Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 August 2010 - 10:12

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Det blir inget med den saken, Nog opererar höften. Ersättaren är CroCop. :blink:

Right leg hospital, left leg cemetery! Heja CroCop!

Nog hade väl legat på sjukhus för stafylokocker när han mötte Mir. Jag tror dock han skulle ha förlorat i dagsläget. Han är slut.

Oj! Men tyvärr tror jag inte att min gamla favorit CroCop har en suck mot Mir. Två fighters jag gillar jävligt mycket, men allra mest håller jag på CroCop.

Tror inte heller att Nog skulle ha en chans mot Mir, men Crocop kanske han skulle kunna fixa. Sist Crocop vann så bjöds han ju i princip på segern.

Postad 17 August 2010 - 13:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Lista på vilket skick killarna som deltog i UFC 117 var i:

A rib injury revealed after his come-from-behind win over Chael Sonnen in the UFC 117 main event could sideline UFC middleweight champ Anderson Silva for up to six months, according to medical suspensions released Monday by the California State Athletic Commission.

Also suspended for 180 days were Rafael dos Anjos, Phil Davis, Tim Boetsch, and Christian Morecraft, while Sonnen will sit out 60 days for cuts suffered in the Aug. 7 loss in Oakland, California.

The UFC 117 medical suspensions and injuries were:

* Anderson Silva: suspended 180 days unless cleared by doctor for possible rib fracture; minimum 45 day suspension
* Chael Sonnen: suspended 60 days for a laceration
* Rafael dos Anjos: suspended 180 days unless cleared by doctor for broken jaw (dos Anjos has already undergone surgery after his jaw was broken in two places in the opening round)
* Junior dos Santos: suspended 60 days for right cheek laceration
* Roy Nelson: suspended 45 days for precautionary reasons
* Dustin Hazelett: suspended 45 days for precautionary reasons
* Phil Davis: suspended 180 unless cleared by doctor for possible right pinkie fracture
* Charlie Brenneman: suspended 45 days for precautionary reasons
* Tim Boetsch: suspended 180 days unless cleared by doctor for right thumb fracture; suspended 60 days for facial laceration
* Todd Brown: suspended 60 days for laceration
* Stefan Struve: suspended 60 days for lower lip laceration
* Christian Morecraft: suspended 180 days unless cleared by doctor for precautionary reasons; suspended 60 days for right eyebrow laceration
* Dennis Hallman: suspended 60 days for a left cheek laceration
* Ben Saunders: suspended 45 days for precautionary reasons

http://mmafrenzy.com...-to-six-months/

Silva avstängd i 45 dagar, inga konstigheter med tanke på revbenet. Men vad som är förvånande är hur kort tid Nelson tvingas vila med tanke på hur grymt mycket stryk han fick.

Postad 17 August 2010 - 14:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Vad tror ni om de kommande galorna förresten? Strikeforce Houston och UFC 118 alltså.

Muhammed Lawal vs Rafael Cavalcante
Ronaldo Souza vs Tim Kennedy
KJ Noons vs. Jorge Gurgel
Bobby Lashley vs. Chad Griggs
Andre Galvao vs. Jorge Patino

En kul gala, jag ser som vanligt fram emot Jacare men även Galvão, Lashley och Mo. Jacare bör vinna sin fight. Samma sak med Mo. Noons - Gurgel kanske kan bli lite jämnare men jag hoppas på Noons. Lashley vinner också givetvis.

Frankie Edgar vs BJ Penn
Randy Couture vs. James Toney
Kenny Florian vs. Gray Maynard
Demian Maia vs. Mario Miranda
Nate Diaz vs. Marcus Davis
Joe Lauzon vs. Gabe Ruediger (?!)
Andre Winner vs. Nik Lentz

Två av vinnarna tippar jag med hjärtat: Toney och Miranda. Toney för att jag gillar boxning och hoppas få se en repris på Silva - Mercer. Det hade varit kul, men är extremt osannolikt. Miranda för att Maia var så ovillig att fightas när han (oförtjänt) fick en titelfight, därför "förtjänar" han en förlust.
En Penn i form som fått vara hel tror jag är klart bättre än Edgar. Han vinner, men Edgar springer mycket så det kanske endast blir på domslut.
Kul att dom tagit tillbaka den ende i världen som är sämre på att klara vikten än Thiago Alves, Gabe Ruediger! Jag tror Lauzon avslutar honom tämligen enkelt.

Postad 17 August 2010 - 20:19

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Vad tror ni om de kommande galorna förresten? Strikeforce Houston och UFC 118 alltså.

Muhammed Lawal vs Rafael Cavalcante
Ronaldo Souza vs Tim Kennedy
KJ Noons vs. Jorge Gurgel
Bobby Lashley vs. Chad Griggs
Andre Galvao vs. Jorge Patino

En kul gala, jag ser som vanligt fram emot Jacare men även Galvão, Lashley och Mo. Jacare bör vinna sin fight. Samma sak med Mo. Noons - Gurgel kanske kan bli lite jämnare men jag hoppas på Noons. Lashley vinner också givetvis.

Frankie Edgar vs BJ Penn
Randy Couture vs. James Toney
Kenny Florian vs. Gray Maynard
Joe Lauzon vs. Gabe Ruediger (?!)
Andre Winner vs. Nik Lentz

Två av vinnarna tippar jag med hjärtat: Toney och Miranda. Toney för att jag gillar boxning och hoppas få se en repris på Silva - Mercer. Det hade varit kul, men är extremt osannolikt. Miranda för att Maia var så ovillig att fightas när han (oförtjänt) fick en titelfight, därför "förtjänar" han en förlust.
En Penn i form som fått vara hel tror jag är klart bättre än Edgar. Han vinner, men Edgar springer mycket så det kanske endast blir på domslut.
Kul att dom tagit tillbaka den ende i världen som är sämre på att klara vikten än Thiago Alves, Gabe Ruediger! Jag tror Lauzon avslutar honom tämligen enkelt.

Jag tror på Crocop mot Mir, Crocop är skadefri och han såg bra ut senast. Mir är ingen nedtagningsmaskin direkt och han är inte direkt stark i clinchen. Crocop KO...

Hmm, jag tror jag väljer att tippa med hjärnan.

Muhammed Lawal vs Rafael Cavalcante - Tuff match, men tror inte cavalcan kommer submitta Mo
Ronaldo Souza vs Tim Kennedy - Kennedy är bättre nu än när han åkte på däng mot Mayhem för några år sedan. Men han är chanslös på marken mot Jacaret, så så småningom tror jag det kommer ge en sub i rond 3 kanske.
KJ Noons vs. Jorge Gurgel - Gurgels enda chans är att gå på nedtagning direkt.
Bobby Lashley vs. Chad Griggs - Utklassningsseger. Lashley är ju lika dominannt brottare som Lesnar, han borde ha bättre motståndare.
Andre Galvao vs. Jorge Patino - Galvao är helt ok stående och grym på marken.

Frankie Edgar vs BJ Penn - Hmm hoppas egentligen på Edgar, men jag tror att Penn klarar av honom denna gång. Edgar är ju trots allt en 145 poundare till storleken, men matchen blir säkert riktigt jämn.
Randy Couture vs. James Toney - Jag gillar också boxning, men Toney är ju helt galen. Det kommer bli pinsamt, nedtagen efter 5 sekunder och sedan misshandlad en stund. Toney får nog och klappar ut för slag efter 1 minut. Ser inte en enda möjlighet för Toney att vinna, han är ju inte KO-boxare numera. Det roligaste blir att se om Toney håller sin vanliga boxningsstans, som är ganska vansinnig om man vill förhindra bensparkar eller nedtagningar.
Kenny Florian vs. Gray Maynard - poängseger pga överlägsen brottning.

Postad 18 August 2010 - 23:06

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Canal+ tar över från och med UFC 118 (trodde det var fom 119...men,men)

http://mmanytt.se/bl...-fran-tv4-sport

De kommer att sända galorna med engelska kommentatorer :(

Det är lite oklart om det blir i HD (på deras hemsida står: "UFC på canal+ sport HD" och på mmanytt står det canal+ sport 2)

Vad kommer ni att göra?

Redigerat av Noah06, 18 August 2010 - 23:10.

Postad 19 August 2010 - 07:27

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

De kommer att sända galorna med engelska kommentatorer :(

Det är lite oklart om det blir i HD (på deras hemsida står: "UFC på canal+ sport HD" och på mmanytt står det canal+ sport 2)

Vad kommer ni att göra?

Jag kommer göra som vanligt, ladda galan i HD dagen efter. Jag värdesätter min nattsömn! Om Canal+ sänder eller inte kvittar för min del. Men en hel del tittare kommer nog försvinna kan jag tänka mig? Jag har inte Canal+ och kommer inte skaffa det heller. Det finns andra sätt...

Redigerat av Kamui, 19 August 2010 - 07:28.

Postad 19 August 2010 - 07:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ett riktigt fan ser ju såklart live och inget annat :P

Så jag får uppgradera till Lagom med CANAL+ Total :(

Postad 19 August 2010 - 08:02

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ett riktigt fan ser ju såklart live och inget annat :P

Så jag får uppgradera till Lagom med CANAL+ Total :(

Menar du att du åker på alla galorna och ser figherna i arenan?

Postad 19 August 2010 - 08:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm...Precis.I mina tankar :(

Postad 19 August 2010 - 10:03

Henkedge
  • Henkedge
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Det var ju roliga nyheter (för oss som har Canal+ vill säga, tråkigt för de som bara har TV4 Sport), då blir det till att köpa en PVR-box så man kan spela in HD-sändningarna och se dagen efter. Det har ju varit helt meningslöst att se TV4-sändningarna med svenska kommentatorer och all reklam.

Kommer Canal+ att sända reklamfritt tro?

Postad 19 August 2010 - 10:06

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Jag kommer göra som vanligt, ladda galan i HD dagen efter. Jag värdesätter min nattsömn! Om Canal+ sänder eller inte kvittar för min del. Men en hel del tittare kommer nog försvinna kan jag tänka mig? Jag har inte Canal+ och kommer inte skaffa det heller. Det finns andra sätt...

Samma här. Man vill ju inte riskera att slockna mitt i galan. Dessutom slipper man ju reklam.

Postad 19 August 2010 - 10:06

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Det var ju roliga nyheter (för oss som har Canal+ vill säga, tråkigt för de som bara har TV4 Sport), då blir det till att köpa en PVR-box så man kan spela in HD-sändningarna och se dagen efter. Det har ju varit helt meningslöst att se TV4-sändningarna med svenska kommentatorer och all reklam.

Kommer Canal+ att sända reklamfritt tro?

På PPV-sändningarna är det väl ingen reklam (rätta mig gärna om jag har fel) så där lär det inte vara någon reklam. Men UFN- och Versus-sändningarna har jag för mig innehåller reklam så i så fall sänds de antagligen med fördröjning eller så visas reklamen.

Postad 20 August 2010 - 20:02

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
En har Canal digital så en kan se live om en vill, ibland finns dock ej ork att sitta uppe (tack mina barn för det ;) )

Ett par helt ok matcher på WEC galan som gick av stapeln under onsdagsnatten... Pratas sällan om WEC här, kanske finns en anledning?? :D

Postad 21 August 2010 - 10:02

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

En har Canal digital så en kan se live om en vill, ibland finns dock ej ork att sitta uppe (tack mina barn för det ;) )

Ett par helt ok matcher på WEC galan som gick av stapeln under onsdagsnatten... Pratas sällan om WEC här, kanske finns en anledning?? :D

Jag tittar på i stort sett alla WE-galor, men eftersom jag alltid har gillat tungvikten mest i både boxning, mma och k-1 så är det inte riktigt samma intresse som för de andra organisationerna. Dom små killarna känns helt enkelt så tama i jämförelse med till exempel Overeem eller Carwin. Jag vet att många gillar dom mindre killarna eftersom dom orkar köra i ett högre tempo osv, men för min del blir det aldrig lika intressant att se Piff och Puff slåss jämfört med att se Overeem - Rogers eller Carwin - Lesnar.

Men vissa killar, som Faber och Aldo missar jag inte en sekund av! Toppskiktet är riktigt bra, men som sagt inte lika dramatiskt som alfahannarna.

Redigerat av Kamui, 21 August 2010 - 10:03.

Postad 21 August 2010 - 10:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

De kommer att sända galorna med engelska kommentatorer ;)

Vad kommer ni att göra?

Galorna kommer att gå i direktsändning i HD på Canal+ SportHD. :D
Det blir att spela in och se dagen efter för mig.

Postad 21 August 2010 - 11:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vaaa...Se dagen efter..
Så man vill gråta heh..

Förstår inte hur ni kan sitta och se dagen efter :-)

Nä boys and girls ställ väckaren på 0345 starta bryggaren.
Ladda upp me nå gott..Och se bettet gå in :-)

Postad 21 August 2010 - 11:11

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Vaaa...Se dagen efter..
Så man vill gråta heh..

Förstår inte hur ni kan sitta och se dagen efter :-)

Nä boys and girls ställ väckaren på 0345 starta bryggaren.
Ladda upp me nå gott..Och se bettet gå in :-)

Nej nej, dagen efter är det som gäller! Dessutom får jag inte Strikeforce i HD om jag ska sitta uppe inatt och häcka på någon stream. Hur gör du där moparman? Sitter och kollar på youtube-kvalle mitt i natten medans vi andra ser det högupplöst dagen efter?

Postad 21 August 2010 - 15:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ähhhh...

Ja kunde jag se Strikeforce i vanlig digitaltv kvalla skulle jag ställa väckaren.
Självklart..

Tyvärr har jag aldrig hittat nån stream som duger ;)

Postad 21 August 2010 - 17:19

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Jag tittar på i stort sett alla WE-galor, men eftersom jag alltid har gillat tungvikten mest i både boxning, mma och k-1 så är det inte riktigt samma intresse som för de andra organisationerna. Dom små killarna känns helt enkelt så tama i jämförelse med till exempel Overeem eller Carwin. Jag vet att många gillar dom mindre killarna eftersom dom orkar köra i ett högre tempo osv, men för min del blir det aldrig lika intressant att se Piff och Puff slåss jämfört med att se Overeem - Rogers eller Carwin - Lesnar.

Men vissa killar, som Faber och Aldo missar jag inte en sekund av! Toppskiktet är riktigt bra, men som sagt inte lika dramatiskt som alfahannarna.

Kan tycka det är klart underhållande se de lite mindre "pojkarna" med, snabbheten upplever jag är av en helt annan dignitet många gånger..Visst, det är skitkul se på de större med, absolut men just att tempot kan vara riktigt högt och underhållande gillar jag också..o som du säger, toppskiktet är rätt bra..
Ibland känns det som att man inte har lika mkt prestige bland fighters i WEC, man kör på även om det inte alltid är den bästa lösningen..
Nå väl, tycker man om fart o fläkt kan man gott unna sig titta på lite WEC, det händer till o med att de slår ut varandra ibland ;)

Postad 23 August 2010 - 09:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jahopp, då var Strikeforce-galan avklarad. En jäkligt underhållande gala måste jag säga!

Lashley har precis lika bra cardio som Shane Carwin. Lite tråkigt att se, och ganska oväntat. Han är, precis som Lesnar, slagrädd. Tyvärr är han lite för kort för sina kilon och blir ganska satt. Kanske vore läge att gå ner något.

King Mo får sluta att ha händerna vid knäna och fjanta runt, det här förhoppningsvis ett uppvaknande för honom. Potentialen finns verkligen där. En rematch vore intressant!

Noons möter Jorge "Andy Wang" Gurgel och slaktar honom stående. Har alltid gillat Noons och här visar han ju upp fantastiskt bra boxning för att primärt syssla med mma. Skrek högt i soffan flera gånger i den fighten.

Poetry in motion:
Postad bild

Så ###### snyggt.

Angående slaget efter gonggongen så var det garanterat ett misstag, han laddade ju och skickade i väg slaget precis när signalen gick.
Knäet var riktigt klantigt, jag fick lite Daley-vibbar av det. Men inget av dom knäna träffade så jag tycker ändå det var i sin ordning att han inte blev av med segern på grund av det. Döm själva:

Postad bild
Postad bild

Gurgel måste ju för fasen sluta med sina machofantasier om att stå upp mot alla, han har ju schysst bjj men verkar hata att använda den?

Jacare-fighten var ingen favorit för min del. Den var relativt slätstruken och fick det att kännas som att det var betydligt fler än 5 ronder. Men hans striking blir bättre och bättre, det är synd att Shields stack till UFC innan ett möte med Jacare var aktuellt.

Kan tycka det är klart underhållande se de lite mindre "pojkarna" med, snabbheten upplever jag är av en helt annan dignitet många gånger..Visst, det är skitkul se på de större med, absolut men just att tempot kan vara riktigt högt och underhållande gillar jag också..o som du säger, toppskiktet är rätt bra..
Ibland känns det som att man inte har lika mkt prestige bland fighters i WEC, man kör på även om det inte alltid är den bästa lösningen..
Nå väl, tycker man om fart o fläkt kan man gott unna sig titta på lite WEC, det händer till o med att de slår ut varandra ibland ;)

WEC är ett utmärkt komplement till de andra organisationerna, ibland vill man se snabba dvärgar slåss - helt klart! :)

Redigerat av Kamui, 23 August 2010 - 09:05.

Postad 23 August 2010 - 12:53

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

WEC är ett utmärkt komplement till de andra organisationerna, ibland vill man se snabba dvärgar slåss - helt klart! :)

Dvärgar, det kanske var att ta i lite :)

Postad 23 August 2010 - 13:23

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Dvärgar, det kanske var att ta i lite :)

Är lilleputtar bättre? :)

Postad 23 August 2010 - 18:21

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Är lilleputtar bättre? :)

Nä inte alls :)

Postad 23 August 2010 - 21:01

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jahopp, då var Strikeforce-galan avklarad. En jäkligt underhållande gala måste jag säga!

Lashley har precis lika bra cardio som Shane Carwin. Lite tråkigt att se, och ganska oväntat. Han är, precis som Lesnar, slagrädd. Tyvärr är han lite för kort för sina kilon och blir ganska satt. Kanske vore läge att gå ner något.

King Mo får sluta att ha händerna vid knäna och fjanta runt, det här förhoppningsvis ett uppvaknande för honom. Potentialen finns verkligen där. En rematch vore intressant!

Noons möter Jorge "Andy Wang" Gurgel och slaktar honom stående. Har alltid gillat Noons och här visar han ju upp fantastiskt bra boxning för att primärt syssla med mma. Skrek högt i soffan flera gånger i den fighten.

Poetry in motion:

Så ###### snyggt.

Angående slaget efter gonggongen så var det garanterat ett misstag, han laddade ju och skickade i väg slaget precis när signalen gick.
Knäet var riktigt klantigt, jag fick lite Daley-vibbar av det. Men inget av dom knäna träffade så jag tycker ändå det var i sin ordning att han inte blev av med segern på grund av det. Döm själva:

Gurgel måste ju för fasen sluta med sina machofantasier om att stå upp mot alla, han har ju schysst bjj men verkar hata att använda den?

Jacare-fighten var ingen favorit för min del. Den var relativt slätstruken och fick det att kännas som att det var betydligt fler än 5 ronder. Men hans striking blir bättre och bättre, det är synd att Shields stack till UFC innan ett möte med Jacare var aktuellt.

Strikeforce var riktigt bra, men Jacare-Kennedy drog ned betyget lite grann. Kennedy verkade konservera sina krafter från start till slut, trodde han att det var en 10 ronds match? Kennedy har alltid varit väldigt offensiv och hållit ett extremt tempo, så det var ju lite trist.

Cavalcan såg riktigt bra ut. Mo kunde inte hålla ned honom på marken, det blev jag väldigt förvånad av. Cavalcan såg bra mycket större och starkare ut än han varit förr, något misstänkt. Cavalcan kanske får möta Mousasi eller Hendo i nästa match, tror han åker på stryk av båda men det skulle vara 2 riktigt bra matcher. Mousasi får nog lite lättare mot Cavalcans stil.

Gurgel är så otroligt korkad att han seriöst tror att han har en chans i standup-fighting mot Noons, som troligtvis är den bästa boxaren i 155 pound divisionen och kanske den bästa boxaren i MMA. Noons är grymt rolig att se, en rematch mot Diaz blir kul. Diaz har blivit bättre och är ju riktigt bra stående, men hans enda chans är nog om han lyckas ta ner Noons till marken.

Slaget efter gonggongen var absolut inget problem, han hade ju börjat slaget när ronden tog slut. Däremot knäet mot Gurgel på marken var onödigt, kan nog bli 3 månaders avstängning som inte kommer påverka hans nästa match. Domaren var extremt sen och tveksam med sitt beslut att stoppa matchen, Noons blev rätt irreterad på att han var tvungen att fortsätta slå.

En match mot Mayweather Jr i boxning som Noons även utmanade efter matchen skulle vara skoj, men Noons skulle vara chanslös. Noons är ju större, men det hjälper inte.

Lashley var en stor besvikelse, riktigt dåligt.

Postad 24 August 2010 - 07:17

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Strikeforce var riktigt bra, men Jacare-Kennedy drog ned betyget lite grann. Kennedy verkade konservera sina krafter från start till slut, trodde han att det var en 10 ronds match? Kennedy har alltid varit väldigt offensiv och hållit ett extremt tempo, så det var ju lite trist.

Cavalcan såg riktigt bra ut. Mo kunde inte hålla ned honom på marken, det blev jag väldigt förvånad av. Cavalcan såg bra mycket större och starkare ut än han varit förr, något misstänkt. Cavalcan kanske får möta Mousasi eller Hendo i nästa match, tror han åker på stryk av båda men det skulle vara 2 riktigt bra matcher. Mousasi får nog lite lättare mot Cavalcans stil.

Gurgel är så otroligt korkad att han seriöst tror att han har en chans i standup-fighting mot Noons, som troligtvis är den bästa boxaren i 155 pound divisionen och kanske den bästa boxaren i MMA. Noons är grymt rolig att se, en rematch mot Diaz blir kul. Diaz har blivit bättre och är ju riktigt bra stående, men hans enda chans är nog om han lyckas ta ner Noons till marken.

Slaget efter gonggongen var absolut inget problem, han hade ju börjat slaget när ronden tog slut. Däremot knäet mot Gurgel på marken var onödigt, kan nog bli 3 månaders avstängning som inte kommer påverka hans nästa match. Domaren var extremt sen och tveksam med sitt beslut att stoppa matchen, Noons blev rätt irreterad på att han var tvungen att fortsätta slå.

En match mot Mayweather Jr i boxning som Noons även utmanade efter matchen skulle vara skoj, men Noons skulle vara chanslös. Noons är ju större, men det hjälper inte.

Lashley var en stor besvikelse, riktigt dåligt.

Ja det var lite underligt, men i en intervju efteråt menade ju Mo att han betedde sig lite klantigt på marken. Han försökte slå för tidigt istället för att säkra position innan han började med gnp. Kanske en kombination.

Ja Noons mot Diaz vore kul att se, två killar med bra boxning även om Noons är snabbare och mer "crisp" i slagväxlingarna. En fight mot Floyd skulle också vara rolig, men då skulle ju Noons få så mycket stryk att det skulle bli löjligt. Han är minst lika chanslös som Anderson skulle varit om han fått till RoyJones Jr-fighten... Men Floyd har ju sagt att han ska fightas igen under 2010 så man vet ju aldrig :)

Är det bara jag och Fred som har tittat? Till exempel så lyserdet riktiga MMA-fanet moparman med sin frånvaro... :)

Postad 24 August 2010 - 07:40

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ja det var lite underligt, men i en intervju efteråt menade ju Mo att han betedde sig lite klantigt på marken. Han försökte slå för tidigt istället för att säkra position innan han började med gnp. Kanske en kombination.

Ja Noons mot Diaz vore kul att se, två killar med bra boxning även om Noons är snabbare och mer "crisp" i slagväxlingarna. En fight mot Floyd skulle också vara rolig, men då skulle ju Noons få så mycket stryk att det skulle bli löjligt. Han är minst lika chanslös som Anderson skulle varit om han fått till RoyJones Jr-fighten... Men Floyd har ju sagt att han ska fightas igen under 2010 så man vet ju aldrig :)

Är det bara jag och Fred som har tittat? Till exempel så lyserdet riktiga MMA-fanet moparman med sin frånvaro... :)

Noons hade antagligen haft en tuffare match, Mayweather är trots allt på sin absoluta topp som boxare. Men det hade varit en match som passar Mayweather, han vill ju gärna ha säkra matcher som ger mycket intäkter och att det dessutom skulle visa att boxning är bättre än MMA är ju bara en bonus. Men KJ Noons är ett för litet namn, en sådana match skulle aldrig ge tillräckligt med pengar åt Floyd. Hoppas på en match mot Pacman istället.

Noons känner sig nog ganska säker mot Diaz, han vann deras första match väldigt enkelt. Noons motivering är ju att Diaz-bröderna började slåss med Noons pappa efter matchen.

WEC var för övrigt bra, Pettis såg vass ut och en annan match var också riktigt bra.

Gick inte Bellator förra veckan, har inte sett den. Dessutom gick väl Sengoku i helgen också, skall se om jag får tid att se någon av dom.

Postad 24 August 2010 - 08:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Såg faktiskt Strikeforce igår så oroa er icke.
Jag är kvar :)

Galan var väl sådär.

Gurgel vs Noon var en riktigt bra fight.

Jacare vs Kennedy
Njaa..Inget vidare.

King Mo
Ja vad sysslade han med? Fick dessutom lite Silva vibbar av han.
Mådde lite illa i soffan :)

Lashley
Cardio va är det ?
Sen verkar han då ha varmluft i handskarna.
Nä huva..

Postad 24 August 2010 - 09:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Såg faktiskt Strikeforce igår så oroa er icke.
Jag är kvar :)

Galan var väl sådär.

Gurgel vs Noon var en riktigt bra fight.

Jacare vs Kennedy
Njaa..Inget vidare.

King Mo
Ja vad sysslade han med? Fick dessutom lite Silva vibbar av han.
Mådde lite illa i soffan :)

Lashley
Cardio va är det ?
Sen verkar han då ha varmluft i handskarna.
Nä huva..

Silva-vibbar är för mig något positivt. :) Här har du något att njuta av:

Postad bild

Postad 24 August 2010 - 10:24

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Nu tycker jag att du lägger av med dessa snuskiga bilder :)

Strikeforce är just Strikeforce. Mediokert helt enkelt.

Dock så var Noons - Gurgel väldigt underhållande.

Postad 24 August 2010 - 13:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
*ryser* :)

Men grabbar å gummor de är väl UFC 118 till helgen.

Ska bli rätt kul att se hur det går för Penn den här gången.
Jag tror att han kommer att vinna överlägset.
Förra gången känndes de som han inte var inne i octagon mentalt.

Sticker till Rhodos söndag kväll.
Meeen ja måste nog ändå ställa väckaren och se UFC iaf :)
Skulle kännas konstigt att se de i efterhand :)
Å Florian är ju med.Var ett tag sen.
Tror på vinst av han

Postad 24 August 2010 - 21:19

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Strikeforce galan tyckte jag var sådär, inget speciellt men helt ok..

Kommer hålla tummarna så hårt de riskerar trilla av pga de varken får syre eller blod till sig under Penn matchen, han MÅSTE vinna... :rolleyes:

Postad 25 August 2010 - 07:01

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jag hoppas givetvis också på Penn, Edgar har ju en taktik som får mig att tänka på Bisping. Han backar och flyr samtidigt som han petar in någon halvdan jabb utan att göra någon som helst skada. Har alltid avgudat Penn, hans boxning och BJJ är underbara att se. Hoppas på ett liknande avslut som mot Sherk.

Postad 25 August 2010 - 07:29

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Såg lite på söndagens Sengoku igår kväll, dock bara dom 2 huvudmatcherna. Gono mötte en för mig okänd mongol. Han skulle väl bara ge en enkel debutmatch i 155 för Gono, men han var nog bättre än vad dom flesta hade trott.

Titelmatchen mellan Santiago och Misaki var årets match, kanske den mest underhållande MMA-matchen jag någonsin har sett. Inte bara underhållande, den hade allt. Påminner om några gamla klassiska Pride-matcher. Helt otroligt, vilka vändningar och vilken spänning. Avslutningen på matchen var både oväntad och lite konstig. Rekommenderar verkligen denna match, bättre än så här blir inte MMA...

Hoppas för övrigt 145 pounds Edgar spöar Penn igen.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 25 August 2010 - 07:32.

Postad 25 August 2010 - 08:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Va..Hoppas du på Edgar ? :)

Nånting var ju galet med Penn sist.
Han verkade ha glömt allt han lärt sig genom åren och gjorde helt enkelt precis den match Edgar ville ha.
Kommer Penn i samma form som när han mötte Florian och Diego så får Edgar det svettigt.
Tror inte att Edgar kommer ha ens a punchers luck :rolleyes:

Jasså den matchen låter ju intressant.
Ska se om ja kan gräva upp den

Postad 25 August 2010 - 08:03

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Såg lite på söndagens Sengoku igår kväll, dock bara dom 2 huvudmatcherna. Gono mötte en för mig okänd mongol. Han skulle väl bara ge en enkel debutmatch i 155 för Gono, men han var nog bättre än vad dom flesta hade trott.

Titelmatchen mellan Santiago och Misaki var årets match, kanske den mest underhållande MMA-matchen jag någonsin har sett. Inte bara underhållande, den hade allt. Påminner om några gamla klassiska Pride-matcher. Helt otroligt, vilka vändningar och vilken spänning. Avslutningen på matchen var både oväntad och lite konstig. Rekommenderar verkligen denna match, bättre än så här blir inte MMA...

Hoppas för övrigt 145 pounds Edgar spöar Penn igen.

Men Fred.... :)

Va..Hoppas du på Edgar ? :unsure:

Nånting var ju galet med Penn sist.
Han verkade ha glömt allt han lärt sig genom åren och gjorde helt enkelt precis den match Edgar ville ha.
Kommer Penn i samma form som när han mötte Florian och Diego så får Edgar det svettigt.
Tror inte att Edgar kommer ha ens a punchers luck :rolleyes:

Jasså den matchen låter ju intressant.
Ska se om ja kan gräva upp den

Nej det har han nog inte eftersom BJ har en granithaka, han vinner på domslut om han vinner.

Postad 25 August 2010 - 08:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Aldrig varit mycket för Penn men efter hans match mot Diego blev jag nästan ett fan.
Att se Penn så totalt dominera Diego var så underbart skönt att det är nog bara Shoguns vinst över Draken som var i samma nivå :rolleyes:

Tror nog Diego ångrade att han varit så kaxig före fighten hahah

Edit
Sett Santiago och Misaki nu och den var väl helt ok :-)

Om slutet
Spoiler

Redigerat av moparman, 25 August 2010 - 10:11.

Postad 25 August 2010 - 11:31

Henkedge
  • Henkedge
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Om slutet

Spoiler

Ja, det var en smula underligt faktiskt.

Postad 25 August 2010 - 14:16

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ja, det var en smula underligt faktiskt.

ja, väldigt underligt.

Edgar är den lilla killen som ingen tror har en chans och som fightas i 155 trots att han enkelt skulle kunna fightas 145. Han vann första matchen ganska enkelt och han har en rolig fighting-stil. Jag tror BJ vinner, men hoppas verkligen på underdogen igen. BJ själv tror han är tidernas bästa fighter, så det skadar inte om han får lite mer stryk.

Postad 25 August 2010 - 15:11

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
jag kikade osså, men har inte så mycket att skriva om... det jag gillade var deras textröstning där de frågade tittarna om de gillade koncepter med tournaments... och en överväldigande majoritet svarade JA!

Mera tournaments!!!!!! :rolleyes:) Saknar Pride tournamentsen och jag har för mig at K-1 Max! hade nå tournaments osså, eller var det K-1 Hero's?

Postad 25 August 2010 - 19:26

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Penn kommer ta tillbaka bältet, mark my word!! ;)
Toney kommer bli ägd på marken med en snara runt halsen.
Maynard vinner över Florian!

Mest mina önskningar för UFC 118, men vi får se. :P

Postad 26 August 2010 - 07:21

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Penn kommer ta tillbaka bältet, mark my word!! :P
Toney kommer bli ägd på marken med en snara runt halsen.
Maynard vinner över Florian!

Mest mina önskningar för UFC 118, men vi får se. :)

+1

Tror även att Diaz klår Davis. 90% säker på att Davis börjar blöda med ;)

Postad 26 August 2010 - 08:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag tycker Maynard VS Florian känns sjukt svårtippad.
Men jag tror nog att Florian vinner.
Känns som han är snäppet vassare och är mer rutinerad men..
Vi vet ju alla hur mina bet brukar sluta heheh

Postad 26 August 2010 - 09:15

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Jag tycker Maynard VS Florian känns sjukt svårtippad.
Men jag tror nog att Florian vinner.
Känns som han är snäppet vassare och är mer rutinerad men..
Vi vet ju alla hur mina bet brukar sluta heheh

Håller med om att det är en svår match, men går på det faktum att jag tror på Maynards råstyrka som kan begränsa Ken-flo ganska rejält.

Postad 26 August 2010 - 10:10

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Håller med om att det är en svår match, men går på det faktum att jag tror på Maynards råstyrka som kan begränsa Ken-flo ganska rejält.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att Florian vinner över Maynard, jag vill inte låta honom vinna sin 54:e raka seger via domslut. ;)

Randy kommer ligga på rygg, utslagen - kom ihåg mina ord på söndag! WAR Toney!

Redigerat av Kamui, 26 August 2010 - 10:10.

Postad 26 August 2010 - 10:33

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Jag hoppas av hela mitt hjärta att Florian vinner över Maynard, jag vill inte låta honom vinna sin 54:e raka seger via domslut. :P

Randy kommer ligga på rygg, utslagen - kom ihåg mina ord på söndag! WAR Toney!

Då är vi 2. Tycker att Florian är en myyyycket roligare fighter men Maynard är ju som sagt på gång rätt bra.

Tror det räcker med att en jabb från Toney träffar Randy och matchen är över. Toneys kraft i kombination med att Randys chin antagligen är zero to none resulterar i att matchen måste in i clinch alternativt ner på marken om det ska gå den gamle gubbens väg. ;)

Men jag hoppas som sagt på Captain America.

Postad 26 August 2010 - 10:49

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Då är vi 2. Tycker att Florian är en myyyycket roligare fighter men Maynard är ju som sagt på gång rätt bra.

Tror det räcker med att en jabb från Toney träffar Randy och matchen är över. Toneys kraft i kombination med att Randys chin antagligen är zero to none resulterar i att matchen måste in i clinch alternativt ner på marken om det ska gå den gamle gubbens väg. ;)

Men jag hoppas som sagt på Captain America.

En prime Toney var en fruktansvärt bra boxare och det blir intressant att se hur han klarar sig i mma. Toneys stace är nog inte optimal för mma, han är ganska mottaglig för bensparkar och single legs eftersom han liksom "står i sidled". Dessutom är hans fotarbete inte det allra bästa. Men detta är säkert saker som Juanito och han har jobbat på.
Det han däremot har är ju händer som är löjligt mycket bättre än Randys så det blir kul att se vad som händer om han får in ett par träffar. Som boxare hade han inte någon särskild KO power, men mma-killar kommer nog sova gott om dom inte får ner gubben illa kvickt.

Hans fight mot Holyfield är värd att kolla upp för er som inte känner till honom, även den mot Roy Jones Jr var kul att se - särskilt för oss som gillar både RJJ och Toney. Börja där och titta så kan man jobba sig vidare från det.

Postad 26 August 2010 - 14:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Är inte Toney på väldig nedgång som mest gått matcher mot dåliga boxare ?
Var en bekant som sa det..Jag har ingen som helst aning.

Men jag tror Randy lär sparka Toneys ben å sen dirty boxing åså plocka ner han .

Men med de små handskarna dom har så lär säkert Toneys slag kännas så de räcker å blir över.
Toney sa nån kommentar på countdown om handskarna..Typ vad är de här.Ska vi slåss med dom ?
Å att randy skulle bli mosad typ hehehe..

Toney verkar ha fått för många smällar.Han verkar då ha svåra problem att prata i ordning :rolleyes:

Kanske får ta och kolla upp nån fight.

72 vinster å 6 förluster.
Inget dåligt record

Redigerat av moparman, 26 August 2010 - 14:56.

Postad 26 August 2010 - 14:54

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Är inte Toney på väldig nedgång som mest gått matcher mot dåliga boxare ?
Var en bekant som sa det..Jag har ingen som helst aning.

Men jag tror Randy lär sparka Toneys ben å sen dirty boxing åså plocka ner han .

Men med de små handskarna dom har så lär säkert Toneys slag kännas så de räcker å blir över.
Toney sa nån kommentar på countdown om handskarna..Typ vad är de här.Ska vi slåss med dom ?
Å att randy skulle bli mosad typ hehehe..

Toney verkar ha fått för många smällar.Han verkar då ha svåra problem att prata i ordning :rolleyes:

Kanske får ta och kolla upp nån fight.

Ja Toney är helt slut som boxare. Men han har alltid pratat sluddrigt så jag tror inte han är särskilt punchig.

Postad 26 August 2010 - 15:21

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Toneys normala boxningsstance kommer inte funka i MMA, men det är väl något hans camp kan rätta till. Men som jag sagt tidigare så vinner Randy 999 matcher av 1000 mot Toney, det kanske är för elakt 99 av 100 är kanske mer rättvist. Tyckte faktiskt lite synd om Toney under UFC countdown, han kommer få det tufft. Hans camp såg inte så jätteseriöst ut direkt. Han verkade träna väldigt basic MMA, lite nedtagningar (Toney gjorde "nedtagningar" alltså), lite takedown defence och att ta sig upp från marken. Hans "sparringpartner" verkade göra sig till för att Toney skulle komma upp. Toney är i något bättre form nu än när han tjatade på Dana White om att få vara med i UFC, men bara det faktum att UFC har photoshoppat Toney på plancherna borde ju säga en del om i vilken form han är i. Skulle vara kul på sätt och vis om Toney vann, men väldigt väldigt osannolikt. En vinst för Toney skulle var en stor vinst för boxning som skulle ta tillbaks många fans från MMA. Jag är helt säker på att Toney byter tillbaks till boxning och inte går en mma-match igen om han skulle vinna mot Randy. En förlust för Randy skulle vara väldigt negativ för MMA och UFC.

BJ Penn verkade väldigt bitter och mer självgod än vanligt på Countdownen, han läste extremt mycket mellan raderna av vissa uttalanden och saker som Edgar har gjort.

Postad 26 August 2010 - 16:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag tror inte det har funnits så mycket tid för Toney att träna annat än grundläggande grejor.
Tror också Randy lär vinna...Men Toney borde ju ha rätt mycket tryck i nävarna så han kan slå ut Randy om han inte passar sig ?

Men jag tror också att Penn måste fått hjärnsläpp under fighten mot Edgar.
Han var ju som en skugga av vad han brukar vara.
Jag tror Penn fick för sig att han skulle visa att han var en bättre striker och slå ut Edgar.
Blev nog en låsning för Penn.

Ska bli riktigt kul att se hur det går nu.
En till förlust för Penn skulle ju vara en katastrof.

Tror Penn kommer att göra en helt annan fight den här gången

Edit
Neeeeeeeeeej..UFC går på Canal + och jag har inte fixat det än..
Katastrofen är ett faktum...

Dags att börja leta en stream

Redigerat av moparman, 26 August 2010 - 17:41.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.