Ok, men vad har då remote att göra med vilka listor du synkar över? Jag ser all musik och film som finns på min mac och appletv i Remote på min iPhone utan att ha synkat över det.Har inte missförstått, har programmet själv!
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 17 juli 2008 - 10:33
Postad 17 juli 2008 - 10:39
Postad 17 juli 2008 - 10:45
Ingen fara, men bara för att vara tydlig så har Remote inget att göra med synkning av material. Jag skulle gissa att det använder Bonjour, vilket är Apples zeroconfig nätverksprotokoll som bland annat används för att dela ut iTunes bibliotek. Det är inte så att man måste ha utdelning aktiverat i iTunes kanske?Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag har uttryckt mig på ett vilseledande sätt! Försökte bara förklara hur jag själv har gjort och hur jag fick det att fungera eftersom jag hade liknande problem själv. Sedan kanske det funkar smidigare med mac, vad vet jag? Jag antar att frågeställaren sitter med XP el. Vista
Postad 17 juli 2008 - 11:00
Ok, jag förstår. Det kan mycket väl vara det som är kruxet...Ingen fara, men bara för att vara tydlig så har Remote inget att göra med synkning av material. Jag skulle gissa att det använder Bonjour, vilket är Apples zeroconfig nätverksprotokoll som bland annat används för att dela ut iTunes bibliotek. Det är inte så att man måste ha utdelning aktiverat i iTunes kanske?
En annan sak jag undrar är, jag har för tillfället fem stycken album i min telefon jag får omslag på fyra av dom i iTunes men bara ett i iPhone hur kommer det sig? Har det med sånna taggar att göra eller är det något annat? Kan jag fixa omslag själv så dom syns i iPhone?
Tack!
Postad 17 juli 2008 - 11:11
Se till atta alla låtarna i albumet har bilden. Du kan lägga till omslag under "visa info" i itunes. Du kan markera flkera låtar samtidigtOk, jag förstår. Det kan mycket väl vara det som är kruxet...
En annan sak jag undrar är, jag har för tillfället fem stycken album i min telefon jag får omslag på fyra av dom i iTunes men bara ett i iPhone hur kommer det sig? Har det med sånna taggar att göra eller är det något annat? Kan jag fixa omslag själv så dom syns i iPhone?
Tack!
Postad 17 juli 2008 - 11:46
Postad 17 juli 2008 - 12:00
Jag tror du missade det jag skrev tidigare, men alltså jag får upp iPhonen i iTunes och jag kan knappa in koden.. det är efter det det inte händer nått, iPhonen står å rullar å tänker, sen står det att den inte hittar något bibliotek.
Jag hade samma problem själv innan men lyckades lösa det. Vet inte om det hjälper för dig, men du kan ju prova;
Jag gick in under Nätverk- och delningscenter (nätverk under kontrollpanelen i XP tror jag) och valde där status. Gick vidare med att klicka på egenskaper och delning. Där fanns en ruta som man kunde kryssa i som gällde "Låt andra nätverksanvändare kontrollera denna anslutning" eller något likande. Jag kryssade i denna rutan, och sedan funkade Remote hur bra som helst. Så nu har man värdlens snyggaste fjärrkontroll till stereon i vardagsrummet ;-)
PM:a om du inte hittar vad jag menar.
Postad 17 juli 2008 - 12:45
Postad 17 juli 2008 - 12:45
IIIH!! Telia ringde precis och sa att de har en svart 16-giggare till mig! Tjarååå... *rusar snabbt som vinden* (O:
Hej Peppe!
Det var du även hade beställt från www.telia.se väl? Berätta hur du gjorde i butiken och löste det? Kan själv hamna i den sitsen att min mobil kommer vara tillgänglig i butiken först. Ringde precis kundservice och de sa att min mobil kommer anlända först i början av augusti. (Från den beställning jag gjorde på www.telia.se).
Jobbig väntan men samtidigt skönt att veta när det gäller. Litet hopp till att butiken ringer först och berättar att de lagt undan en till mig där.
Postad 17 juli 2008 - 12:48
Postad 17 juli 2008 - 12:50
Hej Peppe!
Det var du även hade beställt från www.telia.se väl? Berätta hur du gjorde i butiken och löste det? Kan själv hamna i den sitsen att min mobil kommer vara tillgänglig i butiken först. Ringde precis kundservice och de sa att min mobil kommer anlända först i början av augusti. (Från den beställning jag gjorde på www.telia.se).
Jobbig väntan men samtidigt skönt att veta när det gäller. Litet hopp till att butiken ringer först och berättar att de lagt undan en till mig där.
Vilken tid beställde du din från nätet?
Postad 17 juli 2008 - 12:51
Postad 17 juli 2008 - 12:52
Vilken tid beställde du din från nätet?
Klockan 01.15 natten till lördag den 12. Alltså ca 24 timmar senare än när jag borde gjort beställningen!

Postad 17 juli 2008 - 12:54
hej undrar hur man ser villken version man har om de e 5a345 eller 5a347
Inställningar / Allmänt / Om / Version
Postad 17 juli 2008 - 12:58
Jag hade samma problem själv innan men lyckades lösa det. Vet inte om det hjälper för dig, men du kan ju prova;
Jag gick in under Nätverk- och delningscenter (nätverk under kontrollpanelen i XP tror jag) och valde där status. Gick vidare med att klicka på egenskaper och delning. Där fanns en ruta som man kunde kryssa i som gällde "Låt andra nätverksanvändare kontrollera denna anslutning" eller något likande. Jag kryssade i denna rutan, och sedan funkade Remote hur bra som helst. Så nu har man värdlens snyggaste fjärrkontroll till stereon i vardagsrummet ;-)
Ja ska testa detta när jag kommer hem från jobbet, dock kör jag Vista så får se om det ser likadant ut där..
Postad 17 juli 2008 - 13:12
Klockan 01.15 natten till lördag den 12. Alltså ca 24 timmar senare än när jag borde gjort beställningen!
Okej, jag beställde min 07.45 på fredagsmorgonen så jag borde få min snart isåfall kanske

Postad 17 juli 2008 - 13:18
Okej, jag beställde min 07.45 på fredagsmorgonen så jag borde få min snart isåfall kanske
Ja Telia blir bara mer och mer informativa om leveranser. Killen på kundtjänst sa att de får in en ny leverans varje vecka. Dock var det problem med de svarta 16 gig och att det var fördel att ha beställt en vit.
Postad 17 juli 2008 - 13:19
Ja Telia blir bara mer och mer informativa om leveranser. Killen på kundtjänst sa att de får in en ny leverans varje vecka. Dock var det problem med de svarta 16 gig och att det var fördel att ha beställt en vit.
Ajdå, jag beställde en svart :/
Postad 17 juli 2008 - 14:13

Har någon av er fått tag i någon laddare/hållare för bilen som fungerar?
Postad 17 juli 2008 - 14:17

Postad 17 juli 2008 - 14:21
Jag är precis hemkommen från en av de närliggande Apple-butikerna i Malmö i jakt på en billaddare och gärna en bilhållare iPhone. Inte ett smack finns tillgängligt
Om det inte är akut så finns det ju en hel del på Ebay, antar att det är samma som till generation 1.
Ebay - Iphone car charger
Edit: Verkar som om de är kompatibla med ett gäng olika Apple prylar så det borde ju funka med en laddare till typ Nano eller Touch.
Compatible With
Apple: Apple iPhone, iPod 3G, iPod 4G / Photo (U2 Special Edition), iPod Classic, iPod Mini, iPod Nano, iPod Nano (2nd Generation), iPod Nano (3rd Generation), iPod Photo, iPod Photo (U2), iPod Touch, iPod Video 30 GB / U2, iPod Video 60 / 80GB, iPod Video 60 GB / 80 GB
Redigerat av lobo, 17 juli 2008 - 14:23.
Postad 17 juli 2008 - 14:21
Hej Peppe!
I butiken försökte jag bara se lugn och cool ut. Inte alls visa att jag var pirrig som ett litet barn på julafton. Angående webbordern så har jag precis mailat och sagt upp den. OM de av någon besynnerlig anledning skulle skicka en ändå så är det ju bara att strunta i att hämta ut den.
Jevflar vilken tid den tar att synka... känns som den försöker synka hela jorden. Aaah! Nu klar! Måste pilla!
Postad 17 juli 2008 - 14:29
Vad tror ni om att köpa en 16-giggare med iMidi för 2695 kr (18 mån) för att sedan byta upp sig abonnemangsmässigt till fastpris (som är det som jag behöver egentligen). Om man köper med fastpris direkt så kostar den ju 3820 kr kontant. Man får ju byta upp sig i abonnemangen (de går på priset å fastpris kostar ju med än iMidi) - bytet tar en dag....
Jag tog min 8GB med Telia Vänner eller vad det heter. Valde förhöjd månads avgift, så jag betalade 720 i butiken om sen 150+69 i 18 månader. Har för mig att gick att ta högre månadsavgift också... Eller lägre för den delen...
Men nu har jag sålt skiten, så ska höra med Telia om man kan betala in en klump å bli av med de där 150/månad.
Jevflar vilken tid den tar att synka... känns som den försöker synka hela jorden. Aaah! Nu klar! Måste pilla!
Var glad att du slapp sitta en halv dag och vänta på överbelastade servrar!!

Postad 17 juli 2008 - 14:32
Jag är precis hemkommen från en av de närliggande Apple-butikerna i Malmö i jakt på en billaddare och gärna en bilhållare iPhone. Inte ett smack finns tillgängligt
![]()
Laddare kan du ta vilken laddare som helst som har usb-port. Finns för 70 spänn på teknikmagasintet har jag för mig..
Hållare finns det också, ProClip är väl rekommenderat! Gå in på www.brodit.se och leta upp det du vill ha (fäste för din bil + hållare för iPhone). Skriv upp artikelnumren och surfa in på www.skyddet.nu/start.php för att beställa.
www.iphonebutiken.se har en också en, dock med sugpropp och den är passiv tror jag..
Postad 17 juli 2008 - 14:33
http://www.emporiume...roduct_id=30549
Nån som vill testa?
Verkar vara Scam/Fraud...... http://www.epinions....isplay_~reviews
Nån som vet mer?
Redigerat av lobo, 17 juli 2008 - 14:34.
Postad 17 juli 2008 - 15:08
Om det inte är akut så finns det ju en hel del på Ebay, antar att det är samma som till generation 1.
Ebay - Iphone car charger
Edit: Verkar som om de är kompatibla med ett gäng olika Apple prylar så det borde ju funka med en laddare till typ Nano eller Touch.
Laddare kan du ta vilken laddare som helst som har usb-port. Finns för 70 spänn på teknikmagasintet har jag för mig..
Hållare finns det också, ProClip är väl rekommenderat! Gå in på www.brodit.se och leta upp det du vill ha (fäste för din bil + hållare för iPhone). Skriv upp artikelnumren och surfa in på www.skyddet.nu/start.php för att beställa.
www.iphonebutiken.se har en också en, dock med sugpropp och den är passiv tror jag..
lobo >> Enligt Apple-butiken så fungerar inte dessa med vanlig iPod-standard till en iPhone 3G av den anledningen att det sitter en renodlad USB-kontakt i iPhone 3G medans det i gamla iPhone och andra iPod-enheter sitter en med Firewire som dock har USB-gränssnitt. Jag har själv en FM-transmittor som även laddar som jag använde till min iPod Touch tidigare och stoppar jag i den i min iPhone så säger telefonen endast att detta tillbehöret inte stöds och jag får klicka avfärda. Inte ett uns av laddning där inte

shapic >> Angående laddaren så se mitt svar till lobo ovan, det verkar tyvärr inte fungera utan det krävs en laddare som ger mer kräm än de tidigare iPod-billaddarna. Vad det gäller dina tips på hållare så ska jag genast kolla detta, det verkar lovande

Postad 17 juli 2008 - 15:42
Hur funkar den mjukvaran egentligen, kommer den att lära sig mer och mer ord eller?
Redigerat av thewall, 17 juli 2008 - 15:57.
Postad 17 juli 2008 - 16:00
När man skriver text så dyker det ju upp alternativ som man kan använda direkt om man trycker på space knappen. Hur gör jag ett enkelt mellanslag om jag inte vill använda det ordet iphone ger mig som förslag? En och annan gång skiver man ju rätt och sen fortsätter man till nästa ord med mellanslag men då ersätter man ju sitt eget ord med iphonens förslag?
Hur funkar den mjukvaran egentligen, kommer den att lära sig mer och mer ord eller?
Man klickar på ordet, som har ett stäng-kryss bakom...
Postad 17 juli 2008 - 16:01
När man skriver text så dyker det ju upp alternativ som man kan använda direkt om man trycker på space knappen. Hur gör jag ett enkelt mellanslag om jag inte vill använda det ordet iphone ger mig som förslag? En och annan gång skiver man ju rätt och sen fortsätter man till nästa ord med mellanslag men då ersätter man ju sitt eget ord med iphonens förslag?
Om du trycker på "popup-rutan" som kommer med ordförslaget så ignoreras det och du fortsätter skriver det du själv tänkte skriva.
Postad 17 juli 2008 - 16:09
Uppgiven och ledsen begav jag mig till min teliabutik. De skickade den till apples serviceställe. Ska ta ca 2 veckor sedan får jag ett kostnadsförslag. Hoppas att jag slipper blanda in försäkringsbolaget.
Jag frågade på telia om jag var "pionjär" och det var jag, altså inom området "krascha din iphone".
Jaja, fick ju i alla fall ha den i 6 underbara dagar.
Postad 17 juli 2008 - 16:38
Jaaaaaa!!!! Kom hem idag med blöta byxor, tog av mig byxorna för att hänga dem över duschväggen. Självklart har vi klinkergolv i badrummet och självklart var min iphone i byxfickan. Den föll i golvet från ca 2 meters höjd. Displayen kraschade såklart, den är ju av glas.
Uppgiven och ledsen begav jag mig till min teliabutik. De skickade den till apples serviceställe. Ska ta ca 2 veckor sedan får jag ett kostnadsförslag. Hoppas att jag slipper blanda in försäkringsbolaget.
Jag frågade på telia om jag var "pionjär" och det var jag, altså inom området "krascha din iphone".
Fy sjutton mannen! Jag lider med dig!

Postad 17 juli 2008 - 16:44

Postad 17 juli 2008 - 17:17
Kan ju glädja dig med att det gjorde det enklare (billigare) att byta ut glaset i generation 2. I generation 1 var glaset och displayen ihoplimmade. Det är de inte längre utan glasskivan kan bytas ut, utan att byta hela displayen, vilket gör att det blir en enklare och billigare process.Jaaaaaa!!!! Kom hem idag med blöta byxor, tog av mig byxorna för att hänga dem över duschväggen. Självklart har vi klinkergolv i badrummet och självklart var min iphone i byxfickan. Den föll i golvet från ca 2 meters höjd. Displayen kraschade såklart, den är ju av glas.
Postad 17 juli 2008 - 17:41
Se till atta alla låtarna i albumet har bilden. Du kan lägga till omslag under "visa info" i itunes. Du kan markera flkera låtar samtidigt
Är precis hemkommen från jobbet. Gick in i iTunes och kollade på alla album under "visa info" och omslagsbilderna är med på alla låtar utom på ett album men som sagt i telefonen får jag bara omslag till ett album???
Postad 17 juli 2008 - 19:24
Vissa bilder är kanske i ett format som inte Iphone stöderÄr precis hemkommen från jobbet. Gick in i iTunes och kollade på alla album under "visa info" och omslagsbilderna är med på alla låtar utom på ett album men som sagt i telefonen får jag bara omslag till ett album???
Postad 17 juli 2008 - 19:27
Jaaaaaa!!!! Kom hem idag med blöta byxor, tog av mig byxorna för att hänga dem över duschväggen. Självklart har vi klinkergolv i badrummet och självklart var min iphone i byxfickan. Den föll i golvet från ca 2 meters höjd. Displayen kraschade såklart, den är ju av glas.
shit lider med dig håller tummarna att de inte blir dyrt och att dom fixar de snabt
Postad 17 juli 2008 - 19:28
Syns de i iTunes så bskall de stödjas av iPhone. Testa att markera alla låtarna i ett album, tryck på "get info" och dra sedan omslaget till den lilla rutan. Då skall det funka. Jag vet att jag har diskuterat detta med någon annan tidigare här på forumet och de fick ordning på det. Kommer dock inte ihåg i vilken tråd det var (någon ipod tråd tror jag).Vissa bilder är kanske i ett format som inte Iphone stöder
Postad 17 juli 2008 - 19:29
Postad 17 juli 2008 - 19:43
Kullander.se,Tänkte kolla om nån av er har nått tips på en hörlursadapter med mic som man kan ha vilka lurar man vill till, som sonyericsson och nokia har? (helst inte så dyra som de säljer på applestore)
dustinhome.se,
inwarehouse.se
har.
Postad 17 juli 2008 - 19:58
Ahhh... det blir banne mig många utgifter extra till allt man känner att man behöver till sin iPhone.
Någon som har ett bra tips på ett smidigt och snyggt fodral. Är lite svårt att veta hur pass smidigt det blir med exempelvis Belkins... kan ju vara schysst att ha luren i något när man prägar ner den i en väska eller sådär. Helst skall det ju vara ett fodral som inte täcker för högtalaren så att man inte hör när den ringer.
Ja... man får väl se till att ladda upp med prylar i väntan på sin iPhone... sin låååånga väntan!!
TILLÄGG: Fast de där hörlursadaptrarna på ex Dustin verkar bara vara till den gamla iPhone? Är jag riktig där?
Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 17 juli 2008 - 20:03.
Postad 17 juli 2008 - 20:10
Det är samma till iPhone 3G. Kan till och med vara så att det är någon form av standard för flera telefoner. Tänkte köpa Griffins lurar då jag inte tycker om när det blir så attans lång sladdGott... precis vad jag efterlyste.
Ahhh... det blir banne mig många utgifter extra till allt man känner att man behöver till sin iPhone.
Någon som har ett bra tips på ett smidigt och snyggt fodral. Är lite svårt att veta hur pass smidigt det blir med exempelvis Belkins... kan ju vara schysst att ha luren i något när man prägar ner den i en väska eller sådär. Helst skall det ju vara ett fodral som inte täcker för högtalaren så att man inte hör när den ringer.
Ja... man får väl se till att ladda upp med prylar i väntan på sin iPhone... sin låååånga väntan!!
TILLÄGG: Fast de där hörlursadaptrarna på ex Dustin verkar bara vara till den gamla iPhone? Är jag riktig där?

Min invisibleshield skickades idag så jag borde ha den här nästa vecka. Tunt och smidigt, och bättre grepp. Hoppas bara jag får på det ordentligt.
Postad 17 juli 2008 - 20:44
Postad 17 juli 2008 - 20:56
Postad 17 juli 2008 - 21:02
Jag har testat detta nu, men utan någon framgång

Ska testa några basic-grejor, typ starta om dator å ta bort remote å installera igen.. men om inte det hjälper heller (det tror jag inte heller iofs), så vetekatten.
Postad 17 juli 2008 - 21:07

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar