Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 23 October 2009 - 13:03
Postad 23 October 2009 - 13:10
Tror inte detta har postats tidigare, lite bilder tagna på med N900, ser helt klart imponerande ut. http://www.tigert.co...rney-with-n900/
Finns även en pool för N900-bilder på flickr som återfinns här: http://www.flickr.co...84299@N24/pool/
Liksom alla mobilkameror verkar största problemet vara bruset som dock inte syns särskilt kraftigt på bilder i den uppvisade upplösningen. Tror det är svårt att komma ifrån brus med kamerasensorer som är så pass små att de platsar i en mobil. Men den slår ju iallafall helt klart iphones kamera med hästlängder!
Postad 23 October 2009 - 13:13
Varför kan det inte komma något ord från riktiga officiella håll?? Kan ju inte vara svårt att nämna något om det blir försenat eller inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Postad 23 October 2009 - 13:18
Jag för min del kommer garanterat satsa på tele2 då liksom Alien08 iprincip alla jag känner använder tele2 och därmed får jag stora fördelar på det viset.
Tror inte detta har postats tidigare, lite bilder tagna på med N900, ser helt klart imponerande ut. http://www.tigert.co...rney-with-n900/
Vart redan =( https://www.minhembi...s...t&p=2624593
FÖr min del blir det nog tele2 faktiskt, 169kr/mån. 19kr/mån för abb och 150kr förhöjd och betala 15** för mobilen.
ringer för 19 öre till allt och alla.
sen blir det senare tillfälle deras 1gb surfpaket, har tillgång till wlan precis överallt där jag befinner mig på dagarna.
så 1gb kommer vara där vart jag inte har tillgång.
hmm hmm....
Postad 23 October 2009 - 13:20
Precis, det är det som är mest irriterande - finns inte en jävel som går ut och berättar vad som händer. Bortsett från peter som lurkar i några maemo-trådar. Var är Jussi?! Och alla andra som pratade så mkt i början.Varför kan det inte komma något ord från riktiga officiella håll?? Kan ju inte vara svårt att nämna något om det blir försenat eller inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Postad 23 October 2009 - 13:21
Vad är det för min avg till övriga nät avgörande för min del då i princip alla jag känner har Comviq annars o man lär ringa mycket till deras nät??
69öre/min
Postad 23 October 2009 - 13:27
Precis, det är det som är mest irriterande - finns inte en jävel som går ut och berättar vad som händer. Bortsett från peter som lurkar i några maemo-trådar. Var är Jussi?! Och alla andra som pratade så mkt i början.
Mmm börjar allvarligt kännas som att HTC kanske hinner få ut en riktigt vass Android innan Nokia får tummen ur och då vette fan...
Postad 23 October 2009 - 13:40
Så här blev svaret från 3:EDIT:
Jag har nu ställt en fråga till 3 om beskedet (v 52) från Nokia gäller en Sverige lansering eller bara leveranserna till 3.
Få se vad de svarar...
Ja, det gäller den svenska lanseringen. Nokia lovar oss att vi ska bli först i Sverige med N900, men sånt kan också ändras.
Postad 23 October 2009 - 13:46
Illa. Jag beställde mig en förlängning på 3-abonnemanget nu med en iPhone 3GS 16GB för 0 kr så länge. Klarar inte att ha en stenålderstelefon i två månader ju. Ordern får ligga kvar hos Nokia tills vidare. Trivs jag med iPhonen kanske jag avbeställer, annars kränger jag den och behåller Nokian när den väl kommer.Så här blev svaret från 3:
Ja, det gäller den svenska lanseringen. Nokia lovar oss att vi ska bli först i Sverige med N900, men sånt kan också ändras.
Postad 23 October 2009 - 13:46
Så här blev svaret från 3:
Gah!! Ska deras skumma sim-kort stoppa oss andra från att få telefonen detta år eller vad??
Postad 23 October 2009 - 13:48
Tycker mest det är konstigt att inte N900 har stöd för rena 3G-simkort från början...Gah!! Ska deras skumma sim-kort stoppa oss andra från att få telefonen detta år eller vad??
Postad 23 October 2009 - 13:49
Återigen: Simkort från 3UK strular. Vad har 3Sverige med det att göra????Gah!! Ska deras skumma sim-kort stoppa oss andra från att få telefonen detta år eller vad??
Olika simkort - annat nät.
Du kan inte jämföra 3 i UK och Sverige!
Redigerat av crest, 23 October 2009 - 13:50.
Postad 23 October 2009 - 13:56
Länk?Det är ju bekräftat att även 3 sverige strular...
Hittade inte 3Sverige i bugglistan.
Edit: Eller är det rena 3G kort som strular?
Redigerat av crest, 23 October 2009 - 13:59.
Postad 23 October 2009 - 14:06
Ja, så har jag förstått det, och 3 är enda leverantör (bortsett från eventuella virtuella leverantörer på 3's nät) som inte har GSM i sina nät.Edit: Eller är det rena 3G kort som strular?
Postad 23 October 2009 - 14:06
Postad 23 October 2009 - 14:13
Postad 23 October 2009 - 14:41
Allt annat hinner komma ut innan N900, tomten,nya mobiler, nya istider, bosättning på månen...u name it.
Men att den kommer ut 3 mån efter att den skulle ha kommit i sep är galet värdelöst,tyvär.
Postad 23 October 2009 - 14:53
Postad 23 October 2009 - 14:57
Håller väl med i sak, men eftersom vi inte har så mycket att skriva så blir det nog mest sånt snack om inte tråden skall helt dö. Ingen här har ju en N900, så allt är bara rykten m.m.Med risk för att starta ett flamewar nu...ska vi inte skippa allt snack om förskjutningar och hur mycket vi längtar efter den tills vi vet mer info...känns som 900 av inläggen består av uppskjutning etc....
Postad 23 October 2009 - 15:02
sen att dom senaste inlägg handlat om förskjutning är ju för att dom senaste dagarna har det kommit fram mer och mer =P
Postad 23 October 2009 - 15:17
Postad 23 October 2009 - 15:24
Nokia Shop är svårt störda. Skulle ändra i min order (ta bort ett microSD kort), då skulle dom cancellera ordern. Nej tack, jag vill inte förlora köplatsen på telefonen, bara ta bort minneskortet - Ok säger dom då, nu är det klart. Ingen synlig förändring i ordern på Nokia-sidan.
När jag kollar mailen på kvällen så står ordern som cancellerad. Tack för det, Nokia!
Jag beställde men ville ändra adressen, det gick inte när orderna var lagt.
Det gick bara att ta bort den genom att höra av sig till dem.
Jag fick lägga en ny order exakt likadan och de skulle ta bort den gamla.
Fick ett mejl att den gamla var borta, men det är kvar och står inget i den om att den är borttagen.
Får väl höra av mig igen, detta var ju den sämta webbshopen jag handlat i.
Postad 23 October 2009 - 15:56
Postad 23 October 2009 - 16:02
Någon som vet vart man kan hitta en bok för att programmera till maemo 5 med qt? Blev helt plötsligt jättesugen på att börja
Bästa stället att fråga måste nog vara i maemo forumet? =P
Postad 23 October 2009 - 16:14
Redigerat av ake1010, 23 October 2009 - 16:20.
Postad 23 October 2009 - 18:01
Redigerat av Gurra101, 23 October 2009 - 18:06.
Postad 23 October 2009 - 18:14
Men undra om själva telefonen är klar? Alltså all hårdvara? Är det mjukvara dom finslipar på tro? Om det är så ge mig mobilen sålänge och sen kan jag uppdatera den själv sen
Med ny firmware.
Eller ge mig någoting...va fan som helst...en dummy tex.
alltid nåt att pilla på.
Postad 23 October 2009 - 18:49
Låter ju inte så jättekul =( Börjar tvivla på om detta verkligen är en telefon för mig :/
Postad 23 October 2009 - 18:49
Man uppdaterar ju den ändå över nätet så...
Men de är klart att många skulle väl bli sur om den hade massor me buggar från start..
Men som tidigare testare sagt så har den haft väldigt lite buggar även de som kört på rätt tidiga versioner..
Edit
nu har min HTC TyTn II lagt av delvis...
Skärmen reagerar ej på tryckningar
Så kommer Htc HD2 före så vettefasen hur jag gör
Redigerat av moparman, 23 October 2009 - 18:51.
Postad 23 October 2009 - 19:38
Postad 23 October 2009 - 19:40
Hade lätt tagit den nu ..
Man uppdaterar ju den ändå över nätet så...
Men de är klart att många skulle väl bli sur om den hade massor me buggar från start..
Men som tidigare testare sagt så har den haft väldigt lite buggar även de som kört på rätt tidiga versioner..
Edit
nu har min HTC TyTn II lagt av delvis...
Skärmen reagerar ej på tryckningar![]()
Så kommer Htc HD2 före så vettefasen hur jag gör
Htc hd2 hade verkligen känts som ett alternativ...om det kört Android istället för wm...
Postad 23 October 2009 - 19:51
Postad 23 October 2009 - 19:59
Postad 23 October 2009 - 20:11
Går att optimera bra om man orkar...
Men jag håller med Alien08
N900 är utan tvekan i en klass för sig just nu...
Därför känns HD2 för mig iaf som ett sämre köp till högre pris
Ja var sjukt peppad av å testa Maemo..
Nog därför det känns så bitter att vänta i all evighet
Postad 23 October 2009 - 20:14
Postad 23 October 2009 - 20:24
I'm starting to feel like an Oakland Raiders fan at this point. They know the Super Bowl exits, and they dream about it, even google videos to see other teams in the Super Bowl! However, deep down they are starting to lose faith they'll ever reach the holy grail..
Ja dröjer de till slutet av November så lär ju den här tråden vara gigantisk hehehe
Postad 23 October 2009 - 20:30
Någon som vet vart man kan hitta en bok för att programmera till maemo 5 med qt? Blev helt plötsligt jättesugen på att börja
Här har du en länk till en bra gratis boḱ i programmering med c++ och qt "Introduction to Design Patterns in C++ with Qt4"
http://cartan.cas.su...ook/opensource/
Har du ingen erfarenhet över huvudtaget av c++ tidigare kan du behöva grunderna någon annan stans. Men annars är manualen grundläggande och förutsätter inga så stora krav i c++ och objektorientering (vilket en del andra böcker gör). För att lära dig c++ och qt klarar du dig med valfri dator då poängen med Qt är att det ska vara plattformsoberoende så i början kan du antagligen lika gärna testa koden på din vanliga dator.
Det går att använda andra språk än c++ med Qt men det har jag ingen koll på.
Viktigt är att om du köper en bok så ska det vara en bok i Qt4 och inte Qt3 vilket fortfarande går att hitta hos bokhandlarna ibland.
När det gäller böcker i c++ så har jag ingen koll på vilka gratisböcker som finns då jag lärde mig från Jan Skansholm "C++ Direkt" enligt mig funkade den i vart fall bra som grundbok. Den går nog hitta lite var som helst inklusive ditt bibliotek, var varannat universitet och gymnasium använder den som kursbok så den är väldigt vanlig på biblioteken. Dock behöver du nog bara första halvan innan du även börjar med Qt.
Annars tror jag att även Pratas bok "C++ programmering" är populär.
Edit// För många passar det kanske bättre att bara börja testa med kod, kanske genom att följa någon tutorial. Trolltech har ju till och med en sida "How to learn Qt" http://qt.nokia.com/...o-learn-qt.html med lite länkar, bokförslag och tutorials. För mera tutorials är det bara att söka.Jag har för mig att jag följde delar av denna vi något tillfälle http://doc.trolltech...3/tutorial.html den går från ett "Hello World program till ett litet spel.
Redigerat av FFaael, 23 October 2009 - 23:14.
Postad 23 October 2009 - 20:45
Då kan man lika gärna vänta lite till.
Postad 23 October 2009 - 20:46
Glömde säga tror han heter Stephen Prada o jo den boken är bra. Undrar om Qt skulle fungera ihop med STL ??
Redigerat av Alien08, 23 October 2009 - 20:49.
Postad 23 October 2009 - 21:13
Dock är jag fortfarande färsk på Qt har har inte hundra koll på hur man ska prioritera. Många Qt-klasser är dock väldigt smidiga.
Postad 23 October 2009 - 21:24
Finns även http://www.boost.org/ som gör C++ platformsoberoende, vet dock ej om det fungerar till Maemo kärnan. men klart ej anpassat till mobiler.
Redigerat av Alien08, 23 October 2009 - 21:25.
Postad 23 October 2009 - 21:30
Jo, men stämmer det med v52...så är det inte såååå kul att vänta..
v52 om du väljer 3 som operatör ja. Lät ju nästan som om de hade fixat nån exklusivitet i Sverige, så för oss som ska ha en annan operatör så kan man ju hoppas på nån gång i januari i bästa fall. Tyvärr tycker jag den kommer att kännas gammal då (man har ju läst allt om den i nästan fyra månader vid det laget).. Nyhetens behag kommer definitivt att ha lagt sig
Mitt köpfönster lär nog stänga innan december. Lär hellre ta det lugnt över julen och väntar på en android med snapdragon istället. :/
</bitter>
Postad 23 October 2009 - 21:42
kommer det fram något skoj som lanseras efter nyår och n900 kommer i dec så kommer jag skippa den med och inväntar.
Postad 23 October 2009 - 21:54
It was cool to see the Maemo Summit participants playing with N900s. For those of you who still need to wait for a while (yes, my fault ...) check out the new videos from our UI team.
We are working like maniacs to get the N900 finalized. I'm so proud of the Nokia teams in India, US, and Finland working hard on Maemo 5 .... and already equally hard on Maemo 6. And I'm also very happy to see the Maemo community efforts getting cool stuff on and inside the Maemo platform.
People speculate now if N900 is a smartphone, or a computer, or a some kind of a killer of another phone --- you know. I understand that people want to compare N900 to other devices, but it's like comparing apples and oranges. Literally. N900 does many things better than any other device I know, some features could be improved, and some tricks it cannot do at all. So you better check it out and form your own opinion.
Those of you who know me know that I'm a bit of a petrol head. So for me my N900 is a bit like my Alfa Romeo. It can be almost anything -- but boring it ain't!
http://jaaksi.blogspot.com/
Kan ju lika gärna invänta en maemo 6 nalle då.
Redigerat av Toivanen, 23 October 2009 - 21:57.
Postad 23 October 2009 - 22:03
Kan inte påstå att det påverkar mig speciellt. Inann androids Ndk blir bättre skippar jag den plattformen. Och det känns inte som jag är sugen på varken Iphone, Windows mobile eller Symbian...
Postad 23 October 2009 - 22:09
väntar man på en nalle som kan komma i december kan man lika gärna vänta resten av livet på annat. blä
suger detta nu tyvär
Postad 23 October 2009 - 22:15
Sen skulle inte jag iaf välja Android före Maemo...
Iaf så verkar de flesta som gör program gilla Maemo bättre,,,
Google touts its Linux underpinnings and openness, but in actuality, Android has little similarity to Linux or FOSS. Since Maemo is a touch friendly Linux distro, and not just "based on Linux", it has all of the advantages of Linux, which has so many advantages, more and more major companies are using it for their enterprise networks. Nokia allows developers to use open and available tools to make its applications, whereas Android doesn't as much. It used FOSS to make Android, but when it comes to software development, most of that heritage is thrown out of the window. Android apps are merely high quality Java apps run in a virtual machine on top of Linux, so it will never run .debs like Maemo can, whereas Maemo apps are more versatile apps designed with various industry standard tools, and many devs don't even use the SDK very much, since its mainly Linux, which has been around for decades.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900
23 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?