I andra fora där man frågar i egen tråd så är svarsprocenten iaf högre.
Eller så är det inte så många som har/kan denna spelare mer än "kanelbulle" som svara väldigt ofta, vilket är bra.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
Startad av
Kanelbulle
, Aug 05 2008 08:43
2236 svar till detta ämne
13 relaterade trådar
Postad 29 January 2009 - 21:55
ÄR det någon regel som regel som avgör att man inte kan posta en A-110-fråga i det övriga forumet? Det här med s.k. "officiella" trådar gör bara att man inte får svar på det man frågar.
I andra fora där man frågar i egen tråd så är svarsprocenten iaf högre. Eller så är det inte så många som har/kan denna spelare mer än "kanelbulle" som svara väldigt ofta, vilket är bra. Postad 30 January 2009 - 00:53
Fick hem min idag och blev mycket nöjd med köpet. Testade att koppla in den i mitt nätverk och spela film ifrån min dator och fungerade mycket bra! Är mycket nöjd hittils Postad 30 January 2009 - 14:59
programmet jukebox som man kan ta in på popcorn.. för att få omslag på filmerna lägger man in dom själv eller laddar programmet ner dom ? samt infon om filmen ? ?
Postad 30 January 2009 - 22:04
PMS - nu händer det grejer!!
Snyggt namn... PMS (Popcorn Music System) är en programvara som läggs på NMT:s interna Hårddisk, sedan kan man nå den via sitt nätverk o spela musik, göra spellistor osv... Detta är en funktion som många frågat efter, det börjar minsann röra på sig på Användar-utvecklade program!! Jag har inte själv hunnit göra det, men ska försöka under helgen!! Länk till PMS tråden på NMT-forumet!! Postad 30 January 2009 - 22:23
Har lite problem med min A110 Popcorn Hour.
Köpte en A110 och en Samsung HD 1 TB. Startade den och körde runt lite i menyerna. Uppgraderade Firmware och Kernel. Sen skulle jag formatera och valde ext3. Den började formatera och det tog ganska lång tid. När den vara på 60-70% så blev skärmen grön och det verkade inte hända så mycket mer. Lät den stå ca 10 min till innan jag startade om den. Med HD:n i så startar den och man ser Popcorn Hour-loggan några sekunder innan skärmen blir grön. Utan HD så startar den inte, bara svart skärm. Vad kan det vara? Uppdatering: Om jag låter den stå avstängd så kan jag komma in i spelaren utan HD nu. Kollade på lite filmer som streamades från datorn. Efter ca 5-6 minuter så blir skärmen grön och det låser sig. Kylflänsen är också skitvarm (den som sitter mitt på kretskortet). Kan det vara överhettning? Redigerat av Unregistered4ca4111b, 30 January 2009 - 23:01. Postad 30 January 2009 - 23:43
Måste ju vara glasklar retur..
Jag har kört gud vet hur många timmar .iso/mkv med en enda hängning, som inte gick att återupprepa. Din box verkar vara trasig? Postad 30 January 2009 - 23:54
Blir din box väldigt varm då? Nu står boxen utan hd och kör lite filmer i bakgrunden. Locket är av och kylflänsen är riktigt varm. Den har dock fungerat i säkert 10 min. Kanske bara behövdes köras in? Med HD så startar den inte. Edit: Fortfarande igång och varm. Inte så varm så att det inte går att hålla fingret på kylflänsen men inte långt ifrån. Edit 2: Nu startar den med HD i. Håller på att formatera HD:n så jag håller tummarna. Kör med locket av då jag är riktigt orolig för värmen. Redigerat av Unregistered4ca4111b, 31 January 2009 - 00:10. Postad 31 January 2009 - 01:25
Programmet fixar allt det där. Postad 31 January 2009 - 01:28
vad är det för program man kan ha så man se omslag på filmerna istället för namnen nått tips till Popcorn Hour A-110
Postad 31 January 2009 - 01:29
Jag rekommenderar YAMJ. http://www.networked...d.php?tid=15625 Redigerat av Bushdoctor, 31 January 2009 - 01:30. Postad 31 January 2009 - 01:31
du råka inte ha svensk manual hur det fungera?? eller hur man instalera det??
Postad 31 January 2009 - 01:33
Finns bara på engelska vad jag vet, här: http://code.google.c...ki/Installation och här http://code.google.c...epByStepInstall Redigerat av Bushdoctor, 31 January 2009 - 01:34. Postad 31 January 2009 - 07:24
Utan disk håller min (deras, jag måste ge bort den snart Postad 31 January 2009 - 08:41
r_o_n:
Skälet till att vi försöker be folk ställa frågorna i "Officiella tråden" är att det lätt blir skitmånga av samma frågor i huvudtråden... det mal sönder det hela rätt bra. Sen blir det ofta, "jag får ingen bild", "jag hittar den inte på nätet" osv... det känns som huvudtråden kvaddas fullständigt... Jag kan hålla med dig om att svarsfrekvensen ibland skulle kunna vara bättre, men folk försöker hjälpa på sin fritid och då går det lite upp o ner, tyvärr! Men... du hade ju en fråga oxå: Postad 31 January 2009 - 09:22
Off-topic-mode=ON
Önskelista till julen 2013: En vettig sökfunktion på minhembio (inom trådar också). Jag orkade själv bara till sida 22 i denna tråd innan hårdvaran anlände Off-topic-mode=OFF Postad 31 January 2009 - 10:16
maxxess:
Jag förutsätter att du hittat den "nere till vänster"?? "Sök inom tråden"?? Den är lätt att missa... Du har väl kollat i A-100 tråden, första inlägget, där står mycket matnyttigt?? Redigerat av Kanelbulle, 31 January 2009 - 10:29. Postad 31 January 2009 - 13:26
Tror jag börjar få till YAMJ lite, men en fråga:
Ifall man ska lägga till typ 100 filmer på med YAMJ, kommer alla covers och info filer hamna i samma mapp? Hänger inte med riktigt där, men gjorde om en film och fick massa filer i min Jukebox mapp. Blir det ingen mapp för varje film? Tack Postad 31 January 2009 - 15:02
Ett par timmar sedan åkte jag till utkanten av manila och införskaffade mig en A-110 med en 650gb hd.
2900:- sek. Mycket nöjd hitills! Den är dock mycket större och tyngre än vad jag trodde att den skulle vara. Min vän har en liten söt archos och jag trodde att denna skulle vara mindre eftersom att den inte har någon LCD inbygd, men inte. Postad 31 January 2009 - 18:17
Lite uppdatering i mitt fall:
Nu verkar det funka som den ska. Ingen grön bild och jag har nu kopplat in den till min nya Pioneer Kuro och bilden är fantastisk. Tar lite tid att föra över 10-15 MKV-filmer bara. :/ Den blir fortfarande hejdlöst varm (enligt mig) så jag kör med locket på tills jag fått tag i en fläkt. Postad 01 February 2009 - 17:00
Hej alla!
Jag är ute efter en smidig lösning för att titta på film i tv:n genom datorn utan att för den saken behöva köra filmen i datorn. Funkar Popcorn hour bra för detta? Är det enkelt att dela ut mappar på nätverket från datorn och sedan och sedan köra filmen i tv:n? Är helt ny på detta . Tack på förhand Postad 01 February 2009 - 17:13 Ja. Postad 01 February 2009 - 17:19
Det som är negativt med streaming är att trådburet nätverk är ju att föredra. majoriteten har ju trådlösa routrar med 58mbit eller 108mbit. Det är nog få som har 300mbit som är att föredra med dagens bild och ljudkvaliteer.
Postad 01 February 2009 - 22:42 • Hur fungerar den med Mac? • Hur fungerar egentligen torrent funktionen? - Fungerar den direkt via Popcorn Hour och bildkällan man har inkopplad, TV eller projektor, eller måste man gå via datorn? - Måste man ha en intern hårddisk för att den ska fungera eller fungerar det även med en extern hårddisk som är inkopplad via USB? - Kan den använda alla torrent trackers? Om inte, vilka fungerar? - Kan den bara ladda ner filer eller kan den ladda upp också? - Kan man se på det man laddat ner direkt via sin Popcorn Hour eller måste man gå via datorn först för t.ex. .rar etc.? - Fungerar alla format som t.ex. .mkv eller måste man installera codecs först eller utföra "hack"? • Fungerar det att streama 720p/1080p från datorn trådlöst? - Mac -> Trådlös router (N Draft 2.0) -> TP-kabel -> A-110? - Mac -> Trådlös router (N Draft 2.0) -> PH WN-100 -> PH A-110? • Klarar den filmbilder och information så som t.ex. handling och genre? Edit: Blir ingen PCH för mig så jag önskar ej längre att få svar på mina frågor. Redigerat av Alter Ego, 02 February 2009 - 20:20. Postad 01 February 2009 - 23:56
Jag har en fråga till dig. Har du läst i tråden eller testat sökfunktionen längst ner på sidan, till vänster, där du kan söka i tråden. Det mesta du frågar om har svarats på antingen i denna tråden eller i den officiella tråden om A-100 Torrent: dra ner torrentfilen på datorn, så gör jag iaf, ladda upp den på hårddisken i din A-110, kör den sedan. Självklart laddar du ner uppackat material så behöver du inte fippla runt med det. Du har en mapp på PCH:ns hårddisk för nerladdade filer från torrentklienten. Den klarar mkv, img, iso och de vanliga videoformaten. Klart att den inte klarar att läsa film från rarfiler, packa upp dem först i en dator där du har program för det. Jag har en intern i min, som jag inte använder. Däremot kör jag en lång usbsladd från en 1TB extern disk. Denna externa måste ha strömkälla, det klarar inte usbuttaget av. Har beställt ett 32GB usbminne, för "lösa" filmer m.m. Postad 02 February 2009 - 00:31
Att läsa igenom 1377 inlägg i denna tråden samt 7421 i den andra är inget jag planerar att göra. Sökfunktionen vet jag om men valde trots detta att ställa frågorna. Sedan för att "besserwissra" mig lite så som du gjorde så undrar jag fortfarande angående torrent funktionen. Min fråga var om det går direkt via PCH:n, inte om hur du löser det. Sedan är det inte självklart för mig att den inte spelar upp direkt från .rar., därför som jag frågade. Resten utav svaren tackar jag dock för. Edit: Stavfel Redigerat av Alter Ego, 02 February 2009 - 00:50. Postad 02 February 2009 - 00:59
Inga besserwisserattityder från mig inte. Om vi vänder på det, eftersom du inte kan surfa på nätet med en PCH så måste du helt enkelt ladda ner .torrent på datorn och sedan föra över den till pch där sedan denna knaggliga klient laddar ner den fil du tagit ner .torrent till och sedan seedar man ju från pch så det är så du delar ut från den... Den lösning jag för stunden tycker är enklast är att ha en extern hårddisk som jag kopplar in med usb i fronten när jag ska se på film och sedan kopplar till datorn när jag skaffar filmen. Att kopiera över till hårddisken i pch tar för lång tid helt enkelt, och torrentklienten som man installerar från pch till hårddiken i pch:n suger. Redigerat av r_o_n, 02 February 2009 - 08:00. Postad 02 February 2009 - 10:02
Jag vet inte om jag har gjort nåt fel men min PCH-A110 kan inte läsa .img filer. De syns inte ens i filsystemet. .mkv och .iso går dock fint. Har en annan fråga dock. Jag har problem med att bilden "hackar" med kanske någon sekunds mellanrum. Detta gällar alla format jag spelar upp. Det är näst intill omärkbart när bilden är still eller när det är mycket rörelse i bilden. Däremot är det mycket tydligt under långsamma panoreringar. Jag har prövat att mixtra med frekvensen i både PH:n och min receiver utan några resultat. Någon som har en idé? /Crue Postad 02 February 2009 - 10:39
antar att du har nån annan Firmware än den allra första? om inte ladda ner en. Sen brukar det alltid hjälpa att boota om maskinen om man har problem. dra ut strömmen och se om det hjälper. Postad 02 February 2009 - 11:53
Det funkar fint med N-draft hemma hos mig iaf. men, å andra sidan har jag toppenbra mottagning osv Postad 02 February 2009 - 12:06
Kan någon förklara för mig hur denna burk fungerar? Jag bor i ett ComHem hus och allt är kopplad så här: Vägg, sladd, modem, sladd, router, lång sladd, dator. Är det mellan routern och datorn jag skall koppla Popcorn? Hur styr jag bild och video tittandet när TV:n är i vardagsrummet och datorn i ett annat rum? Ser jag någon mapp eller hårddiken på datorn via Popcorn och kan styra uppspelningen på det visset?
Simon Postad 02 February 2009 - 12:16
younso:
Du kopplar en Switch bakom din Router (om inte Routern har inbyggd switch), där kopplar du in din NMT-spelare. Du måste göra sedanlig Nätverkskoppling (så din NMT-får rätt IP-nummer osv). Sen kan du "browsa" din dator från NMT:n och sen är det bara att köra. Spelar ingen roll om dom är i olika rum eller våningar om dom tillhör samma nätverk. Det är bara att köra!! Sen når du filmen med fjärrkontrollen på TV:n. Lycka till! Postad 02 February 2009 - 15:52 Har du senaste mjukvaran ? *.img-stödet fanns inte med från början.(Inte på A100 iaf). //Peter Postad 02 February 2009 - 16:06
Jag uppdaterade den senast förra veckan så om det inte har kommit någonting sedan dess! =/ /Crue Postad 02 February 2009 - 20:46
Någon som vet hur det går med nya firmwaret? mkt problem tydligen så här långt efter A-100:ans firmware släpp brukar det inte vara.
Postad 02 February 2009 - 22:08 Som en kanelbulle skrev tidigare i tråden. Innan var det i stort sett samma fw till A-100 och A-110 med lite modifikationer, nu får A-110 en egen fw... Postad 03 February 2009 - 08:51 Och det funkar inte att byta filändelse heller ? //P Postad 03 February 2009 - 12:41
Hejsan !
Nybliven ägare till en PCH A-110 och är helnöjd förutom att jag inte kommer åt nätverket. Har verkligen läst igenom allt som har skrivits om nätverk men lyckas inte få PCH att hitta mitt nätverk. Har testat att stänga av alla brandväggar. Datorn tillhör WORKGROUP. Jag kommer åt webbtjänsterna på PCH men inte mitt nätverk. Har ingen HDD i men det ska väl fungera ändå ? Fick faktiskt myihome att fungera ett tag men nu verkar inte myihome server starta alls. Får ingen ikon nere i akivitetsfältet. Har återställt fabriksinställningarna på både routern och PCH och lagt in senaste firmware men inget fungerar. Har försökt att göra en vanlig samba-utdelning men ingenting syns i PCH. Nu ger jag snart upp. Är det någon som vet hur man ska felsöka ? Jag ser att min PCH finns med i routern och den hat fått en IP-adress så det fungerar ju. Det går att pinga också. HJÄLP ! Postad 03 February 2009 - 13:11
Tjobba alla!!
Har tänkt mig att skaffa en popcorn och som alltid har man ju frågor.. 1. Man behöver la inte ha någon hdd i den? 2. Vad för program ska man ha i datan för att streama det till Popcornen? 3. Och är det bara att koppla den till nätverket så den får ett IP? 4. Kan man bara när man kopplat den till nätet bara gå in via den till datan och trycka igång en film? Hmm kommer nog på mer frågor men det var nog allt för nu Postad 03 February 2009 - 14:49 1. Nej 2. Windows eller annat operativ som är kompatibelt 3. Ja, men du kan även välja fast IP om du vill. 4. Du måste ju delat ut mappen filmen ligger i på datorn till nätverket (klicka höger egenskaper fliken delning Har utgått från windows... Redigerat av r_o_n, 03 February 2009 - 14:50. Postad 03 February 2009 - 16:09 Nice man tackar kör med Windows Vista 64 Får la ta och åka iväg och köpa denna pryl Postad 03 February 2009 - 16:13
Jag har inte en hårddisk i den, men det är nog att föredra. Då kan man ha ftp-server osv. Betydligt lättare för att slippa ha datorn igång.
Därefter har jag fått för mig att spelaren kan dela ut mappar över nätverket med. Stämmer det? Postad 03 February 2009 - 17:07 skulle inte tagit hårdisk med för att när den blir ful så måste man altid ta bort nått sen har hört folk haft problem med att hård disken i popcorn blir för varma skit jag kör via nätverket köpte ny cp fläkt nu hörs inget alls hehe Postad 03 February 2009 - 17:09
Just USB-slave skulle vara väldigt skönt att få kontakt med, därför bör jag köpa hårddisk till den. Slave borde även fungera till externa diskar. Postad 03 February 2009 - 17:11
jo vist det går med hade en bärbar hårdisk i början men bara 500gb den fulde snabbt .... så jag köpte en 1 tb hårdisk snart ful får snart köpa en ny =P Postad 03 February 2009 - 17:14
Vadå ?
Fyller du den externa disken medan den är ansluten med PCH? Det går väl inte? Postad 03 February 2009 - 19:01
Ett mycket skumt problem har dykt upp. FIck hem min A-110 och WN-100 idag. Allt funkar om jag kör med nätverkskabel men trådlöst funkar inte. Jag har en Dir-655 och Popcorn hittar inte mitt nätverk trots att jag kör broadcast SSID. Den hittar en massa andra i huset men inte mitt. Det går heller inte att skriva in SSID och lösenord. Den får ingen ip-adress.
Någon som har förslag på lösning? Edit: Verkar lösa sig genom att koppla bort weireless protected setup... Redigerat av Pinnen303, 03 February 2009 - 19:19. Postad 03 February 2009 - 21:19
aha, nu har jag blivit tillsagd av en mer kunnig person än mig att jag skall titta på en HDX-1000. Kan någon förklara för mig skillnaderna på denna och Popcorn A110 förutom storleken och att HDX-1000 har en kortläsare
Postad 03 February 2009 - 21:44
Jo det går ju, den dyker upp i PH:n men den går fortfarande inte att spela. Ingen big deal dock när jag kan konvertera img till iso utan större problem. /Crue 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |