Postad 13 May 2011 - 21:58
Postad 14 May 2011 - 18:12
Började dock med en,
Polen_014.JPG 557K
0 Antal nerladdningarSen blev det bara en massa andra skit-öl. Så då kan vi konstatera att de inte finns så bra öl i Polen om någon undrar! Men dyrt? Nej det var det verkligen inte, 20sek för en 0.5l
Postad 14 May 2011 - 20:24
Idag blir det mängd före för kvalitet på sant hårdrocks-vis
http://metallsvenskan.com/2011/
Va där en sväng igår!
Va riktigt bra när D-A-D spelade!
Har precis avnjutit en Kwak och nu sitter jag med en St Eriks Pale Ale (den blå)
Postad 15 May 2011 - 11:26
En bra öl-lördag iaf: Huvill, Närke Mörker, Närke Slättöl, Konjaks! Stormaktsporter, Flying Dog Classic IPA, Flying Dog Belgian IPA, West Coast IPA och avslutade med den märkliga Hophorn, som doftade IPA men smakade stout.
Postad 15 May 2011 - 12:31
Låter som en grym kväll. Vill själv väldigt gärna smaka stormaktsporter. Hophorn är grym och west coast ipa också.Ni missade en chans att smaka på Närkes Konjaks! Stormaktsporter genom att se på mesig metal
![]()
En bra öl-lördag iaf: Huvill, Närke Mörker, Närke Slättöl, Konjaks! Stormaktsporter, Flying Dog Classic IPA, Flying Dog Belgian IPA, West Coast IPA och avslutade med den märkliga Hophorn, som doftade IPA men smakade stout.
Postad 15 May 2011 - 13:17
Låter som en grym kväll. Vill själv väldigt gärna smaka stormaktsporter. Hophorn är grym och west coast ipa också.
West Coast IPA är ruggigt bra, synd att den är slut på bolaget. Dock var Huvill en besvikelse - på pappret en DIPA i princip, men jag måste ha fått en på tok för kall eller misslyckad variant, för den levde inte upp till något av den recension som finns att läsa -> här <- Får hoppas den smakar bättre nästa gång.
Postad 15 May 2011 - 15:07
Är så ibland. Folks smaker går inte ihop helt enkeltWest Coast IPA är ruggigt bra, synd att den är slut på bolaget. Dock var Huvill en besvikelse - på pappret en DIPA i princip, men jag måste ha fått en på tok för kall eller misslyckad variant, för den levde inte upp till något av den recension som finns att läsa -> här <- Får hoppas den smakar bättre nästa gång.
Postad 15 May 2011 - 15:10
Kan meddela att Christoffer Mathiasson var där sen och drack pissöl hela kvällenNi missade en chans att smaka på Närkes Konjaks! Stormaktsporter genom att se på mesig metal
Han långhåriga "yngre" killen från bryggeriet.
Postad 15 May 2011 - 20:18
Inte alls dum, dock inte lika mastig och fyllig som Kaggen, men väldigt väldigt god.Är så ibland. Folks smaker går inte ihop helt enkelt
Vad tyckte du om stormaktsportern då?
Du skulle följt hans prioriteringar:Kan meddela att Christoffer Mathiasson var där sen och drack pissöl hela kvällen
Han långhåriga "yngre" killen från bryggeriet.
1. Öppet hus på ett av världens bästa bryggerier
2. Se roligt fotboll och lyssna på musik
Men han kan det där att brygga öl, det kan man inte sticka under stolen, så då kanske det är befogat att dricka piss ibland
Postad 17 May 2011 - 16:37
En bedarö ligger redan på kylning och det blir nog en sådan lite senare
Bifogad fil(er)
Postad 17 May 2011 - 20:28
Bedarö Bitter.
http://valhumlat.blo...aro-bitter.html
Bifogad fil(er)
Postad 18 May 2011 - 07:39
Ett glatt gäng på bilden!Blev ett litet antal öl idag när jag var inne i stan. Grand Cru har jag redan druckit men eftersom den var så god har jag köpt en till. En Wild Ale är det. Alla andra är för mig nya.
En bedarö ligger redan på kylning och det blir nog en sådan lite senare
Gonzo är ju hur underbar som helst. Grand Cru, har smakat denna men kan inte avgöra om den smakar riktigt illa eller om den är bra. Kan ha att göra med vad jag åt till. Suröl är lite svårt tycker jag nog. Kanske testar igen.
Bedarö Bitter var rätt bitter har jag för mig, men riktigt längesen jag testade den, bitter med bra kanske man kan säga? Summer IPA'n låter som att man måste testa, har du testat den?
Mikkeller Coffee ska jag testa någon gång om den finns kvar. Ska tydligen vara lite märklig den med. Kanske till kanelbullar?
Postad 18 May 2011 - 09:43
Postad 18 May 2011 - 17:23
Nix den enda jag smakat innan är just Grand CrunEtt glatt gäng på bilden!
Gonzo är ju hur underbar som helst. Grand Cru, har smakat denna men kan inte avgöra om den smakar riktigt illa eller om den är bra. Kan ha att göra med vad jag åt till. Suröl är lite svårt tycker jag nog. Kanske testar igen.
Bedarö Bitter var rätt bitter har jag för mig, men riktigt längesen jag testade den, bitter med bra kanske man kan säga? Summer IPA'n låter som att man måste testa, har du testat den?
Mikkeller Coffee ska jag testa någon gång om den finns kvar. Ska tydligen vara lite märklig den med. Kanske till kanelbullar?
Postad 19 May 2011 - 13:29
Postad 19 May 2011 - 22:07
Riktigt bra öl!
http://valhumlat.blo...-dog-gonzo.html
Bifogad fil(er)
Postad 20 May 2011 - 07:52
Postad 20 May 2011 - 08:34
Ring dom och be dom ta hemTrevlig recension! Av någon outgrundlig anledning har inget systembolag i Lund plockat hem Gonzo..
Postad 20 May 2011 - 15:50
Trevlig recension! Av någon outgrundlig anledning har inget systembolag i Lund plockat hem Gonzo..
SB:t vid Nova hade flera stycken i hyllan i måndags, men de kanske har tagit slut.
Postad 20 May 2011 - 16:00
SB:t vid Nova hade flera stycken i hyllan i måndags, men de kanske har tagit slut.
Enligt hemsidan finns det inga där nu iaf. Med lite tur så kanske de är på väg in där igen då.. Finns i Malmö och i.... Eslöv annars
Postad 20 May 2011 - 16:03
Åhh, Eslöv. Skånes guldklimp!Enligt hemsidan finns det inga där nu iaf. Med lite tur så kanske de är på väg in där igen då.. Finns i Malmö och i.... Eslöv annars
Postad 20 May 2011 - 17:20
Ring dom och be dom ta hem
Lätt värt.
Nu har jag varit på den lokala butiken och bett dom ta hem 3 st till att börja med
Postad 20 May 2011 - 17:45
Dunder! Det är ju största fördelen med systemet annars. Just att man kan beställa vad man "vill ha"Nu har jag varit på den lokala butiken och bett dom ta hem 3 st till att börja med
Postad 20 May 2011 - 18:33
Ett knippe Tokyo* anlände idag i hemmet. För nog bli provsmak på lördag så den hinner kylas ner lit, t.h.
Postad 20 May 2011 - 19:01
Postad 20 May 2011 - 22:09
http://valhumlat.blo...summer-ipa.html
Den högra ölen är en av de bästa jag druckit. Otroligt bra öl.Jobbarpolaren tog hem sina favoriter sen han bodde i Australien, ska bli spännande, t.v.
Ett knippe Tokyo* anlände idag i hemmet. För nog bli provsmak på lördag så den hinner kylas ner lit, t.h.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Sgart, 20 May 2011 - 22:08.
Postad 21 May 2011 - 07:34
Då har man något gott att se fram emot till kvällen då!Dags för kvällens smakning:
http://valhumlat.blo...summer-ipa.html
Den högra ölen är en av de bästa jag druckit. Otroligt bra öl.
Sigtuna måste jag testa, den lät intressant när du skev om den
Postad 21 May 2011 - 18:14
Ska bli spännande att se om den har något att ge vid 12-14C.
Tips på temperaturmätare för öl? Finns de med laser känner jag till.
Bifogad fil(er)
Redigerat av maximm, 21 May 2011 - 18:12.
Postad 22 May 2011 - 10:06
Postad 22 May 2011 - 17:20
Wow!! Yetin skulle jag gärna pröva!Hittade dessa på Bangatan i Lund. Någon som beställt in, men aldrig hämtat ut. Ibland har man tur! Pint-size båda två.
Yeti
/Mats
Postad 24 May 2011 - 06:02
Enligt dokumentet -> här <- så låter det som att de inte ens skulle ha stått tillgängliga på hyllorna alls.
Postad 24 May 2011 - 10:12
Vissa hann köpa. En del returnerade sina flaskor. Vet att Schille o Schmak reklamerade sina de köpte. Det var inga problem.Hmm, läser att S:t Eriks sommarale är indragen pga misslyckad produktion, trots det så har jag lyckats köpa mig en flaska häromdagen. Någon som har smakat på sin? Man kan ju ha haft turen att få en som är bra.
Enligt dokumentet -> här <- så låter det som att de inte ens skulle ha stått tillgängliga på hyllorna alls.
Postad 24 May 2011 - 14:05
Systembolaget brukar vara snälla på returer, tex så brukar det var ok att lämna tillbaks efter att bäst föredatumet är passerat. Om det varan finns i ordinarie sort vill säga.Vissa hann köpa. En del returnerade sina flaskor. Vet att Schille o Schmak reklamerade sina de köpte. Det var inga problem.
Postad 24 May 2011 - 21:26
Postad 24 May 2011 - 22:36
Yes. Dom har mer eller mindre öppet köp.Systembolaget brukar vara snälla på returer, tex så brukar det var ok att lämna tillbaks efter att bäst föredatumet är passerat. Om det varan finns i ordinarie sort vill säga.
Postad 25 May 2011 - 09:50
Postad 25 May 2011 - 11:01
Postad 25 May 2011 - 12:54
Imorgon öppnar Köpenhamns ölfestival http://www.beerfestival.dk/. Här är listan på bryggerierna som finns representerade http://www.beerfesti...dex.php?id=3039. Som jag har hört ska det röra sig om ca 800 olika öl som erbjuds för provsmakning. Festivalen håller på i tre dagar så det är mindre än 300 öl per dag, det borde gå.. ;D
Synd att man bor så förbannat långt ifrån, om man jämför med dig iallafall.
Annars hade jag åkt ner och svänkt ett par bägare med dig!
Redigerat av BrittBastard, 25 May 2011 - 12:54.
Postad 25 May 2011 - 14:40
Synd att man bor så förbannat långt ifrån, om man jämför med dig iallafall.
Annars hade jag åkt ner och svänkt ett par bägare med dig!
Det hade varit najs! Har samlat ihop ett litet team som åker över på lördag. Inga MHBare dock...
Postad 25 May 2011 - 18:36
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?