Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 February 2014 - 18:11

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0
Hej!
Jag undrar När kommer HBO Nordic kommer i Appel TV?

Nu finns ju TV4Play där och troligen snart också SVT.
Nu har iaf ett svenskt företag fått in sin platstjänst så nu borde det inte vara orimligt att ni får in er.

Nämn inte AirPlay som är en usel tjänst i jämförelse.

Det är dags att ni på HBO nordic börjar svara på våra frågor här nu!

Med vänlig hälsning,
Tony

Postad 27 February 2014 - 08:28

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hej!
Jag undrar När kommer HBO Nordic kommer i Appel TV?

Nu finns ju TV4Play där och troligen snart också SVT.
Nu har iaf ett svenskt företag fått in sin platstjänst så nu borde det inte vara orimligt att ni får in er.

Nämn inte AirPlay som är en usel tjänst i jämförelse.

Det är dags att ni på HBO nordic börjar svara på våra frågor här nu!

Med vänlig hälsning,
Tony

Tror det har att göra med det låga abonenntantalet. Går inte att jämföra med TV4 Play som delvis kan ses gratis av alla.

Postad 13 March 2014 - 00:11

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Hade det funnits vettig Airplay så hade jag hoppat på, men nu kör de bara mirroring vilket ger en frimärksbild på TV:n.

Postad 25 March 2014 - 23:50

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Finns det någon lisa på serier som har en fortsättning
Upplever att många av serierna inte fortsätter eller är nerlagda
Tyckte tex att Magic City var ganska ok och förväntade mig en säsong 3, men den kommer inte

Postad 26 March 2014 - 07:23

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Tyckte tex att Magic City var ganska ok och förväntade mig en säsong 3, men den kommer inte

Jag brukar kolla på tv.com, där ser du enkelt om serien är nerlagd eller "returning series" (planerad fortsättning).

Postad 26 March 2014 - 08:16

jabris51
  • jabris51
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Till Android finns en app som heter Seriesguide, som innehåller det mesta om serier, avsnittsinformation etc.

Postad 26 March 2014 - 08:23

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna skaffa HBO om det fanns ett vettigt sätt att kolla på det.
Som det är nu känns det inte som dom är så intresserade av att få kunder.

Postad 26 March 2014 - 12:13

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna skaffa HBO om det fanns ett vettigt sätt att kolla på det.
Som det är nu känns det inte som dom är så intresserade av att få kunder.

Hade varit bättre om HBO låtit Netflix ta hand det istället för deras eget misslyckade försök

Postad 26 March 2014 - 15:49

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Ja, fattar inte hur man kan sälja en produkt som är så svår att utnyttja.
Blir ju bara ungdomar som kollar filmer och serier på datorn som blir målgruppen, och dom dras nog inte främst till HBO.

Postad 26 March 2014 - 16:25

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Jag har tyvärr gett upp hoppet helt att det ska komma nåt vettigt från detta

Postad 26 March 2014 - 19:40

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0
Kjell Häglund om HBO Nordic: "Content och teknik i kaotisk disharmoni"

http://www.idg.se/2....tisk-disharmoni

Postad 27 March 2014 - 10:07

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Jag försökte i Telia - Digital-TV-tråden men fick inga som svarade där så jag försöker här också. Det kanske finns någon som ser HBO via Telias IPTV här istället...

Nu börjar det bli dags för nästa säsong av Game of Thrones. Ni som har HBO från Telia, hur tycker ni det funkar? Det finns ett entry i programarkivet som heter "HBO full hd" eller något sådant, betyder det 1080p och 5.1-ljud?

(Japp, jag har försökt söka, men hbo är bara tre bokstäver så det blir bortsorterat som sökterm och man får inga träffar i Telia-tråden. När jag söker på Telia här får jag ett par träffar, men det är ganska inlägg och jag är nyfiken på hur det är i dagsläget.)

Postad 28 March 2014 - 11:25

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Jag försökte i Telia - Digital-TV-tråden men fick inga som svarade där så jag försöker här också. Det kanske finns någon som ser HBO via Telias IPTV här istället...

Nu börjar det bli dags för nästa säsong av Game of Thrones. Ni som har HBO från Telia, hur tycker ni det funkar? Det finns ett entry i programarkivet som heter "HBO full hd" eller något sådant, betyder det 1080p och 5.1-ljud?

(Japp, jag har försökt söka, men hbo är bara tre bokstäver så det blir bortsorterat som sökterm och man får inga träffar i Telia-tråden. När jag söker på Telia här får jag ett par träffar, men det är ganska inlägg och jag är nyfiken på hur det är i dagsläget.)

Det där låter riktigt uselt, om du frågar mig. Borde framgått tydligt och klart i telias programportal!

/S

Postad 28 March 2014 - 11:34

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Jag kör HBO via Telia, 5.1 ljud får jag ut i receivern, 1080p, ? Vet ej, min box är inställd på 1080p. Kanske jag kan kolla i receiverns statusmeny när jag kör igång en serie.
Jag har svårt se skillnad på bilden mellan när man väljer Hd och full HD i menyn. Ljud och bild är kanon i alla fall. Förmdoligen hade jag varit missnöjde som de flesta andra med HBO nordic om jag inte haft det via Telias Box. Har dock sagt upp det nu. får se om jag aktiverar det igen efter att Game Of Thrones börjar

Postad 03 April 2014 - 12:18

frippes
  • frippes
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Kjell Häglund om HBO Nordic: "Content och teknik i kaotisk disharmoni"

http://www.idg.se/2....tisk-disharmoni

Funderade på att skaffa HBO inför Game of thrones. Men har varken Telia eller en Samsung-TV utan tänkte kolla via webben. Stämmer krönikan om HBO som länkats till och går det att få ut 5.1 ljud via webben?

Om inte så återstår enbart att köra den olagliga varianten, för att se GoT utan HD och utan surround, nja funkar inte.

Postad 03 April 2014 - 13:19

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Hur bra funkar Samsungs TV-app?

Postad 03 April 2014 - 14:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hur bra funkar Samsungs TV-app?

Det är väl, typ, den enda lösning om man inte har en Telia-bruk, som faktiskt verkar funka.

Postad 03 April 2014 - 16:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Det är väl, typ, den enda lösning om man inte har en Telia-bruk, som faktiskt verkar funka.

Kanon ju, GoT säsong 4 räddad då :)

Postad 03 April 2014 - 17:54

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Har de någonting annat än vampyr- och kostymserier?? :unsure:

Postad 04 April 2014 - 09:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

De har ju massor av bra komediserier, tex.

Postad 04 April 2014 - 10:07

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 1

Bara säsong 4 av GoT är ju värt 79 kr / månad.

Postad 06 April 2014 - 10:50

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Ligger alla True Detective på HBO Nordic med svensk text nu?
Funderar på att på att ta abonnemang ett par månader nu innan GoT...
Blir kvvallen ok när man kollar på HTPC, eller finns det app till ps4 än?

Redigerat av Garrett, 06 April 2014 - 10:54.

Postad 06 April 2014 - 11:36

Unregistered18f1941b
  • Unregistered18f1941b
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Ligger alla True Detective på HBO Nordic med svensk text nu?
Funderar på att på att ta abonnemang ett par månader nu innan GoT...
Blir kvvallen ok när man kollar på HTPC, eller finns det app till ps4 än?

GoT släpps imorgon ju???? Om du inte visste det??

Postad 06 April 2014 - 11:43

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

GoT släpps imorgon ju???? Om du inte visste det??

Nope... men tack för info. :)

Postad 07 April 2014 - 09:27

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Nu så dök GoT s0401 upp! Måste säga att HBO appen på tvn är helt ok... är inte så mycket för smart TV annars... men netflix och HBO funkar bra på den... men kör hellre netflix från ps4an, blir bättre bild/ljud då... får hoppas att HBO dyker upp snart till ps4an med. :)

Postad 07 April 2014 - 12:08

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Hade det funnits vettig Airplay så hade jag hoppat på, men nu kör de bara mirroring vilket ger en frimärksbild på TV:n.

Det är fullskärms-mirroring, men det suger i alla fall. Hackar som tusan. Hur svårt ska det vara att få till stånd riktig Airplay?

Postad 08 April 2014 - 11:00

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
HBO på min Samsung-TV funkar finfint i alla fall, provade första gången igår.
Riktigt nöjd med både bild och ljud (om än att det var väldigt hög volym).

Postad 10 April 2014 - 12:19

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Har någon kollat på Vikings på HBO Nordic och vet vilken version dom har, klippta eller oklippta?

Postad 10 April 2014 - 12:22

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Har någon kollat på Vikings på HBO Nordic och vet vilken version dom har, klippta eller oklippta?

Visste inte att det fanns olika versioner men jag har sett vikings genom HBO Telia.
Är det bortklippt våld i andra varianten eller vad skiljer?

Postad 10 April 2014 - 12:27

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Visste inte att det fanns olika versioner men jag har sett vikings genom HBO Telia.
Är det bortklippt våld i andra varianten eller vad skiljer?

I USA så visas den på History Channel och där har dom klippt bort alla boobies.

Postad 10 April 2014 - 12:28

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

I USA så visas den på History Channel och där har dom klippt bort alla boobies.

Det är gott om boobies i HBO Nordics version iallaf.

Postad 10 April 2014 - 12:34

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Det är gott om boobies i HBO Nordics version iallaf.

OK, det är bra.

Postad 10 April 2014 - 20:15

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

OK, det är bra.

Hehe

Postad 16 April 2014 - 17:59

maxwall
  • maxwall
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
HBO via Telia riktigt bra. Kör via fiber som är kravet för att få 1080p arkivet. Kollade på GTs01e02 på min 92" duk både ljud och bild är riktigt bra. Kan verkligen rekommendera detta. Viktigt att poängtera att om man går via Telia får du inte möjlighet att använda HBO olika klienter på webb/iOS mm. Utan ska använda Telia play plus som funkar 3av5 gånger än så länge via iOS riktigt irriterande. Samt själv programbiblioteket är riktigt dåligt strukturerat går bara att bläddra ingen sök mm.

Postad 22 April 2014 - 15:09

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

HBO via Telia riktigt bra. Kör via fiber som är kravet för att få 1080p arkivet. Kollade på GTs01e02 på min 92" duk både ljud och bild är riktigt bra. Kan verkligen rekommendera detta. Viktigt att poängtera att om man går via Telia får du inte möjlighet att använda HBO olika klienter på webb/iOS mm. Utan ska använda Telia play plus som funkar 3av5 gånger än så länge via iOS riktigt irriterande. Samt själv programbiblioteket är riktigt dåligt strukturerat går bara att bläddra ingen sök mm.

Har ställt denna frågan många gånger men inte fått svar, men du är ju en som kör via fiber och kör 1080p på Telia. Skulle du kunna kolla efter om det är 1080p@50hz, 1080p@60Hz eller 1080p@24hz som gäller där?

Postad 22 April 2014 - 18:52

maxwall
  • maxwall
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Har ställt denna frågan många gånger men inte fått svar, men du är ju en som kör via fiber och kör 1080p på Telia. Skulle du kunna kolla efter om det är 1080p@50hz, 1080p@60Hz eller 1080p@24hz som gäller där?

på min motorola från Telia väljer man globalt ifall man vill köra 1080p24 eller 1080p25 eller 1080p50 där jag valt 1080p50. Vet inte riktigt hur jag ska kunna svara på din fråga då den antagligen skalar upp alla olika källor oberoende av kvalite till 10p50.

Postad 22 April 2014 - 20:54

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

på min motorola från Telia väljer man globalt ifall man vill köra 1080p24 eller 1080p25 eller 1080p50 där jag valt 1080p50. Vet inte riktigt hur jag ska kunna svara på din fråga då den antagligen skalar upp alla olika källor oberoende av kvalite till 10p50.

Genom att testa flytet vid de olika inställningarna. Vid fel inställning bör du få ett ryck i panoreringar 1 gång per sek. Men har du rätt flyt vid p50 så är det garanterat rätt inställning o det är lagrat i 50 hz.

Postad 28 April 2014 - 12:42

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0
Har precis köpt en Tablet Z vars främsta syfte är surf och film/serier. Kollade på Game Of Thrones igår kväll via den app som finns på Google Play och bildkvaliteten är ju till och från rent ut sagt ett skämt! Pixligt och blockigt i vissa scener medan andra är OK. Läste på deras sida vilka tablets som är godkända - herregud! Några gamla Samsung och Sony och sen står det att eventuellt kan det funka ändå på andra plattor om man har minst 4.0 eller senare av operativet. Haha...vilka pajaser! Den som är ansvarig för deras tekniska lösning kan omöjligt vara kvar i sitt jobb och är han/hon det så är det fanimej hål i huvet på hela företagsledningen. Att kolla på Game Of Thrones via deras android app kändes som att förflytta sig tillbaka till 2005 eller där i kring...

Snälla, säg att jag gör nåt fel och att bilden går att få bättre! Jag tar gärna på mig n00b-hatten och står där med min skam bara jag kan få se Game Of Thrones i acceptabel kvalitet.

Testade även att kolla Oblivion via Viaplays app och det funkade finfint med toppenbra kvalitet. Blev då ännu mer sur eftersom det bevisligen går att snickra ihop något som funkar bra...

Postad 28 April 2014 - 13:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Har precis köpt en Tablet Z vars främsta syfte är surf och film/serier. Kollade på Game Of Thrones igår kväll via den app som finns på Google Play och bildkvaliteten är ju till och från rent ut sagt ett skämt! Pixligt och blockigt i vissa scener medan andra är OK. Läste på deras sida vilka tablets som är godkända - herregud! Några gamla Samsung och Sony och sen står det att eventuellt kan det funka ändå på andra plattor om man har minst 4.0 eller senare av operativet. Haha...vilka pajaser! Den som är ansvarig för deras tekniska lösning kan omöjligt vara kvar i sitt jobb och är han/hon det så är det fanimej hål i huvet på hela företagsledningen. Att kolla på Game Of Thrones via deras android app kändes som att förflytta sig tillbaka till 2005 eller där i kring...

Snälla, säg att jag gör nåt fel och att bilden går att få bättre! Jag tar gärna på mig n00b-hatten och står där med min skam bara jag kan få se Game Of Thrones i acceptabel kvalitet.

Testade även att kolla Oblivion via Viaplays app och det funkade finfint med toppenbra kvalitet. Blev då ännu mer sur eftersom det bevisligen går att snickra ihop något som funkar bra...

Det är väl bara via Samsung SmartTV-app samt Telias box som du kan se HBO i HD?

Postad 28 April 2014 - 13:23

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0

Det är väl bara via Samsung SmartTV-app samt Telias box som du kan se HBO i HD?

Jag skulle nöja mig med "bara" SD, men tyvärr är det betydligt sämre än så till och från...

Postad 28 April 2014 - 19:30

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Hej!

Har problem med min HBO app på min Smart TV. Startade upp appen och skulle starta ett GoT-avsnitt och fick instruktioner och en aktiveringskod.
Sagt och gjort. Gick ut på HBO:s hemsida och aktiverade min Smart TV men när jag går in på appen igen kommer samma instruktioner upp igen.
Finns inget i appen så man kan logga in med sina HBO-lösenord heller.
Hur fasen får man igång det?

EDIT: löste sig

Redigerat av Unregistered8328bdd6, 28 April 2014 - 19:40.

Postad 28 April 2014 - 22:02

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Hbo-appen till Android är genomusel. Det går inte att skifta till HD och bildkvaliteten blir tyvärr därefter.

Postad 29 April 2014 - 08:17

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0

Hbo-appen till Android är genomusel. Det går inte att skifta till HD och bildkvaliteten blir tyvärr därefter.

Problemet är att det inte ens är SD, bilden är betydligt kassare bitvis. Har testat filmer både på Netflix och Viaplay och där är bildkvaliteten jättebra så man undrar vad f-n HBO håller på med. Kommer avsluta mitt abb hos dem...

Postad 29 April 2014 - 21:51

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 1
Fick 14 dagars testperiod (igen..) av HBO förra veckan men sa upp det idag och kände mig nöjd efter att ha spenderat en stund att förklara varför i kommentarsfältet.

Nästan så jag vill ringa in och säga det en gång till.

Postad 30 April 2014 - 15:40

Gasco
  • Gasco
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0

Det är fullskärms-mirroring, men det suger i alla fall. Hackar som tusan. Hur svårt ska det vara att få till stånd riktig Airplay?

Detta är faktiskt helt obegripligt. Borde absolut vara riktig Airplay, men en fungerande fullskärmsmirroring skulle räcka för att få mej till kund. Fick 14 dagar gratis, men detta går inte att titta på, ryckigt och hackigt. Samma skräp som då de inledde för 1 1/2 år sedan, varför händer inget?

Postad 30 April 2014 - 15:44

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Tv-reklam kör dom utav hvete men fixa först plattformen. Det gäller inte att få nya kunder, det handlar om att behålla dom som redan är kunder

Postad 01 May 2014 - 17:27

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0
Som sagt, både Netflix och Viaplay har tekniken för att ge kunderna bra bildkvalitet. HBO har tillgång till samma teknik, men förmodligen är det kompetensen som saknas. Jag gissar på att det är i företagsledningen som det brister...

Postad 01 May 2014 - 17:38

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
På Samsung Smart TV appen ser det skitbra ut, är i HD där... och när man kör HTPC med...
Konstigt att dom inte kan fixa det till tablets osv då?? :unsure:

Postad 01 May 2014 - 21:25

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

och när man kör HTPC med...

Jag körde ifrån en PC nu under testperioden och det ser inte i närheten lika bra ut som på netflix. Och det gör inte viaplay heller för den delen. Enda streamingtjänsten som duger är netflix imo.

Postad 05 May 2014 - 11:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Som sagt, både Netflix och Viaplay har tekniken för att ge kunderna bra bildkvalitet. HBO har tillgång till samma teknik, men förmodligen är det kompetensen som saknas. Jag gissar på att det är i företagsledningen som det brister...

Hur menar du att de skulle ha tillgång till samma teknik? Netflix teknik är knappast till salu och de har enorm utvecklingsavdelning bakom sig. Se deras teknikblogg, tex.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.