Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - LG-42PM1M / LG-42PM1MA *

2184 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 juni 2006 - 13:07

docsnuggles
  • docsnuggles
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Finns det någon där ute som kan svara på min fråga?
Dustin Mikael var är du?
Grågan var! Skulla det vara OK att gå för 50:an sätt utifrån tekniken?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kanske är dum, men jag hajar inte frågan? ;)

Alla ni som fått era apparater nu, var är bilderna?!

Postad 05 juni 2006 - 14:07

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Någon som har köpt 50PM1MA?
Kan det vara något?
Har nyss beställt en sådan, trött på att vänta på 42:an!

<{POST_SNAPBACK}>

Dustin Mikael var är du?
Frågan var! Skulla det vara OK att gå för 50:an sätt utifrån tekniken?

Nu är du och härjar i fel tråd! ;)

Det finns en särskild tråd för 50-tummaren: här.
Där finns det lite utlåtanden från några som köpt denna och även en diskussion om bildstorleken kontra avståndet till skärmen...

Mvh Henke

Postad 05 juni 2006 - 14:43

lilli
  • lilli
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Någon som har köpt 50PM1MA?
Kan det vara något?
Har nyss beställt en sådan, trött på att vänta på 42:an!

<{POST_SNAPBACK}>

Dustin Mikael var är du?
Frågan var! Skulla det vara OK att gå för 50:an sätt utifrån tekniken?

Nu är du och härjar i fel tråd! ;)

Det finns en särskild tråd för 50-tummaren: här.
Där finns det lite utlåtanden från några som köpt denna och även en diskussion om bildstorleken kontra avståndet till skärmen...

Mvh Henke

<{POST_SNAPBACK}>

Tack Henke!

Postad 05 juni 2006 - 15:08

Unregistered5a88da11
  • Unregistered5a88da11
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Någon som vet???

Hej,
fick tips i stora tråden om att gå in i service menyn & ändra blidersna men hittar inte var?

Någon som vet mera exakt var jag skall in & ändra dom till svart från grå/vit?

//JB

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som vet? Vill också veta exakt vad i servicemenyn som skall ändras. ;)

Postad 05 juni 2006 - 15:24

Unregistered5a88da11
  • Unregistered5a88da11
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Teppic:

Sa Joakim om den nya mjukvaran gjorde något annat än bara fixade fjärr-problemet? Kanske några nya fina features eller så? Vore ju spännande om det gick att uppgradera firmwaren i TV:n så den presterar bättre.

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen aning faktiskt. Frågade bara ang. det här med standbyproblemet som är den enda allvarliga mjukvarubuggen jag känner till på TV:n.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för version på den senaste firmwaren?

Postad 05 juni 2006 - 16:18

Unregistered8c28e27a
  • Unregistered8c28e27a
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

http://www.multibrackets.com/052.pdf

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. ja hittade skruvar som passade min PM1M..
Konstigt....

<{POST_SNAPBACK}>

Samma här. En ganska kort svart om jag inte minns fel till de två "hjulen". Sedan de långa silverfärgade med sabbade gängor en bit in (heter det gängstopp?) i de nedre hålen som distanser (med plastploppar påtryckta). "Gängstoppen" satt irriterande nog inte på samma ställe på skruvarna men jag skruvade ur den ena lite så att den var i nivå med den som gick längst in. Risken att den ska gängas ur torde vara minimal och om det händer så kommer den ju ingen vart iaf..

För övrigt pressade jag i de två gråa plaströren i "hjulen" för bättre passform för skruven. Antar att det var så det var tänkt. Skruvade skenan med sex skruvar i väggen, såg nu i manualen att de rekommenderade två, verkar kanske lite snålt? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack! Jag var rädd för att de svarta skruvarna skulle vara för klena men då kör jag på dem. Använde du de silvriga brickorna nånstans? Mellanläggsskivorna alltså?

Och ni som har tvn på väggen: Vilken höjd har ni satt den på?

:D

<{POST_SNAPBACK}>

Glömde nämna att jag använde bifogade brickor under skruvarna i "hjulen" oxå...
Har 85cm till underkant. har att göra med att jag har en 64cm sideboard under med en receiver på.

Hade iofs kunnat sätta den lite lägre, första reaktionen var att det blev för högt, men jag vande mig och tycker nu att det ser bra ut och känns nog bra också.. Ska testa såhär en vecka så får vi se vad som händer, möjligen sänker jag den 5-10 cm.. :D DOCK upplever jag samma sak som en tidigare skribent i tråden, att tv:n hänger lite snett trots att den är i princip spikrak enligt passet. Omgivningen spelar såklart in, sideboarden är tex inte helt rak beroende på att ena benparet står på klinker och andra på parkett.. Men känns ändå som att den sitter snett! :D

Postad 05 juni 2006 - 16:27

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10 303 inlägg
  • 0
Hej.... har hämta min LG 42PM1M idag.... upphängd på väggen och har provat både dvd och tv.... funkar kanon....mycket nöjd än så länge iallafall..... ;) återkommer med mera info om intesse finns

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 05 juni 2006 - 16:29.

Postad 05 juni 2006 - 17:33

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Hej.... har hämta min LG 42PM1M idag....  återkommer med mera info om intesse finns

<{POST_SNAPBACK}>

Intresse finns alltid! Skriv allt du kan om denna - ju fler som ger sitt utlåtande, desto bättre! ;)

Mvh Henke

Postad 05 juni 2006 - 19:25

Unregistered79862a96
  • Unregistered79862a96
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
paketet med min M1M hämtades kl.12.15 från toftanäs i Malmö, men det står fortfarande i mitt vardagsrum, helt öppnat(kl.20,21!) Världsrekord månne? ;)
real teaser!

Postad 05 juni 2006 - 23:23

Falken36
  • Falken36
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Hej! :D

Fick denna hemkörd av posten idag 13:30

Jag har nu monterat upp denna på vägg med elfa skena och skall imorgon montera upp min
Yamaha YSP-1000 på vägg.

Det ända som saknades var nätkabel ;) men man kan ju inte få allt.

Har endast sett en dvd.film kononbild efter lite justeringar, tänkte beställa en kalibrerings skiva
för ljud och bildjustering.

Liiite svårt att sova nu men men , jag skall lägga upp lite bilder när allt är på plats .

ETT STORT TACK TILL Mikael Carinci PÅ DUSTIN

HA DE F

Redigerat av Falken36, 05 juni 2006 - 23:35.

Postad 06 juni 2006 - 07:11

videokid
  • videokid
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Är LG 42PM1M/A samma plasma som LG 42PX5R? Eller är den mycket bättre?
LG 42PX5R fick "Bäst i Test"i Aftonbladet igår.

Om inte, vad är skillnaden på dessa två plasmor?

Postad 06 juni 2006 - 07:27

Unregisteredd6157588
  • Unregisteredd6157588
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Äntligen fick jag min 42PM1M i måndags. Till en början var jag grymt nöjd. Bilden är superbra. Men...jag har problem med störande ljud från min 42PM1M. Det är inte fläkten som låter utan det låter som låter som "statisk elektricitet" Jag vet att folk har beskrivit detta problem tidigare i denna tråd. Har andra haft problem med detta på senaste tiden? Vad har ni gjort åt detta problem, skickade ni tillbaka skärmen eller åkte ni till ett serviceställe?

Jag har också märkt att fjärren slutar fungera ibland. Det låter som om jag fått ett riktigt måndagsexemplar. Riktigt tråkigt då jag väntat på denna apparat i nästan 2 månader.

Postad 06 juni 2006 - 07:38

Unregistered79862a96
  • Unregistered79862a96
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Min står Fortfarande oupppackad... vill inte bli besviken!
så fort familjen har vaknat, fram med alla verktyg!

Postad 06 juni 2006 - 08:08

Chris-J
  • Chris-J
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej (levererade Dustin ett demo-ex till mig??) ;)
Tack alla i forumet som har bidraget med många bra tips inför mitt köp av en 42PM1M.
Nu är den uppe på väggen och kör. Fin-fin bild med DVD (composit - skit billig DVD från Kina) och digital TV (boxer) :D . Jag har några frågor:
1. När jag ansluter min Emitor smartbox T-20 med en scart kabel (medföljande) och kör med RGB får jag en kraftigt röd/gul bild (RBG + composit från T-20) ingång AV1, med enbart composit blir bilden fin. Visar PM1M både RGB och composit samtidigt/mix? (min gamle Sony crt visar fin bild både men composit och RGB, finns dock två input lägen för scarten) Kan man stänga av composit ingången i service menyn? eller är det bara att kapa tråden i scartkabeln...
2. När jag packade upp Plasman fann jag att den ej hade någon skyddsfilm på skärmen, brukar de inte ha det? Samt fjärren helt klart hade varit uppackad, sigillet var brutet på påsen. Inga synbart på Plasman men är detta god sed?
3. Det finns en liten antdning till brus/oro i jämna färg fält när jag tittar på DVD, är detta skärmen eller bara min billiga DVD?
4. (off topic) När jag tittar på digital TV, kanal 4, visar de ibland typ "Letter box" (loggan ligger i det grå/svarta fältet ovan bilden), på Plasman får man då en smal utdragen bild, är detta normalt? Kan ej finna någon visnings typ som fixar detta. Min digital box är också den helt ny för mig....
/Chris

Postad 06 juni 2006 - 08:19

Peter233
  • Peter233
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Någon som köpt väggfästet från kjell & company?
http://www.kjell.com...860000,10890000
Funkar det bra?

Postad 06 juni 2006 - 08:47

fewle
  • fewle
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Chris-J Det där låter ju inte helt bra. Hoppas inte det är sant ;)

Peter233 varför inte göra som alla andra? köpa elfa konsoller. funkar ju utmärkt. betalade 237kr för mina elfa konsoller sen kom det lite småplock med som mollytång t.ex :D

Postad 06 juni 2006 - 09:04

Peter233
  • Peter233
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Kjells kostar ju 149:- plus att man slipper väl såga/borra i skenorna?

Postad 06 juni 2006 - 09:17

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10 303 inlägg
  • 0
[quote name='bohor' date='Jun 6 2006, 07:38 ']
Min står Fortfarande oupppackad... vill inte bli besviken!
så fort familjen har vaknat, fram med alla verktyg!

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote

du kommer inte att bli besviken.... ;) tror jag inte iallafall...kör själv hdmi på dvd och kör sedan rbg-scart digital tv från viasat... funkar kanon ....mycket bra blid...Ace 34

Postad 06 juni 2006 - 09:46

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0

Äntligen fick jag min 42PM1M i måndags. Till en början var jag grymt nöjd. Bilden är superbra. Men...jag har problem med störande ljud från min 42PM1M. Det är inte fläkten som låter utan det låter som låter som "statisk elektricitet" Jag vet att folk har beskrivit detta problem tidigare i denna tråd. Har andra haft problem med detta på senaste tiden? Vad har ni gjort åt detta problem, skickade ni tillbaka skärmen eller åkte ni till ett serviceställe?

Jag har också märkt att fjärren slutar fungera ibland. Det låter som om jag fått ett riktigt måndagsexemplar. Riktigt tråkigt då jag väntat på denna apparat i nästan 2 månader.

<{POST_SNAPBACK}>

Angående det ljud du beskriver är det med stor sannolikhet nätaggregatet som tjuter. Om det är det brukar ljudet öka lite vid mycket ljusa scener. Detta "problem" är mig veterligen inget att göra åt och det ses inte heller som ett reklamationsärende, tyvärr ;) . Om du känner att du inte kan leva med det rekomenderar jag dig att försöka använda dig av den ångerrätt som distansavtalslagen gerdig rätt till (inom vissa ramar givetvis!). Även jag hör ibland ett slags tjutande ljud vid mycket ljus bakgrund men det är inget som hörs alls vid normal volym på 3,5m avstånd. Frågade min sambo om hon hörde något (utan att precisera) och det gjorde hon inte utan blev mer irriterad på att jag satt och letade fel på en ny tv samt att jag stängde av ljudet på filmen vi såg vid tillfället :D .

Postad 06 juni 2006 - 10:43

Unregistered79862a96
  • Unregistered79862a96
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Chris-J Det där låter ju inte helt bra. Hoppas inte det är sant ;)

Peter233 varför inte göra som alla andra? köpa elfa konsoller. funkar ju utmärkt. betalade 237kr för mina elfa konsoller sen kom det lite småplock med som mollytång t.ex :D

<{POST_SNAPBACK}>

peter233: har du nåt artikelnr på den där 237kr-fäste från ELFA? Duger inte KJELL o CO´s fäste
http://www.kjell.com...860000,10890000
Eller den här jag hittade för 499 kr på JULA (jag tror det är samma fäste som ELFA säljer för c:a 700 kr)
EDIT/ Hittar inte fästet på JULA, men det fanns igår på deras hemsida( hittade det genom att skriva ordet: plasma i sökfältet)? har det blivit bortplockat? Höll det inte måttet ( vikten :D )

EDIT/ JULA: Går man genom: HEMELEKTRONIK, ÖVRIGT, så hittar man fästet!

Redigerat av Unregistered79862a96, 06 juni 2006 - 11:08.

Postad 06 juni 2006 - 12:37

videokid
  • videokid
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Någon som vet vilken VESA 75x75, 100x100 eller 200x100 mm som LG42PM1M har?

Postad 06 juni 2006 - 13:45

fewle
  • fewle
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
bohor!

Elfa konsoller finns på Coop t.ex fast jag köpte det på EKO du kan göra en sökning vart den närmaste återförsäljaren finns på deras hemsida.

ELFA

Postad 06 juni 2006 - 18:00

mickeer
  • mickeer
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Nån som vet vad alltig menas i Servicemenyn?
Vad är senaste firmware till skärmen?

Hade ju varit skoj att kolla lite extra på servicemenyn.. :>
:D

Postad 06 juni 2006 - 18:07

staffh
  • staffh
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag har nu också beställt en 42PM1M(A), men den kommer inte levereras förrän i slutet av månaden (17:e enligt Komplett.se, men det kan ju mycket väl ta längre tid än så), så det blir troligtvis inte allt för mycket VM-tittande på den nya plasman.

Har lite funderingar kring anslutningar av diverse enheter.

Jag kommer att ansluta en Pioneer 696AV (HDMI eller komponent), en Canaldigital HDbox (HDMI eller komponent), en XBOX (komponent eller RGB-Scart), samt en trött gammal VHS-spelare (SCART).

Vilka anslutningar ska jag välja till respektive modeller? HDMI till DVD eller satbox? Komponent till Satbox eller XBOX? Det verkar ju endast finnas en ingång "per kontakt" så att säga. Kan de bara inte slänga på 5 HDMI-ingångar så att man är safe för all framtid? :D

Vilka inställningar ska man köra när man tittar på vanliga DVD-filmer från Pioneer 696:an? Väljer man i DVDspelarens menyer eller i skärmens menyer vilken upplösning (upp/nedskalning? är dålig på detta) man vill använda?

Tacksam för lite input...
Detta är mitt första plasmaköp (och likaså första gången jag stöter på HDMI, komponent och andra kontakter/ingångar som har med bild att göra). Tidigare har jag kört SCART (en RGB och en "dålig") från både DVD-spelare och digitalbox till min trötta 4:3 CRT Philips...

Postad 06 juni 2006 - 18:30

fewle
  • fewle
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
mickeer vad är kommando för service menyn?

staffh.

enligt manualen ska du ha upplösning 1280x720 på dvd, digital box etc.

Postad 06 juni 2006 - 18:45

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Nån som vet om något bra hemmabiopaket som passar bra till LG-Pm1MA?
Maxpris 4000kr.
Någon som har tex pioneer dcs system?
"Väntar på tv av theclickstore...

<{POST_SNAPBACK}>

Har just installerat ett Logitech Z-5450 Hembiopaket till min 50PM1MA. Kostar under 4000 SEK och jag är mycket nöjd med det. Anledningen till att det inte nämns så ofta på hembiosidorna är att det rubriceras som datahögtalare. Jag har skrivit om det både i forumet för LG50PM1Ma och i forumet för trådlösa hembiosystem. Kan starkt rekomendera det!

<{POST_SNAPBACK}>

Har beställt en 42pm1ma och tänkte att jag skulle använda mitt Logitech Z-5500 till den, men hur har du kopplat den? Bör väl vara något liknande som z5450 eller?

Postad 06 juni 2006 - 20:54

cikada
  • cikada
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Maxpris 4000kr.

<{POST_SNAPBACK}>

Har just installerat ett Logitech Z-5450 Hembiopaket till min 50PM1MA. Kostar under 4000 SEK och jag är mycket nöjd med det. Anledningen till att det inte nämns så ofta på hembiosidorna är att det rubriceras som datahögtalare. Jag har skrivit om det både i forumet för LG50PM1Ma och i forumet för trådlösa hembiosystem. Kan starkt rekomendera det!

<{POST_SNAPBACK}>

Har beställt en 42pm1ma och tänkte att jag skulle använda mitt Logitech Z-5500 till den, men hur har du kopplat den? Bör väl vara något liknande som z5450 eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kopplar det från "Variable audio"-out kontakterna (RCA) på TV´n och sedan in på någon av de tre 3,5 mm pluggarna på Z-5450. Du behöver alltså en kabel med 2 RCA hankontakter i en ände och en 3.5 mm stereoplugg i den andra. Bör vara exakt likadant på Z-5500 då de väl är lika i de flesta avseenden!?. Ska därutöver koppla med S/PDIF från DVD´n direkt till Z-5450 när jag skaffat kabel (RCA/Coax).

Postad 07 juni 2006 - 07:02

mickeer
  • mickeer
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

mickeer vad är kommando för service menyn?

staffh.

enligt manualen ska du ha upplösning 1280x720 på dvd, digital box etc.

<{POST_SNAPBACK}>

För att komma in i servicemenyn?

¤meny¤ på skärmen å ¤meny¤ på fjärren.. samtidigt..

Å det är där det finns en massa gottigheter att ställa in.. Tex, powersave: Hur mycket den ska dra ner exvis...

Men det finns mer, å det skulle vara intressant om man viste vad allt är...

Postad 07 juni 2006 - 08:47

pa2518
  • pa2518
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej

Då har man fått sin PM1m och jag måste säga att jag är jättenöjd jag kör Boxer via Scart och DVD via HDMI har lite problem dock med att få det att funka med min PC, jag kör RGB mellan PC och plasma och när windows börjar ladda blir plasman kolsvart, jag kör 1024*768 som det står och har provat lite olika HZ men det hjälper inte. Några ideer?

Mvh Per

Postad 07 juni 2006 - 10:38

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Maxpris 4000kr.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kopplar det från "Variable audio"-out kontakterna (RCA) på TV´n och sedan in på någon av de tre 3,5 mm pluggarna på Z-5450. Du behöver alltså en kabel med 2 RCA hankontakter i en ände och en 3.5 mm stereoplugg i den andra. Bör vara exakt likadant på Z-5500 då de väl är lika i de flesta avseenden!?. Ska därutöver koppla med S/PDIF från DVD´n direkt till Z-5450 när jag skaffat kabel (RCA/Coax).

<{POST_SNAPBACK}>

Okej! Blir till att testa om och när jag får min TV :D

Postad 07 juni 2006 - 10:52

loungepuppy
  • loungepuppy
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Akut problem:
- TV'n står hos ett postombud. Jag vill hämta den i eftermiddag, utkörning kan bli tidigast ppå fredag...
Mitt enda alternativ är grannens vanliga combi eller en taxi.
Har Ni lyckats få hem den i kombi? (Ringde ett taxibolag, deras combi har takhöjd dryga 70 cm).

Kan man luta den i bakluckan, går den in då och isåfall är det ok för plasman?

Tips mottages tacksamt.

Postad 07 juni 2006 - 15:46

fewle
  • fewle
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Den där servicemenyn fick man fram genom att trycka menu på skärmen + meny på fjärren samtidigt? det funkar inte för mig har 42PM1M.

Postad 08 juni 2006 - 08:36

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

Akut problem:
- TV'n står hos ett postombud. Jag vill hämta den i eftermiddag, utkörning kan bli tidigast ppå fredag...
Har Ni lyckats få hem den i kombi? (Ringde ett taxibolag, deras combi har takhöjd dryga 70 cm).

Tips mottages tacksamt.

<{POST_SNAPBACK}>

Någon sa i denna tråd att den går in i en V70

Postad 08 juni 2006 - 09:27

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Den där servicemenyn fick man fram genom att trycka menu på skärmen + meny på fjärren samtidigt? det funkar inte för mig har 42PM1M.

<{POST_SNAPBACK}>

Du måste hålla in dessa knappar i flera sekunder.. Då funkar det.

Men glöm inte, fota eller skriv ner alla värden och då menar jag ALLA!

Postad 08 juni 2006 - 16:33

Perran
  • Perran
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Akut problem:

Tips mottages tacksamt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ett tips som jag fick av posten när jag hämtade min var att ställa den i baksätet. Gick alldeles utmärkt på en "liten" (mindre än en V70 iaf) Audi A4 Avant. Alltså testa baksätet om höjden i baggagen trilskas. :)

Postad 08 juni 2006 - 21:29

videokid
  • videokid
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Då var min LG-42PM1M :) uppe på väggen med hjälp av ELFA skenor, mycket bättre bild än jag trodde med Boxer Dreambox och component kabel. Samt med min Samsung HD-850 (HDMI)

Kommer upp bilder under helgen... :)

Postad 08 juni 2006 - 21:51

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Ni som har Comhem, hur är er bild på de analoga kanalerna? Trean, femman osv..?

Jag ganska dålig bild där det ser ut som nåt filter ligger framför bilden. Vad kan det bero på tror ni?

Postad 09 juni 2006 - 08:05

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Skall sätta upp min idag , då kan jag kolla min analoga via comhem...

Postad 09 juni 2006 - 10:13

fewle
  • fewle
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Tjo, haft min 42PM1M i 4 dagar nu och är mycket nöjd!

Undrar hur man får igång PiP vad behöver man ha anslutet och sånt?

Sen undrar jag iaf någon luskat fram något från servicemenyn finns det några inställningar man kan göra där?

Postad 09 juni 2006 - 10:50

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Undrar hur man får igång PiP vad behöver man ha anslutet och sånt?

<{POST_SNAPBACK}>

PiP (bildibild) finns inte på LG-42PM1M / LG-42PM1MA

Postad 09 juni 2006 - 12:39

loungepuppy
  • loungepuppy
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Fick hem min 42PM1MA igår. tog ca 2 timmar att få upp den på väggen men då mätte jag om ca 5 ggr för säkerhets skull. Med vattenpass ser det helt rakt ut jmf tak och sideboard. Om jag orkar lägger jag upp bilder, blev mkt snyggt.

Enl rek kör jag med XD av, låg kontrast etc men tycke rändå bilden är riktigt bra (det är dock min första plasma). Mest positivt överraskad är jag av bilden från digitalboxen (UPC) via SCART där jag räknat med sämre bild. Från min KISS DP-600 HDMI 1080i ser både 1080i-filmer och uppskalat material skitbra ut. DivX, Xvid och DVD ser klart bättre ut än då jag matade en 28'' CRT från PC.

Har inte sett hur bilden presterar i dagsljus.

Då man vill se TV i originalstorleken får man gråa "sidebars". Tror jag sett ngn skriva att det går att ändra i servicemenyn. Avser köra TV i fullskärm inbränningsperioden.

Efter lång väntan är jag kanonnöjd. Är dock ingen HDTV-kännare har inte heller surround ljud utan ett schysst 2:1 system.

Postad 09 juni 2006 - 16:23

fewle
  • fewle
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
billgren det står ju i specifikationerna på nätet att är PiP så det finns alltså inte? :ph34r:

Va nere på kjell & company och köpte en SCART till VGA ihop att jag kunde ändra upplösning på min KiSS-Dp500 till lite högre. Men det verkade inte fungera någon som har erfarenhet av SCART till VGA?

Redigerat av fewle, 09 juni 2006 - 16:24.

Postad 09 juni 2006 - 18:35

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

billgren det står ju i specifikationerna på nätet att är PiP så det finns alltså inte? :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det är feltryckt. Står längre bak i den här tråden.

Simpel fråga: Hur gör jag för att se hela bilden under fotbollsvm? Som det är nu är bilden utdragen i kanterna vilket gör att jag inte ser tiden uppe i vänstra hörnet! :ph34r: Vad trycker jag på för att få "normal" bild?

tack tack!

Postad 09 juni 2006 - 19:15

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10 303 inlägg
  • 0

billgren det står ju i specifikationerna på nätet att är PiP så det finns alltså inte? :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det är feltryckt. Står längre bak i den här tråden.

Simpel fråga: Hur gör jag för att se hela bilden under fotbollsvm? Som det är nu är bilden utdragen i kanterna vilket gör att jag inte ser tiden uppe i vänstra hörnet! :ph34r: Vad trycker jag på för att få "normal" bild?

tack tack!

<{POST_SNAPBACK}>

jag hade samma problem som du.... hade även problem med texten på visa inslag..... någon som vet?... har tv inställd på 16/9

Postad 09 juni 2006 - 19:17

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Eran digitalbox måste vara inställd på 16:9 liksom tvn.

Postad 09 juni 2006 - 19:26

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10 303 inlägg
  • 0

Eran digitalbox måste vara inställd på 16:9 liksom tvn.

<{POST_SNAPBACK}>

Ajajaj.... kollade inte det :ph34r: .... tack för svaret... min var i 4/3...MVH Ace 34

Postad 10 juni 2006 - 11:13

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
När man söker på HD klara plasma på Pricerunner så kommer 42PM1M upp men inte MA. Det ska väl inte vara nån skillnad på dom väl? (Mer än tunern). :ph34r:

Postad 10 juni 2006 - 11:38

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

När man söker på HD klara plasma på Pricerunner så kommer 42PM1M upp men inte MA. Det ska väl inte vara nån skillnad på dom väl? (Mer än tunern). :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det är enda skillnaden. MA är också HD-ready.

Postad 10 juni 2006 - 13:17

sadrakir
  • sadrakir
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej,

hur kör ni in er Plasma? Är det några konstigheter att köra 16:9 bild nu under fotbolls-VM trots att man får svarta linjer under och ovanför bilden? Jag har hört att man ska vara lite försiktig de första 100 timmarna och försöka bränna TVn jämt. Några ideer?

Postad 10 juni 2006 - 13:24

Unregistered99f076a3
  • Unregistered99f076a3
  • Forumräv

• 800 inlägg
  • 0
Jag vill ha fler bilder på denna tv :ph34r: nu! :rolleyes:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.