I samma rum 89Mb/s ner och 70Mb/s upp.
Redigerat av Unregistered710b3906, 17 February 2012 - 09:36.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 17 February 2012 - 09:35
Bagarn, jag speed testade med 10 meter och 3 väggar emellan så får jag 39Mb/s ner och 36Mb/s upp.
I samma rum 89Mb/s ner och 70Mb/s upp. Redigerat av Unregistered710b3906, 17 February 2012 - 09:36. Postad 17 February 2012 - 10:00
En snabb fråga till Inoiterna, finns det nån särskild anledning varför skärningspunkten är en meter (give or take) framför lyssnaren förutom bredare sweetspot?
Postad 17 February 2012 - 10:42 Hur menar du? Postad 17 February 2012 - 10:57 När man kollar Inos produkter så verkar dom alltid vara invinklade så pass att huvudet på triangeln är ca en meter framför lyssnings positionen, varför undrar jag då? Enbart för bredare sweetspot eller finns det någon annan fördel? Antar även att man kör på 1.18 standarden. Postad 17 February 2012 - 11:20 Men fortfarande inget svar på min fråga..... Postad 17 February 2012 - 11:56 Bredare sweetspot och mindre problem med sidoväggarna skulle jag tro är främsta orsakerna. För min del så känns det skumt att så många hifi-affärer och mässor har högtalare som inte är invinklade alls! Postad 17 February 2012 - 12:48
Det låter bäst vid en viss inv inkling och detta kan variera från rum till rum
Ibland låter det bäst med att ha dom mer utvinklade och ibland mindre än "rakt på". Detta hänger naturligtvis på en kopmbination av lyssningsavstond, avstond till sidoväggarna och vad mer som dämpar reflexerna på sidoväggarna, alltså hur mycket fördel detta blir... bäst är att lyssna och testa, som sagt kan variera ganska friskt
Redigerat av DVD-ai, 17 February 2012 - 12:48. Postad 17 February 2012 - 13:41
Tackar för bra svar
Postad 17 February 2012 - 17:17
DSC00271.jpg 26.28K
0 Antal nerladdningarKvalitetsverktyg...
DSC00268.jpg 35.92K
0 Antal nerladdningarSpackel...
DSC00270.jpg 39.24K
0 Antal nerladdningarGrundat en gång Postad 17 February 2012 - 18:08
Mina i56 är så invinklade att man kan tro att lyssningsplats är där duken är. Postad 17 February 2012 - 18:16
När jag haft XXX-ägare här så vinklar jag in högtalarna, så att dom inte ska bli
omskakade i sin världsbild. punkten är ca 1m bakom skallen. 1,18 håller jag dock benhårt på, Postad 17 February 2012 - 18:18
Det löste sej tyvärr av sej självt.. Igår fick jag en avi att jag hade paket att hämta. Avsändaren var Telia. Jag ringde till kundtjänst efter frukost. Fanns inget bra alternativ för mitt ärende så jag chansade. Satt i kö i tio minuter innan jag kom fram. Jag frågade vad det var i paketet dom hade skickat till mej med postförskott på 599 spänn. Den förste förklarade att det inte var honom jag skulle prata med, utan kopplade mej vidare. Ny telefonkö.. En kvart.. Den andra som svarade undrade varför jag hade blivit kopplad till honom, då han inte hade något med det att göra, men att ha skulle koppla mej vidare.. Ny telefonkö.. Tjugo minuter.. Vid det här laget var jag väl minst sagt "smått" irriterad, så när människan svarade så sa jag direkt att jag hoppades att jag inte blivit felkopplad igen, för då jävlar fick han springa med sitt jävla headset till sin kollega som verkligen hade koll på skiten. Som tur var hade jag kommit rätt. Jag undrade vad det var i paketet som hade kommit ? Häromdagen fick jag ju nätverksswitch och tv-box. Han svarade att det var en router. Jag förklarade artigt att jag inte beställt någon jävla router. Då knapprade den fan på datorn och sa att, jo jag hade visst beställt en sån. I BÖRJAN AV OKTOBER när jag tecknade avtalet !!? Då jävlar... Jag var tvungen att slänga på luren för att inte ge den stackarn en skopa.. Så nu var jag och hämtade ut en Belkin N600 DB. Har inte en jävla aning om vad det är för jävla skit... Postad 17 February 2012 - 18:30 Har för mig det var så dina var uppställt när jag var där. Tror även vi kanske satt lite för nära dem, har för mig ljudet var väldigt "på" då. Postad 17 February 2012 - 18:49
Skoja bara! Jag får inte mycket besök här ute. Polarna tycker det är för långt ut på landet. Dom gånger jag haft besök så har jag vinklat jag in för att ge en någorlunda upplevelse för alla. Men i och med att hornen står rakt upp som råttpittar, så är sweetspot extremt liten. Helt OK för mina behov, men långt ifrån en högtalare för socialt umgänge. Ställer in vinklarna med en gammal rip (B&W tror jag) med 7 trumslag. Ser fortfarande fram emot en demo av din rigg. Ett stop på årets mc-semester kanske? Redigerat av Bongo_Mongo, 17 February 2012 - 18:49. Postad 17 February 2012 - 19:11
Jo jag var rejält skeptisk då vi besökte dig, men det var ju helt klart så dom spelade bäst. Postad 17 February 2012 - 20:36
Instämmer i kören om att det var mycket trevlig läsning Brallsson!
Palle: Ja, de där snabbtvingarna har vi 2st av här hemma. Den ena är pajj och den andra går knappt att spänna med. Helt värdelösa! För övrigt spelar jag skivan med Avatar låtarna och ska ta en go grogg snart. Skål grabbar Postad 17 February 2012 - 20:41
Blir nog en laphroaig när jag kommer hem ifrån jobbet, slutar 21 och skall dit kl 08 igen.
Skål, om en liten stund då Postad 17 February 2012 - 22:23
Härlig kväll!
Svart Metal Svart Öl Svart kaffe Och Cola, det e ju lite svart En svart kväll helt enkelt med goda vänner, musiken flödar med hjälp av följande. Ett par Behringer aktiva monitorer med 8" midd/mellanregister, delade aktivt vid 80Hz med ett Centec Filter mot 2st XTZ moduler. Signalkälla är dator med extern ljudkort. Låter mycket trevligt, inte det neutralaste, men jävligt kul å lyssna, helt klart bra egenskaper och det går att spela högt utan störande disst ! Skål på er grappar ! Postad 17 February 2012 - 22:48
Skål på dej din semesterfirare !! Postad 18 February 2012 - 02:20 Absolut, bara skicka PM eller sms när du vet ungefär datum så är du välkommen. Jag står för ölen och resorben Postad 18 February 2012 - 18:25
Det är skandal att jag inte varit hem till dig än Karlsson, vi pratade om detta för ett tag sedan om du kommer ihåg.
Ca 2.5 mil emellan bara men ändå så svårt att få tummen ur.. Nu har jag fått nys om att du är (förmodligen) kollega till min svärmor också Postad 18 February 2012 - 19:46
hehe, ja, det är bara att svänga förbi. Kanske jag får fingret ur och fixar placeringen av högtalarna (är lat).
Hmm, fd kollega då eller? Eftersom den arbetsplatsen jag är på nu har inte någon tjej/kärring Postad 19 February 2012 - 12:35 Bruket, hon & hennes gubbe tölade om en Mathias karlsson som bor i lägenhet i skoghall, och som hade en sjudundrans stereo. Kan väll inte finnas fler? Postad 19 February 2012 - 23:53
Immortals är min nya ljudreferens.
Det var såna groteska mängder bas, men samtidigt finns det MÄNGDER av information i surrkanalerna. Bra film för övrigt. Skönt att slippa barnvarianterna där svärdet är som nytt fast dom precis huggit av ett huvud. Postad 20 February 2012 - 19:52
Efter att mina lådor stått tomma mkt för länge i ett hörn tog jag (vi) äntligen tag i det i lördags.
Lite schysst musik, bira och glatt humör fixar det mesta. Inga större missöden (bara lite fasvändning på ena basen som ställde till ett mkt litet huvudbry) spelar dom nu med ganska så, hmm.... skaplig kraft. Trodde på förhand att det skulle bli rejäl bas men kanske inte SÅ MYCKET Har inte testat så mkt än men det lilla jag spelat ruskar om rummet ordentligt! Blir en ordentlig test i helgen så jag återkommer med mer utförlig utvärdering senare i veckan. Bifogar en bild på mina förra basar, 1st JBL 10" och 1st Noname 12" och den nybyggda bestående av 1st Tempest X 15" (som jag kör 2st av) (Vissa kanske har sett den basen förr i form av dom mytomspunna Toarullarna) Vill rikta ett stort hjärtligt tack för hjälp, lån, spark i röven osv till min Bror. TACK!! Bifogad fil(er)Postad 20 February 2012 - 19:57
Jag har noll koll i sammanhanget men just i sammanhanget vet jag att det faktiskt står utförligt på pappret om mina högtalare att de är gjorda för att inte spelas vinklade. Sen om det ändå låter bättre att ha dom inåtpekande eller inte har jag som sagt ingen aning om men det är ju lite lustigt att tillverkarna skriver som om det inte vore så Kanske Postad 20 February 2012 - 23:04
Testa. För mig hjälper det otroligt mycket för att få ljudbilden att fungera på fler platser i soffan.
Ett kul fenomen är att ljudbilden i mitten (plats 3) förstås är bäst, men att plats 1 och 5 är bättre än plats 2 och 4. Är det någon kan förklara det? Är det konstiga inteferenser som gör det? Postad 21 February 2012 - 00:01 Tror det finns en tråd/inlägg om detta på faktiskt där Ingvar tog upp det. Postad 21 February 2012 - 14:27
AP AP, du vet väl om att det bara är lite prassel ifrån löv och vind som mixas in i dom bakre, därför behöver man inte så stöddiga saker där, kikat en liten bit på filmen nu och det är rätt så sköna sekvenser med LFE som får parketten att röra sig lite Min skit tv är tyvärr för usel för att återge det som finns i bilden, lite för mörk men annars verkar den vara sevärd. Postad 21 February 2012 - 14:35 Jag tyckte det var riktigt kasst ljud i Immortals, hyffsad film och mycket bas men han som mixat ljudet måste ha tagit en LSD tripp för mycket. Bästa ljud mixen är enligt mig U-571, och det är fortfarande bara DD Postad 21 February 2012 - 14:37
På vad sätt är det uselt, jag har inte kikat så långt än men hitills så låter det helt ok, ganska snygga panoreringar och skön LFE.
Postad 21 February 2012 - 14:40 Kolla scenen när jättevågen, låter det som en jättevåg? Enligt mig lät det bara jävligt illa. Edit: Kan ju dock bero på mitt system, men betvivlar det då allla andra filmer låter bra. Kan även bero på DTS spåret, har inte sett hela blurayen. Redigerat av Unregistered710b3906, 21 February 2012 - 14:43. Postad 21 February 2012 - 15:00 Typ 40 minuter in, lyssna och avgör om du tycker det låter ens i närheten som en våg. Postad 21 February 2012 - 22:18 Vad kul att du gillade det som skrevs. Jag trodde dock att jag skulle få mer mothugg på vissa av mina upplevelser. Det verkar ju som att man inte har helt åt helsikke dassig hörsel om våra upplevelser hemma hos dig är liknande. Eller så har vi kanske lika usel hörsel bägge två så vi hör samma saker, trummisar som vi är. Jag kan verkligen rekommendera att låta Ingvar pilla lite på anläggningen när (läs:om) du får topparna inspelade. Var inte särskilt längesedan han var hos brorsan i Kramfors och grejade. Vilket lyft! Tack för skivtipsen. Visst var det Jesus Lopez med Cincinnati versionen du hade av Bolero? Postad 21 February 2012 - 22:27
Jag vill även tacka alla andra som gillade mitt lilla reportage. Det är kul att skriva när man märker att folk uppskattar det som skrivs.
Ska försöka få ner några rader varje gång jag lyssnar på något skoj. Nästa anhalt kanske blir hos Palle, om han nu får ihop träbitarna och får upp skiten så att det går att lyssna snart. Fy vad skoj det är med musik förresten. Har lirat hela dagen och nu sitter man med en kall och spisar lite góa plattor. Fantastiskt. Postad 21 February 2012 - 22:35
Javisst Brallsson var det den versionen av Bolero vi spelade. Jag har några till om du vill komma och köra Bolero-kväll någon gång.
Det lär ta ett tag innan 68orna är inspelade. Jag kan dra på hur mycket som helst, men elementen verkar vägra att röra på sig. De är motspänstiga t.o.m när jag kör dem som fullregister. Hygglig överkapacitet. Jo jag tackar jag Nåja... det ska pillas ordentligt på systemet när det är inspelat iaf. Just nu gör det föga nytta. Postad 21 February 2012 - 22:54
Värsgo ! Får sätta systemet på prov någon helg. Akta så att inte steget blir överhettat bara.. EDIT: Förövrigt jävligt svalt intresse över att elementen har fått ett nytt hem...
Då har du ett sugigt system.
Själv slängde jag mej på fjärren för att jag blev livrädd !! Redigerat av Bakerman, 21 February 2012 - 22:56. Postad 21 February 2012 - 23:05
Har fått igång fibern nu. Fast bara i köket via kabel. Routern var jag nära att slänga i väggen...
Har 95 ner och 13 upp. Klart godkänt. Får jag 80 ner och 8 upp trådlöst är jag nöjd. Postad 21 February 2012 - 23:08 Härligt med lite bas! Den där Bagarn kan man lita på. Iaf när det kommer till allt under 80Hz. Klart smidigare låda än tidigare fick den dessutom. Toarullarna var groteskt stora. Men ack så häftiga. Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 21 February 2012 - 23:10. Postad 21 February 2012 - 23:10 Kör lite Yello - Planet dada i fullregister. Då är det relativt lätt att "bottna" dem. Postad 21 February 2012 - 23:19 Vad baseras detta på? I just Bagarns fall så lär han klara sig ett tag iaf. Till och med om det skulle råka smygas in lite andra saker än löv och vind . Postad 21 February 2012 - 23:51 Det gör jag gärna. Postad 22 February 2012 - 00:21
Komorok o subben, tror ni det vore en bra idé som inspelning för mina toppar att köra iväg dom till min bror när tillfälle ges att låna hans hus och vräka på med lite högre volymer i fullregister? Finns nog inte en chans att jag kan spela in dom i min lägenhet.
Redigerat av spuj, 22 February 2012 - 00:22. Postad 22 February 2012 - 02:17
Spjun, mycket möjligt. Men har du testa t ex planet dada i fullregister hemma?
Postad 22 February 2012 - 07:37
Ironi 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |