*** Officiell köptipstråd Xbox 360 ***
2203 svar till detta ämne
Postad 29 november 2009 - 04:04
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Jag vet inte om det har varit tal om detta tidigare, jag ber om ursäkt isåfall. Men om inte så hoppas jag att ni kan få ut något av mitt inlägg:
Problemet som har uppstått för mig och troligtvis en del andra är alltså att om Xbox 360n är kopplad med hjälp av HDMI så känner den efter vilken typ av signal som TVn (eller i mitt fall förstärkaren) kan ta emot, sen rättar konsolen sig efter detta. Detta fungerar dock inte felfritt eftersom 360n upprättar en koppling till TVn och därav känner av att den bara tar emot stereo-ljud. Så för oss som kopplat 360n via HDMI till förstärkaren och sedan HDMI till TVn så spelar det ingen roll att förstärkaren klarar att ta emot surroundljud, då konsolen förbiser detta och hakar upp sig på att TVn (i slutet av kedjan alltså) inte gör det. Man måste därför gå in i system menyn på konsolen och byta från surroundljud till stereo och sedan tillbaka för att det skall börja fungera korrekt (detta gäller vid i princip varje uppstart). Om man däremot sätter på förstärkaren med rätt källa först, startar 360n och därefter byter kanal på TVn. Så fungerar det ibland och 360n fattar att den ska skicka ut surroundljud (det beror på att kedjan egentligen inte är komplett, endast en koppling mellan 360n och förstärkaren har upprättats, 360n vet ännu inte att kedjan fortsätter ytterliggare till en TV som inte stödjer surround). Startar man däremot förstärkare och TV så blir det alltså stereo-ljud (kedjan är komplett och i och med att förstärkaren hamnar som mellanhand så förbises den och 360n rättar sig efter vad TVn i slutet av kedjan klarar av att handera). Det är ett märkligt problem och jag förklarade för Microsoft att deras konkurrent Sony PS3 inte arbetar på detta sätt. Istället väljer man vilka inställningar som ens TV / Förstärkare kan ta emot respektive inte kan ta emot och utifrån det så skickas alltså rätt signal ut oavsett i vilken ordning man aktiverar elektroniken. Det upprättas med andra ord ingen kedja för att känna av vad apparaterna stödjer, utan den förlitar sig helt på vad du knappat in. På Xbox 360n så kan man som bekant ställa in vilken typ av ljud som den skall skicka ut (Digital Stereo, Dolby Digital eller Dolby Digital with WMA Pro) men i och med att den upprättar en kedja och känner av så ignoreras dessa inställningar om den upptäcker att inställningarna är "fel" eller inte stödjs. Efter att ha pratat med Microsoft Kundsupport bad dom att få ringa tillbaka och att någon som har hand om denna typen av problem skulle ringa upp. Mycket riktigt så ringde en kille upp och bad mig svara på ett par frågor. Jag berättade hur allting fungerade och förklarade själva problemet. Vi hade en lång diskussion där vi pratade om varför det kan tänkas vara såhär och han försvarade deras metod som följer "Det är en säkerhetsåtgärd som används för att konsolen alltid ska skicka ut ljud, oavsett om man gjort fel inställningar eller ej. Med andra ord skall man alltid kunna höra ljud och därmed få veta att allting fungerar som det ska". Jag tipsade om en funktion som jag klurat på lite innan killen hade ringt upp. Det handlar om att dela upp Xbox 360ns systeminställningar i två grupper, en för standardanvändare och en för avancerade användare. Så denna funktion (säkerhetsåtgärden) gäller för de som valt att ha standardutförande medan funktionen går att avaktivera för de som valt det avancerande utförandet. Han tyckte att det var en bra idé och lovade att vidarebefordra detta som ett tips för vidareutveckling och förbättring.
Mycket riktigt så har jag upptäckt att efter senaste uppdateringen (den med Facebook, last.fm osv) så finns det nu betydligt fler inställningar att pilla på. Går ni in under system settings -> console settings -> display så hittar ni nu en funktion som heter "Display Discovery" det vill säga att Xbox 360n känner av vad TVn kan ta emot för signaler. Som standard så är denna funktion aktiverad, men har man samma problem som jag hade så skall denna funktionen alltså avaktiveras. Då kommer Xbox 360n alltid att skicka ut det valda ljudformatet oavsett vad TVn eller Förstärkaren stödjer. Ni behöver alltså inte oroa er för att behöva gå in i system menyn och ändra från stereo till surround varje gång ni startar konsolen för att få ljudet att fungera korrekt.
Ett annat litet tips om ni vill få bättre färgåtergivning så finns även en funktion som kallas för "HDMI Color Space" under display settings i konsolen. Här ställer man in vilken typ av färgschema som skall användas. Standardinställningen är Auto där konsolen väljer själv vad som passar bäst beroende på källa. Men jag har märkt att man får en betydligt trevligare färgskala om man byter från Auto till "YCbCr709" som ju används i de flesta högupplösta filmerna på marknaden. Notera dock att de flesta spelen använder RGB, men jag upplever ändå att YCbCr709 levererar en grymt schysst färgskala även på spel (trots att det främst används på filmer). Ni får testa er fram, eventuellt kan ju Source vara ett alternativ då olika färgscheman används beroende på källan.
Ytterliggare en sak som lagts till är "Reference levels" som kan vara värt att spana in. Alla företag definierar inte svart lika, jag läste ett litet exempel som förklarar detta ganska bra. Jag ska göra mitt bästa för att försöka återskapa det.
- Säg att Svart är 0 och 100 är det ljusaste (vitt).
- Säg att Xbox 360n definierar svart som 7.5 och TVn som 0. Då kommer det resultera i att den svarta färgen på den slutgiltiga bilden kommer att se grå och tråkig ut. Det vill säga en helt fel bild som inte motsvarar källan.
- Säg däremot att Xbox 360n definierar svart som 0 (vi vänder på kakan helt enkelt) och att TVn gör det som 7.5. Då kommer det resultera i att bilden blir mycket mörkare än vad den egentligen är tänkt att vara.
Man kan därför behöva rätta till detta och matcha källa med visningsmedium så att bilden blir så korrekt som möjligt. Här gäller det att testa sig fram då jag inte kan ge ett bra svar på hur just din setup är inställd, men genom att välja något av de tre olika alternativen (Standard, Intermediate eller expanded där standard är förvalt) så kommer du snart att hitta den inställning som överensstämmer med din TV. Det kan även hända att det inte blir helt korrekt trots allt, då beror det troligtvis på inställningarna i din TV och man bör därför göra en kalibrering för att försäkra sig om att man fått en så korrekt bild som möjligt. diverse kalibreringsskivor finns ju ute på marknaden och jag antar att ni har hört talas om detta tidigare så jag går inte in så mycket mer på det.
I vilket fall som helst så är det kul att se att mitt klagomål gett resultat (det är ju inte nödvändigtvis bara jag som klagat men dom har iallafall rättat till just det problemet som jag hade). Hoppas att ni också får nytta utav detta och att man äntligen slipper pilla i dashboarden varje gång man startar konsolen för att få ut rätt signaler.
Redigerat av Downhill, 29 november 2009 - 04:10.
Postad 29 november 2009 - 19:46
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Fick precis mail från Zavvi, dom säljer Borderlands, fallout 3 GOTY och GTA 4 Episodes From Liberty City för 17.95 pund stycket, under sin mega monday, men går att beställa redan nu!
Postad 29 november 2009 - 23:02
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Även Colin Mcrae Dirt 2 säljs på Zavvi.co.uk för £17.95 + frakt £0.99
Postad 30 november 2009 - 16:21
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Zavvi.com Mega-mondayTable Tennis £4.95Devil May Cry 4 £7.95 Project Gotham Racing 4 £7.95 Race Driver - GRID (classics) £9.95 Street Fighter IV £14.95 Wet £14.95 PES 2010 £17.95 Batman: Arkham Asylum £17.95 Resident Evil 5 £17.95 Halo 3: ODST £22.95 Lego Rock Band £24.95 Forza Motorsport 3 £24.95 Forza Motorsport 3: Limited Edition £39.95 Forza lockar rejält
Postad 30 november 2009 - 20:26
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
Forza lockar faktiskt rejält! Tack för tipset, får väl kolla upp det där med beställningar från zavvi.
Postad 30 november 2009 - 21:19
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4 105 inlägg
Dragon age 399kr game.se bara idag.
Postad 30 november 2009 - 22:43
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1 727 inlägg
Dragon age 399kr game.se bara idag.
Tror du inte det gäller imorgon också då den är med i julkalendern?
Postad 30 november 2009 - 22:47
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Tror du inte det gäller imorgon också då den är med i julkalendern?
Poängen med julkalender är väl ett erbjudande varje "lucka", mao ett erbjudande varje dag.
Postad 30 november 2009 - 22:58
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1 727 inlägg
Poängen med julkalender är väl ett erbjudande varje "lucka", mao ett erbjudande varje dag.
Men en julkalender börjar oftast första december, det är 30 november idag  . Kalendern blir ju förskjuten om de går på andra luckan imorgon.
Postad 30 november 2009 - 23:08
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4 105 inlägg
haha, ok då, den borde vara till imorgon då...
Postad 01 december 2009 - 06:31
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Några julkalendrar: Game: Dragon Age Origins 399krDiscshop: Rockband - The Beatles (endast spel) 399kr
Postad 01 december 2009 - 06:39
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Men en julkalender börjar oftast första december, det är 30 november idag . Kalendern blir ju förskjuten om de går på andra luckan imorgon.
Ja, sant såklart
Postad 01 december 2009 - 07:03
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1 727 inlägg
Rockband - The Beatles finns för 299kr på game.se, (inte julkalender).
Postad 01 december 2009 - 10:56
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2 247 inlägg
Säkrast att ni sitter ned när ni läser detta!
Audi Stockholm erbjuder ett xbxox elite inkl 2 spel och en extra handkontroller vid köp av valfri lagerbil. Paketet är värt 5990 SEK enligt annonsen. Helt galet...eh bra alltså...
Postad 01 december 2009 - 11:27
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
Audi Stockholm erbjuder ett xbxox elite inkl 2 spel och en extra handkontroller vid köp av valfri lagerbil. Paketet är värt 5990 SEK enligt annonsen. Helt galet...eh bra alltså...
Har dom R8 5.2 på lager?
Postad 01 december 2009 - 12:09
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Oj, måste vara en attans massa extra handkontroller man får med om paketet skav vara värt 5990 kr
Postad 01 december 2009 - 14:52
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Paketet är värt 5990 SEK enligt annonsen. Helt galet...eh bra alltså...
Inklusive bilen då alltså?
Postad 01 december 2009 - 14:53
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Rockband - The Beatles finns för 299kr på game.se, (inte julkalender).
Rockband The Beatles finns för 289kr på elgiganten.se/pccity.se
Postad 01 december 2009 - 20:35
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Band Hero Superbundle för 895:- på siba och 999:- på game https://www.prisjakt...kt.php?p=473257Någon som har koll på hur stor skillnad det är på trummarna i GH:WT och BH?
Redigerat av McAn_, 01 december 2009 - 20:37.
Postad 01 december 2009 - 21:25
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Jag vet inte om det har varit tal om detta tidigare, jag ber om ursäkt isåfall. Men om inte så hoppas jag att ni kan få ut något av mitt inlägg:
Problemet som har uppstått för mig och troligtvis en del andra är alltså att om Xbox 360n är kopplad med hjälp av HDMI så känner den efter vilken typ av signal som TVn (eller i mitt fall förstärkaren) kan ta emot, sen rättar konsolen sig efter detta. Detta fungerar dock inte felfritt eftersom 360n upprättar en koppling till TVn och därav känner av att den bara tar emot stereo-ljud. Så för oss som kopplat 360n via HDMI till förstärkaren och sedan HDMI till TVn så spelar det ingen roll att förstärkaren klarar att ta emot surroundljud, då konsolen förbiser detta och hakar upp sig på att TVn (i slutet av kedjan alltså) inte gör det. Man måste därför gå in i system menyn på konsolen och byta från surroundljud till stereo och sedan tillbaka för att det skall börja fungera korrekt (detta gäller vid i princip varje uppstart). Om man däremot sätter på förstärkaren med rätt källa först, startar 360n och därefter byter kanal på TVn. Så fungerar det ibland och 360n fattar att den ska skicka ut surroundljud (det beror på att kedjan egentligen inte är komplett, endast en koppling mellan 360n och förstärkaren har upprättats, 360n vet ännu inte att kedjan fortsätter ytterliggare till en TV som inte stödjer surround). Startar man däremot förstärkare och TV så blir det alltså stereo-ljud (kedjan är komplett och i och med att förstärkaren hamnar som mellanhand så förbises den och 360n rättar sig efter vad TVn i slutet av kedjan klarar av att handera). Det är ett märkligt problem och jag förklarade för Microsoft att deras konkurrent Sony PS3 inte arbetar på detta sätt. Istället väljer man vilka inställningar som ens TV / Förstärkare kan ta emot respektive inte kan ta emot och utifrån det så skickas alltså rätt signal ut oavsett i vilken ordning man aktiverar elektroniken. Det upprättas med andra ord ingen kedja för att känna av vad apparaterna stödjer, utan den förlitar sig helt på vad du knappat in. På Xbox 360n så kan man som bekant ställa in vilken typ av ljud som den skall skicka ut (Digital Stereo, Dolby Digital eller Dolby Digital with WMA Pro) men i och med att den upprättar en kedja och känner av så ignoreras dessa inställningar om den upptäcker att inställningarna är "fel" eller inte stödjs. Efter att ha pratat med Microsoft Kundsupport bad dom att få ringa tillbaka och att någon som har hand om denna typen av problem skulle ringa upp. Mycket riktigt så ringde en kille upp och bad mig svara på ett par frågor. Jag berättade hur allting fungerade och förklarade själva problemet. Vi hade en lång diskussion där vi pratade om varför det kan tänkas vara såhär och han försvarade deras metod som följer "Det är en säkerhetsåtgärd som används för att konsolen alltid ska skicka ut ljud, oavsett om man gjort fel inställningar eller ej. Med andra ord skall man alltid kunna höra ljud och därmed få veta att allting fungerar som det ska". Jag tipsade om en funktion som jag klurat på lite innan killen hade ringt upp. Det handlar om att dela upp Xbox 360ns systeminställningar i två grupper, en för standardanvändare och en för avancerade användare. Så denna funktion (säkerhetsåtgärden) gäller för de som valt att ha standardutförande medan funktionen går att avaktivera för de som valt det avancerande utförandet. Han tyckte att det var en bra idé och lovade att vidarebefordra detta som ett tips för vidareutveckling och förbättring.
Mycket riktigt så har jag upptäckt att efter senaste uppdateringen (den med Facebook, last.fm osv) så finns det nu betydligt fler inställningar att pilla på. Går ni in under system settings -> console settings -> display så hittar ni nu en funktion som heter "Display Discovery" det vill säga att Xbox 360n känner av vad TVn kan ta emot för signaler. Som standard så är denna funktion aktiverad, men har man samma problem som jag hade så skall denna funktionen alltså avaktiveras. Då kommer Xbox 360n alltid att skicka ut det valda ljudformatet oavsett vad TVn eller Förstärkaren stödjer. Ni behöver alltså inte oroa er för att behöva gå in i system menyn och ändra från stereo till surround varje gång ni startar konsolen för att få ljudet att fungera korrekt.
Ett annat litet tips om ni vill få bättre färgåtergivning så finns även en funktion som kallas för "HDMI Color Space" under display settings i konsolen. Här ställer man in vilken typ av färgschema som skall användas. Standardinställningen är Auto där konsolen väljer själv vad som passar bäst beroende på källa. Men jag har märkt att man får en betydligt trevligare färgskala om man byter från Auto till "YCbCr709" som ju används i de flesta högupplösta filmerna på marknaden. Notera dock att de flesta spelen använder RGB, men jag upplever ändå att YCbCr709 levererar en grymt schysst färgskala även på spel (trots att det främst används på filmer). Ni får testa er fram, eventuellt kan ju Source vara ett alternativ då olika färgscheman används beroende på källan.
Ytterliggare en sak som lagts till är "Reference levels" som kan vara värt att spana in. Alla företag definierar inte svart lika, jag läste ett litet exempel som förklarar detta ganska bra. Jag ska göra mitt bästa för att försöka återskapa det.
- Säg att Svart är 0 och 100 är det ljusaste (vitt). - Säg att Xbox 360n definierar svart som 7.5 och TVn som 0. Då kommer det resultera i att den svarta färgen på den slutgiltiga bilden kommer att se grå och tråkig ut. Det vill säga en helt fel bild som inte motsvarar källan. - Säg däremot att Xbox 360n definierar svart som 0 (vi vänder på kakan helt enkelt) och att TVn gör det som 7.5. Då kommer det resultera i att bilden blir mycket mörkare än vad den egentligen är tänkt att vara. Man kan därför behöva rätta till detta och matcha källa med visningsmedium så att bilden blir så korrekt som möjligt. Här gäller det att testa sig fram då jag inte kan ge ett bra svar på hur just din setup är inställd, men genom att välja något av de tre olika alternativen (Standard, Intermediate eller expanded där standard är förvalt) så kommer du snart att hitta den inställning som överensstämmer med din TV. Det kan även hända att det inte blir helt korrekt trots allt, då beror det troligtvis på inställningarna i din TV och man bör därför göra en kalibrering för att försäkra sig om att man fått en så korrekt bild som möjligt. diverse kalibreringsskivor finns ju ute på marknaden och jag antar att ni har hört talas om detta tidigare så jag går inte in så mycket mer på det.
I vilket fall som helst så är det kul att se att mitt klagomål gett resultat (det är ju inte nödvändigtvis bara jag som klagat men dom har iallafall rättat till just det problemet som jag hade). Hoppas att ni också får nytta utav detta och att man äntligen slipper pilla i dashboarden varje gång man startar konsolen för att få ut rätt signaler.
Intressant, skall nämnligen köpa en ny xbox elite, då kör jag hdmi till denon förstärkaren sen vidare till teve, skall testa de olika inställningarna då, hmmm borde ju välja automatiskt tycker man, intressant text iaf
Postad 01 december 2009 - 21:41
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1 727 inlägg
Någon som har koll på hur stor skillnad det är på trummarna i GH:WT och BH?
Har hört att de ska va dom bästa trummorna som släppts till de musikspel som finns (räknar inte ion och såna saker). Hade jag inte haft två trummor redan hade man nog slagit till.
Postad 02 december 2009 - 16:45
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
Citera(Mr Walker @ Nov 26 2009, 11:57 ) * Tycker priset blir 207+frakt totalt 215, när man väl kommer till kassan. Är det högre pris för man är från sverige?? listat ju som 189.
Och hur är det med HDMI kabel, ingår det eller inte. tycker inte det fråmgår riktigt på amazon säger recensionerna att det inte ingår. Samt kan nån länka till lämplig strömsladd??
Jag har som sagt köpt ovan nämnda xbox och kan garantera att HDMI-sladd ingår. Strömsladden du skall köpa är en vanlig apparatsladd:
http://www.clasohlso...px?id=141491156 http://www.kjell.com/?item=37374
Fick hem konsollen nu, givetvis helt utan HDMI kablae endast COMPOSITE kablage ingår, min gamla xbox hade ju iaf kombinerat komposit/komponentkabel. retfullt drygt. tillverkad 2009-10-10 , Angåeende strömkablen, ingången på transformatorn har bara 2 pinnar kablen man köper i sverige har ju 3 är den inte jordad då? vet inte hur en orginalkabel ser ut från xbox. dvs den sida som går in i transformatorn
Redigerat av Unregistered2a53b113, 02 december 2009 - 20:23.
Postad 02 december 2009 - 20:48
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Fick hem konsollen nu, givetvis helt utan HDMI kablae endast COMPOSITE kablage ingår, min gamla xbox hade ju iaf kombinerat komposit/komponentkabel. retfullt drygt. tillverkad 2009-10-10 ,
Angåeende strömkablen, ingången på transformatorn har bara 2 pinnar kablen man köper i sverige har ju 3 är den inte jordad då? vet inte hur en orginalkabel ser ut från xbox. dvs den sida som går in i transformatorn
Det är bara två pinnar på den i sverige också, så nej den är inte jordad då.
Postad 02 december 2009 - 21:59
Unregistereda045a76e
-
Unregistereda045a76e
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Angåeende strömkablen, ingången på transformatorn har bara 2 pinnar kablen man köper i sverige har ju 3 är den inte jordad då? vet inte hur en orginalkabel ser ut från xbox. dvs den sida som går in i transformatorn
Hur tänkte du nu? Kabeln har ju bara hål, det spelar ingen roll att jorden inte finns.
Postad 03 december 2009 - 06:20
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Discshop julkalender: James Camerons Avatar - The Game, 399:-
Postad 03 december 2009 - 09:40
Freakinswede
-
Freakinswede
-
Rookie
-
2 inlägg
Skulle behöva en trådlös svart kontroll till xbox 360 och tänkte höra om ni vet vart jag hittar den så billigt som möjligt?
Postad 03 december 2009 - 13:22
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
För dom som ännu inte skaffat COD Modern Warfare 2 så finns detta för 39 € inkl frakt under Play's deal of the day. http://www.play.com/...amp;cid=6753503Tipsar även om Dragon Age: Origins för £25.94 inkl frakt från Gamestation. http://www.gamestati...agonAgeOrigins/
Redigerat av Dalex, 03 december 2009 - 13:36.
Postad 03 december 2009 - 13:46
b0wlingb0y
-
b0wlingb0y
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Skulle behöva en trådlös svart kontroll till xbox 360 och tänkte höra om ni vet vart jag hittar den så billigt som möjligt?
Köpte det här paketet förra veckan Zavvi (292:- drogs från mitt konto). Kontroll här hemma ligger väl som billigast på ca 350:- så erbjudandet är riktigt bra!
Postad 03 december 2009 - 14:42
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Elgiganten.se kör ett bra erbjudande på Elite nu. Med collect@store som betalning så blir priset 2390:- i butik (visat pris i butik 2990:-). Helt ok inför jul och allt. Förutom Lego Batman & Pure som medföljer så finns även komponentkabel vilket glädjer mig som har slut på HDMI-ingångar. Har HD-Ready TV vilket ger mig högsta möjliga upplösning via komponent. Göm inte att kolla tillgängligheten i ´"ditt" varuhus bara... Och Ja(sper) - den är tystare än min gamla värmefläkt med 20gb.
Redigerat av Repeat, 03 december 2009 - 14:42.
Postad 03 december 2009 - 14:57
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
En liten VARNING! (om det inte redan dykt upp här?)
Det verkar som att MS börjat låsa även pointsen till regioner så vi tex inte kan köpa points från UK 
Alltså inte från sidor som cheapxboxlivecodes eller live-codes. Än så länge verkar det inte stå på sidorna att det inte fungerar men folk har fått felmeddelande när de försökt regga koderna efter köp därifrån. Jag har dock inte hittat någon officiell länk om detta än.
Postad 03 december 2009 - 15:05
Freakinswede
-
Freakinswede
-
Rookie
-
2 inlägg
Köpte det här paketet förra veckan Zavvi (292:- drogs från mitt konto). Kontroll här hemma ligger väl som billigast på ca 350:- så erbjudandet är riktigt bra!
Tyvärr är det där slutsålt. Vart hittar du för 350:-?
Postad 03 december 2009 - 15:20
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Det verkar som att MS börjat låsa även pointsen till regioner så vi tex inte kan köpa points från UK  Alltså inte från sidor som cheapxboxlivecodes eller live-codes. Än så länge verkar det inte stå på sidorna att det inte fungerar men folk har fått felmeddelande när de försökt regga koderna efter köp därifrån. Jag har dock inte hittat någon officiell länk om detta än.
Yes box. Råkade ut för detta förra veckan. Kod från UK. Och igår råkade en kompis ut för samma sak. Blir att köpa points direkt från MS under en period tills detta klarnar lite mer.
Postad 03 december 2009 - 15:50
b0wlingb0y
-
b0wlingb0y
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Tyvärr är det där slutsålt. Vart hittar du för 350:-?
Billigaste svarta jag hittar är faktisk 379:- på Webhallen... Den vita kan man få billigare...
Postad 04 december 2009 - 16:16
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Dåligt med 360spel i dagens julkalendrar. Game: Halo 3 ODST 299kr fri frakt
Postad 04 december 2009 - 16:18
Upp_o_ner
-
Upp_o_ner
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Det verkar som att MS börjat låsa även pointsen till regioner så vi tex inte kan köpa points från UK  Alltså inte från sidor som cheapxboxlivecodes eller live-codes. Än så länge verkar det inte stå på sidorna att det inte fungerar men folk har fått felmeddelande när de försökt regga koderna efter köp därifrån. Jag har dock inte hittat någon officiell länk om detta än.
Ja, försökt i en månad att lösa in en UK 2100-kod som jag vunnit i en tävling  .Lite surt at MS inte sagt detta officiellt (har dock fått reda det ifrån en annan MS-gubbe dock).
Postad 04 december 2009 - 19:13
sulfhydryl
-
sulfhydryl
-
Användare
-
-
183 inlägg
Någon som testat om det funkar att skapa ett brittiskt Xbox live-konto och lösa in sin brittiska poäng-kod där? Det funkar nämligen att spela spel som är nedladdade från ett UK-konto när man är inloggad på sitt svenska konto så länge båda kontona finns på samma konsol. Och så ett tips: Forza 3 Limited Edition för 400 pix inklusive frakt
Redigerat av sulfhydryl, 04 december 2009 - 19:14.
Postad 04 december 2009 - 20:06
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Någon som testat om det funkar att skapa ett brittiskt Xbox live-konto och lösa in sin brittiska poäng-kod där?
Det funkar nämligen att spela spel som är nedladdade från ett UK-konto när man är inloggad på sitt svenska konto så länge båda kontona finns på samma konsol.
Ah, men funkar det på allt som man köper med points? Arcad-spel och extra kartor till spel etc? Man skulle iofs kunna ha ett "titta på film"-konto i UK som man har när man hyr film via boxen, om det funkar att ändå ha svenska undertexter när det väl dyker upp.
Postad 05 december 2009 - 01:42
sulfhydryl
-
sulfhydryl
-
Användare
-
-
183 inlägg
Ah, men funkar det på allt som man köper med points? Arcad-spel och extra kartor till spel etc? Man skulle iofs kunna ha ett "titta på film"-konto i UK som man har när man hyr film via boxen, om det funkar att ändå ha svenska undertexter när det väl dyker upp.
Vet att det funkade för Shadow Complex iaf. så arcade-spelen funkar det för.
Postad 05 december 2009 - 20:46
Pertan81
-
Pertan81
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Är ute efter ett Minneskort till boxen. Behöver inte vara ett 512MB. Men alla minneskort är slut överallt! Även tradera. Någon som har några tips vad man kan få tag i ett?
Postad 05 december 2009 - 23:29
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Är ute efter ett Minneskort till boxen. Behöver inte vara ett 512MB. Men alla minneskort är slut överallt! Även tradera. Någon som har några tips vad man kan få tag i ett?
Ebay eller Dealextreme har billiga  Fast får väl varna för att MS håller på att spärra icke orginal minneskort...vet dock inte om det bara var en viss typ eller alla det inte står MS på.
Postad 05 december 2009 - 23:31
Pertan81
-
Pertan81
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Ebay eller Dealextreme har billiga Fast får väl varna för att MS håller på att spärra icke orginal minneskort...vet dock inte om det bara var en viss typ eller alla det inte står MS på.
Får kolla lite på ebay..
Postad 06 december 2009 - 22:52
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Dags för zavvi's mega monday igen. Need For Speed: Shift £24.95Annars var de det "vanliga",
Postad 08 december 2009 - 08:44
sulfhydryl
-
sulfhydryl
-
Användare
-
-
183 inlägg
Postad 09 december 2009 - 13:51
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
http://www.webhallen...25&ref=PrisjaktRätt nice deal ifrån Webhallen, 3spel btw , hur fungerar det om jag får en RROD i Sverige när jag köpt den ifrån Amazon UK?
Redigerat av Viz, 09 december 2009 - 13:52.
Postad 09 december 2009 - 17:38
kapiim
-
kapiim
-
Användare
-
-
223 inlägg
Hallå på er!
Har tre frågor!
1. Sett att vissa butiker säljer Arcade tillsammans med Rock Band Beatles och en mikrofon för 1890kr. Någon som har en aning om det skulle vara lätt att sälja spelet + mikrofonen? Och hur mycket skulle det vara rimligt att sälja dessa två för?
2. Sett att Game.se säljer "reparerade" Xbox360 för ynka 1490kr. Är dessa orginal, dvs inte flashade? Någon som vet hur det yttre skick är på dessa? Vore ju tråkigt om dessa konsoler var slitna på utsidan. Mejlat game.se men inte fått svar, än.
3. Någon som sett om Arcade/Elite säljs tillsammans med NHL10 i ett slags paket?
MVH
Postad 09 december 2009 - 17:49
Unregistered42176b20
-
Unregistered42176b20
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
btw , hur fungerar det om jag får en RROD i Sverige när jag köpt den ifrån Amazon UK?
Då är den trasig oavsett var du köpt den. Fast här kan man få den lagad, tror inte det spelar någon roll om den är UK eller SE.
Postad 10 december 2009 - 00:28
kapiim
-
kapiim
-
Användare
-
-
223 inlägg
Postad 10 december 2009 - 08:00
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
Jag beställde en elite från amazon inkl 2 spel. betalade 2515:- beställde lör eller sön hade lerveransen hemma hos mig på onsdag. mkt snabbt inga problem med det.
Dock som tidigare nämts: behövs svensk strömkabel, samma som man har in i nätagg på datorn. Samt att hdmi kabel ingick inte i mitt fall. verkar enligt vissa som det gjort det tidigare.
Redigerat av Unregistered2a53b113, 10 december 2009 - 08:13.
Postad 10 december 2009 - 20:35
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Fick detta från live-codes idag:
Warning
It seems that Microsoft are now locking the regions on points codes for some countries. As far as we are aware at the moment it is only affecting Sweden and Norway. Unfortunately this means that any of our customers from here will no longer be able to buy codes from us, they will need to be bought locally.
Postad 10 december 2009 - 20:46
kapiim
-
kapiim
-
Användare
-
-
223 inlägg
Jag beställde en elite från amazon inkl 2 spel. betalade 2515:- beställde lör eller sön hade lerveransen hemma hos mig på onsdag. mkt snabbt inga problem med det. Dock som tidigare nämts: behövs svensk strömkabel, samma som man har in i nätagg på datorn. Samt att hdmi kabel ingick inte i mitt fall. verkar enligt vissa som det gjort det tidigare.
Okej, verkar ju vara smidigt i all fall. Dock lite rädd för att något ska paja, känns som att det blir en massa bök då.. Edit: Kikade lite snabbt på dustinhome.se och såg att dom sålde Arcade med Lips + 2 mikrofoner för 1990kr. Tycker det verkar vara ett bra pris. Frågan är då, är jag korkad om jag väljer Arcade? Som jag förstått kommer det låta lite mer iom att jag inte lagrar spelen på HDD när man spelar, har inget emot att springa fram och byta skiva när man ska byta spel i alla fall. Hade väl tänkt att spela Online också, främst NHL10. Nackdelar med att ha Arcade om man ska spela Online? Finns det möjlighet att till exempel lämna in Lips + mikrofonerna till någon butik och få pengar? Eller kanske byta, så man lägger till en slant och får NHL10 eller en handkontroll?
Redigerat av solstolen, 10 december 2009 - 22:10.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|