SONOS
2436 svar till detta ämne
42 relaterade trådar
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg)
|
2 år sedan
|
Problem med Sonos och Samsung (5 inlägg)
|
5 år sedan
|
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg)
|
5 år sedan
|
Nya Sonos Amp för tv-ljudet och mer HIFI likt ljud (19 inlägg)
|
5 år sedan
|
Sonos hemmabio eller ett "riktigt" paket? (35 inlägg)
|
7 år sedan
|
Intryck DAC, Sonos Connect vs DacMagic (6 inlägg)
|
7 år sedan
|
Köpråd - multiroom/högtalare (20 inlägg)
|
8 år sedan
|
Hjälp! Flerkanalsförstärkare eller Connect AMP/ WXA-50 (4 inlägg)
|
8 år sedan
|
Heos AMP vs Sonos AMP (12 inlägg)
|
8 år sedan
|
Sonos Connect:AMP - Sänka maxvolymen? (4 inlägg)
|
8 år sedan
|
Små högtalare - tänker jag rätt? (9 inlägg)
|
9 år sedan
|
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg)
|
9 år sedan
|
Råd inför ljudbygge (14 inlägg)
|
9 år sedan
|
sonos Play 5 vs Audiopro T10 (4 inlägg)
|
9 år sedan
|
Sonos Playbar (98 inlägg)
|
9 år sedan
|
harman/kardon eller Sonos (8 inlägg)
|
10 år sedan
|
Heos vs Sonos (7 inlägg)
|
10 år sedan
|
Fler Line in på Samsung H750 Multiroom möjliga via M7 högtalare? (1 inlägg)
|
10 år sedan
|
Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som (283 inlägg)
|
10 år sedan
|
Subbygge 4x8 eller 2x10? Det blev TB 4x6,5" Färdigbyggda! (266 inlägg)
|
10 år sedan
|
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg)
|
11 år sedan
|
Kopplingsschema 6 Högtalare i Taket (0 inlägg)
|
11 år sedan
|
Inbyggnad av högtalare i köks-ö (5 inlägg)
|
12 år sedan
|
Hjälp mig hitta takhögtalare (22 inlägg)
|
12 år sedan
|
Bästa musikstreamern? (72 inlägg)
|
12 år sedan
|
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg)
|
12 år sedan
|
Ny anläggning, vilken förstärkare? (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg)
|
13 år sedan
|
Sonos -> Onkyo 709 (RCA eller Toslink)? (7 inlägg)
|
13 år sedan
|
"Limpa" "Soundbar" Ha på väggen under tv:n...Vilken? (3 inlägg)
|
14 år sedan
|
Val av högtalare i badrummet (1 inlägg)
|
14 år sedan
|
Streama trådlöst till B&O-högtalare. Förslag! (3 inlägg)
|
14 år sedan
|
Receiver med flera zoner, eller sonos? (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
trådlöst hem (1 inlägg)
|
14 år sedan
|
Spotify --> DAC/DLNA Reciver (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
Sonos BU250 (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Sonos utökar sortimentet (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hjälp med högtalare i kök (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg)
|
17 år sedan
|
Postad 29 augusti 2013 - 10:36
Unregistereda3b082eb
-
Unregistereda3b082eb
-
Användare
-
-
160 inlägg
Ni som har Sonos Playbar, vad kompletterade ni först med? Två stycken Play:3 eller en sub? Vad gav största lyftet?
Jag köpte Playbaren med en Sub, körde så någon månad sen kompleterade jag med 2st Play 3, gjorde ett riktigt lyft för soroundljudet. Men ska du bara köpa en av dom så skulle jag rekomendera dig att börja med Suben. Mvh Adam
Postad 30 augusti 2013 - 08:13
Unregisteredb1334109
-
Unregisteredb1334109
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Kan sonos playbar spela ljud genom högtalarna och hörlurar samtidigt? Om inte finns det någon annan soundbar som kan?
Du kan alltid köra hörlurar direkt från TV samt tvljudet ur playbaren samtidigt
Postad 02 september 2013 - 05:54
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Du kan alltid köra hörlurar direkt från TV samt tvljudet ur playbaren samtidigt
Aha! Då löser det mitt "problem".
Postad 10 september 2013 - 14:53
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Sonos Play:1 på gång - http://www.engadget....nos-play-1-fcc/Vad tror ni, ännu mindre modell för diskret musik, eller något stort biffigt där 1:an snarare står för One speaker to rule them all? Jag hade personligen velat ha en portabel uppladdningsbar variant.
Redigerat av mr.keyser, 10 september 2013 - 15:01.
Postad 10 september 2013 - 15:58
Libell
-
Libell
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Det blir nästan garanterat en liten portabel sak, med batteri. Tänk Libratone Zipp. Eller så blir det en liten, billigare bakhögtalare att köra ihop med Playbar... spänningen är olidlig!
Postad 10 september 2013 - 17:29
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Kul att det är lite nytt på gång från Sonos. Bör väl bli en mindre högtalare om dom följer namnsättningen för Play:5 och Play:3. Blir det en mindre variant av 3:an skulle jag kunna tänka mig två framtida surround.
Postad 19 september 2013 - 13:46
Unregistereda3b082eb
-
Unregistereda3b082eb
-
Användare
-
-
160 inlägg
Kan vi sådan tur att Play:1 är fuktskyddad och uppladningsbar!? om så är fallet blir det en bestälning på två stycken direkt, altanen och badrumet saknar Sonos...
Postad 20 september 2013 - 06:35
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Kan vi sådan tur att Play:1 är fuktskyddad och uppladningsbar!? om så är fallet blir det en bestälning på två stycken direkt, altanen och badrumet saknar Sonos...
Det får vi hoppas på! Finns det nåt releasedatum satt?
Postad 21 september 2013 - 21:56
Neverlast
-
Neverlast
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag funderar på att inhandla en Sonos Play 5 (till vardagsrummet) och en Play 3 (till köket). Jag har ett Logitech Z5500 som hembio idag och min tanke är att plocka undan det. Jag har förstått att de är väldigt bra till musik men har några frågor: Funkar det att koppla 5:an till TV och Blueray? Går det på något sätt att återanvända min Logitech sub och koppla in till 5:an? Hur är basen i 5:an om man inte har någon sub? Min tanke är alltså att köra 5:an till TV/Filmer och musik, och 3:an endast för musik.
Redigerat av Neverlast, 21 september 2013 - 21:57.
Postad 22 september 2013 - 11:53
Libell
-
Libell
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Jag funderar på att inhandla en Sonos Play 5 (till vardagsrummet) och en Play 3 (till köket). Jag har ett Logitech Z5500 som hembio idag och min tanke är att plocka undan det. Jag har förstått att de är väldigt bra till musik men har några frågor: Funkar det att koppla 5:an till TV och Blueray? Går det på något sätt att återanvända min Logitech sub och koppla in till 5:an? Hur är basen i 5:an om man inte har någon sub? Min tanke är alltså att köra 5:an till TV/Filmer och musik, och 3:an endast för musik.
Play:5 är inte gjord för att köras ihop med bild, och därför garanteras det inte att du får 100% synk mellan bild och ljud. Det kan funka OK, men det är inte särskilt smidigt alls imho. Vidare ser jag ingen lösning på att koppla ihop din Logitech-sub med Play:5 heller... om du stoppar in en sladd i hörlursutgången så stänger den ju av högtalarna. Det kanske går att ändra i någon mjukvara dock, det vet jag inte 100% säkert, men jag tvivlar.
Postad 22 september 2013 - 13:53
Unregistered2222
-
Unregistered2222
-
Beroende
-
-
1 106 inlägg
Det är ju det den är. Det står ju till och med på hifiklubbens hemsida. Play:5 är inte gjord för att köras ihop med bild, och därför garanteras det inte att du får 100% synk mellan bild och ljud. Det kan funka OK, men det är inte särskilt smidigt alls imho. Vidare ser jag ingen lösning på att koppla ihop din Logitech-sub med Play:5 heller... om du stoppar in en sladd i hörlursutgången så stänger den ju av högtalarna. Det kanske går att ändra i någon mjukvara dock, det vet jag inte 100% säkert, men jag tvivlar.
Postad 23 september 2013 - 07:47
Libell
-
Libell
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Det är ju det den är. Det står ju till och med på hifiklubbens hemsida.
Inte från början, men jag ser också att de faktiskt rekommenderar den ihop med bild nu för tiden. Dock med en disclaimer: " *** Automatiskt val av externt ljud måste aktiveras under menyn till PLAY:5. Dessutom ska du välja ljudinställningen ”uncompressed” eftersom ljudet annars blir betydligt sämre än bilden. Av samma anledning får den PLAY:5 som används inte placeras i en grupp med andra Sonos-spelare. Vid korrekt konfiguration kommer det fortfarande att vara en minimal fördröjning på 70ms, men många användare störs inte av detta."
Postad 25 september 2013 - 02:16
Unregistered2222
-
Unregistered2222
-
Beroende
-
-
1 106 inlägg
Edit: Raderad
Redigerat av Unregistered2222, 25 september 2013 - 02:44.
Postad 25 september 2013 - 02:49
Unregistered2222
-
Unregistered2222
-
Beroende
-
-
1 106 inlägg
Jag tror dock att detta kommer man att lösa snart utan fördröjning om tillräckligt många klagar  Inte från början, men jag ser också att de faktiskt rekommenderar den ihop med bild nu för tiden. Dock med en disclaimer: "*** Automatiskt val av externt ljud måste aktiveras under menyn till PLAY:5. Dessutom ska du välja ljudinställningen ”uncompressed” eftersom ljudet annars blir betydligt sämre än bilden. Av samma anledning får den PLAY:5 som används inte placeras i en grupp med andra Sonos-spelare. Vid korrekt konfiguration kommer det fortfarande att vara en minimal fördröjning på 70ms, men många användare störs inte av detta."
Postad 25 september 2013 - 14:05
ScandicProd
-
ScandicProd
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Ni som är Sonos gurus, varför kan min dator inte prata med min playbar? Optiskt ut från datorn in i playbaren men det är tyst. Har jag gjort något fel? Tänkte jag behöver väl inte gå från dator till tv till playbar för att få ut ljud ur min dator? Jag vill ha filmljudet.
Postad 26 september 2013 - 12:09
Libell
-
Libell
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Ni som är Sonos gurus, varför kan min dator inte prata med min playbar? Optiskt ut från datorn in i playbaren men det är tyst. Har jag gjort något fel? Tänkte jag behöver väl inte gå från dator till tv till playbar för att få ut ljud ur min dator? Jag vill ha filmljudet.
Gissar på att din dator skickar ut en signal som är trixad med (inte passtrough), eller i ett format som Playbar inte fixar.
Postad 26 september 2013 - 23:52
ScandicProd
-
ScandicProd
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Finns det någon känd problemlösning, eller är det googla och hoppas på tur som gäller? Moderkort är Amd med fm1 processor på.
Postad 27 september 2013 - 10:22
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Finns det någon känd problemlösning, eller är det googla och hoppas på tur som gäller? Moderkort är Amd med fm1 processor på.
Det är förmodligen en inställning för ditt ljudkort som du behöver göra. Se till att inte skicka DTS eftersom Playbar inte stödjer detta format.
Postad 27 september 2013 - 10:27
ScandicProd
-
ScandicProd
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Måste in och rota i inställningarna ikväll. Så kan jag bli av med lite prylar runt tv'n.
Postad 27 september 2013 - 10:29
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Måste in och rota i inställningarna ikväll. Så kan jag bli av med lite prylar runt tv'n.
Gör så och lycka till. Gott att rensa upp lite bland sina grejer.
Postad 28 september 2013 - 13:42
ScandicProd
-
ScandicProd
-
Amatör
-
-
51 inlägg
De funkar!
Tricket va slå av allt i windows, alla ljudinställning på standard, vips så låter det i playbaren.
Postad 02 oktober 2013 - 13:13
ScandicProd
-
ScandicProd
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Nya frågor rörande SonoS.
Eftersom den enda ljudningången på soundbaren är optiskt, och min nya HTPC inte kommer han en optiskt utgång så letar jag efter ett bra/okay ljudkort. Från USB till Optiskt, gärna utan separat spänningsmatning.
Min nya HTPC blir : NUC I5 4250U
Tips förslag?
Postad 09 oktober 2013 - 08:58
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Mer skvaller om Sonos Play:1
Något lokalt Target-varuhus i USA verkar ha haft lite bråttom ut med varorna:
http://www.theverge....sale-for-199-99
Postad 09 oktober 2013 - 10:21
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Mer skvaller om Sonos Play:1 Något lokalt Target-varuhus i USA verkar ha haft lite bråttom ut med varorna: http://www.theverge....sale-for-199-99
Låt mig gissa att 199 USD kommer att "översättas" till 1,999 SEK...
Postad 09 oktober 2013 - 10:44
Unregistereda3b082eb
-
Unregistereda3b082eb
-
Användare
-
-
160 inlägg
Låt mig gissa att 199 USD kommer att "översättas" till 1,999 SEK...
Skulle nog gissa 1499 SEK om man tittar på hur PLAY:3 och PLAY:5 är prissatta hos Hi-Fi klubben. Väntar på mer info, hoppas fortfarande på att den ska gå att köra på batteri och lite vattenskyddad... antar att vi får veta mer i eftermiddag när någon har köpt en hos Target...  / Adam
Postad 09 oktober 2013 - 10:52
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Kul, nu är det på gång!
Postad 10 oktober 2013 - 07:36
Unregistereda3b082eb
-
Unregistereda3b082eb
-
Användare
-
-
160 inlägg
Lite bilder på och info på PLAY:1 http://www.slashgear...-full-09300812/Tyvärr inget inbyggt batteri... Jag kommer att byta ut mina PLAY:3 som jag kör som bakkanaler mot PLAY:1, och använda dom PLAY:3 där man behöver lite mer tryck i ljudet. /Adam
Postad 11 oktober 2013 - 17:25
rustynails
-
rustynails
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej
Jag behöver er hjälp.
Jag har idag en förstärkare med 4 högtalare.
Kan jag köpa en Sonos 5 och koppla till förstärkaren?
Med vilken typ av kabel?
Jag vill alltså ha ljud både i Sonosen och de 4 högtalarna som är kopplade till förstärkaren.
Funkar detta?
Postad 11 oktober 2013 - 17:28
Unregistered3d68256c
-
Unregistered3d68256c
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hej Jag behöver er hjälp. Jag har idag en förstärkare med 4 högtalare.
Kan jag köpa en Sonos 5 och koppla till förstärkaren? Med vilken typ av kabel?
Jag vill alltså ha ljud både i Sonosen och de 4 högtalarna som är kopplade till förstärkaren. Funkar detta?
Då behöver du köpa en Sonos Connect med
Postad 11 oktober 2013 - 18:38
rustynails
-
rustynails
-
Rookie
-
2 inlägg
Då behöver du köpa en Sonos Connect med
Jaha? Kan du utveckla det? vad gör den och var ska den kopplas in?
Postad 11 oktober 2013 - 18:48
Unregistered3d68256c
-
Unregistered3d68256c
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jaha? Kan du utveckla det? vad gör den och var ska den kopplas in?
http://www.hifiklubb...kspelare-26643/Den kopplas in som källa i din förstärkare Med vänlig hälsning,
Postad 11 oktober 2013 - 19:08
Libell
-
Libell
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Hej Jag behöver er hjälp. Jag har idag en förstärkare med 4 högtalare.
Kan jag köpa en Sonos 5 och koppla till förstärkaren? Med vilken typ av kabel?
Jag vill alltså ha ljud både i Sonosen och de 4 högtalarna som är kopplade till förstärkaren. Funkar detta?
Vad är det du vill kunna göra? Streama från Sonos till din förstärkare och 4 högtalare? I så fall är det Connect du bör skaffa. Det kan fungera att plocka ut ljudet ur en Play:5 och spela upp på en stereo, men då ur hörlursuttaget på Play:5, vilket resulterar i att Play:5 inte spelar samtidigt då den tror att du har hörlurar inkopplat. Inget för dig alltså, om du vill att Play:5 ska spela samtidigt.
Postad 13 oktober 2013 - 17:48
Unregisteredf1616e6c
-
Unregisteredf1616e6c
-
Forumräv
-
-
786 inlägg
Hej,
längesedan jag skapade denna tråd nu som nu är uppe på 28 sidor, inte dåligt
Behöver lite hjälp:
Har installerat Sonossystem som innehåller 3st Play 5, 1st Connect till vanliga stereon samt 1st Bridge för att "förstärka" signalerna hemma hos min far. Bredbandsleverantören är Telia och till Telias router är det kopplat två TV-apparater, några fasta telefoner samt en (1) Sonosenhet. Som jag förstått det ska det räcka att enbart en (1) Sonosenhet är ansluten till nätverket via kabel.
Problemet:
Vid installationen fungerar Sonossystemet precis som det ska. Men efter en stund börjar systemet "tappa" enheter, musiken tystnar i enheterna lite sporadiskt och ibland måste man registrera om dem.
Hos Hifiklubben påstår säljaren att detta beror på att Telia inte tillhandahåller tillräckligt många öppna "kanaler". De kan vara t.ex 10st, och att Sonos tar upp en kanal per enhet, alltså även om det bara är en (1) enhet inkopplad med kabel till routern. Kan detta stämma? Är det så enkelt att man kan ringa Telia och ge dem öppna upp fler "kanaler"? Funderar på hur jag ska tackla detta problem, efter allt krångel är jag mest sugen på att reklamera hela Sonossystemet men blir nog svårt att övertyga Hifiklubben om det...
Tacksam för hjälp!
Postad 13 oktober 2013 - 19:47
Unregisteredb1334109
-
Unregisteredb1334109
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Hej, längesedan jag skapade denna tråd nu som nu är uppe på 28 sidor, inte dåligt 
Behöver lite hjälp: Har installerat Sonossystem som innehåller 3st Play 5, 1st Connect till vanliga stereon samt 1st Bridge för att "förstärka" signalerna hemma hos min far. Bredbandsleverantören är Telia och till Telias router är det kopplat två TV-apparater, några fasta telefoner samt en (1) Sonosenhet. Som jag förstått det ska det räcka att enbart en (1) Sonosenhet är ansluten till nätverket via kabel.
Problemet: Vid installationen fungerar Sonossystemet precis som det ska. Men efter en stund börjar systemet "tappa" enheter, musiken tystnar i enheterna lite sporadiskt och ibland måste man registrera om dem.
Hos Hifiklubben påstår säljaren att detta beror på att Telia inte tillhandahåller tillräckligt många öppna "kanaler". De kan vara t.ex 10st, och att Sonos tar upp en kanal per enhet, alltså även om det bara är en (1) enhet inkopplad med kabel till routern. Kan detta stämma? Är det så enkelt att man kan ringa Telia och ge dem öppna upp fler "kanaler"? Funderar på hur jag ska tackla detta problem, efter allt krångel är jag mest sugen på att reklamera hela Sonossystemet men blir nog svårt att övertyga Hifiklubben om det...
Tacksam för hjälp!
Prova köp en "riktig" router istället för såna som telia, comhem, bredbandbolaget mm. ger dig "gratis" för dom suger oftast. Alltså använd den du har idag(modem+router) fast använd endast modem delen i den och koppla vidare och låt en bättre router sköta router funktionen. Annars kan du ju ringa sonos support direkt, hade lite problem med en connect till min anläggning(har en bridge + connect och en play 5) sonos supporten konstatera att connecten bråkade, plockade bort den samt återställde den, så funka det. Prova deras support, tycker den var väldigt bra faktiskt.
Postad 13 oktober 2013 - 20:08
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Håller med om routern, skaffa en riktigt bra (rekommenderar Asus).
MEN, jag tror inte ditt problem beror på denna. Jag har nämligen upplevt precis samma sak det senaste. Enheterna försvinner. Först verkade det bara vara våra iPhones som drabbades men ikväll funkar det lika dåligt i Windows. Helt tomt.
Jag har startat om Bridgen men samma resultat. Måste vara någon bug i senaste uppdateringen...
Postad 14 oktober 2013 - 08:05
Unregistereda3b082eb
-
Unregistereda3b082eb
-
Användare
-
-
160 inlägg
Lite mer info om PLAY:1, verkar som den är vattenskyddad om man ska tro infon som Target har på sin hylla se bifogad url.. Hoppas verkligen att det stämmer behöver en till badrumet och altanen! http://i.imgur.com/5HBSRe8.jpgMvh Adam
Postad 14 oktober 2013 - 11:40
Peteks
-
Peteks
-
Rookie
-
3 inlägg
Håller med om routern, skaffa en riktigt bra (rekommenderar Asus).
MEN, jag tror inte ditt problem beror på denna. Jag har nämligen upplevt precis samma sak det senaste. Enheterna försvinner. Först verkade det bara vara våra iPhones som drabbades men ikväll funkar det lika dåligt i Windows. Helt tomt.
Jag har startat om Bridgen men samma resultat. Måste vara någon bug i senaste uppdateringen...
Det här är ju helt sjukt? Jag har precis köpt en Connect och en Play 5 och det buggar något alldeles oerhört, precis som för freddan101. Jag har stängt av det trådlösa nätverket och kör kabel från routern (ComHem Netgear modem/router) till Win7 PC samt Connecten eller Play 5. Oavsett koppling tappar systemet den trådlösa efter en stund. Mellan varje omkoppling/test resettas controllern i datorn, samt återställning på Sonosenheterna. Supporten sade precis att det kunde bero på vitvaror (?) som störde? I eftermiddag när jag kommer hem så ska jag skicka diagnostik samt få hjälp av dem via någon form av fjärrhjälp, som det lät. De ska få en sista chans, sedan åker systemet i retur till HIFI-klubben. Jag fick intrycket att supportkillen visste precis vad det handlade om, men ville inget säga.
Postad 14 oktober 2013 - 11:54
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Tips: Om ni har problem med det trådlösa, testa att byta kanal på Sonos-nätet. Gjorde underverk för mig. Vid närmare efterforskning (med Wifi Analyzer) så visade det sig att vårdhemmet rakt över gatan hade 20+ accespunkter på samma kanal som jag tidigare hade på mitt Sonos, vilket tydligen störde ut mitt system.
Postad 14 oktober 2013 - 12:42
Unregistereda3b082eb
-
Unregistereda3b082eb
-
Användare
-
-
160 inlägg
Då var PLAY:1 släppt, blir att köpa en till badrumet så snart dom får in dom på Hi-Fi Klubben     http://www.sonos.com/introducing/play1Mvh Adam
Redigerat av Unregistereda3b082eb, 14 oktober 2013 - 14:53.
Postad 14 oktober 2013 - 13:25
Peteks
-
Peteks
-
Rookie
-
3 inlägg
Tips: Om ni har problem med det trådlösa, testa att byta kanal på Sonos-nätet. Gjorde underverk för mig. Vid närmare efterforskning (med Wifi Analyzer) så visade det sig att vårdhemmet rakt över gatan hade 20+ accespunkter på samma kanal som jag tidigare hade på mitt Sonos, vilket tydligen störde ut mitt system.
Nu kan man ju bara välja 1, 6 eller 11 och det spelar för mig ingen roll vilken jag väljer. Dessutom visar WIFI-analyzer att det är just de tre banden som är de mest uppkopplade i min lägenhet. Jag återkommer när supporten försökt med sina idéer.
Postad 14 oktober 2013 - 15:19
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Postad 14 oktober 2013 - 22:01
benke_berguv
-
benke_berguv
-
Användare
-
-
130 inlägg
Det här är ju helt sjukt? Jag har precis köpt en Connect och en Play 5 och det buggar något alldeles oerhört, precis som för freddan101. Jag har stängt av det trådlösa nätverket och kör kabel från routern (ComHem Netgear modem/router) till Win7 PC samt Connecten eller Play 5. Oavsett koppling tappar systemet den trådlösa efter en stund. Mellan varje omkoppling/test resettas controllern i datorn, samt återställning på Sonosenheterna.
Supporten sade precis att det kunde bero på vitvaror (?) som störde? I eftermiddag när jag kommer hem så ska jag skicka diagnostik samt få hjälp av dem via någon form av fjärrhjälp, som det lät. De ska få en sista chans, sedan åker systemet i retur till HIFI-klubben. Jag fick intrycket att supportkillen visste precis vad det handlade om, men ville inget säga.
Hade otroliga problem för några år sen med comhems Ciscorouter. Det var helt omöjligt att få det att funka. Efter mycket klurande med både sonos support samt comhems support(bytte router till en likadan men det funkade ändå inte) så fick jag en Netgear modem/router istället. Denna rekommenderades jag att stänga av routerdelen på och köra med en separat router till. Gjorde så och sen dess så funkar det felfritt. Stäng av NAT på netgearen och provkör med en annan router. Har du ingen så köp en på elgiganten, då kan du provköra och sen lämna tillbaka den och få pengarn tillbaka om det inte funka
Postad 14 oktober 2013 - 22:26
Unregistered2222
-
Unregistered2222
-
Beroende
-
-
1 106 inlägg
Synd att man redan har huset fullt med högtalare, annars hade man ju lätt köpt dessa Play 1:or till det övriga Sonos systemet
Postad 15 oktober 2013 - 07:54
Peteks
-
Peteks
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag vet inte vad jag ska säga?
Jag har min Connect på andra sidan väggen från kyl/frysen i köket.
Min Play 5 stod på ett extra lågt frysskåp i köket, avståndet mellan Connect och play var 1,5-2m.
Tydligen är det så att dessa vitvaror har en förmåga att alstra radiostörningar och systemet tappade upp till 75% av datatrafiken, supportagenten visade den analyserade diagnostiken, trots det korta avståndet. Signalstyrkan var 95-100%, men kvaliteten på kopplingen var skräp.
Det första han sade när han tog upp diagnostiken under samtalet var: "Hmm, oj då!"
Genom att flytta min Play till annan plats i köket och även kompletterat med en Bridge långt från allt annat (tack HIFI-klubbutiken Sveavägen) så går det nu som en klocka.
Det var en serie sammanträffanden som gjorde att jag inte fick en bra start på min Sonosresa.
Jag tar tillbaka min skepticism mot störningar.
Postad 15 oktober 2013 - 09:53
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Hade otroliga problem för några år sen med comhems Ciscorouter. Det var helt omöjligt att få det att funka. Efter mycket klurande med både sonos support samt comhems support(bytte router till en likadan men det funkade ändå inte) så fick jag en Netgear modem/router istället. Denna rekommenderades jag att stänga av routerdelen på och köra med en separat router till. Gjorde så och sen dess så funkar det felfritt. Stäng av NAT på netgearen och provkör med en annan router. Har du ingen så köp en på elgiganten, då kan du provköra och sen lämna tillbaka den och få pengarn tillbaka om det inte funka 
Jag kör med en Negear router och det fungerar alldeles utmärkt.
Postad 15 oktober 2013 - 09:56
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Synd att man redan har huset fullt med högtalare, annars hade man ju lätt köpt dessa Play 1:or till det övriga Sonos systemet 
Grymt köpsugen. Undrar om frugan blir arg om jag utökar nuvarande system från fyra till sju... (känner ett grymt behov av att lägga till i köket, badrummet samt sovrummet)
Postad 15 oktober 2013 - 15:37
Unregistered2222
-
Unregistered2222
-
Beroende
-
-
1 106 inlägg
Så länge ni inte berättar vad det kostade så är det väl lugnt  Grymt köpsugen. Undrar om frugan blir arg om jag utökar nuvarande system från fyra till sju... (känner ett grymt behov av att lägga till i köket, badrummet samt sovrummet) 
Postad 15 oktober 2013 - 19:57
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Ska bli intressant att testa hur stort rum en 1:a fyller. Risken är väl att ljudet kan bli ganska tunt utan baslåda.
Postad 16 oktober 2013 - 11:08
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Har jag fattat det rätt om SONOS har stöd för TuneIn? Finns det även stöd för RadioBOX eller möjligtvis Revibe?
Postad 16 oktober 2013 - 12:00
ScandicProd
-
ScandicProd
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Har jag fattat det rätt om SONOS har stöd för TuneIn? Finns det även stöd för RadioBOX eller möjligtvis Revibe?
Titta på www.sonos.com så ser du alla dom har stöd för. Men TuneIn har dom bland annat. Ska bli intressant att testa hur stort rum en 1:a fyller. Risken är väl att ljudet kan bli ganska tunt utan baslåda.
Jag tror nog att dom blir perfekta som bakkanaler i ett 5.1 system. Det är bara en liten 3,5" så den flyttar inte några större mängder av luft.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|