Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 February 2011 - 13:42

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Det du ser är precis som det ska vara. Stereoskopiskt betyder tvådelat.
Boxee Box stödjer inte normal 3D som finns på Bluray och kommer aldrig göra det.
Det finns ingen media extender som klarar det i dagsläget.

http://spel.malmer.n...det-med-xboxen/

Hmm, ok, hänger inte riktigt med. Vad ska man med det till? Vad behöver man för ytterligare utrustning för att få 3D från Boxeen?

Postad 04 February 2011 - 13:47

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Hmm, ok, hänger inte riktigt med. Vad ska man med det till? Vad behöver man för ytterligare utrustning för att få 3D från Boxeen?

För att kunna se 3D skall självklart TV vara kompitabel. Min 3D Sony gör om signalen (sida-vid-sida) till 3D. Dock måste jag göra detta manuellt. Samma gäller även för visat kanalen Viasat 3D, TVn slår inte om till 3D per automatik , detta gör den om jag kollar på Real 3D dvs Blu-Ray 3D, förnst då slår tv om automatiskt.

Redigerat av Minglarn, 04 February 2011 - 14:03.

Postad 04 February 2011 - 13:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Det är mjukvara som styr vad det är för HDMI version. Kontakter och kablar har inget versionsnummer. De är samma allihopa. Folk verkar tro att det är kontakter eller kablar som skiljer sig åt. Det är felaktigt. Det är fullt möjligt för alla tillverkare att bara uppgradera sina mjukvara i sina enheter och vips så har alla 1.4 och stöd för 3D. Men det vill de såklart inte för då kan de inte sälja nya prylar :) För att en bildvisare ska kunna visa 3D krävs det såklart lite mer än bara att HDMI interfacet stödjer det.

Redigerat av Unregistereddc471864, 04 February 2011 - 13:53.

Postad 04 February 2011 - 14:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det är mjukvara som styr vad det är för HDMI version. Kontakter och kablar har inget versionsnummer. De är samma allihopa. Folk verkar tro att det är kontakter eller kablar som skiljer sig åt. Det är felaktigt. Det är fullt möjligt för alla tillverkare att bara uppgradera sina mjukvara i sina enheter och vips så har alla 1.4 och stöd för 3D. Men det vill de såklart inte för då kan de inte sälja nya prylar :) För att en bildvisare ska kunna visa 3D krävs det såklart lite mer än bara att HDMI interfacet stödjer det.

Inte mjukvara, det är hårdvara. Dock ett chip i boxen.

Postad 04 February 2011 - 15:17

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Det är mjukvara som styr vad det är för HDMI version. Kontakter och kablar har inget versionsnummer. De är samma allihopa. Folk verkar tro att det är kontakter eller kablar som skiljer sig åt. Det är felaktigt. Det är fullt möjligt för alla tillverkare att bara uppgradera sina mjukvara i sina enheter och vips så har alla 1.4 och stöd för 3D. Men det vill de såklart inte för då kan de inte sälja nya prylar :D För att en bildvisare ska kunna visa 3D krävs det såklart lite mer än bara att HDMI interfacet stödjer det.

Tyvärr är du helt ute och cyklar vad gäller tekniken.
Orkar inte skriva allt igen så länkar till det jag skrivit tidigare här vad gäller kablar.
https://www.minhembi...s...t&p=3143376
Fulla specifikationer finns på hdmi.org om du vill fördjupa dig.
Mig veterligen finns det ingen konsumentapparat som klarar att uppgraderas från 1.3 till 1.4
och nej PS3 har inte 1.4, men är däremot kompatibel med 3Dstöd (dock inte 1080p60 vilket enbart 1.4 klarar)

Postad 04 February 2011 - 15:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Tyvärr är du helt ute och cyklar vad gäller tekniken.
Orkar inte skriva allt igen så länkar till det jag skrivit tidigare här vad gäller kablar.
https://www.minhembi...s...t&p=3143376
Fulla specifikationer finns på hdmi.org om du vill fördjupa dig.
Mig veterligen finns det ingen konsumentapparat som klarar att uppgraderas från 1.3 till 1.4
och nej PS3 har inte 1.4, men är däremot kompatibel med 3Dstöd (dock inte 1080p60 vilket enbart 1.4 klarar)

Har aldrig påstått ps3 kör med 1.4
PS3 kör med 1.3 så ja det är lite "fusk" 3d de kör med
Trevligt att de äntligen plockar bort alla versionsnummer på kablar iaf.

Postad 04 February 2011 - 20:58

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hej Alla,

Nu när jag mixtrat runt en stund i boxen så har jag märkt en sak.

När jag kör i nån 1080p upplösning så blir internet browsern för liten, den fyller kanske 1/3 av skärmen. Om jag har en 720p upplösning så funkar det dock.

Ska det vara så? Eller finns det nån workaround?

/MrStarhouse

Postad 04 February 2011 - 21:36

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Hej Alla,

Nu när jag mixtrat runt en stund i boxen så har jag märkt en sak.

När jag kör i nån 1080p upplösning så blir internet browsern för liten, den fyller kanske 1/3 av skärmen. Om jag har en 720p upplösning så funkar det dock.

Ska det vara så? Eller finns det nån workaround?

/MrStarhouse

Har du gjort en justering av bilden efter bytet till 1080p?
Jag har för mig att det alternativet ligger i samma "meny" några steg under där 1080p resp. 720p sätts.

Postad 04 February 2011 - 22:08

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Har du gjort en justering av bilden efter bytet till 1080p?
Jag har för mig att det alternativet ligger i samma "meny" några steg under där 1080p resp. 720p sätts.

Jodå, bilden är justerad. Allt förutom internet browsern passar perfekt.
Det är bara internet browsern som blir för liten.

/MrStarhouse

Postad 04 February 2011 - 23:28

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Nu har jag skapat konto på Overplay samt ställt in gratis servern för vpn mot USA i min Boxee... MEn när jag startar Vudu så får jag efter en stund upp "failed to fetch" Error when downloading bundle.. VPN:et lirar ju som det ska i Boxeen.. (följt instruktionera på Overplays site) Ska det öppnas upp portar i min router också ? Hur har ni som kör Vudu via Boxeen gjort ?

Postad 04 February 2011 - 23:36

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
En funktion som jag uppskaddate i XBMC back in the day var att man kunde börja titta på en rar:ad, inkomplett film, dvs du laddade t.ex. .rar, r00, r01 osv och kunde börja titta redan när .rar var klar.. detta verkar inte funka i Boxee, är det nått någon hört nått om?

Postad 05 February 2011 - 00:01

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

En funktion som jag uppskaddate i XBMC back in the day var att man kunde börja titta på en rar:ad, inkomplett film, dvs du laddade t.ex. .rar, r00, r01 osv och kunde börja titta redan när .rar var klar.. detta verkar inte funka i Boxee, är det nått någon hört nått om?

Ä på inget sätt säker, men tycker att detta låter lite väl magstrakt. Att xbmc skulle klara av att spela upp en inkomplett rarad film. Alltså, om det nu verkligen funkar, borde inte det bero på hur filmen är ihop rar-ad?

Postad 05 February 2011 - 09:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Då måste du ha laddat ner filmen i rak linje, vilket inte sker över torrent.

Postad 05 February 2011 - 10:16

aanee
  • aanee
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Ingen som fått till streaming av spotify till boxen? Det ska ju kunna gå...

Postad 05 February 2011 - 13:36

HDWC
  • HDWC
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Nu har jag skapat konto på Overplay samt ställt in gratis servern för vpn mot USA i min Boxee... MEn när jag startar Vudu så får jag efter en stund upp "failed to fetch" Error when downloading bundle.. VPN:et lirar ju som det ska i Boxeen.. (följt instruktionera på Overplays site) Ska det öppnas upp portar i min router också ? Hur har ni som kör Vudu via Boxeen gjort ?

Gratiskontona är begränsade både till antal servrar och till hastighet. Troligtvis räcker inte hastigheten via gratisvarianten till för att strömma HD material.

Overplay.net skriver:

This is our free VPN server plan. At the moment, this consists of a single VPN server positioned in the United States. The server has a much lower bandwidth allowance than our other services but is ideal for testing out our technology.

Postad 05 February 2011 - 15:18

nazurro
  • nazurro
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag har fått det att fungera, men det spelas inte upp helt perfekt, något är inte helt 100 så det går bort för mig.

Postad 05 February 2011 - 16:16

Bernst-Gunnar
  • Bernst-Gunnar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag skrev till Spotify och frågade om när en app kan tänkas dyka upp och detta är svaret:

"Hi!

We strive to cater to our users and function on all possible platforms. However, I'm afraid I cannot say if or when Spotify will be out for Boxee. Please check our blog for future Spotify updates and features at:

http://www.spotify.com/blog/

Best,
Felix
--
Spotify support team"

Detta tolkar jag som att det ligger väldigt långt ner på listan. Om fler uppmärksammar dom om detta kanske dom prioriterar om!
Annars kanske det finns någon med kunskap som kan lösa detta på ett bra smidigt och enkelt sätt.
Kanske Voddler med när man ändå är på G.

//B-G

Redigerat av Bernst-Gunnar, 05 February 2011 - 16:16.

Postad 05 February 2011 - 17:43

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Ä på inget sätt säker, men tycker att detta låter lite väl magstrakt. Att xbmc skulle klara av att spela upp en inkomplett rarad film. Alltså, om det nu verkligen funkar, borde inte det bero på hur filmen är ihop rar-ad?

Då måste du ha laddat ner filmen i rak linje, vilket inte sker över torrent.

Det gick utmärkt i XBMC och är inget magiskt direkt, du kan göra liknande genom att ladda ner säg 5 första RARarna i en film, packa upp o klicka i keep broken files eller nå sånt.. då kommer bl.a. VLC kunna spela det som finns. Det som kan ske är att man inte kan spola i filmen.. men det var en skön film för om det då tog säg 30 min att ladda ner en film kunde man börja kolla efter 5 min och sen hann nerladdningen klar innan uppspelningen "kom ifatt".
Möjligtvis fungerar detta bara om man har packningsmetod som "none" alltså att de bara lagras, men detta är ändå standard på nerladdat material.

Och mycket riktigt gäller det att man laddar ner i en viss ordning, och det är ganska lätt fixat i torrent genom att t.ex. sätta de 5 första filerna som prioritet "hög" (uTorrent fungerar det i iallafall), så länge det finns gott om seeders så funkar det utmärkt. Dessutom finns det ju faktiskt andra sätt än torrent att ladda filer...

Men men, ingen som hört om detta till Boxee?

Postad 05 February 2011 - 23:09

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Det gick utmärkt i XBMC och är inget magiskt direkt, du kan göra liknande genom att ladda ner säg 5 första RARarna i en film, packa upp o klicka i keep broken files eller nå sånt.. då kommer bl.a. VLC kunna spela det som finns. Det som kan ske är att man inte kan spola i filmen.. men det var en skön film för om det då tog säg 30 min att ladda ner en film kunde man börja kolla efter 5 min och sen hann nerladdningen klar innan uppspelningen "kom ifatt".
Möjligtvis fungerar detta bara om man har packningsmetod som "none" alltså att de bara lagras, men detta är ändå standard på nerladdat material.

Och mycket riktigt gäller det att man laddar ner i en viss ordning, och det är ganska lätt fixat i torrent genom att t.ex. sätta de 5 första filerna som prioritet "hög" (uTorrent fungerar det i iallafall), så länge det finns gott om seeders så funkar det utmärkt. Dessutom finns det ju faktiskt andra sätt än torrent att ladda filer...

Men men, ingen som hört om detta till Boxee?

Alltså, det är inte så att jag inte gillar framsteg och fler funktioner, men helt allvarligt - du verkar ha alldeles för bråttom i ditt liv rent generellt. Kan du verkligen inte bara vänta x minuter på att filmen är klar? Finns det inget annat du kan göra "så länge"? Det där är en feature som visserligen kan vara kul att ha, men som borde ligga längst ner på prioriteringslistan hos utvecklarna av mjukvaran. ;)

Är det inte dags att göra den här tråden officiell, by the way?

Postad 05 February 2011 - 23:19

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Alltså, det är inte så att jag inte gillar framsteg och fler funktioner, men helt allvarligt - du verkar ha alldeles för bråttom i ditt liv rent generellt. Kan du verkligen inte bara vänta x minuter på att filmen är klar? Finns det inget annat du kan göra "så länge"? Det där är en feature som visserligen kan vara kul att ha, men som borde ligga längst ner på prioriteringslistan hos utvecklarna av mjukvaran. ;)

Är det inte dags att göra den här tråden officiell, by the way?

+1

största prioriteringen borde va spotify, riktigt grymt om en app kom snart=)

Postad 06 February 2011 - 07:38

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Hur är det med inställningar på denna?

Med datorn kan jag ju ändra inställningar och skala upp hur jag vill ha bilden när jag kör projektorn

Postad 06 February 2011 - 08:09

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Någon som har problem med att boxeen inte sänder ut någon bild via HDMI?
Ser den grå D-Link/boxee logon, sen blir de svart.
Har testat följande.

Sony KDL-46NX700
2 olika HDMI kablar, en som jag vet fungerar smärtfritt (körs med PS3 normalt) och testat alla 4 olika HDMI ingångar.
Fungerar inte.

LG Modell äldre - dock full HD.
Samma HDMI kablar, och testat de två HDMI ingångar som TVn har.

Har även testat att koppla boxeen via reciever med HDMI. fungerar inte de heller.

Har testat hålla inne ON knappen så att boxee loggan blinkar rött tre gånger och grönt en gång - se på f-n - bilden kom. Såg en film, och nu på morgonen när jag skulle starta den var de samma visa igen.

Någon som har liknande problem samt en lösning mottages gärna, annars lämnas den tillbaka imorgon.

Postad 06 February 2011 - 08:19

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Tjaba, har själv en Sony HX900 som fungerar hur bra som helst.

Efter att du har återställt boxeen har du då pillat på inställningarna? För att det verkar som om HDMI inställningarna inte lirar med TV:ns. Prova att byta HDMI port...

Själv kör jag med 1080p 24Hz på min just nu...

Postad 06 February 2011 - 09:35

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Tjaba, har själv en Sony HX900 som fungerar hur bra som helst.

Efter att du har återställt boxeen har du då pillat på inställningarna? För att det verkar som om HDMI inställningarna inte lirar med TV:ns. Prova att byta HDMI port...

Själv kör jag med 1080p 24Hz på min just nu...

Inställningar i boxeen har jag pillat med ja.
Men vad menar du med inställningar på TVn?
Det finns inga inställningar och jag får samma resultat på alla fyra HDMI portar när jag testar.
Jag vet att portarna fungerar på tvn eftersom jag testat min digitalbox och PS3 i dessa.

Blir väl till att kontakta D-Link :-/

Postad 06 February 2011 - 11:29

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Beror på HDMI handshake problem.
Testa senaste betan
http://forums.boxee....ead.php?t=28127

Och kontakta inte D-Link, de kan inget om operativsystemet.

Postad 06 February 2011 - 12:04

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Beror på HDMI handshake problem.
Testa senaste betan
http://forums.boxee....ead.php?t=28127

Och kontakta inte D-Link, de kan inget om operativsystemet.

har kollat lite i den tråden och de verkar som problemet består iform av en annan Black Screen Of Death ;-) denna gång med gröna/svarta/vita streck över hela skärmen vid uppstart.
Suck...

Postad 06 February 2011 - 14:59

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag antar att det är fler än jag som har Audio drop outs på DTS-HD.

Nu har jag gjort lite efterforskningar. Det är inte på alla filmer det inträffar. Kan det vara så att det endast är filmer med hög bit-rate det inträffar ? På SALT har jag drops , men Night at the museum 2 funkar det klockrent genom hela filmen.

Kanske det är så att boxen inte klarar av för hög bit-rate ?

Har någon annan nån info i detta ämnet ?

Postad 06 February 2011 - 15:22

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0
Jag tänkte bara meddela att jag tittade på en film från Headweb via Boxee:n igår.
Man kan ju inte logga in via appen längre, men jag körde allt via browsern och det fungerade kalas. I börjas så ses ett varningsmeddelande att den fungerar bäst med någon av de vanligaste browserna och att man kan behöva stänga ner någon process om man upplever det som segt...men det tuffade på som vanligt.

Kalas tycker jag som får en gratiskod i månaden som prenumerant till tidiningen M3 :unsure:.

Postad 06 February 2011 - 16:32

aanee
  • aanee
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Nu har jag fått till streaming av Spotify till boxen med hjälp av guiden i denna tråd, det funkade när jag nedgraderade till en äldre version av Flash. Däremot hackar musiken till och från så det är inte riktigt 100% än.

Nu funderar jag på hur man får till streaming av Sopcast via en dator i nätverket. Att starta Sopcast på datorn och sedan skriva in "http://127.0.0.1:8903.tv/asf" i BB Browsern fungerar inte för mig.

Any ideas?

Redigerat av aanee, 06 February 2011 - 16:34.

Postad 06 February 2011 - 18:08

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Boxee Box testad på Nordichardware:

http://www.nordichar...tstart=#content

Postad 06 February 2011 - 19:08

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Kanske det är så att boxen inte klarar av för hög bit-rate ?

Svar nej. Det är helt random och beror på buffer underrun. De jobbar på det...

Postad 06 February 2011 - 20:06

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Tjena... en stilla undran...

Vad gör ni med filer som inte kan identifieras? Jag har typ 199st oidentifierade filer som är tagna med egen videokamera. Jag skulle vilja sätta titel och ha en bild på dessa... Hur gör man det? Någon som vet?

Postad 06 February 2011 - 21:24

canonjon
  • canonjon
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej

Jag är en ny ägare av Boxee Box och jag ville bara dela med mig av mitt bekymmer som är halvvägs löst, i fall någon annan har ett likadant bekymmer.

Jag har Com hem:s Netgear CG3100 som modem/router, Excito B3 som server och det är här alla mina filmer finns och så är det boxee box. B3 är kopplad till CG3100 via en nätverkskabel och Boxee är kopplad till CG3100 via en nätverkskabel. Boxee hittar mina filmer på B3 via SMB protokollet, Boxee kan även identifiera 90 % av mina filmer och jag kan komma ut på internet med Boxee.

MEN jag kan inte se en hel film, det blir stop i filmen och Movies menu kommer upp. Detta händer varje gång efter 10 - 20 minuter. Jag har testat flera olika filmer och jag har även testat version 1.0.3.17127 and RC 1.0.4.17248 men det var ingen skillnad. Jag har även testat det öppna SMB kontot och det lösenords stängda SMB kontot på B3 men det var ingen skillnad.

MEN så idag testade jag att nå filmerna på B3 via UPNP och Boxee kan se filmerna men den kan inte identifiera dem. Jag kan fortfarande komma ut på internet via Boxee. Nu kommer det som är BRA jag har för första gången sett en hel film utan avbrott på Boxee :unsure:

Postad 06 February 2011 - 22:04

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Hej

Jag är en ny ägare av Boxee Box och jag ville bara dela med mig av mitt bekymmer som är halvvägs löst, i fall någon annan har ett likadant bekymmer.

Jag har Com hem:s Netgear CG3100 som modem/router, Excito B3 som server och det är här alla mina filmer finns och så är det boxee box. B3 är kopplad till CG3100 via en nätverkskabel och Boxee är kopplad till CG3100 via en nätverkskabel. Boxee hittar mina filmer på B3 via SMB protokollet, Boxee kan även identifiera 90 % av mina filmer och jag kan komma ut på internet med Boxee.

MEN jag kan inte se en hel film, det blir stop i filmen och Movies menu kommer upp. Detta händer varje gång efter 10 - 20 minuter. Jag har testat flera olika filmer och jag har även testat version 1.0.3.17127 and RC 1.0.4.17248 men det var ingen skillnad. Jag har även testat det öppna SMB kontot och det lösenords stängda SMB kontot på B3 men det var ingen skillnad.

MEN så idag testade jag att nå filmerna på B3 via UPNP och Boxee kan se filmerna men den kan inte identifiera dem. Jag kan fortfarande komma ut på internet via Boxee. Nu kommer det som är BRA jag har för första gången sett en hel film utan avbrott på Boxee :unsure:

Tycker det låter som någon bisarr inställning i b3 servern. Att den går ner i sleepmode eller så.

Postad 07 February 2011 - 07:58

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Tjena... en stilla undran...

Vad gör ni med filer som inte kan identifieras? Jag har typ 199st oidentifierade filer som är tagna med egen videokamera. Jag skulle vilja sätta titel och ha en bild på dessa... Hur gör man det? Någon som vet?

Här är den i dagsläget största nackdelen med Boxee Box. Det går helt enkelt inte, en förhoppning verkar dock som att det i SP5 ska komma fullt stöd för NFO-filer. Men fram tills dess så får du finna dig vid att bläddra via "Files" för att se på dem.

Postad 07 February 2011 - 08:59

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Här är den i dagsläget största nackdelen med Boxee Box. Det går helt enkelt inte, en förhoppning verkar dock som att det i SP5 ska komma fullt stöd för NFO-filer. Men fram tills dess så får du finna dig vid att bläddra via "Files" för att se på dem.

Hum ser det... Jaja, man får väll snällt vänta på att det skall implementeras i nya FW.

Postad 07 February 2011 - 09:35

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Nu har jag bytt in min gamla boxee mot en helt ny (inplastad).
Någon som är sugen på att köpa? Skicka iväg ett pm isf.

Postad 07 February 2011 - 11:34

odditee
  • odditee
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en Logitech harmony one, är det någon som fått det att fungera med boxen och en Logitech-fjärr? Har läst lite på Boxees forum men får ingen klarhet i om det verkligen fungerar att få fullt stöd med hjälp av en IR-dongle, någon som vet och kan förklara hur man gör i sådana fall?

Postad 07 February 2011 - 11:36

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Boxeen fjärr går inte på IR bandet som Logitechs harmoni gör utan på RF bandet. Således kommer det inte att fungera.

Postad 07 February 2011 - 11:51

odditee
  • odditee
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Boxeen fjärr går inte på IR bandet som Logitechs harmoni gör utan på RF bandet. Således kommer det inte att fungera.

Sorry, det var det jag menade, om det går att köpa till en RF-dongle och få det att fungera. Jag läste att man ska kunna lösa det på något sätt men förstod inte riktigt hur, som sagt, om någon vet lösningen (eller om det rakt av inte alls går) så får man gärna berätta mer.

Edit: Här pratar dem om en IR-dongle: http://forums.boxee....hp/t-21836.html Jag blir förvirrad :D

Redigerat av odditee, 07 February 2011 - 11:56.

Postad 07 February 2011 - 11:57

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Sorry, det var det jag menade, om det går att köpa till en RF-dongle och få det att fungera. Jag läste att man ska kunna lösa det på något sätt men förstod inte riktigt hur, som sagt, om någon vet lösningen (eller om det rakt av inte alls går) så får man gärna berätta mer.

Jag tror inte det går i dagsläget... möjligt att det kommer gå efter att Iomegaboxeen släppts och man uppdaterar LIRC på mjukvaran
http://www.avsforum....d.php?t=1290828

Postad 07 February 2011 - 12:12

jokkey
  • jokkey
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
har sen tidigare en popcorn 1a gen som inte kan avkoda dts utan måste göra om varje fil på datorn från dts till stereo... kommer jag ha samma problem med boxee box eller klarar den mkv med dts? som ni förstår har jag ingen hemmabio som kan avkoda... hoppas jag gjort mig förstod

Postad 07 February 2011 - 14:37

odditee
  • odditee
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Jag tror inte det går i dagsläget... möjligt att det kommer gå efter att Iomegaboxeen släppts och man uppdaterar LIRC på mjukvaran
http://www.avsforum....d.php?t=1290828

Tack för svaret och länken! Får bli en Harmony one ändå, priset hade gått ner såg jag.

Postad 07 February 2011 - 14:45

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

har sen tidigare en popcorn 1a gen som inte kan avkoda dts utan måste göra om varje fil på datorn från dts till stereo... kommer jag ha samma problem med boxee box eller klarar den mkv med dts? som ni förstår har jag ingen hemmabio som kan avkoda... hoppas jag gjort mig förstod

Funkar fint.

Postad 07 February 2011 - 14:57

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Då verkar det inte vara hårdvarurelaterat. Har du någon info om när det kan tänkas vara löst ?

Svar nej. Det är helt random och beror på buffer underrun. De jobbar på det...

Postad 07 February 2011 - 20:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Då verkar det inte vara hårdvarurelaterat. Har du någon info om när det kan tänkas vara löst ?

Klockan 5 imorrn.
nej, förhoppningsvis snart men tror ingen kommer våga svara exakt när. =)
På två månader har man ändå fått ner det från frekvent till enstaka så inom den tidsramen kanske.

Postad 08 February 2011 - 12:07

JoOs12
  • JoOs12
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tack
Nu kommer jag åt disken med gammel datorn som har xp, men inte med en som har v7 där ser jag bara en mapp
som jag inte kan öppna.
måste va någon inställning där eller?

1.Är det någon som vet vilka inställningar man måste ha i Windows 7 för att komma
åt hårddisken som är kopplad till boxee’n just nu så ser jag bara disken som en mapp,
men jag kan inte öppna den

2. Jag har kollat på en del hockey på csport via wedläsaren det funkar hyfsat,
det går genom flash .använder man flash på PC så kan man ju höger klicka på
bilden och ställa upp en ”regel” för det ska lagga mindre .. Kan man göra något liknande på
boxee boxen ?

Postad 08 February 2011 - 12:24

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Tack
Nu kommer jag åt disken med gammel datorn som har xp, men inte med en som har v7 där ser jag bara en mapp
som jag inte kan öppna.

Hur gör man? Jag har aktiverat Windows Media Exchange eller vad det heter i Boxee man jag kan inte hitta den på min dator.

Postad 08 February 2011 - 21:02

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Dan C har slutat på Boxee nu. Vilka konsekvenser detta får utvecklingen är kanske lite för tidigt att utsäga...
Eli tar över hans tickets på jira

Postad 09 February 2011 - 15:32

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jag blir inte klok på Boxee Box och 3D-läget, antagligen för att jag kan för lite om formatet osv.
Min projektor som är 3d-ready kan inte ta signalen rakt av från Boxee box och visa den, jag får en tvådelad bild.

Kommer Optomas kommande grunka 3D-XL fixa biffen och omvandla 3D-signalen till rätt typ av signal?

Har en Benq w600+ projje.

Redigerat av Raskus, 09 February 2011 - 15:35.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.