* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34712 svar till detta ämne
Postad 23 september 2010 - 17:32
Elrico
-
Elrico
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Frivisningen gäller tyvärr inte oss med kollektiva avtal 
Varför kan man ju undra? Vi är väl lika mycket potentiella kunder av nya programpaket som alla andra. Riktigt surt i alla fall.
Postad 23 september 2010 - 18:04
Unregistered8b2d821a
-
Unregistered8b2d821a
-
Användare
-
-
150 inlägg
men hur funkar det då om man har kollektivavtal men Lagom och har uppgraderat till STOR som man betalar för då se jag det som att man inte är under kollektivavtal och borde då få se den fria visningen av c+ sport ?
Postad 23 september 2010 - 19:57
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Någon som får in Canal+ kanalerna som de skall? Får bara in sportkanalerna, ingen filmkanal... Ödets ironi då jag hatar sport.....
Hatar inte sport generellt, bara fotboll, ishockey, golf och motorsport, dvs allt som visas på nämnda kanaler! Tack men nej tack Telia.
Postad 23 september 2010 - 20:00
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Enligt vilken källa? Jag chattade med kundtjänst och fick kanalerna aktiverade. Har kollektivt, 1963 + VoD konto.
Postad 23 september 2010 - 20:16
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Många äro de människor som sitter och trycker och trycker tills knapparna på deras Fjärr är alldeles degiga...
När det hade räckt att de hade BYTT batterier.
Ofta är det trist nog som så, att när de väl har BYTT, så är det för sent, för då har de tryckt sönder vissa knappar på Fjärren redan.
Vissa Fjärrar verkar det dock som man aldrig behöver BYTA batterier på, medans andra måste ha ett BYTE så fort batterierna är nere under 1,4v. Kan ju även inverka på hur lätt man når IR-ögat på den burk Fjärren hör till.
Bara för att klarera allt prat om batterier... Detta har inte med batterierna eller själva fjärrkontrollen att göra. Det är boxen som inte tar emot vissa IR-koder korrekt längre. Man kan inte pausa eller spola i timeshift. Man ser att den gröna lysdioden blinkar som om boxen tar emot koderna, men inget händer. Ett kanalbyte eller omstart av boxen löser problemen, men de kommer tillbaka efter ett tag.
Postad 23 september 2010 - 20:36
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Kul med frivisning, mycket uppskattat!
Såg HV71-LHC på Canal+ Extra 4 nu ikväll och märkte att ljudet föll bort några gånger (bilden hackade dock aldrig). Är detta vanligt på hockeymatcherna på Canal+, någon som vet?
Postad 23 september 2010 - 21:36
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Enligt vilken källa? Jag chattade med kundtjänst och fick kanalerna aktiverade. Har kollektivt, 1963 + VoD konto.
Var de tvungna att lägga till kanalerna manuellt? Flera i min förening har fått kanalerna men långt ifrån alla. Varför har bara några i samma förening och kollektivavtal fått frivisnings kanalerna?
Postad 24 september 2010 - 00:19
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Konstigt eftersom tidigare frivisningar har gällt alla!?
Började misstänka att det var så, faen vad surt...
Varför kan man ju undra? Vi är väl lika mycket potentiella kunder av nya programpaket som alla andra. Riktigt surt i alla fall.
Vi på supporten erfar så är det så. Detta är dock inget som har framgått i den informationen som har gått ut och därför har vi "felanmält" att samtliga kollektivavtalskunder saknar kanalerna. Enligt vilken källa?
Jag chattade med kundtjänst och fick kanalerna aktiverade. Har kollektivt, 1963 + VoD konto.
De löste det genom att lägga till paketet start på ditt VoD konto antar jag. (och, ja det innebär att du får betala krypterigsavgiften.) men hur funkar det då om man har kollektivavtal men Lagom och har uppgraderat till STOR som man betalar för då se jag det som att man inte är under kollektivavtal och borde då få se den fria visningen av c+ sport ?
Var de tvungna att lägga till kanalerna manuellt? Flera i min förening har fått kanalerna men långt ifrån alla. Varför har bara några i samma förening och kollektivavtal fått frivisnings kanalerna?
Har du ett eget kanalpaket (förutom paketet som bara innehåller VoD tjänsten) så ska du få det kanalpaketet, Har du inte kanalen så skicka ett PM så ska jag be en kolega som jobbar att titta på det. Har ni ett identifikationskod som börjar med 99 och har kanalen kan ni skicka det i pm till mig så tittar en kolega på det. Beklagar att jag inte varit så aktiv senaste dagarna men jag är i Barcelona nu och åter på jobbet nästa vecka. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 24 september 2010 - 07:25
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
De löste det genom att lägga till paketet start på ditt VoD konto antar jag. (och, ja det innebär att du får betala krypterigsavgiften.)
De berättade inte hur de löste det. Jag utgår ifrån att Telias kundtjänst meddelar om det tillkommer extra kostnader för frivisning.
Redigerat av defiant, 24 september 2010 - 07:27.
Postad 24 september 2010 - 08:07
Fromberg
-
Fromberg
-
Användare
-
-
115 inlägg
Enligt vilken källa?
Jag chattade med kundtjänst och fick kanalerna aktiverade. Har kollektivt, 1963 + VoD konto.
Även jag fick ta till chatten för att få frivisningen aktiverad... Har ADSL, 1963 & Viasat Guld paketet.
Postad 24 september 2010 - 08:10
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
De berättade inte hur de löste det. Jag utgår ifrån att Telias kundtjänst meddelar om det tillkommer extra kostnader för frivisning.
Skulle tippa på att de begår tjänstefel om de inte meddelar detta.
Postad 24 september 2010 - 08:30
Unregistered859dd881
-
Unregistered859dd881
-
Användare
-
-
119 inlägg
Kul med frivisning, mycket uppskattat!
Såg HV71-LHC på Canal+ Extra 4 nu ikväll och märkte att ljudet föll bort några gånger (bilden hackade dock aldrig). Är detta vanligt på hockeymatcherna på Canal+, någon som vet?
Tittade på AIK-SSK (4-5) och det ljudet +bild var helt OK förutom att det inte var i HD som "av tekniska begränsningar inte är tillgänglig på alla adresser"
Postad 24 september 2010 - 08:33
akpe
-
akpe
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Även jag fick ta till chatten för att få frivisningen aktiverad...
Har ADSL, 1963 & Viasat Guld paketet.
efter tredje chatten med telia fick jag det aktiverat nu
Postad 24 september 2010 - 09:34
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
Dom du missar hade annars gått på respektive säsongskort så enda sättet för dig att se den va att köpa säsongskortet.
Nej. T.ex. Engelska Ligacupen som gick på canal+ fotboll igår har alltid gått på sport1, sport2 eller sport extra.
Postad 24 september 2010 - 09:47
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Har du ett eget kanalpaket (förutom paketet som bara innehåller VoD tjänsten) så ska du få det kanalpaketet. Har du inte kanalen så skicka ett PM så ska jag be en kolega som jobbar att titta på det.
Markus Johansson Telia Kundservice
Det verkar inte vara logiskt alls. Jag har extra kanalpaket förutom det kollektiva lagom paketet men inte de extra frivisnings kanalerna. Andra i föreningen har bara det kollektiva lagom paketet och ändå frivisnings kanalerna. Och några med extra kanalpaket har frivisnings kanalerna och några andra har det inte i samma förening.
Postad 24 september 2010 - 10:51
Elrico
-
Elrico
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Det verkar inte vara logiskt alls. Jag har extra kanalpaket förutom det kollektiva lagom paketet men inte de extra frivisnings kanalerna. Andra i föreningen har bara det kollektiva lagom paketet och ändå frivisnings kanalerna. Och några med extra kanalpaket har frivisnings kanalerna och några andra har det inte i samma förening.
Jag har också ett extra kanalpaket förutom det kollektiva lagom paketet, men har ändå inte fått frivisningskanalerna. Så verkar inte vara mycket som är rätt.
Postad 24 september 2010 - 12:11
rogerli
-
rogerli
-
Användare
-
-
168 inlägg
Mellan 23/9 och 3/10 bjuder Telia och CANAL+ på en frivisning av alla CANAL+ sportkanaler till samtliga kunder. Under 11 dagar kan man se Elitserien, La Liga, Allsvenskan och massvis av annan sport dygnet runt. Markus Johansson Telia Kundservice
Verkar vara väldigt olika vilka som får och inte får denna gratisvisning av sportkanalerna.......... Igår kväll fanns det inga Canal+ sportkanaler i min box i alla fall. Lite lustigt om man måste ta kontakt med supporten för att kunna se kanaler som skall vara gratis för "ALLA"........
Postad 24 september 2010 - 12:56
Vrålapan
-
Vrålapan
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Har inte heller fått några frivisningskanaler trots omstart och extra kanalpaket.
Postad 24 september 2010 - 14:25
Sicken
-
Sicken
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Ingen frivisning av kanaler för mig heller.. Fiber, 1963, inget kollektiv-avtal..
Postad 24 september 2010 - 15:10
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Vi på supporten erfar så är det så. Detta är dock inget som har framgått i den informationen som har gått ut och därför har vi "felanmält" att samtliga kollektivavtalskunder saknar kanalerna.
Vid klockan 15 gick information ut till supporten om att frivisningen endast gäller för kunder som har eget kanalpaket start, lagom eller stor. Har man ett kombinationspaket med t.ex. lagom med visast guld så får man inte kanalerna. Start går att kombinera med samtliga paket och betalar man ingen extra krypteringsasvgift om man redan betalar den. Så vill ni ta del av frivisningen och inte har något av paketen ovan kan ni beställa start. För de som endast har VoD tjänsten kommer krypterignsavgift således att tillkomma på nästa faktura om man lägger på start. Jag har fört vidare att det brister i informationen från de på supporten som lägger på start utan att kontrollera om krypteringsavgift tillkommer för kunden. Det är dock enligt villkoren för tjänsten att kunden ska betala krypterignsavgift för samtliga kanaler utom de kollektiva så det är inget fel av Telia att tar ut avgiften. Så ni som har fått kanalen fast ni endast har VoD tjänsten får gärna skicka ett PM till mig så tittar jag på det i nästa vecka. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 24 september 2010 - 16:16
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
Efter sista uppdatering blev min 1903 lite knäpp När jag startar den så är det max volym, trots att stapeln är på senaste inställda, typ hälften. Det räcker med att sänka eller höja ett snäpp så sänks ljudet till normal nivå. Man blir ju vettskrämd varje gång man slår igång 
Detta verkar vara ett svårlöst problem?!
Postad 24 september 2010 - 16:22
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
För de som endast har VoD tjänsten kommer krypterignsavgift således att tillkomma på nästa faktura om man lägger på start.
Jag har fört vidare att det brister i informationen från de på supporten som lägger på start utan att kontrollera om krypteringsavgift tillkommer för kunden. Det är dock enligt villkoren för tjänsten att kunden ska betala krypterignsavgift för samtliga kanaler utom de kollektiva så det är inget fel av Telia att tar ut avgiften.
Om jag ställer en fråga om frivisningskanalerna till er kundtjänst och de utökar mitt kanalpaket med start utan att berätta det för mig så är det Telia som gör fel. Hur du kan få detta till det är skulle vara okej för Telia att fakturera mig när jag inte beställt något och ni själva inte vet vad ni sysslar med är för mig en gåta. Detta är en mycket dålig genomförd kampanj med mycket dålig information till både kunder och kundtjänst. Nästa gång det är frivisning vet jag att det inte är värt besväret med allt extra arbete som det medför att reda ut det som er kundtjänst i all välmening ställer till.
Redigerat av defiant, 24 september 2010 - 16:26.
Postad 24 september 2010 - 16:38
Unregistered1e1c5adc
-
Unregistered1e1c5adc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Ni som har Spotify Premium i digitalboxen, funkar era spellistor idag?
/G
Postad 24 september 2010 - 20:04
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
/G
Japp!
Postad 24 september 2010 - 20:10
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
@Telia Kundservice Hej
Har flera ggr sista tiden råkat ut för att inspelningar saknas när man kollar under "inspelningar". Gör ett nytt försök, och då kommer de fram.. Vad beror detta på?
Samma fenomen här.
Postad 25 september 2010 - 05:30
MrVan
-
MrVan
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Samma fenomen här.
Samma här....
Postad 25 september 2010 - 07:24
rogerli
-
rogerli
-
Användare
-
-
168 inlägg
Mellan 23/9 och 3/10 bjuder Telia och CANAL+ på en frivisning av alla CANAL+ sportkanaler till samtliga kunder. Under 11 dagar kan man se Elitserien, La Liga, Allsvenskan och massvis av annan sport dygnet runt.
Edit: Detta är alltså ett beklagigt fel och det gäller endast vissa kanalpaket. se inlägg #13820
Det är inte första gången som det verkar vara "dålig ordning" på vad som gäller /inte gäller hos Telia........... Först går man ut med info om att "ALLA" får gratisvisning sedan när "alla" inte får det så gäller det "BARA" vissa kunder med en viss typ av kanalpaket. Tänk om någon kunde se över vad som skrivs/meddelas/gäller INNAN informationen släpps. Inget ont till dig Markus, du är "bara" en kugge i maskineriet som meddelar det du får info om......
Postad 25 september 2010 - 13:04
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Det är inte första gången som det verkar vara "dålig ordning" på vad som gäller /inte gäller hos Telia...........
Först går man ut med info om att "ALLA" får gratisvisning sedan när "alla" inte får det så gäller det "BARA" vissa kunder med en viss typ av kanalpaket. Tänk om någon kunde se över vad som skrivs/meddelas/gäller INNAN informationen släpps.
Inget ont till dig Markus, du är "bara" en kugge i maskineriet som meddelar det du får info om......
Visst är det illa om det är så. Men jag hittar inte att de gått ut med "till alla" på hemsidan, de kanske bara har gjort postutskick till dem som kan få frivisning? då är det ju bara här inne man fått för sig att det är "till alla"... Jag har fått frivisning och postutskick i alla fall, blir till att titta på elitseriehockey för mig om två timmar.
Postad 25 september 2010 - 13:16
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Hur är det numera med toslink utgången på boxen?
fungerar det att koppla till förstärkare och hdmi till tv och få ut ljud i förstärkaren? det är vid extra tvn som jag har en Sony blue ray/hemmabio kombo, den saknar HDMI växel, men har Toslink ingång.
Postad 25 september 2010 - 17:18
Elrico
-
Elrico
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Start går att kombinera med samtliga paket och betalar man ingen extra krypteringsasvgift om man redan betalar den. Så vill ni ta del av frivisningen och inte har något av paketen ovan kan ni beställa start.
Har nu ringt kundtjänst ett antal gånger för att lägga till Start paketet till mitt Viasat Sport paket, men har fortfarande inga frivisningskanaler. Ser inte ut att bli någon hockey ikväll heller. Ibland blir man bara så trött på Telia...
Postad 25 september 2010 - 19:25
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Hur är det numera med toslink utgången på boxen? fungerar det att koppla till förstärkare och hdmi till tv och få ut ljud i förstärkaren? det är vid extra tvn som jag har en Sony blue ray/hemmabio kombo, den saknar HDMI växel, men har Toslink ingång.
Numera??? Det har aldrig varit några problem att ta ut ljudet digitalt via toslink (inte på min 1963 iaf). De enda problem som kan uppstå är de sedvanliga läppsynk-problemen om din förstärkare inte klarar av att fördröja ljudet lika mycket som TVn fördröjer bilden.
Redigerat av elofu17, 25 september 2010 - 19:25.
Postad 26 september 2010 - 08:30
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Numera??? Det har aldrig varit några problem att ta ut ljudet digitalt via toslink (inte på min 1963 iaf). De enda problem som kan uppstå är de sedvanliga läppsynk-problemen om din förstärkare inte klarar av att fördröja ljudet lika mycket som TVn fördröjer bilden.
ok tack. med numera menade jag att jag vet att det har fungerat tidigare, men att nån av ljudutgångarna deaktiverades efter uppdatering från Telia.
Postad 27 september 2010 - 06:34
tjapadejdin
-
tjapadejdin
-
Amatör
-
-
84 inlägg
nu får ni på Telia fixa programbiblioteket för allsvenskan och elitserien, det är ofta som inte hela matcherna är med, om vi ska ta ett exempel så är bara 41 minuter med av ÖSK-Gefle och matchen mellan AIK-Kalmar finns bara 4 minuter med, ni får ta o fixa det annars tar jag och avslutar mitt abonnemang för att det inte fungerar som det ska. finns nog fler som känner som jag gör.
nu när jag tittat lite närmare så är det bara två matcher man kan se hela på, Elfsborg-IFK Göteborg och Malmö-IFK Göteborg. något som verkar vara konstigt är ju att det bara är Göteborg matcherna. fixa detta Telia, ni uppfyller inte tjänsten annars.
mvh/
kristofer
Redigerat av tjapadejdin, 27 september 2010 - 06:44.
Postad 27 september 2010 - 12:45
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
/G
...Kanske var lite snabb med mitt svar... Igår kväll fick jag också problem med spellistorna. Först försvann de helt, efter en omstart kom några men inte alla upp. Vi får se hur det ser ut ikväll.
Postad 27 september 2010 - 13:46
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
...Kanske var lite snabb med mitt svar... Igår kväll fick jag också problem med spellistorna. Först försvann de helt, efter en omstart kom några men inte alla upp. Vi får se hur det ser ut ikväll.
Verkar vara till och från. Supersnabbt ibland, "Inga spellistor" ibland. Men låter man det vara ett tag så brukar dom dyka upp. Fattar inte varför det är så segt emellanåt. Började för någon månad sen (iaf som jag upptäckt).
Postad 27 september 2010 - 14:06
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Mina fungerar inte alls medans en polares fungerar på min box. Har dock råkat ut för samma sak på min iPhone där jag inte får upp några spellistor längre med.  Om man läser på Spotifys hemsida under deras forum så ser man att det är ett problem som är rätt vanligt. Så jag antar att problemet med digitalboxen är relaterat till Spotify och att Telia förmodligen inte kan påverkar det direkt.
Postad 27 september 2010 - 14:51
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Skulle kolla på The Event igår. (tänkte först spela i, men hade tur att jag tittade istället.
Skulle kika via SVT1 HD, men döm om min förvåning när bara visst ljud fanns med på serien. Enbart musiken talet var helt borta,
växlade över till SVT1 då fanns ljudet och det sändes ut i Dolby Digital, tillbaka till hd kanalen, inget digitalljud och bara musiken....
det var riktigt konstigt, nån som vet vad det kunde bero på?
Postad 27 september 2010 - 15:04
Unregisteredd82f6dd7
-
Unregisteredd82f6dd7
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Jag har den inspelningsbara Telia boxen via fiber som fungerar alldeles utmärkt i de flesta fall. Det finns dock ett problem; när man spelar in från Canal+ filmkanalerna så synkar inte text och bild. När man tittar "live", inga problem. Inga andra kanaler är problem i heller. Kan det vara så att text och bild skickas i olika paket som sammalagras i boxen och att det är det är något går snett, eller? Det är fruktansvärt irriterande i alla fall.
Postad 27 september 2010 - 15:06
Vrålapan
-
Vrålapan
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Skulle kolla på The Event igår. (tänkte först spela i, men hade tur att jag tittade istället. Skulle kika via SVT1 HD, men döm om min förvåning när bara visst ljud fanns med på serien. Enbart musiken talet var helt borta, växlade över till SVT1 då fanns ljudet och det sändes ut i Dolby Digital, tillbaka till hd kanalen, inget digitalljud och bara musiken.... det var riktigt konstigt, nån som vet vad det kunde bero på?
Samma sak hände för mig men efter ca 3 min så fungerade ljudet även på SVT1 HD.
Postad 27 september 2010 - 16:15
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Samma här
Postad 27 september 2010 - 18:14
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Verkar vara till och från. Supersnabbt ibland, "Inga spellistor" ibland. Men låter man det vara ett tag så brukar dom dyka upp. Fattar inte varför det är så segt emellanåt. Började för någon månad sen (iaf som jag upptäckt).
Nu verkar det funka igen i alla fall, men det tar en stund att ladda... Verkar inte helt stabilt.
Postad 28 september 2010 - 01:39
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Skulle kolla på The Event igår. (tänkte först spela i, men hade tur att jag tittade istället. Skulle kika via SVT1 HD, men döm om min förvåning när bara visst ljud fanns med på serien. Enbart musiken talet var helt borta, växlade över till SVT1 då fanns ljudet och det sändes ut i Dolby Digital, tillbaka till hd kanalen, inget digitalljud och bara musiken.... det var riktigt konstigt, nån som vet vad det kunde bero på?
Samma här
Hade inget specifikt med Telias IP-Tv att göra, utan handlade om Svt1 HD generellt tydligen. Samma med bl.a. Canal Digital, vilket skrivs om här: https://www.minhembi...howtopic=269293
Postad 28 september 2010 - 08:07
edvinsborg
-
edvinsborg
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har du problem med i princip allt material eller är det specifikt visst material?
Då det inte finns några möjligheter att kontrollera allt material som finns i butikerna manuellt så skulle jag och Telia uppskatta om ni felanmäler om något avsnitt inte fungerar. Vill ni inte sitta i telefonkö går det utmärkt att felanmäla via chatten.
I morse fungerade t.ex inte de två första avsnitten av Bakugan från den 1 och 2 september i CN's programbibliotek. Det stod att det skulle vara ~25 minuters avsnitt, men ingenting hände när man försökte starta dem. /Robert.
Postad 28 september 2010 - 11:04
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Hej på er.
Vet någon om telia släppt sin månatliga uppdatering idag (skulle så ske enligt uppgifter).
Tänkte lite om ljudproblemet isåfall var löst och om annat tillkommit, någon som sett eller vet något?
Är på jobbet så har ej möjlighet att kolla detta, men nyfikenheten är hög.
Postad 28 september 2010 - 16:01
doppko
-
doppko
-
Användare
-
-
175 inlägg
Fan, Jag får ingen frivisning av canal+ sport kanalerna eftersom jag redan betalar för canal+ total. Missar därför väldigt många Brynäsmatcher.
Känns lite ologiskt tycker jag,.
Postad 28 september 2010 - 17:35
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Fan, Jag får ingen frivisning av canal+ sport kanalerna eftersom jag redan betalar för canal+ total. Missar därför väldigt många Brynäsmatcher.
Ologiskt och ologiskt.. du betalar ju redan för de kanalerna som visas? Så varför skulle det kännas ologiskt? Vill du få tillgång till Brynäs matcher finns säsongskortet att skaffa.
Redigerat av Mushunt, 28 september 2010 - 17:35.
Postad 28 september 2010 - 18:18
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Du får dem ju om du beställer start? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 28 september 2010 - 18:59
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Vet någon om Telia släppt sin månatliga uppdatering idag (skulle så ske enligt uppgifter). Tänkte lite om ljudproblemet isåfall var löst och om annat tillkommit, någon som sett eller vet något?
Nej, det har inte kommit någon idag till min box. Jag gissar på att den kommer snart dock. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 28 september 2010 - 19:29
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag har den inspelningsbara Telia boxen via fiber som fungerar alldeles utmärkt i de flesta fall. Det finns dock ett problem; när man spelar in från Canal+ filmkanalerna så synkar inte text och bild. När man tittar "live", inga problem. Inga andra kanaler är problem i heller. Kan det vara så att text och bild skickas i olika paket som sammalagras i boxen och att det är det är något går snett, eller? Det är fruktansvärt irriterande i alla fall.
Detta har varit uppe flera gånger tidigare i tråden. Sök gärna i tråden så hittar du svaret. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 28 september 2010 - 20:27
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Nej, det har inte kommit någon idag till min box. Jag gissar på att den kommer snart dock.
Vet du om buggen med timeshift (går inte att pausa/spola) fixas? Jag är väldigt förvånad över att Telia låter en solklar bugg som introducerats av förra uppdateringen ligga kvar vecka ut och vecka in och inte rättas till i en ny panik-uppdatering. En timeshiftande box som inte klarar av timeshift är inte mycket att hurra för.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|