Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Oppo BDP-83 *

1564 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus WL-330gE (Accesspunkter, bryggor & repeatrar) 1 (0) Inga priser
Oppo BDP-83 Regionsfri (Blu-ray-spelare) 5 8,5 (9) Inga priser
Oppo BDP-83SE (Blu-ray-spelare) 5 8,75 (3) Inga priser
Oppo BDP-83 Region A (Blu-ray-spelare) 5 (0) Inga priser
Oppo BDP-83SE NuForce Edition (Blu-ray-spelare) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 april 2010 - 10:02

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Vilka ljudformat kan den spela från USB-hårddisk?

Postad 28 april 2010 - 15:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Jag har bestämt mig. Jag köper en i USA när jag far dit om 2 veckor. ^_^

Postad 28 april 2010 - 17:46

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Det gör du helt rätt i . ^_^

Postad 29 april 2010 - 07:20

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Spelar den flac från USB-hårddisk?

Postad 29 april 2010 - 08:16

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Tyvärr inte

Postad 29 april 2010 - 16:40

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1 294 inlägg
  • 0

Jag har bestämt mig. Jag köper en i USA när jag far dit om 2 veckor. :(

Tänk på att beställa ett tag innan då den inte går att köpa i affärer utan endast via nätet. Kolla också att de levererar till hotell om det är så du kommer att bo. Gjorde själv misstaget att inte beställa innan resan nu senast så det blev ingen.

Postad 29 april 2010 - 17:17

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Tänk på att beställa ett tag innan då den inte går att köpa i affärer utan endast via nätet. Kolla också att de levererar till hotell om det är så du kommer att bo. Gjorde själv misstaget att inte beställa innan resan nu senast så det blev ingen.

Jag bodde på samma hotell för tre eller fyra år sen. Då köpte jag en HD DVD-spelare från Amazon och fick den levererad till hotellet. De har snabb leveranstid. Tack ändå. :(

Postad 29 april 2010 - 17:19

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Kunde inte hitta info i manualen så jag skickade mail till supporten.
Fick följande svar samma dag.

"The BDP-83 will support the following media formats:

WMA (lossy) and MP3 audio files.
DivX, XviD, MPEG-1/2, MKV and AVCHD video files.
PNG, JPEG, and GIF image files.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
2629B Terminal Blvd.
Mountain View, CA 94043
[email protected]"

Postad 30 april 2010 - 10:55

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Har just beställt en sub som sista bricka i mitt surroundsystem. Eftersom jag har en SE så har ju kopplat allt ljud analogt till stärkaren och alla högtalarinställningar görs då i Oppon. Vill bara kolla så att jag förstått det rätt, om jag endast vill att subben är med när jag kollar på film så skall jag låta frontarna & centern stå kvar på Large som innan och på subben ställa in från vilket hz-tal den skall hjälpa till? Sen hittade jag även detta i en FAQ "The OPPO outputs analog LFE -10db when speakers are set to large and -15db when any speakers are set to small" så jag antar att jag får höja subben lite extra för att det skall bli rätt?

Om man även vill ha med subben vid vanlig stereolyssning, måste man då ställa frontarna på small eller kan man fortfarande ha dom på large och subben hjälper till?

En annan fråga som inte har med Oppo att göra, kan man även kalibrera en sub med ljudtrycksmätare?

Postad 30 april 2010 - 11:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

En annan fråga som inte har med Oppo att göra, kan man även kalibrera en sub med ljudtrycksmätare?

Om du har en Radioshack/Kjell spl-mätare så behövs en korrektionstabell eftersom den ger på tok för låga värden på bas.
Låt Audyssey ställa in nivåerna och sedan finjusterar du om du tycker att du får lite för mycket eller för lite bas.
Alternativt kan du mäta frekvenskurvan med hjälp av gratisprogram på nätet (room eq wizard) eller t.ex XTC room analyser.

Postad 30 april 2010 - 12:24

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Om du har en Radioshack/Kjell spl-mätare så behövs en korrektionstabell eftersom den ger på tok för låga värden på bas.

Jag har en sådan här, duger den till något?
http://www.clasohlso...px?id=134691822

Låt Audyssey ställa in nivåerna och sedan finjusterar du om du tycker att du får lite för mycket eller för lite bas.

Audyssey har jag tyvärr inte i min reciever (NAD T747) endast en enklare autokalibrering som inte imponerat så mycket på mig än.

Alternativt kan du mäta frekvenskurvan med hjälp av gratisprogram på nätet (room eq wizard) eller t.ex XTC room analyser.

Låter komplicerat men jag får läsa på lite om vad det innebär:)

Postad 30 april 2010 - 14:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Jag har en sådan här, duger den till något?
http://www.clasohlso...px?id=134691822

Den har ju ett specifikt läge för basmätning 30-100Hz så den skulle kunna funka bra. Du får testa. Man märker ju om basen ligger helt fel i nivå när man lyssnar på lite filmer annars. Då är det bara att justera lite.

Postad 01 maj 2010 - 07:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Jag har nu fått hem mitt regionsfrikitt och jag passade även på att köpa "wireless bridge for Oppo BD-83". Skönt att slippa dra nätverkskabel för FW-uppdateringar och sånt tycker jag. Jag kan meddela att det är en Asus WL-330gE_M. Det borde vara samma som Asus WL-330gE som finns att köpa billigare i Sverige (och med rätt stickpropp från början). Nu får man med en stickproppsadapter från CRT Projectors, så det är inget problem.
En skillnad kan vara att den man får från UK är svart. B)
Jag kopplade produkten till tråden. :P

Redigerat av hassesolo, 01 maj 2010 - 07:17.

Postad 06 maj 2010 - 06:42

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Sådärja - då finns den nya officiella firmwaren ute:

Official BDP83-50-0424 Firmware Released
Release date: May 5, 2010.
Category: Latest Official Release

Main Version: BDP83-50-0424
Loader Version: BE2710 or BT0410
Sub Version: MCU83-27-0326

1. Traditional splash screen. When there is no disc playing, the player shows the OPPO background screen instead of the "Home Menu". The "Home Menu" can be accessed by pressing the "Home" button on the remote control.

2. Improvement to MKV compatibility. Some MKV files do not play or play with severe video artifacts when using previous firmware. This version improves the playback of such files.

3. Fix for the SACD pops/crackles issue. Some users have reported hearing pops or crackles between SACD tracks. This issue happens to certain discs that have data frames that are not aligned with track boundaries. This version removes such pops or crackles.

4. Revision of the RS-232 control protocol. If the player is equipped with the RS-232 wired control option, the new protocol adds three verbose modes to enable command echo back, automatic status update and automatic program counter update. For a complete list of RS-232 protocols please refer to the OPPO BDP-83 RS-232 Control Protocol V2 document.

5. Improved volume control function for the analog audio output. Volume control was previously implemented using the DSP (Digital Signal Processor). This version utilizes the DAC (Digital to Analog Converter) chips to perform volume control. This change brings the following benefits:
* Fix for the subwoofer hum that happens when the player's volume is set to less than 100 while outputting SACD in DSD format over HDMI;
* Volume control in DSD mode for SACD. Previously volume control does not work for DSD mode. With this version, all analog audio outputs of the BDP-83SE and the dedicated stereo output of the BDP-83 can apply volume control in DSD mode.

6. Fix for a compatibility issue with Sherwood Newcastle R774 A/V receiver. The issue was no audio signal over HDMI when playing a CD.

7. Other general disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

8. Minor changes to BD-Live and BD-Java behavior. Erasing the persistent storage from the setup menu now erases both downloaded BD-Live contents and Java-based bookmarks. BD-Live access is set to off after resetting factory default settings. If you prefer to have BD-Live access, please turn it on from the setup menu.

Postad 06 maj 2010 - 09:35

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

Tror att det i detta forum finns ett inlägg med svar från Oppo att det jobbas på det
men att det inte är oppo som styr genom att det inte bara är att uppgradera FW utan
att det måste göras av en av hårdvaruleverantörerna

För oss med SE eller Nuforce modellen, vore det ett klipp att få Flacstöd så att vi kan nyttja
de mycket bätre dacen som sitter i dessa modeller även för externa källor via USB och närverk

Läste i hemmabiotidningen att det kommer en test i deras tidning i Juni upplagan
Bätttre sent än aldrig.De är nästan ett år efter kunderna.

Redigerat av cedergren, 06 maj 2010 - 09:41.

Postad 06 maj 2010 - 11:11

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Tror att det i detta forum finns ett inlägg med svar från Oppo att det jobbas på det
men att det inte är oppo som styr genom att det inte bara är att uppgradera FW utan
att det måste göras av en av hårdvaruleverantörerna

För oss med SE eller Nuforce modellen, vore det ett klipp att få Flacstöd så att vi kan nyttja
de mycket bätre dacen som sitter i dessa modeller även för externa källor via USB och närverk

Läste i hemmabiotidningen att det kommer en test i deras tidning i Juni upplagan
Bätttre sent än aldrig.De är nästan ett år efter kunderna.

BDP-83SE är testad som ljudförmedlare i senaste (nr 5) HiFi-musik. Ljudmässigt snäppet bättre än Cambridge BD-650 men jämt skägg med Philips BDP9500 enligt tidningens åsikt.

Postad 06 maj 2010 - 11:17

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

BDP-83SE är testad som ljudförmedlare i senaste (nr 5) HiFi-musik. Ljudmässigt snäppet bättre än Cambridge BD-650 men jämt skägg med Philips BDP9500 enligt tidningens åsikt.

Den tidningen ger bäst betyg till den som annonserar mest, får jag känslan av.
Samtidigt kan de ibland höra mer skillnad mella olika strömsladdar än vad de gör
mellan andra komponenter.

Vad gäller SE modellen, tror jag mer på vad jag själv hör och många av de andra seriösa
tester som gjorts ute i vida världen. Inte minst har man listat mycket av detta på AvsForum
Här http://www.avsforum....d.php?t=1194011
och sedan finns det lite mer matnyttigt här http://www.avsforum....d.php?t=1194011

Det är min bibel och ger mångt mycket mer än att köpa Hifi&Musik :)

Redigerat av cedergren, 06 maj 2010 - 11:18.

Postad 06 maj 2010 - 11:30

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Den tidningen ger bäst betyg till den som annonserar mest, får jag känslan av.
Samtidigt kan de ibland höra mer skillnad mella olika strömsladdar än vad de gör
mellan andra komponenter.

Vad gäller SE modellen, tror jag mer på vad jag själv hör och många av de andra seriösa
tester som gjorts ute i vida världen. Inte minst har man listat mycket av detta på AvsForum
Här http://www.avsforum....d.php?t=1194011
och sedan finns det lite mer matnyttigt här http://www.avsforum....d.php?t=1194011

Det är min bibel och ger mångt mycket mer än att köpa Hifi&Musik :)

Håller inte riktigt med dig. Jag tycker personligen att HiFi-musik verkar vara ganska seriös som testare. Sågar du den så sågar du i princip även Hemmabiotidningen (samma redaktion) som många här anser som seriös. Dessutom, alla har ju rätt att tycka olika och just att betygsätta ljud är väldigt subjektivt. Men vad är problemet? Att Philips rankades så högt? Ta en titt på bilderna på 9500 (www.philips.se), den är oerhört mycket mer påkostad än deras övriga BD-spelare. Ingen av de testade spelarna syns i någon av tidningens annonser...

Edit: Dina länkar pekar på samma tråd...

Redigerat av tomano58, 06 maj 2010 - 11:37.

Postad 06 maj 2010 - 11:36

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Nu är det ju fel tråd att diskutera om dessa tidningar är seriösa eller ej. Men då det är aktuellt i detta fall, kan jag bara konstatera att du är den förste jag träffar på detta forum som har något positivt att säga om HifiMusik
Hittade denna tråden när jag sökte på forumet och den var ju ganska kul :) https://www.minhembi...howtopic=245245

Redigerat av cedergren, 06 maj 2010 - 11:37.

Postad 06 maj 2010 - 11:46

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Nu är det ju fel tråd att diskutera om dessa tidningar är seriösa eller ej. Men då det är aktuellt i detta fall, kan jag bara konstatera att du är den förste jag träffar på detta forum som har något positivt att säga om HifiMusik
Hittade denna tråden när jag sökte på forumet och den var ju ganska kul :) https://www.minhembi...howtopic=245245

Man får ju ta tester för vad de är. Lovar dig att du hittar liknande trådar om kabelvansinne även på AVSforum. Att lägga för mycket tilltro till kabelhokuspokus låter jag andra göra.

Men oavsett detta så om vi återgår till deras test så tyckte dom om man läser noga att Oppo var den som lät bäst (trots avsaknad av annonser). Dock var dom förvånade över att Philipsen gjorde så bra ifrån sig men så skiljer den sig ganska rejält från övriga Philips. Och ja, jag tillhör den skaran förvridna själar som gillar tidningen.

Redigerat av tomano58, 06 maj 2010 - 12:32.

Postad 06 maj 2010 - 12:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Bildtesterna i hemmabiotidningen är mycket bra. Ljudtesterna är inte något annat än den vanliga subjektiva smörjan.
Det är inte så konstigt. Bild kan testas och mätas objektivt och har man en kunnig bildtestare så är detta inget märkvärdigt.

Postad 06 maj 2010 - 13:58

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Kommer ett test på Oppo i nästa nummer av Hemmabio.

Postad 06 maj 2010 - 18:06

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Har idag en Tvix 6500 som jag kör ihop med min NAS Synology DS-108j.

Om jag köper mig en Oppp BDP-83 kan jag då skrota min Tvix.
Är det några video/musik format som Oppo inte klarar, hur är det med text stöd srt osv.

Postad 06 maj 2010 - 21:02

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Oppo är först och främst en Blu Ray eller CD spelare
Man lägger inte så mycket krut på det som en tvix är till för

Jag hade också en tvix innan Blu Ray tog över, nu laddar jag inte ner film
då det finns på blu ray. Så skrota du din tvix och köp eller hyr filmerna istället

Postad 07 maj 2010 - 10:58

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Det var imponerande i så fall, BDP-83SE anses ju vara extremt prisvärd och jämförs ju med cd-spelare för det tredubbla när det gäller det analoga ljudet och det är den klart bästa spelare jag hört. Om då en 5000:- Philips kan hålla jämna steg med den är det bara att lyfta på hatten! Vad sitter det för DACar i Philipsen?

För det kan inte vara så att det är BDP-83 dom testat och inte SE modellen?

Postad 07 maj 2010 - 13:13

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

Kom att tänka på hur du redan kan ha läst den testen den 6/5 då tidningen inte kommer ut förren den 10/5 ?

Postad 07 maj 2010 - 14:16

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Är det inte så att man får numren tidigare om man prenumererar?

Postad 07 maj 2010 - 14:31

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Kom att tänka på hur du redan kan ha läst den testen den 6/5 då tidningen inte kommer ut förren den 10/5 ?

Även om du anser den oseriös så har dom i alla fall en prenumerant... :)

Docko: Det sitter TI Burr Brown 24/192, en per kanal i ljuddelen på BDP9500. PCM1789 ser det ut som på en av bilderna

Redigerat av tomano58, 07 maj 2010 - 14:35.

Postad 07 maj 2010 - 15:06

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Afan jag trodde den sålde så dåligt att de delade ut den gratis via hifibutikerna
Det är ju bara en annonsblaska :)

Postad 08 maj 2010 - 16:46

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Lyssnad på Nu force edition på Balance i Jönköping i går, och den lät helt otroligt bra. Vi jämnförde denna med Bladelius freja cd och vi tyckte att Nu force versionen lätt minst nästan lika bra. Till och med att den lätt bättre på en del.

Postad 08 maj 2010 - 23:45

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Är inte ett dugg förvånad

Postad 09 maj 2010 - 16:48

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Skiljer det mycket på SE modeller och Nu Force modellen på ljudutgångarna på de analoga 2 kanal!
Är mest ute efter att få så bra 2 kanals sound som möjligt! Antar att det är Nu Force modellen som gäller?

Postad 09 maj 2010 - 17:02

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0

Skiljer det mycket på SE modeller och Nu Force modellen på ljudutgångarna på de analoga 2 kanal!
Är mest ute efter att få så bra 2 kanals sound som möjligt! Antar att det är Nu Force modellen som gäller?

Sitter i dag med en Cambridge Dac Magic, antar att denna inte har en chans?
vad tror ni?

Postad 09 maj 2010 - 18:33

Unregistered2785219d
  • Unregistered2785219d
  • Lärjunge

• 420 inlägg
  • 0
Jag var med om en ganska rolig sak häromdagen. Jag har genom jobbet varit i kontakt med en av landets främste ljud/bild och ljuskonsulter som hållit på med detta sedan 70-talet, och som för övrigt var med och startade upp HemmaBio-tidningen på ett hörn. När vi började prata om hembio kunde vi såklart knappt sluta och hans egna setup hemma spöade givetvis det mesta med hästlängder.

Tidigare hade han haft en värstingspelare från Lexicon för film, men hade nu fått hem en Oppo och var helt lyrisk. "Helt jä--a svettigt bra" som han uttryckte det. Lite kul från en som är van vid det allra bästa och har kompetensen att utvärdera den objektivt.

Blev helt klart sugen på en 83:a själv.

Postad 11 maj 2010 - 00:57

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0
Ojoj, grymt bra bild på Avatar blu-ray.

Postad 11 maj 2010 - 13:30

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Sitter i dag med en Cambridge Dac Magic, antar att denna inte har en chans?
vad tror ni?

Spekulation ahead. NuForce är även männen bakom uDAC. Jag har läst någonstans att det är samma DAC i den som i NuForce Oppo-variant. Därför, om du söker på DacMagic vs uDAC kan du nog få en bild av skillnaden.

Redigerat av voz, 11 maj 2010 - 13:31.

Postad 11 maj 2010 - 14:41

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
NuForce har ESS Sabre32 DAC och Cambridge DacMagic har Dubbla 24-bitars Wolfson WM8740 .

Nu kan man lämna in sin Oppo och få den uppgraderad till NuForce.
From BDP-83 to NuForce Edition upgrade price = $796
From BDP-83SE to NuForce Edition upgrade price = $396

Redigerat av jonasprivate, 11 maj 2010 - 14:42.

Postad 11 maj 2010 - 17:54

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0

Spekulation ahead. NuForce är även männen bakom uDAC. Jag har läst någonstans att det är samma DAC i den som i NuForce Oppo-variant. Därför, om du söker på DacMagic vs uDAC kan du nog få en bild av skillnaden.

Hänger inte riktig med, men U dac är väll knappast lika bra som Oppo nu force edition på analoga utgångarna.

Postad 14 maj 2010 - 12:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Då har jag beställt. Jag fick en BDP-83 + 21 filmer + 2 TV-serier + 1 konsert för mindre än vad bara spelaren kostar i Sverige. :o
Nu hoppas jag att leveransen till hotellet funkar smärtfritt även denna gång.

Postad 15 maj 2010 - 19:58

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Då har jag beställt. Jag fick en BDP-83 + 21 filmer + 2 TV-serier + 1 konsert för mindre än vad bara spelaren kostar i Sverige. :unsure:

Var beställde du BDP-83:an ifrån? :)

Postad 15 maj 2010 - 21:05

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

Då har jag beställt. Jag fick en BDP-83 + 21 filmer + 2 TV-serier + 1 konsert för mindre än vad bara spelaren kostar i Sverige. :unsure:

Vart är den beställd?

Postad 16 maj 2010 - 16:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Jag beställde från amazon.com. Den skall komma till hotellet på tisdag om allt går väl.
Det är kyligt här i San Francisco men ändå riktigt nice. Det är nån galen maskeradlöpartävling i centrum nu.

Postad 16 maj 2010 - 17:44

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Jag beställde från amazon.com. Den skall komma till hotellet på tisdag om allt går väl.
Det är kyligt här i San Francisco men ändå riktigt nice. Det är nån galen maskeradlöpartävling i centrum nu.

Haha! Fan va roligt, me maskeradlöpartävling asså =)

Postad 16 maj 2010 - 17:56

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Lyssnad på Nu force edition på Balance i Jönköping i går, och den lät helt otroligt bra. Vi jämnförde denna med Bladelius freja cd och vi tyckte att Nu force versionen lätt minst nästan lika bra. Till och med att den lätt bättre på en del.

Ni kollade inte hur den levererade bildmässigt me?
Bor oxå i Jönköping btw :unsure:

Postad 18 maj 2010 - 09:43

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Och varför har prisert gått upp nu när dollarn gått ner?

Postad 18 maj 2010 - 10:26

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0

Och varför har prisert gått upp nu när dollarn gått ner?

Troligen därför att dollarn har gått upp kraftigt den senaste månaden, och inte ned. Det är euron som har gått ned, och med den kronan också trots att vi inte är med i EMU drabbas vi ändå.

Bifogad fil  sek.png   30,5K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av HD-Ready, 18 maj 2010 - 10:31.

Postad 18 maj 2010 - 10:54

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Ok.....jag ser till en längre period, det är väl därför. Dollarn är ju lägre nu än samma period förra året.
Ska bli intressant o se om SE-modellen också ökar snart eller det är större marginal på den så den "tål" lite mer fluktationer.

Postad 18 maj 2010 - 21:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Leveransen till hotellet funkade kanon. :) TV:n på rummet har HDMI så jag skall nog testköra lite ikväll så att jag ser att den funkar innan jag öppnar den och sätter i regfrikittet.
Trevligt med två kalibreringsskivor.
Som tur är passar den perfekt i handbagageväskan.

Postad 19 maj 2010 - 08:51

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Får man fråga vad du betalade för den?

Postad 19 maj 2010 - 09:27

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Får man fråga vad du betalade för den?

BDP-83 kostar $499.99 på Amazon.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.