LCHF
2415 svar till detta ämne
Postad 14 January 2012 - 02:04
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Fast socialstyrelsen rekommenderar numer "extrem lågkolhydratkost" i sina kostråd till diabetiker. *bam*
Ärligt talat? Att säga att socialstyrelsen har rätt, från en falang som (helt riktigt) nedvärderar allt socialstyrelsen har sagt tidigare? DET är negativ trovärdighet, om något. Snälla, använd andra "bevis".
Postad 14 January 2012 - 02:08
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
jaha nej det är köttet som är boven,, söker man på fibromyalgi+ kött eller liknande så står det massor om att det blir avsevärt bättre om dom slutar äta kött, och det visste jag. min fråga var alltså inte var som kunde hjälpa om man har fibromyalgi,, utan vad det var i köttet som gjorde det sämre.
Antagligen samma sak som att man över huvud taget får "fibromyalgi". En påhittad sjukdom.
Postad 14 January 2012 - 08:59
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
MYT.
Myth: People with diabetes should eat special diabetic foods.
Din MYT är en MYT, det är ganska självklart att diabetiker ska äta en diet. Ärligt talat? Att säga att socialstyrelsen har rätt, från en falang som (helt riktigt) nedvärderar allt socialstyrelsen har sagt tidigare?
DET är negativ trovärdighet, om något. Snälla, använd andra "bevis".
Vad är det för bevis du vill ha? Har du kollat filmklippet från vetenskapens värld tidigare i tråden? Dom flesta stora och dyra studier som är gjorda på diabetiker är finansierade av kolhydratstillverkare och läkemedelsföretag, båda dom bolagen vill inte att dom med diabetes eller andra människor slutar handla deras produkter. Det är ju dom oberoende forskarna som arbetar med diabetessjuka som med sina små studier som fått det svart på vitt att low carb high fat är en betydligt effektivare sätt att kunna leva med diabetes utan alla mediciner t o m bli frisk från den. Det tragiska är ju att när "experterna" som inte tror på lchf ser resultaten blundar, dom vägrar inse att dom har fel. Jag föredrar lukten av en frukt istället för lukten från ett slakteri, så jag följer hjärtat och det sunda förnuftet.
Frukt luktar knappt nåt men en grillad köttbit får iaf mig att vattnas i munnen.
Postad 14 January 2012 - 10:14
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Gillar du lukten av slakteri, då?
Ser ingen vits att gå på LCHF då man inte kan få resultat - okej, visst du kan gå ned i vikt, men det kan du ju utan att äta LCHF.
Utmana kroppen tycker jag de flesta ska göra, leva ett aktivt liv, göra det man tycker är kul. Hur tänkte du göra det med en fett-kost?
Postad 14 January 2012 - 10:21
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Gillar du lukten av slakteri, då?
Ser ingen vits att gå på LCHF då man inte kan få resultat - okej, visst du kan gå ned i vikt, men det kan du ju utan att äta LCHF.
Utmana kroppen tycker jag de flesta ska göra, leva ett aktivt liv, göra det man tycker är kul. Hur tänkte du göra det med en fett-kost? 
Nä jag skulle nog inte gilla lukten i ett slakteri men vad har det med saken att göra? Vadå "inte kan få resultat med LCHF"? Är du inte läskunnig?!
Postad 14 January 2012 - 10:49
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Förutom att gå ned i vikt skrev jag ju. Är du inte läskunnig? Ja, man kan förbättra synen av en 811 diet.
Jag följer de som får de resultat som jag själv vill ha. Idrottare, som lyckas, och vad äter dessa?
Det finns inga LCHF;are som får bra resultat inom idrotten utan att äta kolhydrater.
Postad 14 January 2012 - 10:54
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Förutom att gå ned i vikt skrev jag ju. Är du inte läskunnig? Ja, man kan förbättra synen av en 811 diet.
Jag följer de som får de resultat som jag själv vill ha. Idrottare, som lyckas, och vad äter dessa?
Det finns inga LCHF;are som får bra resultat inom idrotten utan att äta kolhydrater.
Det var inte viktnedgång jag syfta på... Det vet mycket väl att det finns idrottare som fått bra resultat utan kolhydrater.
Postad 14 January 2012 - 10:57
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Postad 14 January 2012 - 10:59
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Du har ju själv nämnt dom tidigare i tråden, börjar minnet svika?
Postad 14 January 2012 - 11:01
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Ferry och Colting? Dessa äter kolhydrater när de tävlar och säkerligen dagen innan. Du borde kontakta dem själv och fråga.
Du är verkligen knasig om du tror att man kan prestera jättebra utan kolhydrater på tävling. PÅ HÖG NIVÅ.
Postad 14 January 2012 - 11:16
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Ferry och Colting? Dessa äter kolhydrater när de tävlar och säkerligen dagen innan. Du borde kontakta dem själv och fråga.
Du är verkligen knasig om du tror att man kan prestera jättebra utan kolhydrater på tävling. PÅ HÖG NIVÅ.
"Ferry är en förespråkare för jägarkosten LCHF vilken har förbättrat hans tränings- och tävlingsresultat. Han har även givit ut en kokbok." http://sv.wikipedia....iki/Björn_Ferry"Efter att ha tagit OS-guld på LCHF-kost (eller jägarkost som han hellre kallar det) fick Björn Ferry frågor om sin mat varenda dag." http://www.sporthals...bra-kombinationBara en okunnig person som du tycker att en person är "knasig som...".
Postad 14 January 2012 - 11:21
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Varför skulle man inte kunna göra det?
Postad 14 January 2012 - 11:44
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Antagligen samma sak som att man över huvud taget får "fibromyalgi". En påhittad sjukdom.
det beror nog bara på okunnskap att folk säger så.. det är lätt att dömma folk som sinnessjuka bara för att sjukdomen inte syns. du har aldrig varit i närheten av en person med sjukdomen antar jag? forskare har ju redan kunnat hitta vissa bevis på att sjukdomen finns och till och med försäkringsbolagen betalar ut ersättning för dom som har sjukdomen. http://www.forskning...4e58000267.html
Redigerat av andreassofus, 14 January 2012 - 12:00.
Postad 14 January 2012 - 12:14
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
"Ferry är en förespråkare för jägarkosten LCHF vilken har förbättrat hans tränings- och tävlingsresultat. Han har även givit ut en kokbok."
http://sv.wikipedia....j%C3%B6rn_Ferry
"Efter att ha tagit OS-guld på LCHF-kost (eller jägarkost som han hellre kallar det) fick Björn Ferry frågor om sin mat varenda dag."
http://www.sporthals...bra-kombination
Bara en okunnig person som du tycker att en person är "knasig som...".
Men du undviker ju faktan. Han tävlar på kolhydrater. Sqm, Ja, det är väl därför det finns så många toppidrottare som äter LCHF och undviker kolhydrater vid tävling.
Redigerat av Unregistered9282241e, 14 January 2012 - 12:17.
Postad 14 January 2012 - 12:27
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Men du undviker ju faktan. Han tävlar på kolhydrater.
Fattar du inte att du blir ifrågasatt? Gör som oss andra och visa nåt som stödjer dina påståenden för det allt du häver ur dig i den här tråd är rent svammel och det du lärt dig kommer ifrån 30 bananer, där du inte ifrågasätter nånting fastän folk dött av din diet.
Postad 14 January 2012 - 12:56
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Där ser du. Han äter kolhydrater under tävling och mellan. Så kom inte med massa skitsnack om att low-carb är något för idrottare, det är bara okunskap. Men du kommer ju mest med sådant.  Om du syftar på Jobs så vet jag inte vad han åt. De flesta som dör i cancer, hjärt/kärlsjukdomar äter ju kött, så det måste vara köttets fel. Började han med "Frukt" under cancern eller hur var läget? A new article by Dr. McDougall explores this question. It's a very interesting read: http://www.drmcdouga...nl/nov/jobs.htmMcDougall basically argues that Job’s vegan diet prolonged his life: "The cause of his cancer was not due to his vegan diet. In fact, his healthy diet likely slowed the growth of his tumor, delayed the time of diagnosis, and prolonged his useful life."
Redigerat av Unregistered9282241e, 14 January 2012 - 13:35.
Postad 14 January 2012 - 13:12
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Vad är det för bevis du vill ha?
Det handlar inte om vilka bevis jag vill ha. Det handlar om att man, generellt, inte kan nedvärdera en källa fullständigt, för att lite senare hänvisa till samma källa som bevis. Det fungerar helt enkelt inte, med bibehållen trovärdighet.
Postad 14 January 2012 - 13:39
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Att man håller sig på runt max 20 g kolhydrater per dygn Sen att äta för mycket fett, ja det är nog teoretiskt möjligt, men det är inget jag pallar med iaf, är proppmätt hela tiden, ligger nog nästan på underskott.
Det är fullt möjligt, jag åt upp mig i vikt rätt snabbt på LCHF.
Postad 14 January 2012 - 15:02
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Där ser du. Han äter kolhydrater under tävling och mellan. Så kom inte med massa skitsnack om att low-carb är något för idrottare, det är bara okunskap. Men du kommer ju mest med sådant. 
Herregud, läste du Björns svar? Anser du att Ferry har okunskap? Jag håller en striktare lchf-kost under träningsperioden, det är så många fördelar med det. Men när man tävlar tre ggr i veckan så behöver jag få i mig mer kolhydrater för att hinna fylla på depåerna. Om jag skulle åka långlopp så funkar det nog fint att köra lchf hela tiden, då ligger man ju inte på max syreupptag några längre stunder.
Jag äter cirka tre timmar innan tävling, oftast fet yougurt med lite müsli och nötter. Den här veckan har jag i och för sig ätit kött till lunch vare dag och det har funkat jävulskt bra, men normalt sett så vill jag inte vara tung i magen när tävlar.
Jag dricker bara vatten, hela tiden. Efter tävlingen så blir det middag, oftast cirka en timme efter målgång, jag äter ingenting direkt efteråt som många gör.
Mvh Björn
Både Ferry och Colting skulle garva ihjäl sig om du berätta om din diet. Det handlar inte om vilka bevis jag vill ha. Det handlar om att man, generellt, inte kan nedvärdera en källa fullständigt, för att lite senare hänvisa till samma källa som bevis. Det fungerar helt enkelt inte, med bibehållen trovärdighet.
Att nedvärdera ADA och hänvisa till SoS?
Postad 14 January 2012 - 15:11
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Jaså? En kost som består av 80% kolhydrater, vad är det som är så roligt med det?
Ja, på träningpass där man kör lugnt fungerar det att köra på fett, det brukar jag göra ibland, men när man kör hårt och länge så är kolhydrater ett måste. Du borde pröva, så förstår du nog.
Postad 14 January 2012 - 15:17
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jaså? En kost som består av 80% kolhydrater, vad är det som är så roligt med det?
Ja det är det enda du ser med din kost, du har inte funderat på vad den innehåller eller snarare allt den saknar. Vatten och socker samt spår av vitaminer, vad är det för kosthållning?
Postad 14 January 2012 - 15:23
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Vad skulle LFRV sakna för något? Animaliskt protein/fett, som är _såååå_ bra. Du undrar inte varför så mycket folk dör av hjärt/kärlsjukdomar, cancer och får diabetes? Ja, det måste vara fruktens fel!
http://www.youtube.c...h?v=yfsT-qYeqGM
Redigerat av Unregistered9282241e, 14 January 2012 - 15:28.
Postad 14 January 2012 - 15:36
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Vad skulle LFRV sakna för något? Animaliskt protein/fett, som är _såååå_ bra. Du undrar inte varför så mycket folk dör av hjärt/kärlsjukdomar, cancer och får diabetes? Ja, det måste vara fruktens fel! 
Ja vatten och socker ist the shit. Min källa är American Diabetes Association www.diabetes.org
Jag spana runt lite på den sidan, har aldrig sett den förut, och blir ganska less på vad som skrivs där, med tanke på all ny forskning så är dom fortfarande väldigt fettskrämda när det gäller mättat fett, speciellt dom jag strukigt under och samtidigt skriver dom att fleromättat är nyttigt när det framkommit att det inte är det. Unhealthy FatsSaturated Fat- High-fat dairy products such as full-fat cheese, cream, ice cream, whole milk, 2% milk and sour cream.
- High-fat meats like regular ground beef, bologna, hot dogs, sausage, bacon and spareribs
- Lard
- Butter
- Fatback and salt pork
- Cream sauces
- Gravy made with meat drippings
- Chocolate
- Palm oil and palm kernel oil
- Coconut and coconut oil
- Poultry (chicken and turkey) skin
Polyunsaturated FatPolyunsaturated fats are also "healthy" fats. ADA recommends that you include these in your diet as well as monounsaturated fats.Sources of polyunsaturated fats are:- Corn oil
- Cottonseed oil
- Safflower oil
- Soybean oil
- Sunflower oil
- Walnuts
- Pumpkin or sunflower seeds
- Soft (tub) margarine
- Mayonnaise
- Salad dressings
Sen verkar dom ha dålig koll på det onda och det goda kolesterolet fastän dom har ett filmklipp angående det. Man undrar ju hur intresserade ASA är att försöka stoppa diabetes. Cholesterol from the food you eat may increase your blood cholesterol, so it's a good idea to eat less than 200 mg per day. Cholesterol is required on the label if the food contains it.Sources of cholesterol include:- High-fat dairy products (whole or 2% milk, cream, ice cream, full-fat cheese)
- Egg yolks
- Liver and other organ meats
- High-fat meat and poultry skin
Postad 14 January 2012 - 15:39
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Precis. Med andra ord, jag som cyklist skulle inte fungera optimalt på LCHF.
Postad 14 January 2012 - 16:03
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
några citat från Jonas Colting... som kallar sig själv för "kolhydratnjutare"
- "skulle jag kategoriskt undvika kolhydrater så kan jag GARANTERA dig att jag skulle prestera långt sämre"
- "Jag tvivlar inte på att människor utför långdistanstävlingar på strikt LCHF men det är inte alls optimalt och de är således att betrakta som långsamma i sammanhanget."
- "Dock är LCHF i sin fulla utsträckning inte optimal för maxprestationer inom kondititionsidrotter (+ 2 tim)"
http://www.kostdokto...#comment-110864 http://www.kostdokto...#comment-116960
Det där handla om en diskussion om att några tror att han skulle prestera bättre på noll eller väldigt strikt lchf och inte kh-kost vs lchf. Men oavsett så är väl du Movieman övertygad om att man kan tävla på hög nivå med low carb, för flera har ju gjort det?
Postad 14 January 2012 - 16:04
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Surface han på filmen verkar vara en riktig foliehatt.
Fett är inte farligt och cancerframkallande snarare tvärtom om du ser tillbaka i tiden.
Stammar som Maya, Vikingarna, Enuiterna m.m hade/har mycket lägre cancer risk än i personer i modern tid.
Det finns vissa studier som visar att olika sorters cancer minskar MEN det finns även studier som pekar på att du löper en 40% större risk att få Tjock- och ändtarmscancer som vegetarian.
Sedan är inte studien utförd på ett sådant sett att den jämför LCHF:are med vegetarianer utan det kan vara andra bidragande orsaker till att resultat blivit som det blitt.
Att ni debatterar att LCHF inte ligger i framkant vad gäller idrott är också rätt underhållande. Då det är en väldigt liten del av populationen som går på detta. Så att debattera det är som att hänga upp sig varför så många använder Nikon och Canon och inte t.ex Sony. De allra flesta går efter beprövade metoder och att då avstå från så mycket med en LCHF-diet, kan framstå som en för stor uppoffring.
Postad 14 January 2012 - 16:23
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Hehe. Vilken tur att man inte är vegetarian då. Ägg och mjölkprodukter är ju ingen höjdare.
Och... varför löper vegetarianer en större risk?
Säkert en studie på "vegetarianer" som äter fisk, och kött ibland. Ja, jag vet.....
Postad 18 January 2012 - 12:57
iMats
-
iMats
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Det finns vissa studier som visar att olika sorters cancer minskar MEN det finns även studier som pekar på att du löper en 40% större risk att få Tjock- och ändtarmscancer som vegetarian.
Jag lyckades hitta information om en studie som dessutom verkar vara lite tveksam. Det finns däremot ett antal studier som visar på samband mellan olika tarmcancer och rött kött. Misstänker att även bland dom finns det frågetecken...
Postad 18 January 2012 - 14:26
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Precis. Med andra ord, jag som cyklist skulle inte fungera optimalt på LCHF.
alla fungerar inte med LCHF och det är så med allt.. alla fungerar inte likadant så man får testa sig fram till något som fungerar för sig själv. Har du provat LCHF för att se om det passar dig? om inte så kan du ju prova och sedan säga din sak om det, teoretiskt finns det mkt som funkar om man gör si eller så men som inte fungerar i praktiken och tvärtom. Ät det som passar dig så äter andra det som passar till dem (:
Postad 18 January 2012 - 18:03
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Ägg och mjölkprodukter är ju ingen höjdare.
Nä precis, Coca-Cola ska det vara. Jag lyckades hitta information om en studie som dessutom verkar vara lite tveksam. Det finns däremot ett antal studier som visar på samband mellan olika tarmcancer och rött kött. Misstänker att även bland dom finns det frågetecken...
Det jag läst om kött och cancer så är det charkprodukter som har testast inte vanligt naturligt kött. alla fungerar inte med LCHF och det är så med allt..
Så länge man inte lider av nån speciell sjukdom fungerar man med LCHF annars har nåt konstigt hänt och bör kollas upp. Men det är som du säger, förkasta det innan man provat är ju korkat, som att säga att "styrketräning funkar inte på mig" och så har man aldrig varit på ett gym.
Postad 18 January 2012 - 23:06
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Jaså? Jag visste inte att LCHF;are drack Coca Cola.
Postad 18 January 2012 - 23:55
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Då kanske det bara är Lacto som dricker Cola
Postad 19 January 2012 - 00:12
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Är det bara jag som anser att studiens resultat är retarderat? Äter man fler kalorier går man upp i vikt, oavsett om det är fruktos eller fett. energi är energi är energi. jag kan dricka olja och gå upp i vikt också men det innebär inte att jag gör det ^^
Postad 19 January 2012 - 06:09
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jaså? Jag visste inte att LCHF;are drack Coca Cola.
Nä men om man strävar efter 811. Är det bara jag som anser att studiens resultat är retarderat? Äter man fler kalorier går man upp i vikt, oavsett om det är fruktos eller fett. energi är energi är energi. jag kan dricka olja och gå upp i vikt också men det innebär inte att jag gör det ^^
Vilken studie?
Postad 19 January 2012 - 09:51
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Jadu. Frukt innehåller ganska mycket nutrienter/kalorier. Det är inte så jag skulle sakna något om jag äter mina kalorier. What's the problem?
Postad 19 January 2012 - 17:05
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jadu. Frukt innehåller ganska mycket nutrienter/kalorier. Det är inte så jag skulle sakna något om jag äter mina kalorier. What's the problem?
Ja coca-cola innehåller ju inte riktigt lika mycket socker och kalorier som frukt men nästan. Blir visserligen 10/0/0 och inte 8/1/1 men om du får i dig för mycket protein och annan skit så är det ju ett bra alternativ.
Postad 19 January 2012 - 17:58
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Jag tror inte riktigt du förstår mängden frukt och grönsaker man äter.
Postad 19 January 2012 - 20:05
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag tror inte riktigt du förstår mängden frukt och grönsaker man äter. 
Jo men om du inte har råd/hinner/orkar så har du ett alternativ. Klockan 22:00 ikväll på svt är det Debatt om LCHF, av nån konstig anledning har dom bjudit in Roddy - Gladiatorn Hero.
Postad 20 January 2012 - 08:18
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Ni som missa gårdagens program kan se det här:
http://svtplay.se/v/...att/del_1_av_18
30 min in i programmet.
Postad 20 January 2012 - 22:45
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Tja så konstigt är det inte...LCHF suger för honom som han sa. Stämmer rätt bra egentligen, finns inte många byggare på elitnivå (om ens någon) som tuggar LCHF. En byggartävling utan en kolhydratuppladdning ????
Vilken tur att inte alla är "byggare" ( av många anledningar) LCHF är en bra diet för oss som inte tränar varje dag och som vill leva sunt Vill man gå en annan väg, så gör man det Förstår inte att "anti" LCHF människor lägger så mycket energi på denna tråden
Postad 21 January 2012 - 07:29
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Tja så konstigt är det inte...LCHF suger för honom som han sa. Stämmer rätt bra egentligen, finns inte många byggare på elitnivå (om ens någon) som tuggar LCHF. En byggartävling utan en kolhydratuppladdning ????
Så att ta med honom för att han tycket det "suger" är ju en bra orsak till en seriös debatt speciellt att ersätta en livsstil- och hälso-expert. Ska Markoolio vara med nästa gång istället för Professor Nyström... Det finns Bodybuilders som kör LCHF, vet inte exakt hur hans upplägg är och kommer inte ihåg vad han heter. Fast å andra sidan spelar det ju ingen roll vad en anabolatryckande bodybuilder tycker om LCHF, hade ju varit mer intressant om Colting hade varit med. Roddy kanske också tycker att det inte går att träna utan kreatin, ska alla äta kreatin då oxå?
Redigerat av Lactoferrin, 21 January 2012 - 07:33.
Postad 21 January 2012 - 08:11
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Missa inte eftersnacket:
http://svtplay.se/v/...nack_19_januari
...vilket hade för mycket focus på köttmängden där LCHF och livsmedelsverket har samma rekommendation vilket inte nämns.
Postad 21 January 2012 - 23:02
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Äsch lägg av va. Alla större bodybuilders trycker steorider, det är inte fysiskt möjligt att komma bli så stor annars, inte ens med gener i världsklass.
Postad 22 January 2012 - 09:20
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Tror Roddy kan detta med kost och träning rätt bra, han kan avgöra vad som krävs för att vara byggare i topp och äta vad som krävs för det.
Ok, jag har nog missat att debatten handla om snabbaste/bästa väggen till att bli en bodybuilder fast å andra sidan bidrog han med ingenting i debatten, förutom att man måste äta kolhydrater om man ska bli som honom, enligt han själv. Nä det minns ingen annnan heller, kanske pga att han var så liten..... LCHF ?
Läs denna: http://www.kostdokto...hf-fitnessguru/
Postad 22 January 2012 - 14:02
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Men håller ni på än .
Den här tråden tar nog fasen priset.
Postad 22 January 2012 - 16:37
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Ja, men detta håller dem ifrån verkligheten; att kött ger cancer.
Postad 22 January 2012 - 17:35
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Ja, men detta håller dem ifrån verkligheten; att kött ger cancer. 
Och äter du socker hela dagarna blir du fet och får diabetes
Postad 22 January 2012 - 17:47
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Återigen, det är omöjligt att få typ2-diabetes när man äter en kost som är low-fat. Jag skulle fått diabetes för länge sedan isåfall ;-)
Redigerat av Unregistered9282241e, 22 January 2012 - 17:48.
Postad 22 January 2012 - 17:53
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Återigen, det är omöjligt att få typ2-diabetes när man äter en kost som är low-fat. Jag skulle fått diabetes för länge sedan isåfall ;-)
Det kommer, det kommer. Ta det lungt bara
Postad 22 January 2012 - 17:56
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Ja, du verkar ha mycket kunskap om diabetes.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|