Redigerat av JockeJ, 29 October 2009 - 12:29.
Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel
Postad 29 October 2009 - 12:29
Postad 29 October 2009 - 14:27
Palminio är nog Djurgårdare...
Baserat på vad? Ne långt ifrån, fel lag o fel stad.
Postad 29 October 2009 - 14:32
shans1:s inlägg hör mycket väl hemma i tråden när han pekar på att det är en utvecklingsfråga snarare än tekniska brister som gör skillnaden.
Nej. Att dra upp exklusiva spel har vi redan ett antal gånger sagt i denna tråd inte hör hit.
Att stödja sig med dittan eller dattan om att, "ja men se på Uncharted" hör inte till i en tråd om hur multispel ser ut på de olika maskinerna. Hans snack har varit ett genomgående försvar av folk i denna tråd. Detta snack kom redan när PS3 släpptes med spel som Motorstorm, "ja men titta på det...bla....bla...bla...lata utvecklare....bla bla.....kan inte CELL....bla bla bla".
1. Vi vet att där finns anledningar, port osv.
2. Vi vet alla där finns snygga exklusiva spel.
MEN, det hör inte hemma här. Ta det upp isf i 360 vs PS3 tråden i stort.
Så här jämförs Multispel på plattformarna.
Ps 1. 3 år efter ett släpp kan man fortfarande inte gnälla om utvecklings fråga. Där är tekniska brister, på båda maskinerna. Alla som gör multispel kan inte vara värdelösa bara för att 360 fixar 2xAA i majoriteten av fallen när PS3 inte fixar det, här är en tekniskt brist. Ds.
Redigerat av PalmiNio, 29 October 2009 - 14:34.
Postad 29 October 2009 - 15:50
Nej alltså det var ett litet skämt, Shan har ju ett AIK-märke som avatar, då tänkte jag... äh, jag vet inte, dumt av migBaserat på vad? Ne långt ifrån, fel lag o fel stad.
Postad 30 October 2009 - 00:13
Nej alltså det var ett litet skämt, Shan har ju ett AIK-märke som avatar, då tänkte jag... äh, jag vet inte, dumt av mig
Haha jaha. Ne håller på MFF så inget fotbollstanke bakom allt.
Postad 06 November 2009 - 23:23
Annars tycker jag 360
Postad 08 November 2009 - 23:41
Nej. Att dra upp exklusiva spel har vi redan ett antal gånger sagt i denna tråd inte hör hit.
Att stödja sig med dittan eller dattan om att, "ja men se på Uncharted" hör inte till i en tråd om hur multispel ser ut på de olika maskinerna. Hans snack har varit ett genomgående försvar av folk i denna tråd. Detta snack kom redan när PS3 släpptes med spel som Motorstorm, "ja men titta på det...bla....bla...bla...lata utvecklare....bla bla.....kan inte CELL....bla bla bla".
1. Vi vet att där finns anledningar, port osv.
2. Vi vet alla där finns snygga exklusiva spel.
MEN, det hör inte hemma här. Ta det upp isf i 360 vs PS3 tråden i stort.
Så här jämförs Multispel på plattformarna.
Ps 1. 3 år efter ett släpp kan man fortfarande inte gnälla om utvecklings fråga. Där är tekniska brister, på båda maskinerna. Alla som gör multispel kan inte vara värdelösa bara för att 360 fixar 2xAA i majoriteten av fallen när PS3 inte fixar det, här är en tekniskt brist. Ds.
Jag tycker du dissar folk för mycket här på forumet. Varför är inte mitt inlägg relevant? Titeln säger "Xbox360 bättre grafik än PS3 på de flesta MULTI-spel" , i mitt inlägg framförde jag min åsikt varför det kan vara så... kanske för att spelen måste anpassas sig till xboxen lagringsplats. (DVD).. när man gör ett multispel så måste man utgå från den som har den lägsta kapaciteten (DVD). Inte så att jag gick ut helt off-topic och snacka om något helt annat...
För mig lät titeln som en allmän diskussion om skillnaden och orsak till skillnaden. Om den är begränsad till analys av 2 spel av samma där man lyfter fram små detalj skillnader så får du gärna lägga till en beskrivning under titeln. Så kan jag och andra låta dig skriva vidare hur bra xboxen är bra på allt och vad den har för potential.
För VI VET ALLA redan att nästan alla multispel är något snäppet bättre grafik på xboxen än vad den är på ps3:an.
Sen förstår jag inte riktigt varför du för diskussionen vidare med ditt ps. om det var off-topic.
EDIT: Nu läste jag precis det första inlägget av trådskaparen själv. Jag gick inte in på något som han inte gjorde på det inlägget. Så vad är det som är off-topic? Är det inte trådskaparen som lägger grunden för vad som är on-topic eller är det du?
Ursäkta om jag är gnällig nu men jag tycker att det börjar bli mer och mer aggressiv attityd på det här forumet, speciellt av en mod.
Redigerat av Unregistered1232, 08 November 2009 - 23:57.
Postad 09 November 2009 - 00:03
Men att säga att DVD-formatet är den stora begränsningen känns bara löjligt. Hur kommer det sig då att det är PC-spelen som piskar skiten ur båda konsolversionerna? Fallout 3, Oblivion, The Orange Box och Dragon Age är tydliga exempel på detta.
PalmiNio lägger bara fram fakta från bland annat EuroGamer och AnandTech. Det är inte påhittade data tagna från luften. Jag är tacksam för denna sammanställningen och hjälpen med om ett spel är värt att skaffa till just 360, PC eller PS3.
Zoiler/PalmiNio: Kanske dags att byta namn på denna tråden? "Jämförelse av MULTI-spel (PC/PS3/360/Wii)"
Redigerat av Walkir, 09 November 2009 - 00:06.
Postad 09 November 2009 - 00:09
kanske för att spelen måste anpassas sig till xboxen lagringsplats. (DVD).. när man gör ett multispel så måste man utgå från den som har den lägsta kapaciteten (DVD). Inte så att jag gick ut helt off-topic och snacka om något helt annat...
Det argumentet håller ju inte, om bägge nu får "nöja" sig med storlek av en DVD för lagring så borde ju spelen vara lika snygga för det. Tror inte 9GB på 360 automatiskt blir snyggare än 9GB på PS3.
Postad 09 November 2009 - 00:09
Lagringskapacitet är ju bra om man vill lagra stora mängder filmsekvenser, men spel kan vara stora även på DVD och dessutom har ju 360:ns DVD-spelare lite snabbare överföringshastighet (något som antagligen (?) är viktigare ju mindre minne som finns att lagra texturer i), med den nackdelen att den då låter mycket.
Postad 09 November 2009 - 09:39
shan1: Denna tråden bör ses som en vägledning till vilken plattform man köper ett MULTI-spel till. Många här har både PS3 och 360 och vill få ut så mycket som möjligt av sina spel. Vissa spel är snyggare på PS3 (Fallout 3, Oblivion, Dragon Age: Origins), andra på 360 (Soul Calibur IV, Resident Evil 5, The Orange Box).
Men att säga att DVD-formatet är den stora begränsningen känns bara löjligt. Hur kommer det sig då att det är PC-spelen som piskar skiten ur båda konsolversionerna? Fallout 3, Oblivion, The Orange Box och Dragon Age är tydliga exempel på detta.
PalmiNio lägger bara fram fakta från bland annat EuroGamer och AnandTech. Det är inte påhittade data tagna från luften. Jag är tacksam för denna sammanställningen och hjälpen med om ett spel är värt att skaffa till just 360, PC eller PS3.
Zoiler/PalmiNio: Kanske dags att byta namn på denna tråden? "Jämförelse av MULTI-spel (PC/PS3/360/Wii)"
Jag säger inte att Palmnio snackar massa strunt, han kan säkert sina grejer. Jag förstod inte varför mitt inlägg var off-topic när titeln och första inlägget förespråkar en öppen diskussion om ett brett ämne. Jag gick inte in på jämförelse av konsolerna i helhet utan jag gick in bara på varför det kan vara så att den ena får alltid bättre grafik än den andra, vilket ändå är diskussionen här.. vad jag trodde iaf.
Aja...
När det gäller storleken på DVD skivan, så finns det säkert idag bättre metoder för att komprimera data utan att kvaliten försämras. Jag har hållit på med videoredigering ett bra tag och jag har alltid märkt att ju mindre fil desto sämre kvalite blir det, man kan alltid försöka ställa in rätt inställningar beroende av typ av film för att få en så effektiv komprimering som möjligt med i slutändan blir det ändå något lägre kvalite än originalet. Så av den erfarenhet drog jag mitt argument, det kanske inte alls är likadant i spelbranchen eller så finns det mer avancerade komprimerings metoder ute idag, va vet jag
Sammanfattningsvis så tycker jag ändå att ett flertal (inte alla) multi spelutvecklare fokuserar främst på hur det ser ut på xbox360. T.ex så fick man ju nästan en känsla av att det var Microsoft som finanserade utveckligen av MW2.. då infinity och MS stod alltid nära vid en media händelse.
Postad 09 November 2009 - 09:48
När det gäller storleken på DVD skivan, så finns det säkert idag bättre metoder för att komprimera data utan att kvaliten försämras. Jag har hållit på med videoredigering ett bra tag och jag har alltid märkt att ju mindre fil desto sämre kvalite blir det, man kan alltid försöka ställa in rätt inställningar beroende av typ av film för att få en så effektiv komprimering som möjligt med i slutändan blir det ändå något lägre kvalite än originalet. Så av den erfarenhet drog jag mitt argument, det kanske inte alls är likadant i spelbranchen eller så finns det mer avancerade komprimerings metoder ute idag, va vet jag
Som ni nämner så finns det väl flera aspekter att ta hänsyn till också.. som t.ex överföringshastighet osv.
Troligtvis är det så att mindre fil = sämre kvalité. Men i detta fallet så är det ju inte så eftersom både 360 och PS3 då har lika liten fil men ändå bättre på 360. I denna fighten går det inte att skylla på mediet.
Som jag skrev innan..... mindre medier blir inte automatiskt snyggare på 360.
Postad 09 November 2009 - 12:25
shan1: Denna tråden bör ses som en vägledning till vilken plattform man köper ett MULTI-spel till. Många här har både PS3 och 360 och vill få ut så mycket som möjligt av sina spel. Vissa spel är snyggare på PS3 (Fallout 3, Oblivion, Dragon Age: Origins), andra på 360 (Soul Calibur IV, Resident Evil 5, The Orange Box).
jag är rätt så övertygad om att både fallout3 och oblivion var bättre på xbox360.. kommer inte exat ihåg testerna men tycker mig minnas det iaf. Dragon age är det väl hugget som stucket.
Postad 09 November 2009 - 12:38
jag är rätt så övertygad om att både fallout3 och oblivion var bättre på xbox360.. kommer inte exat ihåg testerna men tycker mig minnas det iaf. Dragon age är det väl hugget som stucket.
Då har du knappast sett båda versionerna i sådana fall. Oblivion ser MYCKET bättre ut på PS3 och
har inte alls dom extrema framrateproblem 360-versionen har. Fallout 3 låter jag vara osagt men
vill minnas att 360-versionen fick en patch så att den såg lika "bra" ut som PS3-verran, minus antialiasing.
Dragon Age ser bättre ut på PS3 ja, men PC-versionen är överlägsen dom båda.
"The differences between versions aren't limited to the interface. Dragon Age doesn't look amazing on the PC, but it's an attractive game nonetheless. Zooming from an isometric view to a third-person perspective is slick, and while environments don't hold up quite as well when viewed up close, they're consistently lovely when viewed from above. On the flip side, the Xbox 360 version looks positively disappointing. Textures are highly compressed and colors are washed out, though the upside is that this version maintains a smoother frame rate than on the PlayStation 3, where things might get jittery when swiveling the camera around. The PlayStation 3 version features higher-quality textures than those on the Xbox 360, better color saturation, smoother facial animations, and shorter load times. Minor visual hiccups, like corpses that disappear and reappear, are a bit more common on the PS3, however. The PC version is the superior experience, but if you're choosing between the two console releases, the PlayStation 3 has the upper hand. Some minor glitches are shared between the console versions, however, such as rare occasions when the soundtrack or voice-overs disappear. We also ran into a few quest malfunctions that could be replicated on all three platforms, though they were relatively minor and did not interfere with the progress of the main quest. "
http://www.gamespot....iew.html?page=2
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 09 November 2009 - 12:46.
Postad 09 November 2009 - 13:38
Kom inte Oblivion rätt mycket senare till PS3?Då har du knappast sett båda versionerna i sådana fall. Oblivion ser MYCKET bättre ut på PS3 och
har inte alls dom extrema framrateproblem 360-versionen har. Fallout 3 låter jag vara osagt men
vill minnas att 360-versionen fick en patch så att den såg lika "bra" ut som PS3-verran, minus antialiasing.
Postad 09 November 2009 - 13:49
Kom inte Oblivion rätt mycket senare till PS3?
Jo, fast det kan kanske bero på att Oblivion kom ca 1 år före PS3.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 09 November 2009 - 13:50.
Postad 09 November 2009 - 14:28
Kanske det, men då vore det väl skräll om de inte förbättrat något tycker jag.Jo, fast det kan kanske bero på att Oblivion kom ca 1 år före PS3.
Hur är det med Ninja Gaiden 2? Har de förbättrat det grafiskt till PS3?
Hörde att de plockat bort blodet... vad är det för knäppa idéer? Stämmer det?
Postad 09 November 2009 - 16:05
Ja det är mer eller mindre utbytt mot gullig lila rök.Hörde att de plockat bort blodet... vad är det för knäppa idéer? Stämmer det?
Men angående Oblivion så beror ju skillnaden som sagt på att de jobbade ett år extra med spelet till PS3. Fast spelet är ändå överlägset snyggast på PC tack vare mods =P.
Postad 09 November 2009 - 18:38
"G R A P H I C S
Although the differences are minor, the Xbox 360 version takes the win with overbright (glare/bloom) and softer dynamic shadows. We were also glad to see equal texture resolutions in both versions.
P E R F O R M A N C E
While neither version of Call of Duty: Modern Warfare 2 performed perfectly, the Xbox 360 had the higher fps when the action hits. But best of all, both versions were free of the dreaded frame tearing.
L O A D I N G
Though load times are masked in the game by narrations, people that replay missions will appreciate the faster load times on the Xbox 360.
O U T C O M E
The win was marginal with slightly better visuals, quicker loading times and a higher average fps on the Xbox 360. As stated before, you will not be disappointed with either version of Call of Duty: Modern Warfare 2. "
Låt hatet flöda nu, kära f*nboys.
Postad 10 November 2009 - 00:00
Ang. Oblivion så ångrar jag faktiskt lite att jag köpte det till 360. Har Game of the Year utgåvan (250:-), så den har säkert fått alla patchar och dylikt, men det jag lider mest av är levelsystemet. Upplevde aldrig några framerateproblem. Sedan är PS3 versionen klart snyggare än 360. Bättre redraw distance, fler detaljer etc. Däremot så är jag osäker på om alla de mindre expansionerna finns till PS3?Då har du knappast sett båda versionerna i sådana fall. Oblivion ser MYCKET bättre ut på PS3 och
Ang. Fallout 3, så stämmer det att 360 fick en patch för att fixa till ljussättningen, men PS3:an har fortfarande högre upplösning på texturer. Tror däremot att 360:n i sin tur har längre redraw distance? Känns lite hugget som stucket här. Tidigare hade Fallout 3 en edge på 360 med expansionerna, men nu med Game of the Year, så är det ett toppspel även till PS3:an. Klart ett av mina favoritspel till 360!
Det som däremot är lite tråkigt med konsolerna är att man tappar möjligheten till mods som gett nytt liv till både Oblivion och Fallout 3 på PC. Nästan så att man önskar att man inte vore konsolspelare
Postad 10 November 2009 - 04:26
Postad 10 November 2009 - 08:03
Måste säga att det är så otroligt små skillnader mellan multiplattforms spelen att man ska helt enkelt köpa till den konsol man trivs med. Visst finns det undantag där utvecklarna totalt sabbat en av versionerna. Men det är väldigt sällsynt idag. Jag har sporadiskt tankat hem demos på båda konsolerna och jag ser då ingen skillnad och det gör inte de jag känner som konstant spelar på sina konsoler.
Små? i vissa spel är det väldigt stor skillnad.
Postad 10 November 2009 - 21:00
Ang. Oblivion så ångrar jag faktiskt lite att jag köpte det till 360. Har Game of the Year utgåvan (250:-), så den har säkert fått alla patchar och dylikt, men det jag lider mest av är levelsystemet. Upplevde aldrig några framerateproblem. Sedan är PS3 versionen klart snyggare än 360. Bättre redraw distance, fler detaljer etc. Däremot så är jag osäker på om alla de mindre expansionerna finns till PS3?
Ang. Fallout 3, så stämmer det att 360 fick en patch för att fixa till ljussättningen, men PS3:an har fortfarande högre upplösning på texturer. Tror däremot att 360:n i sin tur har längre redraw distance? Känns lite hugget som stucket här. Tidigare hade Fallout 3 en edge på 360 med expansionerna, men nu med Game of the Year, så är det ett toppspel även till PS3:an. Klart ett av mina favoritspel till 360!
Det som däremot är lite tråkigt med konsolerna är att man tappar möjligheten till mods som gett nytt liv till både Oblivion och Fallout 3 på PC. Nästan så att man önskar att man inte vore konsolspelare
Ska tilläggas att reflektionen som lades till med patch på 360 för Fallout inte var helt i nivå med PS3. O andra sidan gjorde man avkall och frameraten är betydligt stabilare på 360.
Call of Duty Modern Warfare:
Inget nytt, samma som tidigare år.
- Bättre skuggor, bättre bloom och bättre fps på 360.
Load Time 1: PlayStation 3 – 14 sec / Xbox 360 – 14 sec
Load Time 2: PlayStation 3 – 40 sec / Xbox 360 – 25 sec
Load Time 3: PlayStation 3 – 30 sec / Xbox 360 – 20 sec
Load Time 4: PlayStation 3 – 26 sec / Xbox 360 – 18 sec
http://www.lensoftruth.com/?p=16236
Redigerat av PalmiNio, 10 November 2009 - 21:02.
Postad 10 November 2009 - 21:19
Vad får kallas en patch till 360? Tycker det känns som att Microsoft satt en storleksbegränsning på Title updatess. Tar sällan mer än ett tiotal sekunder att uppdatera ett 360-spel, inte ens på en långsam uppkoppling (~1MBit/sek). Däremot har spel som Burnout Paradise uppdateringar på över 1GByte! Men då hanterar Microsoft detta som "DLC".Ska tilläggas att reflektionen som lades till med patch på 360 för Fallout inte var helt i nivå med PS3. O andra sidan gjorde man avkall och frameraten är betydligt stabilare på 360.
Dvs, även om texturerna lätt skulle kunna patchas i exempelvis Fallout 3 till 360, så verkar inte Microsoft tillåta tyngre saker i "Title updates". Någon som har koll om på mina antaganden stämmer?
Tycker detta verkar vara en stor skillnad mot PS3, där jag får känslan av att Sony ger alla till tyngre uppdateringar.
Denna frågan är kanske lite Off Topic, men det handlar dock om hur mycket ett spel kan fixas i efterhand genom patchar.
Postad 10 November 2009 - 21:40
Vad får kallas en patch till 360? Tycker det känns som att Microsoft satt en storleksbegränsning på Title updatess. Tar sällan mer än ett tiotal sekunder att uppdatera ett 360-spel, inte ens på en långsam uppkoppling (~1MBit/sek). Däremot har spel som Burnout Paradise uppdateringar på över 1GByte! Men då hanterar Microsoft detta som "DLC".
Dvs, även om texturerna lätt skulle kunna patchas i exempelvis Fallout 3 till 360, så verkar inte Microsoft tillåta tyngre saker i "Title updates". Någon som har koll om på mina antaganden stämmer?
Tycker detta verkar vara en stor skillnad mot PS3, där jag får känslan av att Sony ger alla till tyngre uppdateringar.
Denna frågan är kanske lite Off Topic, men det handlar dock om hur mycket ett spel kan fixas i efterhand genom patchar.
Nu är det dock så att 360 och PS3 versionen har utvecklats åt helt olika håll. Visst de kunde smällt in tyngre texturer men som sagt, PS3 lider av mer drops.
Postad 10 November 2009 - 22:23
Borderlands - 360 vinnare
http://www.lensoftruth.com/?p=15982
Brutal Legends - 360 vinnare
http://www.lensoftruth.com/?p=15771
Tekken 6 - 360 vinnare
http://www.lensoftruth.com/?p=15929
And it goes on....
Postad 10 November 2009 - 22:39
Bifogad fil(er)
Postad 11 November 2009 - 10:34
Däremot har spel som Burnout Paradise uppdateringar på över 1GByte! Men då hanterar Microsoft detta som "DLC".
...
Ja, på PS3:an är vissa uppdateringar till t.ex. Burnout Paradise rejält stora. Dock är det lite irriterande att det är så eftersom du inte kan spela spelet utan att uppdatera det. Så jag tror faktiskt jag skulle föredra att det var DLC även på PS3:an.
Redigerat av SirIdot, 11 November 2009 - 10:35.
Postad 11 November 2009 - 11:01
Måste säga att lens of truth är riktigt trevliga. Kul med ännu en källa. Kollar mycket statistik o mindre snack mot Eurogamer. En bra mix .
Borderlands - 360 vinnare
http://www.lensoftruth.com/?p=15982
Brutal Legends - 360 vinnare
http://www.lensoftruth.com/?p=15771
Tekken 6 - 360 vinnare
http://www.lensoftruth.com/?p=15929
And it goes on....
Det verkligen inga stora skillnader mellan plattformarna på något av spelen, man får vara bra petig om man ens ser skillnaden i praktiken i nån större utsträckning. Håller dock inte helt med lens of truth när det gäller Borderlands. 360:n har lightbloom effekter, men å andra sidan ser verkligen texturerna skit ut jämfört med PS3:an, speciellt i ansiktena.
Postad 16 November 2009 - 17:15
Det verkligen inga stora skillnader mellan plattformarna på något av spelen, man får vara bra petig om man ens ser skillnaden i praktiken i nån större utsträckning. Håller dock inte helt med lens of truth när det gäller Borderlands. 360:n har lightbloom effekter, men å andra sidan ser verkligen texturerna skit ut jämfört med PS3:an, speciellt i ansiktena.
Som sagt, älter sällan om skillnaderna utan skriver bara resultaten. Tråden handlar om det sen kan man snack hur stor skillnad i evigheter.
Nu var det inte bara Bloom i Borderlands utan även SSAO, en effekt som förhoppningsvis blir standard. Sen mindre screen tearing.
Redigerat av PalmiNio, 16 November 2009 - 17:18.
Postad 16 November 2009 - 17:29
Som vanligt tar 360 alla, nästan alla gånger är det mer AA, bättre FPS eller mindre screen tearing. No big deals kanske...
Men som sagt, ibland kommer guldkornen.
Denna gång Operation Flashpoint:
PS3 on the other hand is a world apart from what is seen in the Xbox game. Environmental foliage is significantly pared back, texture quality likewise. The result is a release that looks significantly sparser on PlayStation 3
Quincunx anti-aliasing combined with lower-quality textures explains why the visuals are significantly blurrier, but only up to the point. Weirdly, and astonishingly, it appears that an additional, subtle blur filter has been added on top. Texture filtering has been downgraded too, resulting in a very ugly look on ground textures in particular.
The final insult concerns the level of screen tear visited upon the PS3 version. Yes, it's there on Xbox 360 but once again it is barely there at all, and difficult to detect by the human eye even when it does manifest. On PS3 it is effectively your constant companion
http://www.eurogamer...face-off?page=4
Postad 17 November 2009 - 16:07
Ja precis. För det är ju bara PS3 som har fanboys. Skarpsynt min käre GubblockLåt hatet flöda nu, kära f*nboys.
Postad 17 November 2009 - 16:23
Jag tyckte inte han nämnde varken 360 eller PS3Ja precis. För det är ju bara PS3 som har fanboys. Skarpsynt min käre Gubblock
Oh wait
Postad 17 November 2009 - 16:24
Ibland känns det så faktiskt. Jag kan säga mycket gott om PS3 trots att jag gillar 360 mer.Ja precis. För det är ju bara PS3 som har fanboys.
Däremot så är det få PS3 fanboys som har något gott att säga om 360. Att hela tiden höra det ältas om Killzone 2, Gran Turismo 5, Uncharted 2 och Bluray blir tröttsamt i längden.
Postad 17 November 2009 - 18:18
Vinnare 360.
- Bättre texture filtering
- Bättre self shadowing
- Högre fps
- Mindre screen tearing
- Bättre AA (QAA på PS3 vs 2xAA på 360) - LoT 4xAA stämmer ej.
http://www.lensoftruth.com/?p=16415
Känns som samma delar kommer vara återkommande ofta.
Kan också sägas att 360 hade kortare laddning trots en 1,5gb installation på ps3.
Postad 17 November 2009 - 22:47
Men skillnaderna är oftast små och njuter av min ps3 ändå pga mycket annat, men X360 är grafikkungen!
Postad 18 November 2009 - 09:19
Postad 18 November 2009 - 10:23
Assassin’s Creed II Analysis
Vinnare 360.
- Bättre texture filtering
- Bättre self shadowing
- Högre fps
- Mindre screen tearing
- Bättre AA (QAA på PS3 vs 2xAA på 360) - LoT 4xAA stämmer ej.
http://www.lensoftruth.com/?p=16415
Känns som samma delar kommer vara återkommande ofta.
Kan också sägas att 360 hade kortare laddning trots en 1,5gb installation på ps3.
Hmmm konstigt att dem här visar en annan sida av spelet där ps3 är mycket snyggare än xboxens.
http://www.videogame...mage_id=1222438
Postad 18 November 2009 - 11:42
Det känns som att det är så långt in i konsollgenerationen nu att man kan deklarera X360 som spelmaskinen nummer 1 av dessa 2. Den är bättre byggd för spel än PS3 helt enkelt och SONY hade nog för stor övertro till cellprocessorn.
Men skillnaderna är oftast små och njuter av min ps3 ändå pga mycket annat, men X360 är grafikkungen!
Det beror ju helt på hur man prioriterar. Dels verkar det ju uppenbart att multispel blir aningen bättre på 360, men det är i så fall lika uppenbart att de spel med bäst grafik kommer att finnas på PS3.
Så vill du vara säker på att dina mulitplattforms-spel är den bästa versionen så behöver du en 360, och vill du vara säker på att spela det snyggaste den här generationen har att erbjuda så behöver du en PS3.
Postad 18 November 2009 - 12:50
Ja, det vi ser nu är skillnaden mellan GPU:erna mellan PS3:an och 360:n, där 360:n är en aning bättre. Svårigheten att utveckla på PS3:an kan man nog deklarera som överkommna nu så så här kommer det antagligen se ut på de flesta multispel framöver. PS3:ans något snabbare processor hjälper inget när det gäller multiplattformspel eftersom det främst kan användas till själva spelmekaniken, och den kan ju inte vara olika mellan platformarna för då skulle det inte vara samma spel.
Ja, och det är PRECIS därför multiplattformspel är ett härke som borde avlivas omgående, det tillför INGENTING till branschen förutom mer pengar i utvecklarnas fickor, spelindustrin MÅSTE hitta ngt sätt att skapa fantastiska produkter OCH tjäna pengar, idag blir produkterna skräp men spelförlagen blir rika.
Hur svårt ska det vara att ha 2 utvecklingsteam till spel som AC2? du behöver ju inte ha komplett olika team, men vafan, sätt PS3utvecklarna i skola hos naughty dog så blir det bra som fan sen.
Postad 18 November 2009 - 13:04
Helt orealistiskt. Multiplattformsspel är totalt nödvändiga i branchen för att alla som inte har båda konsolerna ska kunna få ett spelutbud överhuvudtaget. Bara för att det är minutiösa skillnader i grafiken ska de bort?Ja, och det är PRECIS därför multiplattformspel är ett härke som borde avlivas omgående, det tillför INGENTING till branschen förutom mer pengar i utvecklarnas fickor, spelindustrin MÅSTE hitta ngt sätt att skapa fantastiska produkter OCH tjäna pengar, idag blir produkterna skräp men spelförlagen blir rika.
Hur svårt ska det vara att ha 2 utvecklingsteam till spel som AC2? du behöver ju inte ha komplett olika team, men vafan, sätt PS3utvecklarna i skola hos naughty dog så blir det bra som fan sen.
Postad 18 November 2009 - 13:14
Hmmm konstigt att dem här visar en annan sida av spelet där ps3 är mycket snyggare än xboxens.
http://www.videogame...mage_id=1222438
Dom där bilderna är ju fake.
Varför inte bara inse att 360 är bättre på multi-spelen?
Postad 18 November 2009 - 13:28
Vissa fanboys verkar ha missat att 360 också kör extended RGB via HDMI sedan flertal år tillbakaDom där bilderna är ju fake.
Lens of Truth skickar signalen på samma sätt från BÅDA konsolerna:
"We are constantly getting asked how we capture and stream our videos. So we whipped up a few nifty flow charts. As you can see, this is what we mean by source. Everything goes from the consoles to the capture box…there are no cameras involved."
Finns mer om detta här:
http://www.lensoftru...om/?page_id=187
Redigerat av Walkir, 18 November 2009 - 14:40.
Postad 18 November 2009 - 13:38
Dom där bilderna är ju fake.
Vad är det som gör dem fake då? Anklagar du dem för att ha fejkat det får du komma upp med bevis för det också.
Jag ser inget som tyder på att det är fejk på nåt sätt. På en del av bilderna ser man de skillnader som Lens of truth tar upp, t.ex. self shadowing.
Postad 18 November 2009 - 13:48
Kan ju vara signalen som nämndes ovanför ditt inlägg. kan vara kassa inställningar osv.
Dom som testar seriöst kör ju samma signaler/tv/inställningar osv.
Men tro du på dom om du vill, vi flesta andra gör det inte.
Redigerat av Fiddey, 18 November 2009 - 13:48.
Postad 18 November 2009 - 14:15
Skoj, skoj.
För det första, allt är inte grafik, även om tråden primärt handlar om just det.
Ljudet är minst lika viktigt och där är PS3 längder före. (OBS! Jag har ingen aning om det är sant, jag bara skickar iväg debatten...)
En sak är säker, PS3 kontrollen är så mycket skönare. Då får gärna Xboxen ha 15% bättre grafik.
Postad 18 November 2009 - 14:32
Handkontrollen är ju en smaksak så där kvittar det vad någon säger.
Redigerat av Fiddey, 18 November 2009 - 14:32.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
11 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?