Någ precis ett avsnitt där dom röstade på en grej runt bordet. Varför säger dom "nej" på svenska då?
Postad 14 June 2015 - 17:02
Någ precis ett avsnitt där dom röstade på en grej runt bordet. Varför säger dom "nej" på svenska då?
Postad 14 June 2015 - 18:21
Såg nåt program på BBC om massa låneord från vikingarna , bla. Ja, nej, leg, skin mm
Men sen varför dom väljer använda det just där vette fan, men sett i andra engelspråkiga filmer så dyker det upp ibland.
Redigerat av Garrett, 14 June 2015 - 18:26.
Postad 20 June 2015 - 15:54
Nej lol gav upp efter 40 min. Om det finns bara söta tjejer i en tv serie då är något som inte stämmer ![]()
Postad 20 June 2015 - 16:38
Något positivt om Ascension?
Den hittar jag inte på Netflix. Eller är ni ute i stora världen i tittar?
Postad 20 June 2015 - 16:48
Postad 20 June 2015 - 17:26
Hittar Ascension i USA, där finns den på Netflix. Kul om ni som nämner serier/filmer som inte går att se i Sverige säger var de finns.
Postad 20 June 2015 - 18:37
Nån som kollar på Sense 8? Verkar den bra?
Vi betar av Daredevil nu, riktigt bra faktiskt... 10ggr bättre än filmen med Affleck... men det säger kanske inte så mycket, hä hä
Gillar serien Hitills, är på avsnitt 10.
Postad 20 June 2015 - 19:55
Nån som kollar på Sense 8? Verkar den bra?
Vi betar av Daredevil nu, riktigt bra faktiskt... 10ggr bättre än filmen med Affleck... men det säger kanske inte så mycket, hä hä
Sammanfattning:
Snygga skådespelare.
Mycket vackert filmat.
Lite stereotypa karaktärer
I slutändan ett drama som på sätt och vis påminner om Orphan black
men ja, jag kommer titta på resten av avsnitten med.
Postad 20 June 2015 - 20:22
Ingen som råkar ha en DNS som fungerar för USA just nu?, den jag använde har nyligen slutat fungera ![]()
Postad 20 June 2015 - 22:18
Ingen som råkar ha en DNS som fungerar för USA just nu?, den jag använde har nyligen slutat fungera
unblock-us eller unlocator fungerar utmärkt. Du får visserligen betala en slant.
Postad 21 June 2015 - 11:23
unblock-us eller unlocator fungerar utmärkt. Du får visserligen betala en slant.
kan man lita på dem då är ju frågan? för betalar man så vill man ju att det ska funka ![]()
Redigerat av Unregistered03303df7, 21 June 2015 - 11:24.
Postad 21 June 2015 - 11:42
Ja det kan man och jag har unlocator över ett år och har inte sett något stort problem bara då och då några timmar pga underhållning kan man inte bytta till olika regioner men jag är ofta i USA så jag märker inte så mycket störningar.
Postad 21 June 2015 - 17:37
Postad 21 June 2015 - 18:34
kan man lita på dem då är ju frågan? för betalar man så vill man ju att det ska funka
Jag har använt unblock-us i 2,5 år nu. Inga som helst problem. Plus att man kan se alla andra netflix också om man önskar.
Postad 18 July 2015 - 17:22
Postad 19 July 2015 - 09:30
Sense 8,fyfaaan va bra serie..
Helt frälst efter 5 avsnitt...
Kan bara hålla med!
Postad 19 July 2015 - 16:00
Jag var inte såld efter första avsnittet och allt känns bara förvirrat men de lägger sig ganska fort ,när man väl börjar känna de 8
Postad 20 July 2015 - 11:47
Har också nyligen börjat kolla på Sense 8. Sett runt 8 avsnitt. Sambon tycker den är spännande men själv tycker jag inte det händer så mycket. De bara pratar med varandra. Och vad handlar serien om egentligen? ![]()
Postad 23 July 2015 - 13:48
Chef's table
Avsnitten med Magnus Nilsson och Dan Barber. Ingen film eller serie...... Men man blir matsugen och inspirerad,
Postad 23 July 2015 - 21:55
the fall, säsong 2
gillade man ettan blir man inte besviken. riktigt bra!
Postad 25 July 2015 - 19:24
Andra säsongen av Elementary finns nu på svenska Netflix. Gillar denna come back av skådisarna Miller & Liu som bägge fastnade i en hel del skräp innan. Tycker den här TV-serien spöar skiten ur den träiga "Sherlock".
Postad 26 July 2015 - 09:42
Sherlock är ju överlägsen dom andra serierna om samma ämne. Men smaken är ju som baken ![]()
Postad 28 July 2015 - 15:54
Postad 28 July 2015 - 17:26
Tror bestämt jag såg att den fanns där häromdagen men bläddrade snabbt förbi då den inte intresserade mig.
Postad 28 July 2015 - 18:40
Ganska säker på att jag såg Hunger games mockingjay dyka upp någonstans men nu minns jag inte och får inte fram något när jag söker. Någon?
Sök du själv lol
Postad 28 July 2015 - 19:27
the fall, säsong 2
gillade man ettan blir man inte besviken. riktigt bra!
Har börjat titta på den nu (1) och blev inte besviken :-)
Postad 28 July 2015 - 20:09
Postad 29 July 2015 - 11:03
Sherlock är ju överlägsen dom andra serierna om samma ämne. Men smaken är ju som baken
Granada serien med Jeremy Brett är överlägsen alla andra. ![]()
Synd att den inte finns på Netflix.
Postad 29 July 2015 - 14:17
Granada serien med Jeremy Brett är överlägsen alla andra.
Synd att den inte finns på Netflix.
Kan bara hålla med. Jeremy Brett är den bästa Sherlock någonsin. Jag har den första complete collection DVD-boxen av den serien. Den var snordyr när den kom, ett fåtal avsnitt hade signal-glitchar i sig och man hade lyckats med konststycket att trycka upp skivorna med avsnitten i fel ordning (inte samma ordning som de sändes på TV), men serien var fortfarande jävligt bra.
När det gäller "Sherlock" så har jag bara sett första säsongen och en bit in på andra. Problemet jag hade med den serien, förutom en del riktigt sunkigt skrivna och genomförda avsnitt, var att man hade i princip tagit Sherlock Holmes handling och figurer och applicerat dom i nutid på ett alldeles för enkelt sätt. Det kändes som att jag lika gärna kunde sätta mig ned och titta på "originalet" med Jeremy Brett igen. Grejen med "Elementary" är att man tar sig rätt stora friheter med ursprunget så att man som tittare faktiskt blir lite överraskad, samtidigt som jag tycker att man lyckas behålla mycket av kärnan av Sherlock Holmes i rollpersonernas uppbyggnad, känslor och hur de tänker. Att de gjorde dr Watson till kvinna var banne mig ett genidrag och en mycket bättre modern variant än en smart phone-beroende Sherlock och en bortkommen dr Watson tillbaka från Afghanistan, imho.
Redigerat av limpet, 29 July 2015 - 14:22.
Postad 30 July 2015 - 15:37
Redigerat av budwhite, 30 July 2015 - 15:38.
Postad 30 July 2015 - 17:21
Tusan vad snabbt filmer försvinner nu. Hittar inte Homesmen med och av Tommy Lee Jones längre. Den har inte varit uppe i många veckor innan den försvann
Och jag som hade tänkt att titta på den.
Postad 01 August 2015 - 13:17
Nu har jag sett klart The Fall (säsong2) och det tillhör en av favoriterna ![]()
Redigerat av mcmike, 01 August 2015 - 13:21.
Postad 02 August 2015 - 18:24
någon som vet om det finns någon bakserie på netflix? har för mig jag har sett det. Typ ett matlagningsprogram där dom tävlar mot varann, fast tror bara detta var efterrätter eller bakverk
Postad 12 August 2015 - 09:05
någon som vet om det finns någon bakserie på netflix? har för mig jag har sett det. Typ ett matlagningsprogram där dom tävlar mot varann, fast tror bara detta var efterrätter eller bakverk
Det finns dokumentärer om diverse, men den typen av "vanliga" TV-program finns det inte mycket av på svenska Netflix. Möjligen amerikanska.
Nästa Marvel-serie som får premiär blir Jessica Jones. Den har fått lite info, skådisar samt bild på Netflix. Nu väntar vi på en trailer också! Jag följer med spänning Marvel/Netflix-samarbetet och hittills har de lyckats bättre än förväntat.
Redigerat av agpath, 12 August 2015 - 09:05.
Postad 13 August 2015 - 09:52
Någon som vet när tredje säsongen av The Americans kan tänkas dyka på på svenska netflix?
Postad 13 August 2015 - 12:51
Någon som vet när tredje säsongen av The Americans kan tänkas dyka på på svenska netflix?
Det vet jag inte, men j*vlar vad bra det är!
edit: huh, censur på minhembio? Visste jag inte.
Redigerat av distortion2, 13 August 2015 - 12:52.
Postad 15 August 2015 - 21:00
Glad överraskning och stor nostalgi: Fragglarna finns nu på svenska Netflix!
Lite halvsunkig standard definition på bilden, men den duger. Svenska dubben.
Postad 16 August 2015 - 10:11
Tänkte tipsa om att tyska och schweiziska Netflix har tv-serier som Warner distribuerar Big Bang Theory, The Mentalist etc. Oftast med engelsk textning också.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 filmer
28 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?