de gubbarna sjunger/spelar helt otroligt på den!
Gåshud deluxe.
Postad 08 mars 2011 - 21:23
Oki, blev en massa inköp den här löningen och 18 till är på ingång... Blir en enkel sammanfattning i bild
nytt.png 671,89K 0 Antal nerladdningar
Oh, jädrans va mycket skivor! och du lyckades hitta två av mina favoritskivor. Creedence - Cosmo's Factory och Yes - The Yes Album. Credence skivan var den första vinylskiva jag köpte i tonåren.

Vilken Bowie är bäst? Har dålig koll på honom. Har väl hört Life on mars och China girl, men inte så mycket mer, förutom något på radion som man inte kommer ihåg.
Postad 08 mars 2011 - 23:35
Svårt o säga. Har inte skaffat mig nån favorit ännu. Har dessutom några till på väg in, bla Ziggy Stardust, Heroes o Space Oddity. Har bara lyssnat igenom dem en vända och stilarna är många och det blandas friskt på en del album. Kommer att kräva många timmar att lyssna in sig påOh, jädrans va mycket skivor! och du lyckades hitta två av mina favoritskivor. Creedence - Cosmo's Factory och Yes - The Yes Album. Credence skivan var den första vinylskiva jag köpte i tonåren.
Vilken Bowie är bäst? Har dålig koll på honom. Har väl hört Life on mars och China girl, men inte så mycket mer, förutom något på radion som man inte kommer ihåg.

Creedence har jag fått ihop en hygglig samling av nu. Har saknat just Cosmo's Factory men hittade ett jättefint ex. Yes har jag bara några få av och inget riktigt fan. Positivt överraskad dock då The Yes Album var riktigt bra.
Postad 09 mars 2011 - 01:26
Album:
Povel Ramel - Återbesök i holken
Mick Jagger - Primitive cool
Yngwie J. Malmsteen's Rising Force - Marching out
Eagles - The long run
Eric Clapton - August
Singlar:
Imperiet - Fred / Min maskin
Fine Young Cannibals - She drives me crazy
ABBA - One of us / Should I laugh or cry
It Bites - Whole new world (limited edition double pack)
Daryl Braithwaite - One summer
Maxi Priest - Wild world
Ainbusk Singers - Älska mej
John Norum - Let me love you
Gyllene Tider - Ljudet av ett annat hjärta
Gyllene Tider - När vi två blir en / Kärleken är inte blind (men ganska närsynt)
Bon Jovi - Livin' on a prayer
Foreigner - Urgent
Foreigner - Say you will
Foreigner - I don't want to live without you
Gary Moore / Phil Lynott - Out in the fields
Modern Talking - Cheri cheri lady
Dusty Springfield - In private
Scorpions - Wind of change
Scorpions - Send me an angel
Van Halen - Jump
Van Halen - Black and blue
Postad 09 mars 2011 - 09:40
Oh, jädrans va mycket skivor! och du lyckades hitta två av mina favoritskivor. Creedence - Cosmo's Factory och Yes - The Yes Album. Credence skivan var den första vinylskiva jag köpte i tonåren.
När det gäller Bowie så ska du kika efter albumen "Hunky Dory", "The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars" och "Aladdin Sane". Enligt min mening var det med dessa tre mästerverk han erövrade världen.
Rekommenderas!
Redigerat av GyroSE, 09 mars 2011 - 09:50.
Postad 09 mars 2011 - 10:51
När det gäller Bowie så ska du kika efter albumen "Hunky Dory", "The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars" och "Aladdin Sane". Enligt min mening var det med dessa tre mästerverk han erövrade världen.
Rekommenderas!
Ok, Tack för tips!
Verkar vara några av Bowies tidiga skivor, tittade i Bonniers Rock Lexikon. Hunky Dory kom ut 1971, The Rise and fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars 1972 och Aladdin Sane gavs ut 1973. Ska hålla ögonen öppna för dessa när jag gör en tur till min lokala vinylbutik och loppisar.
Tänkte passa på och fråga nu när det finns en Bowie kännare i tråden, på vilken skiva finns låten Life on Mars? Eller den kanske bara finns på singel? Tacksam för svar!
Redigerat av Unregistered1061, 09 mars 2011 - 10:56.
Postad 09 mars 2011 - 11:21
Ok, Tack för tips!
Verkar vara några av Bowies tidiga skivor, tittade i Bonniers Rock Lexikon. Hunky Dory kom ut 1971, The Rise and fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars 1972 och Aladdin Sane gavs ut 1973. Ska hålla ögonen öppna för dessa när jag gör en tur till min lokala vinylbutik och loppisar.
Tänkte passa på och fråga nu när det finns en Bowie kännare i tråden, på vilken skiva finns låten Life on Mars? Eller den kanske bara finns på singel? Tacksam för svar!
Kul att kunna bidra med några skivtips. Kika gärna även efter albumen "Low" och "Heroes" vilka också är riktiga klassiker.
"Life on Mars" finns med på "Hunky Dory".
Redigerat av GyroSE, 09 mars 2011 - 11:22.
Postad 09 mars 2011 - 11:58
Ser ut som jag lyckats få tag i "alla" klassiker.Kul att kunna bidra med några skivtips. Kika gärna även efter albumen "Low" och "Heroes" vilka också är riktiga klassiker.

Postad 09 mars 2011 - 12:14
Ser ut som jag lyckats få tag i "alla" klassiker.
. Har en massa lyssnande att se fram emot. Ziggy Stardust, Heroes och Space Oddity ligger hos ombudet o väntar.
Det är bara att gratulera till flera timmars framtida fin- lyssning. Allt som Bowie har gett ut har sin tjusning, tror inte att du kommer bli besviken.

Postad 09 mars 2011 - 16:34
Kul att kunna bidra med några skivtips. Kika gärna även efter albumen "Low" och "Heroes" vilka också är riktiga klassiker.
Suveränt! Tack för det svaret, gillar den låten. Får hålla utkik efter de andra två albumen också.
Ja, tomano58, ibland undrar jag om du inte har en spåkula och tittar i? Nu blev jag också intresserad av Bowie, med hjälp av GyroSe positiva skriverier. Jag hoppas att du inte har beställt något mer intressant, för det är långt till nästa löning.

Postad 09 mars 2011 - 22:56
Haha... nä men det är en del som inte dykt upp ännu. Fortsättning följer...Suveränt! Tack för det svaret, gillar den låten. Får hålla utkik efter de andra två albumen också.
Ja, tomano58, ibland undrar jag om du inte har en spåkula och tittar i? Nu blev jag också intresserad av Bowie, med hjälp av GyroSe positiva skriverier. Jag hoppas att du inte har beställt något mer intressant, för det är långt till nästa löning.

Postad 10 mars 2011 - 11:07
Postad 10 mars 2011 - 13:12
Postad 10 mars 2011 - 13:39
Ni som gillar David Bowie (precis som jag då) borde kolla upp hans rockband han bildade 1988. Tin Machine heter dom och dom släppte två album och en liveplatta innan dom löstes upp och slutade 1992. Har själv en LP med dom, och det låter rockigt och bra.
Ha ha, jag brukar tycka att dina musiktips ofta är mycket bra...... men Tin Machine: Näe

Postad 10 mars 2011 - 14:21
Ha ha, jag brukar tycka att dina musiktips ofta är mycket bra...... men Tin Machine: Näe
Se där, nån gång måste man misslyckas med att imponera på folk :-)
Postad 10 mars 2011 - 14:37
Tur det.....Se där, nån gång måste man misslyckas med att imponera på folk :-)
Själv tycker jag TM är ett mörkt kapitel i Bowies karriär.
Hunky Dory - Rise and fall of Ziggy Stardust - Diamond Dogs - Low - Heroes - Scary monsters är mina favoritplattor med honom. Eftersom han som ingen annan kastat sig mellan olika stilar är det väl ofrånkomligt att inte allt faller en på läppen.
Postad 10 mars 2011 - 16:12
Har Tin Machine S/T på CD. Har inte hört den på många år men har för mig att jag gillade det då. Får göra en revival i helgen o se om man ändrat smak...Ha ha, jag brukar tycka att dina musiktips ofta är mycket bra...... men Tin Machine: Näe
Postad 10 mars 2011 - 17:14
Här är vad som dök upp igår. Lite Fleetwood Mac, John Mayall och Street Dogs (ny). Street Dogs kom med samma album på CD som en bonus.
nytt.jpg 424,56K 0 Antal nerladdningar
Ni som kan er John Mayall... Crusade med SKL 4890 skall vara utgiven -67 men, sägs det, på unboxed Decca. Denna har en boxed Decca men jag kan inte hitta nån info. Nån som vet när den är utgiven?decca.jpg 322,79K 0 Antal nerladdningar
Precis som när det gäller Stones Deccapressar släpptes reissues i början av 70-talat med Boxat Deccalogo.
Kollade upp denna i Record collector: Rare records price guide:
Unboxed 67 press = £30 (mint)
Boxed 70:ies reissue= 2/3 of the 67 press dvs £20
Hoppas dettta var till nån hjälp...
Postad 10 mars 2011 - 19:26
Tack, är inte ute efter något värde egentligen utan mer få kläm på när den är utgiven. Har samma grej m Stones Aftermath, också boxad Decca och en del andra också. Har oftast bara Discogs till hjälp men allt är inte listat där.Precis som när det gäller Stones Deccapressar släpptes reissues i början av 70-talat med Boxat Deccalogo.
Kollade upp denna i Record collector: Rare records price guide:
Unboxed 67 press = £30 (mint)
Boxed 70:ies reissue= 2/3 of the 67 press dvs £20
Hoppas dettta var till nån hjälp...
Edit: Var handlar man billigast ett ex av Rare Record Price Guide 2012? Amazon?
Redigerat av tomano58, 10 mars 2011 - 19:32.
Postad 10 mars 2011 - 20:40
Tack, är inte ute efter något värde egentligen utan mer få kläm på när den är utgiven. Har samma grej m Stones Aftermath, också boxad Decca och en del andra också. Har oftast bara Discogs till hjälp men allt är inte listat där.
Edit: Var handlar man billigast ett ex av Rare Record Price Guide 2012? Amazon?
Prisguiderna är egentligen billigast på ebay, men de är såpass tunga att frakten drar iväg...
Kan dock vara nåt större företag som skeppar billigare då de ibland har rabatt hos fraktföretagen.
Billigast totalpris dvs inkl. frakt kan därför vara att köpa i Sverige. Jag har själv köpt hos bl a Bokus & Adlibris - skickar stora tegelstenar billigt!
Postad 10 mars 2011 - 20:47
Postad 10 mars 2011 - 23:19
Tog den från Amazon UK, 259:- med frakt. 330:- plus frakt på Bokus och Adlibris har inte 2012.Prisguiderna är egentligen billigast på ebay, men de är såpass tunga att frakten drar iväg...
Kan dock vara nåt större företag som skeppar billigare då de ibland har rabatt hos fraktföretagen.
Billigast totalpris dvs inkl. frakt kan därför vara att köpa i Sverige. Jag har själv köpt hos bl a Bokus & Adlibris - skickar stora tegelstenar billigt!
Postad 10 mars 2011 - 23:24
Härligt, välkommen i gänget! Beg. vinyl finns massor att hitta. Bor inte kvar i Sthlm men andra har mer exakta adresser. Ett antal butiker i Solna, likaså efter St Eriksgatan, Mickes vid Hornstull bara för att nämna lite. Ny Vinyl har bla MM i Barkarby. På nätet har du CDWOW, Ginza, Hotstuff mfl.Har följt denna tråd lite, och tycker det är riktigt kul att det är folk som köper vinyl fortfarande. Är lite sugen själv på att ta upp vinylköpandet igen. Nån som kan rekomendera nån bra affär i sthlms området?
Postad 11 mars 2011 - 00:17
Grattis till köpet men du kommer inte hitta alla svar i denna. Men enligt böckerna så var infördes boxed label från och med 1970. Innan dess skrevs Decca utan ram. Men det finns nog få saker utan undantag.Tog den från Amazon UK, 259:- med frakt. 330:- plus frakt på Bokus och Adlibris har inte 2012.
Här en unboxed Mayall men den är nog utgiven under detta årtusende. Skicket är för bra samt det finns nämnt "audiofil pressing". Står inte på att det är 180 gr men känns så. Men ser ju gammal ut.

Här är en skiva som också är en återutgivning men jag kan inte datera den exxakt med hjälp av prisguderna. Men här syns det på etiketten att Decca är boxed.

Men varken Goldmine eller Rare record priceguide säger något om när återutgivningarna skett. Inte i dessa exempel vad jag kan finna.
Postad 11 mars 2011 - 00:55
Nej, har inte räknat med det. Tyckte mest att det började bli dags med åtminstone en bok i ämnet.Grattis till köpet men du kommer inte hitta alla svar i denna. Men enligt böckerna så var infördes boxed label från och med 1970. Innan dess skrevs Decca utan ram. Men det finns nog få saker utan undantag.
Här är en skiva som också är en återutgivning men jag kan inte datera den exxakt med hjälp av prisguderna. Men här syns det på etiketten att Decca är boxed.Mayall1.JPG 32,65K 0 Antal nerladdningar
Men varken Goldmine eller Rare record priceguide säger något om när återutgivningarna skett. Inte i dessa exempel vad jag kan finna.
Har precis samma "A hard road" som du visar och har heller inte lyckats datera den.
Vad skiljer Goldmine mot Rare Record? Bör man skaffa den också?
Postad 11 mars 2011 - 10:42

Som ni ser är detta en Mono utgåva med skivnummer LK 4725 och det står 1965 som utgivningsår. Men om detta är originalutgåvan vet jag inte, någon som vet?

En betydligt moderna utgåva, troligtvis 1980 talet? Skivnummer 820 134-1 (samt att det finns Barcode, streckkod på baksidan. Det svarta färgen runt Rolling Stones och skivans namn är i trycket. Ser mycket fult ut, tycker jag, varför dom har gjort så, vet jag inte?

En Stereo utgåva med skivnummer TXS 101. Den har öppning för skivan på vänster sida? Feltryck?
Har spelat igenom de två äldre utgåvorna och dom spelade faktiskt bra. Mycket bättre än skicket såg ut att vara i.
Jag tycker att Rolling Stones var bra mycket bättre i början av sin karriär. Gillar inte alls deras moderna låtar.
Redigerat av Unregistered1061, 11 mars 2011 - 17:23.
Postad 11 mars 2011 - 18:27
Bifogad fil(er)
Redigerat av k.rydberg, 11 mars 2011 - 18:28.
Postad 11 mars 2011 - 20:46
Hittade denna i svärmors garage bland lite andra skivor. Omslaget var nog det som gjorde att jag fastnade för just denna i högen. Dock var inte musiken direkt i min smak så den kommer säljas till förmån för andra inköp.
Kolla upp värdet innan du säljer skivan. Skivan du har är debuten för gruppen som kom 1968. Stilen är väl Psych rock eller liknande.
Postad 11 mars 2011 - 21:02
Kolla upp värdet innan du säljer skivan. Skivan du har är debuten för gruppen som kom 1968. Stilen är väl Psych rock eller liknande.
Japp,såg att den har gått för ung. 360kr på tradera, ganska bra betalt

Postad 11 mars 2011 - 22:02
Hittade dom här DECCA utgåvorna.
Rolling_Stones_Out_of_our_heads.jpg 187,86K 0 Antal nerladdningar
Som ni ser är detta en Mono utgåva med skivnummer LK 4725 och det står 1965 som utgivningsår. Men om detta är originalutgåvan vet jag inte, någon som vet?Rolling_Stones_Out_of_our_heads_reissue.jpg 177,5K 0 Antal nerladdningar
En betydligt moderna utgåva, troligtvis 1980 talet? Skivnummer 820 134-1 (samt att det finns Barcode, streckkod på baksidan. Det svarta färgen runt Rolling Stones och skivans namn är i trycket. Ser mycket fult ut, tycker jag, varför dom har gjort så, vet jag inte?Rolling_Stones_Big_Hits.jpg 202,23K 0 Antal nerladdningar
En Stereo utgåva med skivnummer TXS 101. Den har öppning för skivan på vänster sida? Feltryck?
Har spelat igenom de två äldre utgåvorna och dom spelade faktiskt bra. Mycket bättre än skicket såg ut att vara i.
Jag tycker att Rolling Stones var bra mycket bättre i början av sin karriär. Gillar inte alls deras moderna låtar.
De 2 Deccapressarna är uk pressade exportutgåvor, annorlunda jämfört med uk pressarna för Englandsmarknaden. ( tror exportutgåvan är något lägre värderad)
Postad 12 mars 2011 - 10:33
Men Goldmine/Record album och Record Collector skiljer sig åt. Goldmine har ett amerikanskt perspektiv och RC har en engelskt utgångspunkt. Decca finns vanligtvis inte nämnd i Goldmine där istället etiketten London listas. I Record Collector inga London etiketter utan endast Decca. Men tror inte att det ärså enkelt att London bara var en amerikansk ettikett och Decca en engelsk. Goldmine innehåller endast LP medan Record Collector innehåller alla format.
Deccas etiketter verkar också i sig vara lite osäkra att yttra sig om. Se
http://www.my-genera...rg.uk/decca.htm
Men Record Collector fungerar så att fr o m 1970 anges Rolling Stones ha en Deccalogga med ram på etiketten. Före så är det den så kallade unboxedvarianten som gäller. På min ofullständiga samling Stones så verkar detta stämma.
Här stenarnas första skiva.Värdemässigt tyvärr inte första utgåvan men från utgivningsåret. Men mitt ex i grym kondition. Omslaget ser nytt ut. Mintvärde 130 pund. Rätt logga (unboxed). Första pressningen värderas till 1000 pund i mint.

Sedan frågan om "Out of our heads Decca LK 4725. Utgiven för den amerikanska maknaden. Den är i mint värderad till 170 pund vilket ärmera än UK-ex.
Här mitt eget ex.Definitivt länge sedan mint. Ursäkta oskärpan. Deccaloggan utan ram vilket indikerar att den är från 1965.

Så här mitt ex ut som riktar sig mot den engelska markanden. Mintvärde 110 pund. Deccaloggan utan ram

Sedan frågan om feltryck på "Big Hits". Nej den visade bilden på omslaget är baksidan.Min framsida ser såhär ut. Men baksidan mycket intressantare och tror jag finns i olika versioner. Men kolla min etikett. Fruktansvärt tråkigt att se. Nu har moderniteten nått Decca. Mintvärde uppges till 15 pund för denna 70-talsutgivning. Utgivningsåret inte exakt angivet i Record Collector.

Sedan en Rolling Stones med Deccaloggan i rutan. Skvian utgiven 1969 men rutan indikerar att detta expressades senare.

Trevlig helg på er
Redigerat av Kronkan, 12 mars 2011 - 10:38.
Postad 12 mars 2011 - 14:40
Mycket intressant läsning och utförligt beskrivet.
Decca och London etiketterna är så förvirrande att ingen kan säga säkert hur det ligger till.
Däremot vet man att Decca i Amerika bytte namn till MCA Record Label, 1973.
Åter till min utgåva av Rolling Stones - Big Hits. Jag har ingen framsida? Vad är detta? nu blir jag orolig. För inte kan väl bilden nedan vara framsidan!?

Tycker inte detta ser ut som varken framsida eller baksida! Mycket konstigt!
Limmet har släppt så man kan se på bilden nedan, att det inte finns något tryck på insidan av den fastlimmade extra omslaget på båda insidorna.

Dessutom finns det ett halvt blad utan tryck på sidorna instoppat emellan de limmade sidorna? Knepigt är det? Men inte så viktigt. Vore kul om det fanns uppgifter om liknande misstag på andra skivor. Färger/färgnyanser som är annorlunda har man ju sett.

Det syns tydligt att det finns en extra sida dit limmat. Men inget tryck inuti?
Javisst ja, Trevlig helg!
Redigerat av Unregistered1061, 12 mars 2011 - 14:48.
Postad 12 mars 2011 - 15:43

http://www.youtube.c...h?v=jxj5wlXY9No
ska se Imelda och bandet i London på Torsdag, Ska bli riktigt trevligt!
Postad 12 mars 2011 - 16:53
Decca slår fortfarande till med en snygg och bra skiva ibland.
![]()
http://www.youtube.c...h?v=jxj5wlXY9No
ska se Imelda och bandet i London på Torsdag, Ska bli riktigt trevligt!
Ja, den var snygg! Men har du två exemplar? Eller är en av dom innerpåsen?
Tittade på Youtube, dom var riktigt bra. Engelskt band eller var kommer dom ifrån?
Postad 12 mars 2011 - 18:03

Även Imeldas man och gitarrist Darell Higham kan vara värd att kika in, Här med Jeff Beck.
http://www.youtube.c...feature=related

Kul att se Kronkan aktiv i tråden igen.
Redigerat av Sidelakebob, 12 mars 2011 - 18:30.
Postad 12 mars 2011 - 18:12
Här lite femtiotal med en jazzpianist som spealde en del med Ella Fitzgerald. Han gav också ut sex egna skivor. Har fyra av dem. Allt mono.

Postad 12 mars 2011 - 19:23
Postad 12 mars 2011 - 19:37
Imelda är från Dublin men bor i London tror jag. Jag har faktiskt två ex av dom tre vinylsinglar hon släppt! Här är dom andra två. Köpte dessa på ebay av en säljare i England till ett helrätt pris. Lite extra vinyl skadar ingen
![]()
Även Imeldas man och gitarrist Darell Higham kan vara värd att kika in, Här med Jeff Beck.
http://www.youtube.c...feature=related
Kul att se Kronkan aktiv i tråden igen.
Det var ju lite extra med att få tag i alla utgivna singlar på en gång. Lite fräck gammal stil på omslagsbilderna.

Turismos framsida på Rolling Stones Big Hits är en svår nöt att knäcka. Letar runt efter en likannde omslagsbild. Förekommer lite olika varianter men inget som påminner om denna. Vad står det längst ner. Allt ser ju riktigt ut med logga och allt. Men kanske någon annan hittar något?
Här lite femtiotal med en jazzpianist som spealde en del med Ella Fitzgerald. Han gav också ut sex egna skivor. Har fyra av dem. Allt mono.Lou_Levy.JPG 26,78K 0 Antal nerladdningar
Mono, det kan bli lite extra tryck i ljudet med mono inspelningar. Är det bra sväng i musiken?
Jag har aldrig sett dom skivorna förut, men intressant.
jag har ringt och frågat min äldre syster om "Rolling Stones - Big Hits" skivan. Jag fick en bunt gamla skivor av henne. Hon sa att den var så där när hon köpte den. Hon säger själv att hon tyckte den var lite konstig.
Längst ner till vänster står det:
Printed in England by Robert Stace
Laminated with 'Clarifoll' made by British Celanese Limited
Länst ner till höger står det:
Regd. Trade Mark
1966 THE DECCA RECORD COMPANY LTD. LONDON
Ha ha, det är någon som snott framsidan på min skiva! hittade en förklarande bild på nätet.
Men det är nog ett feltryck ändå, för hela konvolutet är knepigt gjort.

Redigerat av Unregistered1061, 12 mars 2011 - 20:22.
Postad 12 mars 2011 - 20:21
Antar att du sökt på Popsike och liknande ställen?
Postad 12 mars 2011 - 20:27
Tyvärr är jag inte till någon större hjälp när det gäller Stones. En tanke är ju att posta några bilder på något Stones forum?
Antar att du sökt på Popsike och liknande ställen?
Tack för tips! Men hittade en bild som förklarade det märkliga omslaget. Se föregående post av mig.
Postad 12 mars 2011 - 21:24
Tack för tips! Men hittade en bild som förklarade det märkliga omslaget. Se föregående post av mig.
Det verkar som en liten upplaga gjordes som ett riktigt konvolut (gatefold). Någon har klippt bort uppviket för att komma åt bilderna. En tjej som ville ha någon bild med sig eller vid sängkanten.
Här en länk till en bild av fram och baksida.
http://www.popsike.c...4875746274.html
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar