VU+ Satellitmottagare
3303 svar till detta ämne
Postad 14 februari 2011 - 22:06
Unregistered17390b48
-
Unregistered17390b48
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej!
Det var ett tagsen jag var här på forumet, kul att det fortfarande är aktivt.
Mitt problem är att när vi tittar på ett inspelat program så brukar bilden pixla sigibland och ibland så låser hårddisken sig och då kommer dom 2 kugghjulen upp i bildrutan men det går inta att göra något, då får man stänga av den på baksidan.
Jag har en vu+ duo med PLI.
Någon som har erfarenhet av något liknande.
Skulle det kunna var att boxern blir för varm?
Går det att sätta på eller stänga av fläkten själv?
Vor tacksam för all hjälp
mvh Bernt
Postad 16 februari 2011 - 20:39
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Fick samma problem förr men med en gammal BlackHole Image. Händer inte så ofta sedan 1.4.1. Endast om jag spelar in tre program och ser ett fjärde men en ny Image med nya drivrutiner har kommit men väntar med att uppdatera. Tycker det funkar bra som det gör nu. Här är den nya Imagen: http://www.vuplus-co...hole-images.28/OBS!Eftersom BlackHole stöds av Vu+Duo (är jag ganska säker på) kan man inte ladda ner några softcam inifrån boxen. Man får ladda ner på nätet och föra över med ftp. Jag har en liten frågaSom sagt, ingen underbox i stabilitet men klart godkänd för oss som vill göra lite mer skoj än de dyra, låsta officiella boxarna erbjuder. Körde svapfil till hårddisken innan men tog bort den eftersom den fick arbeta mer om man ska döma detta efter knastret man svagt hör. Provade att lägga swap på usb sticka men den satte inte alltid igång. Swap-fil vill jag ha då jag nu märker att boxen väntar oftare (kugghjulen rullar). Min fråga då = någon som lyckats med en besvärsfri lösning att ha swap-filen på usb sticka (eller stickor då de slits ut fortare när de får arbeta mycket).
Redigerat av ruva, 16 februari 2011 - 20:49.
Postad 16 februari 2011 - 22:08
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Hyllas just nu görs det med denna box. Själv tillhör jag inte den skaran men är tacksam för alla funktionen denna och andra Emiga 2 boxar erbjuder. Jag tycker dock ofta att den inte hänger med om man gör för mycket saker på en gång. Boxen segar ner och behöver en omstart. Swap-fil löser inte detta men gör boxen lite bättre. Och visserligen kör jag med BlackHole men testade Open PLi och den imagen tyckte jag gav boxen ännu sämre stabilitet.
Hm... intressant...  För mig var det en del småstrul med Blackhole; hängningar, oförklarliga uppstarter från standby m.m. Sedan jag bytt till Open PLi 2.0 fungerar allt helt perfekt. Superstabilt!
Postad 16 februari 2011 - 22:28
cliff666
-
cliff666
-
Användare
-
-
187 inlägg
Jag måste fråga, jag har läst att många av er här kan spela in på 3 kanaler samtidigt + kolla på en annan.
Måste man göra några speciella inställnignar för att få det att funka så?
Om jag spelar in på 2 kanaler samtidigt så brukar jag bara kunna kolla på dessa. Det har även hänt att jag inte äns kan kolla på knalerna som jag spelar in på, det står bara tuner upptagen och bilden är svart.
Postad 17 februari 2011 - 17:59
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Jag har en liten fråga
Som sagt, ingen underbox i stabilitet men klart godkänd för oss som vill göra lite mer skoj än de dyra, låsta officiella boxarna erbjuder. Körde svapfil till hårddisken innan men tog bort den eftersom den fick arbeta mer om man ska döma detta efter knastret man svagt hör. Provade att lägga swap på usb sticka men den satte inte alltid igång. Swap-fil vill jag ha då jag nu märker att boxen väntar oftare (kugghjulen rullar). Min fråga då = någon som lyckats med en besvärsfri lösning att ha swap-filen på usb sticka (eller stickor då de slits ut fortare när de får arbeta mycket).
Jag har ingen swap och behöver ingen ,kör Open PLi 2.0 stabilt som bara den, bara går och går. Har inget problem med snurrande kugghjul. Swap lösning på USB hittar du här http://www.world-of-...hlight=swapfile
Postad 17 februari 2011 - 18:03
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Jag måste fråga, jag har läst att många av er här kan spela in på 3 kanaler samtidigt + kolla på en annan. Måste man göra några speciella inställnignar för att få det att funka så?
Om jag spelar in på 2 kanaler samtidigt så brukar jag bara kunna kolla på dessa. Det har även hänt att jag inte äns kan kolla på knalerna som jag spelar in på, det står bara tuner upptagen och bilden är svart.
Boxen klarar 5 kanaler på inspelning och en sjätte på uppspelning samtidigt, även i HD. Hur många LNB/coax har du kopplat till boxen , använder du både Tuner A och B ? Vilken Image i boxen , vilken softcam , mer info gör det lite lättare för oss att hjälpa dig.
Postad 17 februari 2011 - 19:45
Scania
-
Scania
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Hej! Kan ni hjälpa mig med hur jag ska göra när jag ska instalera en intern hårddisk.
Jag köpteen Western Digital Caviar Green 2TB SATA och moterade den och skulle initera den
eller vad det står i menyn, den arbetar ett tag men sen komer det upp en text där det står
att den fallerar eller något liknande.
Min fråga är är det en oläplig hårddisk?
är det någon iställning som jag inte har gjort?
eller hur ska jag göra?
Redigerat av Scania, 18 februari 2011 - 14:29.
Postad 17 februari 2011 - 20:06
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Hej! Kan ni hjälpa mig me hur jag ska göra när jag ska instalera en intern hårddisk. Jag köpteen Western Digital Caviar Green 2TB SATA och moterade den och skulle initera den eller vad det står i menyn, den arbetar ett tag men sen komer det upp en text där det står att den fallerar eller något liknande. Min fråga är är det en oläplig hårddisk? är det någon iställning som jag inte har gjort? eller hur ska jag göra?
Som jag tidigare nämt är jag skeptisk till dessa "green" diskar. Och än en gång läser man om att ni får problem med dom. Vet flera som kör Samsung F3 och det funkar klocka.Jag säger inte att det är fel disk till din box men..... Prova att boota om boxen och gör om proceduren,själv har jag inte HDD i mina boxar utan spelar in på en server.Har ständigt flera inspelningar varje dag och missar inga timerinsp , har inga pixeleringar eller annat klabb varken vid inspelning eller uppspelning.
Postad 17 februari 2011 - 21:07
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Jag körde först med Western Digital Caviar Green 1TB SATA och den var inte stabil med boxen. Men tyst och goa är dessa diskar. Bytte disk till knastriga Seagate (Tycker Samsungs diskar brummar för mycket och har 2 varav den ena lade av helt i datorn). Låter lite grand om man spelar in samtidigt som man spelar upp men har nu avsevärt mindre problem, Green diskarna hittas inte altid av boxen om man inte monterar dem (hur man monterar finns svar på tidigare i denna tråd). Hade inte disken i Canal Digitals mottagare varit så liten hade jag slängt i den för tystare disk har jag aldig sluppit höra. Vill köra med E-sata men lyckades aldrig. Gick inte montera så undrar om e-sata uttaget är en dummy för att luras. Angående http://www.world-of-...hlight=swapfile så går det göra i menyerna i BlackHole men det blev ingen förbättring vilket SWAP på HD var. Kanske ska man använda sig av en Ready boost sticka.
Redigerat av ruva, 17 februari 2011 - 21:11.
Postad 17 februari 2011 - 22:12
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Vill köra med E-sata men lyckades aldrig. Gick inte montera så undrar om e-sata uttaget är en dummy för att luras.
Nä det är ingen dummy, jag har testat med E-sata och det funkar iaf i PLi
Postad 18 februari 2011 - 08:02
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Kunde du spela in på e-sata?
Postad 18 februari 2011 - 13:17
Eldritch
-
Eldritch
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Western Digital Caviar Green 2TB SATA
Jag kör med just en sådan disk i BlackHole. Och den funkar kanon.
Postad 18 februari 2011 - 14:27
Scania
-
Scania
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Jag prövar en gång till det är ingen inställning man behöver göra?
Det finns inget program som man kan formatera den med innan man monterar den?
Det är bara att montera den och initera den så ska det fungera?
Det troliga är kanske att man måste installera BlackHole en gång till?
Mvh Scania.
Redigerat av Scania, 18 februari 2011 - 14:28.
Postad 18 februari 2011 - 14:48
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Det troliga är kanske att man måste installera BlackHole en gång till?
Just precis vad du måste göra .. Men som Håkan skriver, så är inte greendiskarna pålitliga .. Så funkar det inte är det bara att skaffa en vanlig HDD Maveric
Postad 18 februari 2011 - 15:06
Eldritch
-
Eldritch
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Det är bara att montera den och initera den så ska det fungera?
Precis. Jag läste också om att vissa hade problem med green diskarna. Men min har gått i typ 2 mån utan problem.
Postad 18 februari 2011 - 18:28
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Kunde du spela in på e-sata?
Självklart går det att spela in på E-Sata. Den E-Sata jag testade med är ngt billigt kina-noname tjohej med separat nätagg.
Postad 18 februari 2011 - 18:35
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Då får man väll prova igen
Postad 20 februari 2011 - 11:54
cliff666
-
cliff666
-
Användare
-
-
187 inlägg
Boxen klarar 5 kanaler på inspelning och en sjätte på uppspelning samtidigt, även i HD.
Hur många LNB/coax har du kopplat till boxen , använder du både Tuner A och B ? Vilken Image i boxen , vilken softcam , mer info gör det lite lättare för oss att hjälpa dig.
Hej, jag har en dual-LNB ifrån canal digital +2st kalblar till boxen. Ang. om jag använder tuner A och B så vet jag inte. Jag följde en guide som postades tidigare i tråden där man skulle välja singel och enkel när man sökte in kanalerna. Tuner A och B är inställda likadant iaf. Jag använder Open PLI 2.0 och CCcam 2.2.1
Postad 20 februari 2011 - 12:01
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Tyvärr har Vu svårt att visa sig i Windows 7 i "Nätverksplatser"
Har man tur kan den dyka upp där, Det gjorde den för mig en gång och snabbt skapade jag en genväg till skrivbordet. Om detta händer kan du: Om du har Vu kopplad till nätverket, bara dra dina filmer till mappen movie som finns i hardisk. Filmen lägger sig bland det du har spelat in.
Enklast är dock att föra över materialet till en usb sticka och spela dem från den. Har dock varit med om att boxen ofta hängt sig när man tittat färdigt.
Jag testade detta, kvaliten blev mycket sämre än när jag ser på tex tvixen samma fil. Den småhackar och blir pixligare. Ska man uppdatera mediaspelaren eller ladda ner något för att fixa detta?
Redigerat av Johan_i_burken, 20 februari 2011 - 12:05.
Postad 20 februari 2011 - 12:15
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Jag testade detta, kvaliten blev mycket sämre än när jag ser på tex tvixen samma fil. Den småhackar och blir pixligare. Ska man uppdatera mediaspelaren eller ladda ner något för att fixa detta?
Från var spelar du då upp dina filer, USB , Intern HDD eller via PC/ NAS ?
Postad 20 februari 2011 - 12:18
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Förlåt, trodde det framgick i detta fall usb
Postad 20 februari 2011 - 12:32
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Hej, jag har en dual-LNB ifrån canal digital +2st kalblar till boxen. Ang. om jag använder tuner A och B så vet jag inte. Jag följde en guide som postades tidigare i tråden där man skulle välja singel och enkel när man sökte in kanalerna. Tuner A och B är inställda likadant iaf.
Jag använder Open PLI 2.0 och CCcam 2.2.1
Ta ett Screenshot(OSD) på dina tuner inställningar, du kan göra detta via ditt webinterface på din PC under Box Control. Du kan se vilken tuner som är i bruk om du trycker på OK och tittar på infobar, den tuner som är upptagen är grönmarkerad. På bilden ser du i nedre högra hörnet ett grönt A = tuner A används , är både A och B gröna används både Tuner A och B
tuner_A.jpg 12,84K
0 Antal nerladdningar
Postad 20 februari 2011 - 12:39
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Förlåt, trodde det framgick i detta fall usb
Kan va ditt usb som inte vill prestera vad som behövs, kan även spela roll hur det är formaterat såsom NTFS eller ext2,ext3 osv. Själv kör jag MKV från NAS utan att det pixelerar.
Postad 20 februari 2011 - 12:49
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Kan vara så, dock så hackar ju inte samma usbsticka på tvixen. Men visst, jag är beredd att testa att formatera om den. Vilket är optimalt filformat?
Edit – helt horribel stavning
Redigerat av Johan_i_burken, 20 februari 2011 - 12:56.
Postad 20 februari 2011 - 12:51
nilsskytte
-
nilsskytte
-
Användare
-
-
116 inlägg
Försöker använda min vu+duo som media spelare.Har inge problem med format stödet men tyvärr så blir bild upplösningen lite konstig på vissa filmer.skulle kolla på filmen RED igår men Bruce Willis var mager som en ål!
Kör med pli 2.0 och komponent utgången som bild signal.Är inställd på 1080i
Hittar ingen setup för media spelaren där man ställer in bildformatet!
Postad 20 februari 2011 - 14:34
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Försöker använda min vu+duo som media spelare.Har inge problem med format stödet men tyvärr så blir bild upplösningen lite konstig på vissa filmer.skulle kolla på filmen RED igår men Bruce Willis var mager som en ål! Kör med pli 2.0 och komponent utgången som bild signal.Är inställd på 1080i Hittar ingen setup för media spelaren där man ställer in bildformatet!
Ändra i "AV settings " "Visa >16:9 inehåll som" Letterbox Bekräfta med OK, testa sedan igen om inte Willis lagt på hullet .
A_V_settings.jpg 26,19K
0 Antal nerladdningarOch i Autores kan du ställa in så här så att du får 1080p,dvs om nu filen är i det formatet.
Autores.jpg 34,91K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Hakon, 20 februari 2011 - 14:46.
Postad 20 februari 2011 - 14:44
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Kan vara så, dock så hackar ju inte samma usbsticka på tvixen. Men visst, jag är beredd att testa att formatera om den. Vilket är optimalt filformat?
Edit – helt horribel stavning
ext3 för Vu Googlade lite på twix och det verkar som den vill ha NTFS (alt FAT) som filformat
Redigerat av Hakon, 20 februari 2011 - 15:03.
Postad 20 februari 2011 - 14:51
nilsskytte
-
nilsskytte
-
Användare
-
-
116 inlägg
Tusen Tack,tyckte att jag hade prövat alla inställningar.
Men tror bara Autores med HDMI utgången eller har jag fel?
Postad 20 februari 2011 - 14:55
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Men tror bara Autores med HDMI utgången eller har jag fel?
Vet ej har ej testat detta.
Redigerat av Hakon, 20 februari 2011 - 14:55.
Postad 20 februari 2011 - 19:00
cliff666
-
cliff666
-
Användare
-
-
187 inlägg
Ta ett Screenshot(OSD) på dina tuner inställningar, du kan göra detta via ditt webinterface på din PC under Box Control. Du kan se vilken tuner som är i bruk om du trycker på OK och tittar på infobar, den tuner som är upptagen är grönmarkerad. På bilden ser du i nedre högra hörnet ett grönt A = tuner A används , är både A och B gröna används både Tuner A och B
tuner_A.jpg 12,84K
0 Antal nerladdningar
Ok, det står ett A i bilden, men hur kan jag ha ställt till det så att jag får problemet som jag berättade om tidigare?
Postad 20 februari 2011 - 19:57
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
ext3 för Vu Googlade lite på twix och det verkar som den vill ha NTFS (alt FAT) som filformat
Ok, det var fat32 på stickan. Testade att formatera den till ext3 i "EASEUS Partition Master 6.5.2 Home Edition" men jag kan inte öppna den sedan i windows. Windows vill formatera om den. Ska man använda något annat program för att kopiera filer till stickan sedan eller ladda ner några drivrutiner?
Postad 20 februari 2011 - 20:04
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Windows kan bara läsa FAT och NTFS.
Lite skojigt det där med att Linux kan läsa Windows filformat men Windows kan inte läsa Linux.
BlackHole kan läsa både FAT och NTFS och skulle tro att det är samma med Open PLi.
Man kan dock använda programmet "Ext2 IFS For Windows" för att komma åt ext3 i Windows, Googla på namnet.
Problemet är att boxen inte läser alla usb stickor. Läser den inte den ena får man prova med en annan. det skiljer till och med inom samma märke.
Redigerat av ruva, 20 februari 2011 - 20:14.
Postad 20 februari 2011 - 20:48
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Men den läser ju stickan men att det hackar. Testaade nu med ext3 som filsystem och det var det samma ändå.
Postad 20 februari 2011 - 22:02
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Har för mig att det hackade för mig också innan vilket det inte gör nu. Fast kör med min WD HDTV box (tändsticksasken) för att boxen blir så slö när man kört film.
Postad 23 februari 2011 - 20:51
KarinParinS85
-
KarinParinS85
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej har en liten fråga...
Har en Vantage som tog sitt sista andetag nu i veckan = kan nu bara se 1an, 2an, 4an och 6an *weeii'
Går nu i funderingarna att köpa mig en Vu+ Duo som värdig ersättare, men innan jag gör detta tänker jag gå den snåla vägen och köpa mig en Conax modul och ha tills jag har pengarna för recivern.
När jag köper Conax modulen behöver jag be Canal Digital att paira modulen med mitt kort, kommer det påverka något negativt för mig sen när jag köper mig min Vu+ Duo? Någon som vet?
Postad 23 februari 2011 - 21:37
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Hej har en liten fråga... Har en Vantage som tog sitt sista andetag nu i veckan = kan nu bara se 1an, 2an, 4an och 6an *weeii'
Går nu i funderingarna att köpa mig en Vu+ Duo som värdig ersättare, men innan jag gör detta tänker jag gå den snåla vägen och köpa mig en Conax modul och ha tills jag har pengarna för recivern.
När jag köper Conax modulen behöver jag be Canal Digital att paira modulen med mitt kort, kommer det påverka något negativt för mig sen när jag köper mig min Vu+ Duo? Någon som vet?
Om du ska köra med en CA modul är det bättre att köpa en VU+ solo, eftersom kortet i en modul inte kan koda av 2 kanaler samtidigt. Men varför köra med modul överhuvudtaget när det finns ccam?
Postad 24 februari 2011 - 08:26
KarinParinS85
-
KarinParinS85
-
Rookie
-
2 inlägg
Om du ska köra med en CA modul är det bättre att köpa en VU+ solo, eftersom kortet i en modul inte kan koda av 2 kanaler samtidigt. Men varför köra med modul överhuvudtaget när det finns ccam?
Är inte så insatt i ccam. Men nu var min fråga om pairingen som sker mellan kortet och modulen kommer ställa till det när jag skaffar mig en VU+ Duo. Då modulen bara är en tillfällig lösning...
Postad 24 februari 2011 - 14:58
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
är total noob på detta med parabol och sitter med ett viasat abonnemang kort med blå pil, och en Vu Duo flashad med senaste Pli image, den är också inkopplad till mitt nätverk. När jag söker igenom mina kanaler hittar den inte mer änn ca 40 kanaler, det känns som jag har missat något och hoppas på hjälp från er med lite mer erfarenhet. Det funkar fint med Viasat orginalbox.
Min parabol set up är följande: 80 cm parabol med 2 Twin Lnb riktade mot Thor/Sirius med 6 graders duoblock, 2 st Diseqc 2.0, korskopplat till varje Lnb och sedan 2 kablar ner till boxens bägge tuners. Jag börjar bli osäker på om Vu Duo klarar Diseqc 2.0, jag har läst någonstans att den skall klara 2.0 men när jag går in i avancerade inställningar så finns inte 2.0 med som ett alternativ, 1.0, 1.1, 1.2 finns men inte 2.0. någon vänlig själ som kan hjälpa mig i rätt riktning? Skall jag byta ut Diseqc switcharna eller vad?
Mycket tacksam för lite hjälp då jag börjar bli desperat
Postad 24 februari 2011 - 15:07
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
är total noob på detta med parabol och sitter med ett viasat abonnemang kort med blå pil, och en Vu Duo flashad med senaste Pli image, den är också inkopplad till mitt nätverk. När jag söker igenom mina kanaler hittar den inte mer änn ca 40 kanaler, det känns som jag har missat något och hoppas på hjälp från er med lite mer erfarenhet. Det funkar fint med Viasat orginalbox. Min parabol set up är följande: 80 cm parabol med 2 Twin Lnb riktade mot Thor/Sirius med 6 graders duoblock, 2 st Diseqc 2.0, korskopplat till varje Lnb och sedan 2 kablar ner till boxens bägge tuners. Jag börjar bli osäker på om Vu Duo klarar Diseqc 2.0, jag har läst någonstans att den skall klara 2.0 men när jag går in i avancerade inställningar så finns inte 2.0 med som ett alternativ, 1.0, 1.1, 1.2 finns men inte 2.0. någon vänlig själ som kan hjälpa mig i rätt riktning? Skall jag byta ut Diseqc switcharna eller vad? Mycket tacksam för lite hjälp då jag börjar bli desperat 
Från vilken satellit får du in 40 kanaler? Nu vet jag inte hur det är med VU+, men en vanlig DiCEq-swith funkar inte bra med Dreambox. Kan det vara samma problem med den besläktade VU+ ? Sen måste det vara Hi-iso switchar när du kör med twinhuvuden.
Postad 24 februari 2011 - 16:36
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
lite genant men jag hade satt fel Diceqc utgång till fel satellit, efter att jag skiftat utgång A till Thor och B till Sirius så fick jag in ca 1500+ kanaler, förmodar att det är rätt nu. Nu skall jag bara lista ut hur jag configurerar Oscam så jag får bild.
Postad 24 februari 2011 - 21:12
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Nu har jag uppdaterat till Open PLi 2,0 och fixat ett annat skin med snyggare grafik. Vad gäller kanaler och favoritlistor så sket dig sig med den backupen, så nu håller jag på att göra om allt manuellt igen.
Jag får inte till det, eller rättare sagt, jag fattar inte riktigt hur DBedit funkar. Finns det nån "dummy"instruktion till detta?
Postad 25 februari 2011 - 09:55
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
DBE är drag and drop. Skapa buketter till höger och dra kanalerna från vänster till önskad bukett. Spara och skicka över kanallistan till boxen, starta om GUI så är det klart...
Postad 25 februari 2011 - 18:17
Unregisteredfafe07e5
-
Unregisteredfafe07e5
-
Användare
-
-
108 inlägg
Jag får inte till det, eller rättare sagt, jag fattar inte riktigt hur DBedit funkar. Finns det nån "dummy"instruktion till detta?
Har du läst >Komma igång< i hjälpen?
Postad 25 februari 2011 - 18:39
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Har du läst >Komma igång< i hjälpen?
Vilken då? Var?
Postad 25 februari 2011 - 19:27
Unregisteredfafe07e5
-
Unregisteredfafe07e5
-
Användare
-
-
108 inlägg
Om jag förstår dig rätt, så kanske det här hjälper dig.
DBE.jpg 298,45K
0 Antal nerladdningar
Postad 25 februari 2011 - 19:47
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Om jag förstår dig rätt, så kanske det här hjälper dig.
DBE.jpg 298,45K
0 Antal nerladdningar
Åhhh.... tänk att jag har missat en sån enkel väg till instruktioner. Tack för tipset.
Postad 25 februari 2011 - 22:26
skaris
-
skaris
-
Användare
-
-
200 inlägg
Nu skall jag bara lista ut hur jag configurerar Oscam så jag får bild.
Finns ju bra beskrivning tidigare i tråden hur man fixar detta. Jag hade dock stora problem att få bild på Viasat, visade sig efter mycket felsökande att mitt kort (blå pil) var så pass gammalt att det hade ett annat CAID. Trycker du på help-knappen så ser du vilket CAID som ditt kort har och detta måste också anges i configfilerna för OSCam (måste ändras i två olika filer)
Postad 26 februari 2011 - 17:05
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Trycker du på help-knappen så ser du vilket CAID som ditt kort har och detta måste också anges i configfilerna för OSCam (måste ändras i två olika filer)
Menar du help knappen på Viasat orginalbox eller var hittar jag detta? Jag har ett nytt kort sedan en vecka så antar att det är Caid 093e men hittar inte någon info var jag ser detta? Har inte fått ordning på detta ännu med mitt Viasat kortet, tänkte prova med de inställningar i inlägg #450, har dock inte klart för mig var exakt jag skall lägga dessa filer, skall dom ligga under \\VUDUO\Root\etc\tuxbox\config och i \\VUDUO\Root\var\etc\tuxbox\config eller bara på ett ställe? Jag editerar med Ultraedit i windows 7 och sparar över existerande filer i ovan mappar som jag laddat ner via Vu+Duon , antar att jag gör rätt eller? Förstår inte riktigt det här med telnet och ftp, behöver jag lära mig detta för att komma vidare? Börjar förstå att detta inte är en plug n play box men kul att lära sig nya saker samtidigt
Postad 26 februari 2011 - 18:52
skaris
-
skaris
-
Användare
-
-
200 inlägg
Menar du help knappen på Viasat orginalbox eller var hittar jag detta? Jag har ett nytt kort sedan en vecka så antar att det är Caid 093e men hittar inte någon info var jag ser detta? Har inte fått ordning på detta ännu med mitt Viasat kortet, tänkte prova med de inställningar i inlägg #450, har dock inte klart för mig var exakt jag skall lägga dessa filer, skall dom ligga under \\VUDUO\Root\etc\tuxbox\config och i \\VUDUO\Root\var\etc\tuxbox\config eller bara på ett ställe? Jag editerar med Ultraedit i windows 7 och sparar över existerande filer i ovan mappar som jag laddat ner via Vu+Duon , antar att jag gör rätt eller? Förstår inte riktigt det här med telnet och ftp, behöver jag lära mig detta för att komma vidare? Börjar förstå att detta inte är en plug n play box men kul att lära sig nya saker samtidigt 
Help-knappen på din VU+! Men har du ett nytt kort böhver du säkert inte ändra Caid. Jag använde vanliga utforskaren i windows Xp för att föra över alla filer till mottagaren och ändrade i dem med wordpad. Läs och skrivrättigheterna fick jag dock ändra med ett ftp program. Annars är du på rätt spår
Postad 01 mars 2011 - 12:37
XINS
-
XINS
-
Amatör
-
-
89 inlägg
efter att jag testat några olika "images" så upplever jag att boxen är långsammare än den va ifrån början, men det ligger också filer kvar ifrån olika "images" som tidigare har varit installerade. Är det någon som vet om man kan göra en total reset för att få bort allt?
Jag har testat att göra en fabriksåterställning men det hjälpte inte.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|