* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 23 oktober 2009 - 22:46
elk
-
elk
-
Användare
-
-
162 inlägg
Getting close now!!
It was cool to see the Maemo Summit participants playing with N900s. For those of you who still need to wait for a while (yes, my fault ...) check out the new videos from our UI team.
We are working like maniacs to get the N900 finalized. I'm so proud of the Nokia teams in India, US, and Finland working hard on Maemo 5 .... and already equally hard on Maemo 6. And I'm also very happy to see the Maemo community efforts getting cool stuff on and inside the Maemo platform.
People speculate now if N900 is a smartphone, or a computer, or a some kind of a killer of another phone --- you know. I understand that people want to compare N900 to other devices, but it's like comparing apples and oranges. Literally. N900 does many things better than any other device I know, some features could be improved, and some tricks it cannot do at all. So you better check it out and form your own opinion.
Those of you who know me know that I'm a bit of a petrol head. So for me my N900 is a bit like my Alfa Romeo. It can be almost anything -- but boring it ain't!
http://jaaksi.blogspot.com/
Kan ju lika gärna invänta en maemo 6 nalle då.
klart du kan och när 6an snart är här så kan du vänta på 7an osv ;D
Postad 23 oktober 2009 - 23:10
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Fan...snart skiter jag i det här och cashar fånen..
Postad 23 oktober 2009 - 23:45
razumichin
-
razumichin
-
Användare
-
-
141 inlägg
Haha helt seriöst, det är ju underhållning att läsa alla era inlägg om hur dåligt det är att den är försenad och alla mobiler ni ska köpa istället för nokia osv. Kan vi inte bara försöka hålla förväntningarna uppe(eventuellt ännu högre än förut då de har fått längre tid för utveckling nu) istället för att reta upp sig på något som kanske inte är hela världen (nåja..).
Netonnet säger förövrigt att: Ordern kommer att levereras under perioden 091109-091113.
Hoppas hoppas
Postad 23 oktober 2009 - 23:52
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Fan...snart skiter jag i det här och cashar fånen..
Bara ett problem kvar då, var skall du få tag i den?
Postad 24 oktober 2009 - 07:20
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Tja, såvitt jag vet har 3 den i lager iaf...
Postad 24 oktober 2009 - 07:42
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
var inte 3 en av dom första i sverige som skulle få enligt Nokia, och 3 nämde att dom skulle få V52.
Låter lurkigt men men...
haha detta är ett bra förslag:
I will accept a personal 'I am sorry' card with my N900 as apology for the delay.
And as a software team leader may I suggest free pizza and coffee for the developers. And they can sleep after the release. (If this does not work, I think I have a whip somewhere you could borrow. That always helps.)
Redigerat av Toivanen, 24 oktober 2009 - 07:43.
Postad 24 oktober 2009 - 09:50
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
"For instance, with the upgraded firmware (and still the same proto hardware) I noticed a DRASTICAL improvement of battery life. I started playing with the device about 7 pm and kept using it quite actively (actually almost without any breaks) until now (i.e. 1:30 am) with lots of downloads (had to reinstall everything), web browsing, software installations, configuring the device, etc. The screen was on almost all the time, i.e. almost 6,5 hours. And the battery indicator still shows almost 50% of power left.
I think that such a huge improvement was worth waiting for"
Låter ju inte helt fel iaf..
Postad 24 oktober 2009 - 09:57
elk
-
elk
-
Användare
-
-
162 inlägg
"For instance, with the upgraded firmware (and still the same proto hardware) I noticed a DRASTICAL improvement of battery life. I started playing with the device about 7 pm and kept using it quite actively (actually almost without any breaks) until now (i.e. 1:30 am) with lots of downloads (had to reinstall everything), web browsing, software installations, configuring the device, etc. The screen was on almost all the time, i.e. almost 6,5 hours. And the battery indicator still shows almost 50% of power left.
O sånna goda nyheter som gör väntan värd det.
Postad 24 oktober 2009 - 10:07
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Tja, såvitt jag vet har 3 den i lager iaf...
hmm nja tror inte det? Eller du kanske pratar om en helt annan telefon?
Redigerat av Gurra101, 24 oktober 2009 - 10:07.
Postad 24 oktober 2009 - 10:18
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
När jag skrev casha fånen menade jag Iphone...
Postad 24 oktober 2009 - 10:23
Najk09
-
Najk09
-
Rookie
-
5 inlägg
Logiskt att vi skall förstå det på n900 forumtråd :-)
Postad 24 oktober 2009 - 10:48
mydisaster
-
mydisaster
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nice! Där höjdes helt klart förhoppningarna igen! Om den klarar 6,5h av väldigt aktivt användande så borde den klara minst en dag av mer "normalt" användande. Hade jag spelat spel tex på min gamla SE så hade den dött efter 2-3h skulle jag tro. Med min dagliga användning av den håller den ju i en vecka. (Kan ju finnas en anledning till det också. Finner ju inte så mycket funktioner som man kan använda =D )
Postad 24 oktober 2009 - 12:06
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
I am not sure why I feel withdrawal symptoms for a device I never have owned. For those of us who have not yet received a new device, this is a place to come and get support. God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference. * Step 1 - We admitted we were powerless over our addiction - that our lives had become unmanageable * Step 2 - Came to believe that a Power greater than ourselves could restore us to sanity * Step 3 - Made a decision to turn our will and our lives over to the care of the community * Step 4 - Made a searching and fearless inventory of all our devices and gadgets * Step 5 - Admitted to our ourselves and to the community the exact nature of our wrongs * Step 6 - Were entirely ready to have the community remove all these defects of character * Step 7 - Humbly asked the community to remove our shortcomings * Step 8 - Made a list of all persons we had harmed, inside and outside of the community and became willing to make amends to them all * Step 9 - Made direct amends to such people wherever possible, except when to do so would injure them or others * Step 10 - Continued to take gadget inventory and when you discover cool things you must start a new thread * Step 11 - Sought through meditation or forum polls to improve our conscious contact with our community as we understood, praying only for knowledge of pre-release devices and the cash to act on such offers. * Step 12 - Having had a spiritual awakening as the result of these steps, we tried to carry this message to other addicts, and to practice these principles in all our affairs penguinbait http://talk.maemo.or...5919#post355919
Postad 24 oktober 2009 - 12:36
Crockett
-
Crockett
-
Användare
-
-
111 inlägg
Följer den här tråden varje dag, som en besatt människa så det var roligt att läsa inläggen på föregående talares länk
För övrigt vill jag säga att det verkar vara en cool maskin både för oss som är nybörjare i den här världen med applikationer osv. Jag gillar inte Iphone så det är inget alternativ för mig, android tycker jag verkar häftigt men vill ha en med tangentbord och dessutom så fick jag myspinne vid första blick av N900'an. Så det är den jag vill ha!!
Förstår att folk är less på att det tar tid för release, även jag är det. Däremot ser jag det som positivt att dem gör så här då det med största sannolikhet betyder att dem fixar saker som inte fungerat bra och finslipar den ytterligare. Tycker det är häftigt av en sån gigant som nokia att släppa en så revolutionerade apparat som denna med så fri marknad som dem vill skapa.
Tänker bara på dem stackare som först köpte en iphone utan 3g, sen köpte en med 3g men utan allt som 3gs har. Vet flera som lagt ut mängder av pengar på iphone för att få den som dem vill så jag tycker att det är bra att nokia skapar en stabil maskin istället för att släppa något halvjobb till folket när det är något så nytt som detta är. Viktigt att det funkar bra på direkten för att den ska växa och slå rot. På det sättet så säkras en större tillväxt på apps och program för oss som vill ha det sen och längtar efter en mobil som är FRI
Misstro mig inte, jag längtar lika mycket som ni!!
Redigerat av Crockett, 24 oktober 2009 - 12:37.
Postad 24 oktober 2009 - 13:37
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
När jag skrev casha fånen menade jag Iphone...
Haha, ja ok det var ju logiskt... :-P Men jag förstår dig, förlängde precis mitt 3-abb för en iPhone 3GS 16GB, måste ju ha nåt kul o leka med... Vem vet kanske man fastnar, finns ju en del godis om man Jailbreakar... Mer om det i en annan tråd
Postad 24 oktober 2009 - 14:04
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Mmm det är ju måttligt kul att vänta, trodde ju att den skulle släppas nu den 26:e okt, så blir det ju inte...men v52, det är lååångt dit.
Postad 24 oktober 2009 - 14:07
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
hade dom tex satt slutet av nov från första början hade det varit lite lättare.
Men men....livet går vidare
Postad 24 oktober 2009 - 14:15
razumichin
-
razumichin
-
Användare
-
-
141 inlägg
I am not sure why I feel withdrawal symptoms for a device I never have owned. For those of us who have not yet received a new device, this is a place to come and get support.
God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.
* Step 1 - We admitted we were powerless over our addiction - that our lives had become unmanageable * Step 2 - Came to believe that a Power greater than ourselves could restore us to sanity * Step 3 - Made a decision to turn our will and our lives over to the care of the community * Step 4 - Made a searching and fearless inventory of all our devices and gadgets * Step 5 - Admitted to our ourselves and to the community the exact nature of our wrongs * Step 6 - Were entirely ready to have the community remove all these defects of character * Step 7 - Humbly asked the community to remove our shortcomings * Step 8 - Made a list of all persons we had harmed, inside and outside of the community and became willing to make amends to them all * Step 9 - Made direct amends to such people wherever possible, except when to do so would injure them or others * Step 10 - Continued to take gadget inventory and when you discover cool things you must start a new thread * Step 11 - Sought through meditation or forum polls to improve our conscious contact with our community as we understood, praying only for knowledge of pre-release devices and the cash to act on such offers. * Step 12 - Having had a spiritual awakening as the result of these steps, we tried to carry this message to other addicts, and to practice these principles in all our affairs
penguinbait
http://talk.maemo.or...5919#post355919
Ack så träffande den tråden var... EDIT: Är det någon som har koll på javastödet på n900? Enligt prisjakt ska den ju ha det, men det verkar lite oklart om man läser diskussioner om det. Någon som kan bekräfta?
Redigerat av razumichin, 24 oktober 2009 - 14:38.
Postad 24 oktober 2009 - 16:10
Lullenn
-
Lullenn
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Verkar som det inte finns något officiellt stöd: LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNK
Postad 24 oktober 2009 - 16:19
Lullenn
-
Lullenn
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Här har du en länk till en bra gratis boḱ i programmering med c++ och qt "Introduction to Design Patterns in C++ with Qt4" http://cartan.cas.su...ook/opensource/ Har du ingen erfarenhet över huvudtaget av c++ tidigare kan du behöva grunderna någon annan stans. Men annars är manualen grundläggande och förutsätter inga så stora krav i c++ och objektorientering (vilket en del andra böcker gör). För att lära dig c++ och qt klarar du dig med valfri dator då poängen med Qt är att det ska vara plattformsoberoende så i början kan du antagligen lika gärna testa koden på din vanliga dator. Det går att använda andra språk än c++ med Qt men det har jag ingen koll på. Viktigt är att om du köper en bok så ska det vara en bok i Qt4 och inte Qt3 vilket fortfarande går att hitta hos bokhandlarna ibland. När det gäller böcker i c++ så har jag ingen koll på vilka gratisböcker som finns då jag lärde mig från Jan Skansholm "C++ Direkt" enligt mig funkade den i vart fall bra som grundbok. Den går nog hitta lite var som helst inklusive ditt bibliotek, var varannat universitet och gymnasium använder den som kursbok så den är väldigt vanlig på biblioteken. Dock behöver du nog bara första halvan innan du även börjar med Qt. Annars tror jag att även Pratas bok "C++ programmering" är populär.
Edit// För många passar det kanske bättre att bara börja testa med kod, kanske genom att följa någon tutorial. Trolltech har ju till och med en sida "How to learn Qt" http://qt.nokia.com/...o-learn-qt.html med lite länkar, bokförslag och tutorials. För mera tutorials är det bara att söka.Jag har för mig att jag följde delar av denna vi något tillfälle http://doc.trolltech...3/tutorial.html den går från ett "Hello World program till ett litet spel.
Hittade en annan bok, C++ GUI Programming with Qt 4, Second Edition. Men det verkar som om man måste ha hildon för att det ska se snyggt ut(maemo style) och det verkar ju vara en påbyggnad av gtk+. Men man kan ju använda qt med hildon. Men jag fattar inte alls när man ska använda qt i så fall, så jag kör nog på enbart hildon eller hur jag gör, har ingen aning egentligen
Postad 24 oktober 2009 - 17:31
FFaael
-
FFaael
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hittade en annan bok, C++ GUI Programming with Qt 4, Second Edition. Men det verkar som om man måste ha hildon för att det ska se snyggt ut(maemo style) och det verkar ju vara en påbyggnad av gtk+. Men man kan ju använda qt med hildon. Men jag fattar inte alls när man ska använda qt i så fall, så jag kör nog på enbart hildon eller hur jag gör, har ingen aning egentligen 
Du måste nog använda Gtk eller Qt. Nu är har jag ingen koll på maemo direkt men jag antar att det är ett frågan om ett application framwork du använder för att få maemo-style på dina program. Dock är det bara frågan om mera klasser du har tillgång till. Basen är fortfarande Gtk eller Qt. Ungefär som när man skriver program till KDE eller till Gnome. Däremot är nog inte c++ något måste. Det borde gå att programmera med exempelvis Python istället. Kanske kan man använda python ihop med detta http://easy.garage.maemo.org/ för att enkelt skriva grafiska program?
Postad 24 oktober 2009 - 17:54
Lullenn
-
Lullenn
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag vill använda c eller c++ så python är inget för mig. Men Jag har aldrig programmerat till linux så jag vet inte exakt vad KDE och Gnome är för något och vad det innebär. Det som känns konstigt är att allt härstammar från gtk men ändå går det att använda qt. Egentligen så tror jag inte jag bryr mig om vad jag programmerar i, det jag gör nu verkar enkelt så. Men qt är ju framtiden...
Postad 24 oktober 2009 - 18:37
FFaael
-
FFaael
-
Amatör
-
-
63 inlägg
http://www.kde.org/whatiskde/http://www.gnome.org/about/När du skriver exempelvis kde-program så får du beroenden till kde:s libs och Qt som tillhandahåller centrala funktioner för kde:desktopen. Rena Qt program har inga beroenden till kde. (Egentligen kan du genom static linking även slippa beroenden till Qt-libs. Så funkar ju egentligen ofta Qt-program i windows och Os-X dock för det mesta ej linux där man använder dynamic linking exempelvis Opera)
Postad 24 oktober 2009 - 20:13
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Heheheheh
n900_shipped.jpg 30,1K
1 Antal nerladdningar
Maemo.org
Redigerat av moparman, 24 oktober 2009 - 20:13.
Postad 24 oktober 2009 - 20:27
mydisaster
-
mydisaster
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tror inte någon har lagt upp denna innan. Har något att göra med Maemo Projekt som vi alla satt och tittade på. (Pinguinen på bordet) http://www.youtube.c...feature=channel
Postad 24 oktober 2009 - 21:58
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
"the only issue i could find with the current firmware was that the screen (even though 20x more responsive/sensitive) still somehow "de-calibrates" itself from time to time, e.g. you press one button/icon while the screen recognizes it as if you tapped an icon/button one or two centimeters lower/higher. it seems that it happens after the screen goes blank to save power and then you wake it up. but it happens only from time to time and also tends to correct itself after a minute or two. it may also turn out that this issue is present on my device only (veeeery old proto with broken/absent bt/fm chip) and is hardware related. unfortunately, i still can't get a newer device to verify such things.
other than that, i really can't see much issues that would make nokia further delay the launch of the n900, unless they want to add all the missing features before the device starts shipping. but imho it would be a better idea to launch the phone without mms, voice dialing, etc. and then simply add them via a firmware update... "
My-Symbian.com
Postad 24 oktober 2009 - 22:56
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Men grabbar, seriöst. Ni beter er som att ni sitter på puben och en superpangbrud kommer in. Kl 20:00 Ni förstår att ni måste vänta till slutet på kvällen, sen får ni henne. Hon är verkligen supersnygg. De första två timmarna på kvällen går åt att dregla åt henne, att framhäva varenda liten detalj, om hur snygg och sexig hon är. Hon är verkligen den helt perfekta kvinnan, ni tycker att alla andra kvinnor är märkbart mindre vacker jämfört med henne. Kl 22:00 Fast efter en timma börjar ni ändå söka lite fel. Kanske den där locken inte riktigt är som den ska. Och är ändå inte den där födelsemärket på kinden liiiiite för stor? Och vänta nu, såna skor, kan hon verkligen ha såna? Kl 23:00 Nu tänker ni; Men för hellvete, fy fan så fult födelsemärke, och hennes skor, damnit. Locken borde klippas direkt!!! Kl: 00:23 Ni går hem med ful-Tina istället (iPhone), som är helt utan standard, hon är bara tillgänglig.  Kl: 01:00 JAG går hem med pangbruden!!!!  (N900 för de som inte förstår  ) HÅLL UT!!!!! Och akta er för ful-Tina!!!
Postad 24 oktober 2009 - 23:11
Lullenn
-
Lullenn
-
Amatör
-
-
62 inlägg
haha vilken tur att pangbruden inte är en person utan... ja hur många ska göras?
Förövrigt... nån som vet hur man gör en lista med två rader(typ namn och sen telenr under)?
Redigerat av Lullenn, 24 oktober 2009 - 23:13.
Postad 24 oktober 2009 - 23:11
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Då var där tydligen 2 snygga brudar där! För jag fick också en
Postad 25 oktober 2009 - 00:36
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Kl: 00:23 Ni går hem med ful-Tina istället (iPhone), som är helt utan standard, hon är bara tillgänglig. 
Kl: 01:00 JAG går hem med pangbruden!!!! (N900 för de som inte förstår )
Smaken är ju som baken, men "ful-Tina" som du säger tycker jag är väldigt smal, sexig och läcker. Hon är lätt att komma överens med, och kan många trick som inte pangbruden kan, i alla fall inte kl 01:00. Sen kl 01:00 drar jag och hämtar pangbruden med så kan vi ha kul alla tre ett tag  . Kanske har pangbruden lärt sig lite nya trick till dagen efter som gör att jag tröttnar på Tina, men då kan jag ju bara skicka henne till någon annan, vet ju att folk betalar bra för att få hem Tina till sig. Om inte annat så får jag väl njuta av bådas sällskap ett tag till, tills jag bestämt mig vem som får stanna.
Postad 25 oktober 2009 - 00:41
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
LOL metaforerna blir bara bättre o bättre
Postad 25 oktober 2009 - 02:16
adamsafir
-
adamsafir
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Se citat nedan, antar att detta har varit uppe i tråden, men för mig känns det bra att det går att använda qt till att programmera appar till maemo 5, maemo 6, symbian och WM. Utvecklare måste se fördelarna med detta, eller vad tror ni?
"Nokia (NYSE: NOK) today announced the creation of the official Qt port to Maemo 5 and published an initial Technology Preview release. This port to Maemo 5 means that developers can now use Qt to target the upcoming Nokia N900 device and also ensures that applications can be easily ported to all Qt's supported platforms including the next Maemo 6 release as well as Symbian and Windows Mobile."
Postad 25 oktober 2009 - 12:57
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
LOL metaforerna blir bara bättre o bättre
Hehe! Det ända som saknas nu är ett gäng billiknelser så kommer allt vara på topp
Postad 25 oktober 2009 - 14:22
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Undra om nokiashop sverige tar bort Lev vecka 44 i morgon? Dom borde veta då om telefonen ska komma kan man ju tycka!?
Postad 25 oktober 2009 - 16:01
Dark_Vertigo
-
Dark_Vertigo
-
Användare
-
-
112 inlägg
Bug listan eller?
Tycker inte jag det är väl et dom försöker fixa bu innan mobilen skickas. Och tror du inte dom andra telefonerna har en liknande lista? Kommer man nog inte ifrån.
Jag väntar gärna. Inte lönt att spola ner pengar bara för man måste vänta någon vecka till.
Bara för denna lista är öppen/hittas för allmänheten att se, betyder inte att de andra telefoner har något liknande. Gillar öppenheten, då nyttjar man enheten med öppna ögon.(håller mig medvetet från metaforer refererandes till annat  ) Sedan hur länge väntan blir, men något verkar Nokia iaf lyssnat på som beslutat skjuta upp lanseringen, sedan detaljerna kring detta och om vi alla tycker är värt det lämnar jag till ennan diskussion. Personligen kommer det bli kul, jag har alternativet att både äga en Iphone 3GS(som införskaffar första veckan i november) och har redan bokat N900(med 15% rabatten, dock ser inget idag 24/10 något i mailen att lanseringen kommer skjutas upp). Sedan får se vilken behåller i slutändan, om inte båda... Det får bli en "Phone-Fight" mellan Iphone 3GS och N900  Oh, glömde lägga in något som fick mig att leeeee, undrar hur sportbarer och andra inrättningar kommer haja&förhålla sig till telefoner som kan göra detta Fjärrkontroll-app i Nokia N900 Ha lite tålamod och man kan snabbspola klippet en aningens och förstå vad det handlar om Snabbare men mindre detaljerad&sämre videokvalitets demo av fjärris-applikationen
Redigerat av Dark_Vertigo, 25 oktober 2009 - 16:11.
Postad 25 oktober 2009 - 16:38
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Lite commentarer av Ari: https://www.blogger....6...8450&page=1Teo, sorry, cannot. I hope soon. Toivanen, we said October. It is still October today and now it seems it goes to November. Where did you come up with your 3 months? I do not know about your operator, though. Anonymous, yes, you can follow up some issues at maemo.org. We have a few small issues mainly in the overall stability side we wanted to fix. As you know this is a very complex device with brand new hw and sw. I hope it is simple for the consumer --- but complex inside. Andy, we need to party and stuff .... Zfarooq, We simply do not know the details yet. But as always with new hardware, not all the features we have in Maemo 6 based devices will be available in Maemo 5 based devices. Some will, and you can see it already now: like Qt and many Qt based apps etc. But things may change in many directions while we develop Maemo 6. Pls, check out the plans at maemo.org. Ove, thanks. I agree. Atanas, There is a lot of n810 activity happening @ maemo.org. RevdKathy, this will not be your average phone. That I can tell. It will be something else. You need to have the courage ... and you need some money, too ;-)
Postad 25 oktober 2009 - 16:49
Mofaza
-
Mofaza
-
Amatör
-
-
68 inlägg
v52 om du väljer 3 som operatör ja. Lät ju nästan som om de hade fixat nån exklusivitet i Sverige, så för oss som ska ha en annan operatör så kan man ju hoppas på nån gång i januari i bästa fall. Tyvärr tycker jag den kommer att kännas gammal då (man har ju läst allt om den i nästan fyra månader vid det laget).. Nyhetens behag kommer definitivt att ha lagt sig
Mitt köpfönster lär nog stänga innan december. Lär hellre ta det lugnt över julen och väntar på en android med snapdragon istället. :/
</bitter>
Gör kanske som du!
Postad 25 oktober 2009 - 17:38
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Postad 25 oktober 2009 - 17:38
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Undra om nokiashop sverige tar bort Lev vecka 44 i morgon? Dom borde veta då om telefonen ska komma kan man ju tycka!?
Det kan man tycka. Men de har nollkoll. Kan mycket väl tänka mig att telefoner releasas utan att nokiashop fattar vad som händer. Jag tror att nokia kommer börja skicka ut telefoner v.45 i sverige. En vild gissning och föhoppning. Men så blir det nog. Att tre skulle ha någon form av "deal" där de ska få börja sälja n900:or först i sverige tror jag inte en sekund på. Det skulle vara så sjukt att jag skulle rata telefonen direkt. Att iphone fick fösäljnings exklusivitet hos telia ligger ju helt i linje med apple's sätt att kontollera och reglera sina produkter. Skulle det däremot hända n900:an känns det mycket olustigt. N900:an andas ju mer valmöjlighet, då kan ju inte endast en leverantör börja sälja nallen. Tycker det strider mot sin egen orimilighet.
Postad 25 oktober 2009 - 20:27
Dark_Vertigo
-
Dark_Vertigo
-
Användare
-
-
112 inlägg
Att tre skulle ha någon form av "deal" där de ska få börja sälja n900:or först i sverige tror jag inte en sekund på. Det skulle vara så sjukt att jag skulle rata telefonen direkt. Att iphone fick fösäljnings exklusivitet hos telia ligger ju helt i linje med apple's sätt att kontollera och reglera sina produkter. Skulle det däremot hända n900:an känns det mycket olustigt. N900:an andas ju mer valmöjlighet, då kan ju inte endast en leverantör börja sälja nallen. Tycker det strider mot sin egen orimilighet.
Ska Tre börja sälja N900 öht? Tyckte mig läsandes någonstans att de smått förbjudit all branding av telefonen för att inte hindra en öppen plattform..något sådant, finns nog personer andra än mig som har någon länk att bidra med detta..något som måste svida hos vissa av de operatörer som kluttrar telefonerna med branding, tycker det är märkligt att de som tillämpar detta på de telefoner de säljer att kommer öht ta N900 för försäljning. Men kan ha fel, medvetet undvikit äga sådanan telefoner och jag vet att jag inte är ensam av mig. Och de gånger inte kunnat, hittat andra lösningar för det.
Postad 25 oktober 2009 - 20:39
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tre ska sälja N900
Inte alls alla telefoner dom förstör
Min hade bara en bakgrundsbild..Ingen logga nånstanns..Inga genvägar eller nå som har med Tre att göra
Postad 25 oktober 2009 - 21:30
maccis
-
maccis
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ville bara uppdatera er med en sak jag läste precis: Nokia N900 släpps på utvalda marknader under oktober 2009 och kommer att visas på Nokia World den 2 september. Saxat från Nokia Retail People som dock kräver inlogg. Jag vet dock inte när det är skrivet men jag hoppas fortfarande lite.
Redigerat av maccis, 25 oktober 2009 - 21:40.
Postad 25 oktober 2009 - 21:52
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Frågan är ju om Sverige är en utvald marknad...? Läste någonstans att Tyskland och Italien(!) skulle bli de första att få N900...
Postad 25 oktober 2009 - 21:53
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Ville bara uppdatera er med en sak jag läste precis:
Nokia N900 släpps på utvalda marknader under oktober 2009 och kommer att visas på Nokia World den 2 september.
Saxat från Nokia Retail People som dock kräver inlogg. Jag vet dock inte när det är skrivet men jag hoppas fortfarande lite.
förmodligen före den 2 september...hehe. Tror inte de visst då vad de vet nu. Nokia snackar jag om alltså. Men man. jag har ju tippat de börjar skickas v.45 till sverige.
Postad 25 oktober 2009 - 22:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Lite nytt om batteritid
Nokia N900 looks very promising, I am worried on the battery life in it,
You should not be. I just got my proto back from firmware update and battery life has been improved DRASTICALLY. Started playing with it around 7 pm and kept using it without any breaks (the screen always on, downloading lots of files, browsing the net, installing applications, configuring the device) until right now, i.e. 1:30 am the next day, which gives 6:30 hours, and the battery indicator still shows about 50% of power left. So this probably means about 10-12 hours of ACTIVE USE. I doubt that the iPhone can give you that much, even without multitasking.
my-symbian.com
Postad 25 oktober 2009 - 22:09
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Lite nytt om batteritid
Nokia N900 looks very promising, I am worried on the battery life in it,
You should not be. I just got my proto back from firmware update and battery life has been improved DRASTICALLY. Started playing with it around 7 pm and kept using it without any breaks (the screen always on, downloading lots of files, browsing the net, installing applications, configuring the device) until right now, i.e. 1:30 am the next day, which gives 6:30 hours, and the battery indicator still shows about 50% of power left. So this probably means about 10-12 hours of ACTIVE USE. I doubt that the iPhone can give you that much, even without multitasking.
my-symbian.com
Härlig nyhet.Det låter ju riktigt bra. Men nu måste de ju snart vara klara med "tuning" om det ska bli release i november. Så snart måste vi ju kunna få verkliga värden.
Redigerat av theclone, 25 oktober 2009 - 22:10.
Postad 25 oktober 2009 - 22:44
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Angående operatörsexclusivitet så är det ju inte helt ovanligt att en operatör får börja sälja en telefon ex antal veckor innan någon annan får göra det. Tre tillhör en av de operatörer som ganska ofta brukar förhandla sig till just detta, bland annat HTC Magic om jag inte missminner mig och ett gäng SE lurar. Har för mig att de haft ett ganska nära samarbete med Nokia om deras Comes With Music...
Det är ju inte helt öppna diskussioner som ligger bakom sådant här men om någon operatör fått rätt att sälja innan alla andra kommer de ju inte vara sena att meddela detta så fort det är klart.
Postad 25 oktober 2009 - 22:55
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Hoppas vi får nån info på måndag om när den ska släppas här
Postad 26 oktober 2009 - 00:34
Crockett
-
Crockett
-
Användare
-
-
111 inlägg
En länk som postats nyligen idag på maemotalk. Spola in till ca 8.30 i filmen. http://www.youtube.c...vAuMmBo#t=8m50sHör inte riktigt vilket land det är men tyckte dem nämnde en valuta som är dirham som är en valuta man använder bl.a i Marocko.
Postad 26 oktober 2009 - 08:21
otto zx-7r
-
otto zx-7r
-
Amatör
-
-
96 inlägg
v44.....
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|