Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 06 August 2009 - 22:33

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Beställde nyss en sån här i vitt:
http://www.senacases...LTRA-SLIM-POUCH

...dock utan att ha fått iphonen än :)

Köpte för ngn månad sedan nytt BT-headset:

RIktigt nöjd, grymt bra ljud och extremt bra batteritid! Nu funkar ju inte forward/rewind på iPhone än korkat nog men det kommer väl hoppas jag.

BT headset verkar schyst, jo det borde komma så man kan köra forward/rewind snart.
Jag får min på tisdag,så blir att köpa till lite extra sen. ;)

Postad 07 August 2009 - 06:56

trancestar
  • trancestar
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Någon som köpt några tillbehör ännu ? tex fodral nytt headset ?

Hej
jag har köpt ett sånt här från www.megastore.se
Postad bild
Postad bild
Förutom det helt suveräna skalet får man med ett ställ för att ställa iphonen upp när man kollar video
två stycken displayskydd/film och lite annat ;) riktigt riktigt najs case och inte dyrt heller 229:- tror jag det kostade och levererades på en dag
www.switcheasy.com är deras hemsida

Nu saknas bara själva iphonen... suck :)

mvh

David

Redigerat av trancestar, 07 August 2009 - 06:58.

Postad 07 August 2009 - 09:10

Jejjee
  • Jejjee
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Du kan köpa den kontant men den knyts till ett befintligt abonnemang som du måste ha hos Telia. 3GS finns inte att köpa med kontantkort ännu.

5845:- kostade 3GS 16gb (vit) hos Telia, hämtade ut den 31:a Juli betalade kontant i butik inga problem.

5495 betalade jag för min 16gb vit på releasedagen.. norrlandsgatan i sthlm.. detta var efter nån "rabatt".. och 5495 var ju det som stog på telias blog om priser..

och som du säger. man måsta ha ett telia-abbonemang sedan tidigare.. så kan man köpa den kontakt..

Postad 07 August 2009 - 09:56

jimpaface
  • jimpaface
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

5495 betalade jag för min 16gb vit på releasedagen.. norrlandsgatan i sthlm.. detta var efter nån "rabatt".. och 5495 var ju det som stog på telias blog om priser..

och som du säger. man måsta ha ett telia-abbonemang sedan tidigare.. så kan man köpa den kontakt..

5845:- betalade jag på releasedagen, beror kanske på vilket abonnemang man har.

Postad 07 August 2009 - 11:14

DVA
  • DVA
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag har äntligen fått min iPhone 3GS. Kan man använda iphonen till ett modem om man kopplar den till laptopen? Hur ställer man in det i så fall?
Jag kan surfa 2gb sedan sänks hastigheten, hur mycket surf är 2gb? Är det stor skillnad på hastigheten på turbo 3G och vanlig 3G som den sänks till?
Tack på förhand

Postad 07 August 2009 - 11:38

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Tjo!

En dum(?) fråga från en nybliven iPhone-ägare...

Hur går man ut till hemmenyn när man har en app igång utan att trycka på hemknappen? Alltså utan att stänga av den appen man har igång?

Postad 07 August 2009 - 11:46

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Det gör man inte, hemknappen är det sätt man stänger av applikationer...

Postad 07 August 2009 - 11:47

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Det går inte, multitasking fungerar bara på några av de program som följer med telefonen, Ipod exempelvis. Isåfall får du jailbreaka och installera backgrounder.

Postad 07 August 2009 - 11:48

Unregistered7b8172bc
  • Unregistered7b8172bc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej ! Någon som vet hur gör jag med min gamla 3G så att jag kan sälja den och personen kan använda den på sin dator och Itunes ?
Kan jag köra in den backup som är knuten till min 3G till min 3GS sedan ?

Postad 07 August 2009 - 11:53

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Det går inte, multitasking fungerar bara på några av de program som följer med telefonen, Ipod exempelvis. Isåfall får du jailbreaka och installera backgrounder.

Tack, det var det jag misstänkte... ville tex köra en radioapp typ Shoutcast och surfa med Safari samtidigt men det gick visst inte ;)

Postad 07 August 2009 - 12:00

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Hej ! Någon som vet hur gör jag med min gamla 3G så att jag kan sälja den och personen kan använda den på sin dator och Itunes ?
Kan jag köra in den backup som är knuten till min 3G till min 3GS sedan ?

Koppla upp din nuvarande 3G mot itunes, den skall då synkas och säkerhetskopiers automatiskt (om du inte valt bort detta i någon inställning). Sedan kan du göra en fabriksåterställning och sälja den.
När du köper en 3GS och kopplar upp så kommer itunes fråga om du skall använda dina gamla inställningar (det som är sparat i itunes och som du hade på din 3G). Välj att ta dina gamla inställningar och då kopiaras musik, film, bilder, kontakter och all app's (allt som du hade på din gamla 3G) över.

Postad 07 August 2009 - 12:15

Unregistered7b8172bc
  • Unregistered7b8172bc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Koppla upp din nuvarande 3G mot itunes, den skall då synkas och säkerhetskopiers automatiskt (om du inte valt bort detta i någon inställning). Sedan kan du göra en fabriksåterställning och sälja den.
När du köper en 3GS och kopplar upp så kommer itunes fråga om du skall använda dina gamla inställningar (det som är sparat i itunes och som du hade på din 3G). Välj att ta dina gamla inställningar och då kopiaras musik, film, bilder, kontakter och all app's (allt som du hade på din gamla 3G) över.

Toppen tack. Vid fabriksåterställningen tas operativ 3.0.1 bort också så att köparen måste uppdatera det, eller är det bara inställningar och Apps?

Postad 07 August 2009 - 12:52

Torva
  • Torva
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Har en fråga ang byta tillval på sitt pottabb från tre. Nu är det så att jag inte fått min iphone än, men börjar ångra att jag tog mobilsurf turbo ist för vanligt surf. Nu är frågan kan jag ändra detta när jag får min iphone eller måste jag göra detta redan nu innan man aktiverar den så att säga?

Postad 07 August 2009 - 12:57

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
Finns det någon bra sida där det står hur man använder mobilen som dels 3G-modem och dels router åt datorn när man är uppkopplad mot Telias HomeRun-nät?
Vill ju inte använda 3G-nätet när man har tillgång till wlan som ingår i abbonemanget.
Så jag vill kunna roama eller byta mellan 3G och wlan när iphonen är kopplad till en bärbar.

Postad 07 August 2009 - 13:18

xaxpop
  • xaxpop
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Har en fråga ang byta tillval på sitt pottabb från tre. Nu är det så att jag inte fått min iphone än, men börjar ångra att jag tog mobilsurf turbo ist för vanligt surf. Nu är frågan kan jag ändra detta när jag får min iphone eller måste jag göra detta redan nu innan man aktiverar den så att säga?

Två veckors ångersrätt har du på allt, och det börjar räknas från och med att du hämtar ut mobilen, inte när du tecknade abonnemanget. Så bara att fixa när du får telefonen =).

Postad 07 August 2009 - 13:44

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Tack, det var det jag misstänkte... ville tex köra en radioapp typ Shoutcast och surfa med Safari samtidigt men det gick visst inte ;)

Det finns radio apps som man kan surfa när dom körs också, kolla i appstore... kanske kostar en liten peng men det funkar.

Postad 07 August 2009 - 14:12

aspire
  • aspire
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Jag pratade precis med Tres kundservice och fick detta slutgiltiga leveransbesked.

- Alla som har beställt en Iphone 3GS Måndag 3/8 eller innan kommer få telefonen under nästa vecka. Beställning efter 3/8 får räkna med att få sin telefon tidigast vecka 34.

Så detta är det man får rätta sig efter i dagsläget. Jag beställde min på morgonen den 3:e så jag verkar klara mig så jag får en leverans redan under nästa vecka.

Jag tänkte bara dela med mig av denna info ifall någon är intresserad!

// aspire

Postad 07 August 2009 - 14:24

Unregisteredd5cd3d3c
  • Unregisteredd5cd3d3c
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Finns det någon bra sida där det står hur man använder mobilen som dels 3G-modem och dels router åt datorn när man är uppkopplad mot Telias HomeRun-nät?
Vill ju inte använda 3G-nätet när man har tillgång till wlan som ingår i abbonemanget.
Så jag vill kunna roama eller byta mellan 3G och wlan när iphonen är kopplad till en bärbar.

Kanske har helt fel, men du har väl fått ett användarnamn och lösenord till Telia homerun?
Då finns ingen större anledning att använda telefonen som modem. Starta wlan på din dator istället, välj Homerun och logga in.
Gäller såklart när du har tillgång till ett Telia homerun.

Postad 07 August 2009 - 15:24

rebin5
  • rebin5
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag pratade precis med Tres kundservice och fick detta slutgiltiga leveransbesked.

- Alla som har beställt en Iphone 3GS Måndag 3/8 eller innan kommer få telefonen under nästa vecka. Beställning efter 3/8 får räkna med att få sin telefon tidigast vecka 34.

Så detta är det man får rätta sig efter i dagsläget. Jag beställde min på morgonen den 3:e så jag verkar klara mig så jag får en leverans redan under nästa vecka.

// aspire

Det låter ju fint fint. Senast jag pratade med de så sa de att de som hade beställt innan kl 11 31/7 skulle få en iphone garanterat men det verkar ju som att de ska få in fler iphone innan väntat. Själv beställde jag min 30/7 .

Postad 07 August 2009 - 15:47

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Finns det radioapp som fungerar med A2DP bluetooth (och som kan backgrounda)?

Postad 07 August 2009 - 15:50

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
hur länge är den operatörslåst till tre om man köper den kontant?

Postad 07 August 2009 - 16:48

Unregisteredadfb60ea
  • Unregisteredadfb60ea
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

// aspire

Jag pratade också med dom idag. Jag har beställt min på morgonen den 3:e och hon sa att jag kunde ringa på tisdag för att få kolli nr.

//Mackan

Postad 07 August 2009 - 16:50

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Hej
jag har köpt ett sånt här från www.megastore.se
Förutom det helt suveräna skalet får man med ett ställ för att ställa iphonen upp när man kollar video
två stycken displayskydd/film och lite annat :) riktigt riktigt najs case och inte dyrt heller 229:- tror jag det kostade och levererades på en dag
www.switcheasy.com är deras hemsida

Nu saknas bara själva iphonen... suck :blink:

Jag beställde denna modellen för 305kr ink frakt istället eftersom den glänser inte lika mycket, den jag beställde var slut men de får hem den om ca en vecka.

Edit: läste att du beställde din i Sverige! :)

Redigerat av Lias08, 07 August 2009 - 17:02.

Postad 07 August 2009 - 16:59

jockeh__
  • jockeh__
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag beställde denna modellen istället eftersom den glänser inte lika mycket, den jag beställde var slut men de får hem den om ca en vecka.
Vilken frakt alternativ valde du eftersom du fick hem din efter en dag? Jag valde den billigaste för 3 euro.

Han beställde ju från webhallen och inte switcheasy direkt :)

Postad 07 August 2009 - 17:01

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Han beställde ju från webhallen och inte switcheasy direkt :)

Damn, jag såg det precis nu när jag redigerade inlägget! haha
Jag får vänta i några veckor tills jag får hem den men som tur slipper jag tullavgiften =)
Den modellen jag beställde finns inte i Sverige, vad jag vet.

Postad 07 August 2009 - 18:05

aspire
  • aspire
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Kolli-id på Tisdag, det låter toppen det!

Igår kväll beställde jag ett sådant skal som El_capitano visade bild på. Ett "Switcheasy Capsule Rebel Serpent" Jag betalade 26,99 euro + 3 euro för frakten. (Jag köpte även till RebelEssentials red för 4,99 euro. Fördelen med Serpent gentemot de vanliga Rebel-skalen verkar vara att det inte blir alls lika repigt. Tydligen så blir Rebel-skalen repiga nästan direkt.

Om det är nån som är intresserad så skickar jag med en länk på en bra recension utav detta skal (Youtube)
http://www.youtube.c...h?v=uPcZiqXNmbs

Jag måste säga att det verkar vara ett bra val för att skydda din dyrbara Iphone! Och det är ju faktiskt inte så jättedyrt med tanke på allt du får med i paketet.

// aspire

Redigerat av aspire, 07 August 2009 - 18:09.

Postad 07 August 2009 - 18:29

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Postad bild

Köpte en sån från ideal-case.com, 130 kr och frakten tror jag låg på ca 25kr :)

http://www.youtube.c...h?v=3v1nI4kg2_4 (review)

Hoppas jag slipper tulla :blink:

Redigerat av frX, 07 August 2009 - 18:32.

Postad 07 August 2009 - 20:16

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Hittade detta på Apple Store, inte köpt det ännu men ganska schyst.

Paul Frank Stripe Skurvy-fodral.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  TU931.jpg   14.01K   0 Antal nerladdningar

Postad 07 August 2009 - 21:31

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
D var inga vidare snygga fodral direkt. Trodde meningen med att köpa iphone var att man fick en stilren och snygg mobil och ingen telefon som ser ut som en leksak.

Postad 07 August 2009 - 21:39

aspire
  • aspire
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Fördelen med Capsule rebel-skalen är att de är hyffsat enkla att ta av och på och ger ett sjukt bra skydd för din Iphone. Jag är väldigt allergisk mot att få repor i mina prylar, det har hänt många gånger att jag lessnar på en mobil eller liknande pga en repa på baksidan eller på lcd-displayen. Men givetvis köper man Iphonen för design och smidighet. Men när man är ute och har Iphonen i fickan så kan ett schysst skal vara ett alternativ till en väska som släpper in grus, damm och tom kan hjälpa till att repa din Iphone i det långa loppet.

// aspire

Postad 07 August 2009 - 21:40

d0sN
  • d0sN
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag köpte mig ett sånt här skal :

Postad bild

Detta är snyggt oxå!

Postad bild

Redigerat av d0sN, 07 August 2009 - 22:02.

Postad 07 August 2009 - 21:49

rebin5
  • rebin5
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag köpte mig ett sånt här skal :

Postad bild

Kan du länka till hemsidan di köpte den ifrån ?

Postad 07 August 2009 - 21:59

d0sN
  • d0sN
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
http://www.ideal-case.com

Även att de säljer från asien tog det endast 4-5 dagar att få det.
Bra och säker hemsida. Rekommenderas starkt!

Redigerat av d0sN, 07 August 2009 - 22:06.

Postad 07 August 2009 - 22:07

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Beställde nyss en sån här i vitt:
http://www.senacases...LTRA-SLIM-POUCH

Bra köp! Har själv en sådan (fast svart) och kan inte annat än rekommendera den starkt!

Ni två som har köpt dessa, hur bra anser ni de ligger i fickan? Jag inser att en av er inte har någon iPhone ännu men om ni båda ändå skulle ge er syn på saken...? Själv har jag en 3G sedan ett drygt år och det är min tredje nu efter diverse serviceärenden, nu kan man ju ta tillfället i akt att vara mer rädd om ytan :)

Nå, vad säger ni? Hur lätt är telefonen att ta upp ur jeansfickan när den ligger i en sådan? Får man upp den ur fickan utan att få med hela fodralet?

Redigerat av zinned78, 07 August 2009 - 22:11.

Postad 07 August 2009 - 22:33

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
d0sN

Ser fram emot bilder när du fått fodralet.

Postad 07 August 2009 - 22:37

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
iPhone....utsende är de mesta tycker jag. Alla skal förfular, en iPhone är en iPhone när den är naturell.

Med skal, mer eller mindre ful. Jag har själv min i en läderanpassat skal, men fult....

Har nu beställt en fodral med släde, så man bara drar ut den utan o behöva pilla på mobilen.
Bara dra i släden så kommer den.

En iPhone är endast snygg naturell. Intäckt i ett fodral ser den ut som alla andra.

Stefan

Postad 07 August 2009 - 22:46

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Kanske har helt fel, men du har väl fått ett användarnamn och lösenord till Telia homerun?
Då finns ingen större anledning att använda telefonen som modem. Starta wlan på din dator istället, välj Homerun och logga in.
Gäller såklart när du har tillgång till ett Telia homerun.

jag har inte fått telefon eller simkort ännu... :)

men mitt telefonnummer har porterats.. :):blink:

Postad 07 August 2009 - 22:57

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

jag har inte fått telefon eller simkort ännu... :blink:

men mitt telefonnummer har porterats.. :):)

Detta har inte med varken din telefon eller ditt simkort att göra, dock kommer du troligtvis att få dina användaruppgifter till Homerun i samband med att du får dit simkort.

Sedan är det som sagt bara att slå på WiFi på din laptop och använda dem där också utan telefonen, om du vill :)

Postad 07 August 2009 - 23:01

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Detta har inte med varken din telefon eller ditt simkort att göra, dock kommer du troligtvis att få dina användaruppgifter till Homerun i samband med att du får dit simkort.

Sedan är det som sagt bara att slå på WiFi på din laptop och använda dem där också utan telefonen, om du vill :)

jag fick faktiskt homeruppgifterna smsade till mig i morse, till mitt Halebop-kontantkort i en tele2-låst mobil....
det konstiga är att halebopkortet inte fungerade i mobilen igår, men efter att telefonumret som jag hade på halebop hade porterats till telia (tror jag) så fungerade det plötsligt
smset sparades inte, vet inte varför

Redigerat av Christopher_A, 07 August 2009 - 23:02.

Postad 07 August 2009 - 23:26

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Köpte ett liknande silvrigt som jag använde förut. Men slutade använda det till min iphone 3G eftersom jag märkte att telefonen tappade mottagning. Dessutom gör den telefonen klumpigare. Finns ett spegel repskydd för displayen också om man vill ha det. Ganska coolt men gör telefonen helt obrukbar när solen tittar fram. Men det kanske faller någon här i smaken också =). Kolla typ tradera eller någon av asien skal tillverkarna dom har en massa krimskrams som gör telefonen obrukbar. Förstår inte hur folk kan rekomendera dessa skal och repskydd när den förstör funktionaliteten.

Postad 07 August 2009 - 23:55

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Om man ska telefonen från Tre, så kan jag inte tex välja 199 pott samt något surfpaket via nätet, som man kan välja om man väljer andra telefoner hos Tre, någon som vet varför?

Om man tar den via Tre, hur Tre modifierad är då telefonen, jag hoppas att den fortfarande kan ingå i samtliga uppdateringar via itunes mm utan problem

1. Bara att lägga till fri surf-tillägget i efterhand via webbsidan eller kundtjänst.

2. Tre ändrar inte något på iPhones.

Ni två som har köpt dessa, hur bra anser ni de ligger i fickan? Jag inser att en av er inte har någon iPhone ännu men om ni båda ändå skulle ge er syn på saken...? Själv har jag en 3G sedan ett drygt år och det är min tredje nu efter diverse serviceärenden, nu kan man ju ta tillfället i akt att vara mer rädd om ytan :)

Nå, vad säger ni? Hur lätt är telefonen att ta upp ur jeansfickan när den ligger i en sådan? Får man upp den ur fickan utan att få med hela fodralet?

Alltså, jag har nog aldrig riktigt försökt att bara få upp telefonen utan fodralet. Det är ett relativt mjukt fodral så även om man skulle kunna få upp telefonen utan fodralet så är man ändå tvungen att ta upp fodralet ur fickan för att stoppa i iPhone igen.

Postad 07 August 2009 - 23:55

hence_
  • hence_
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Vad kostar en iPhone utan abbonemang? :)

Postad 07 August 2009 - 23:59

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Vad kostar en iPhone utan abbonemang? :)

Men allvarligt talat.. Du vet att operatörerna har egna webbsidor va? Med priser och villkor och allting.

Bara jag som börjar bli trött på alla "vad kostar"- och "när kommer"-inlägg? Jag vet att jag själv bidragit en del till det innan release men nu kan vi väl släppa det? Alternativt starta en ny "när kommer/vad kostar"-tråd?

Redigerat av shapic, 08 August 2009 - 00:01.

Postad 08 August 2009 - 00:04

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Fantastiskt vad det kommer korkade inlägg nu efter släppet av nya telefonen...oerhört tröttsamt.

Ett forum är inte tillför att man ska ställa en fråga som andra ska leta reda på svaret till för att man inte orkar själv! Skärpning nu.

shapic >> Ok, men du använder det fortfarande och är nöjd med det?

Postad 08 August 2009 - 00:07

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Fantastiskt vad det kommer korkade inlägg nu efter släppet av nya telefonen...oerhört tröttsamt.

Ett forum är inte tillför att man ska ställa en fråga som andra ska leta reda på svaret till för att man inte orkar själv! Skärpning nu.

shapic >> Ok, men du använder det fortfarande och är nöjd med det?

Yes, och är supernöjd.

Postad 08 August 2009 - 01:02

aspire
  • aspire
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Jag har en liten fundering som jag funderar lite smått på. Ni som har haft en Iphone 3G en tid, hur är kvaliteten över en längre tid? Drömmen är ju att ha en pryl som bara fungerar, men nya och avancerade prylar brukar ju ha en tendens att funka nått år innan man måste krångla med garantireparationer hit och dit.

Så, vad är den allmänna uppfattningen om Iphones kvalitet? Är det en telefon som man har som bara fungerar eller är det många som vittnar om SonyEricsson-problem? (fel på fel på fel!)

// aspire

Postad 08 August 2009 - 01:29

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Tycker den fungerade alldeles utmärkt från dag 1 tills jag sålde den. Hade den i ett år ungefär. Enda nackdelen jag upptäcktevar att den blev betydligt segare i och med 3.0 uppdateringen. Men det var säkert för att 3.0 är anpassad för 3GS.

Postad 08 August 2009 - 01:45

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
3.0 är inte anpassad speciellt för 3Gs heller.

Min fungerar kanon och har alltid gjort, tills 3.0 kom...då ballade WiFi ut helt och hållet och kunde inte ansluta till något WiFi-nät alls, inte ens Homerun. Därefter skickades den fram och tillbaka på service ett par gånger. Otroligt dåligt av Apple dock, att de inte har bättre koll på sina uppdateringar så att de släpper de först när de vet att de inte ska sabba massor av telefoner. Det finns ju ett kb-inlägg i Apples egna forum om det dessutom, tråden är väl uppe i drygt 30 sidor nu (!!!).

Postad 08 August 2009 - 06:42

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Har nu beställt min första iphone! Läste tidigare i tråden att om man har en iphone sen tidigare så är det bara att säkerhetskopiera den, ta bort den ur itunes och sen föra över sitt bibliotek till den nya telefoenen. Men hur är det med en ipod nano 4th gen? Jag har mitt bibliotek på den och givetvis vill jag föra över det till telefonen. Kan man göra på samma sätt? Nästa fråga, jag räknar inte med att få telefonen i augusti. Navigon har ett erbjudande som går ut i augusti. Kan jag köpa detta nu och sen när telefonen kommer föra över mjukvaran?

Även lite sugen på bilhållaren i denna videon. Har inte hittat någon bra "liggande" eller ännu någon som man kan både ha stående och liggande. http://www.youtube.c...h?v=aXENhmX_uOU

Redigerat av discomega, 08 August 2009 - 07:05.

Postad 08 August 2009 - 08:14

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Du behöver inte göra nått med iTunes eller din Nano innan du smackar i telefonen. All musik och sånt finns kvar för alla.
Anledningen att du vill återställa en telefon är för att få över program och sånt och eftersom Nanon inte har sånt så är det bara tuta och köra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.