Tele2vision Digital TV Box
2306 svar till detta ämne
Postad 21 March 2009 - 13:47
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Verkar som de har olika svar på Tele2. När jag hade ett liknande samtal med dem ang C+ Total att det saknades kanaler. Fick jag som svar att de inte hade något "tillstånd" att sända alla kanaler..
Irreterad som jag var kläckte jag ur mig: "Men ni har tillstånd att ta fullt pris? Men ändå inte lev. Samma antal som övriga operatörer.".. svaret på det blev att allt var under förhandlingar, likaså deras s.k "HD paket".. 3 kanaler. varav 1 är gratis i nätet. Jag fråga varför inte de la in Animal HD, C+ FILM HD etc. Men saken där var. "Ett intresse fanns ej.." Ursäkta mig tänkte jag.. INGET intresse i HD?? Skojar hon med mig eller...
ren bullshit helt enkelt... klart Canal+ vill att Tele2 ska sända alla deras kanaler.. tror snarare att dom är rätt sur att Tele2 priorterar deras egen koncerns kanaler som TV1000 före Canal+....
Redigerat av Leatherface, 21 March 2009 - 13:49.
Postad 21 March 2009 - 14:30
shelter
-
shelter
-
Användare
-
-
247 inlägg
Det är ändå supporten ni snackar med, dom kan ju hitta på historier om de inte vet hur det egentligen ligger till. Sen är det väl så att dom sitter på olika information allihopa.
Postad 21 March 2009 - 18:25
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Verkar som de har olika svar på Tele2. När jag hade ett liknande samtal med dem ang C+ Total att det saknades kanaler. Fick jag som svar att de inte hade något "tillstånd" att sända alla kanaler..
Irreterad som jag var kläckte jag ur mig: "Men ni har tillstånd att ta fullt pris? Men ändå inte lev. Samma antal som övriga operatörer.".. svaret på det blev att allt var under förhandlingar, likaså deras s.k "HD paket".. 3 kanaler. varav 1 är gratis i nätet. Jag fråga varför inte de la in Animal HD, C+ FILM HD etc. Men saken där var. "Ett intresse fanns ej.." Ursäkta mig tänkte jag.. INGET intresse i HD?? Skojar hon med mig eller...
Om det nu som dom säger inte finns nåt intresse, varför startade dom ens HD-sändningar då för? Om dom lägger till C+ och några andra HD-kanaler så är jag intresserad av att skaffa det. Men jag är inte sugen att betala som det är nu 79 kr i månaden för två kanaler (har en HD-TV med inbyggd kabelbox så jag ser ju redan SVT HD). Plus att sändningarna krånglar för mig. SVT HD har inte funkat i minst en vecka. Vete tusan vad Tele2 håller på med men man har börjat tröttna på dom.
Postad 24 March 2009 - 10:16
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Om det nu som dom säger inte finns nåt intresse, varför startade dom ens HD-sändningar då för? Om dom lägger till C+ och några andra HD-kanaler så är jag intresserad av att skaffa det. Men jag är inte sugen att betala som det är nu 79 kr i månaden för två kanaler (har en HD-TV med inbyggd kabelbox så jag ser ju redan SVT HD). Plus att sändningarna krånglar för mig. SVT HD har inte funkat i minst en vecka. Vete tusan vad Tele2 håller på med men man har börjat tröttna på dom.
Fick hem min HD box häromdagen, koppla in och fick inte en enda HD kanal. Ringde upp supporten och frågade vad som var fel. De felsökte och kunde inte hitta några fel. Koppla mig till kundtjänst som i sin tur skulle kolla upp paketen. Efter 5!! Omkopplingar hamna jag hos en som sa "Ne.. men du kan ju inte få HD på din adress!"... Nehe??? BLIR så jäkla trött.. Plus att nu sitter jag med en HD box som är bunden till HD paketet i 24 mån.. SUCK! Jag bad dem upphäva allt eftersom de inte kan leverera till mig. Men de skyllde på min hyrevärd.. så nu sitter jag med detta HD paket som jag ej kan SE! Får betala 79 kr i luften rent ut sagt.. blir så trött.. har gjort en anmälan på detta.. men vette tusan om de går egenom!! Tyvärr fick jag ju inget namn på denna killen som fixade beställningen av HD.. men han har ju gjort ett fel, ska jag behöva bli lidande?? Tele2 kan dra...
Postad 24 March 2009 - 16:48
Unregistered367717e7
-
Unregistered367717e7
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Angående att det inte är "Totalt" när man har Canal+ så har det dykt upp Hits för mig nu, medan Drama försvunnit. Likaså har Comedy Central fått en egen kanalplats, dock är den svart som natten men bilden finns kvar på Nickleodeons plats. Hur som helst så har jag varit i kontakt med Tele2 i ärendet om "Canal Total" och även pushat lite för att de ska få in Säsongskortet Allsvenskan och inte bara tramsa med Elitserien som de gör nu. Det svar jag fått tidigare, för någon månad sen kanske, är följande:
"Som det ser ut i dagsläget kommer vi inte att sända allsvenskan som säsongskortet. Men vi kan lägga det som ett önskemål så kanske det kommer i framtiden.
Det finns tekniska frågeställningar som behöver lösas innan vi kan ta in Canal+ Hits och Canal+ Extra. Tele2 och Canal+ är överens om att vi ska ha kanalerna, men det finns ännu inget datum för detta."
Det enda jag/du/kunder kan göra är väl att kontakta deras kundtjänst om våra ärenden om fullt utbud eller några tior mindre på Canal+, speciellt nu när det verkar som "något" är på väg att hända i och med att Hits kommit in, men Drama försvunnit.
Jag kan meddela att jag IDAG, 24/3, har beställt Säsongkortet för Allsvenskan hos Tele2! Märkte att man kunde beställa det via Canal+ hemsida och ringde och pratade med Tele2 och fick det "vanliga" svaret att de enbart sänder Elitserien...men berättade då att jag varit i kontakt med Canal+ och de berättat att de kommit överens om Allsvenskan nu. Hon satte mig på vänt för att höra efter och återkom med att det gick bra att beställa nu! Så nu är det beställt!
Postad 24 March 2009 - 19:19
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Fick hem min HD box häromdagen, koppla in och fick inte en enda HD kanal. Ringde upp supporten och frågade vad som var fel. De felsökte och kunde inte hitta några fel. Koppla mig till kundtjänst som i sin tur skulle kolla upp paketen.
Efter 5!! Omkopplingar hamna jag hos en som sa "Ne.. men du kan ju inte få HD på din adress!"... Nehe???
BLIR så jäkla trött.. Plus att nu sitter jag med en HD box som är bunden till HD paketet i 24 mån.. SUCK! Jag bad dem upphäva allt eftersom de inte kan leverera till mig. Men de skyllde på min hyrevärd.. så nu sitter jag med detta HD paket som jag ej kan SE! Får betala 79 kr i luften rent ut sagt.. blir så trött.. har gjort en anmälan på detta.. men vette tusan om de går egenom!! Tyvärr fick jag ju inget namn på denna killen som fixade beställningen av HD.. men han har ju gjort ett fel, ska jag behöva bli lidande?? Tele2 kan dra...
Skulle tro att distansköpslagen gäller och du ska kunna säga upp avtalet utan anledning. Givetvis gäller det hela avtalet så du måste skicka tillbaka boxen om den ingick.
Postad 24 March 2009 - 20:20
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Och i det här fallet har dom sålt en tjänst som inte fungerar där han bor... Klart avtalet ska upphöra och han ska få tillbaka pengarna....
Tycker det är konstigt att dom lyckats aktivera det då han tydligen inte har 120 nät där han bor och då kan dom inte aktivera abb... Jag har själv försökt det eftersom dom håller på uppgraderar här i stan och kunde inte få det även fast jag kunnat få in både felfri signal och bild på dom fria kanalerna i 120 nätet... men det gick inte för det står fortfarande att vi har 60 nät men det var väl lika bra de för just nu är signalen borta igen... dom väntar tydligen på snön ska försvinna...
Redigerat av Leatherface, 24 March 2009 - 20:23.
Postad 24 March 2009 - 20:21
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Har precis skickat ett mail till Canal+ så förhoppningsvis får man ett vettigt svar ifrån dom om varför dom inte sänder hela utbudet. Kommer att lägga upp vad dom svarade här sen (om dom svarar).
Postad 24 March 2009 - 22:19
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Tele2 har numera chat på deras sida där man kan beställa paket osv... det är positivt iaf... http://www.tele2.se/...undservice.html
Redigerat av Leatherface, 24 March 2009 - 22:20.
Postad 24 March 2009 - 22:36
groggvirke
-
groggvirke
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag kan meddela att jag IDAG, 24/3, har beställt Säsongkortet för Allsvenskan hos Tele2! Märkte att man kunde beställa det via Canal+ hemsida och ringde och pratade med Tele2 och fick det "vanliga" svaret att de enbart sänder Elitserien...men berättade då att jag varit i kontakt med Canal+ och de berättat att de kommit överens om Allsvenskan nu. Hon satte mig på vänt för att höra efter och återkom med att det gick bra att beställa nu! Så nu är det beställt! 
Ja jag tänkte precis dra upp detta, då jag är större hockeyfantast än fotbollsfantast egentligen, när det kommer till lagen inom Sverige vill säga, så har jag efter att elitseriematcherna tagit slut på PPV märkt att kanalerna fortfarande "lever" och att det står att man kan "beställa genom att kontakta Tele2.se". Dock har ingen uppgift om detta kommit ut till mig via brev eller mail, utan i vanliga fall så slutar dem fakturerar för Säsongskortet när hockeyn är slut men nu lär dem fortsätta... Dock inget ljud om detta och även om de flesta av oss kan få ihop 1+1 när allsvenskan drar i gång, bilden är kvar och räkningarna kommer, så tycker jag ändå de borde informera nuvarande kunder om förändringen. Men det kanske har gått snabbt detta beslutet, vad vet jag...
Postad 25 March 2009 - 00:24
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Får hoppas det kommer Säsongskortet Klubb med då jag bara är intresserad och se matcher med 1 lag...
Postad 25 March 2009 - 10:16
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Och i det här fallet har dom sålt en tjänst som inte fungerar där han bor... Klart avtalet ska upphöra och han ska få tillbaka pengarna.... Tycker det är konstigt att dom lyckats aktivera det då han tydligen inte har 120 nät där han bor och då kan dom inte aktivera abb... Jag har själv försökt det eftersom dom håller på uppgraderar här i stan och kunde inte få det även fast jag kunnat få in både felfri signal och bild på dom fria kanalerna i 120 nätet... men det gick inte för det står fortfarande att vi har 60 nät men det var väl lika bra de för just nu är signalen borta igen... dom väntar tydligen på snön ska försvinna...
Fick svar från Tele2 idag. "Hej! I dagsläget kan vi tyvärr inte erbjuda HD-TV på din adress. Dessvärre är det fortfarande bara 60-kanalersnät på din ort. Om vi uppgraderar nätet till 120-kanalersnät kommer du troligen att kunna beställa HD-TV på din adress. Om vi uppgraderar nätet kommer du att få information hemskickad angående att det finns fler kanaler tillgängliga i nätet." Givande svar, verkligen!! Ringde dem för några minuter sedan, och nu hade de iaf avbokat allt med abb. att göra. Skulle skicka tillbaka boxen, hade blivit en miss.. jäkla stor miss tycker jag då hela orten INTE kan få HD. Får nog leta upp Nätverkskabeln och köra med IP tv igen..
Postad 25 March 2009 - 16:12
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Har precis skickat ett mail till Canal+ så förhoppningsvis får man ett vettigt svar ifrån dom om varför dom inte sänder hela utbudet. Kommer att lägga upp vad dom svarade här sen (om dom svarar).
Så här svarade Canal+: Som det ser ut i dagsläget så har inte Tele2 möjligheten att sända alla våra kanaler. Detta är något som dem håller på att jobba med och förhoppningsvis kommer det en lösning på detta i framtiden. Vi beklagar att ni i dagsläget inte har tillgång till alla våra kanaler och hoppas att Tele2 så snart som möjligt har tekniken som krävs för att sända alla kanalerna.
Postad 25 March 2009 - 16:41
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Det är bullshit att Tele2 inte har möjlighet att sända alla kanalerna.... dom har sagt så länge nu men så fort TV1000 startade en ny kanal TV1000 Drama så var det inga problem med att lägga till den... kan dom lägga till den så kan dom lägga till resten av Canal+ kanalerna också...
Dom vill bara få folk att skaffa TV1000 istället som kundtjänst försökte pracka på mig... Jag är inte intresserad av nå TV1000 jag vill ha ALLA Canal+ kanalerna eller prissänkning med några 10or tills dom kan erbjuda alla kanalerna...
Redigerat av Leatherface, 25 March 2009 - 16:45.
Postad 25 March 2009 - 16:47
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Jag skickade också en sån förfrågan till dom och fick följande svar på varför "drama" och "sport extra" saknas i deras Canal+ Total paket: Hej xxxxxx,
Canal+ Drama har ersatts av Canal+ Hits och Canal+ Extra har vi aldrig haft i utbudet.
Det finns tekniska frågeställningar som behöver lösas innan vi kan ta in Canal+extra. Tele2 och Canal+ är överens om att vi ska ha kanalen, men det finns ännu inget datum för detta.
Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice via e-post eller på telefonnummer 0200-25 25 25. Du kan alltid läsa om våra tjänster och produkter på www.tele2.se.
Med vänlig hälsning
Tele2 Sverige AB TV kundservice
Redigerat av Mentos, 25 March 2009 - 18:11.
Postad 25 March 2009 - 16:54
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Ringde dem för några minuter sedan, och nu hade de iaf avbokat allt med abb. att göra. Skulle skicka tillbaka boxen, hade blivit en miss.. jäkla stor miss tycker jag då hela orten INTE kan få HD.
Ja, allt annat hade varit väldigt märkligt i mina ögon, klart att du inte ska betala för nåt som du inte ens kan se. Jag fattar verkligen inte hur dom kunde skylla på hyresvärden, riktigt lågt gjort av Tele2. Bra att du anmälde iallafall för så där ska det ju inte behöva gå till.
Postad 25 March 2009 - 17:35
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Jag ringde Tele2 nyss om att jag skulle beställa Comedy Central eftersom deras frivisning slutar nu den 31:de. Men dom sa att dom skulle fortsätta frivisa den efter då ändå. Varför vissa inte hittar Comedy Central är att dom sänder på samma frekvens som VH1 (musikpaketet), alltså dom som bor i 60:nät kan inte se dom. Sen fick jag också reda på att när väl dom slutar frivisa dom så ska den ingå i nöjespaketet.
Postad 25 March 2009 - 18:05
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Förut fanns Comedy Central på listan med fria kanaler i pdf filen men det har tagits bort nu ser jag...
Redigerat av Leatherface, 25 March 2009 - 18:07.
Postad 26 March 2009 - 23:06
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Bottaget!
Redigerat av e3henri, 26 March 2009 - 23:12.
Postad 26 March 2009 - 23:13
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Bottaget!
Vad är borttaget?
Postad 29 March 2009 - 18:39
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Vad är borttaget?
Mitt inlägg. Minhembio forum har ju ingen delete funktion utan enda möjligheten att ta bort ett inlägg är att redigera det och ersätta texten med tomrum eller varför inte texten "Borttaget"
Postad 30 March 2009 - 19:46
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
En liten rolig sak jag märkte när jag höll på att mixtra med boxen innan. TV1000 kan ju ses av även dom som har bara 60:nät. Men Tele2 har varit så smarta att lägga den på VH1 och Comedy Centrals frekvens, alltså alla kan inte se den. Utan dom som bor i 60:nät och abb. på TV1000 får betala 30 kronor mer i månaden för en kanal dom inte kan se
Tele2 tänker inte riktigt till i vissa fall.
Postad 30 March 2009 - 20:13
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Dom som har Canal+ får betala för 2 kanaler som inte finns och inte ens kan ses av dom med fulla utbudet...
Postad 02 April 2009 - 17:17
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Har tänkt att skaffa en ny box eftersom min gamla håller på att lägga av. Vet nån om det har varit något problem eller något med Samsung DCB-P770Z/XEE http://www.samsung.c...d=DCB-P770Z/XEETänkte kolla om det är nån som har en sån och om det är några problem med den och den funkar med Tele2. Orkar inte direkt lägga ut ca 3000 kr på en box som kanske inte ens funkar med Tele2.
Postad 02 April 2009 - 21:01
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Samsung boxarna brukar ha lite strul med kanalsökning vad jag sett tidigare men kanske nite gäller alla modeller...
Postad 13 April 2009 - 19:02
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Någon mer än mig som börjat få problem med EPG på barnkanalen?
Tidigare så fanns varje enskilt program med, men sedan ett par veckor tillbaka så står det bara 8-15 bollibompa special - helt värdelös information med andra ord.
(Kommentarer om att man ska byte till en dyr dreambox som hämtar EPG online undanbedes  )
Redigerat av e3henri, 13 April 2009 - 19:04.
Postad 13 April 2009 - 19:27
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
är väl problem med EPG på alla kanaler just nu...
Postad 13 April 2009 - 20:25
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1095 inlägg
Är ofta problem med EPG tycker jag...
Postad 14 April 2009 - 16:30
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Jo märkte att EPG va rätt skakig överlag just idag/igår.
Men barnkanalen har varit sån här i flera veckor
Postad 15 April 2009 - 10:21
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Min box har inte gett mig någon kanal info på över 1 vecka nu. Går man in i programguiden är det helt tomt.
Klockan stämmer ej heller. Visar 0:00 trots att jag ställt in tiden på Automatik samt manuellt.
Kan iofs kanske bero på att den inte kan hämta uppgifter..
Lagom störande iaf att det varit såhär nu i över 1 vecka. Något som Tele2 är medvetna om tro?
Postad 15 April 2009 - 11:14
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Min box har inte gett mig någon kanal info på över 1 vecka nu. Går man in i programguiden är det helt tomt. Klockan stämmer ej heller. Visar 0:00 trots att jag ställt in tiden på Automatik samt manuellt.
Kan iofs kanske bero på att den inte kan hämta uppgifter..
Lagom störande iaf att det varit såhär nu i över 1 vecka. Något som Tele2 är medvetna om tro?
Klockan visade fel hos en kompis men vart rätt tid igen då jag ryckte strömkabeln och starta om den... EPGn funkar däremot inte...
Redigerat av Leatherface, 15 April 2009 - 11:15.
Postad 16 April 2009 - 22:01
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Ska ringa tele2 och klaga på EPGn imorgon. Beroende på vem man får prata med så får man olika bra svar har jag märkt på kundtjänst. Väldigt stor skillnad på kompetensen och kundbemötandet
Postad 16 April 2009 - 22:46
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
går snacka med dom på deras sida direkt med... http://www.tele2.se/...undservice.htmlpassa på klaga på att att inte alla Canal+ kanalerna finns också och att ac3 ljudet saknas på dom...
Redigerat av Leatherface, 16 April 2009 - 22:48.
Postad 17 April 2009 - 06:59
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1095 inlägg
När jag klickar på länken kommer jag bara till ett formulär...
Postad 17 April 2009 - 08:25
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Du svarar bara på frågan om du är kund eller inte så kommer du in i chatten...
Mycket smidig kundservice tycker jag sen så är väl säkert svaren olika beroende på vem man pratar med även där förstås...
Redigerat av Leatherface, 17 April 2009 - 08:28.
Postad 17 April 2009 - 09:27
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Har idag pratat med Tele2´s kundtjänst via Chatten, som var smidig, men väldigt långt väntetid innan personen på andra sidan svarade. Kanske är beroende på vem som skriver.
Min fråga ang EPG´n som har saknats för mig i över 1 vecka nu fick följande svar:
"Ja vi har ett känt fel angående EPG-informationen och därför är den bortplockad för tillfället.
Det kommer komma tillbaka när felsökningen är klar och den fungerar som den ska igen. "
Min andra fråga blev varför man inte får hela Canal+ utbudet när man beställer Total hos Tele2. Som det är idag får man 4 filmkanaler samt 2 sportkanaler. När de andra Operatörerna lev hela utbudet, Dvs. 10 kanaler. För samma pris!
(Nu vet jag inte vilka filmkanaler Tele2 visar, men de som saknas är Sportextra, 1 filmkanal, Sport HD och Film HD)
Svaret blev:
"Det finns tekniska frågeställningar som behöver lösas innan vi kan ta in Canal+extra. Tele2 och Canal+ är överens om att vi ska ha kanalen, men det finns ännu inget datum för detta."
Är det bara jag som blir irreterad, att de inte nämner de andra 3 saknade kanalerna som Sport HD, Film HD och en 1 filmkanal till? De verkar bara tro att Sportextra är den sista kanalen i utbudet??
Min sista fråga blev ang ljudet på Canal+, varför de inte sänder i AC3 format.
Svaret blev:
"Vilket ljud som sänd är Canal + själva som styr över så det kan jag tyvärr inte svara på."
Mycket givande svar. När det gäller EPG´n är det svaret som man kan acceptera, men de andra låter som ren bullshit, att de inte vet något. Jävligt dålig stil att ta ut samma pris som de andra operatörerna på Canal+ Total och man får inte ens hela utbudet.
/Ante
Postad 17 April 2009 - 09:59
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Det svaret om Canal+ har dom sagt i minst ett halvår nu och inget händer...
Då TV1000 Drama startade däremot var det inga tekniska hinder att lägga in den direkt...
Och ljudet på Canal+ är ett problem på Tele2... alla andra operatörer har ac3 ljud på Canal+ kanalerna tom boxer har det...
Och jag har haft ac3 ljud förut på Canal+ kanalerna men det försvann för ett par månader sen...
Nää det är bara vara på dom allihopa dom får ta och fixa till Canal+ nu...
Redigerat av Leatherface, 17 April 2009 - 10:02.
Postad 17 April 2009 - 10:11
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Det svaret om Canal+ har dom sagt i minst ett halvår nu och inget händer... Då TV1000 Drama startade däremot var det inga tekniska hinder att lägga in den direkt... Och ljudet på Canal+ är ett problem på Tele2... alla andra operatörer har ac3 ljud på Canal+ kanalerna tom boxer har det... Och jag har haft ac3 ljud förut på Canal+ kanalerna men det försvann för ett par månader sen... Nää det är bara vara på dom allihopa dom får ta och fixa till Canal+ nu...
Tycker som sagt det är så låg stil! Likadant, beställde vi ett filmpaket häromveckan. Visade sig att vi inte kunde se hälften av kanalerna, då vi tillhör ett 60 nät. Ringde upp dem o krävde att de skulle ta bort det, då de sagt att vi skulle få alla. DE får fasen skaffa personalutbildning snart..
Postad 17 April 2009 - 11:11
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Om du bara har 60 nät så kan du inte få alla kanalerna... vad jag förstått ska det inte ens gå lägga in beställning på paket som man måste ha 120 nät för...
tycker inte att en icke fungerande EPG är acceptabel heller så här länge....
Redigerat av Leatherface, 17 April 2009 - 11:13.
Postad 17 April 2009 - 15:54
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Nu funkar EPG:n på några kanaler men långt ifrån alla som brukar ha det.
Postad 20 April 2009 - 22:04
Unregistered1702
-
Unregistered1702
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Mycket givande svar. När det gäller EPG´n är det svaret som man kan acceptera, men de andra låter som ren bullshit, att de inte vet något. Jävligt dålig stil att ta ut samma pris som de andra operatörerna på Canal+ Total och man får inte ens hela utbudet.
/Ante
hmm, jo du har väl en poäng där. Tele2 är en ganska liten spelare på digitaltv-marknaden än så länge. Jag flyttade nyss till en av Växjöhems lägenheter och här har man numera bara Tele2 som leverar kabeltv, ja, eller möjligtvis Telia då, via DSL. Jag är faktiskt ganska positivt överaskad än så länge. Väldigt bra att man plockade bort drama och satte in Hits-kanalen istället, då den kanalen visar nya filmer och serier snabbare. Det lilla jag har haft med kundtjänsten att göra är bra, inga långa väntetider som hos Com hem. Däremot så har dom för klen teknisk plattform, vilket säkert gör att dom tex har klent HD-utbud. Men jag upplever dom faktiskt som billigare än Com hem, som dock har bättre tjänster o fler kanaler. Sen är det nog så att man valt att favorisera Tv1000 framför Canal+, eftersom tele2 ingår i Stenbeckssfären, vilket ju även Viasat gör. Dom gör så för att vinna marknadsfördelar åt sina egna bolag inom ägarkoncernen. Lite taskig mot oss tv-tittare eftersom Tv1000 är skit (ursäkta uttrycket,) jämfört med Canal+ innehållsmässigt. Innan hade jag Com hem och börjar faktist sakna bolaget lite, speciellt eftersom en HD-panel skall inköpas om ett tag, så man får hoppas att dom bygger ut HD-sändningar mer, speciellt för Canal. En fråga bara, har TV1000 börjat sända HD ännu? Om inte så finns det tyvärr en risk för att Tele2 kommer prioritera detta iställer för Canal+ HD. Surt isf.. Mvh
Postad 20 April 2009 - 22:10
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ja TV1000 och Viasat Sport finns i HD...
Visst är det som du säger att dom hellre tar in alla TV1000 kanalerna och skiter i konkurenter som Canal+...
men ändå ska vi betala fullt pris för det... inte nog med att vi inte har alla kanalerna dom har tagit bort ac3 ljudet med...
Om Tele2 säger att det är Canal+ som sänder ut det så är det bullshit....
Bra är det först då vi får det vi betalar för...
Redigerat av Leatherface, 20 April 2009 - 22:16.
Postad 20 April 2009 - 22:24
Unregistered1702
-
Unregistered1702
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
AC3 innebär alltså bättre ljudkvalitet?!
Det var ju trist isf.. Men jag ser hellre på bra filmer med lite sämre ljud än skitfilmer med bra ljud..
Hoppas det ordnar sig till slut iaf..
Mvh
Redigerat av Unregistered1702, 21 April 2009 - 10:18.
Postad 20 April 2009 - 22:33
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
ac3 = dolby digital (5.1 ljud normalt) men nu har dom bara 2 kanals stereoljud på kanalerna...
dessutom är ac3 bättre komprimering än mp2 ljudet som stereoljuden sänds i...
aac som hd kanalerna använder är ännu bättre men det används bara tillsammans med kanaler som sänds i mpeg4...
Redigerat av Leatherface, 20 April 2009 - 23:17.
Postad 21 April 2009 - 14:21
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Men det jag inte fattar med Tele2 är att under dom 3-4 år dom har sänt digitalt, och så vitt jag vet så har dom haft Canal+ sen början, så har dom inte kunnat sända ut alla kanaler. Så den här tvisten om att sända ut alla kanaler har pågått i flera år. Det är det som är så himla knäppt. Kan Com Hem göra det så ska fanimej Tele2 kunna det också.
Plus en sak till, varför kan dom sända BBC Entertainment via analoga men inte via det digitala. Saknar den kanalen jättemycket men dom har tydligen inga planer att visa den (som vanligt)...
Postad 21 April 2009 - 16:32
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Dom hade alla Canal+ kanalerna från början men inte sen dom gjorde om kanalerna senast och startade fler kanaler...
Men det är ju flera år även det... Nu har vi varken alla kanalerna eller 5.1 ljud på kanalerna...
Alla som har Canal+ borde höra av sig till Tele2 om det och kräva att dom löser problemet eller sänker priset med nåra 10or då dom inte kan leverera det vi betalar för...
Redigerat av Leatherface, 21 April 2009 - 17:22.
Postad 21 April 2009 - 19:15
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Har nu chattar angående barnkanel vars EPG säger "Bollibompa 7:00-14:30" (ungefär lika intressant som att skriva "Sport 7:00-14:30" på Eurosport).
Tele2 skyller på det nuvarande EPG strulet och om det nu inte skulle vara EPG problemet så är det barnkanalens fel.
KOnstigt med tanke på att det fungerar utmärkt med EPG på barnkanalen med boxer
Vi får väl se vad som sker.
I övrigt fungerar EPG bra för mig nu
Postad 27 April 2009 - 15:50
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Chattade med Tele2 precis om BBC, HD och Canal+ men det känns som samma svar hela tiden.
16:36 Hej! Jag undrar om ni kommer att börja sända BBC Entertainment nån gång? Tycker det är konstigt att ni kunde sända den via analoga men inte via det digitala.
16:37 I dagsläget är det inte aktuellt, om vi kommer att börja sända den framöver kommer vi att informera om det.
16:38 Okej, sen undrar jag också om ni har några planer på att sända några fler HD-kanaler alt. alla Canal+ kanaler?
16:39 Inte för tillfället.
16:39 Men det är samma sak där, om vi kommer att få fler kanaler informerar vi om det.
Ja , eftersom man har fått samma svar ända sen man började pusha på dom februari 2008 och har fått samma svar hela tiden, ja förutom HDTV då, så känns det som man aldrig kommer att få se alla Canal+ kanalerna eller dom andra BBC kanalerna än just World News. Fixar dom inte det här så blir det att man byter till Canal Digital när abb. tar slut, för där får man alla kanaler man vill ha plus till en billigare peng.
Postad 27 April 2009 - 19:49
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Jag har flyttat till ny lägenhet och funderar på sätta upp parabol istället för börjar bli less snart....
Redigerat av Leatherface, 28 April 2009 - 08:55.
Postad 03 May 2009 - 13:46
joher099
-
joher099
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Ett tips!
Det verkar vara frivisning av Viasat Sport/Golf/Motor/Fotboll och TV7 Tunis för tillfället.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|