Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 06 August 2010 - 14:22
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag hade nog mest roligt åt Thiago Alves..
Han höll ju på å skratta ihjäl sig hela tiden 
Hoppas verkligen han klarar vikten den här gången, det ryktades ju om stora svårigheter med det. Igen.
Postad 06 August 2010 - 15:04
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Hoppas verkligen han klarar vikten den här gången, det ryktades ju om stora svårigheter med det. Igen.
Ja han sa ju på konferensen att han ville hoppa över konferensen för att jobba på viktminskning, men Dana White tvingade honom att ställa upp. Han trodde ju att det skulle gå att fixa vikten ändå, han har väl för övrigt bara missat vikten en gång. Han har ju i och för sig åkt dit för att använda illegala viktminskningmetoder också en gång också, och blivit avstängd för det. Hoppas han klarar det, han får inte missa vikten 2 ggr i 2 så viktiga matcher. Mot Hughes kom han väl bara ner i 176 pounds? Men han verkade ju ha skoj på konferensen ändå som sagt, han hade svårt att hålla sig för skratt så fort Sonnen fick en fråga.
Postad 06 August 2010 - 18:44
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Helt klart den bästa presskonferansen jag sett.. Grym staredown...Silva verkade sjukt taggad. Nu är jag helt säker att det kommer att bli ett krig Hade tänkt dra ett bet med Roy och Sonnen som vinnare. Men gah..Känns sjukt osäkert.
Postad 06 August 2010 - 20:38
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Apropå Roy... Hur går det i matchen mellan Roy och Dos Santos? Jag kommer ihåg första gången jag såg Roy Nelson i IFL, och där var det ju samma sak som nu... Man ser en tjockis gå in i ringen, sen så briljerar han med Grymma nertagningar, grym power i vissa slag och riktigt bra grapling och sist men inte minst fighting spirit.
Men mot Dos Santos så får han verkligen bevisa vad han går för... Hur tippar ni utgången? Jag tror att JDS vinner på KO i rond2.
Postad 06 August 2010 - 21:00
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jag har kollat upp vilka fighter båda gått och på pappret tycker jag att detta vore en lätt seger för Santos.
Men på nått sätt så känns de som att Roy kommer att plocka ner Santos på mattan och vinna..
Jag tror jag satsar min peng på Roy fast det är en stor chansning
Edit
Alves vägde ett halvt pund för mycket och fick böta 20% av vad han skulle fått för fighten till Fitch
Redigerat av moparman, 07 August 2010 - 20:29.
Postad 07 August 2010 - 23:33
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Blir rena VM-finalen i MMA i natt mellan USA och Brasilien. Hade varit lite kul om de la upp det så faktiskt, lite som Ryder Cup i golf...
Nu har man en brasse att hålla på i varje match, hehe...
Postad 08 August 2010 - 02:01
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1592 inlägg
Då är det äntligen dax för UFC,härligt!!! Anderson Silva vs. Chael Sonnen Visst,Silva har betett sig som en pajas i ringen och blivit hatat av många (jag tyckte inte om det heller) men inte f** vill jag se Sonnen vinna fighten.Han är den siste fightern i världen jag vill se vinna mot Silva. Tror att Silva vinner och förnedrar idioten. Jon Fitch vs. Thiago Alves Tror det blir en jämn fight. Clay Guida vs. Rafael Dos Anjos Hehe,alltid roligt att se "grottmannen". Ricardo Almeida vs. Matt Hughes Han var en av de största,men det är nya tider idag och Hughes har inte mycket att hämta i den här fighten. Roy Nelson vs. Junior Dos Santos Kommer Roy att utnyttja sin storlek? Jag hoppas på Cigano.Han är favorit och är bättre fighter än Nelson.MEN ibland får man en känsla att det kan gå precis tvärtom (tex igår,jag hade på känn att Tyson Gay vinner 100m lopp) så jag tippar Roy men hejar på Dos Santos. "moparman", UFC på en 60'' TV.Det måste kännas härligt!
Postad 08 August 2010 - 02:22
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Fast jag inte tåä Silva så vore det en njutning att se han totalt dominera mot Sonnen för att täppa till hans trashtalk
Jo jag tror det blir en upplevelse
Dr Pepper på kylning å jordnötter redo
Edit
Iiiiiiiiits Tiiiiiiime
Redigerat av moparman, 08 August 2010 - 03:05.
Postad 08 August 2010 - 03:11
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1592 inlägg
Neeej,inte Jörgen...f** vad tråkigt!
Postad 08 August 2010 - 03:27
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
*suckar*
Nästan så man får börja se de dan efter för å slippa svenskarna
Edit
Roy vs Santos gick ju som väntat
Redigerat av moparman, 08 August 2010 - 03:34.
Postad 08 August 2010 - 03:37
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1592 inlägg
Helt otroligt,det var som att slå i en isbjörn,händer ingenting!
Har ni sett nåt liknande?
Klasskillnad var det iaf.
Postad 08 August 2010 - 03:41
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ren utklassning...Som väntat.
Han kunde verkligen ta stryk..Vad de nu var värt
Postad 08 August 2010 - 05:54
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Vart FAN var Silvas take down defence????
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 08 August 2010 - 05:58.
Postad 08 August 2010 - 06:02
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Vilken gala
Postad 08 August 2010 - 06:13
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1592 inlägg
Gåtan om Silva är löst,äntligen!Så orättvist,kan inte förstå fortfarnde. Respekt åt Sonnen,han backade upp snacket. Epic!
Postad 08 August 2010 - 06:24
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Postad 08 August 2010 - 14:51
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Riktigt bra gala!
Redigerat av Unregistered8147b14e, 08 August 2010 - 14:51.
Postad 08 August 2010 - 17:03
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ok, då har även jag tittat på galan! Spontan kommentar: galan var riktigt bra! JDS-Nelson Alltså killen har ju en kropp stöpt i smör, men hakan är bannemej i titan  Har aldrig gillat Roy, retar mig i ärlighetens namn på att han är fet, men i den här fighten visar han ju ett gigantiskt hjärta. Jag hade väntat mig en KO relativt tidigt, men JDS fick slita! Nu vill jag se Mir - Nelson, vad tror ni om den fighten? Nelson har ju spöat Mir i en ren grapplingfight förr... Fitch-Alves Upp med Alves i 185 nu för fasen, det här är ju för sjutton pinsamt! Fitch är fruktansvärt bra och jag tror faktiskt att han är mer redo för GSP den här gången. Men killen måste för sjutton lära sig att avsluta fighter? Har han bomullstussar istället för knytnävar? Hughes - Almeida Fasen vad kul att Hughes fick vinna, nu har han väl tre raka segrar sen förlusten mot (en ALLDELES för tung) Alves. Killen är en riktig björn och visar upp "retard strength". Det hade varit kul med en fight mot fjanten Swick nu.  Silva - Sonnen Sonnen gör sin livs fight, inget snack om saken. Att efter allt trollande kunna hålla nervositeten borta är starkt gjort, dessutom var han jäkligt stor i nederlagets stund. Men att inte kunna avsluta trots massivt övertag länge och en revbensskada (?) på Silva visar bara att hans gnp är ineffektivt. Det en orgie i brottning och toppkontroll, men helt ärligt talat så kände jag aldrig samma fara som när Lutter mountade. Grymt starkt av Silva att komma tillbaka, det är lite som Lesnar-Carwin-fighten förutom att Carwin har killer instinct till skillnad från Sonnen. Kolla på Silvas ansikte efter fighten och jämför med hur Sonnen ser ut... Någon mer som vill se Sonnen mot förloraren Palhares - Marquardt? Jag tror båda dom matchningarna kan bli sköna, helst mot Marquardt eftersom han förhoppningsvis förlorar. Jag har ju lite mancrush på dvärgen Palhares och hoppas han får titelchans snart!
Något var det med honom, jag och polaren satt och spekulerade i någon knäskada för hans rörelsemönster var väldigt kantigt jämfört med hur det brukar vara. Även jämfört med Hendo-fighten, där han också mötte en bra brottare. Men men, det löste sig ju till slut!
Redigerat av Kamui, 08 August 2010 - 17:04.
Postad 08 August 2010 - 18:31
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Vilken gala!! Och äntligen någon som plockade ner den där olidliga Anderson Silva på jorden.
Några fler avslut kanske inte hade skadat. Nu blickar vi framåt och håller tummarna för Randy Couture när han möter James Toney. Jag är lite rädd att hans fem år högre ålder snart börjar att ta ut sin rätt, gubben är ju snart 50!
Postad 08 August 2010 - 20:07
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Silva var utklassad och hade enorm tur som inte blev avslutad eller inte förlorade på poäng. Visst har Silva varit dominerad förut, senast i UFC mot en otränad Lutter, men också i Prode där hans bedrövliga markfighting exponerades. Tveksamt att komma med ursäkter också, kom med dom före matchen istället. Sonnen vann dom 4 första ronderna och kanske 2 av dom med 10-8, tycker det är självklart att han skall han en direkt rematch eftersom han var så dominant. Helt otroligt va tur Silva hade, det är helt komiskt. Hans conermen borde olja in honom som GSP... Det enda man kan säga om att Sonnen hade mer cuts efter matchen är att armbågar är patetiskt, dom fjantslagen Silva gjorde från marken är ett skämt och jag kan inte förstå varför armbågar är tillåtet och inte knän. När skall amerikas commisions tillåta knän, det kommer förändra MMA till en mer offensiv sport. Och för guds skull ta bort cut-armbågar om det finns en risk för att dom stoppar matcher. Roy Nelson borde ta Joe Rogans råd och träna lite bättre, han har inte råd att blir misshandlad på det sättet om han vill ha en lång karriär. JDS cardio-svagheter exponerades dock... För övrigt var det en halvbra gala, men ändå kul eftersom det var en tag sedan senaste MMA-galan. Thiago borde byta viktklass.... Vilken gala!! Och äntligen någon som plockade ner den där olidliga Anderson Silva på jorden. Några fler avslut kanske inte hade skadat. Nu blickar vi framåt och håller tummarna för Randy Couture när han möter James Toney. Jag är lite rädd att hans fem år högre ålder snart börjar att ta ut sin rätt, gubben är ju snart 50!
Toney-Couture är tidernas största mismatch, Toney kommer bli fullständigt utklassad, Couture vinner 999 matcher av 1000.
Postad 08 August 2010 - 20:32
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Beror väl på om Toney får in en smäll ?
Postad 08 August 2010 - 20:41
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Beror väl på om Toney får in en smäll ?
Jo men det får han inte. Couture är så rutinerad att inte bara rusar in, han väntar 3 sekunder och tar ner honom och förödmjukar honom. Story klarade av Hazelett, lite trist Hazelett är ju grym på marken.
Postad 08 August 2010 - 21:10
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Köper inte snacket om att det var "tur" att Silva vann. Han vann på en snygg submission precis som Lesnar gjorde. Att man har blivit dominerad innan hör egentligen inte till saken. Det gäller att kunna avsluta matcherna också. Annars blir man ingen mästare. Sonnens tränare sa ju det till honom: Visst, du har gjort allt perfekt i tre ronder, men det är nu i de två "championship rounds" som det hela avgörs, det gäller att köra hela vägen in i kaklet. Kanske slappnade Sonnen av en stund och gjorde ett misstag. Då är det Sonnens misstag och Silvas skicklighet som avgjorde. Inte tur. Tur är det om man är på väg att bli submittad men blir räddad av gong gongen i sista stund...
EDIT: sedan tycker jag det är givet att Silva ska möta Belfort först. Det har ju snackats om den matchen hur länge som helst och den har skjutits upp flera gånger. Det vore orättvist att inte ge Belfort chansen nu.
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 08 August 2010 - 21:13.
Postad 08 August 2010 - 21:19
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Något var det med honom, jag och polaren satt och spekulerade i någon knäskada för hans rörelsemönster var väldigt kantigt jämfört med hur det brukar vara. Även jämfört med Hendo-fighten, där han också mötte en bra brottare. Men men, det löste sig ju till slut!
Det kan vara något mentalt också, jag tycker inte att det här tyder på riktigt rätt inställning: Silva described his thoughts as Sonnen continued to ground the striker from round to round and pepper him with shots. “I was thinking about my home, my family, my kids and my wife. I haven’t seen them in three months,” said Silva through his translator and manager Ed Soares. “I was thinking about my grandmother who had just passed away a couple of weeks ago. The whole time I was just thinking about my family and just couldn’t wait to get back home to see them.”
Postad 08 August 2010 - 21:31
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Köper inte snacket om att det var "tur" att Silva vann. Han vann på en snygg submission precis som Lesnar gjorde. Att man har blivit dominerad innan hör egentligen inte till saken. Det gäller att kunna avsluta matcherna också. Annars blir man ingen mästare. Sonnens tränare sa ju det till honom: Visst, du har gjort allt perfekt i tre ronder, men det är nu i de två "championship rounds" som det hela avgörs, det gäller att köra hela vägen in i kaklet. Kanske slappnade Sonnen av en stund och gjorde ett misstag. Då är det Sonnens misstag och Silvas skicklighet som avgjorde. Inte tur. Tur är det om man är på väg att bli submittad men blir räddad av gong gongen i sista stund...
EDIT: sedan tycker jag det är givet att Silva ska möta Belfort först. Det har ju snackats om den matchen hur länge som helst och den har skjutits upp flera gånger. Det vore orättvist att inte ge Belfort chansen nu.
Jag vet inte om Belfort eller Sonnen ska få en chans, visst Belfort blir troligtvis en roligare match med explosiv standup men Sonnen utklassade ju Silva. Efter att ha vunnit en match med 49-43 och sedan göra ett misstag och halka in i en triangel. Hoppas hans cornermen gör ett bättre greasejob till nästa gång för att ta bort slump-submissions. Bra av Anderson att inte ge upp efter en så total utklassning, men han hade riktigt flyt att få in sin sub det går inte att förneka. Men jag tycker allt att Silva hade lite tur, matchen liknade allt för många andra utklassningsmatcher i UFC. Det är givetvis upp tillvar och en att säga pom det var tur eller inte, men en till Sonnen-match tror jag inte Silva klara av(60-70% Sonnen). En Belfort-match har han säkert 60% chans till vinst... det har alltid varit en tradition i UFC att en fighter som har dominerat en match och blivit submittad eller knockad i slutet fått en rematch direkt, men vi får väl se...
Postad 08 August 2010 - 21:55
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Tveksamt att komma med ursäkter också, kom med dom före matchen istället.
Fast det hade ju varit taktiskt självmord... Sonnen hade gått på kroppen då.
Postad 08 August 2010 - 22:06
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Fast det hade ju varit taktiskt självmord... Sonnen hade gått på kroppen då. 
Alla är ju mer eller mindre skadade inför sina matcher. Sonnen är ju en reko kille som inte skulle utnyttja en skadad motståndare, hehe... Skitsnack att skylla din förnedring på en skada, han borde istället erkänna att han har sina brister i brottning...
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 08 August 2010 - 22:28.
Postad 08 August 2010 - 22:40
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Skitsnack att skylla din förnedring på en skada
Haha, han blev ju inte förnedrad. Han vann ju. Det är ju det som det hela går ut på. Men det är klart att det känns fruktansvärt surt för Sonnen och för alla som höll på honom. Jag ska inte strö mer salt i såren. Det här kan jämföras med tex. När Man United vann Champions League-finalen mot Bayern München, trots att Bayern dominerat hela matchen. Som supporter till United och till Silva är naturligtvis den här typen av mirakulösa vändningar bland det häftigaste man kan se.
Postad 08 August 2010 - 23:17
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Fedor fastnade oxå i en triangel nyligen, ganska likt Silva/Sonnen i den bemärkelsen. Ibland händer det. Det är ju det som är så spännande med MMA. Vad som händer efter en förlust är oxå väldigt intressant, vi får se om Sonnen tar och tränar lite mera BJJ och subdefence och kommer igen i en rematch eller om han, som han sade efter fighten: "I will become the number one do something else"
Sonnen dominerade helt klart Silva i kontroll och TD och om han kan göra det i en rematch i 5 ronder så tar han bältet på poäng. Silva såg osedvanligt stel ut och man kan ju hoppas att det beror på familjeproblemen och revbenet som han pratade om i post interviewen (lam ursäkt dock).
Personligen tycker jag att takedowns och kontroll scoreas för högt i UFC och gynnar fighters som Fitch & GSP t.ex. (Läs: grymma wrestlers som kör på Lay&pray och egentligen inte utför nånting utan bara ligger och grisar.) Knän på mark skulle vara en mycket bra regel som NSAC borde införa.
Fast nu får man väl höra för att man tycker GSP är tråkig med sin takedown strategi
Postad 08 August 2010 - 23:21
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Fast nu får man väl höra för att man tycker GSP är tråkig med sin takedown strategi 
Nej, men jag börjar inse att GSP vs Silva skulle kunna bli en intressant match trots allt... Hoppas den blir av någon gång...
Postad 09 August 2010 - 07:39
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Sonnen är ju erkänt usel på att försvara sig mot BJJ, han har ju åkt dit flertalet gånger på trianglar och armlås. Han borde lära sig att försvara sig mot BJJ istället för att håna det.
Sen förstår jag inte detta med att Anderson är "bedrövlig" på marken? Han har stoppat Hendo vilket bara Nog-bröderna lyckats med tidigare. Dessutom har han stoppat Travis Lutter på marken, något bara Lindland också lyckats med. I klass med Jacare eller Roger Gracie? Nej, verkligen inte! Bedrövlig? F-n heller!
Håller med ordeith om bedömningsfaktorn, i mina ögon borde en nedtagning i sig ge lika lite poäng som när någon går i clinch med en annan - dvs inte någonting. GSP och många andra från Greg Jacksons camp är ju så tråkiga att man bara vill gråta när man ser hur dom utnyttjar den usla bedömningen. Det är så synd för GSP har ju de fysiska förutsättningarna för att kunna slå ut folk till höger och vänster. Istället torrjuckar han bara sig till vinst.
För min del vore en rematch inte alls lika intressant som en fight mot Belfort! Frågan är dock hur länge till Silva är motiverad, det verkar ju avta för varje dag...
Postad 09 August 2010 - 10:25
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Sonnen är ju erkänt usel på att försvara sig mot BJJ, han har ju åkt dit flertalet gånger på trianglar och armlås. Han borde lära sig att försvara sig mot BJJ istället för att håna det. Sen förstår jag inte detta med att Anderson är "bedrövlig" på marken? Han har stoppat Hendo vilket bara Nog-bröderna lyckats med tidigare. Dessutom har han stoppat Travis Lutter på marken, något bara Lindland också lyckats med. I klass med Jacare eller Roger Gracie? Nej, verkligen inte! Bedrövlig? F-n heller! 
Håller med ordeith om bedömningsfaktorn, i mina ögon borde en nedtagning i sig ge lika lite poäng som när någon går i clinch med en annan - dvs inte någonting. GSP och många andra från Greg Jacksons camp är ju så tråkiga att man bara vill gråta när man ser hur dom utnyttjar den usla bedömningen. Det är så synd för GSP har ju de fysiska förutsättningarna för att kunna slå ut folk till höger och vänster. Istället torrjuckar han bara sig till vinst.
För min del vore en rematch inte alls lika intressant som en fight mot Belfort! Frågan är dock hur länge till Silva är motiverad, det verkar ju avta för varje dag...
Detta var första gången Anderson stoppade någon på marken som inte redan var halvt medvetslös. Hendo hade han ju nästan knockat innan och Lutter var ju helt färdig när han la sig i triangeln. Men Subben mot Sonnen var imponerande, så han är ju helt klart farlig på marken. Jag håller inte alls på Sonnen, men jag hade gärna sett att Anderson åkte på däng. I matchen mot Anderson höll jag ju starkt på Sonnen, men annars gillar jag inte brottare. Sonnen är dock en riktigt rolig brottare han ställer sig upp i guarden och utsätter sig hela tiden för fara bara för att kunna skada motstånndaren. Inte alls samma positionsbrottare som GSP eller Fitch. Tycker som jag har sagt tidigare i tråden att reglerna i UFC är alldeles för bra för brottare. Buren, armbågar och att det inte är knän på marken tillåtna. Buren gör ju att brottare kan ta sats och få sin nedtagning. Missade takedowns straffas inte eftersom han som har stoppat den inte får knäa brottaren som ligger framför honom. Armbågar gör ju att man kan få en ganska effektiv GnP med korta armbågar och att man inte behöver öppna sig i motståndarens guard för att få moment på sina knytnävsslag. Det har ju varit prat om knä på marken flera år i UFC, men eftersom inget händer så kommer det väl dröja. Jag vill tillbaks till gamla Pride-reglerna. Gula kort för att varna passiva fighters och ta bort 10% av deras lön skulle också var bra... Fitch gjorde ju helt klart tillräckligt för att vinna matchen oavsett vad reglerna hade varit, men han är inte rolig. Dana White pratade om en direkt rematch mellan Sonnen och Anderson, han sa väl att det berodde på hur det såg ut med eventuella skador. Och han sa ju att även Belfort var med i snacket om nästa match. Det lät som om en av dom 3 var skadad skulle dom andra 2 mötas. Men jag hoppas Andersom är ok, så att det blir en titelmatch i alla fall.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 09 August 2010 - 10:33.
Postad 09 August 2010 - 10:41
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Detta var första gången Anderson stoppade någon på marken som inte redan var halvt medvetslös. Hendo hade han ju nästan knockat innan och Lutter var ju helt färdig när han la sig i triangeln. Men Subben mot Sonnen var imponerande, så han är ju helt klart farlig på marken.
Jag håller inte alls på Sonnen, men jag hade gärna sett att Anderson åkte på däng. I matchen mot Anderson höll jag ju starkt på Sonnen, men annars gillar jag inte brottare. Sonnen är dock en riktigt rolig brottare han ställer sig upp i guarden och utsätter sig hela tiden för fara bara för att kunna skada motstånndaren. Inte alls samma positionsbrottare som GSP eller Fitch.
Tycker som jag har sagt tidigare i tråden att reglerna i UFC är alldeles för bra för brottare. Buren, armbågar och att det inte är knän på marken tillåtna. Buren gör ju att brottare kan ta sats och få sin nedtagning. Missade takedowns straffas inte eftersom han som har stoppat den inte får knäa brottaren som ligger framför honom. Armbågar gör ju att man kan få en ganska effektiv GnP med korta armbågar och att man inte behöver öppna sig i motståndarens guard för att få moment på sina knytnävsslag. Det har ju varit prat om knä på marken flera år i UFC, men eftersom inget händer så kommer det väl dröja. Jag vill tillbaks till gamla Pride-reglerna.
Fitch gjorde ju helt klart tillräckligt för att vinna matchen oavsett vad reglerna hade varit, men han är inte rolig.
Dana White pratade om en direkt rematch mellan Sonnen och Anderson, han sa väl att det berodde på hur det såg ut med eventuella skador. Och han sa ju att även Belfort var med i snacket om nästa match. Det lät som om en av dom 3 var skadad skulle dom andra 2 mötas. Men jag hoppas Andersom är ok, så att det blir en titelmatch i alla fall.
+1 på det med reglerna, Pride-regler och fighter i ring hade jag helst haft. Då blir det ju noll chans till wall and stall (tack vare ringen) och nedtagningsförsöken hade blivit färre (knän och stomps). Men det är nog bara att acceptera dagens regler för finns det något som tyder på att dom kommer ändras? Ringen har ju nollprocents chans att införas eftersom ingen gillar den. En rematch mot Maia skulle jag gärna se för Sonnen, det skulle vara intressant. Angående Fitch underhållningsvärde så hittade jag en lustig bild på Flashback:
Postad 09 August 2010 - 12:49
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Riktigt bra gjort av Silva att sätta triangeln, tror han satte en väl placerad höger från golvet som gjorde att Sonnen backade ner lite i Silvas guard, det kändes som om det var där möjligheten till triangeln skapades..
Kändes grymt surt att Sonnen inte lyckades besegra Silva, så surt att jag tyckte galan i sin helhet var rätt mediåker..
Hade det varit jag som dominerat en titelmatch så och alldeles i slutet åkt på en låsning el dyligt hade jag blivit totalt skogstokig...tror besvikelsen hade kommit så småningom men just då skulle jag nog försökt riva ner burgavlarna alternativt strypt första bästa som fanns inom räckhåll 
Trodde faktiskt att Sonnen skulle visa mera känslor än vad som blev fallet...
Postad 09 August 2010 - 16:48
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Klappa ut genom att endast dutta 1gång med handen på han?
När vi tränar MMA är det 3 klappningar som gäller för att råda bot på missförstånd.
Sonnen såg lite förvirrad ut när dom bröt matchen. Plus att hade han varit en riktig fighter så hade han kämpat in i det sista i triangeln och inte givit upp i de sista minuterna i sista ronden. Hellre ut strypt än att klappa i ett sådant läge. Sonnen var inte ens röd i ansiktet eller vimsig efter triangeln.
Tycker den klart grymmaste matchen var Struve vs Morecraft.
Från att bli ägd i första till att knocka i 2:a.
Postad 09 August 2010 - 18:15
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Klappa ut genom att endast dutta 1gång med handen på han?
När vi tränar MMA är det 3 klappningar som gäller för att råda bot på missförstånd.
Sonnen såg lite förvirrad ut när dom bröt matchen. Plus att hade han varit en riktig fighter så hade han kämpat in i det sista i triangeln och inte givit upp i de sista minuterna i sista ronden. Hellre ut strypt än att klappa i ett sådant läge. Sonnen var inte ens röd i ansiktet eller vimsig efter triangeln.
Tycker den klart grymmaste matchen var Struve vs Morecraft.
Från att bli ägd i första till att knocka i 2:a.
Det är inget snack om att han klappade, såg du reprisen? Varför i hela friden skulle han annars göra en sån rörelse? Det räcker med en klapp, kolla Fedor mot Werdum (  ) som exempel. Det är inte helt riskfritt att slockna av en strypning så jag tvivlar på att Sonnen skulle vara så dum att chansa, han är trots allt inte dum. Men visst kan det vara mycket känslor inblandade, vill minnas att han först inte ville kännas vid att han klappade mot Filho?
Postad 09 August 2010 - 18:23
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Jag såg reprisen men tycker ändå att det såg konstigt ut.
Därför multipla klappningar är att föredra då det inte går att mista. Kanske var det så att han var påväg att klappa men att triangeln inte blev 100% tajt så han ångra sig i sista sekund?
Håller med att det är en panik grej han gör men han verkar inte klappa för glatta livet inte heller verkar han vilja sluta.
Min teori om att.
Postad 09 August 2010 - 18:27
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag såg reprisen men tycker ändå att det såg konstigt ut.
Därför multipla klappningar är att föredra då det inte går att mista. Kanske var det så att han var påväg att klappa men att triangeln inte blev 100% tajt så han ångra sig i sista sekund?
Håller med att det är en panik grej han gör men han verkar inte klappa för glatta livet inte heller verkar han vilja sluta.
Min teori om att.
Ja absolut är det att föredra, men jag tycker ändå inte det råder några tvivel om att han klappade. Förstår dock om han känner sig besviken, men samtidigt kan man ju inte ångra sig ifall motståndaren börjar släppa efter på låset eftersom han trodde att det var en klapp. Svår situation!
Postad 09 August 2010 - 19:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Eller så klappade Sonnen som han gjorde av en anledning.
Han viste vad som skulle hända om några sekunder så istället halvklappar han så att Silva och Dommaren reagerar och han kan få lite andrum och hoppas att bluffen går igenom.
Varför skulle han annars fortsätta och sen när allt är över ej protestera ?
Han viste att bluffen var synad...Har på mig konspirationsbrillorna
Postad 10 August 2010 - 07:24
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Eller så klappade Sonnen som han gjorde av en anledning.
Han viste vad som skulle hända om några sekunder så istället halvklappar han så att Silva och Dommaren reagerar och han kan få lite andrum och hoppas att bluffen går igenom.
Varför skulle han annars fortsätta och sen när allt är över ej protestera ? Han viste att bluffen var synad...Har på mig konspirationsbrillorna 
Det är möjligt, men knappast troligt. Men du verkar inte vara ensam om att spekulera kring det, har sett det på en del andra forum också.
Postad 10 August 2010 - 10:13
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Jag tror att han klappade. men ångrade sig i sista sekund.
Postad 10 August 2010 - 19:21
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Klappat och klart. Finns inga halvklappningar.
Postad 10 August 2010 - 20:11
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Klappat och klart. Finns inga halvklappningar. 
Nej, självklart klappade han. Finns inga mellanting, det var väldigt tydligt att han gav upp. När en triangel sitter bra så har man inte tid att göra 3 tydliga klappningar, eftersom man försöker hänga kvar så länge som möjligt innan man verkligen känner att blodet försvinner från huvudet. Då vet man att det bara är någon sekund till medvetslöshet. Jag var lite förvånad över att Sonnen gav upp, eftersom han hade ett bra försvar för triangeln och det såg inte ut som om det var supertight.
Postad 12 August 2010 - 15:02
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Hittade en TEDtalks video med Nate Quarry. http://www.youtube.c...h?v=kjYX4iKgT7E
Postad 12 August 2010 - 20:45
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Bra och mycket inspirerande föredrag av Nate, han är en intelligent och intressant person. En riktig krigare/kämpe...
I natt är det dags för Bellator igen, kvinnornas 115 pound-turnering startar med världens bästa fighter Mega Megu. Det är 115 pound, vilket är en mer normal vikt för kvinnliga fighters än bjässarna Cyborg och Carano. Tyvärr skadade sig Megumi's första motståndare, men den nya är också intressant. Tror dock att Megumi vinner på något benlås, brottare är inte så vana vid experter på den fronten. 185 pound mästaren Lombard går också match....
Postad 12 August 2010 - 20:50
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Vet jag är lite sent me detta. Men FAN att Sonnen klappade.
Klart en av de bättre fighter jag sett.
Hoppas att de blir en retur match de e Sonnen värd. Vilken föreställning.
Kan ju medge att jag är inget silva fans direkt
Postad 13 August 2010 - 07:30
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Vet jag är lite sent me detta. Men FAN att Sonnen klappade. Klart en av de bättre fighter jag sett. Hoppas att de blir en retur match de e Sonnen värd. Vilken föreställning. Kan ju medge att jag är inget silva fans direkt 
Sonnen måste jobba med att få lite bett i sin gnp innan han ska få en retur IMO, att Silva ser (i princip) likadan ut i ansiktet som innan fighten är inte något Sonnen borde vara stolt över. För övrigt hoppas jag att Toney knockar Handy. Har gillat Toney ända sedan han stoppade Holyfield, det var fantastiskt bra gjort. Om Randy är korkad och gör det till en boxningsmatch, så vinner Toney lätt. Alla andra scenarion vinner Handy. Bernard Hopkins och David "Fegisen" Haye uttalade sig tydligen negativt om Toneys chanser. Han var lika ödmjuk som vanligt i sitt svar: "Bernard can go somewhere to get his damn teeth fixed and David Haye's gay,"
Postad 14 August 2010 - 20:23
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Precis börjat se Strikeforce Challange.
Just sett Ryan Couture..
Han verkar ha bra förutsättningar att ta sig en bit.
Ryan kan nog lära sin far ett å annat trix
Postad 17 August 2010 - 08:23
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Ser att Mir och Nog ska mötas igen i UFC119. Hoppas att Mir smiskar på Nog lika ordentligt igen.
Men om jag inte minns fel var Nog sjuk sist, eller hade drabbats av någon skada innan tävlingen. Var det så?
Postad 17 August 2010 - 08:38
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ser att Mir och Nog ska mötas igen i UFC119. Hoppas att Mir smiskar på Nog lika ordentligt igen. Men om jag inte minns fel var Nog sjuk sist, eller hade drabbats av någon skada innan tävlingen. Var det så?
Det blir inget med den saken, Nog opererar höften. Ersättaren är CroCop.  Right leg hospital, left leg cemetery! Heja CroCop! Nog hade väl legat på sjukhus för stafylokocker när han mötte Mir. Jag tror dock han skulle ha förlorat i dagsläget. Han är slut.
Redigerat av Kamui, 17 August 2010 - 08:42.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|