Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 February 2011 - 16:01

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Det finns något som heter Identify - Add Parts
Därefter kommer du få alternativ att välja mellan versionerna när du klickar på filmen.
Minns inte om det gör någon skillnad men testa lägg till "[ ]" tex [1080p] ifall det inte funkar ändå.

Annars får du använda broswe files utan covers om du inte vill göra det för varje film.

Förhoppninsvis kommer helt manuell scraping i SP5 annars.

OK, då skulle jag alltså behandla dom som om det vore två delar av samma film, lägga dom i samma katalog och kalla dom tex:

- The.Book.Of.Eli.(2010).Part1.720p.mkv
- The.Book.Of.Eli.(2010).Part2.1080p.mkv

Jag ska testa det får jag se hur det ser ut, tackar.

/MrStarhouse

Postad 02 February 2011 - 16:02

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0
Två ytterligare frågor som jag hoppas någon har ett snabbt svar på:

1. Om man kör en DVD-iso med menyer. Kan man i filmen navigera sig tillbaka till menyn på något sätt, eller måste man starta DVD-iso:n från början igen?

2. Kan man snabbt hoppa i filmen på något sätt? Jag tycker inte riktigt att det fungerar så bra att trycka vänster/höger på fjärrkontrollen, man kanske måste välja ett val på skärman som kommer upp om man trycker <enter<? Vänster/höger resulterar i ett, vad jag tycker, okontrollerat hopp...det verkar inte vara 10 sekunder fram eller bakåt som jag trodde att det skulle vara.

Headweb appen fungerar inte vid inloggningen för mig heller, precis som tidigare beskrivits.

Postad 02 February 2011 - 16:10

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

OK, då skulle jag alltså behandla dom som om det vore två delar av samma film, lägga dom i samma katalog och kalla dom tex:

Jag tror inte du behöver döpa om dem till part1 utan det räcker nog med [] taggning eller liknande samt att du väljer dem som parts då. Men ja i praktiken så är väl inte funktionen tänkt att användas till flera av samma film så då får man identifiera som parts.

1. Om man kör en DVD-iso med menyer. Kan man i filmen navigera sig tillbaka till menyn på något sätt, eller måste man starta DVD-iso:n från början igen?

2. Kan man snabbt hoppa i filmen på något sätt? Jag tycker inte riktigt att det fungerar så bra att trycka vänster/höger på fjärrkontrollen, man kanske måste välja ett val på skärman som kommer upp om man trycker <enter<? Vänster/höger resulterar i ett, vad jag tycker, okontrollerat hopp...det verkar inte vara 10 sekunder fram eller bakåt som jag trodde att det skulle vara.

Headweb appen fungerar inte vid inloggningen för mig heller, precis som tidigare beskrivits.

1. Pröva tryck på menyknappen längst ned. Minns inte exakt hur rutinen för detta är... men det är bara trycka lite =)

2. Tryck på mittenknappen, sedan går du ett eller två steg till höger. Första flyttar dig 30sek (kommer ändras till 10 sekunder. Andra flyttar dig 10 minuters intervall på filmer som är längre än 10 minuter.
Stödjer filmen menyer i mkv/iso kan du också trycka på mittenknappen och välja menyn som brukar finnas längst ute till höger.
Vänder du till QWERTY-sidan kan du hålla inne ALT-knappen och trycka 0030 så hamnar du 00:30:00 i filmen också.

Redigerat av Unregistered577c6879, 02 February 2011 - 16:12.

Postad 02 February 2011 - 16:20

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Fick min box idag och måste säga att jag upplever bildkvallen som riktigt bra.

När det gäller "indexeringsfunktionen". Jag la till min externa hd där jag har ett antal FLAC samt mkv filer. Den hittade inte ett skit ?

Gör jag något fel ? Eller kan man inte lägga till den externa driven utan måste ta katalog för katalog ?

Postad 02 February 2011 - 16:30

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

1. Pröva tryck på menyknappen längst ned. Minns inte exakt hur rutinen för detta är... men det är bara trycka lite =)

2. Tryck på mittenknappen, sedan går du ett eller två steg till höger. Första flyttar dig 30sek (kommer ändras till 10 sekunder. Andra flyttar dig 10 minuters intervall på filmer som är längre än 10 minuter.
Stödjer filmen menyer i mkv/iso kan du också trycka på mittenknappen och välja menyn som brukar finnas längst ute till höger.
Vänder du till QWERTY-sidan kan du hålla inne ALT-knappen och trycka 0030 så hamnar du 00:30:00 i filmen också.

Stort tack.

När det gäller fråga 2 så finns det alltså ingen knapp på fjärren som kan användas för att hoppa en bit fram- eller bakåt? 30 sekunde är mycket...ofta är det något som har hänt, och man vill bara se om de senaste 5-10 sekunderna...så nästa uppgradering låter då bättre i mina öron.

Postad 02 February 2011 - 16:41

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Stort tack.

När det gäller fråga 2 så finns det alltså ingen knapp på fjärren som kan användas för att hoppa en bit fram- eller bakåt? 30 sekunde är mycket...ofta är det något som har hänt, och man vill bara se om de senaste 5-10 sekunderna...så nästa uppgradering låter då bättre i mina öron.

Nej de knapparna är bara 30 sekunder i dagsläget oavsett val.
Båda de kommer ändras till 10 sekunder senare.
Det finns ingen normal fast forward som på andra spelare.

Postad 02 February 2011 - 17:28

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Nej de knapparna är bara 30 sekunder i dagsläget oavsett val.
Båda de kommer ändras till 10 sekunder senare.
Det finns ingen normal fast forward som på andra spelare.

Hopp 10 sekunder duger gott, och det kommer alltså att fungera direkt med snabbknapparna (vänster/höger) i framtiden? Just nu är det alltså 30 sekunder som gäller på motsvarande knappar på fjärren!!?

Postad 02 February 2011 - 18:09

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Måste lägga till en väldigt basic fråga.... Hur f-n stänger jag av boxen med fjärren ? :)

Fick min box idag och måste säga att jag upplever bildkvallen som riktigt bra.

När det gäller "indexeringsfunktionen". Jag la till min externa hd där jag har ett antal FLAC samt mkv filer. Den hittade inte ett skit ?

Gör jag något fel ? Eller kan man inte lägga till den externa driven utan måste ta katalog för katalog ?

Postad 02 February 2011 - 18:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Måste lägga till en väldigt basic fråga.... Hur f-n stänger jag av boxen med fjärren ? :)

Tryck på menyknappen tills du får upp den övre menyn i Home.
Till vänster om knappen för inställningar så finns det en avstängningsknapp.
Där har du alternativ att stänga av, standby och växla användare.

Redigerat av Unregistered577c6879, 02 February 2011 - 18:58.

Postad 02 February 2011 - 19:11

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Tack !

Tryck på menyknappen tills du får upp den övre menyn i Home.
Till vänster om knappen för inställningar så finns det en avstängningsknapp.
Där har du alternativ att stänga av, standby och växla användare.

Postad 02 February 2011 - 20:34

Warmiz
  • Warmiz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Sällar mig till skaran nyblivna boxee box ägare, var riktigt nöjd med den de 20 min ja hann testa igår innan jag la mig.
Anslöt då till en grannes öppna wifi, för att jag av nån anledning inte kom in på mitt låsta, och de flöt på bra!
Men idag när jag skulle försöka komma in på mitt egna nät för att uppdatera boxen så kan den helt plötsligt inte koppla upp sig alls. Har nu lagt in senaste mjukvaran via ett usb-minne men kommer fortfarande inte in på nätet!

Kör jag nätverkswizarden så ser jag visserligen mitt nätverk nu vilket jag inte gjorde innan, men den klarar likförbaskat inte att ansluta. Har även försökt via WIFI hotspot med mobilen men de köper den inte heller :)

What to do? går de att göra nån återställning om jag råkat fippla på nån inställning jag inte borde ha rört?

Tråkigt när de krånglar :)

Mvh Eric

Postad 02 February 2011 - 21:10

aanee
  • aanee
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Så en mini guide hur du får Spotify att fungera på Boxee Box!
En del är taget ojitsu's tråd så cred till honom

Krävs:
Dator med spotify som är i samma nätverk
Premium behövs INTE

Ladda ner:
DSBridge: http://dsbridge.goog...0090707-bin.zip
Lame_enc.dll: http://www.free-code...er_download.htm

1. Hämta DSbridge (2 filer) och lame_enc.dll (1 fil)
2. DSbridge-filerna och lame_enc.dll läggs i samma mapp där spotify.exe filen finns på din dator.
3. Starta Spotify
4. http://localhost:8124 ska då visas i aktivitetsfältet. (Blå ikon bredvid Spotify ikonen)
5. Öppna ”Notepad” eller lämpligt text program på din dator och skriv in nedanstående:
OBS! Skriv in ditt eget ip-nummer. Se Nedan.

[playlist]
numberofentries=1
File1=http://DIN DATORS IP NUMMER:8124
Title1=(#1 - 0/5000) DSBRIDGE subnet.7
Length1=-1
Version=2

6. Gå in i dsbridge.ini och ändra MP3BitRate=* till 192 eller 128 för att det inte ska lagga.
7. Spara filen som en .pls fil
8. Starta spotify kör igång en låt
9. Leta upp dinfil.pls på Boxee Box och börja spela!

Har du iPhone?
- Ladda ner Spotify Remote http://spotifyremote.codeplex.com/
- Starta den
- Sen kan du gå in på Safari i mobilen: 192.168.1.0:8080 (eller vad ditt IP är.
- Nu kan du se aktuell låt och byta låt i mobilen!

Får jag fråga varför du valt UPnP? Jag kör samba endast!

Jag har följt denna guide till punkt och pricka men när jag spelar upp dinfil.pls så händer ingenting, helt tyst. Pricken förblir blå. Kör win7 64, någon som fått det att fungera?

Postad 02 February 2011 - 21:40

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
finns det en intern hårddisk (eller motsvarande där information kan sparas).
Vore dåligt om man måste scrapa om sina filer bara för att man startat om.

Är mycket intresserad av xbmc och velat ha en htpc, men boxee verkar var en bra kompromiss. men det är just om den har interna lagringmöjligheter. De skulle givetvis kunna lösa det genom att använda den usbhårddisk som blir ansluten så man slipper att chachen rensas.

Vet någon hur det fungerar med boxee?

en annan sak är om man kunde dela upp filmer och tvserier, (programvaran som man laddar ner kan man bara markera media, men jag skulle vilja veta om man kunde särskilja den som man kunde(kan) i xbmc)

Postad 02 February 2011 - 22:01

JoOs12
  • JoOs12
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det någon som kan hjälpa mig?,jag kommer åt filer ifrån alla datorer i mitt nätverk
med boxeen men jag kommer inte åt filerna som ligger på en hårddisk som är kopplad till den
ifrån datorerna
Mvh Johan

Postad 03 February 2011 - 00:12

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Apple / mac os x problem

Kör trådat mellan boxee och senaste version av airport extreme router.
Till routern har jag kopplat en st extern hårddisk via usb.

Jag ser nätverkshårddisken på min boxee, kan spela upp filerna, men de måste buffra var 2-3 minut vid uppspelning.
Spelar jag filmerna på min macbook (från nätverkshdn via TRÅDLÖST dessutom) flyter de på bra .
Nån som på rak arm kan komma på något som kan vara fel?

Eller är de bara typiskt apple att de ska skita sig såfort man blandar in ett annat fabrikat?

Postad 03 February 2011 - 08:16

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Nu har den då anlänt.

Allt verkar funka fint. Den indexerade upp, och hittade i stort sett alla filmer.

Jag har dock en liten fundering som säkert nån här kan hjälpa till med. Jag har två versioner av vissa filmer, det kan tex vara en 720p och en 1080p version. Dessa ligger i varsin katalog, och är då döpta till tex:

- The.Book.Of.Eli.(2010).720p.mkv
- The.Book.Of.Eli.(2010).1080p.mkv

Det verkar dock bara som en av dessa indexeras.

Hur kan man komma runt detta?

/MrStarhouse

Lite svar på min egen fråga.

Jag gjorde som jag blev tipsad här och döpte filerna med "[]" enligt nedan:

- The.Book.Of.Eli.(2010).[720p].mkv
- The.Book.Of.Eli.(2010).[1080p].mkv

Filerna ligger fortfarande i olika mappar, på olika diskar.

Nu gjorde dock Boxee rätt. Jag fick endast filmen en gång i filmlistan. Om jag sen väljer filmen där så har jag två varianter att välja på. Vilken det är kan jag se via en liten sökväg som visas under valet.

Så detta duger för mig :-)

/MrStarhouse

Postad 03 February 2011 - 08:37

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

finns det en intern hårddisk (eller motsvarande där information kan sparas).
Vore dåligt om man måste scrapa om sina filer bara för att man startat om.

Är mycket intresserad av xbmc och velat ha en htpc, men boxee verkar var en bra kompromiss. men det är just om den har interna lagringmöjligheter. De skulle givetvis kunna lösa det genom att använda den usbhårddisk som blir ansluten så man slipper att chachen rensas.

Vet någon hur det fungerar med boxee?

en annan sak är om man kunde dela upp filmer och tvserier, (programvaran som man laddar ner kan man bara markera media, men jag skulle vilja veta om man kunde särskilja den som man kunde(kan) i xbmc)

Tjena,

Boxee är helt klart rätt för dig. Lite korta svar på dina frågor:

1. Den har vad jag vet ingen stor lagringsmedia internt. Men den lagrar sånt som indexering av filmer och TV. Så den behöver inte skrapa om vid varje omstart. Däremot så tror jag den laddar in cover art varje gång man startar, men det går så snabbt så det märks inte.

2. Jodå, den separerar TV (Shows) och filmer (Movies) som separata kategorier.

/MrStarhouse

Postad 03 February 2011 - 08:42

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Är det någon som kan hjälpa mig?,jag kommer åt filer ifrån alla datorer i mitt nätverk
med boxeen men jag kommer inte åt filerna som ligger på en hårddisk som är kopplad till den
ifrån datorerna
Mvh Johan

Tjena,

Du måste gå in i inställningarna och aktivera SMB servern.
Detta hittas under "Inställningar / Network / Servers /"

Efter du gjort detta så syns Boxee'n som en dator på ditt nätverk, via utforskaren.

/MrStarhouse

Postad 03 February 2011 - 08:53

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Apple / mac os x problem

Kör trådat mellan boxee och senaste version av airport extreme router.
Till routern har jag kopplat en st extern hårddisk via usb.

Jag ser nätverkshårddisken på min boxee, kan spela upp filerna, men de måste buffra var 2-3 minut vid uppspelning.
Spelar jag filmerna på min macbook (från nätverkshdn via TRÅDLÖST dessutom) flyter de på bra .
Nån som på rak arm kan komma på något som kan vara fel?

Eller är de bara typiskt apple att de ska skita sig såfort man blandar in ett annat fabrikat?

Jag har mina filmer på FW diskar kopplade till iMacen, sedan trådat Gigabit till Airport Extreme och därifrån till en Mac Mini + Mediaspelare, har inga problem med flytta eller streama filer.
Däremot så hade min Boxee problem med buffring men jag har ingen Boxee kvar och inväntar mer rapporter och grundligare tester innan jag köper en igen, för mig är den fortfarande för buggig och DTS HD MA verkar inte fungera felfritt.
Så det är inte fel på dina prylar, hade alla varit som Apple och testat saker innan de säljs på marknaden så hade vi sluppit många problem här i Världen :)

Postad 03 February 2011 - 08:59

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
DTS HD funkar klockrent hos mig ivf utan några audio drop outs. Vissa verkar dock ha problem...

Jag har mina filmer på FW diskar kopplade till iMacen, sedan trådat Gigabit till Airport Extreme och därifrån till en Mac Mini + Mediaspelare, har inga problem med flytta eller streama filer.
Däremot så hade min Boxee problem med buffring men jag har ingen Boxee kvar och inväntar mer rapporter och grundligare tester innan jag köper en igen, för mig är den fortfarande för buggig och DTS HD MA verkar inte fungera felfritt.
Så det är inte fel på dina prylar, hade alla varit som Apple och testat saker innan de säljs på marknaden så hade vi sluppit många problem här i Världen :)

Postad 03 February 2011 - 09:05

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

DTS HD funkar klockrent hos mig ivf utan några audio drop outs. Vissa verkar dock ha problem...

Ja det är skumt som fan, verkar som olika filer / kodningar spelar roll.
Kör du streamat ? 1080p ?

Postad 03 February 2011 - 09:22

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag kör enbart ifrån en usb disk....har dålig erfarenhet av streamning :)

Ja det är skumt som fan, verkar som olika filer / kodningar spelar roll.
Kör du streamat ? 1080p ?

Någon som vet hur många Mbps (Bluray) som denna lilla box klarar av ?

Postad 03 February 2011 - 10:02

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Jag kör enbart ifrån en usb disk....har dålig erfarenhet )

kanske är der enda rätta.
kan jag ha en USB hubb och 4 USB diskar t.ex ?
Vore guld om Boxee kunde läsa HFS+ diskar annars blir det jobbigt

Postad 03 February 2011 - 10:19

Houkster
  • Houkster
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Som lite halvt it-lam så undrar jag följande.

1: Kan jag koppla boxee:n mot en vanlig extern USB HDD , så att den alltid ligger och jobbar mot den ? Eller måste den vara kopplad mot en NAS ?

2: Finns det innbyggd internetradio i boxxe:n (tänkte den skulle ersätta min Squeezbox ?

Är strax på väg ner till JME-Data och hämta en så snabbt svar uppskattas verkligen .

Henrik

Postad 03 February 2011 - 10:36

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
1. Naturligtvis....

Som lite halvt it-lam så undrar jag följande.

1: Kan jag koppla boxee:n mot en vanlig extern USB HDD , så att den alltid ligger och jobbar mot den ? Eller måste den vara kopplad mot en NAS ?

2: Finns det innbyggd internetradio i boxxe:n (tänkte den skulle ersätta min Squeezbox ?

Är strax på väg ner till JME-Data och hämta en så snabbt svar uppskattas verkligen .

Henrik

Postad 03 February 2011 - 10:40

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Japp, det skall gå bra med en externt strömmatad hub.

kanske är der enda rätta.
kan jag ha en USB hubb och 4 USB diskar t.ex ?
Vore guld om Boxee kunde läsa HFS+ diskar annars blir det jobbigt

Postad 03 February 2011 - 11:49

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Tjena alla,

En ny liten fundering.

Jag har ställt in min Boxee för 1080p 24. Detta funkar perfekt för filmer och de flesta TV program.

Det finns dock vissa program (tex Top Gear) där materialet är i 50Hz. och ibland 60Hz

För att komma runt detta utan att behöva ändra inställning för skärmen så har jag kryssat i att Boxee ska anpass refresh rate efter vad filmen har.

Detta verkar dock inte funka. Vad jag än spelar så skickar Boxee'n ut det som 24Hz, detta blir då ryckigt om materialet är i 50 eller 60Hz.

Har ni nån ide om detta?

/MrStarhouse

Postad 03 February 2011 - 11:56

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Finns ju nån inställning som man kryssar i där den använder källmaterialet's frekvens. Det funkar ivf perfekt för mig med allt...

Tjena alla,

En ny liten fundering.

Jag har ställt in min Boxee för 1080p 24. Detta funkar perfekt för filmer och de flesta TV program.

Det finns dock vissa program (tex Top Gear) där materialet är i 50Hz. och ibland 60Hz

För att komma runt detta utan att behöva ändra inställning för skärmen så har jag kryssat i att Boxee ska anpass refresh rate efter vad filmen har.

Detta verkar dock inte funka. Vad jag än spelar så skickar Boxee'n ut det som 24Hz, detta blir då ryckigt om materialet är i 50 eller 60Hz.

Har ni nån ide om detta?

/MrStarhouse

Postad 03 February 2011 - 11:58

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Finns ju nån inställning som man kryssar i där den använder källmaterialet's frekvens. Det funkar ivf perfekt för mig med allt...

Hej,

Ja det är just precis det valet som jag kryssat i, men ändå blir det ändå hela tiden min grundinställning.

/MrStarhouse

Postad 03 February 2011 - 12:01

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Har du möjligen bockat i funktionen att den ska dölja alla tjänster som inte finns i Sverige? Den finns i SP3.

Så enkelt var det ju :D
Ska bli roligt att testa Vudu med amerikansk proxy i afton.

Postad 03 February 2011 - 12:13

Unregistered47635200
  • Unregistered47635200
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej,

Ja det är just precis det valet som jag kryssat i, men ändå blir det ändå hela tiden min grundinställning.

/MrStarhouse

Hej

Testa med inställning enbart 1080p och rutan kryssad, då bör det funka.

Postad 03 February 2011 - 12:50

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Hej

Testa med inställning enbart 1080p och rutan kryssad, då bör det funka.

Nej, det har jag inte testat, men jag ska prova ikväll får vi se. Tackar.

/MrStarhouse

Postad 03 February 2011 - 13:03

Warmiz
  • Warmiz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Sällar mig till skaran nyblivna boxee box ägare, var riktigt nöjd med den de 20 min ja hann testa igår innan jag la mig.
Anslöt då till en grannes öppna wifi, för att jag av nån anledning inte kom in på mitt låsta, och de flöt på bra!
Men idag när jag skulle försöka komma in på mitt egna nät för att uppdatera boxen så kan den helt plötsligt inte koppla upp sig alls. Har nu lagt in senaste mjukvaran via ett usb-minne men kommer fortfarande inte in på nätet!

Kör jag nätverkswizarden så ser jag visserligen mitt nätverk nu vilket jag inte gjorde innan, men den klarar likförbaskat inte att ansluta. Har även försökt via WIFI hotspot med mobilen men de köper den inte heller :D

What to do? går de att göra nån återställning om jag råkat fippla på nån inställning jag inte borde ha rört?

Tråkigt när de krånglar :blush:

Mvh Eric

Svarar på min egen fråga ifall det kanske är nån mer som undrar.
Håller man inne startknappen på boxen i 6-8 sekunder när den är avstängd så kommer den boota upp till en servicemeny. Där kan men välja att göra en återställning av inställningarna som gjorts eller en hel fabriksåterställning. Det tidigare löste mina problem med nätverket, hade förmodligen ställt in nåt helt galet :P Det är även härifrån man manuell uppdaterar mjukvaran.

Postad 03 February 2011 - 18:40

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Så där, då är jag också en glad Boxee Box-ägare. Nästan.

Finns det något bra program som kan scanna av diskar eller mappar efter filmer och ladda ner högupplösta och bra covers för filmerna som "folder.jpg" automatiskt? Det är ju ett jättejobb att sitta och leta film för film och TV-serie för TV-serie... Jag har hittat trådar på Boxee:s eget form om Ember bla bla, men det fungerade inte för mig.

Hur gör ni andra i tråden?

Eventuellt har någon kanske ett tips på ett program som fixar både folder.jpg och tbn/nfo-filen eller motsvarande. Helst hade jag ju velat att Boxee när den har hittat rätt cover art för filmen, självfallet sparade ner den informationen så den, men så fungerar det tydligen inte, tyvärr. :D

Postad 03 February 2011 - 19:15

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0
Hej igen!

Om jag kör med Boxee:n inställd på 1080p så blir undertexten grön (DVD-iso ingen separat undertextfil).
Växlar jag till att köra 720p så är texten vit (som den ska vara).

Bara ett tips då jag vet att en del verkar ha samma typ av problem/symptom.
I mitt fall duger 720p gott, jag ser ingen skillnad på min HD-ready plasma-TV :D.

Är det någon som har fått till någon smart koppling från Boxee Box och MythTV (backend)?
Det skulle vara perfekt om man kunde använda Boxee:n som en frontend till MythTV-burken som då skulle kunna ställas undan i förrådet.

Jag har sett att det funnits vissa försök till att få till detta, men ingen av trådarna gällde Boxee Box utan Boxee i sig.

Redigerat av Manor, 03 February 2011 - 19:15.

Postad 03 February 2011 - 21:08

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Får min box imorrn, om inte posten klantar till det rejält..
Kommer köra en extern USB disk kopplad till boxen, vad ska jag formatera den som, och formaterar jag den på boxen eller måste jag först göra det på en dator? Disken är en WD elements 1tb

Postad 03 February 2011 - 21:10

JoOs12
  • JoOs12
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tjena,

Du måste gå in i inställningarna och aktivera SMB servern.
Detta hittas under "Inställningar / Network / Servers /"

Efter du gjort detta så syns Boxee'n som en dator på ditt nätverk, via utforskaren.

/MrStarhouse

Tack
Nu kommer jag åt disken med gammel datorn som har xp, men inte med en som har v7 där ser jag bara en mapp
som jag inte kan öppna.
måste va någon inställning där eller?

Postad 04 February 2011 - 07:42

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Du lär kunna använda disken direkt. Dock hade jag rekomenderat att formatera den med NTFS med 64Kb clustersize.

Mvh

Får min box imorrn, om inte posten klantar till det rejält..
Kommer köra en extern USB disk kopplad till boxen, vad ska jag formatera den som, och formaterar jag den på boxen eller måste jag först göra det på en dator? Disken är en WD elements 1tb

Postad 04 February 2011 - 07:58

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Du lär kunna använda disken direkt. Dock hade jag rekomenderat att formatera den med NTFS med 64Kb clustersize.

Mvh

Fungerar NTFS felfritt alltså?
När jag lekte med unixburkar ett par (5+) år sen så var NTFS supporten rätt dålig.

Postad 04 February 2011 - 08:24

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Tjena alla,

En ny liten fundering.

Har ni nån ide om detta?

/MrStarhouse

Lite Feedback,

Med hjälp av tipset jag fick av "PitBoss" så funkar det. Tack PitBoss.

När jag har valt upplösningen 1080p (utan nån frekvens) så ändrar den själv vid uppspelning till den frekvens filmen har. Men det är bara vid 1080p det funkar. Väljer jag tex 720p så går det inte.

/MrStarhouse

Postad 04 February 2011 - 08:28

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Fungerar NTFS felfritt alltså?
När jag lekte med unixburkar ett par (5+) år sen så var NTFS supporten rätt dålig.

Tjena,

Jodå NTFS funkar fint. Och du måste ju också ha NTFS om du ska använda filer större än 4Gb. Fat32 stöder bara upp till 4Gb.

/MrStarhouse

Postad 04 February 2011 - 08:33

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Finns det något bra program som kan scanna av diskar eller mappar efter filmer och ladda ner högupplösta och bra covers för filmerna som "folder.jpg" automatiskt? Det är ju ett jättejobb att sitta och leta film för film och TV-serie för TV-serie... Jag har hittat trådar på Boxee:s eget form om Ember bla bla, men det fungerade inte för mig.

Eventuellt har någon kanske ett tips på ett program som fixar både folder.jpg och tbn/nfo-filen eller motsvarande. Helst hade jag ju velat att Boxee när den har hittat rätt cover art för filmen, självfallet sparade ner den informationen så den, men så fungerar det tydligen inte, tyvärr. :)

Hej Sean,

Kul med en Boxee va :-)

Själv har jag just gått från Xtreamer till Boxee Box. Vilket lyft.

Själv döper jag bara filerna enligt rätt syntax, sen låter jag Boxee indexera och hämta CoverArt själv. Oftast blir det rätt, men ibland fel. Men det kan jag leva med.

Och som du nämner tror jag den hämtar CoverArt varje gång man startar. Men hos mig går det väldigt fort. Det tar bara ett par sekunder. Jag sitter dock på en 30/30 Mbit anslutning, det kanske hjälper.

/MrStarhouse

Postad 04 February 2011 - 09:37

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Den känner inte av det om man kör med Overplay.net VPN...

Det kostar. Finns det VPN som är gratis?

Postad 04 February 2011 - 10:15

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Liten fundering.

Finns det nåt sätt att se formatet på en film i boxen. Jag menar se om det är Avi el Mkv, om det är 720p eller 1080p osv. Antingen medan den spelas, eller när man bläddrar bland filmer.

Alltså fil info.

/MrStarhouse

Postad 04 February 2011 - 10:22

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Liten fundering.

Finns det nåt sätt att se formatet på en film i boxen. Jag menar se om det är Avi el Mkv, om det är 720p eller 1080p osv. Antingen medan den spelas, eller när man bläddrar bland filmer.

Alltså fil info.

/MrStarhouse

DEt står lite om filen i fönstret där du trycker "PLAY" . Men jag håller med om att det kan vara svårt att se detta om filmnamnet är för långt.

Postad 04 February 2011 - 10:30

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0

Eventuellt har någon kanske ett tips på ett program som fixar både folder.jpg och tbn/nfo-filen eller motsvarande. Helst hade jag ju velat att Boxee när den har hittat rätt cover art för filmen, självfallet sparade ner den informationen så den, men så fungerar det tydligen inte, tyvärr. :)

Jag har endast kört via Boxee programvaran på min laptop/htpc. Jag använder "Media Center Master" för att ladda ner all info till film och serier för WMC och det har funkat klockrent MEN Boxee programvaran använder inte detta utan hämtar sin egen och det har inte funkat lika bra.
Jag installerade programvaran för att få in PLAY-kanalerna i WMC via en plugin så jag använder inte den för film/serier.

Postad 04 February 2011 - 10:46

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

DEt står lite om filen i fönstret där du trycker "PLAY" . Men jag håller med om att det kan vara svårt att se detta om filmnamnet är för långt.

Ja, och man ser ju också bara filnamnet. Om filnamnet inte innehåller den informationen så vet man ju inte.

Vissa andra boxar kan man ju trycka info under uppspelning och då få veta lite info om filen, tex:

- Upplösning
- Komprimering
- Refreshrate
- format
- osv...

Vi får väl se, det kanske kommer nåt framöver

/MrStarhouse

Postad 04 February 2011 - 11:33

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Alltså, är det någon som fått 3D-funktionen att fungera som den ska? Jag har laddat ned ett antal klipp i wmv och .mkv format i stereoskopisk 3D, men får bara två identiska bilder bredvid varandra.
Ska det inte gå att spela en sådan fil på Boxeen?

Ett annat problem är att min projektor (Benq W600+) måste få en skärmupplösning på 120 Hz för att få 3D-funktionen aktiverad i projektorn, och det går såvitt jag vet inte mata ut 120 Hz från Boxeen? Klarar hårdvaran det så att det kan tänkas komma i en kommande mjukvaruversion?

Testade spela ett 3d-klipp igår från Vudu men den sa bara typ " you have no 3D-TV connected"

Postad 04 February 2011 - 13:31

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Alltså, är det någon som fått 3D-funktionen att fungera som den ska?

Det du ser är precis som det ska vara. Stereoskopiskt betyder tvådelat.
Boxee Box stödjer inte normal 3D som finns på Bluray och kommer aldrig göra det.
Det finns ingen media extender som klarar det i dagsläget.

http://spel.malmer.n...det-med-xboxen/

Redigerat av Unregistered577c6879, 04 February 2011 - 13:38.

Postad 04 February 2011 - 13:37

HDWC
  • HDWC
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag använder Overplay.net VPN i Boxeen för att komma åt US och UK material, men jag tycker att VPN tjänsten ibland inte riktigt räcker till i hastighet, vilka VPN tjänster använder ni andra? Tacksam för tips på bra tjänster!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.