Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers

1392 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 March 2011 - 08:51

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Hack har inget med upphovsrättsbrott att göra. Du blandar ihop det.

Jo det var precis det jag skrev. Du kan inte spela piratkopior enbart genom att hacka din ps3a. Du måste ha spelen också samt installera mjukvara som kan starta dem.

Det är ungefär samma som att jailbreaka en Iphone.

Du motsäger dig själv. Ordet inget innebär att man skulle kunna spela piratkopior utan att hacka sin PS3a.

Postad 02 March 2011 - 09:05

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0
Hackarna börja likna vapenlobbyn i USA, "Guns don't kill people, people do".

Postad 02 March 2011 - 10:31

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Går tydligen att köra med NTFS hårddiskar nu också vilket gör det ännu enklare för piraterna då man kan lägga in stora spelfiler på över 4GB.

Postad 02 March 2011 - 11:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Du motsäger dig själv. Ordet inget innebär att man skulle kunna spela piratkopior utan att hacka sin PS3a.

Jag skrev: "Hack har inget med upphovsrättsbrott att göra. Du blandar ihop det."

Jag förklarar igen. Hacket i sig självt gör inte så du kan spela piratkopior. Är du med nu?

Postad 02 March 2011 - 12:38

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Jag skrev: "Hack har inget med upphovsrättsbrott att göra. Du blandar ihop det."

Jag förklarar igen. Hacket i sig självt gör inte så du kan spela piratkopior. Är du med nu?

Jag, och antagligen även kylspray som startade den här diskussionen, inkluderar allt som behövs för att köra piratspel i "hacka". Uppenbarligen gör inte du det. Och därmed blir hela diskussionen meningslös då vi pratar om olika saker.

Postad 02 March 2011 - 12:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag, och antagligen även kylspray som startade den här diskussionen, inkluderar allt som behövs för att köra piratspel i "hacka". Uppenbarligen gör inte du det. Och därmed blir hela diskussionen meningslös då vi pratar om olika saker.

Tydligen gör vi det. "Hacket" för mig är att göra så att man kan signera sina egna applikationer.

Backupmanagers är för mig ngt helt annat. GeoHot, Graf, Math mfl har ingenting med det att göra.

Postad 02 March 2011 - 12:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Piratkopieringen är betydligt större idag än för ett år sedan. Det står utom all tvivel att det är hacken som har möjliggjort detta. Alltså är hacken relaterade till upphovsrättsbrott. Lyssna till exempel på Failoverflows konferenspresentation där de först publicerade sina hack. De säger klart och tydligt att deras hack kommer att leda till piratkopiering.

Om sedan hacken i sig är olagliga eller ej är en helt annan fråga. Och det är ännu inte avgjort i domstol.

Om du menade att du tycker att hack i sig inte är ett upphovsrättsbrott, så förstår jag vad du menade. Men det var inte det du skrev...

Men frågan är, har det påverkat? En ökning av piratkopiering behöver inte stå i paritet med lika del minskning av spelförsäljning.

Det skriks så mycket om hur det ska drabba allt och alla. Vad har hänt? Hur har 360 drabbats jämfört med PS3 av möjligheten att piratkopiera till 360 sen 2006.

Redigerat av PalmiNio, 02 March 2011 - 13:23.

Postad 02 March 2011 - 13:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tror inte det. Min uppfattning är att de allra flesta som piratkopierar aldrig ngnsin skulle köpa det som de kopierar. Då kan man inte räkna det som en förlust heller.

Postad 02 March 2011 - 13:49

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Nu börjar ju dumheterna nå oöverträffade gränser ....menar du på fullt allvar att alla som piratkopierar bara kopierar sådant som de aldrig skulle köpa annars.....ärligt talat så var det det dummaste jag har hört på länge......då skulle det i så fall innebära att piratkopiering av alla riktigt populära spel skulle vara i stort sett obefintlig då eller.....

Postad 02 March 2011 - 13:51

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Jag håller med dig. Titta bara på skivindustrin. Är nästan helt omöjligt för en artist att sälja 1 miljon skivor nu.

Postad 02 March 2011 - 14:06

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
http://www.musikindu...ikintakter.html

Dessutom så är ju motiveringen även den absurd.....jag skulle ju aldrig ha köpt den här varan annars så därför anser jag inte att det är stöld.....

Och en logisk slutsats är ju att om branschen såg att det faktiskt var positivt för försäljningen i stort med piratkopiering så hade man ju rimligtvis inte motarbetat den......

Redigerat av Unregistered32f0b602, 02 March 2011 - 14:18.

Postad 02 March 2011 - 14:16

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0

Nu börjar ju dumheterna nå oöverträffade gränser ....menar du på fullt allvar att alla som piratkopierar bara kopierar sådant som de aldrig skulle köpa annars.....ärligt talat så var det det dummaste jag har hört på länge......då skulle det i så fall innebära att piratkopiering av alla riktigt populära spel skulle vara i stort sett obefintlig då eller.....

Det finns i undersökningar som pekar på att de som konsumerar piratkopierat material i allt större del köper mer.

Jag håller med dig. Titta bara på skivindustrin. Är nästan helt omöjligt för en artist att sälja 1 miljon skivor nu.

tror nog att det beror mer på bristen av kvalitet på musik och mastringar. Vem vill betala för en skiva som låter som t.ex "death magnetic"?

Jag tror att vi konsumenter är mer än villiga till att betala men då kräver vi också en viss kvalitet.

Som jag har skrivit tidigare i denna tråd så hoppas jag att "hackandet" av ps3 gör att vi kanske får se en kompetent mediasspelare med ett snyggt Frontend men det känns som att det kommer ta lång tid.

MVH Kribban

eller.....?

Postad 02 March 2011 - 14:27

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Varför skulle det bero på bristen av bra musik? En hel generation har vant sig vid att inte behöva betala för musik. Det räcker med att kolla statistiken sen år 2000 för att se att musikindustrin har tagit hårdaste smällen av piratkopieringen.

Det har aldrig handlat om kvalitet, folk har köpt det som är populärt i alla tider. Titta på Katy Perry's senaste skiva som endast sålde 200 000 exemplar första veckan, och då är hon en av nutidens största pop stjärnor tillsammans med Rihanna, Lady Gaga, Taylor Swift etc. Skivbolagen har börjat tvinga artisterna att skriva på 360 kontrakt pga att skivor inte längre inbringar tillräckligt med inkomster.

Postad 02 March 2011 - 14:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Dessutom så är ju motiveringen även den absurd.....jag skulle ju aldrig ha köpt den här varan annars så därför anser jag inte att det är stöld.....

Och en logisk slutsats är ju att om branschen såg att det faktiskt var positivt för försäljningen i stort med piratkopiering så hade man ju rimligtvis inte motarbetat den......

Så en källa i Uppsala gör att allt är rätt?

Tobaksindustrin pumpade ut rapporter om att Tobak inte var skadligt, via egen sponsrade skrivningar. Nu förstod jag att du pluggade i Uppsala och all heder till ett bar universitet.

Men du som pluggar vet att det sällan finns en sanning och en studie bevisar sällan verkligheten.

Lite nyheter från studier som hittar helt andra:
http://www.idg.se/2....onomin-positivt

Postad 02 March 2011 - 14:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Kolla dock på nettoinkosmterna på de stora artisterna.

Tror du på allvar att minskning av försäljning på ett format som är över 20 år gammalt beror på piratkopiring?

Du tror inte att minskningen beror på att ingen vill lyssna på musik i form av en gammal skiva? Varför behålla ett format som inte ens producenterna av hårdvaran tror på? Satt i Möte med LG där de suckade igenom sin Line up av CD spelare.

Försäljningen av CD spelare vs MP3 spelare är i runda tal 1% vs 99%.

Så nej, omöjligheten att sälja 1 miljon skivor har inte med piratkopiering att göra. Det har med att allt färre vill konsumera musik i den formen längre.

Postad 02 March 2011 - 14:40

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Hur förklarar du den enorma nedgången av skivförsäljningen om det hela bara är påhittat? Jag hoppas att du hämtar din information från Soundscan. Jag är 28 år gammal och när internet kom upp så sluta alla jag vet om köpa skivor. Med endast dom äldre som undantag som redan hade vant sig vid att köpa musik. Dock alla dom yngre resonerar då att "varför betala för musik när den är gratis online?". Folk tittade på en som man var konstig när man köpte en cd skiva.

Postad 02 March 2011 - 14:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag påstår ingenting. Många undersökningar påvisar att bara en bråkdel av alla nerladdningar motsvarar ett köp. Har du missat hela debatten senaste 10 åren? :blink:

Postad 02 March 2011 - 14:43

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Kolla dock på nettoinkosmterna på de stora artisterna.

Tror du på allvar att minskning av försäljning på ett format som är över 20 år gammalt beror på piratkopiring?

Du tror inte att minskningen beror på att ingen vill lyssna på musik i form av en gammal skiva? Varför behålla ett format som inte ens producenterna av hårdvaran tror på? Satt i Möte med LG där de suckade igenom sin Line up av CD spelare.

Försäljningen av CD spelare vs MP3 spelare är i runda tal 1% vs 99%.

Så nej, omöjligheten att sälja 1 miljon skivor har inte med piratkopiering att göra. Det har med att allt färre vill konsumera musik i den formen längre.

Den digitala försäljningen ligger så vitt jag vet på runt 40% numera. Då har inte skivförsäljningen gått upp pga att det finns att köpa på mp3 på itunes, utan försäljningen att fysiska cd skivor har sjunkit snabbare än vad den digitala har ökat. Artisternas inkomster ligger på sponsorer och turneringar som skivbolaget även har en stor del av numera.

Postad 02 March 2011 - 14:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Upphovsrättsbrott är inte stöld. Läste inte du juridik eller fick du din examen i ett cornflakespaket?

Ingen här har påstått att det inte är ett brott att ladda ner upphovrättsskyddat material.
Självklart är det ett brott.

Postad 02 March 2011 - 15:15

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
ursäkta, men vad har det här med ps3an att göra? finns det piratkopior på spel än? eller är det bara antaganden om vad som kan hända i och med hacket, som dessutom är begränsat till en äldre firmware så du inte kan lira online?

mvh

Postad 02 March 2011 - 15:19

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

ursäkta, men vad har det här med ps3an att göra? finns det piratkopior på spel än? eller är det bara antaganden om vad som kan hända i och med hacket, som dessutom är begränsat till en äldre firmware så du inte kan lira online?

mvh

Ja du..bra fråga...jag bad om ett hotellrum får några sidor sedan..:blink: :P

Postad 02 March 2011 - 15:21

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Ärligt talat så tar jag inte dig på allvar överhuvudtaget radiozo med tanke på att du sprider korkade kommentarer i de flesta trådar

"Tror inte det. Min uppfattning är att de allra flesta som piratkopierar aldrig ngnsin skulle köpa det som de kopierar. Då kan man inte räkna det som en förlust heller."

Det du säger i citatet ovan är ju precis det.....de flesta kopierar bara sådant som de aldrig skulle köpa......

Att ladda ner olagligt är i praktiken stöld....anledningen till att det har specialrelgerats som upphovsrättsbrott handlar om bevissvårigheter kring att det har skett en förmögenhetsöverföring från rättighetsägaren till personen som begår brottet.

Postad 02 March 2011 - 15:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ärligt talat så tar jag inte dig på allvar överhuvudtaget radiozo med tanke på att du sprider korkade kommentarer i de flesta trådar

"Tror inte det. Min uppfattning är att de allra flesta som piratkopierar aldrig ngnsin skulle köpa det som de kopierar. Då kan man inte räkna det som en förlust heller."

Det du säger i citatet ovan är ju precis det.....de flesta kopierar bara sådant som de aldrig skulle köpa......

Att ladda ner olagligt är i praktiken stöld....anledningen till att det har specialrelgerats som upphovsrättsbrott handlar om bevissvårigheter kring att det har skett en förmögenhetsöverföring från rättighetsägaren till personen som begår brottet.

Du tolkar mig fel då. Vad jag menar är att folk tankar ner betydligt mer än de ngnsin skulle ha råd med att köpa. Därför kan man inte räkna en nerladdning som ett förlorat köp vilket är precis vad företagen gör. Det ger en mycket felaktig statistik när de beräknar sina sk förluster.

Nej. Att göra en kopia kan aldrig vara stöld.

Redigerat av Unregistereddc471864, 02 March 2011 - 15:25.

Postad 02 March 2011 - 15:41

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Jag tolkar inte dig utan jag läser bara precis vad du har skrivit.

Om du gör en kopia utan att ha köpt originalet så är det i min värld stöld. Och jag är ganska säker på att lagstiftaren också ser det så egentligen. Problemet är dock att reglerna kring stöld skrevs långt innan det fanns digital musik som gick att göra en exakt avbild av och därför regleras det i en ny paragraf som brott mot upphovsrätten. Straffsatsen är för övrigt densamma för de båda brotten.

Postad 02 March 2011 - 15:41

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0

finns det piratkopior på spel än?

Ja

Postad 02 March 2011 - 15:51

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0

Ja

ok, det visste jag inte. men hur stor är utbredningen idag? och fanns det piratkopior redan innan geohots hack? eller är det enbart tack vare det här hacket det blivit möjligt?

mvh

Postad 02 March 2011 - 16:46

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
OK alla barn, här kommer en sammanfattning av läget:

Det var en gång några, vi kan kalla honom "ÄrligaBerra", som tyckte att bankerna hade gjort det alldeles
för svårt och omständigt att få tag på pengar. ÄrligaBerra ville ha mer pengar nu, och det gratis.
Då fanns det en person, vi kan kalla honom "GeoHeHoProbablyNeverHaveHadAGirlfriend" som tog fram ett
vertyg som gjorde det möjligt att gå förbi bankernas säkerhets-system. Detta lade han ut på internet.
Varför "GeoHeHoProbablyNeverHaveHadAGirlfriend" tog fram nyckeln är lite höljt i dunkel, men legenden gör gällande
att det var för att banken hade lovat att bjuda på gratis kaffe i sin bank, men hade nu slutat med detta eftersom det
var så få som tog gratiskaffet, och banken tyckte det var slöseri att brygga en massa kaffe som ingen drack.
Då blev "GeoHeHoProbablyNeverHaveHadAGirlfriend" arg, VÄLDIGT arg och luskade fram nyckeln.
ÄrligaBerra tyckte att "GeoHeHoProbablyNeverHaveHadAGirlfriend" var en hjälte, nästan som Gandi, och använde
vertyget för att ta sig förbi bankernas säkerhetssystem. Väl inne i banken så var han noga med att inte röra
guldtackorna som låg där, nä för det vore ju stöld. Istället så förde ÄrligaBerra över en shitload med pengar
till sitt eget konto, det är ju inte stöld för guldtackorna finns ju kvar, och en banköverföring är ju bara en
representation av pengar.

-Men, sade RickardRättrådig, är inte detta stöld ?
- Äh, sade ÄrligaBerra, du är ju dum i huvudet ! Guldet finns ju kvar, överföringen är ju bara en representation
eller en kopia av pengar, så allt finns ju kvar, alltså är det ingen stöld. Dessutom får banken skylla sig
själv som har gjort det så svårt att få tag på pengar. Och sedan får de faktiskt skylla sig själv för det var
ju väldigt lätt att få tag på säkerhetsnyckeln,man fick iochförsig trixa och dona men det gick, hahah, banken är ju
alldeles dumma i huvudet dom oxså,jöö.De har ju dessutom så mycket pengar så då är det ju inte stöld !

- Näe, det förståss, sade RickardRättrådig.
- Men kommer inte "GeoHeHoProbablyNeverHaveHadAGirlfriend" att råka illa ut för att lagt ut nyckeln på nätet ?
- Nä,serru, han har ju inte gjort överföringen. Han lade ju bara ut nyckel till banken, han gjorde ju ingen överföring.
inte föratt detskulle varanågot fel med överföringen eftersom guldet finns ju kvar, kommer du ihåg ?

- Men kommer inte banken att sluta vara bank, så att alla få ha sina pengar i madrassen nu då ?
- Suck, du är ju VERKLIGEN dumm i huvudet, suckade ÄrligaBerra. De måste fortsätta att vara bank eftersom de har mycket
pengar och det är deras skyldighet att vara bank.

-Jamen då tar jag ocskå en shitload me' pengar, sade RickarRättrådig !

Postad 02 March 2011 - 23:11

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Allvarligt talat nu får det vara nog.
Tråden är 99% OT!! Bara massa pajkastning och piratkopierings och upphovsrättsdravell.
Och vi har en moderator som inte direkt uppmuntrar till bättring utan snarare spär på OT-diskussionen (jag tror ni förstår).
Jag tvingas läsa igenom 100 inlägg om piratkopiering inom skivindustrin för att hitta ett intressant inlägg som faktiskt rör hacket av PS3an.
Med risk för att komma i konflikt med en mod så anser jag ändå att tråden spårat ut totalt och ska antingen flyttas till ett helt annat forum (tror inte ens piratkopieringsdiskussioner och trådar om juridik och lagar existerar på MHB - det är väl teknikfokus på den här sidan?), stängas eller rensas rejält!!

Vi har även andra moddar som dyker upp i denna tråd titt som tätt som borde kunna styra upp.

Tack

Redigerat av e3henri, 02 March 2011 - 23:16.

Postad 03 March 2011 - 08:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tråden är 99% OT!! Bara massa pajkastning och piratkopierings och upphovsrättsdravell.
Och vi har en moderator som inte direkt uppmuntrar till bättring utan snarare spär på OT-diskussionen (jag tror ni förstår).
Jag tvingas läsa igenom 100 inlägg om piratkopiering inom skivindustrin för att hitta ett intressant inlägg som faktiskt rör hacket av PS3an.
Med risk för att komma i konflikt med en mod så anser jag ändå att tråden spårat ut totalt och ska antingen flyttas till ett helt annat forum (tror inte ens piratkopieringsdiskussioner och trådar om juridik och lagar existerar på MHB - det är väl teknikfokus på den här sidan?), stängas eller rensas rejält!!

Vi har även andra moddar som dyker upp i denna tråd titt som tätt som borde kunna styra upp.

Tack

Du har så rätt. rensar upp lite.

Redigerat av PalmiNio, 03 March 2011 - 08:26.

Postad 03 March 2011 - 08:37

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Tack

Ja, jag brukar titta in här ibland. Vet inte om Zoiler också brukar göra det.
Men då Palminio är väldigt aktiv här så låter jag i första hand honom sköta tråden.
Även om han kanske inte är helt opartisk. :P
Nu har han ju rensat också så nu är det frid och fröjd igen.
Vi får väl se hur länge ni kan hålla den inom topic den här gången.

Så, försök nu ta till er det som e3henri skrivit ovan. Jag kan, om ni vill, moderera hårdare.
Personligen så tycker jag, trots en hel del OT, att även om det var lite hård stämning ibland så har den sällan varit otrevlig.

Postad 03 March 2011 - 08:47

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Spännande det här......med tanke på att trådskaparen länkar till en artikel där bland annat följande frågor tas upp och det dessutom inte finns någon beskriven inriktning i tråden så kan ju någon i så fall tala om vad man FÅR prata om....

"Gamers have met the news of PSJailbreak with a mixed response, with some welcoming the possibility of developing their own games for the popular console. However, many posting on PS3 forums said that the product would promote piracy and could undermine the games industry.

The legality of products such as this - commonly called modchips - differs by country. The Fox-chip spokesperson said that distributing them was legal in France. However, in other countries, console manufactures have successfully taken distributors to court. A recent High Court ruling in the UK said that "game copiers" were illegal to import, advertise and sell. The defendants had argued that they allow gamers to play home-made games.

Earlier this year, a US hacker who gained notoriety for unlocking Apple's iPhone as a teenager, George Hotz, claimed to have cracked the console. Following his initial announcement, Sony released an update for the console disabling a function that allowed gamers to install a version of Linux on their machines, thought to have been exploited by Mr Hotz. Many saw it as a pre-emptive strike to guard against games piracy. Mr Hotz has never released the exploit and has said publicly that he has given up his work on the console.

Postad 03 March 2011 - 08:57

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Nej, det är ju inte helt glasklart exakt vad som är topic men jag kan iallafall säga att när man börjar diskutera Spotify så är man väldigt OT och det tror jag dom flesta förstår.
Att man diskuterar upphovsrättslagen ser jag som ofrånkomligt men det behöver ju inte göras in absurdum.

Postad 03 March 2011 - 12:36

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0

Jag körde pirat under PS1 tiden, hade säkert 100 spel men spelade så gott som aldrig, man fick nya spel, startade det och provade en liten stund sen blev det liggande i hyllan, tror nog det ser likadant ut för många.
Så kan hålla med radiozo till viss del...

Postad 18 March 2011 - 16:53

tolare
  • tolare
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vet nån om det finns en usb device för att cracka PS3 i dag, eller funkar det inte?
Om det funkar var finns den att köpa?

Postad 18 March 2011 - 17:00

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Vet nån om det finns en usb device för att cracka PS3 i dag, eller funkar det inte?
Om det funkar var finns den att köpa?

i dag räcker det bara med ett usb minne och en crackad FW :P hur du går tillväga tänker jag inte säga då det inte är tillåtet här på forumet

Postad 18 March 2011 - 17:04

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0

i dag räcker det bara med ett usb minne och en crackad FW :P hur du går tillväga tänker jag inte säga då det inte är tillåtet här på forumet

är väl inte olagligt att lägga in cfw i sig? bryter ju bara mot sonys användaravtal, inget olagligt... men sen om man använder det för piratändamål så är ju det i sin tur olagligt

mvh

Postad 18 March 2011 - 17:05

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

är väl inte olagligt att lägga in cfw i sig? bryter ju bara mot sonys användaravtal, inget olagligt... men sen om man använder det för piratändamål så är ju det i sin tur olagligt

mvh

oki måste erkänna vet inte forumreglerna riktigt

Postad 18 March 2011 - 17:23

tolare
  • tolare
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen :lol:

Postad 18 March 2011 - 19:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Nu så!!!!!! Showtime för ps3:

http://www.ps3hax.ne.../#axzz1Gyafx2AL
Postad bild

Redigerat av PalmiNio, 18 March 2011 - 19:17.

Postad 18 March 2011 - 19:28

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Kul att det börjar komma lite intressant mjukvara. Tillsammans med Tvheadend (linux) så kan det bli en bra lösning. Har någon provat någon av dom (har lite tid just nu)?

Postad 19 March 2011 - 10:24

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0

Nu så!!!!!! Showtime för ps3:

http://www.ps3hax.ne.../#axzz1Gyafx2AL
Postad bild

Kul! :unsure: precis sånt som man hoppades skulle komma, med spotify och playkanaler integrerade också.

Most of this should work except for playback of high res. HD videos (basically when the PPU runs out of cycles). There are some methods of fixing them, but no one knows yet. I will update it when they do.

Things that do NOT work

-BD/DVD/CD Discs – No idea how that works

-Digital pass thru audio (AC3, DTS, etc)

Synd bara att funktionaliteten inte verkar så bra dock, men det kanske kommer? Än så länge är det ju inte nåt alternativ riktigt...

Mvh

Postad 25 March 2011 - 06:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Cobra-USB: New PS3 Dongle Appears With New Features!

• ** Blu Ray Movie region free functionality
• ** Allows you to play Blu Ray movie ISO’s from HDD
• ** Allows you to play DVD movie ISO’s from HDD
• ** Integrated support to play PS1 game ISO’s from HDD
• ** Integrated support to play PSP mini games from HDD
• ** Enjoy PS3 games with files >4GB on external USB HDD

Regionsfri BluRay är något jag går igång på!

http://www.cobra-usb.com/

Vi får se om det är äkta sen.

Postad 25 March 2011 - 07:03

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Cobra-USB: New PS3 Dongle Appears With New Features!

• ** Blu Ray Movie region free functionality
• ** Allows you to play Blu Ray movie ISO’s from HDD
• ** Allows you to play DVD movie ISO’s from HDD
• ** Integrated support to play PS1 game ISO’s from HDD
• ** Integrated support to play PSP mini games from HDD
• ** Enjoy PS3 games with files >4GB on external USB HDD

Regionsfri BluRay är något jag går igång på!

http://www.cobra-usb.com/

Vi får se om det är äkta sen.

Ojdå... kommer dom fram till MKV med subs med... och felfri 24hz, så kan man ju slänga in ACryan playonHDn i sovrummet, och ha ps3an som stremaer :) Men det kommer väl inte... :P

Postad 25 March 2011 - 07:46

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Regionsfrihet räcker bra för mig. Men verkar som man måste hålla på och nedgradera och uppgradera?

Postad 25 March 2011 - 08:14

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Låter ju riktigt intressant detta, dock har jag för mig att jag uppgradera bortom 3.41 för ett tag sedan.

"Supports versions up to 3.50 (console must be running 3.41" Står det ju på deras hemsida...

Postad 26 March 2011 - 20:44

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Låter ju riktigt intressant detta, dock har jag för mig att jag uppgradera bortom 3.41 för ett tag sedan.

"Supports versions up to 3.50 (console must be running 3.41" Står det ju på deras hemsida...

Japp det där villkoret gör att den inte är minsta aktuell för min del.

Postad 26 March 2011 - 23:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ganska självklart då det inte finns ngt sätt att köra homebrew efter 3.55.

Postad 05 April 2011 - 07:45

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
http://kotaku.com/#!5788762/playstatio...ed-cyber+attack

Förbannade pirater...

Postad 05 April 2011 - 07:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Sony har bett om det dock. Ska bli intressant attt se var det här leder.

Postad 05 April 2011 - 07:54

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Låt det gå rättsligt i sådana fall. Jag ser inte att något som helst positiv kan komma ur denna händelsen för deras "sak".

Har man alltid varit ute efter att förstöra så är det väl svårt att bryta mönstret.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.