Vi som köpt en HD-DVD spelare och inte har världens största plånbok. vad ska vi göra?!
Postad 05 January 2008 - 16:47
Vi som köpt en HD-DVD spelare och inte har världens största plånbok. vad ska vi göra?!
Postad 05 January 2008 - 16:56
Vara efterkloka?****!
Postad 05 January 2008 - 17:00
Redigerat av Fredrik HL, 05 January 2008 - 17:00.
Postad 05 January 2008 - 17:33
Postad 05 January 2008 - 17:37
Skaffa en större plånbok?Vi som köpt en HD-DVD spelare och inte har världens största plånbok. vad ska vi göra?!
Dvdirect.net säljer väl spelare som är regionsfria?Ja det blir å fortsätta köpa HD-DVD filmer och vänta med blu-ray tills det kommer en regionsfri spelare.
Postad 05 January 2008 - 17:45
Postad 05 January 2008 - 18:06
****!
jag kommer nog iaf gå och lämna tillbaka min hd-e1 till elgiganten inom några dagar! =S
lägger pengarna på en blu-ray ist. har min xbox 360 hd-dvd addon till min hd-dvd filmer
Postad 05 January 2008 - 18:36
Postad 05 January 2008 - 18:51
Postad 05 January 2008 - 20:50
Postad 05 January 2008 - 21:21
Kick A**Köpte mig en HD-DVD spelare från El-giganten igår, och kommer inte lämna tillbaka den! Har runt 20 HD-DVD filmer och kommer köpa fler. När tillfället ges köper jag en BR spelare och kör med båda! 2000:- för spelaren, samt 5 filmer är ju ett kanonpris! Bästa köp för mig på länge, även om det ser mörkt ut för HD-DVD nu.
Dock gick mitt köp för 4000:- för 5 månader sedan
Postad 05 January 2008 - 21:41
Får väll köpa sig en Samsung BD-UP 5000 ifrån Swedisc sen när man har råd så man kan avnjuta båda formaten och fortsätta importera ifrån USA. Sämst att BD har regionskodning
Kombospelare måste ju vara det optimala!
Postad 05 January 2008 - 22:47
Postad 05 January 2008 - 22:55
nja beror väll på pris kan ju bli standard framöver, bara priset för dem blir det rätt så kommer de bli standard om Universal o Paramount håller ut 2 år framöver:)Så länge filmer fortsätter att släppas på HDDVD så är det väl helt OK men det kommer med största sannolikhet att mattas av framöver....
Postad 06 January 2008 - 09:14
Köpte mig en HD-DVD spelare från El-giganten igår, och kommer inte lämna tillbaka den! Har runt 20 HD-DVD filmer och kommer köpa fler. När tillfället ges köper jag en BR spelare och kör med båda! 2000:- för spelaren, samt 5 filmer är ju ett kanonpris! Bästa köp för mig på länge, även om det ser mörkt ut för HD-DVD nu.
Jag gjorde som dig. Har 9 HD-DVD-skivor redan. Ska behålla E1:an och komplettera med en BluRay senare i år. Känner mig NÖJD att den snikspelare jag nu köpt tillhör den förlorande sidan, då kan jag lägga mer krut på BR-spelaren.
Om man bara köper in cirka 40 HD-DVD:er under de nästkommande åren så känns det inte som att man gjort ett onödigt köp, hårdvarukostnaden per skiva blir ju bara 50 spänn.
Postad 06 January 2008 - 11:13
Skriv på. 914 signaturer hittills kl 11:12
http://www.petitiono...D/petition.html
Postad 06 January 2008 - 11:39
Tycker det är allmänt tjatigt i längden detta "krig" vem f*n bryr sig....kommer ändå ha spelare för båda formaten.
Postad 06 January 2008 - 12:23
Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 06 January 2008 - 12:27.
Postad 06 January 2008 - 12:28
1000 st kl 12:27 Tänk om samtliga HD DVD ägare signerar blir det över 750.000 signaturerSave HD-DVD! (Warner Brothers, The Consumer Has Not "Clearly" Chosen...)
Skriv på. 914 signaturer hittills kl 11:12
http://www.petitiono...D/petition.html
Redigerat av Audio Code 3, 06 January 2008 - 12:28.
Postad 06 January 2008 - 12:31
är inga bild och ljud freaks, HD kommer vara ett nicheformat länge till!!
Och skulle HD DVD förvinna så kommer priserna på spelare och filmer ligga samma i pris som
i början komiskt nog. Själv har man ju bägge formaten och har fått 2 spelare för typ 8 K inkl
grym DVD spelare som är regionsfri och de flesta filmer har man fått för 100 kr mindre
än vad DVD kosta när det kom..
Jag hade hoppats att WB skulle gå till HD DVD så kriget skulle fortsätta länge till, hoppas
dock det gör det för jag gillar bägge formaten nu och gillar den totala HD upplevelsen när
de kompletterar varann!!
Vissa har ju både PS3 och Xbox 360, och där släpps väl de flesta spel till bägge enheterna, varför
skulle inte det kunna vara så i HD/film världen då??!
Redigerat av henke007, 06 January 2008 - 12:31.
Postad 06 January 2008 - 12:39
Vissa har ju både PS3 och Xbox 360, och där släpps väl de flesta spel till bägge enheterna, varför
skulle inte det kunna vara så i HD/film världen då??!
Jag kommer ha båda formaten, har redan en Toshiba EP-35 på gång och tänker beställa Panasonics nya DMP-BD30K Blu-ray spelare när den kommer till Sverige. Ser inget negativt i att ha två format till anläggningen, förutom den rent ekonomiska då.
Fast seriöst, jag tror inte att "kriget" är över på länge....om så är fallet vore det ju en sensation- med tanke på hur länge VHS vs BETAMAX höll på.....
Postad 06 January 2008 - 13:15
Postad 06 January 2008 - 13:22
Tycker vi åker ner ett gäng till USA och Warner med våra filmer i handen och demonstrerar!!
HD DVD for life haha grymt
Postad 06 January 2008 - 13:32
Köpte mig en HD-DVD spelare från El-giganten igår, och kommer inte lämna tillbaka den! Har runt 20 HD-DVD filmer och kommer köpa fler. När tillfället ges köper jag en BR spelare och kör med båda! 2000:- för spelaren, samt 5 filmer är ju ett kanonpris! Bästa köp för mig på länge, även om det ser mörkt ut för HD-DVD nu.
Jag kör samma stil. La med 2000kr på min HD DVD-spelare, dock är det en HD-A2 så den stödjer bara reg1 SD DVD. Det är bara hoppas att det kommer en fw som även gör denna modell regionsfri och så att den stödjer PAL. Om det nu går. Men jag kommer fortsätta köpa HD DVD-filmer då jag inte hittat ngn blu-ray-spelare som passar mig för tillfället och att det fortfarande är sådan lite marknad att både BD och HD DVD förblir en nisch-marknad som dör ut självmant om några år.
Postad 06 January 2008 - 14:47
LaserDisc har ju inte dött ut, flera ägare ångrar idag att de gjorde sig av med LD'n, en annan har ju kvar sinKöpte mig en HD-DVD spelare från El-giganten igår, och kommer inte lämna tillbaka den! Har runt 20 HD-DVD filmer och kommer köpa fler. När tillfället ges köper jag en BR spelare och kör med båda! 2000:- för spelaren, samt 5 filmer är ju ett kanonpris! Bästa köp för mig på länge, även om det ser mörkt ut för HD-DVD nu.
Jag kör samma stil. La med 2000kr på min HD DVD-spelare, dock är det en HD-A2 så den stödjer bara reg1 SD DVD. Det är bara hoppas att det kommer en fw som även gör denna modell regionsfri och så att den stödjer PAL. Om det nu går. Men jag kommer fortsätta köpa HD DVD-filmer då jag inte hittat ngn blu-ray-spelare som passar mig för tillfället och att det fortfarande är sådan lite marknad att både BD och HD DVD förblir en nisch-marknad som dör ut självmant om några år.
Postad 06 January 2008 - 14:51
Själv äger jag både en HD-E1 och en Samsung BD-P1400 så för min egel del är inte detta beslut en katastrof, men jag hade hellre köpt Warners titlar på HD DVD med tanke på det extra innehåll de har haft tidigare och regionsfriheten.
Postad 06 January 2008 - 15:19
Postad 06 January 2008 - 15:24
Trots det som hände i fredags ligger HD DVD spelare #1 och #3 på amazons försäljnings lista. Det visar att det finns potential.
Tveksamt att dom uppdateras över en natt så där, vänta någon vecka å se.
Postad 06 January 2008 - 15:43
Listan uppdateras en gång i timmen.Trots det som hände i fredags ligger HD DVD spelare #1 och #3 på amazons försäljnings lista. Det visar att det finns potential.
Postad 06 January 2008 - 15:56
Listan uppdateras en gång i timmen.Trots det som hände i fredags ligger HD DVD spelare #1 och #3 på amazons försäljnings lista. Det visar att det finns potential.
Hd-dvd kommer ju inte sluta existera bara för att warner/new line/hbo lämnar, men bara att det lär ske en ganska stor avmattning p.g.a att folk kommer gå över till bd, dock kan det mycket väl bli tvärt om, toshiba vill bli av med sina spelare och kanske kommer dumpa priserna ännu mer vilket gör att dom kommer sälja ännu mer ett tag framöver. Men över en längre tid (efter maj) tror jag att avmattningen kommer bli ganska stor, dock är det just nu en mycket prisvärd spelare som även funkar väldigt bra som dvd spelare. Så varför skulle folk sluta köpa när bolagen fortfarande kommer släppa filmer?
Redigerat av select, 06 January 2008 - 15:57.
Postad 06 January 2008 - 16:46
Nja, njo lite väl..LaserDisc har ju inte dött ut , flera ägare ångrar idag att de gjorde sig av med LD'n, en annan har ju kvar sin
Redigerat av JockeJ, 06 January 2008 - 17:43.
Postad 06 January 2008 - 18:08
hd-guru, du skrev:
Jag har en fråga till Diablo som jag väldigt gärna skulle vilja ha svar på.
Till detta har vi en utmärkt pm-funktion
Postad 06 January 2008 - 18:08
Har WB släppt några HDDVD exclusive titlar...? Och isåfall är ju frågan om dom ska lägga ner en massa pengar på att ge ut dom på BD framöver.....?
WB släppte Matrix-trilogin endast till HD-DVD.
Postad 06 January 2008 - 18:13
Själv hoppades jag starkt på HDDVD men det ser väldigt mörkt ut nu.
Postad 06 January 2008 - 18:16
Postad 06 January 2008 - 18:19
Redigerat av henke007, 06 January 2008 - 18:20.
Postad 06 January 2008 - 18:27
Tråkigt att ni fortsätter försvara FUD på det här forumet och tar rygg på någon som har vilselett folk under flera års tid.Har dolt några inlägg ...
hd-guru, du skrev:Jag har en fråga till Diablo som jag väldigt gärna skulle vilja ha svar på.
Till detta har vi en utmärkt pm-funktion
Postad 06 January 2008 - 18:36
Ännu mer tråkigt att du inte kan anpassa dig till forumets regler.Tråkigt att ni fortsätter försvara FUD på det här forumet och tar rygg på någon som har vilselett folk under flera års tid.
För att ta några exempel:
3 Vett & etikett
3.1 Uppträd vårdat & trevligt - 060221
Ett vårdat språk och trevligt uppträdande ökar dina chanser att få svar och bli vänligt bemött. På grund av detta så tillåter vi generellt inga inlägg som innehåller svordomar, könsord och liknande eller som är allmänt otrevliga, spydiga eller sarkastiska i sin utformning.
3.2 Insinuationer eller påhopp accepteras inte - 051018
Personangrepp, förolämpningar, nedsättande kommentarer, kränkningar, hets mot folkgrupp, kritiserande av hela samhälls-/yrkesgrupper och andra typer av påhopp är naturligtvis inte tillåtet, varken i form av kommentarer eller bilder. Detta gäller särskilt (men inte enbart) anspelningar på kön, ras, religion, religiösa åsikter, nationellt eller etniskt ursprung, bildningsgrad, sexuell läggning, funktionshinder eller utvecklingsstörning. Regeln gäller oavsett vilken benämning eller omskrivning som används och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.
3.3 Respektera varandra - 051018
Uttalanden som är eller som bär tydliga tecken av att vara avsedda att genera, förolämpa, håna, göra sig lustig över eller förlöjliga andra personer eller grupper (vilket naturligtvis inkluderar dessas åsikter, uttalanden, produktval, problem mm.) är inte tillåtna. Regeln gäller oavsett vilken benämning eller omskrivning som används och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.
Postad 06 January 2008 - 20:29
Postad 06 January 2008 - 20:37
själv har hd-dvd uthyrningen i min butik gått förbi bd med hästlängder senaste veckan. Njaee... jag tror inte att formatkriget är dött på länge.
vem vet kanske nåt annat bolag som gör en kovändning och blir neutral eller hd-dvd exklusiv.
Postad 06 January 2008 - 20:37
Tänkte skaffa mig en till hur så?Finns det någon som inte har en HD-DVD spelare idag som tänkt köpa en? Vore nästan som att kasta pengarna i sjön...
Postad 06 January 2008 - 20:43
Postad 06 January 2008 - 20:44
Tråkigt att ni fortsätter försvara FUD på det här forumet och tar rygg på någon som har vilselett folk under flera års tid.
Tråkigt att du är kvar i forumet
Postad 06 January 2008 - 20:52
del bra filmer som inte finns på Bluray.
Jag tänker själv fortsätta köpa HD-DVD filmer (HD exlusiva titlar iaf) Att det inte kommer finnas kombospelare om
ett år tror jag inte ett dugg på. Var och varannan DVD-spelare stödjer ju DVD-A och SACD nuförtiden, trots att de
formaten är i stort sett utdöda jämfört med HD-DVD (det släpps lite klassisk musik osv fortfarande).
När det kommer en prisvärd kombospelare (med stöd för 2.0 profile, dvs en färdig bluray-spelare) så kommer jag
slå till (eller en billig bluray-spelare i samma prisklass som Toshiban, om det nu dyker upp).
Redigerat av Ageve, 06 January 2008 - 20:57.
Postad 06 January 2008 - 21:37
HD-DVD for life!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
25 bilder
376 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?