Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Oppo BDP-83 *

1564 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus WL-330gE (Accesspunkter, bryggor & repeatrar) 1 (0) Inga priser
Oppo BDP-83 Regionsfri (Blu-ray & DVD-spelare) 5 8.699998 (9) Inga priser
Oppo BDP-83SE (Blu-ray & DVD-spelare) 5 8.75 (3) Inga priser
Oppo BDP-83 Region A (Blu-ray & DVD-spelare) 5 (0) Inga priser
Oppo BDP-83SE NuForce Edition (Blu-ray & DVD-spelare) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 30 March 2010 - 13:22

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Även jag sitter redo att beställa men jag lyckas inte komma över hindret att välja mellan standard och SE, kan någon vara vänlig att övertala mig att köpa en SE?:)
Är mitt system bra nog för att kunna uppskatta den förbättrade analoga delen i SE? Förstärkare NAD T747, 2-kanalsslutsteg NAD C275BEE, Frontar B&W 683, Center B&W HTM61, Bakkanaler B&W M-1.

Jag kan övertala dig: KÖP :)

Hade Pioneer lx 91, bluray spelaren och skillnaden mellan den analogt och min Panasonic bd 50 var Abnorm, ruskig skillnad på dynamiken, bör väl tillägga att en provlyssning alltid är bra

Thomas

Postad 30 March 2010 - 14:27

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Även jag sitter redo att beställa men jag lyckas inte komma över hindret att välja mellan standard och SE, kan någon vara vänlig att övertala mig att köpa en SE?:)

Eftersom du är så sugen pass sugen på en SE så misstänker jag att du kommer att ångra dig om du inte köper en sådan. Efter ett tag kommer du känna att de extra tusenlapparna inte hade spelat någon roll i långa loppet, och du kommer störa dig på tanken att du skulle kunna haft ÄNNU bättre ljud om du inte snålat den där gången (trots att standardmodellens ljud inte alls är att förakta, utan riktigt bra jämfört med de flesta BD-spelare).Tro mig - man ångrar inte saker man gör, man ångrar dem man inte gjorde.

Jag? Jag har standardmodellen, och är supernöjd med den! :)

Postad 30 March 2010 - 17:31

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
Uppdateringen funkade ju finemang.
Nu lirar mkv-filer som de ska hos mig.

Fan, man blir ju sugen på att köpa en till TV-rummet också... :)
Grym spelare på alla sätt och vis.

Postad 30 March 2010 - 21:22

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Jag kan övertala dig: KÖP :)

Hade Pioneer lx 91, bluray spelaren och skillnaden mellan den analogt och min Panasonic bd 50 var Abnorm, ruskig skillnad på dynamiken, bör väl tillägga att en provlyssning alltid är bra

Thomas

Eftersom du är så sugen pass sugen på en SE så misstänker jag att du kommer att ångra dig om du inte köper en sådan. Efter ett tag kommer du känna att de extra tusenlapparna inte hade spelat någon roll i långa loppet, och du kommer störa dig på tanken att du skulle kunna haft ÄNNU bättre ljud om du inte snålat den där gången (trots att standardmodellens ljud inte alls är att förakta, utan riktigt bra jämfört med de flesta BD-spelare).Tro mig - man ångrar inte saker man gör, man ångrar dem man inte gjorde.

Jag? Jag har standardmodellen, och är supernöjd med den! :)

Jag hör vad ni säger:) Får nog svänga förbi hembiobutiken imorgon och ta ett snack, lite synd att dom inte har något demoex man kan lyssna på bara.

Postad 31 March 2010 - 12:03

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Dåså, då var man ägare av en Oppo BDP-83SE.
Här kommer min första noob-fråga:)
När jag nu skall koppla allt ljud analogt, måste jag då ställa in något speciellt på min NAD T747 så att inte den sabbar min fina signal, den har ett läge som heter Analog Bypass " Alla analoga signaler hanteras analogt utan analog-till-digital omkodning. I Analog Bypass läget är DSP-kretsarna förbikopplade men tonkontrollerna kan användas. “Bass management” eller “Speaker Setup” påverkas inte heller då dessa är DSP funktioner."
Är det denna jag skall välja?
Tack på förhand!

Postad 02 April 2010 - 16:11

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Är det denna jag skall välja?

Det klassiska svaret är välj det som låter bäst. ;)

Men DAC:arna i Oppo BDP-83 SE är bra, så jag skulle undvika extra konverteringar i förstärkaren. Annars får du först DAC (digital to analog conversion) i spelaren + ADC (analog to digital conversion) och DAC igen i förstärkaren.

Å andra sidan kan det vara fint med mer avancerad bass management än den som finns i Oppon. Sedär, inget glasklart svar. ;)

Postad 02 April 2010 - 19:14

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Det klassiska svaret är välj det som låter bäst. ;)

Men DAC:arna i Oppo BDP-83 SE är bra, så jag skulle undvika extra konverteringar i förstärkaren. Annars får du först DAC (digital to analog conversion) i spelaren + ADC (analog to digital conversion) och DAC igen i förstärkaren.

Å andra sidan kan det vara fint med mer avancerad bass management än den som finns i Oppon. Sedär, inget glasklart svar. ;)

Jag får låta öronen guida mig:)
Har bara hunnit testa runt lite, var rädd att kvalitetsökning av DAC:arna i SE skulle vara på sådan audiofil nivå att en simpel människa som jag inte skulle märka någon skillnad.... jag hade fel! Jag vill därför verkligen inte riskera att blanda in NAD:ens DAC, "analog bypass" låter helt underbart, så det känns som rätt alternativ.

Lyssnade just igenom hela Johnny Cash - Unearthed boxen... rysningar!;)

Nu måste jag bara köpa analoga kablar till 5.1 ljudet så jag får se om det låter lika bra.

Postad 02 April 2010 - 20:17

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Annars får du först DAC (digital to analog conversion) i spelaren + ADC (analog to digital conversion) och DAC igen i förstärkaren.

Funkar det alltid så att när en förstärkare får en analog signal så omvandlas den först till digital och sedan tillbaks till analog?

Sorry om jag är OT men jag blev nyfiken ;)

Redigerat av Unregistered2a850725, 02 April 2010 - 20:18.

Postad 02 April 2010 - 21:33

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Funkar det alltid så att när en förstärkare får en analog signal så omvandlas den först till digital och sedan tillbaks till analog?

Nej. Det vanliga är att den analoga signalen förblir analog. Men det finns förstärkare som kan digitalisera den analoga signalen, som t.ex. din, om man skulle önska det.

Postad 03 April 2010 - 16:54

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
funderar på en standard eller se modell ...ska dock bara använda den analogt för 7.1 hd ljud...musik är ointressant den biten sköter min dv-12s2.... är det skillnad rent ljudmässigt på standard och se analogt film ljud?

Postad 03 April 2010 - 19:20

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Vad finns det för inställningar för högtalarna om man skall köra analogt ut ur spelaren?

Postad 03 April 2010 - 19:23

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

funderar på en standard eller se modell ...ska dock bara använda den analogt för 7.1 hd ljud...musik är ointressant den biten sköter min dv-12s2.... är det skillnad rent ljudmässigt på standard och se analogt film ljud?

Det är just den analoga delen som är märkbart förändrad mot vanliga modellen.

Postad 03 April 2010 - 19:45

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Vad finns det för inställningar för högtalarna om man skall köra analogt ut ur spelaren?

Large/small, avstånd, volymjustering. För mer info, kika i manualen, s. 63.

http://download.oppo...lish_Manual.pdf

Postad 04 April 2010 - 11:21

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Har märkt lite "dropouts" av ljudet på vissa cd-skivor, ej brända, är detta någon annan som upplevt?
Jag kör med den senaste betan.

Postad 05 April 2010 - 10:27

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0
Vilken tror ni ä bäst på cd-skivor av Oppo BDP-83 standard version och Pioneer BDP-LX71

Postad 06 April 2010 - 00:24

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0
... och vilken tror ni är bäst på dvd av Oppo BDP-83 standard version och Denon 2930?

Postad 06 April 2010 - 02:44

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

... och vilken tror ni är bäst på dvd av Oppo BDP-83 standard version och Denon 2930?

Utan tvekan Oppon.

Postad 07 April 2010 - 08:55

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

För alla er som missat det finns det nu en ny beta-firmware ute. Den släpptes igår (den 29/3) och ni hittar den här.

Uppdateringarna består av följande:
1. When there is no disc playing, the player shows the OPPO background screen instead of the "Home Menu". The "Home Menu" can be accessed by pressing the "Home" button on the remote control.

2. Improvement to MKV compatibility. Some MKV files do not play or play with severe video artifacts when using previous firmware. This version improves the playback of such files.

3. Some users have reported hearing pops or crackles between SACD tracks. This issue happens to certain discs that have data frames that are not aligned with track boundaries. This version removes such pops or crackles.

4. Other general disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

Givetvis finns alla funktioner/uppdateringar från senaste firmware kvar.

Gott!

Tack för infon Spygg! Detta ska provas när jag kommer hem. Jag har haft problem med punkt tre samt noterat att den inte klarar mkv-filer (punkt två). När det gäller mkv har jag dock en popcorn hour A110 så den spelar upp mkv utan problem. Ny saknas bara flac-support så kan man nästan pensionera popcornet.

Postad 07 April 2010 - 15:11

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
har hittat att cambridge bd650 är samma spelare innuti som oppon.... stämmer detta?
den är återminstånde i sverige billigare än oppo...utomlands tvärtom ;) skumt.....

Postad 07 April 2010 - 17:34

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Det må hända men långt ifrån lika snygg, valde själv mellan dom 2 men blev Oppon.

Postad 07 April 2010 - 17:59

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

har hittat att cambridge bd650 är samma spelare innuti som oppon.... stämmer detta?
den är återminstånde i sverige billigare än oppo...utomlands tvärtom ;) skumt.....

Nja, bl.a. så har Cambridge sämre bildbehandlingschip än Oppon, Oppon har ett chip från Anchor Bay medans Cambridge har ett sämre bildbehandlingskrets tror det är något från Mediatek. Så har man många dvdn i samlingen så är en Oppo BDP-83 bättre på att spela upp dessa dvdfilmer.
Tror att Cambridge BD650 är jämnförbar mot Oppo BDP-80 modellen under BDP-83 som kostar mindre och som har ett pris på ca 3500- 4000 kr.
Rätta mig om jag har fel.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 07 April 2010 - 18:00.

Postad 07 April 2010 - 19:52

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Nja, bl.a. så har Cambridge sämre bildbehandlingschip än Oppon, Oppon har ett chip från Anchor Bay medans Cambridge har ett sämre bildbehandlingskrets tror det är något från Mediatek. Så har man många dvdn i samlingen så är en Oppo BDP-83 bättre på att spela upp dessa dvdfilmer.
Tror att Cambridge BD650 är jämnförbar mot Oppo BDP-80 modellen under BDP-83 som kostar mindre och som har ett pris på ca 3500- 4000 kr.
Rätta mig om jag har fel.

Du har helt rätt. Cambridgen och Oppo BDP-80 är nästan exakt samma maskiner. BDP-83 bygger på samma plattform (eller vad man skall säga) men är uppgraderad på alla håll och kanter.
Cambridge är mer av ett "designmärke" och har en lite anna aura kring sig än Oppo, som ju egentligen är ett utpräglat lågprismärke, därför hamnar priserna som de gör. Personligen tycker jag att det är värt att betala en hel del för designen hos Cambridgen när man jämför, i synnerhet om man ändå kör allt digitalt från spelaren men där är ju folk olika. Skall man använda de inbuggda chippen skall man nog köpa Oppo.

Postad 07 April 2010 - 21:29

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0

Du har helt rätt. Cambridgen och Oppo BDP-80 är nästan exakt samma maskiner. BDP-83 bygger på samma plattform (eller vad man skall säga) men är uppgraderad på alla håll och kanter.
Cambridge är mer av ett "designmärke" och har en lite anna aura kring sig än Oppo, som ju egentligen är ett utpräglat lågprismärke, därför hamnar priserna som de gör. Personligen tycker jag att det är värt att betala en hel del för designen hos Cambridgen när man jämför, i synnerhet om man ändå kör allt digitalt från spelaren men där är ju folk olika. Skall man använda de inbuggda chippen skall man nog köpa Oppo.

Med tanke på att priset på regfri chip skiljer i pris från samma företag känns det som något i spelarna borde skilja.
Alltså Cambridgen och oppo-80.
Företaget i fråga: http://www.bluraychip.dk/
Det verkar dock vara samma bild på båda då de ser exact likadana ut.

Postad 07 April 2010 - 21:49

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Behöver inte snacka om Cambridge i Oppo tråden,tycker inte det hör hit riktigt.

Postad 08 April 2010 - 08:41

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Behöver inte snacka om Cambridge i Oppo tråden,tycker inte det hör hit riktigt.

Man måste väl kunna jämföra Oppon med en annan spelare?
Ja, ja, strunt samma...

Postad 08 April 2010 - 13:14

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
det blir en cambridge för min del... är bara ute efter 7.1 hd ljud ut analogt och bra bild på både bd o dvd...den verkar fixa dessa galant.
hade lätt köpt oppon om den fanns tillgänglig i närheten...typ hifi klubben eller likn.... cambridgen får man 2.5 års fullgaranti på klubben...pajar den är det bara o svänga förbi klubben o det är inte ovanligt att man får en ny eller låne spelare under tiden.... det är värt en hel del....sen är den billigare på detta.

hd 7.1 ljudet är nog likvärdigt enl vad jag läst mig till....cd är ointressant för mig då en dv-12s2 sköter den biten.
bilden...kan det verkligen vara drastisk skillnad? läste någonstans av en person att cambridgen skalar dvd bättre än hans denon 3930 ...vilket borde vara mer än godkänt....

Postad 08 April 2010 - 13:20

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Kör du analogt 7.1 så borde du kollat in Oppo SE då får du en grym maskin när det gäller ljudet.
Dock en anings dyrare men då ersätter den även CD spelare högt upp i klassen.

Postad 08 April 2010 - 14:13

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Gott!

Tack för infon Spygg! Detta ska provas när jag kommer hem. Jag har haft problem med punkt tre samt noterat att den inte klarar mkv-filer (punkt två). När det gäller mkv har jag dock en popcorn hour A110 så den spelar upp mkv utan problem. Ny saknas bara flac-support så kan man nästan pensionera popcornet.

På det lilla material jag hunnit kolla på funkade det klockrent med betan. Knäppen är borta på mina SACD (äntligen!) och mkv såg mycket bättre ut. :(

Postad 08 April 2010 - 15:51

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Kör du analogt 7.1 så borde du kollat in Oppo SE då får du en grym maskin när det gäller ljudet.
Dock en anings dyrare men då ersätter den även CD spelare högt upp i klassen.

tja.... det är ju en del pengar....frågan är om den är såpass mkt bättre i hd 7.1 än cambridgen så det är värt mer än dubbla priset?
dacarna är i stort sett likvärdiga....analog delen är väl lite rejälare i oppo se....frågan hur mkt bara....

Postad 08 April 2010 - 16:11

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Funkar det att flytta texten även på dvd om man har zoomat en film som inte är anamorfisk?

Postad 08 April 2010 - 18:33

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

tja.... det är ju en del pengar....frågan är om den är såpass mkt bättre i hd 7.1 än cambridgen så det är värt mer än dubbla priset?
dacarna är i stort sett likvärdiga....analog delen är väl lite rejälare i oppo se....frågan hur mkt bara....

Jo SE modellen har grymma analoga DACar,så att den slår Cambridge är ingen tvekan.
Den bästa är NuForce då har du en spelare som slår allt som finns idag bland blu-ray spelare.

Postad 08 April 2010 - 18:35

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Vilken tur att man har en sådan då B)

Postad 08 April 2010 - 18:47

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jag är väldigt sugen på att sälja min Oppo-83 och köpa en NuForce. B)

Postad 09 April 2010 - 10:16

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Jo SE modellen har grymma analoga DACar,så att den slår Cambridge är ingen tvekan.
Den bästa är NuForce då har du en spelare som slår allt som finns idag bland blu-ray spelare.

dacarna är väl samma på bdp-83-se-nuforce ,dvs crystal 4398 till stereo o crystal 4392? osäker? till surround?
sitter väl samma i cambridge?.....

Postad 09 April 2010 - 11:14

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

The OPPO BDP-83 Special Edition uses the state-of-the-art Sabre32 family of Digital-to-Analog Converters (DAC) from ESS Technology. The Sabre32 family is known as one of the industry's highest performance audio DACs and are often found in high-end audiophile and professional equipments. The OPPO BDP-83 Special Edition uses an 8-channel Sabre Premier (ES9006) DAC chip for its 7.1 multi-channel output. The dedicated stereo output uses another 8-channel Sabre32 Ultra (ES9016) DAC chip by stacking 4 DACs for each of the Left and Right channels to achieve even greater audio performance.

The Nuforce Edition elevates performance yet further by:

•Replacing critical analog components with the high-grade equivalents NuForce uses in its high-end audio components
•Superior high-speed power regulation on both DACs and all analog power rails. Improved power supply regulation also applies to the 7.1 channels
•High-performance parts and related circuits/component values replacing the stereo channels’ monolithic devices.
•Bypass the Stereo and 7.1 channels’ output muting circuits. The SE’s relays are better than the standard BDP-83’s muting transistors. Nevertheless, imposing as little as possible along critical signal paths is clearly preferable.
The result is a better power supply and optimized analog signal paths. As always, the proof is in the listening. The improvements in stereo (CD, SACD, DVD-A, BD Audio), and L/R/C movie outputs are clearly audible.

Postad 09 April 2010 - 11:19

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

dacarna är väl samma på bdp-83-se-nuforce ,dvs crystal 4398 till stereo o crystal 4392? osäker? till surround?

Detta står på deras hemsida:
BDP-83
Stereo Cirrus Logic CS4398 1pcs/ch
7.1ch Cirrus Logic CS4382A

BDP-83 SE/Nuforce
Stereo ESS Technology ES9016 4pcs/ch
7.1ch ESS Technology ES9006

Redigerat av jln, 09 April 2010 - 11:21.

Postad 09 April 2010 - 11:20

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Jag är väldigt sugen på att sälja min Oppo-83 och köpa en NuForce. B)

Köper den gärna.

Postad 09 April 2010 - 12:06

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Cedergren gav svaret. B)
Jag hör av mig om/när det blir aktuellt slackeer

Postad 09 April 2010 - 12:43

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
För mig är det en gåta att denna spelare inte fått mer utrymme i både hemmabiotidningen och hifi musik.
Men det beror kanske på att oppo inte betalar för annonser i dessa tidningar :)

Hemmabiotidningen har den inte med på sin topp 5 lista och de spelare de har med, kan starkt ifrågasättas.
Som musikspelare, borde den hyllats i Hifi Musik, men de är väl som vanligt helt insnöade och kan inte förstå
att en spelare för under 15.000 kr kan spela musik lika bra som deras favoriter i 50.000 kr klassen.

Redigerat av cedergren, 09 April 2010 - 12:43.

Postad 09 April 2010 - 13:03

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

För mig är det en gåta att denna spelare inte fått mer utrymme i både hemmabiotidningen och hifi musik.

Hemmabiotidningen har den inte med på sin topp 5 lista och de spelare de har med, kan starkt ifrågasättas.
Som musikspelare, borde den hyllats i Hifi Musik, men de är väl som vanligt helt insnöade och kan inte förstå
att en spelare för under 15.000 kr kan spela musik lika bra som deras favoriter i 50.000 kr klassen.

HB har inte testat varken Oppo BDP-83 eller Cambridge BD650. Har varit på dem om det men inget gensvar i press ännu. BD650 testas med andra multispelare i nästa nummer av HFM (såg ingen indikation på att Oppo skulle vara med).

Edit: Fick just svar av Jonas Bryngelsson - "Vi har beställt en Oppo för test, men den har än så länge inte hunnit hit, verkar ha försvunnit på vägen… så det verkar dessvärre bli svårt" (dvs att få med den till nästa nummer. Hoppas den dyker upp).

Redigerat av tomano58, 09 April 2010 - 13:27.

Postad 09 April 2010 - 13:40

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Måste nog finnas någon generalagent eller i alla fall en någorlunda hugad återförsäljare för att de skall ta in dem för test. Det normala är väl att de får apparaterna tillskickade, inte att de måste hålla på och krångla för att få hem dem?

Postad 09 April 2010 - 14:37

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
ok... inte 4398 då....

4398 är en ruggigt fin dac även den...sitter 3st i min marantz dv-12s2.... har inte testat något hittils som är lika bra...inte ens nad m55 som jag hade hemma för någon vecka sedan.

dock tror jag nuforce och se modellen har mer påkostade analog delar o lär köra 8:or runt cambridge när det gäller musik uppspelning....frågan är bara hur drastisk skillnaden är när man kör ut hd formaten analogt i 7.1.....

Postad 09 April 2010 - 15:05

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Nån mer med standard edition som ska byta upp sig så säg till! :)

Postad 13 April 2010 - 15:30

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Blir mer och mer sugen på en BDP-83, synd bara att de verkar slutsålda överallt...

Nu till en kort fråga: i min stereobänk hade jag tänkt byta ut min gamla Yamaha CD-växlare mot Oppon (om det nu blir ett köp vill säga) - MEN för närvarande står min förstärkaren, Marantz SR7002, ovanpå denna CD-växlare för att ha fritt luftutrymme ovan (= undvika ev överhettning) och så borde jag väl kunna ha det fortsättningsvis också? Dvs ha Marantzen (trots sina 15 kg) stående på Oppon? Borde väl en gedigen maskin som Oppon fixa tycker jag? :)

Postad 13 April 2010 - 19:56

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Hoppar in i tråden!
Tänkte beställa någon BDP-83 vet inte om jag skall ha SE alt. NuForce eller inte.
Vart skall man köpa den? vill ha en ganska snabbt till bra pris... :)

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 13 April 2010 - 20:08.

Postad 13 April 2010 - 22:44

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
http://vibrations.se/ är en bra butik som du kan handla ifrån.

Postad 14 April 2010 - 19:08

sohe
  • sohe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Hoppar in i tråden!
Tänkte beställa någon BDP-83 vet inte om jag skall ha SE alt. NuForce eller inte.
Vart skall man köpa den? vill ha en ganska snabbt till bra pris... :o

Är du beredd att beställa från England kan du tack vare den förmånliga pundkursen få en BDP-83SE för ca 9100:-
från CRT Projectors.
Beställde en själv för en tid sedan, den levererades på fyra dagar - regionsfri kittet monterat och klart.

Postad 15 April 2010 - 23:01

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0

http://vibrations.se/ är en bra butik som du kan handla ifrån.

Bara 2000:- mer för en SE i jämförelse

Postad 20 April 2010 - 08:30

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Nån som är sugen på att modda sin Oppo lite till? http://www.modwright...odifications/14

Postad 20 April 2010 - 15:30

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0
Yamaha RX-V3900 har samma videochip som Oppo bdp83 (ABT 2010) innebär det att de är lika bra på att skala upp SD material?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.