Postad 22 January 2012 - 18:11
Kika på "Forks over Knives". Grymt intressant.
http://www.youtube.c...h?v=o3Z3swvXmEc
Redigerat av Unregistered9282241e, 22 January 2012 - 18:15.
Postad 22 January 2012 - 18:17
Postad 22 January 2012 - 18:38
Om 100.000 år kanske den är det, men inte ännu.
Postad 22 January 2012 - 18:43
Postad 22 January 2012 - 20:12
Äsch lägg av va. Alla större bodybuilders trycker steorider, det är inte fysiskt möjligt att komma bli så stor annars, inte ens med gener i världsklass.
Som Roddy går det bra att se ut utan olagligheter.
Att steroider är vanligt inom elitidrott förnekar jag ej, men folk tror att effekten är mycket större än den är.
Finns många tarmar på gymet som har "Kurat" utan större resultat.
Att man är tvungen att träna hårt, äta bra och sova på nätterna har gått dom förbi, dom trodde att lite piller och lite bänkpress skulle ge 30 kg muskler på 6 månader.
Postad 22 January 2012 - 20:47
Återigen, det är omöjligt att få typ2-diabetes när man äter en kost som är low-fat. Jag skulle fått diabetes för länge sedan isåfall ;-)
Nej, det stämmer inte. Att du klarat dig betyder ingen i sammanhanget.
Postad 22 January 2012 - 22:49
Precis. Anekdotisk bevisföring är helt värdelös.Nej, det stämmer inte. Att du klarat dig betyder ingen i sammanhanget.
Angående cancer nu och för länge sedan: det påverkar nog en del att vi blir så oerhört mycket äldre idag, tror jag. Nog måste risken för att vi ska hinna få cancer öka markant, enbart av den orsaken att vi idag blir ca 80 år jämfört med hur gamla folk blev i snitt på den tiden (någon nämnde 500-600 år sedan, hur gamla blev människor i snitt då? 45?).
Postad 22 January 2012 - 22:50
Att jag klarar mig? Vad hände med alla idrottare och de som lever en aktiv livsstil. Dessa äter en del kolhydrater.
Postad 22 January 2012 - 23:49
Alla rökare får inte lungcancer. Om en rökare som är 75 år och rökt hela livet inte fått cancer, innebär det då att det inte finns någon ökad risk för lungcancer? Nej, det gör det ju givetvis inte.
Postad 23 January 2012 - 00:55
Har kört LCHF i någon månad nu blandat med hård träning på gym och motionsträning ute i skogen de gångerna vädret tillåtit och jag har ännu inte märkt av någon presationsförsämring av mitt minskade kolhydratsintag.
Vad jag däremot märkt av är vilket hemskt sockersug man har i kroppen ibland på Fredag när man hållt sig borta från läsk och socker och annat bös (Lördagar är lite gottedagar).
Så för mig har LCHF funkat finfint, än så länge!
Postad 23 January 2012 - 08:35
Bara så du är medveten.
Postad 23 January 2012 - 09:11
Som Roddy går det bra att se ut utan olagligheter.
Att steroider är vanligt inom elitidrott förnekar jag ej, men folk tror att effekten är mycket större än den är.
Finns många tarmar på gymet som har "Kurat" utan större resultat.
Att man är tvungen att träna hårt, äta bra och sova på nätterna har gått dom förbi, dom trodde att lite piller och lite bänkpress skulle ge 30 kg muskler på 6 månader.
Visst kan du bli stor men i dagsläget så trycker nästa alla. De behöver inte göra det fortfarande utan kan ha gjort under en tid.
Under åren är det flera Gladiatorer som tryckt Plexus och Zeke.
Sedan var det jue en razzia för några år sedan där bland annat:
M. Öjergren
K. Öberg Boström
S. Bouhlal
R. Elgblad
M. Kjellström
D. Nauomovski
M. Olsson
J. Persson Salas
A. Terzis
Åkte dit. Många fler inom sporten knaprar så de borde införa 1mån obestämda kontroller på gymmen.
Postad 23 January 2012 - 10:31
Visst kan du bli stor men i dagsläget så trycker nästa alla. De behöver inte göra det fortfarande utan kan ha gjort under en tid.
Under åren är det flera Gladiatorer som tryckt Plexus och Zeke.
Sedan var det jue en razzia för några år sedan där bland annat:
M. Öjergren
K. Öberg Boström
S. Bouhlal
R. Elgblad
M. Kjellström
D. Nauomovski
M. Olsson
J. Persson Salas
A. Terzis
Åkte dit. Många fler inom sporten knaprar så de borde införa 1mån obestämda kontroller på gymmen.
Jo, absolut. Det säger jag inget om, men att man inte kan bli lika stor som Roddy utan prep stämmer inte.
Med rätt anlag kommer man långt.
Jag som står med båda fötterna i den verkliga världen inser även hur stort doping är inom all idrott.
Är Peter Forsberg ren? Carolina Kluft? Gunde Svan?
Sen har vi ju det stora antalet brukare, dvs dom som inte tävlar.
Kontroller på gymen blir svårt om inte staten bekostar det, och vad leder det till?
Mest slöseri med pengar enligt mig.
Postad 23 January 2012 - 17:51
Medveten om detta, men äter mest LCHF för att få ordning på mina matvanor och sockervanor, inte för diabetes eller andra symptom.Det du måste vara medveten är att om du har gottedagar där du äter socker/kolhydrater så tappar du effekten av LCHF och måste äta strikt LCHF under en tid igen för att komma upp på den nivå du varit.
Bara så du är medveten.
Postad 24 January 2012 - 16:01
Postad 24 January 2012 - 20:05
Nej, man kan inte bli stor som roddy utan prep. han väger runt 100 i tävlingsform och är inte direkt 190 lång
Jodå, det går absolut.
Han är 184 cm lång.
Men alla kan inte göra det och jag säger inte att Roddy gjort det.
Men tar man killar som Ronnie Coleman, Jay Cutler, Dorian Yates så lovar jag att dom lätt kommit dit helt utan prep.
Postad 25 January 2012 - 16:51
Med tanke på att hon dietist och har så dålig koll på näringslära och att hon även bloggar med sin inkompetens är ju ganska pinsamt.
http://stinaslillagrona.blogspot.com/
Postad 25 January 2012 - 20:59
Postad 25 January 2012 - 21:09
Här har vi ytterligare en LCHF-skeptiker och som vanligt är det okunskapen som sätter gränsen.
Med tanke på att hon dietist och har så dålig koll på näringslära och att hon även bloggar med sin inkompetens är ju ganska pinsamt.
http://stinaslillagrona.blogspot.com/
Du har säkert rätt då jag inte orkar läsa hennes blogg, men jag vet en annan *host* AD som också bloggar med sin inkompetens (hon ska tom föreställa läkare).
Postad 25 January 2012 - 21:32
Jag är lite imponerad över att så många by default anser att man inte får i sig vitaminer och mineraler med LCHF.... Visst, C-vitamin saknas i kött, men det är ju oerhört lätt att få i sig ändå.
C-vitamin finns i kött men väldigt lite fast tillräckligt för att man inte ska drabbas av skörbjugg.
Du har säkert rätt då jag inte orkar läsa hennes blogg, men jag vet en annan *host* AD som också bloggar med sin inkompetens (hon ska tom föreställa läkare).
Ja och hon blev ju av med sin licens fast nu har ju hon fått tillbaka den så hon kanske inte hade så fel iaf.
Sen ska man sätta betydligt högre krav på en dietist än på en läkare för dom läser betydligt mer nutrition än vad läkare gör.
Postad 26 January 2012 - 08:21
Så tycker det är långt mer allvarligare att en läkare sprider felaktigheter än en nutrionist iaf n'är det handlar om såpass allvarliga saker.
Postad 26 January 2012 - 09:31
Visst med sprida felaktigheter om vad en diet kan och inte kan bota är direkt livsfarligt och definitivt inte ngt en läkare ska yttra sig om utan vetenskapliga bevis (vilka alltså inte finns).
Så tycker det är långt mer allvarligare att en läkare sprider felaktigheter än en nutrionist iaf n'är det handlar om såpass allvarliga saker.
Jag håller inte med. Läkare har en väldigt dålig kostutbildning och vad dom säger om kost väger väldigt lätt om dom inte pluggat extra på den biten.
En Nutrionist är en expert på kostbiten, en dietist har en tunnare utbildning inom ett trängre spann men fortfarande sjukt mycket mer än en Läkare.
Postad 26 January 2012 - 09:40
Postad 26 January 2012 - 13:35
Postad 26 January 2012 - 15:27
Skulle tro att de flesta lägger större vikt vid vad en läkare säger än en dietist.
Det stämmer nog, tyvärr.
Handlar det om kost är det som att fråga bilhandlaren iställer för bilmekanikern vid fel på bilen.
Postad 26 January 2012 - 18:48
Haha, en del borde ha alkolås på sitt tangentbord, för inte kan hon väl varit nykter?Läs här:
http://stinaslillagr...oteinchock.html
http://stinaslillagr...del-2-fett.html
Postad 26 January 2012 - 20:28
Postad 27 January 2012 - 09:39
Så länge man inte lider av nån speciell sjukdom fungerar man med LCHF annars har nåt konstigt hänt och bör kollas upp.
Men det är som du säger, förkasta det innan man provat är ju korkat, som att säga att "styrketräning funkar inte på mig" och så har man aldrig varit på ett gym.
menade inte fungerar i den meningen, utan att det helt enkelt inte passar alla.
Ungefär som styrketräning med fria vikter inte passar alla utan då kör man gruppass med bodypump eller något (:
Postad 28 January 2012 - 10:00
menade inte fungerar i den meningen, utan att det helt enkelt inte passar alla.
Ungefär som styrketräning med fria vikter inte passar alla utan då kör man gruppass med bodypump eller något (:
Jag anser att alla kan hoppa över potatisen på tallriken, alla kan strunta i pastan, alla kan välja grönsaker istället för pommesen när man äter på restaurang, så svårt är det inte.
Alla tycker det är jobbigt och gå in i friavikt-rummet på gym första gången, sepciellt om det är folk där som är duktigare/större/högljudda etc men annars kan alla hålla i en hantel och göra repetitioner.
Jag anser inte att det är dieten som är problemet utan personens egna tankar som är problemet och har man problem med det så funkar nog inget diet överhuvudtaget.
Om det passar är en sak, det handlar om hur det smakar.
Klassisk spagetti med köttfärssås, persilja,parmesanost, mums.
Bara pasta... urk
Bara köttfärssås... urk
Smaken är det viktigaste, ändrar aldrig kosten på bekostnad av någon dietfundamentalism
Allt handlar om det totala intaget per dagsbehov, dvs karaktär, hur svårt kan det va?
Pasta med ketchup slinker ner lätt eller pasta med smör, köttfärs kan jag äta utan problem utan nått annat, gör det flera gånger i veckan fast min köttfärssås innehåller mycket mer saker än vanlig traditionell tex fetaost, mascarpone, bacon, rökt korv etc.
Postad 01 February 2012 - 17:23
"– När dieterna övergår till att bli mat som man ska äta resten av livet blir vi oroliga, säger Anette Jansson, enhetschef på Livsmedelsverket."
Men deras diet ska man äta hela livet fast det inte finns några långsiktiga studier på det.
Postad 01 February 2012 - 18:31
Postad 02 February 2012 - 07:41
Som hon på livsmedelsverket säger så går det leva sunt på deras kostråd MEN hur enkelt är det att följa deras råd, smaklöst och dåligt mättande föda går inte att leva på, vi äter det som är gott och tills det tar stopp, att sluta äta för att man vet att kalorimängden nåt sin gräns är inte lätt om man inte blivit mätt.
Att dom fortfarande tjafsar om det fleromättade fettet fattar inte jag, synd att Andreas Eenfelt inte tog med några studier om det.
Postad 02 February 2012 - 11:28
Om det passar är en sak, det handlar om hur det smakar.
Klassisk spagetti med köttfärssås, persilja,parmesanost, mums.
Bara pasta... urk
Bara köttfärssås... urk
Smaken är det viktigaste, ändrar aldrig kosten på bekostnad av någon dietfundamentalism
Allt handlar om det totala intaget per dagsbehov, dvs karaktär, hur svårt kan det va?
Håller med jag njuter hellre och äter god mat än lever efter en diet där jag måste kompromissa och äta saker som inte ger mig denna njutning. Det är också livskvalite i min mening.
Så om vi ponerar att LCHF är guld och gröna skogar (det är det inte men vi låtsas) så skulle jag aldrig kunna förmå mig att kunna äta efter den dieten kontra tex tallriksmodellen eller medelhavsdieten (dvs mer el mindre vanlig mat) då jag tycker nackdelarna är större än fördelarna.
Jag måste ha ngt till köttet, färsen etc jag vill kunna käka godis, bakelser eller vad det nu kan vara då och då, jag vill kunna äta frukt och alla grönsaker som jag har lust med (listan kan göras lång).
Komplettera denna "diet" med daglig motion så är du "home free".
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 02 February 2012 - 11:28.
Postad 02 February 2012 - 12:00
Därför är det endast 10% av befolkningen som följer deras kostråd enligt deras egna undersökning.
Generellt äter "svensson" mindre KH och mer fett än deras rekomendationer.
Den senaste tiden har fettintaget ökat men innan så försökte dom flesta hålla fettintaget lågt och KH-intaget har alltid varit högt pga att det är billigt, enkelt, "nyttigt" att äta. "Kroppen måste ju ha kolhydrater så varför inte äta mycket av det den behöver, fettet gör oss bara feta", sen börjar det komma nya råd om att det ska vara fullkorn etc men det konstiga är den att kolhydraterna är ju detsamma oavsett om det kommer från fullkorn eller icke fullkorn. Sen kom nästa problem, vad är fullkorn, hur väljer man ut vad som är bra eller dåligt, räcker det med att välja produkter med innehåll av fullkorn eller ska det alltid vara 100% fullkorn. Detta skapar problematik för vanligt folk som inte veta vad dom ska äta inte.
SLV kanske tycker att deras kostråd är enkla att följa och man blir nöjd med den maten som rekommenderas men jag är helt övertygad om att ingen är särskilt nöjd med den kosten, därför ofta bullar, godis och fetare mat som pizza och hamburgare är så populärt och anses som väldigt gott. Sen jag börja med LCHF är inte pizza så jäkla gott längre som man tyckte förr, den feta smaken överraskar inte längre som den gjorde när man åt fettsnålt.
Jag måste ha ngt till köttet, färsen etc jag vill kunna käka godis, bakelser eller vad det nu kan vara då och då, jag vill kunna äta frukt och alla grönsaker som jag har lust med (listan kan göras lång).
Komplettera denna "diet" med daglig motion så är du "home free".
Ja den listan är lång för alla men det är inte hållbart i längden äta efter din lista, det är därför vi har övervikt. Sen det här med "jag måste", vad händer om du inte?
Sen ska man kunna leva utan att motionera.
Postad 02 February 2012 - 13:56
Den senaste tiden har fettintaget ökat men innan så försökte dom flesta hålla fettintaget lågt och KH-intaget har alltid varit högt pga att det är billigt, enkelt, "nyttigt" att äta. "Kroppen måste ju ha kolhydrater så varför inte äta mycket av det den behöver, fettet gör oss bara feta", sen börjar det komma nya råd om att det ska vara fullkorn etc men det konstiga är den att kolhydraterna är ju detsamma oavsett om det kommer från fullkorn eller icke fullkorn. Sen kom nästa problem, vad är fullkorn, hur väljer man ut vad som är bra eller dåligt, räcker det med att välja produkter med innehåll av fullkorn eller ska det alltid vara 100% fullkorn. Detta skapar problematik för vanligt folk som inte veta vad dom ska äta inte.
SLV kanske tycker att deras kostråd är enkla att följa och man blir nöjd med den maten som rekommenderas men jag är helt övertygad om att ingen är särskilt nöjd med den kosten, därför ofta bullar, godis och fetare mat som pizza och hamburgare är så populärt och anses som väldigt gott. Sen jag börja med LCHF är inte pizza så jäkla gott längre som man tyckte förr, den feta smaken överraskar inte längre som den gjorde när man åt fettsnålt.
Ja den listan är lång för alla men det är inte hållbart i längden äta efter din lista, det är därför vi har övervikt. Sen det här med "jag måste", vad händer om du inte?
Sen ska man kunna leva utan att motionera.
Absolut men om valet står mellan att äta gott och det jag vill samt röra på mig 30minuter om dagen kontra att äta LCHF och endast ligga i soffan så är mitt val ang livsnjutning ganska enkelt iaf.
Motionera regelbundet tror jag förövrigt har en betydligt större inverkan på hälsan än både LCHF, tallriksmodellen eller övriga dieter.
Postad 02 February 2012 - 18:41
Det som är så skönt/trevligt att röra på sig.
Postad 03 February 2012 - 07:15
Ja, man ska kunna leva utan att "motionera" men hur bra är det? :-)
Det som är så skönt/trevligt att röra på sig.
Absolut men om valet står mellan att äta gott och det jag vill samt röra på mig 30minuter om dagen kontra att äta LCHF och endast ligga i soffan så är mitt val ang livsnjutning ganska enkelt iaf.
Motionera regelbundet tror jag förövrigt har en betydligt större inverkan på hälsan än både LCHF, tallriksmodellen eller övriga dieter.
Att öka sin förbrukning för att kunna äta sig mätt är ju ganska långsökt samt att mer förbrukning ökar aptiten. Tränar man ska det vara av andra orsaker än att höja sin energiförbrukning för träning förbrukar inte särskilt mycket energi.
”LCHF den farligaste modedieten vi haft”
http://www.dn.se/nyh...edieten-vi-haft
Postad 03 February 2012 - 17:36
Jag måste ha ngt till köttet, färsen etc
Du svara aldrig på min fråga, vad som händer om du inte...
Postad 03 February 2012 - 23:36
Det beror väl på hur mycket man tränar?
Postad 04 February 2012 - 07:48
"För träning förbrukar inte särskilt mycket energi."
Det beror väl på hur mycket man tränar?
Ja tränar du en hel dag så är det klart att den träningen har förbrukat mycket men oftast tränar man c:a 1h och det brukar bli på sin höjd 500kcal.
Ju mer du tränar desto mer ökar du din hunger oxå och träna mer för att kunna äta mer är oftast dumt, träningen ska ske pga andra orsaker. (med undantag vid deff)
Att man måste träna för att kunna äta är nåt som livsmedelsverket hittat på, människan måste vara det enda djuret som har behov av det.
Din aptit ska följa ditt behov av energi, använder du lite energi ska du bli mätt när du uppnått energinivån, detta sker inte när man äter KH eftersom det inte mättar utan tvärt om ökar aptiten.
Postad 04 February 2012 - 08:43
Hehe... jag tränar inte för att äta mer, jag tränar för att leva. Det är jag det!
Redigerat av Unregistered9282241e, 04 February 2012 - 08:43.
Postad 08 February 2012 - 09:10
Du svara aldrig på min fråga, vad som händer om du inte...
Händer väl ingenting så klart men min "livsnjutingsstapel" kommer dala.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
235 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?