Redigerat av henke007, 20 maj 2009 - 18:03.
Visa upp er Blu-ray samling *MAX 1280 PIXLAR BREDA BILDER*
Postad 20 maj 2009 - 18:03
Postad 20 maj 2009 - 18:06
Nåja helt oberoende skulle ja inte vilja säga att de är, Clintan spelar samma karaktär och det är notmalt att se en filmserie från början. Dessutom väntar jag på betydligt bättre bildkvalle än som framgått från rescensionerna samt screenshots med DNR osv.
Clintan spelar samma karaktär, men har olika namn i varje del och handlingen har ingenting med föregående filmer att göra. Men jag skiter faktiskt fullständigt i om den inte finns i box eller inte, för det är den bästa i serien och en av världens bästa filmer så... Jag kunde inte vänta.
Postad 20 maj 2009 - 18:39
Han har inget namn i nån av filmerna därav , Man with no name trilogy
Jopp, det har han

Postad 22 maj 2009 - 19:03
Postad 22 maj 2009 - 19:35
de senaste veckorna har det bara trillat in ströordrar, så det har inte blivit av att dokumentera. men iom dagens nio filmer kände jag att det var fotodags igen:
Måste ha varit riktigt kul att hämta posten idag!
Var fick du tag på Ocean trilogin?
Redigerat av Unregistered365252b4, 22 maj 2009 - 19:36.
Postad 22 maj 2009 - 19:44
det är en hd dvd från ahmed (tycker synd om dem, de får inte tillskott så ofta så de får följa med på de blå bilderna).Måste ha varit riktigt kul att hämta posten idag!
Var fick du tag på Ocean trilogin?
Postad 22 maj 2009 - 21:10
Kom några idag.
jonasprivate, har du hunnit se "Tango & Cash" ännu? Är själv intresserad av den och undrar över kvaliten på den.
Postad 22 maj 2009 - 21:15
de senaste veckorna har det bara trillat in ströordrar, så det har inte blivit av att dokumentera. men iom dagens nio filmer kände jag att det var fotodags igen:
bdv21.jpg 292,89K 0 Antal nerladdningar
Ser att du köpt Wallstreet, har länge funderat på att inhandla den själv men har hört att bildkvallen ska vara sådär..
Skulle vara intressant att höra vad du tycker om du hunnit se den ännu?
Postad 22 maj 2009 - 21:31
Den är på kommande på BD http://www.amazon.co...u...8251&sr=8-2
Oj det var ju verkligen billigt för hela trilogin.
Postad 22 maj 2009 - 21:38
Postad 22 maj 2009 - 21:57
Såg precis Tango and Cash riktigt bra bild måste jag säga,det har dom gjort bra medans ljudet va lite svajigt.
Kul att höra

Postad 23 maj 2009 - 11:11
outdoor_miner, The Hills Have Eyes 2, är det UK rellen? Är den UNCUT?
Postad 23 maj 2009 - 12:22
det står inget på den, och jag vet inte vad som skiljer dem åt, men spelade genom BDn till slutet igår och den är EXAKT 90 minuter, om det säger något?outdoor_miner, The Hills Have Eyes 2, är det UK rellen? Är den UNCUT?
och jupp, den brittiska, regfri (med svensk text fast de inte låtsas om det på omslaget). finns för £8.78 i amazons 3för2.
kan bara instämma - en riktig klassiker!Tango&Cash är ju GRYM! Visste inte om att den var släppt ens. TrueHD också... Blir lätt ett köp!
Postad 25 maj 2009 - 18:01
Vart fick du tag på den Zodiac-versionen?
Stämmer att den är ifrån Amazon.co.uk
Postad 26 maj 2009 - 17:09
Har jag fattat detta rätt: Är blu-ray filmer från Amazon.com, play.com och blahdvd.com region B? Men utan svensk undertext?Stämmer att den är ifrån Amazon.co.uk
Postad 26 maj 2009 - 17:19
Redigerat av Benkke, 26 maj 2009 - 17:24.
Postad 26 maj 2009 - 18:03
okej tack tack, då får det bli lite beställningarDelvis rätt uppfattat, många filmer har svensk text. Dvs från engelska sidor. Inte amazon.com utan amazon.co.uk och play.com och dvd.co.uk

Postad 26 maj 2009 - 21:22
Postad 27 maj 2009 - 20:55
Postad 27 maj 2009 - 22:17
Hade det inte varit billigare att köpa X-Men trilogin istället för de separata utgåvorna?
för att boxen var inte i lager och jag pallar inte att vänta. betalar hellre mer om man får dom direkt.
Postad 28 maj 2009 - 15:22
Idag kom Changeling.
Redigerat av belzebubb, 28 maj 2009 - 15:23.
Postad 29 maj 2009 - 13:22
Bifogad fil(er)
Postad 29 maj 2009 - 23:45

kan meddela att alvin & the chipmunks har svenskt tal (och bondfilmerna sv text) även om FOX gör sitt bästa för att mörka det.
Redigerat av outdoor_miner, 30 maj 2009 - 12:28.
Postad 30 maj 2009 - 11:53
veckans fynd:
DSC_9445.JPG 484,72K 0 Antal nerladdningar
DSC_9437.JPG 243,15K 0 Antal nerladdningar
Du är miljonär va? Käns som att du har köpt filmer den senaste månaden för mer
än vad jag tjänar på ett halvår. Men varför så mycket b-filmer? du vill ha ALLT oavsett om
det är bra eller dåliga filmer?
Postad 30 maj 2009 - 12:34
Postad 30 maj 2009 - 13:12

Postad 30 maj 2009 - 13:17
Du är miljonär va? Käns som att du har köpt filmer den senaste månaden för mer
än vad jag tjänar på ett halvår. Men varför så mycket b-filmer? du vill ha ALLT oavsett om
Vad angår det dig hur mycket pengar han har? Låt honom shoppa utan att behöva försvara det. Det är kul att samla och det som du tycker är B-filmer kan andra tycka vara sevärt.

Postad 30 maj 2009 - 14:09
Postad 30 maj 2009 - 16:24
Postad 30 maj 2009 - 19:22
i förmiddags tog jag mig lite tid. skulle säga så här - det är rätt långt från referensklass. har du en bra DVD-utgåva är det nog inte jättevärt, kanske bättre att hoppas på en grym 25th anniversary-utgåva om tre år?Ser att du köpt Wallstreet, har länge funderat på att inhandla den själv men har hört att bildkvallen ska vara sådär..
Skulle vara intressant att höra vad du tycker om du hunnit se den ännu?
å andra sidan är frågan hur mycket bättre den någonsin kommer se ut, och för de lilla pengar den kostar tycker jag det är ett klockrent köp - bara man inte förväntar sig demo-material.
det är ändå en ok utgåva med lite extramaterial till skillnad från de flesta fox-katalogtitlar.
haha, nej verkligen inte. vill du se folk med alldeles för mkt pengar, titta in i HD DVD-delenDu är miljonär va? Käns som att du har köpt filmer den senaste månaden för mer

det är snarare som du påpekar, mycket äldre filmer som är billiga.
det handlar i stor utsträckning om såna filmer som kom på DVD när jag var ung och fattig, och därför aldrig ägt - men verkligen ville ha. nu kommer de i glorious BD-kvalitet för 90 spänn stkt. och när jag nu blivit för gammal och trött för att gå ut 3-4 dagar i veckan och bränna 1000+ spänn/kväll måste ju pengarna användas till något =)
resten av filmerna är i stor utsträckning sånt jag aldrig sett, men är nyfiken på. men orka hyra när man kan köpa för långt under hundralappen?
jag köper väl även en del "fullpristitlar", men då ska det vara till bra pris eller en sjukt bra film (låt den rätte komma in är ett exempel på en film jag haft väldigt svårt att låta bli, trots att jag tycker det är sjukt med en prisskillnad på över 100 spänn mellan DVD och BD - som tur var fick jag den för 160 på tradera).
vad du menar med dåliga filmer får du gärna utveckla - på HD DVD har jag köpt en del as bara för att komplettera (hej Norbit!), men BD tycker jag jag håller mig till titlar jag iaf är intresserad av
Postad 30 maj 2009 - 19:50
Så störande dålig att det förstör själva filmen
Postad 30 maj 2009 - 21:45
i förmiddags tog jag mig lite tid. skulle säga så här - det är rätt långt från referensklass. har du en bra DVD-utgåva är det nog inte jättevärt, kanske bättre att hoppas på en grym 25th anniversary-utgåva om tre år?
å andra sidan är frågan hur mycket bättre den någonsin kommer se ut, och för de lilla pengar den kostar tycker jag det är ett klockrent köp - bara man inte förväntar sig demo-material.
det är ändå en ok utgåva med lite extramaterial till skillnad från de flesta fox-katalogtitlar.
Ok, tack för infon

Jag äger själv special-edition utgåvan på DVD och det finns även här lite extra material. Precis som du säger kan det ju ändå vara värt att ha denna klassiker på BD för denna lilla peng den kostar.
Postad 30 maj 2009 - 22:19
det där sammanfattar så sjukt många av de "b-filmer" jag köpt på BD - hela det fantastsiska 80-talet finns ju att tillgå till extrapris (dock inte, AFAIK, en av mina favoriter som jag bara var tvungen att fånga ikväll på 4film - youngblood =) )kan det ju ändå vara värt att ha denna klassiker på BD för denna lilla peng den kostar.
EDIT:
haha, min länk ledde mig till den obehagliga kunskapen att
Reeves' first studio movie appearance was in the Rob Lowe ice hockey film Youngblood, which was filmed in Canada. In it, he played a Quebecois goalie. Shortly after the movie's release, Reeves drove to Los Angeles in his 1969 Volvo.
jag som alltid trott att han rose to fame genom Voodoo Queens' fantastiska singel Kenuwee Head... (sjit, var tog alla såna band som var bra på riktigt vägen?)
då kan vi ju alltid hoppas på en BD-release om han nånsin skulle bli en skådespelare ;D
Redigerat av outdoor_miner, 30 maj 2009 - 22:26.
Postad 31 maj 2009 - 08:08
Hehe OT förlåt
Postad 31 maj 2009 - 08:12
Forrest Gump.Tänkte köpa BD men jag har inte hittat varken Fight Club eller Forrest Gump på blu ray.
Postad 31 maj 2009 - 11:21
Postad 31 maj 2009 - 11:27
och fight club finns i tyskland men inte, vag jag vet, någon annan stans.
Okej hur är det att beställa från blu-ray.com?=)
Okej tack! frakten blir säkert dyrare än filmen

Postad 31 maj 2009 - 11:46

Kolla in dvd.co.uk en mycket bra sida.
Postad 31 maj 2009 - 18:52
Vaddå, betalar soc så dåligt så du "tjänar" mindre på ett halvår än vad han gör av med på filmer en månad eller är det bara den svenska avundsjukan som visar sitt fula ansikte igen?Du är miljonär va? Käns som att du har köpt filmer den senaste månaden för mer
Postad 01 juni 2009 - 00:50
Vaddå, betalar soc så dåligt så du "tjänar" mindre på ett halvår än vad han gör av med på filmer en månad eller är det bara den svenska avundsjukan som visar sitt fula ansikte igen?
Avundsjuk tror jag att vi alla är då och då när man ser någon som har något som man själv inte kan få, och det ser jag inget fel i. Däremot är det hemskt om man missunnar någon saker och ting vilket jag inte alls gör! Det är väl jätteroligt att han har råd att förse sig med så mycket filmer.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar