Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15633 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 September 2018 - 23:09

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 1

Lost city of Z(zzzzz) ...

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Jösses, ja j*vlar. Jättejättejättejättemycket för lång. Och vafan. ****. Jag varken somnade eller stängde av, utan tänkte att det skulle hända nåt nångång.. Men det gjorde det inte. Trodde det skulle vara någon form av upptäcktsresandeskildring, men det var ju fan ett brittiskt adelsdrama från 1964. Så åkte de iväg och när det nästan började hända nåt som kunde tänkas bli intressant så blev det 107åriga kostymnissar med överklassbrittiska igen. s*tan så kasst. Fy fan. Så besviken på mig själv att jag trodde filmen skulle lyfta. Det enda som saknades för att göra filmen briljant värdelös hade varit om de hade haft golvtraseperuker på sig också.

Såg den på netflix och är nog hittills den enda film jag gett tummen ner. Annars brukar jag undvika detta för att filmen kanske inte var riktigt så genomusel att den förtjänar en tumme ner.. men denna. Fy fan.

I klass med Ringaren, en iransk film från ca 1999 om en pojke som hörde ödessymfonin i kastruller.

0/10

edit: George: allt är förlåtet, dina dialoger är så mycket intressantare än jag trodde; nu när jag fått perspektiv på tillvaron! 

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 16 September 2018 - 07:47.

Postad 16 September 2018 - 06:53

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0
Klämde in ytterligare en rulle igår, 1/10 surfvågor. Helt utan idé och tanke. Och jag brukar ändå gilla b-filmer. Den här går Inte att rekommendera på något sätt, alls.

Bifogad fil(er)

Postad 16 September 2018 - 09:59

drue
  • drue
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Såg Dunkirk igår, på Netflix. Tycker både bild och ljud fungerade mycket bra trots begränsade dataströmmen, och filmen i sig är av klassiskt Nolan-snitt: vansinnigt välgjord, snygg, välberättad och överlag enormt kompetent film. Kanske saknar det där sista för att få 10/10, men efteråt känns det verkligen som man har spenderat två timmar i ett krig.

9/10

Postad 17 September 2018 - 09:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Unga Astrid på bio.

Den här historien har berättats i mängder av biografier och dokumentärer genom åren så jag trodde att jag skulle vara förberedd.

Men inte. Den här historien går på djupet och man får insikt i detaljer i Astrids liv som tonåring/ung kvinna på ett sätt som berör på ett sällan skådat sätt. Det här är ett mästerverk som ger en insikt och en förståelse för Astrid Lindgren och det hon skrev. Nu förstår jag var mörkret i hennes berättelser kommer från. Skådespeleriet är magnifikt och unga Alba August gör en insats som är helt makalös. Senast syntes hon för övrigt i den danska The Rain.

Redigerat av agpath, 17 September 2018 - 09:51.

Postad 21 September 2018 - 22:14

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 1
Wind river på Bd

Inte så bra som jag hoppats på. Jag är inget fan av Jeremy Renner och blev inte så imponerad denna gång heller. Tyckte det överlag var rätt stolpigt skådespeleri och manuset var inte heller av toppklass. Sammantaget en okej rulle men inte mer.
Betyg 5/10

Postad 23 September 2018 - 08:27

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0

Black Panther

Standard-superhjälte-rulle. Lite nytt i form av hjälte och ställe där den utspelar sig men samtidigt inget nytt alls. Funkar för stunden men inte så mycket att lägga på minnet. 2 av 5.

Avengers Infinity War

Jodå, helt ok. Räddas lite av att Guardians of the Galaxy är med då de andra superhjältarna är lite träiga. Höga insatser som jag hoppas är permanenta men som garanterat inte är det. Kul med en intressant skurk för en gångs skull. Stabil 3:a av 5.

Solo: A Star Wars Story

Bra film med bra Star Wars-känsla. Fina insatser av skådisarna som är med men jag hade gärna lärt känna karaktärerna bättre, vilket är ett problem som alla de nya Star Wars-filmerna dras med tycker jag. Kul action, humorn funkar mestadels och bra effekter. Dock så är filmen bokstavligt talat för mörk för sitt eget bästa, konstigt stilval med så mörk bild. Stark 3:a av 5, alternativt svag 4:a.

Postad 23 September 2018 - 10:55

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Smög in på den lokala biografen igår för att se Searching. En traditionell thriller om hur en fars sökande efter sin försvunna dotter utvecklar sig, men filmat på ett högst otraditionellt sätt. Tittaren får följa historien utifrån en datorskärm, det är via chat-fönster, facetime, och videoklipp i olika varianter som för storyn framåt. Vissa kommer garanterat inte uppskatta detta, men jag upplevde det inte alls som ett problem. Storyn i sig är inte spektakulär på något vis, men det är ett bra tempo och ett par vändningar som håller spänningen uppe filmen igenom. 

En svag 4 av 5 i betyg.

Postad 29 September 2018 - 23:21

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3394 inlägg
  • 0

Apocalypse now.

https://www.imdb.com/title/tt0078788/

10/10

Blir alltid lika överraskad av hur bra denna film är. Nästan 40 år gammal så borde den i.a.f. rent tekniskt kännas lite åldrad, men icke. Två och en halv väl spenderade timmar!

Postad 30 September 2018 - 08:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Cardboard Gangsters (Netflix)

En grymt bra film som skildrar det tuffa gatulivet för att överleva .

4/5 Färjestadare

Postad 30 September 2018 - 10:16

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0
Destination Wedding...-

Vilken fantastisk film. Dialogen är total och ruskigt närvarande. Antingen hata eller älska. Handlar om två människor som träffas inför ett bröllop och ingen av dem kan ens tro på relationer. Hela filmen handlar dessa två och hur de interagerar. Ingen annan skådis för en dialog. Klockren dialog. Länge sedan jag skrattade och kände med karaktärerna i filmer på detta sätt. Det ger självklara 9 av 10 flygplatser för filmen.

Redigerat av PML73, 30 September 2018 - 10:30.

Postad 30 September 2018 - 11:26

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

I brist på annat att göra så passade jag på att se A Simple Favor igår. En thriller i standardsnitt om en person (Blake Lively) försvinnande och hennes nye bäste vän (Anna Kendrick). Inga gigantiska twist-vändningar för att lura publiken, men några små som inte direkt chockar när dom kommer. Det är en helt okej film där de båda huvudkaraktärerna är riktigt bra i sina roller, dessutom råkar dom ju vara väldigt attraktiva. Lite cool fransk musik för att vara lite annorlunda. En okej film som får 3/5 i betyg. Ingen mening att betygsätta bild och ljud då det inte är en sådan film. Inget måste att se på bio.

Postad 30 September 2018 - 16:40

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

• 491 inlägg
  • 0

Mandy, jag tycker den va riktigt j*vla bra.

Snyggt som fan, blodigt och grymt bra soundtrack.

10/10 från mig.

Redigerat av Unregistered153fb7ca, 30 September 2018 - 17:17.

Postad 01 October 2018 - 20:41

logh
  • logh
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

"Saving Private Ryan" 4K på en LG OLED B6 65" och en Oppo som spelare för 4K UHD-disken.

Herregud, vilken skärpa! Riktig bio-känsla över källmaterialet, Atmos-spåret är också ruggigt bra.

Denna film ensam gör att en uppgradering till OLED och 4K är en icke-fråga för mig. Har ni chansen, se denna version!

Postad 05 October 2018 - 23:58

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Någon som ska se a star is born idag?

av någon anledning är jag överdrivet sugen på att se filmen. Längesen jag kände så :)

Ska dock inte se den idag. 

Jag såg den på förhandsvisning i tisdags. Det är nog den bästa filmen jag sett på länge. Den uppfyllde alla mina förhoppningar.

Postad 06 October 2018 - 00:39

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3394 inlägg
  • 0

Ska dock inte se den idag. 

Nu ska jag vara uberdryg och påpeka det uppenbara: posta inte idag då!

Postad 06 October 2018 - 12:00

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3394 inlägg
  • 2

Tråden är ju till för att ge tips om (eller varna för) filmer man just sett. Det spårar ju ur om man gör om den till en allmän diskussionstråd om filmer man inte ens sett.

Att skapa en egen tråd om filmen känns rimligare för min del ;)

Postad 06 October 2018 - 12:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Tråden är ju till för att ge tips om (eller varna för) filmer man just sett. Det spårar ju ur om man gör om den till en allmän diskussionstråd om filmer man inte ens sett.

Att skapa en egen tråd om filmen känns rimligare för min del ;)

jag ber om ursäkt. 

Har tagit bort nu.

Postad 06 October 2018 - 16:31

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Jag var och såg A Star is Born i Tisdags och tyckte den var bra, riktigt bra. Men, det är något som saknas för att det ska bli en riktig klassiker. Det är ju en musikfilm med stort fokus på musiken, inga konstigheter, men jag upplevde det som att jag hade velat haft lite lite till rent karaktärsmässigt - varför dom gör som dom gör typ. Det visas till viss del, men jag skulle gärna velat haft lite extra på story/karaktärs-delen.

En 4/5 - så en riktigt bra film alltså.

Postad 06 October 2018 - 20:47

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Följer upp lite snabbt med dagens upplevelse - Venom. Det här var ju inge vidare. Massor av yta och väldigt lite innehåll för att uttrycka det kortfattat. En hel del mycket svaga insatser av de inblandade skulle jag säga och en otroligt tunn story att bygga allt på. 

En svag tvåa av fem - svårt att avgöra om den här eller senaste Rovdjuret är sämst, på den nivån är det. 

Postad 06 October 2018 - 22:39

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Följer upp lite snabbt med dagens upplevelse - Venom. Det här var ju inge vidare. Massor av yta och väldigt lite innehåll för att uttrycka det kortfattat. En hel del mycket svaga insatser av de inblandade skulle jag säga och en otroligt tunn story att bygga allt på. 

En svag tvåa av fem - svårt att avgöra om den här eller senaste Rovdjuret är sämst, på den nivån är det. 

Vi såg Venom igår. Den var väl ok men inte så mycket mer. Det kanske är jag som är trög men det var svårt att förstå varför vissa karaktärer gjorde och tyckte som de gjorde. Man hade kanske större behållning om man var mer insatt i Spindelmannen och hans värld.

Däremot så fick man se en snutt från kommande Spider-Man: Into the Spider-Verse och den tror jag mer på.

Postad 07 October 2018 - 10:02

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
The Equalizer 2 (2018)

Långt ifrån lika bra som ettan, jag hade tom svårt att fatta motivet bakom det skurkarna
gjorde, och då är det illa ... ;)
Att slutscenen dessutom är utdragen (som i tex Pale Rider, men där var den iaf j-igt bra)
och sker i en storm (!) känns ännu mer meningslöst. All placeringsreklam stör också. Spara pengarna, och streama när den
kommer på någon av dessa tjänster.

Skyscraper (2018)

Ta CGIn från Rampage och San Andreas, sätt eld på en digital skyskrapa, släng in några
skurkar (vars ledare som heter Botha, ska prata med svensk brytning, är en dansk skådis, men låter precis som en
sydafrikan), så har man en dålig actionversion av Skyskrapan Brinner. Värd knappa 1/5.

Redigerat av frollic, 07 October 2018 - 20:29.

Postad 07 October 2018 - 10:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

The Mountain Between us ( iTunes)

Den var lite för förutsägbar och ganska händelsefattig. Hunden får nog anses vara glimten i filmen :)

2/5 Färjestadare

Postad 07 October 2018 - 11:04

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0
Uncle Drew,

Skön enkel söndagsbasketrulle. Kul att så många stjärnor är med. Inte minst fyrfaldiga OS-mäster innan i laget. Kul som fasen.

4 av 5 3poängare.

Postad 07 October 2018 - 21:53

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Hold the Dark - otroligt meningslös och seg film. Nästan provocerande. Pretentiöst utan substans. Vackra miljöer och fina vargar kunde inte rädda detta sömnpillret.
Betyg: 1/5

Postad 08 October 2018 - 12:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Vi såg Venom igår. Den var väl ok men inte så mycket mer. Det kanske är jag som är trög men det var svårt att förstå varför vissa karaktärer gjorde och tyckte som de gjorde. Man hade kanske större behållning om man var mer insatt i Spindelmannen och hans värld.

Däremot så fick man se en snutt från kommande Spider-Man: Into the Spider-Verse och den tror jag mer på.

"Spindelmannen" får väl inte ha att göra med Sonys värld sedan han flyttade till sina polare i Disney?

Postad 08 October 2018 - 19:01

logh
  • logh
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

"Operation Finale" på Netflix.

Stabil 3/5 där vi följer Mossads jakt på Adolf Eichmann i Argentina.

Inte den bästa film man sett som är "based on a true story" men långtifrån den sämsta!

Postad 10 October 2018 - 23:28

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

The Catcher Was a Spy

Baserad på verkliga händelser om Moe Berg, en professionell baseball spelare som agerade spion åt USA under andra världskriget. Fått lite blandad kritik så hade inga jättehöga förväntningar men tyckte faktiskt den var helt ok. Flera bra skådisar med också.

Definitivt sevärd.

6,5/10

Bifogad fil  thecatcherwasaspy.jpg   135.26K   0 Antal nerladdningar

Postad 13 October 2018 - 20:05

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4200 inlägg
  • 0

First Man i salong 1 på Filmstaden Scandinavia.

Betyg 3 av 5

Jag såg IMAX-versionen, och kan berätta att det var fina IMAX-scener av ett stilla månlandskap, scener som varade i några minuter. Visst, de var vackra, men jag hade nog väntat mig mer av en IMAX-version av filmen.

Resten av First Man (typ 99%) visades på IMAX-duken i det det gamla vanliga 2.35:1 formatet (Spara dina slantar alltså!)

Fint foto för övrigt, i en närapå dokumentär stil. Jag gillade det :)

First Man är ett fint drama, lite som The Right Stuff minus de flesta actionscener.

Det finns inget att klaga på gällande skådespelarinsatserna, och jag fällde faktiskt några tårar under filmens gång.

Sammanfattningsvis en helt okej rulle att se en eftermiddag då man inte har något annat att göra.

Redigerat av FEA, 13 October 2018 - 20:06.

Postad 13 October 2018 - 22:16

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Antman and the wasp

Ett stort NEJ!

Gillade inte första och än mindre denna.

Postad 13 October 2018 - 22:20

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
”The Post” på Bd

Mycket välgjord men jag tyckte den gick lite på halvfart. Bra skådespel över lag

Betyg 6.5/10

Postad 13 October 2018 - 22:43

zephir
  • zephir
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Pacific rim II.

Nej, det här var inte roligt. De laddade på på så mycket med CGI och ljudeffekter att de glömde manus, regi och skådespeleri. Tyvärr inte så ovanligt nu för tiden men inte mindre störande för det.

Kan tillägga att jag gillar både genren och ettan så jag tillhör rätt målgrupp.

Det var bara dåligt hantverk helt enkelt.

/r

Postad 14 October 2018 - 06:56

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Pacific rim II.

Nej, det här var inte roligt. De laddade på på så mycket med CGI och ljudeffekter att de glömde manus, regi och skådespeleri. Tyvärr inte så ovanligt nu för tiden men inte mindre störande för det.

Precis som första filmen då, minns att jag somnade när jag såg den på bio.

The Accountant 3 av 5

Helt ok men filmens twist om det nu var tänkt att det skulle vara det var galet förutsägbart.

91%2BGhajtXeL._SX342_.jpg

Beyond the Reach 1.5 av 5 

Meningslös lågbudget där den stora kostnaden var Douglas lönekuvert. Väldigt klyshig och ett inte helt oväntat men ett fånigt och osannolikt slut.

220px-Beyond_the_Reach_poster.jpg

Postad 18 October 2018 - 01:28

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

• 491 inlägg
  • 0

Apostle, på Netflix.

Jävligt bra film.

Redigerat av Unregistered153fb7ca, 18 October 2018 - 01:32.

Postad 18 October 2018 - 11:25

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Apostle, på Netflix.
Jävligt bra film.

Många ångestladdade skrik i den trailern ;)

Postad 18 October 2018 - 15:03

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Tyckte den va skitdålig faktiskt...  :o 

Postad 19 October 2018 - 08:59

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

• 491 inlägg
  • 1

Tyckte den va skitdålig faktiskt...  :o

Jag kollade om filmen i nyktert tillstånd, då va den inte lika bra.

En svag 5/10

Postad 19 October 2018 - 10:05

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Jag kollade om filmen i nyktert tillstånd, då va den inte lika bra.
 En svag 5/10

:D :D :D :D

Postad 20 October 2018 - 11:58

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Anon

Usch, den här var inte bra i mitt tycke. Cool look i filmen som ändå blir tråkig. Aktuellt ämne i dessa tider av övervakning i samhället med all smart teknik, men utfört på ett riktig trist sätt. Trots att filmen klockar in på dryga 1,5 h så kändes den väldigt mycket längre. Rekommenderas inte
Betyg 1/5

A prayer before dawn
En ganska brutal film om en engelsman som hamnar i thailändskt fängelse och har thai-boxningen som en väg för att överleva.
Filmen var inte riktigt vad jag hade förväntat mig men ändå sevärd. Joe Cole är bra i huvudrollen även om replikerna inte är många. 
3/5

The Post

En bra film om den första kvinnliga tidningsutgivaren i USA i en tid där kvinnans plats i styrelserummen var långt ifrån en självklarhet.
Intressant ämne om vietnamnkriget och påtryckningar mot tidningarna från stadsmakten.

3/5

Postad 21 October 2018 - 22:17

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 1

Såg SOLO under kvällen och den var ju riktigt bra.

Hade gärna sett en fortsättning på denna.

4/5 i betyg.

Postad 22 October 2018 - 20:24

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

• 491 inlägg
  • 0

Kollade på The night comes for us på netflix.

Jag tycker den va jävligt bra.

Är helt klart bland det blodigaste och mest våldsamma jag sett.

Helt enormt våldsam film.  

Postad 22 October 2018 - 20:41

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 1
The hitmans bodyguard på Viaplay.
Rolig till tusan. 4 av 5.

Postad 23 October 2018 - 09:35

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 2
Skyscraper. Mycket action och CGI,och helt värdelös. 1/5

Postad 24 October 2018 - 21:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Hurricane Heist

Sämsta filmen jag har sett på länge. Lövtunn och provocerande dålig story, dåligt skådespeleri, CGI som stundtals är i nivå med en Asylum-produktion, och dessutom har de tagit bort Atmos-ljudet på den svenska releasen. Kvar finns en helskum DTS HD-mix med dålig djupbas.

Rampage var ett mästerverk i jämförelse ;)

1/5

Redigerat av Ageve, 24 October 2018 - 21:18.

Postad 28 October 2018 - 08:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Annabelle Creation

En värdig uppföljare helt i min smak, gillade den skarpt. Får nog bli en vecka innehållande movies av denna kategori, blev inspirerad👻

4/5 Förjestadare

Redigerat av mcmike, 28 October 2018 - 08:53.

Postad 29 October 2018 - 15:09

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0

Såg Summer of 84 i natt.

Riktigt bra film.

Hoppas skaparna gör mer film då jag gillade deras Turbo Kid också.

Postad 29 October 2018 - 15:47

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0
The Next Three Days, 2010.

Hade inga förhoppningar alls på denna rulle. Och efter de första tio, än lägre... Men vilken film. En dark horse. Spänning in i sista sekund.

4.5/5 Knappar.

Postad 30 October 2018 - 16:56

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0

A quiet place 2/5.

Inte bra alls tyvärr någonstans.

Postad 30 October 2018 - 17:26

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3255 inlägg
  • 0

Hurricane Heist

Sämsta filmen jag har sett på länge. Lövtunn och provocerande dålig story, dåligt skådespeleri, CGI som stundtals är i nivå med en Asylum-produktion, och dessutom har de tagit bort Atmos-ljudet på den svenska releasen. Kvar finns en helskum DTS HD-mix med dålig djupbas.

Rampage var ett mästerverk i jämförelse ;)

1/5

fan va skummt, då måste dom har satt ett rejält filter på basen i dts hd mixen, för enligt denna: https://i.imgur.com/aERjZvz.png

så är ju basen så bra den kan bli...... usch då, bra du sa ifrån, denna var en av de filmerna som låg i listan som köpfilm till black friday(enbart för basen då), men då skippar jag den.... TACK!

-----------------

atmos ljudet:

"From the very first (pre imagery) rumble of thunder and other storm sounds, The Hurricane Heist regularly engages the Atmos channels of its blistering Dolby Atmos track. The sound mix here is a whirlwind in and of itself, with huge sweeps of sonic data wafting overhead and some of the most forceful LFE I've personally experienced in any action adventure movie."

----------------

Synd att dts hd mixen är skit...... uschhhh

Redigerat av hundrakg, 30 October 2018 - 17:34.

Postad 30 October 2018 - 17:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
The foreigner på cmore med Pierce Brosnan och Jackie Chan. En trea.

Postad 31 October 2018 - 09:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

fan va skummt, då måste dom har satt ett rejält filter på basen i dts hd mixen, för enligt denna: https://i.imgur.com/aERjZvz.png

så är ju basen så bra den kan bli...... usch då, bra du sa ifrån, denna var en av de filmerna som låg i listan som köpfilm till black friday(enbart för basen då), men då skippar jag den.... TACK!

Ja, det var därför jag köpte den, men DTS HD-mixen är kass som sagt. Inte bara basen, utan hela mixen låter som en dålig konvertering från Atmos. Men de sparade väl några kronor...

Redigerat av Ageve, 31 October 2018 - 09:38.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.