Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 January 2009 - 14:23

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Då får vi hoppas på firmwarerelease till A-110 idag nu när den har kommit till A-100

Inget idag heller :-( .....lite otålig nu.... :-)

Synd att den inte kan visa bitrate på HD ljud samt video vid VC1

Bifogad fil(er)

Redigerat av Biggles2002, 22 January 2009 - 14:26.

Postad 22 January 2009 - 14:56

websnake
  • websnake
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Det mesta funkar OK på min PCH 110, men...

Lådan vill inte visa foto (jpeg). Har lagt dem i en egen katalog på den externa hårddisken (Lacie 750 Gb) och får bara svar typ - bilden kan inte visas....Bilderna är OK och visas du jag kopplar min hårddisk till datorn...Vad gör jag för fel??? Har nästan gett upp!!! HJÄLP!!

:)

Postad 22 January 2009 - 16:33

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Lådan vill inte visa foto (jpeg). Har lagt dem i en egen katalog på den externa hårddisken (Lacie 750 Gb) och får bara svar typ - bilden kan inte visas....Bilderna är OK och visas du jag kopplar min hårddisk till datorn...Vad gör jag för fel??? Har nästan gett upp!!! HJÄLP!!

:)

Min dator kan visa både *.jpg och *.jpeg Men när jag för över dem från kameran så är det *.jpg...

Testat med *.jpg?

Postad 22 January 2009 - 23:56

websnake
  • websnake
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Min dator kan visa både *.jpg och *.jpeg Men när jag för över dem från kameran så är det *.jpg...

Testat med *.jpg?

Tack!!

Ska testa "first thing in the morning"...Familjen sover! Hoppas det är lösningen - jobbigt att behöva döpa om samtliga bilder i så fall...:blush:

Men en annan sak -

Har letat igenom forumet men hittar inget riktigt svar på varför en rippad blu-ray film har hur bra bild som helst men inget ljud ;) ...Några tips??? Är liksom nybörjare på det här som ni säkert redan fattat...

Postad 23 January 2009 - 01:54

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Tack!!

Ska testa "first thing in the morning"...Familjen sover! Hoppas det är lösningen - jobbigt att behöva döpa om samtliga bilder i så fall...:blush:

Men en annan sak -

Har letat igenom forumet men hittar inget riktigt svar på varför en rippad blu-ray film har hur bra bild som helst men inget ljud ;) ...Några tips??? Är liksom nybörjare på det här som ni säkert redan fattat...

Du får vara glad ifall det räcker att döpa om dem.
Använd Total Commander eller annat lämpligt program som klarar ändra filändelse på tusentals filer på några sekunder.
Risken är annars att dina bilder är progressiva, vilket mediaspelare brukar ha svårt för och det är något mer tidsödande även om det finns program som gör konverteringar i batchar.

Postad 23 January 2009 - 07:20

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

:blush:

Du bläddrar dig väl fram till din mapp via Foto ikonen och inte via Film, Musik ikonerna. Det gör du säkert... men jag tänkte om... För jag kan inte heller se mina bilder om jag inte bläddrar mig fram rätt väg så att säga .

Postad 23 January 2009 - 11:52

websnake
  • websnake
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nu har jag testat - så här är det:

Jag går in via huvudmeny och väljer foto(kamera-)ikonen, får upp samtliga foldrar och väljer den jag döpt till FOTO, väljer en slumpvis utvald bild med ändelsen *.jpg och får svaret "cannot open this picture". :blush:
Ett förslag var att bilderna var progressiva, vilket innebär...? Vad? Hur kommer jag vidare??? Har ju förklarat att ALLA i familjen kommer att ha stoooor nytta av vår PCH - bl a genom att visa våra taskiga semesterbilder på (som annars ligger väl undanstoppade på en hårddisk).

Vad gäler bluray-rippade filmer (ca 8 GB) spelar min PCH filmen utan hack eller störningar, DOCK UTAN LJUD! Skitstörigt! Finns det verkligen inget att göra där? Har sett fram emot Gomorra på min HD TV ett slag nu...Matar som sagt min PCH med en extern hårddisk (Lacie 750 Gb) via USB på baksidan.

Tack för svar!!! Guld att ni finns - tyvärr sitter jag fortfarande fast med dessa två problem...

Postad 23 January 2009 - 12:17

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Jag går in via huvudmeny och väljer foto(kamera-)ikonen, får upp samtliga foldrar och väljer den jag döpt till FOTO, väljer en slumpvis utvald bild med ändelsen *.jpg och får svaret "cannot open this picture". :blush:
Ett förslag var att bilderna var progressiva, vilket innebär...? Vad? Hur kommer jag vidare??? Har ju förklarat att ALLA i familjen kommer att ha stoooor nytta av vår PCH - bl a genom att visa våra taskiga semesterbilder på (som annars ligger väl undanstoppade på en hårddisk).

Vad gäler bluray-rippade filmer (ca 8 GB) spelar min PCH filmen utan hack eller störningar, DOCK UTAN LJUD! Skitstörigt! Finns det verkligen inget att göra där? Har sett fram emot Gomorra på min HD TV ett slag nu...Matar som sagt min PCH med en extern hårddisk (Lacie 750 Gb) via USB på baksidan.

Tack för svar!!! Guld att ni finns - tyvärr sitter jag fortfarande fast med dessa två problem...

Hur tar du ut ljudet...analogt, koaxial eller HDMI?

Jag sökte lite inom tråden och klipper in det jag hittar så kanske det kan hjälpa dig med ljudet:

1. Du har förmodligen valt fel i bildformatslistan... Välj format som står under HDMI.
2. Kolla under audio/video att du har HDMI-ljud PÅ och att dom olika ljudformaten under är satta på analogt
3. Ljud via tvn´s högtalare via HDMI får du genom att gå till Menyn på vänster sida. Välj här inställningar och sedan Ljud /Bild. Bläddra dig ner till högersida till DTS. Här ändrar du Digital (RAW) till Analog (PCM)(senaste uppdateringen. Samma sak med AC3, ändra till Analog.

Fotografierna verkar vara värre med... ska kolla runt lite ;)

Postad 23 January 2009 - 13:14

websnake
  • websnake
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej igen!

Ljud och bild ut via HDMI

1. Bildformat - har stått på auto, testade 1080p 50 Hz utan att detta hjälpte. Tillbaka till auto nu. Ska jag välja ngt annat??

2. HDMI ljud är på. DTS står i digital (RAW) de övriga analogt (PCM). Jag kan bara välja digital (RAW) eller DTS-HD (RAW) vad gäller DTS. Har jag fel Firmware???

3. Se 2.

Firmware: 01-17-080818-15-POP-403-091
Kernel 15-POP

Har alltså inte uppdaterat sedan jag fick den från leverantören.

Postad 23 January 2009 - 13:34

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Hej igen!

1. Bildformat - har stått på auto, testade 1080p 50 Hz utan att detta hjälpte. Tillbaka till auto nu. Ska jag välja ngt annat??

2. HDMI ljud är på. DTS står i digital (RAW) de övriga analogt (PCM). Jag kan bara välja digital (RAW) eller DTS-HD (RAW) vad gäller DTS. Har jag fel Firmware???

3. Se 2.

Kernel 15-POP

Vad Blackis menar är att det finns flera "1080p 50Hz" i settingslistan och HDMI ska finnas med i det rätta valet.

Progressiva bilder brukar gå att se med info-funktionen i de flesta seriösa bildvisare.
Jag kan rekommendera Irfan View som dessutom är gratis också.
I Irfan View står det "JPEG, Progressive" om den är sparad på det viset.

Postad 23 January 2009 - 14:25

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Hej igen!

Kernel 15-POP

Har du kollat om den Gomorra du har har DTS ljud, om den har det så funkar det inte att få ut ljudet via HDMI direkt till tv:n med den firmware du har, måste göras om till AC3 ljud först.

Postad 23 January 2009 - 14:53

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Vad Blackis menar är att det finns flera "1080p 50Hz" i settingslistan och HDMI ska finnas med i det rätta valet.

Progressiva bilder brukar gå att se med info-funktionen i de flesta seriösa bildvisare.
Jag kan rekommendera Irfan View som dessutom är gratis också.
I Irfan View står det "JPEG, Progressive" om den är sparad på det viset.

Ok nu ska vi se... Du vill ha ut ljudet från Tv´n med HDMI vad jag förstår. För att få ut DTS ljud ur Tv´n så måste du som sagt uppdatera till senaste firmware. Då får du en valmöjlighet till i DTS dropp downlistan. Vilket blir då Analog PCM. Och det är denna du ska välja för att få ut ljudet ur tv´n.

Sedan ska du ändra på listan där du väljer bild signal (den som nu står på auto). Där ska du bläddra ner ca 13 knapptryck då ser du HDMI val möjligheterna. Där nere väljer du den signal du vill tex 720p 50hz.

Vi börjar där när det gäller ljudet så får vi se om det hjälper.

Edit: Ja Gabbe nu blev det lite fel... men det får vara så här :blush:

Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 23 January 2009 - 16:09.

Postad 23 January 2009 - 15:18

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Ok nu ska vi se... Du vill ha ut ljudet från Tv´n med HDMI vad jag förstår. För att få ut DTS ljud ur Tv´n så måste du som sagt uppdatera till senaste firmware. Då får du en valmöjlighet till i DTS dropp downlistan. Vilket blir då Analog PCM. Och det är denna du ska välja för att få ut ljudet ur tv´n.

Sedan ska du ändra på listan där du väljer bild signal (den som nu står på auto). Där ska du bläddra ner ca 13 knapptryck då ser du HDMI val möjligheterna. Där nere väljer du den signal du vill tex 720p 50hz.

Vi börjar där när det gäller ljudet så får vi se om det hjälper.

Vi hoppas att websnake läser detta också eftersom det är han som behöver hjälp. :P

Postad 23 January 2009 - 16:47

websnake
  • websnake
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag bugar mig i ödmjukhet, läser och lär... :P

Här ska det uppdateras och miklas - inte bara att trycka på en knapp här inte. Nästan som en ny liten hobby det här med PCH - 44 sidor tråd talar oxå sitt tydliga språk...

Ngt som jag studsade över var dock svaret med bildläsare - detta finns väl i burken om jag väljer fotoikonen, eller...?? Inte ska jag väl dra ner ett program på min HDD för att kunna visa bilder??? Väl??

Tack o Bock för svar så långt!!!

Postad 23 January 2009 - 19:51

cfc_88
  • cfc_88
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har oxå ett litet ljudproblem som någon kanske kan svara på:
Har kopplat min PCH till min sorround receiver med HDMI som i sin tur är kopplad till TVn. Jag vill alltså inte ha ljudet via TVn utan vi receivern och ut i mitt 5.1 hemmabio system.Får bilden till att fungera perfekt men får det inte riktigt till med att få ut ljud. Känner att jag gått lite vilse i Analog och RAW djungeln och hoppas någon vänlig själ kan förklara vad jag ska ha på vad. Eller det kanske tom är så att det inte går att få ut ljud i 5.1 med enbart en HDMI kabel?
Tacksam för all hjälp jag kan få.

Postad 23 January 2009 - 20:59

Grip79
  • Grip79
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej.

Fick precis hem min Popcorn Hour och det första jag gjorde var att uppdatera firmware. Problemet är att installationen stannade på 50% i ca 10min. Jag stängde av boxen och nu startar den inte. Det står bara "Popcorn Hour. Loading". Sen blir det svart..... det händer inget när jag trycker "Tv mode + 0"
Någon som har någon idé vad jag ska ta mig till?

Postad 23 January 2009 - 21:04

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Du har väl en reset-knapp på framsidan som du kan trycka in med någon penna? Eller tar jag helt fel nu?
Det vore isåfall på sin plats att trycka in den nu :P

Postad 23 January 2009 - 21:16

K-E Larsson
  • K-E Larsson
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Någon som har någon idé vad jag ska ta mig till?

Prova en recover på firmware istallationen

http://www.networked...ad.php?tid=8193

Redigerat av K-E Larsson, 23 January 2009 - 21:21.

Postad 23 January 2009 - 21:17

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
[roman följer]
Jag har lite funderingar ang. disk och A110. Jag började läsa på i tråden när jag redan beställt, men jag kom bara till "sida 20-nånting" och ett antal syrliga kommentarer om att läsa ytterligare en tråd som inte gav de svar jag var ute efter. Jag hann få min PCH innan jag hade tid att tröska igenom hundtratals mess :blush:

Nu vet jag hur det funkar, intern disk blir ext3, burken formaterar. Extern NTFS (två st!) funkar men är ohjälpligt read-only i PCH.
Nu vet jag också att PCH kan kopiera data från en enhet till en annan (icke-NTFS) genom knappen "File mode" på fjärren.

USB-slave: En kabel till din dator som gör att du kommer åt HDD i PCH, skild från övriga USB-portar på enheten där du kopplar in upp till två diskar.
Jag trodde PCH skulle agera brygga, men icke, den interna disken avmonteras i PCH när "slave"/PC ansluts och så får du vara så god att se till att kunna läsa ext3/2 på datorn (http://www.fs-driver.org/) [kör setup i compatibility mode=Vista under Windows 7 så funkar installern]

Nu till saken: Föra över data till den interna disken i PCH från extern disk (inget nätverk)

1) Koppla in NTFS-disk på USB och move:a mha PCH till intern disk. Tog typ 8 min för en DVD-image (data kvar på källdisk, ntfs == read only. Inga felmeddelande dock..)
2) Koppla in ext3-disk på USB och move:a mha PCH till intern disk. Tog typ 6-7 min för en DVD-image. Efteråt ville disken inte bli monterad med IFS. När jag körde vissa tools såg disken tom ut men ändå var utrymme allokerat som var lika stort som filerna som raderats. Provade att formatera externa disken med Ubuntu och Acronis Trueimage. Samma fenomen.
3) Ansluta NTFS-disk på USB till laptop, ansluta laptop till PCH-slave, använda IFS för att montera disken i PCH. Taadaaa 4.5 min för en DVD (ung. vad USB-disken presterar, 16-17000 kb/s)

1) och 2) ger felaktiga timestamps på data överförd till PCH, 2000-nånting, enär 3) visar rätt datum på skapade kataloger (datum finns inte i PCH:s fillistning men syns när man monterar disken som slave)

Jag skall ge bort denna o-nätade PCH, som har intern disk som jag skall fylla på med inspelningar. Det känns som om det enda snabba och *pålitliga* sättet är att ha med mig både extern disk och laptop när jag skall tanka..?
Eller?

Någon med erfarenhet/tips? Att bara bära med en disk och tanka upp en fristående popcorn med media vore ju optimalt, men bara strul hittills (prestanda, oläsbar disk, datum).

/f.ö. så _äger_ A110 :P Jag var rädd efter alla inlägg om buggar men här.. är den.. den bara fungerar.. :-) Hade jag inte haft htpc hade jag skaffat en åt mig själv ;)

Postad 23 January 2009 - 23:03

Grip79
  • Grip79
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Prova en recover på firmware istallationen

http://www.networked...ad.php?tid=8193

Tack för hjälpen. recover funkade fint. Satte i usb minnet och väntade i några minuter, sedan startade jag om PCH och då funkade det direkt.

Postad 24 January 2009 - 03:49

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Ngt som jag studsade över var dock svaret med bildläsare - detta finns väl i burken om jag väljer fotoikonen, eller...?? Inte ska jag väl dra ner ett program på min HDD för att kunna visa bilder??? Väl??

Du undrade ju över vad progressiv jpeg var för något och då menar jag ett program som du startar i datorn för att se ifall de är progressiva eller inte. Om du vill försöka leta upp var ditt problem ligger...

Postad 24 January 2009 - 14:52

Unregistered1665
  • Unregistered1665
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hur fungerar A-110 nu för tiden?
Har läst nästan alla inlägg i denna tråd och alla verkar ha något problem. Men har det blivit bättre nu?

Jag funderar på och köpa en nu nästa vecka och det jag undrar ifall ni har en rekommenderade hårddisk i prisklass mellan 400-700 kr. Storleken spelar inte så stor roll. Minst 100 gb iaf.

Postad 24 January 2009 - 15:51

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Hur fungerar A-110 nu för tiden?

Jag blev smått rädd när jag läste inläggen i denna tråd efter att ha lagt beställning, herregud folk som returnerar sin A110 inte bara en gång utan två. SBS?
Sammanlagt har min 110:a snart spelat upp 24 h x264/iso och jag har köttat in och ut diskar, kopierat massa data, snabbspolat och hoppat hit och dit. Inte ett enda problem om man bortser från att enheten frös när den spelade upp en DVD och jag stoppade in en disk via USB.

Lagget i menyerna som folk klagar på förstår jag inte.. Visst, när man bläddrar efter filer så läser enheten "en sida" åt gången, men det har ju inget med menyhanteringen att göra i övrigt..
Jag tycker allt fungerar bra och jag var inte speciellt positiv från början då jag köpte enheten för att ge bort. Det är ett ganska gott betyg åt A110 tycker jag :)

Som postats tidigare: lämpliga diskar.

EDIT: Jag har kört A110 med intern WD5000AAKS och inte alls över nätverk.

Redigerat av maxxess, 24 January 2009 - 16:02.

Postad 24 January 2009 - 17:00

stordanne
  • stordanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Efter mycket om och men verkar det knyta ihop sig alla mina små bekymmer.
Men...
Jag kan bara ha min pch inställd på 720p-1080i-1080p på Comp. och inte HDMI...
Så fort jag ändrar till HDMI så blir bilden svart på tvn.
Självklart kör jag med HDMI-kabel men allt funkar ändå förrutom ISO och IMG (DVD-BlueRay mm)
Det verkar vara "handskakningen" till min Panasonic TH50 PX8 (HD Plasma) som inte lirar riktigt, för den funkar hos en polare.
Jag har tyvärr inte den blekaste hur f..n jag ska få igång handskakningen med TVn.
Några tips?
Nya fw kan den lösa detta problem tror ni?

Oändligt tacksam för alla tips och svar.

Postad 25 January 2009 - 10:34

makkan_x
  • makkan_x
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag går in via huvudmeny och väljer foto(kamera-)ikonen, får upp samtliga foldrar och väljer den jag döpt till FOTO, väljer en slumpvis utvald bild med ändelsen *.jpg och får svaret "cannot open this picture". ;)

Har för mig att jag har likadant. Om jag vill titta på en specifik bild genom att trycka på ok så fungerar det inte men om jag går in i en katalog och trycker på play så fungerar det. Men då startar den ett bilspel och visar alla bilder

Postad 25 January 2009 - 22:42

websnake
  • websnake
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har för mig att jag har likadant. Om jag vill titta på en specifik bild genom att trycka på ok så fungerar det inte men om jag går in i en katalog och trycker på play så fungerar det. Men då startar den ett bilspel och visar alla bilder

Ska genast testa!

Problemet med ljud från Bluray-rippade filmer är nu löst - firmwareuppgraderingen fixade detta! Nu kan jag välja analog PCM på DTS-kategorin! Tack för hjälpen! (Synd att man inte kan italienska nu när ludet på Gomorrafilmen funkar...B) )

Postad 25 January 2009 - 23:05

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Till er som testat.....är verkligen max kräm på wn-100 10mbps ? Det påstås det både på syabas hemsa och et test jag läste...men jag vill på nått vis blunda hårt och hoppas på ett fel någonstans.
Både "N"-pinnen och usb-porten skall väll klara bandbredden utan strul ?

Ska flytta och har inga möjligheter till kabeldragning mellan htpc´n och popcornen i sovrummet, hur fasen fixar man till detta dilemma ?

Postad 25 January 2009 - 23:27

websnake
  • websnake
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Undertexter

Är det bara att lägga en srt-fil i samma folder som filmen på poppen och se till att filen heter likadant som filmfilen eller??? Måste jag ha CCCP liggandes i software oxå eller klarar burken den själv?? Förmodligen ännu en dum fråga, men jag hittade inget som avhandlade undertexter och PCH - bara hur det fukar på datorn etc.

Postad 25 January 2009 - 23:37

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Undertexter

Är det bara att lägga en srt-fil i samma folder som filmen på poppen och se till att filen heter likadant som filmfilen eller??? Måste jag ha CCCP liggandes i software oxå eller klarar burken den själv?? Förmodligen ännu en dum fråga, men jag hittade inget som avhandlade undertexter och PCH - bara hur det fukar på datorn etc.

Du behöver inte installera cccp eller liknande. se bara till att undertextfil och film heter samma.

Postad 26 January 2009 - 10:14

froven
  • froven
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Efter mycket om och men verkar det knyta ihop sig alla mina små bekymmer.
Men...
Jag kan bara ha min pch inställd på 720p-1080i-1080p på Comp. och inte HDMI...
Så fort jag ändrar till HDMI så blir bilden svart på tvn.
Självklart kör jag med HDMI-kabel men allt funkar ändå förrutom ISO och IMG (DVD-BlueRay mm)
Det verkar vara "handskakningen" till min Panasonic TH50 PX8 (HD Plasma) som inte lirar riktigt, för den funkar hos en polare.
Jag har tyvärr inte den blekaste hur f..n jag ska få igång handskakningen med TVn.
Några tips?
Nya fw kan den lösa detta problem tror ni?

Oändligt tacksam för alla tips och svar.

Prova en annan HDMI-kabel. När du kört hos polaren har du haft din HDMI då eller hans ?
//P

Du behöver inte installera cccp eller liknande. se bara till att undertextfil och film heter samma.

Förtydligande :
Filmnamn.den coolaripgruppen.720p.mkv
Filmnamn.den coolaripgruppen.720p.srt

Det lirar grymt
//P

Postad 26 January 2009 - 19:01

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan, sådana fall hur man lägger in spotify på poppen?

Postad 26 January 2009 - 20:31

Unregistered18f1941b
  • Unregistered18f1941b
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
jag har nu haft min popcorn hour A110 rätt länge men jag valde utan hårdisk för jag köpte bara en ny hårdiks till min datorn. så jag kör via nätet har aldrig haft problem med den. sen har alla filmer fungerat inga ändringar bara packat upp lagt det i rätt mapp så det låter väll mest problem är väll dom som valt hårdiskar i sina popcorn tur jag inte valde det... jag köpte bara en ny cpu fläkt nu är det projektorn som låter hehe =) så köp utan hårdisk bästa tipset

Postad 26 January 2009 - 22:57

stordanne
  • stordanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Prova en annan HDMI-kabel. När du kört hos polaren har du haft din HDMI då eller hans ?
//P

Förtydligande :
Filmnamn.den coolaripgruppen.720p.mkv
Filmnamn.den coolaripgruppen.720p.srt

Det lirar grymt
//P

Körde med hans HDMI, min är inbyggd i väggen, måste lirka som ******** för att få ut den samt att vi måste vara 3 pers för att få ner tvn från väggen om jag ska byta den, alla kablar går tight i väggen samt tvn är stor.
Får nog köpa en ny å testa med den kanske.
Inte ska man väl behöva använda HDMI kabeln som följer med PCH i förpackningen väl?

Har luskat lite mer och det verkar som många har problem med handskakningen med panasonic tv.
Ska man gå på panasonic isåfall tycker du?

Redigerat av stordanne, 26 January 2009 - 23:00.

Postad 27 January 2009 - 11:48

websnake
  • websnake
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Åhhhh

Gillar verkligen min Popp, men...störigt att varken få mp3 eller jpg att funka. Jag har provat alla möjliga sätt, rätt val i huvudmenyn(musik eller foto) spela filer från foldern gnm att trycka play, play direkt vid vald fil eller enter etc. Inget fungerar - ser ut som om poppen tvekar lite, typ svart ruta - vad ska jag göra nu - sedan tillbaka till att visa foldrar eller filer mot blå bakgrund.

Eftersom mina filmer funkar fint via extern hårddisk är jag nöjd - detta var huvudsyftet med burken, men...visst f-n ska det gå att visa bilder eller spela musik oxå!!! :)

Postad 27 January 2009 - 17:45

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan, sådana fall hur man lägger in spotify på poppen?

Jag har hört rykten om att spotify kommer att komma i nästa firmware till poppen. Stämmer det? Det vore ju det bästa. Annars hänvisar jag till min tidigare fråga: Hur använder man sig av spotify på poppen?

Postad 27 January 2009 - 18:28

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Åhhhh

Gillar verkligen min Popp, men...störigt att varken få mp3 eller jpg att funka. Jag har provat alla möjliga sätt, rätt val i huvudmenyn(musik eller foto) spela filer från foldern gnm att trycka play, play direkt vid vald fil eller enter etc. Inget fungerar - ser ut som om poppen tvekar lite, typ svart ruta - vad ska jag göra nu - sedan tillbaka till att visa foldrar eller filer mot blå bakgrund.

Eftersom mina filmer funkar fint via extern hårddisk är jag nöjd - detta var huvudsyftet med burken, men...visst f-n ska det gå att visa bilder eller spela musik oxå!!! :)

Ja visst fan ska det det.... jag vet inte var man ska börja riktigt. kan det ha med att du kör med en extern hårddisk... Finns det fler som har problem med detta ? Själv så kör jag med intern och allt rullar på som det sig bör. Ska surfa i kring lite och titta om man kan hitta något. Inte ge upp nu bara :(... Återkommer !!!

Postad 27 January 2009 - 20:23

K-E Larsson
  • K-E Larsson
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Inte ska man väl behöva använda HDMI kabeln som följer med PCH i förpackningen väl?

Nej...kasta skiten.

Har luskat lite mer och det verkar som många har problem med handskakningen med panasonic tv.

Jag har inga problem med handskakningen med min Panasonic men det är en PZ80.

Postad 27 January 2009 - 21:53

froven
  • froven
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Nej...kasta skiten.

Jag har inga problem med handskakningen med min Panasonic men det är en PZ80.

Anledningen till att jag tog upp det var att det i början var flera som hade problem med "orginalHDMIkabeln" som löste sig när de bytte till en annan ("bättre"). Själv kör jag med orginalsladden och det lirar bra mot min LG-plasma.
//P

Postad 28 January 2009 - 08:07

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Anledningen till att jag tog upp det var att det i början var flera som hade problem med "orginalHDMIkabeln" som löste sig när de bytte till en annan ("bättre"). Själv kör jag med orginalsladden och det lirar bra mot min LG-plasma.
//P

Jasså? Har jag missat. Jag har faktiskt handskakningsproblem ibland. Min surroundstärkare upptäcker inte signalen förräns jag startar om den lite till och från, och endast från poppen, aldrig från ps3 eller laptop

Postad 28 January 2009 - 10:44

Resusminus
  • Resusminus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej jag har precis köpt en phr a-110 och allt har funkat som det ska, tills nu !
Jag köpte en hdmi switch och nu kommer det ingen bild till tvn ??
DEt funkar perfekt om jag byter tillbaka till den sladden som går direkt i tvn men inte genom switchen ?
Vad ska man göra ?

Postad 28 January 2009 - 10:59

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Hej jag har precis köpt en phr a-110 och allt har funkat som det ska, tills nu !
Jag köpte en hdmi switch och nu kommer det ingen bild till tvn ??
DEt funkar perfekt om jag byter tillbaka till den sladden som går direkt i tvn men inte genom switchen ?
Vad ska man göra ?

låter ju mer som din switch är ditt problem.
Se till att switchen och tvn är påslagen när du startar poppen

Postad 28 January 2009 - 11:08

Resusminus
  • Resusminus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

låter ju mer som din switch är ditt problem.
Se till att switchen och tvn är påslagen när du startar poppen

Den funkade tidigare med Phr och en xbox360

Postad 28 January 2009 - 11:27

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Resusminus:

Vad är det för Switch?? Det måste vara den som är kass!! Byt ut mot något annat, funkar det direkt så är det bevis nog. Det kan ju vara olika HDMI versioner på Xbox o PCH (1.3)...

OCH, sluta posta samma fråga på flera ställen! Det blir onödigt mycket skit!

Postad 28 January 2009 - 11:36

Resusminus
  • Resusminus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Resusminus:

Vad är det för Switch?? Det måste vara den som är kass!! Byt ut mot något annat, funkar det direkt så är det bevis nog. Det kan ju vara olika HDMI versioner på Xbox o PCH (1.3)...

OCH, sluta posta samma fråga på flera ställen! Det blir onödigt mycket skit!

Här är switchen och sorry för dubbel inlägget
http://www.dustinhom...e_Prisjakt_5673

Postad 28 January 2009 - 11:39

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag har ett besvärande problem kvar att lösa.
Från en dag till nästa så kan jag helt plötsligt inte komma åt katalogen på min utdelade disk, för att nästa dag kunna komma åt den igen. I datorn, dit disken är kopplad, har inget ändrats eller installerats. PCH:n står på standby allt är statiskt. Men ändå ena dagen funkar det, nästa inte. Finns det någonm inställning i en PCH som ändrar sig själv, typ? Det är irriterande, för när man ska sätta sig för att titta på film m.m. så vet man aldrig om den funkar som den ska när man startar den. Har även testat att starta om den (strömlös), startat om datorn. Inget hjälper när den inte vill, för att några timmar senare gå som den ska.

Disken är med usb till datorn, datorn med patchkabel till router och likadan kabel till PCH, inga brandväggar i dator eller router. Använder DHCP, kan det vara det som jäklas?
Hur ger man en PCHstatiskt i, om det nu är att föredra? Ska den ha ett IP i närheten av det dom routern har?

Postad 28 January 2009 - 20:09

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

Jag har hört rykten om att spotify kommer att komma i nästa firmware till poppen. Stämmer det? Det vore ju det bästa. Annars hänvisar jag till min tidigare fråga: Hur använder man sig av spotify på poppen?

å jag har hört rykten om att den kommer servera en perfekt espresso och ge fotmassage medans man tittar på filmerna.... :)
Ok, nog med sarkasm. Det vore MEGAULTRASUPERCOOLT om Spotify samarbetade med Syabas. Delar med sig av sitt egenpåhittade protokoll, och ser till att det blir Spotify på PCHn. Tyvärr tvivlar jag starkt på det...
Men, du kan streama allt ljud som din dator spelar till din pop via den här guiden, och ställa fler frågor i den här tråden.
Dvs du startar Spotify på PCn och väljer låtar där, men lyssnar via PCHn.

/J

Postad 29 January 2009 - 12:51

Unregistered4e536cd8
  • Unregistered4e536cd8
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Vad som finns med i nästa firmware till A-110 är väl inte så svårt att lista ut. Den nya för A-100 är släppt för några dagar sedan och det brukar vara nästan den samma för A-110.

Postad 29 January 2009 - 13:34

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Resusminus:

Det var tre kundrecensioner på switchen, det verkar vara lite varierad kvalitet, det framgår inte heller om den har stöd för HDMI 1.3... Jag hade köpt en annan switch på öppet köp och bara testat!

NYA Firmwaren:

Nytt är att Syabas kör en separat Beta för A-110... Detta känns som det kan försena släppet något. Tidigare har dom bara kört Beta på A-100 och sedan lagt om samma Firmware till A-110, så är det alltså inte nu! Men den borde vara nära. Detta drar även med sig alla andra 2:generations spelare (HDX, Elektron osv)...

Postad 29 January 2009 - 18:31

pimmen
  • pimmen
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
jag har en snabb fråga bara, kopplade in pch:n för första gången idag sen jag köpte surround, när jag spelar mp3 och vissa videofiler låter ljudet för jäkligt, sprakar o nästan som att högtalarna vore sprängda eller nått. hur kommer detta sig? har inte vart så innan jag kopplade te surroundet, och som sagt dom flesta filmer funkar, men inte mp3 och vissa ströfilmer

Postad 29 January 2009 - 19:57

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
pimmen:

Kolla in din "volym inställning" på din A-110... det ska stå på "0" eller -1, -2... annars kan det adderas på Distortion. Nu utgick jag från att du kör ljudet digitalt via Optiska utgången...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.