Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-93

1500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 augusti 2012 - 21:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Nytt mysterium angående Qdeo chippet. När jag prövade att slå på "demo" läget, som kör med splitscreen, där Qdeo visar den uppskalade bilden på höger sida och utan på vänster, så ser jag ingen skillnad alls på dom.
Jag märkte även att när jag använde HDMI 2 till video, så fick jag inte ut nåt annat än stereo ljud med HDMI 1 kopplat till stärkaren. Trots att jag har bitstream eller auto påslaget på HDMI ljudet.

Kan det va så att HDMI 1 utgången är skrot?
Men även om Qdeo skulle va kasst, borde jag då få nån bild ut där överhuvudtaget?

Redigerat av Svante Skoog, 23 augusti 2012 - 21:28.

Postad 24 augusti 2012 - 12:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Fick svar från Oppo angående interlace störningarna på t.ex. Star Wars 4 DVD:n (EU utgåvan):

"Dear Svante

It is something only on that disc, it trips the Marvell up and it won't be fixed this is only the European version of the movie the US version is fine.

Other players that have a softer picture will hide it better."

Postad 24 augusti 2012 - 13:17

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Nytt mysterium angående Qdeo chippet. När jag prövade att slå på "demo" läget, som kör med splitscreen, där Qdeo visar den uppskalade bilden på höger sida och utan på vänster, så ser jag ingen skillnad alls på dom.

Om du inte utnyttjar någon av Qdeo:ns finesser (brusreducering, skärpa, kontrast, m.m.) så blir det nog ingen skillnad på bilderna vid en splitscreen. Då är det ren uppskalning på båda.

Det är ju framförallt artefaktreducering av hårt komprimerat material (tänk streaming) som är Qdeo:ns "claim to fame". Själv behöver jag inte någon av dessa finesser, så jag kör gladeligen på HDMI2 istället. :)

Redigerat av voz, 24 augusti 2012 - 13:25.

Postad 24 augusti 2012 - 13:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Jag prövade att ändå på inställningarna, men bägge bilderna blev ändrade.
Läste dock i går på AVS att denna demo funktion inte blivit i bruk än, och fungerar inte som den ska, undrar iofs varför dom inte tagit bort den isf i senare firmwares. Inlägget var iofs gammalt.

I min maskin blir det som sagt ingen skillnad. Nån annan som kan testa på sin, så jag vet att det inte är nåt fel på maskinen?

Postad 27 augusti 2012 - 11:09

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

• 1 125 inlägg
  • 0
Det börjar bli dags att ta tag i bilden i biorummet, proj duk och eventuellt en ny blurayspelare ska införskaffas.

Ska användas 95% till film så skulle helst vilja köra 2.35:1 men kör idag en marantz ud5005 där jag inte kan flytta undertexterna och därför funderar på att skaffa mig även en ny spelare, och valen är mycket begränsade om man vill ha subtitle shift.

Pengarna för denna spelaren är väl ungefär maxtaket vad jag skulle vilja lägga på just spelaren.
Men innan jag bestämmer mig så skulle jag vilja höra mig för så det inte är några nya modeller hos oppo eller andra tillverkare som är på G för dessa pengarna, menar, BDP-93 har funnits sedan 2010 och börjar bli gammal.

Postad 28 augusti 2012 - 16:16

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Men innan jag bestämmer mig så skulle jag vilja höra mig för så det inte är några nya modeller hos oppo eller andra tillverkare som är på G för dessa pengarna, menar, BDP-93 har funnits sedan 2010 och börjar bli gammal.

Se sidan 26 i den här tråden. Joakim99 ställde nämligen frågan gällande eventuell ny oppomodell den 17 augusti, och det blev lite olika svar. Men ett kort svar är att ingen vet, eftersom inget offentliggjorts av Oppo ännu, men givet deras historik borde det komma en ny modell inom ett år. Frågan är dock om förändringarna kommer att vara på något sätt avgörande. Det beror ju helt på vad du är ute efter. Men om det du är intresserad av är så bra Blu-Ray- och DVD-uppspelning som möjligt är det tveksamt om det kommer att ha hänt särskilt mycket. Den tekniken kan nog inte utvecklas mycket mer. Ett skäl att vänta är kanske snarare att 93:an kommer att gå att köpa mycket billigare så snart den nya (103:an?) kommit ut i handeln... Undertextflyttningsfunktionen på Oppon är för övrigt enkel och bra!

Postad 29 augusti 2012 - 14:09

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Det kommer nytt från Oppo redan i år enligt fågelkvitter som borde ha bättre insyn än de flesta av oss.

Postad 29 augusti 2012 - 16:13

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Det kommer nytt från Oppo redan i år enligt fågelkvitter som borde ha bättre insyn än de flesta av oss.

Den kommer att kunna göra kaffe, har jag hört ;)

Postad 30 augusti 2012 - 06:27

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

• 1 125 inlägg
  • 0
Tackar för svar, den som lever får se :D

Postad 30 augusti 2012 - 09:28

Unregisterede2d1cd61
  • Unregisterede2d1cd61
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Alla nya Blu-ray spelare nuförtiden måste väl ha Cinavia implementerat och när det väl
kommer en ny Oppo så kommer den väl inte undan det? 93/95 slapp lyckligtvis att få
det via firmware uppgradering men det berodde väl på att de började tillverkas för 2012.
Blir ju trist för den som vill använda en kommande Oppo modell som mediaspelare också...

Postad 30 augusti 2012 - 10:06

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

• 1 125 inlägg
  • 0
Cinavia?

För min del kommer jag vänta på nästa modell, om det blir några riktigt fina nyheter på den kommer det bli en 103(namnet?), annars blir det en riktigt billig 93. Om de kommer bli jämförbara i pris vill säga, skulle ju isåfall tro att det blir en 103 för 10k och en 105 för några tusingar till. Och att då trillar 93 ner till runt 5-6000

Postad 05 september 2012 - 10:54

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Såg på "The Avengers" igår och fick lite småbuggig uppspelning, inget dramatiskt, men 3-4 korta ljuddrops, samt att det ryckte till i bilden nån gång då och då. Nån mer som upplevt detta? Har senaste firmware, så jag undrar just på om det är just ett typiskt firmware problem, eller om det faktiskt ÄR nåt med skivan.

Postad 05 september 2012 - 10:57

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Såg på "The Avengers" igår och fick lite småbuggig uppspelning, inget dramatiskt, men 3-4 korta ljuddrops, samt att det ryckte till i bilden nån gång då och då. Nån mer som upplevt detta? Har senaste firmware, så jag undrar just på om det är just ett typiskt firmware problem, eller om det faktiskt ÄR nåt med skivan.

Tänkte klämma den här inom en vecka, återkommer med resultat.

Postad 05 september 2012 - 18:29

Cebe77
  • Cebe77
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
BDP-93 listas nu som "Out of Stock" på deras hemsida.

Så något nytt kommer nog snart att presenteras för alla begivna.

Postad 05 september 2012 - 21:20

Unregisterede2d1cd61
  • Unregisterede2d1cd61
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Cinavia?

Cinavia är en typ av DRM ("kopieringskydd") som det från och med i början av i år är måste finnas i alla nya, kommande, modeller av Blu-ray spelare. Så som jag tolkar det innebär det att kommande Blu-ray spelare inte kommer att kunna användas som mediaspelare på samma sätt som tex. de befintliga Oppo spelarna som ju som tur är sluppit undan Cinavia genom firmware uppgradering tack vare att den lanserats före 2012. (Som exempel fick Playstation 3 Cinavia implementerat via firmware i början av året och det ställde till problem för dem som spelar tex, mvk filer på den.) Tror inte att Oppo kommer undan att inte ha Cinavia i nya modeller eftersom det ju nu är obligatoriskt... Nu vet jag att vissa säkert inte bryr sig om att spela mediafiler på sin Oppo utan i så fall istället ha en dedikerad mediaspelare till det men det kan ju vara bra att veta att det (med största sannolikhet) inte kommer att gå på kommande Oppo modeller. Kan tillägga att jag faktiskt delvis köpte min 93:a för att den den hade så bra mediastöd, jag vill nämligen slippa att ha för många enheter i min TV bänk, och jag blev lite sur när de tog bort ISO stödet men jag har inte uppgraderat än och hoppas att jag slipper.

Mer info om Cinavia finns här: http://www.cinavia.c...lish/index.html
och här; http://en.wikipedia.org/wiki/Cinavia

Redigerat av Unregisterede2d1cd61, 05 september 2012 - 21:29.

Postad 06 september 2012 - 10:54

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Jag köpte min av samma anledning som du och kan nu konstatera att detta förmodligen blir min första och sista BD-spelare p.g.a. Cinavia etc. Bättre då att köra en dedikerad mediaspelare. KOmmer Cinavia att få konsekvenser för BD-läsare till datorer?

Möjligen köper man en 500:- spelare för att köra de få BD-filmer jag har (Hyr/lånar de flesta, har tröttnat på att samla)

Postad 07 september 2012 - 12:54

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Här finns lite bilder och info på dom nya Oppo spelarna 103 och 105 http://cave.homethea...rt-robert-kozel

Thomas

Postad 07 september 2012 - 13:04

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0

Här finns lite bilder och info på dom nya Oppo spelarna 103 och 105 http://cave.homethea...rt-robert-kozel

Thomas

4k som alla gissade och lite annat lull lull. Stora frågan är, cinavia? Lär behålla min 93a i vilket fall då någon 4k tv inte står på inköpslistan närmaste året

Postad 07 september 2012 - 13:14

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Najs med en inbyggd USB DAC.

Postad 07 september 2012 - 19:35

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Verkligen trist med Cinavia..blir till att hålla hårt i 93an tills det är dags att hoppa på 4K tåget om några år.

Postad 08 september 2012 - 02:03

Unregisterede2d1cd61
  • Unregisterede2d1cd61
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Som befarat är Cinavia (tyvärr) implementerat i de nya modellerna. AVS forum har redan en tråd med nyheten om de nya modellerna och mer information skall enligt vad det står fyllas på när det kommer. Tråden finns här, och där står bl.a. följande från en av beta testarna;

We might as well get this out of the way right off the bat. Both players are subject to Blu-ray licensing rules applicable to Stand-alone Player designs launched late in 2012.

That means no Analog video output (no Component video jacks) and inclusion of Cinavia anti-copy detection. Wikipedia has a write up on Cinavia for folks wanting to know the gory details. The short version is that it will be harder/impossible to play unauthorized copies of theatrical movie releases or commercial Blu-ray discs. The detection and playback prevention happens some minutes after a copy begins to play -- which sounds a bit sadistic, but there it is. OPPO has no control over how/when Cinavia works.

Redigerat av Unregisterede2d1cd61, 08 september 2012 - 02:06.

Postad 08 september 2012 - 17:35

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Jag behåller min 93:a. Idiotiska påfund som cineva får mig att spy. Har man tur finns det spelare som i framtiden kan gå förbi restriktionerna.

Postad 09 september 2012 - 00:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Då jag inte planerat att skaffa större bild än 100 tum framöver, så känns 4k uppskalning överflödigt.
Och det finns inga andra intressanta nyheter som får mig att vilja uppdatera heller. 93:an känns fortfarande framtidssäker, så jag kör på så länge som den överlever, vilket förhoppningsvis blir en mängd år framöver ;)

Postad 09 september 2012 - 16:20

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Då jag inte planerat att skaffa större bild än 100 tum framöver, så känns 4k uppskalning överflödigt.
Och det finns inga andra intressanta nyheter som får mig att vilja uppdatera heller. 93:an känns fortfarande framtidssäker, så jag kör på så länge som den överlever, vilket förhoppningsvis blir en mängd år framöver ;)

Instämmer! Och är man intresserad av 4K räcker det i vilket fall inte att investera i en Oppo 103 eftersom ens TV måste kunna spela upp det formatet, annars blir det 1080p i alla fall. Det blir som att spela blu-ray-skivor med en Oppo 93 men på en plasma-TV med max 720p i upplösning. Det ser kanske jättebra ut, men 1080p-materialet är likväl nedskalat till 720p. Och investerar man i en ny svindyr 84" (ja, de kommer att vara så stora) 4K-TV kan man vara ganska säker på att den klarar av att skala upp 1080-p-material på egen hand, så att investera i både en Oppo 103 (om man har en 93:a) och en 4K-TV tror jag är slöseri med pengar. Dessutom, som Svante skrivit tidigare, märks skillnaden först i riktigt stora format. På 46", som jag har, misstänker jag att det är större skillnad mellan LCD, LED och Plasma än det är mellan (äkta) 1080p och (uppskalad, för det är ju det det handlar om) 4K. Så ja, för egen del känner jag att det kan kvitta för lång tid framöver...

Postad 09 september 2012 - 16:47

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 1
Finns ju egentligen inga skäl att stega upp till 4K förens tillräckligt med källmaterial har börjat använda det. Annars är det samma information som används men distribueras på ett annat sätt över pixlarna som finns tillgängliga.

I enstaka avseenden kan skalning vara vettigt om man har problem med jaggies, men likaså kan antialising vara i sånt fall, även om jag nog skulle föredra rätt typ av skalning och ha fler pixlar. Men med vanligt tv från soffan känns det rätt värdelöst, och nu har jag inte räknat på det, men jag är tveksam till om jag skulle kunna se någon skillnad även på projektorduken som är 96" från 3-3.5m.

Det är ju en rätt simpel fråga eg. Hur mycket detalj klarar ögat att uppfatta kontra hur mycket detalj som finns tillgängligt. Samma diskussion har funnits länge i fotovärlden när det kommer till att printa foton för att hänga på väggen. 200ppi kontra 400ppi kontra tänkt betrakningsavstånd.

Det är inte direkt så att man "ser" en film om man pixelrunkar på 20cm's avstånd med testbilder... :P

Postad 09 september 2012 - 20:11

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 2

Såg på "The Avengers" igår och fick lite småbuggig uppspelning, inget dramatiskt, men 3-4 korta ljuddrops, samt att det ryckte till i bilden nån gång då och då. Nån mer som upplevt detta? Har senaste firmware, så jag undrar just på om det är just ett typiskt firmware problem, eller om det faktiskt äR nåt med skivan.

Har sett den nu och hela filmen spelades upp utan varken ljud eller bildproblem! (Har orginalmjukvaran)

Skitbra film för övrigt!! :)

Postad 09 september 2012 - 20:46

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Såg Avengers i fredags och inga problem, har senaste orignal firmware.

Postad 09 september 2012 - 20:55

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Verkligen trist med Cinavia..blir till att hålla hårt i 93an tills det är dags att hoppa på 4K tåget om några år.

Det kommer att dröja många år tills att 4K blir något att räkna med på allvar
Vi har haft HD sändningar på Tv i många år nu, men det kommer att dröja minst 5 år till att alla kanaler
med någon självaktningar går över till HD
Bluray säljs lite sådär och har inte slagit igenom fullt ut

Så tro inte att vi har 4K inom de närmsta 10 åren annan än i att några enstaka filmer kommer i ett nytt format
samt att vi eventuell har någon enstaka kanal om kanske 5 år. Men inte ens det tror jag på.

Postad 09 september 2012 - 21:44

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Har sett den nu och hela filmen spelades upp utan varken ljud eller bildproblem! (Har orginalmjukvaran)

Kan bara hålla med, såg den ikväll och den är kanonbra!
Inga problem med något (vare sig bild eller ljud)!

Postad 09 september 2012 - 21:44

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Det kommer att dröja många år tills att 4K blir något att räkna med på allvar
Vi har haft HD sändningar på Tv i många år nu, men det kommer att dröja minst 5 år till att alla kanaler
med någon självaktningar går över till HD
Bluray säljs lite sådär och har inte slagit igenom fullt ut

Så tro inte att vi har 4K inom de närmsta 10 åren annan än i att några enstaka filmer kommer i ett nytt format
samt att vi eventuell har någon enstaka kanal om kanske 5 år. Men inte ens det tror jag på.

Jag tror iofs det kommer att gå snabbare än 10 år tills 4K tekniken slagit igenom, det intressanta är ju dock när priserna kommit ner till en sån nivå så att de flesta kan skaffa sig utrustningen och där håller jag med dig om att 5-10 år låter rimligt.
Men jag är övertygad om att nästa format för att lagra film i 4K kommer mycket tidigare än så. Kanske redan inom 2-3 år. Redan nu märks det ju att intresset för 4K verkar stort hos projektor & TV-tillverkarna.

Postad 10 september 2012 - 00:03

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 314 inlägg
  • 0

Inga problem här heller (edit: 3D versionen då. Har inte testat 2D).

Redigerat av Ageve, 10 september 2012 - 00:04.

Postad 10 september 2012 - 06:33

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag tror iofs det kommer att gå snabbare än 10 år tills 4K tekniken slagit igenom, det intressanta är ju dock när priserna kommit ner till en sån nivå så att de flesta kan skaffa sig utrustningen och där håller jag med dig om att 5-10 år låter rimligt.
Men jag är övertygad om att nästa format för att lagra film i 4K kommer mycket tidigare än så. Kanske redan inom 2-3 år. Redan nu märks det ju att intresset för 4K verkar stort hos projektor & TV-tillverkarna.

Och dyker det upp 4K-skivor kommer dessa förmodligen inte att kunna spelas på en Oppo bdp-103, utan kräva särskilda 4K-spelare.

Postad 10 september 2012 - 07:12

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Jag tror BD är det sista skiv-formatet, skulle inte förvåna mig om 4K kommer att få ett eget filformat som man ser laddar ner (med en jäkla massa kopieringsskydd) eller som man trycker in på ett minne eller liknande.

Postad 10 september 2012 - 09:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0

Såg Avengers i fredags och inga problem, har senaste orignal firmware.

Gött att veta. Då är det bara min skiva det är fel på, får bli att byta ut :)

Postad 11 september 2012 - 08:01

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Angående att Netflix kommer till Sverige läste jag på Oppos fb-sida att de inte kommer att kunna lägga till tjänsten på den nuvarande generationen eftersom det skulle kräva ett gränssnitt som inte stöds av hårdvaran... Detta var som svar till en kille från Brasilien, dit Netflix också har kommit för inte så länge sedan. Tycker att det låter konstigt, och dåligt. Har inte hört något liknande angående PS3 och Apple TV. Man tycker ju att 93:an borde ha byggts med den möjligheten medtagen i beräkningarna... Har någon hört något annat?

Postad 14 september 2012 - 10:22

Hansel2000
  • Hansel2000
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad andrahandsvärdet ligger på en Oppo93? På blocket hittar jag bara företagsannonser.

Postad 14 september 2012 - 10:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Högt, iom att det är en eftertraktad produkt och väldigt få som säljer.

Postad 28 september 2012 - 07:17

Unregisterede3479091
  • Unregisterede3479091
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Om man köper en begagnad oppo bdp-93 och vill göra den regfri, går det? Hur gör man isf?
Tacksam för svar.

Postad 28 september 2012 - 08:27

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Om man köper en begagnad oppo bdp-93 och vill göra den regfri, går det? Hur gör man isf?
Tacksam för svar.

Det går att göra själv, finns ett multiregion kit till 93an hos bluraychip.dk som gör den regfri för både DVD & blu-ray.
http://bluraychip.dk/

Postad 28 september 2012 - 08:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Och det är ruggigt enkelt och smidigt att installera dom :)

Postad 28 september 2012 - 09:59

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Tacksam för svar.

Eller så köper du min beg med multireg chip (Pro-varianten) och Nuforce lite kort.

Postad 29 september 2012 - 11:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0
Är den så grym bildmässigt som man läser hela tiden :) Värt dessa tusenlappar extra?

Postad 29 september 2012 - 12:15

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0

Är den så grym bildmässigt som man läser hela tiden :) Värt dessa tusenlappar extra?

Beror på vad du är ute efter. Har en själv men tänker du endast bildkvalite genom hdmi så kan vilken annan spelare lösa det typ lika bra men snackar vi också en bra mediaspelare, bästa regionsfriaspelaren då den tar 50/60hz osv så är den inte slagen ännu.

Postad 29 september 2012 - 12:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Beror på vad du är ute efter. Har en själv men tänker du endast bildkvalite genom hdmi så kan vilken annan spelare lösa det typ lika bra men snackar vi också en bra mediaspelare, bästa regionsfriaspelaren då den tar 50/60hz osv så är den inte slagen ännu.

Endast ute efter bild genom hdmi det andra löser jag på annat sätt. Lite tråkigt om man köper en och det inte skulle bli någon skillnad då vid film 3D bl.a.. :mellow: Har ps3 och Panasonic BDT 320 nu!

Postad 29 september 2012 - 15:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

En Oppo köper man främst för att den gör allt korrekt.
Det gör inte alla spelare, vill man ha en mediaspelare och inte är supernoga med att spelaren gör allt 100% med bilden så skulle jag kikat åt Dune istället.

Postad 29 september 2012 - 15:38

Unregistered56adbe79
  • Unregistered56adbe79
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Oppo är ingen mediaspelare, det är en BD-spelare med mediafunktionalitet som inte alltid är bra.
MEN en boxeebox är det och i måpnga fall en bättre.
HTPC däremot är fri från skräp DRM mm så den tar det mesta/allt och är man inte 100% noga duger en sådan gott nog.

Postad 29 september 2012 - 19:33

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0

Endast ute efter bild genom hdmi det andra löser jag på annat sätt. Lite tråkigt om man köper en och det inte skulle bli någon skillnad då vid film 3D bl.a.. :mellow: Har ps3 och Panasonic BDT 320 nu!

På BD tror jag (tyvärr) att du inte kommer märka någon skillnad mot spelare - det är helt enkelt svårt att göra en blurayspelare som inte ger bra bild över HDMI. Det jag gillar med min Oppo är att den laddar snabbt, skalar upp DVD väldigt bra, är enkel att göra regionfri, har överlägsen support vad gäller kompabilitet med nya filmer och dessutom är en hygglig mediaspelare som fixar netflix.

Postad 30 september 2012 - 10:00

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Laddningen har inte en chans mot Ps3:an. Däremot gillar jag Oppon för att den kan göras regfri, den är fläktlös, den har två Hdmi-utgångar som man kan välja att köra både bild och ljud samtidigt. Mest köpte jag den för att den är fläktfri. Jag har den första generationen Ps3, och den låter som en hårfön i ett dokusåpaprogram om tonårstjejer som vill bli modeller. :)

Postad 08 oktober 2012 - 15:44

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

• 1 130 inlägg
  • 0
Hej
Jag har en fråga ang oppo BDP-93EU fick tag i en begangnad (i nyskick).
Det jag undrar är den trådlösa internetkoppling för BD-live och uppdateringar.
Är den inbyggd? Eller måste man ha en "USBsticka" men viktigast av allt följer den med
spelaren eller måste man köpa den extra?
Tacksam för svar så jag inte ringer och frågar vad den blivit av, om den inte ingår ;o)

Mvh Niclas

Postad 08 oktober 2012 - 17:14

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Hej
Jag har en fråga ang oppo BDP-93EU fick tag i en begangnad (i nyskick).
Det jag undrar är den trådlösa internetkoppling för BD-live och uppdateringar.
Är den inbyggd? Eller måste man ha en "USBsticka" men viktigast av allt följer den med
spelaren eller måste man köpa den extra?
Tacksam för svar så jag inte ringer och frågar vad den blivit av, om den inte ingår ;o)

Mvh Niclas

Det är en medföljande usb-sticka. Man kan antingen sticka in den direkt i maskinen, eller i en (också medföljande) dockningsenhet som möjliggör annan placering för bättre mottagning. Men ja, det ska följa med. Det finns en beskrivning och en bild en bit ner i den här recensionen:
http://www.laaudiofi...oppo_bdp93.html

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.