VU+ Satellitmottagare
3303 svar till detta ämne
Postad 28 januari 2011 - 23:01
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Har alla dessa operatörer de billigaste möjliga boxarna med slöa processorer, dåligt minne samt spärrad DiSEqC funktion? Om de vill låsa sina egna boxarr är ju en sak, men att distribuera sunkboxar som är spärrade för FTA-kanaler är ju extra dåligt.
Allt handlar om kontroll från operatörens sida, ja boxarna är ganska sunkiga från dessa operatörer också vad jag läst.
Postad 29 januari 2011 - 21:36
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Blir väll att börja ladda ner mkv film igen. Ja, om Canal Digital slår på sin låsning med CI+ för deras stympade, högljudda och buggiga box kommer jag aldrig mer slå på. Finns tyvärr heller inget lagligt sätt att få hem filmer i HD och bortskämd har man ju blivit. Fast finns ju Blue Ray att hyra för 250 kr/månad men tycker att min PS3 låter hälften så högt som CanalDigitals HDTV PVR och det tycker jag är störande. Vu+Duo är ganska tystgående.
Redigerat av ruva, 29 januari 2011 - 21:37.
Postad 29 januari 2011 - 21:44
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Du kan åtminstone använda TV eller boxar med CI+ stöd om CD slår på CAS7 chippairing.
Det kan du inte med Viasat då det inte finns CA moduler annat än för kabeltv operatörer och liknande.
Postad 31 januari 2011 - 21:34
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Satt och jämförde ljudet på "Black Dynamite" som gick på Canal+ First och Canal+ Film HD igår kväll. På Film HD kom dialogen ur sidohögtalarna medan det på First kom ur centern. Båda kanalerna skickade 5.1 ljud via HDMI genom min Yamaha-förstärkare. Är det någon mer som märkt att dialogen på vissa filmer som sänds på Canal+ Film HD går ut genom sidohögtalarna och inte genom center som det borde? Har det något med Vu+/OpenPli att göra eller är det sändningen? Kör OpenPli 2.0.
Det där med ljudet har jag också märkt ibland. Ingen som vet vad det beror på? En till fråga, varför funkar inte EPG'n på TV4 HD?
Postad 31 januari 2011 - 21:46
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Faktiskt är dom inte ensamma idag, det kommer nästa en ny operatör varje månad i Europa som låser sina kort helt till deras eget system
Operatörer där inte en alternativ box fungerar idag är:
- T-Home - Conax CAS7 Hardware paired - Dsmart - NDS4 locked - OSN/Showtime Network NDS4 locked with layer of Betacrypt2 - DigiALB - Conax CAS7 paired for HDTV channels only - Dolce - NDS4 locked - N - Conax CAS7 hardware paired - TNK HD - Conax CAS7 hardware paired - Penthouse HD - Drecrypt paired - MyTV 1W - NDS4 locked - Fransat - locked - Viasat Sverige - NDS4 locked HDTV channels - AFN - PowerVU locked hardware
Det är små pissebolag hela högen Varken SKY UK, IT eller Tyskland kör med låsning Inte heller Canaldigital Spanien och Fransmännen är också öppna Det skulle bli ett j-la liv i dessa länder om man hittade på något sådant Canaldigital spanien försökte för ett antal år sedan, men blev stämda och fick lägga av med tramset Samma sak gäller här i Sverige .. Det är bara att stämma och få rätt .. Maveric
Postad 01 februari 2011 - 00:28
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Det är små pissebolag hela högen
Maveric
Showtime Networks är världens största pay-tv operatör och Viasat är inte speciellt små heller, Viasat är minst lika stora som Canal Digital i Norden, jag saknar Viasat Sport HD, den absolut bästa sportkanalen som finns.
Redigerat av BGPv4, 01 februari 2011 - 00:29.
Postad 01 februari 2011 - 01:01
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Det du spinner vidare på ..
Är att jag för en vecka sedan skrev att det bara är viasat och ett lite bolag ute i europa som gör som de gör
Dessa du radar upp .. är inget som man lägger någon notis om
De stora bolagen är de jag nämnde innan och om det inte händer där så lär det inte hända hos Canaldigital
Sedan måste det blivit någon missuppfattning vad gäller viasat och deras storhet
De är den sämsta skiten som finns och att de har kunder, beror på att Svensson valt dom för Engelska
ligan och gått på deras reklam. Jag har både Viasat och CD och kan jämföra rakt över
Använder bara visat och deras satellit för tv6 och Viasat hockey. Har alla filmkanalerna men tittar aldrig på skiten.
De har inte ens fattat vad 16:9 är och kör bara skiten rakt ut. Ibland 4:3 i utsträckt form och ibland 16:9 som 4:3
De verkar vara helt bakom flötet på det företaget. För att inte tala om ljudet.
Vad gäller engelska ligan finns det 4 st HD kanaler hos CD Norge .. Det är bara att skaffa ett norskt kort.
NHL har man genom ESPN HD så det behövs inget Viasat. Allt finns för den som vill ha det
och ännu bättre blir det när man dessutom har Sky UK som både du och jag har.
Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 01 februari 2011 - 01:01.
Postad 01 februari 2011 - 22:01
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Hur får jag EPG'n att funka på TV4 HD?
Postad 02 februari 2011 - 07:22
Unregisteredafc8f69d
-
Unregisteredafc8f69d
-
Användare
-
-
215 inlägg
Hur får jag EPG'n att funka på TV4 HD?
TV4 HD har bytt frekvens testa och gör en ny kanalsökning. http://se.kingofsat....ory.php?ch=5218
Postad 02 februari 2011 - 09:10
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
TV4 HD har bytt frekvens testa och gör en ny kanalsökning.
http://se.kingofsat....ory.php?ch=5218
Tack för det. Jag hade lagt in fel i favoritlistorna. Med 11.903 GHz funkar det.  Så här enkelt är det fixat med en box från den fria marknaden. Om det hade varit en operatörsbox hade det säkert varit ett mjukvarufel som tagit månader eller år att fixa. Edit: Kom på en sak till.
Redigerat av AC3, 02 februari 2011 - 11:39.
Postad 02 februari 2011 - 12:33
XINS
-
XINS
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Med rytec import får jag ingen EPG på SVT1 HD mer än de 2 program framåt som fungerar på alla kanaler, är det någon som har samma problem eller kanske en lösning på det?
Postad 02 februari 2011 - 12:46
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Så här enkelt är det fixat med en box från den fria marknaden. Om det hade varit en operatörsbox hade det säkert varit ett mjukvarufel som tagit månader eller år att fixa.
Njae...  På en operatörsbox ska inte ett sådant fel inträffa från första början.  Operatörsboxarna är nog tänkta att göra sitt grundjobb och att användarna ska behöva göra så lite som möjligt vad gäller inställningar och annat för att det ska fungera... det ska helst fungera "av sig självt" i sådana här fall. Jag tror inte att en operatör skulle ha råd att supporta en box som Vu+duo där du potentiellt sätt kan ha "miljoner" med faktorer som påverkar boxen på olika sätt. De skulle nog behöva en enorm supportavdelning som skulle få jobba konstant för högtryck när massa... noviser... råkar ställa till saker.  Kolla på CD:s vanliga HD-box. I dagsläget fungerar den helt fantastiskt bra. Inga stora nämnvärda buggar. Den enda kanallistan uppdateras och sköts automatiskt av CD. Funktionalitet som text-TV och EPG är den mest enkla och rudimentära man kan tänkta sig... men det funkar. En sådan box är ju rena drömmen för en operatör eftersom deras supportkostnad blir minimal. För oss entusiaster som vill leka med avancerade boxar, med nästan oändliga möjligheter, är det givetvis en helt annan sak, men tyvärr tror jag vi är i ganska stor minoritet... om man ska se lite krasst på det hela.
Postad 02 februari 2011 - 15:41
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
....Jag tror inte att en operatör skulle ha råd att supporta en box som Vu+duo där du potentiellt sätt kan ha "miljoner" med faktorer som påverkar boxen på olika sätt. De skulle nog behöva en enorm supportavdelning som skulle få jobba konstant för högtryck när massa... noviser... råkar ställa till saker. ....
De behöver inte supporta VU+ och liknande. Köper man en avancerad box måste man vara medveten om att man får söka information på Internet och diverse forum själv.
Postad 02 februari 2011 - 16:44
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
De behöver inte supporta VU+ och liknande. Köper man en avancerad box måste man vara medveten om att man får söka information på Internet och diverse forum själv.
Jag håller med dig!  Det vore trevligt om operatörer själva sålde avancerade öppna boxar, med villkor = ingen support... men den dagen lär väl aldrig komma...
Postad 02 februari 2011 - 17:16
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Jag håller med dig! Det vore trevligt om operatörer själva sålde avancerade öppna boxar, med villkor = ingen support... men den dagen lär väl aldrig komma...
Operatörerna ska inte sälja boxar överhuvudtaget. På sin höjd kan de leverera enkla basic zapperboxar. HD boxar med hårddiskar, dubbeltuners och USB anslutning som kopplas till avancerade multisatellitparaboler, hemmanätverk och hemmabioanläggningar klarar operatörerna ändå inte av. Det har vi väl sett de senaste åren? Endast de konkurrensutsatta tillverkarna har intresse av att tillverka bättre och bättre boxar. En krånglig buggig box blir alltså, precis som det ska vara, totalt osäljbar på den fria marknaden.
Postad 02 februari 2011 - 18:38
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Det funkade bra på 90-talet, då fick man en CA modul från Canal+ som man kunde trycka in i vilken box som helst, då var det aldrig snack om låsning osv, sen när Dreambox 7000 kom ut så började man med CS och allt annat och sen har det fortsatt, sen upptäckte operatörerna att folk med Dreamboxar delar kort med varandra.
Dreambox är egentligen skulden från början till att operatörerna idag är så nitiska.
Redigerat av BGPv4, 02 februari 2011 - 18:39.
Postad 02 februari 2011 - 19:01
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Egentligen fel att skylla det på Dreamboxen utan skulden är ju folket som inte vill betala för sig.
Dessutom kan man inte se annat än fria kanaler med den mjukvara Dreamboxen kommer med utan CA modul.
Före folk började kortdela så körde många med piratkort istället innan ens Dreambox fanns.
Det andra problemet dom ser är att allting som sänds spelas in och läggs ut på nätet och det är också nåt dom vill stoppa.
Redigerat av Leatherface, 02 februari 2011 - 19:05.
Postad 02 februari 2011 - 20:50
Supernisse
-
Supernisse
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej
Alla viasat kanaler funkar utmärkt utom TV10 får ingen bild.
Kör med senaste CCcam! och PLI 2.0
Någon med tips!
Snisse
Postad 03 februari 2011 - 13:48
ziggyw
-
ziggyw
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har efter 8 månaders användande kastat ut Black Hole nu för att testa PLi 2.0 istället. Måste säga att det var betydligt enklare att komma igång med PLi än BH. DVB-T med USB Nova T-sticka fungerar perfekt.
Blev dock lite besviken på den förinstallerade multi-EPGn i PLi. Tänkte kolla; är det någon som har några rekommendationer på alternativ? Vad kör ni andra med för multi-EPG?
Hur fick du USB Nova-T stickan att fungera ihop med Pli 2.0 ? Finns det någon opensource drivrutin till detta ? //Stigw
Postad 03 februari 2011 - 14:52
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Hur fick du USB Nova-T stickan att fungera ihop med Pli 2.0 ? Finns det någon opensource drivrutin till detta ?
//Stigw
Drivrutinerna finns med i listan över drivrutiner du kan ladda ned från deras server. Så... bara att ladda ned, installera och starta om så har man en tredje tuner tillgänglig. På deras forum finns även information om hur man kan göra det manuellt både för den här och en del andra stickor. I ärlighetens namn så måste jag medge att jag inte har en susning om det är en opensource drivrutin eller inte.
Postad 03 februari 2011 - 18:53
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Nya frågor
laddar ner lite serier då och då och undrar vilket som är bästa sättet att se på dem på boxen, får inte till vlc. Boxen vill inte hitta min dator. Finns det någon riktigt engel guide som till och med jag skulle fatta? Vet inte riktigt varför det inte vill gå igång.
Postad 03 februari 2011 - 20:30
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Tyvärr har Vu svårt att visa sig i Windows 7 i "Nätverksplatser"
Har man tur kan den dyka upp där, Det gjorde den för mig en gång och snabbt skapade jag en genväg till skrivbordet. Om detta händer kan du:
Om du har Vu kopplad till nätverket, bara dra dina filmer till mappen movie som finns i hardisk. Filmen lägger sig bland det du har spelat in.
Enklast är dock att föra över materialet till en usb sticka och spela dem från den. Har dock varit med om att boxen ofta hängt sig när man tittat färdigt.
Redigerat av ruva, 03 februari 2011 - 20:32.
Postad 03 februari 2011 - 20:57
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
...
Redigerat av Leatherface, 03 februari 2011 - 20:57.
Postad 03 februari 2011 - 21:46
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Tyvärr har Vu svårt att visa sig i Windows 7 i "Nätverksplatser"
Har man tur kan den dyka upp där, Det gjorde den för mig en gång och snabbt skapade jag en genväg till skrivbordet. Om detta händer kan du: Om du har Vu kopplad till nätverket, bara dra dina filmer till mappen movie som finns i hardisk. Filmen lägger sig bland det du har spelat in.
Enklast är dock att föra över materialet till en usb sticka och spela dem från den. Har dock varit med om att boxen ofta hängt sig när man tittat färdigt.
Varför krångla till det, dela ut mappen på din PC och mounta mot den, betydligt enklare än att klabba med USB stickor.
Postad 03 februari 2011 - 23:16
vanos
-
vanos
-
Amatör
-
-
55 inlägg
appropå att titta på serier i boxen .Har det kommit nåt längre med textningen. har aldrig fätt det att fungera
kör med pli 2.0
Postad 04 februari 2011 - 09:05
despartio
-
despartio
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej!
Har nu haft min Vu+ Duo i två veckor och är än så länge nöjd... Däremot så dyker det självklart upp frågor - mer relaterade till detaljer än något annat. Just nu kör jag OpenPli 2.0
Fråga ett rör Permanent Timeshift, där jag förstått att den inte fungerar automatiskt (även om det för all del skapas en fil på hårddisken som växer succesivt). Ska jag byta till OpenPli 1.0 eller BlackHole för att få det hela att fungera? Att behöva trycka paus är inte en option i mitt hem!
En annan fråga som dykt upp rör EPG. Finns det något enkelt sätt att få den grafiska EPG:n när man trycker på EPG-knappen på fjärren? Nu får man lov att trycka länge på knappen och välja rätt EPG - någon vissa familjemedlemmar inte riktigt ser som användarvänligt
I övrigt måste jag ju säga att boxen som sådan är helt fantastiskt och jämfört med tidigare Comhem-box-upplevelser så är det här helt fantastiskt!
Postad 04 februari 2011 - 13:01
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Jag kan bara tala om att Conax 7 chipspairingen är knäckt sen ett tag tillbaks fick veta igår, både T-Home och TNK HD som båda är operatörer kör med chipspairing och CAS7 sen en tid tillbaks, hacket är inte officiellt men det är knäckt av en lite grupp från öststaterna som inte vill dela med sig utan förmodligen tjäna pengar på detta senare.
Så hacket finns redan, frågan är bara när det läcker ut så åter igen ligger hackers före operatörernas förutbyggande åtgärder.
Det kanske kan lugna en hel del i tråden om dessa boxars framtid.
Redigerat av BGPv4, 04 februari 2011 - 13:03.
Postad 06 februari 2011 - 19:17
hansi46
-
hansi46
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nej Sky kör vidare, men det är ingen märkvärdig låsning de kör med, kortet är kopplat till boxens serienummer.
Jag kör Sky med CCcam utan problem, bara lägga in rätt boxid från din Skybox i configfilen så funkar det.
Kan man køre Sky på vu+ med CCcam, du skriver at din "Skybox skal ret boxid i configfilen", er det en speciel Skybox du anvender?. Er det Sky Tyskland du har?
Postad 06 februari 2011 - 19:34
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Kan man køre Sky på vu+ med CCcam, du skriver at din "Skybox skal ret boxid i configfilen", er det en speciel Skybox du anvender?.
Er det Sky Tyskland du har?
Hej, Jag har Sky UK som jag kör med CCcam 2.1.1, nej det är ingen speciell Sky box utan det är den boxen Sky säljer till alla sina kunder, du måste skriva in BOX-ID numret från din Sky box i CCcam.cfg för att kanalerna ska fungera.
Redigerat av BGPv4, 06 februari 2011 - 19:35.
Postad 06 februari 2011 - 21:24
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Man måste alltså först köpa en Sky box som man kan ta ut box id från?
Postad 06 februari 2011 - 21:51
Supernisse
-
Supernisse
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej Igen
Är det någon därute som orkar svara!
Kan ni se TV10 och i såfall är det cccam eller vad!
Jag kan se alla andra viasat kanaler utom TV10 Strange
Snisse
Postad 06 februari 2011 - 23:19
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Man måste alltså först köpa en Sky box som man kan ta ut box id från?
Ja just det för kortet pairas till boxen vid tecknande av abonnemang, du kan inte teckna ett abonnemang om du inte har en Sky box med ett box-id. Man ringer Sky i England och uppger kortnumret och boxens ID-nummer och efter 1 timme har man bild i rutan.
Postad 07 februari 2011 - 11:12
hansi46
-
hansi46
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ja just det för kortet pairas till boxen vid tecknande av abonnemang, du kan inte teckna ett abonnemang om du inte har en Sky box med ett box-id.
Man ringer Sky i England och uppger kortnumret och boxens ID-nummer och efter 1 timme har man bild i rutan.
Hej igen Hvordan sætter man Skyboxen op, der jo ikke loop through fra Vu+ boxen og vel heller ikke på Skyboxen. Skal man trække et nyt kabel fra parabolen for at få sat forbindelse (Hotbird?). Det lyder kompliceret, hvordan har du gjort?
Postad 07 februari 2011 - 13:24
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Hej igen
Hvordan sætter man Skyboxen op, der jo ikke loop through fra Vu+ boxen og vel heller ikke på Skyboxen. Skal man trække et nyt kabel fra parabolen for at få sat forbindelse (Hotbird?). Det lyder kompliceret, hvordan har du gjort?
Jag använder inte Sky boxen längre utan kör med Vu+ Duo bara och CCcam.
Postad 09 februari 2011 - 22:00
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Man kanske skulle, efter att sagt upp abonnemanget efter att CD troligen Pairar och slår på CI+ till våren, försöka sig på Sky istället för Viasat? Hur är mottagningen i Borås. Jätteparabol?
Kostnaden är den ca: 800 kr/månad?
Postad 09 februari 2011 - 22:09
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Ny mjukvara från VIX Team. Är det någon som har laddat in den? http://www.world-of-...v2.0-09-02-2011
Postad 09 februari 2011 - 22:14
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Man kanske skulle, efter att sagt upp abonnemanget efter att CD troligen Pairar och slår på CI+ till våren, försöka sig på Sky istället för Viasat? Hur är mottagningen i Borås. Jätteparabol?
Kostnaden är den ca: 800 kr/månad?
Jag betalar cirka 600:- plus £50 var 6:e månad i admininstrationsavgift, det dyra är ju när du tecknar första gången eftersom du måste ha en box, räkna med 300 euros första gången. Om du jämför med CD är det väldigt bra valuta för pengarna. Om du inte ska ha in BBC kanalerna så behöver du ingen 180cm i Borås.
Redigerat av BGPv4, 09 februari 2011 - 22:15.
Postad 09 februari 2011 - 22:46
boa16
-
boa16
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Någon som har en länk till CCcam.ipk för nya Vix 2.0?
Postad 09 februari 2011 - 23:11
vanos
-
vanos
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Kul app om man har iphone 4 eller ipad + enigma 2 http://www.dmliveapp.de/
Postad 11 februari 2011 - 09:06
ado1
-
ado1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
hej, jag har precis fått en VU+ Solo av min tjej i födelsedagspresent, har installerat den och allt verkar ok, men på vissa kanaler när jag väljer textning så blir texten vinröd, hur kan jag bli av med detta o få helt vanlig vit,
är helt newbie på detta så all hjälp e jag tacksam för!
mvh
Postad 11 februari 2011 - 09:11
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
hej, jag har precis fått en VU+ Solo av min tjej i födelsedagspresent, har installerat den och allt verkar ok, men på vissa kanaler när jag väljer textning så blir texten vinröd, hur kan jag bli av med detta o få helt vanlig vit,
mvh
Här finns massor av info > http://www.pli-image...?wakka=HomePage
Postad 11 februari 2011 - 12:42
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Någon som har en länk till CCcam.ipk för nya Vix 2.0?
Finns länk i VIXforumet till cams. hej, jag har precis fått en VU+ Solo av min tjej i födelsedagspresent, har installerat den och allt verkar ok, men på vissa kanaler när jag väljer textning så blir texten vinröd, hur kan jag bli av med detta o få helt vanlig vit,
mvh
Du får lägga in en annan image i din burk så blir texten som vi är vana vid här uppe i norden. Antingen PLi eller VIX senaste 2.0 som bygger på PLi´s image och använder deras textningmodul/hack så vi får det som vi är vana vid.
Postad 11 februari 2011 - 21:09
ado1
-
ado1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
ok, jag förstår inte riktigt, någon snäll själ som skulle vilja förklara för mig hur man byter image?
tex tv 1000 e vinröd text o animal planet o discovery vanlig svensk text. riktigt drygt!
Postad 11 februari 2011 - 21:46
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
ok, jag förstår inte riktigt, någon snäll själ som skulle vilja förklara för mig hur man byter image? tex tv 1000 e vinröd text o animal planet o discovery vanlig svensk text. riktigt drygt!
Läs denna sida: http://www.world-of-...v2.0-09-02-2011Där finns även länk till mjukvaran. Följ instruktionerna på denna sida: http://www.pli-image...kka=VuplusFlashIt is very simple to flash your VU+ Duo receiver using an USB stick. Just follow these instructions: Format your USB stick with a FAT32 file system Create a folder "vuplus" in the root directory of the USB disk (note: this HAS to be lower case!) Create a folder "duo" in the "vuplus" directory you've just created (again, this HAS to be lower case!) Download the USB image of your choice (this is an image specific for USB flashing, you can not use the standard .nfi file!) Extract the USB image (it is a .zip archive) on your PC using your favorite unzip tool Copy the three files that are in the zip archive to the "duo" directory on the USB stick Switch your VU+ Duo off (power-off, not stand-by!) Insert the prepared USB stick into the front of your VU+ Duo receiver Switch your VU+ Duo on Follow the installation instructions on the screen
Postad 11 februari 2011 - 21:47
ado1
-
ado1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
men jag har inte DUO jag har ju SOLO, skiljer de ngt?
Postad 11 februari 2011 - 22:01
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Nu får du invänta svar från nåt proffs.
Postad 11 februari 2011 - 23:21
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Ja, det skiljer mellan Duo och Solo, men du hittar rätt fil till din Solo på följande LÄNKSå det är bara att välja den som heter vix-2.0-vusolo_usb.zip så ska det fungera att följa tipsen som du fick innan för att få in ny image. Men detta är en tråd främst om VU+ Duo så ta det gärna i Vu+ Solotråden istället då får vi inläggen på "rätt" ställe i forumet.
Postad 11 februari 2011 - 23:25
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
.........................
Fel ...
Maveric
Edit: Precis som ruva säger nedan kan man inte ångra sig och ta bort inlägget
Man kan bara ändra eller ta bort det man skrivit.. dock måste man lämna minst ett tecken kvar
Redigerat av Unregistered1939, 12 februari 2011 - 22:29.
Postad 12 februari 2011 - 09:54
ado1
-
ado1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Postad 12 februari 2011 - 22:19
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Han skrev något som var fel och tyvärr kan man tyvärr inte göra en så enkel sak som att radera ett inlägg.
Ändå hyllades prisjakt för länge sedan av PC för alla då det inte var jättevanligt på den tiden att använda Ajax (Asynchronous JavaScript and XML) enligt dem.
Kan man önska sig en radera inlägg funktion. I alla fall om ingen svarat på ens inlägg, Själv har jag skrivit en massa gojja genom åren.
Hyllas just nu görs det med denna box. Själv tillhör jag inte den skaran men är tacksam för alla funktionen denna och andra Emiga 2 boxar erbjuder. Jag tycker dock ofta att den inte hänger med om man gör för mycket saker på en gång. Boxen segar ner och behöver en omstart. Swap-fil löser inte detta men gör boxen lite bättre. Och visserligen kör jag med BlackHole men testade Open PLi och den imagen tyckte jag gav boxen ännu sämre stabilitet.
Men om man jämför med Canal Digitals HDTV PVR så är Vu+ rena Jaguaren. Fast svårt att jämföra då Canal Digitals box måste vara det värsta skit man kan kränga till sina trogna kunder i rent vinstsyfte per box.
Redigerat av ruva, 12 februari 2011 - 22:20.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|