Resistance: Fall of Man (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(35)
|
189:- | |
Warhawk (inkl. Headset) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
6
|
(46)
|
149:- | |
SOCOM: Confrontation (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Warhawk (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Resistance 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(17)
|
Inga priser |
Postad 25 January 2008 - 14:41
Postad 25 January 2008 - 14:47
Finns det beskrivet någonstans hur man går till väga? Antar att TacTical är som en profil?
Menar du knpp layouten så gör man det på förstasidan sen controlls, button layout
Postad 25 January 2008 - 15:27
ok.Finns det beskrivet någonstans hur man går till väga? Antar att TacTical är som en profil?
Menar du knpp layouten så gör man det på förstasidan sen controlls, button layout
Trodde det gick att ladda ner olika profiler...
Postad 25 January 2008 - 18:53
Tycker att man antingen fick spara den, eller alternativt (kanske det mest hållbara) att man får nån typ av förbättring av helikoptern, tex. att den flyger extra länge om man inte använder sin airstrike eller nåt i den stilen..
Kan tänka mig att det blir lite jobbigt oxå om man fick spara allt, tänk i slutet av ett spel när airstrikerna och helikoptrarna kommer nonstop.. lol
ang. att ändra kontroll layouten så låter det som tactical vore perfa, men det är dock drygt att ändra detta NU efter ett ANTAL spelade timmar med den andra layouten..
Redigerat av Dr. Death, 25 January 2008 - 18:55.
Postad 25 January 2008 - 20:59
PSN: Tony_N
Redigerat av T_Tiger, 25 January 2008 - 21:23.
Postad 25 January 2008 - 21:22
T_Tiger: Importerat spelet?
Nej, tror inte det. Köpte det iofs begangnat, men det finns svensk text på baksidan av fodralet, men det är engelsk manual.
Postad 26 January 2008 - 01:54
Nu ska ja söva!
Jag lyckas aldrig ansluta till matcher i COD4 när jag får en "invite" från er här på MHB, vad är felet? Är det fullt i lobbyn? Nån instälning som ska fixas? Annars funkar det kanon att spela online för mig, inga större problem med connection och lagg.
Funkade ju ikväll!
Har du provat o följa dessa tips: http://www.infinityw...hp?topic=9413.0
För mig strulade inledningsvis på kvällen men efter lite pill med routern så funkar det bättre!
Postad 26 January 2008 - 09:12
Tack för idag/Kväll! Mycket roligt! Primare snyggt ordnat med invites!
Nu ska ja söva!![]()
Jag lyckas aldrig ansluta till matcher i COD4 när jag får en "invite" från er här på MHB, vad är felet? Är det fullt i lobbyn? Nån instälning som ska fixas? Annars funkar det kanon att spela online för mig, inga större problem med connection och lagg.
Funkade ju ikväll!
Ja, det gjorde det!!! Första gången jag kom in till lobbyn efter en "invite", med det blev inget spel, lobbyn stängde...
Ska kolla tipsen ovan, nya försök ikväll!
För mig strulade inledningsvis på kvällen men efter lite pill med routern så funkar det bättre!
Postad 26 January 2008 - 10:01
Jag somnade när vi satt o väntade på ett spel så när jag vaknade hade tjejen stängt av allting.... Då är man trött
Postad 26 January 2008 - 11:22
Det var skoj att spela igår grabbar och det gick ju hyffsat för oss med tanke på mängden alkohol i laget.
Jag somnade när vi satt o väntade på ett spel så när jag vaknade hade tjejen stängt av allting.... Då är man trött
Hehe, förra veckan vaknade jag kl. 06.15 med kontrollen fortfarande i handen
Hade somnat mitt i en match och blev utkickad tydligen
Postad 26 January 2008 - 12:54
![]()
Postad 26 January 2008 - 13:39
Fast rankningen är väl hyffsad, nosade vid plats 2500 igår.
Redigerat av SonySamppa79, 26 January 2008 - 13:41.
Postad 26 January 2008 - 13:41
En annan somnade på soffan innan jag ens han börja igår.Kanske börjar gå till överdrift för min del nu, 270 timmar online på 6-7 veckor.
Guldkors för dig snart då?
Postad 26 January 2008 - 15:13
En annan somnade på soffan innan jag ens han börja igår.Kanske börjar gå till överdrift för min del nu, 270 timmar online på 6-7 veckor.
Nää, 2 rundor kvar, tror jag. Har propellen nu
När jag kommit dit så tar jag permision från kriget
Redigerat av SonySamppa79, 26 January 2008 - 15:14.
Postad 26 January 2008 - 15:39
![]()
Hardcore spelare är ordet på dig!
Postad 26 January 2008 - 15:59
Postad 26 January 2008 - 16:04
Om det nu finns några såna dvs.
Redigerat av Unregistered28641812, 27 January 2008 - 21:36.
Postad 27 January 2008 - 21:28
Om man inte är behov av att bräcka kill-streaks så är det inte helt fel att man ser till att dö direkt efter man kallat in helikoptern. Då börjar man ju om från noll och helikoptern kan oftast fixa både UAV och airstrike åt dig utan att man behöver göra ett smack. Med lite flyt så fixar helikoptern även en ny helikopter och så kan man fortsätta...
Postad 28 January 2008 - 06:27
Postad 28 January 2008 - 10:44
Tack för idag/Kväll! Mycket roligt! Primare snyggt ordnat med invites!
Nu ska ja söva!![]()
Funkade ju ikväll!
Då är det som jag misstänker...min router som ställer till det?!!!
Jag kommer inte åt länken, någon vänlig själ som orkar cut-n-pasta? ;-)
Vad gjorde du för att få det att funka???
heheh...vilken höjdare :-)Det var skoj att spela igår grabbar och det gick ju hyffsat för oss med tanke på mängden alkohol i laget.
Hehe, förra veckan vaknade jag kl. 06.15 med kontrollen fortfarande i handen![]()
Köp singstar, funkade hemma hos mig, plötsligt ser frugan det stora nöjjet med PS3an :-)Mmmm, det säger frugan också, fast på det negativa viset. Hon hotar att sälja spelet varje gång jag lirar
(Kan erkänna att jag med gillar singstar skarpt!!!)
Redigerat av Numero1, 28 January 2008 - 10:41.
Postad 28 January 2008 - 10:55
Här är länken: http://www.infinityw...hp?topic=9413.0 Den länken du klickade på var antagligen en "felkopierad" variant.Då är det som jag misstänker...min router som ställer till det?!!!
Postad 28 January 2008 - 11:20
Bra tips! Har inte tänkt på detta själv. Eftersom inte riktigt bryr mig om killstreaks och k/d ratio så lovar jag att härmed tillämpa detta så ofta jag kan!Lite mer taktiksnack.
Om man inte är behov av att bräcka kill-streaks så är det inte helt fel att man ser till att dö direkt efter man kallat in helikoptern. Då börjar man ju om från noll och helikoptern kan oftast fixa både UAV och airstrike åt dig utan att man behöver göra ett smack. Med lite flyt så fixar helikoptern även en ny helikopter och så kan man fortsätta...
Postad 28 January 2008 - 11:37
Jag tycker att det brukar kunna lösa sig själv utan någon form av speciell tillämpning!Bra tips! Har inte tänkt på detta själv. Eftersom inte riktigt bryr mig om killstreaks och k/d ratio så lovar jag att härmed tillämpa detta så ofta jag kan!Lite mer taktiksnack.
Postad 28 January 2008 - 16:43
Nä, snare URL-filter på jobbet.....Här är länken: http://www.infinityw...hp?topic=9413.0 Den länken du klickade på var antagligen en "felkopierad" variant.Då är det som jag misstänker...min router som ställer till det?!!!
Postad 28 January 2008 - 16:47
Postad 28 January 2008 - 16:55
Både och i så fall.Nä, snare URL-filter på jobbet.....Här är länken: http://www.infinityw...hp?topic=9413.0 Den länken du klickade på var antagligen en "felkopierad" variant.Då är det som jag misstänker...min router som ställer till det?!!!
Så här står det i alla fall om man följer länken:
Call of Duty 4: Modern Warfare - PS3 Multiplayer Guide
This guide will give you helpful tips and suggestions on the best way to set up your router and PS3 Network settings for the most optimal online performance. If you are having any problems connecting to games, matchmaking, or playing online in general then please read this guide carefully and see if there are any changes you may need to make to your PS3 Network Settings or Router.
-Step #1-
The first step is to test your PS3's Internet Connection via the PS3 dashboard, to do this go to:
Settings > Network Settings > Internet Connection Test
Once you're in (Internet Connection Test) it will run a test of your connection and display results for the following:
Obtain IP Address
Internet Connection
PLAYSTATION Network
UPnP*
NAT Type*
Check whether an IP address has been obtained.
Check whether a connection to the internet has been established.
Check whether you are able to sign in to PLAYSTATION Network.
Check the status of UPnP (Universal Plug and Play).
Available: You can use UPnP.
Not Available: You cannot use UPnP.
Disabled: UPnP has been disabled in the network settings of the PS3™ system.
Check how the PS3™ system is connected to the Internet. This information can be used to judge the ease or difficulty of connecting to other PS3™ systems when using voice / video chat or the communication features of games.
Type 1: Connected directly to the Internet
Type 2: Connected to the Internet via a router
Type 3: Connected to the Internet via a router
With type 3, it may not be possible to communicate with other PS3™ systems, and voice / video chat and the communication features of games may be restricted. In this case, see [Connecting to PLAYSTATION®Network] in this guide.
* Displayed only if a PLAYSTATION®Network account has been created.
-Step #2-
Now that you have run the Internet Connection Test, this will help evaluate the situation. If you notice your NAT is Type 3, it notes it may not be possible to communicate with other PS3 Systems which is essential for Call of Duty 4: Modern Warfare in most cases as we use P2P networking for matchmaking. If your results are less than desired in the Internet Connection Test, here are some helpful things you can do to open up your connection a bit for your PS3.
If you are using a router try one the following:
UPnP Enabled
UPnP (Universal Plug and Play) allows the game to automatically open the proper ports on your router that the game requires to use for online play. If you are playing behind a router that supports UPnP and you wish to use the UPnP feature of the game, your router must be properly configured. Please see your router documentation for more information on configuring this. Your Internet Connection Test should have displayed status on your router's UPnP.
If you do not have a UPnP Enabled router or this does not yelp, you may try to manually open the ports required by the PS3 and Call of Duty 4: Modern Warfare Matchmaking, to do so:
Set port forwarding on your router to your Playstation 3.
Open ports 3658, 3478, 3074, 3075 (UDP) and ports 80, 443, 3074, 5223 (TCP).
If you are unable to manually open ports, or open all the suggested ports, a final option would be to set your Playstation 3 into the DMZ of your router. This will set it outside the domain of any Port blocking and should allow the game full access to any necessary ports required for Matchmaking.
If these fail, disconnect your router and connect your PS3 directly to the Internet and try the game. If it works regularly at this point something about your router may not be completely compatible with the specific needs of this game. Check with your router manufacturer for additional steps that may need to be done to resolve the issues you are seeing.
NOTE:If setting port forwarding or DMZ helps your gameplay you may wish to assign your Playstation 3 a static IP address inside your home network, this will help ensure that the configurations you made do not need to be redone.
NOTE: Many broadband internet modems are coming with routing capability built in. Please contact your internet service provider to determine if your internet modem has an integrated router, if it does they should be able to assist you with the steps above for setting up a router.
Redigerat av VincentVegaSWE, 28 January 2008 - 16:57.
Postad 28 January 2008 - 19:17
Ska vi köra ett par cage matches ikväll då morlock?
Postad 28 January 2008 - 22:00
Måste man inte dö innan man kallar in helikoptern för att det ska funka?Lite mer taktiksnack.
inte helt säker dock.
Postad 28 January 2008 - 22:48
Men man kan ju igentligen göra vilket som...
Postad 29 January 2008 - 10:20
Blir lite trött när man börjar halv sex på möran bara
Postad 29 January 2008 - 20:34
Tack för trevligt lir igår kväll.
Blir lite trött när man börjar halv sex på möran bara
hehe jag känner igen det!
Postad 30 January 2008 - 00:00
Postad 30 January 2008 - 02:18
Efter att knifat en gång för mycket vid helt fel tillfälle (antingen när jag siktar eller när jag blir överraskad), så höll jag på att bryta handkontrollen...
Var tvungen att göra nåt, så jag började köra med Tactical, trodde det var mer som var ändrat än kniven och sitt/ligg knapparna, men till min glädje så var det inte det.
Nu är det snarare så att jag räddas ur jobbiga sitsar, tex. är det ju betydligt bättre att råka sätta sig eller lägga sig när man siktar eller blir stressad i en överraskande sits, och risken för att motståndaren missar ökar rejält om man råkar lägga/sätta sig på ett ögonblick! Var flera gånger där jag tänkte att här skulle jag i normala fall varit död, men istället för att som ett fån stå och knifa i luften så blir det ett kulregn från stående och i vissa fall ner till liggande position på ett kick!
Fortfarande lite ovant, men helt klart ett bättre alternativ!
Redigerat av Dr. Death, 30 January 2008 - 02:20.
Postad 30 January 2008 - 08:41
Hoppas det funkade bättre för er andra!
Postad 30 January 2008 - 09:14
eldoro och primare, grymt kul att lira team tactical! Så bra som det gick då har det inte gått på länge för mig. Ett suveränt lagspel! Okej, om man bortser från sista matchen
Postad 30 January 2008 - 10:02
Redigerat av Unregistered32f0b602, 30 January 2008 - 10:03.
Postad 30 January 2008 - 11:10
I alla fall om alla tre har mic som vi hade igår.
Svinkul!
Postad 30 January 2008 - 11:13
Postad 30 January 2008 - 11:35
Har jag missat något, annan knapplayout?
Ja, det går att välja förvalda inställningar till kontrollen. Den som dr. död skriver om ändras kniv och liggknappen plats. Man knivar alltså med cirkel och hukar/lägger sig ner med R3. Jag använder mig också av det.
Ett tillägg om igår. Att alla kör "stealth" är nog en av de roligaste spelsätten man kan spela. Det är så underbart att stå och småskjuta på en nisse utan att den har en aning om vart det kommer ifrån. Och även att smyga sig på en och lägga ett salva i nacken!
Postad 30 January 2008 - 12:03
Postad 30 January 2008 - 13:02
Skulle gjort det från början bara, nu måste man avvänja sig...
Ang. "stealth" så måste det vara camparnas dröm, särskilt med snipergevär...lol
Igentligen är ju detta läge det mest korrekta.
Redigerat av Dr. Death, 30 January 2008 - 13:05.
Postad 30 January 2008 - 13:20
Glöm inte att det fortfarande finns killcam så det finns fortfarande en sårbarhet för camparen. Och så kan man inte ha silencer på en sniperbössa.Ang. "stealth" så måste det vara camparnas dröm, särskilt med snipergevär...lol
Igentligen är ju detta läge det mest korrekta.
Postad 30 January 2008 - 15:10
Ikväll, om frugan tillåter, så kommer jag vara online ett par timmar om nån vill ha med mig i laget.
Redigerat av SonySamppa79, 30 January 2008 - 15:10.
Postad 30 January 2008 - 15:28
Ja det har hunnit bli många själar på ditt samvete, 32000 + ? du är nog den som har flest kills av oss PS3-spelare här på forumet.Mmmm....Skjuta folk
Eric Qualen: Kill a few people, they call you a murderer. Kill a million and you're a conqueror.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 30 January 2008 - 15:29.
Postad 30 January 2008 - 17:16
Försökar putsa på dom siffrorna ikväll.
Redigerat av SonySamppa79, 30 January 2008 - 17:21.
Postad 31 January 2008 - 09:05
Dock känner jag att jag ligger lååångt efter er andra i kvalitet på spelandet. Jag tänker att jag borde bli bättre om jag spelar så ofta som möjligt med andra som vet vad de gör, men det verkar nästan bara gå sämre då. Bland annat var det någon TDM match igår då jag hamnade i andra laget och då blev det väldigt uppenbart att jag sög hårt jämfört med er andra. Tror det var då som kajoh eller flickvän mejade ner mej 3-4 gånger i rad under samma match. Mycket förnedrande!
Någon av er andra "proffs" som har en bra idé om hur man skall träna upp sig effektivt? Tänker förstås framförallt på hur man blir bättre på lagarbete.
De enda gångerna det går riktigt bra är när jag är löjligt försiktig. Men då får ju laget sämre poäng. Det stör mig att jag mest ställer till det för det egna laget genom att bara visa mig på kartan...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Call Of Duty 4 Modern Warfare
3 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?