Jag har nu för första gången testat film och kan konstatera att min Marantz gör något lustigt med LFE kanalen, eller om det är något annat.
Jag måste söka runt lite efter vart felet sitter för det händer inte mycket nere i djupbasområdet till film...
Medan till all musik och liknande så finns det hur mycket somhelst om det ligger på materialet.
Muurrr....
Frågan är om feler ligger i ljudkortet/grafikkortet som jag tar it HDMI från, eller i VLC player eller i Marantz nr1402.
Jag ska testa med skivorna i Pioneer DV668 spelaren också och se om problemet kvarstår.
Då är det ill att börja leta efter vart det är fel inställt i recivern.
Dessa är ju ganska bantade och jag misstänker att jag i linje med "line out" aktiveringen måste köras en runda med typ Audyse skiten och autokonfig junket för att komma åt inställningarna för att ställa in att jag inte har någon subb utan vill ha all bas ut på main - preout.
Ska även testa att koppla in 0.1 ingången på cr80s för att se om det löser problemet

Jag måste gnälla lite, men har inte brytt mig lm att sätta mig in i menyerna så jag lär hitta en lösning när jag väl gör det