Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 03 April 2011 - 19:56
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Jag såg att Canal Digital nu lagt till SVT2 HD och har 15 HD-kanaler (fortf ingen Kanal 5 HD hos CD dock).
Men de skryter fortfarande med att de har Sveriges största HDTV-utbud och är "bäst" på HDTV!
Comhem erbjuder ju 18 HDTV-kanaler i dagsläget och är väl "störst" om man menar antalet HD-kanaler.
När Comhem lanserar Viasat Motor HD, Eurosport 2 HD, TV3 HD och Kanal 5 HD kommer det inte råda någon tvekan. Då är Comhem verkligen både störst och bäst på HD.
(Då är också inspelningsproblemen på Canal+ HD och Silver HD åtgärdade förmodar jag.)
Postad 04 April 2011 - 08:53
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Störst är inte alltid samma sak som bäst iofs
Postad 04 April 2011 - 10:13
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Störst är inte alltid samma sak som bäst iofs 
Det finns ju ett talesätt som säger att "small is beautiful" t o m... Men när det gäller HD-utbud är Comhem i särklass genom att kunna erbjuda kanaler både från TV4/Canal+ och MTG/Viasat. Med Canal Plus saknar man ju Viasat Sport-utbudet och TV1000 och hos Viasat finns inte Canal+. Allt detta erbjuder Comhem i HD och SD. Alternativet ip-tv finns ju också men där är utbudet särskilt av HD-kanaler magert. Så visst är Comhem bra när det gäller utbudet och därför ligger vi kunder på för att Comhem ska bli ännu bättre bl a genom att ta in de nya HD-kanaler som finns tillgängliga.
Postad 04 April 2011 - 14:49
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Vore najz o veta ifall någon med Humax HDPVR boxen kan spela in Canal + Film o Sport kanalerna. Fungerar ju inte sedan slutet av förra veckan. Är rädd för att det tar väldigt lång tid att fixa det eftersom de inte vet varför det inte går att spela in Silver HD kanalen heller sedan någon månad tillbaks. Verkligen illa!!!!
Postad 04 April 2011 - 16:19
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Ikväll är det 3D-premiär hos Com Hem! Vi sänder matchen mellan Djurgården och AIK i 3D och detta kostnadsfritt. För att se matchen krävs dock att man har en HDTV-box eller Tv modul för HD samt en 3D-tv och 3D-glasögon. Matchen visas på kanalplats 101. Mer information finns här. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Postad 04 April 2011 - 16:54
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Vore najz o veta ifall någon med Humax HDPVR boxen kan spela in Canal + Film o Sport kanalerna. Fungerar ju inte sedan slutet av förra veckan. Är rädd för att det tar väldigt lång tid att fixa det eftersom de inte vet varför det inte går att spela in Silver HD kanalen heller sedan någon månad tillbaks. Verkligen illa!!!!
Vilken tur då att jag aldrig behövt spela in nån film eller tittat på en hel film från silver skräpet Allvarligt talat så håller jag med, man ska kunna spela in kanalerna man betalar för och köpt en inspelningsbar box till,få nu arslet ur vagnen comhem o fixa detta.
Postad 04 April 2011 - 17:21
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Vi har fått rapport att nya Samsung HDPVR faktiskt klarar av inspelning och time shift/paus när det gäller Canal+ HD och Silver HD. Frågan är då varför Humax HDPVR har drabbats av detta problem... Silver HD verkar ha haft inspelningsproblem en månad men Canal+ HD (alltså både Sport och Film) har drabbats i samband med månadsskiftet. Comhem: Kan vi få en reaktion på detta? Vi kan ju inte börja skicka in våra Humax HDPVR-boxar för felsökning innan ni har kikat om det går att fixa på något enklare sätt.
Postad 05 April 2011 - 01:34
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Vi har fått rapport att nya Samsung HDPVR faktiskt klarar av inspelning och time shift/paus när det gäller Canal+ HD och Silver HD. Frågan är då varför Humax HDPVR har drabbats av detta problem... Silver HD verkar ha haft inspelningsproblem en månad men Canal+ HD (alltså både Sport och Film) har drabbats i samband med månadsskiftet. Comhem: Kan vi få en reaktion på detta? Vi kan ju inte börja skicka in våra Humax HDPVR-boxar för felsökning innan ni har kikat om det går att fixa på något enklare sätt.
Ringde teknisk support idag och som vanligt hade de inte hört talas om problemet med Canal +HD kanalerna. Däremot visste han det var strul med Silver HD. Efter ett tag fick han dock fram information om att teknikerna visste om problemet med Canal + kanalerna också. Lät på honom som att det kunde ta tid o lösa detta sjuka problem. Nu kan man ju undra om detta är ett prioriterat problem eller om man inte bryr sig. När det gäller Silver verkar det ju som om man sket i o försöka fixa till problemet. Nu däremot borde de ju få ändan ur vagnen kan man ju hoppas.
Postad 05 April 2011 - 10:23
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Edit: Efter påpekande här att även Silver HD inte går att spela in på HDPVR testade jag även den kanalen. Helt korrekt. Det är alltså dessa tre kanaler som inte låter sig spelas in för närvarande: Canal+ Sport HD Canal+ Film HD Silver HD
Någon som hittar ytterligare problem bland kanalerna? Så här ska vi inte behöva ha det.
Jag har bara Canal+ Film HD av de berörda, och där fungerade inspelning så sent som i måndags (28/3), men sedan natten till igår (2/4) fungerar inte någon form av inspelning eller timeshift på kanalen ifråga.
Tror inte att det är något HDCP-relaterat fel för övrigt, HDCP är väl bara applicerbart på gränssnitt mellan olika apparater? Detta är en intern funktion i Humax-boxen som har fungerat tidigare och som helt enkelt ska fungera. Jag sätter mina pengar på att det är en bug i programvaran som har visat sig först nu p.g.a. någon ändring i sändningsformatet.
Tack för information. Det var värdefullt att veta. Hoppas Comhem tar sig an detta problem first thing in the morning, måndag 4 april. Det har uppenbarligen hänt något som blockerar inspelningsmöjligheten på dessa tre HD-kanaler. Har ställt frågan i Samsung HDPVR-tråden men ingen har svarat ännu om även den nya Samsung-boxen stöter på samma problem.
Ringde teknisk support idag och som vanligt hade de inte hört talas om problemet med Canal +HD kanalerna. Däremot visste han det var strul med Silver HD. Efter ett tag fick han dock fram information om att teknikerna visste om problemet med Canal + kanalerna också. Lät på honom som att det kunde ta tid o lösa detta sjuka problem. Nu kan man ju undra om detta är ett prioriterat problem eller om man inte bryr sig. När det gäller Silver verkar det ju som om man sket i o försöka fixa till problemet. Nu däremot borde de ju få ändan ur vagnen kan man ju hoppas.
Hej, Vi ber om ursäkt att svar på frågan om problem med inspelning av HD-kanaler dröjt. Anledningen till varför vi dröjt är att vi håller på att felsöka detta. Tyvärr måste vi dock meddela att vi ännu inte kommit fram till en eventuell lösning på problemet, men vi arbetar på detta och återkommer så snart vi har någon information som kan vara nyttig för er att känna till. Tillägg: Vi utreder felet tillsammans med Canal+, NonStop Television och Canal Digital, som vi hämtar signalerna från. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Redigerat av Tele2 Sverige, 06 April 2011 - 07:50.
Postad 05 April 2011 - 10:44
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Hej,
Vi ber om ursäkt att svar på frågan om problem med inspelning av HD-kanaler dröjt.
Anledningen till varför vi dröjt är att vi håller på att felsöka detta. Tyvärr måste vi dock meddela att vi ännu inte kommit fram till en eventuell lösning på problemet, men vi arbetar på detta och återkommer så snart vi har någon information som kan vara nyttig för er att känna till.
Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Tack för respons. Ni har ju ett par spår att gå på iaf: Canal+ Sport & Film HD "drabbades" i samband med månadsskiftet mars/april då ju det sker uppdateringar av resp korts kanaler. Något måste ha hänt - kanske det som hände Silver HD för en månad sedan... Sedan är det det faktum att Samsung HDPVR inte fått inspelningsproblem på samma sätt som Humax HDPVR-boxen. Vore ju enklare om bägge drabbats men då har ni ju ännu ett spår att nysta i. Varför har Humax HDPVR fått dessa problem med ett fåtal kanaler? Vad är det som är speciellt med Canal+ HD & Silver HD? Good luck. Håll oss uppdaterade.
Postad 05 April 2011 - 13:34
ronnie47
-
ronnie47
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Ringde teknisk support idag och som vanligt hade de inte hört talas om problemet med Canal +HD kanalerna.
Jag skrev till Comhem angående detta problem i fredags, och idag fick jag svar. Jag skulle skicka min box till dem för reparation. Pratar dom inte alls med varandra på det företaget.
Postad 05 April 2011 - 14:23
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Jag skrev till Comhem angående detta problem i fredags, och idag fick jag svar. Jag skulle skicka min box till dem för reparation.
Pratar dom inte alls med varandra på det företaget.
Jag har så svårt att tro att det plötsligt blivit fel på alla Humax HDPVR-boxar. Om ett fel bestående av att inspelning/time shift inte fungerar efter uppdateringar som gjorts i samband med ett månadsskifte ska alla plötsligt skicka in sina Humax HDPVR-boxar för "reparation". Vad ska lödas in i dem tro? Och vad händer med oss som köpt Humax HDPVR i fackhandeln sedan Comhem slutade sälja den? Ska Comhem löda in Canal+/Silver-kretsen åt oss också eller ska vi be El-Giganten (mitt fall) löda in den?
Postad 05 April 2011 - 19:11
Unregistered8029b76d
-
Unregistered8029b76d
-
Rookie
-
6 inlägg
Det bådar ju inte gott att ComHem har känt till problemet med inspelning av Silver HD på Humax i en månad utan att ha gjort nånting åt det alls. Jag hade tänkt ha lite is i magen och vänta på att det kommer en snabb fix från ComHem, men efter vad jag har fått höra här på forumet så verkar det mindre sannolikt. Så det lutar snarare åt att jag säger upp mitt abonnemang på Canal+ HD. Varför betala för en tjänst som inte levereras enligt avtal?
Postad 05 April 2011 - 21:20
Tumme
-
Tumme
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Hej,
Vi ber om ursäkt att svar på frågan om problem med inspelning av HD-kanaler dröjt.
Anledningen till varför vi dröjt är att vi håller på att felsöka detta. Tyvärr måste vi dock meddela att vi ännu inte kommit fram till en eventuell lösning på problemet, men vi arbetar på detta och återkommer så snart vi har någon information som kan vara nyttig för er att känna till.
Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Kommer man bli kompenserad för att inte inspelningen funkar på HD kanaler. Enda anledningen till att jag skaffade Canal + HD var just för att kunna spela in film och serier i HD och sedan se på det inspelade när jag själv har tid. Thomas
Postad 05 April 2011 - 23:12
mjp
-
mjp
-
Användare
-
-
134 inlägg
Något nytt om Viasat Motor HD?
vi närmar oss ytterligare en F1 helg som man helst vill njuta av i HD.
Förra helgen fick spenderas hos bekanta som har Viasat Motor HD.
Postad 06 April 2011 - 05:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Kommer man bli kompenserad för att inte inspelningen funkar på HD kanaler. Enda anledningen till att jag skaffade Canal + HD var just för att kunna spela in film och serier i HD och sedan se på det inspelade när jag själv har tid.
Thomas
Jag felanmälde inspelningsproblemen och fick detta svar igår: SVAR 2011-04-05 19:52 Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Detta är ett känt fel som påverkar alla våra kunder med dessa boxar och dessa kanaler. Vi håller på att jobba med problemet och hoppas att det ska vara löst inom kort. Ha en fortsatt trevlig kväll! Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Anton Russel Box 43 871 21 HÄRNÖSAND Tel direkt: 0771- 55 00 00 Fax: 020-55 44 11 [email protected] www.comhem.se -------------------------------------------------------------------------------- FRÅGA 2011-04-05 15:37 - Felanmälan från flöde: TV-support publikt Interntext: Gäller digital-tv. Beskriv ditt problem: Kan inte spela in eller använda time shift/paus på min Humax HDPVR. Gäller dock bara Canal+ Sport HD, Canal+ Film HD och Silver HD..
Postad 06 April 2011 - 10:22
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej, I måndags hade vår första 3D-sändning premiär i och med den Allsvenska matchen Djurgården-AIK. Det har kommit in någon kommentar i den här tråden https://www.minhembi...howtopic=280491Ni som såg hela eller delar av matchen i 3D får gärna komma med synpunkter både här och i 3D-tråden. Funkade det? Upplevde ni några speciella problem hos er? Hälsningar, Ola Eriksson ansvarig sociala medier Com Hem
Postad 06 April 2011 - 15:04
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Något nytt om Viasat Motor HD? vi närmar oss ytterligare en F1 helg som man helst vill njuta av i HD. Förra helgen fick spenderas hos bekanta som har Viasat Motor HD.
Hej, Vi har tyvärr ingen ny information kring detta. Förhandlingar pågår fortfarande bakom stängda dörrar. Med vänliga hälsningar Johan Åström Kundservice
Postad 06 April 2011 - 15:12
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Hej,
Vi har tyvärr ingen ny information kring detta. Förhandlingar pågår fortfarande bakom stängda dörrar.
Med vänliga hälsningar Johan Åström Kundservice
Kanske dags att begära medling nu?
Postad 06 April 2011 - 16:11
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
Kanske dags att begära medling nu?
Jag börjar tappa hoppet
Postad 07 April 2011 - 06:20
Tomgot
-
Tomgot
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
Seriöst ComHem! Viasat Motor HD är en kanal vi kunder faktiskt VILL ha till skillnad från det skräp ni fyller vårt HD-paket med.
Dom senaste kanalerna är helt värdelösa, finns det ingen kvalitets-bedömning när det bestäms vilka kanaler som köps in?
Eller är det i det här fallet viktigare att kunna påvisa hur MÅNGA kanaler vi kunder får i vårt HD-paket?
Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här men dom senaste kanalerna som lades till får Voom och Rush att framstå som rena kvalitets-kanaler.
Postad 07 April 2011 - 08:08
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Seriöst ComHem! Viasat Motor HD är en kanal vi kunder faktiskt VILL ha till skillnad från det skräp ni fyller vårt HD-paket med.
Dom senaste kanalerna är helt värdelösa, finns det ingen kvalitets-bedömning när det bestäms vilka kanaler som köps in? Eller är det i det här fallet viktigare att kunna påvisa hur MÅNGA kanaler vi kunder får i vårt HD-paket?
Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här men dom senaste kanalerna som lades till får Voom och Rush att framstå som rena kvalitets-kanaler.
Ja håller med,men allt handlar om pengar såklart, och med comhems dåliga vinst varje år kan dom inte betala för mycket ...
Postad 07 April 2011 - 08:18
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Ja håller med,men allt handlar om pengar såklart, och med comhems dåliga vinst varje år kan dom inte betala för mycket ... 
5-6 miljarder kr är ju knappt så att det räcker för att driva runt verksamheten
Postad 07 April 2011 - 09:26
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Antagligen är det ju lättare att få en deal med kanaler som ingen vill se, eftersom utgivarna vill prångla ut sina kanaler. Viasat däremot vet ju vilket sug det är efter deras kanaler och sätter ribban därefter.
Redigerat av gaffakungen, 07 April 2011 - 09:26.
Postad 07 April 2011 - 10:36
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Antagligen är det ju lättare att få en deal med kanaler som ingen vill se, eftersom utgivarna vill prångla ut sina kanaler. Viasat däremot vet ju vilket sug det är efter deras kanaler och sätter ribban därefter.
Och Comhem har dessutom problemet med att en kanal som Viasat Motor HD är en speglad kanal som alltså inte tillför något annat än HD vilket iofs är väldigt värdefullt för oss kunder. Så hur ska Comhem få betalt för sin extra kostnad när Viasat Motor HD kommer in i Comhems sortiment? Ska den läggas in i Viasat Sportpaketet HD och Viasat Premium HD utan extra kostnad för oss abonnenter? Eller ska Viasat Motor HD bli en premiumkanal likt Viasat Golf och alltså kosta extra? Personligen kan jag tänka mig att betala något extra för Viasat Motor HD utöver vad jag redan betalar för Viasat Premium HD men inte på nivån Viasat Golf som ju kostar 99 kr/månad. Motors TV kostar 29 kr/mån som andra tillvalskanaler. Viasat Motor HD bör isf hamna mitt emellan. Men helst vill jag ju ha Viasat Motor HD asap ingående i mitt Viasat Premium HD som ju redan kostar mig 289 kr/mån och där jag egentligen mest tittar på Champions League i Viasat Fotboll HD när det är säsong och naturligtvis då och då på Premier League HD.
Postad 07 April 2011 - 10:53
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Dom senaste kanalerna är helt värdelösa, finns det ingen kvalitets-bedömning när det bestäms vilka kanaler som köps in? Eller är det i det här fallet viktigare att kunna påvisa hur MÅNGA kanaler vi kunder får i vårt HD-paket?
Hej, Vi har tagit emot era önskemål och fört dessa vidare, men som sagt har vi ingen ytterligare information i dagsläget utan hänvisar till vår hemsida där nya kanaler aviseras. Med vänlig hälsning Siméla Lidén Kundservice
Postad 07 April 2011 - 22:09
roger_w
-
roger_w
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hejsan.
Nån annan som har problem med Eurosport HD?
/Roger
Postad 08 April 2011 - 15:45
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Kommer man bli kompenserad för att inte inspelningen funkar på HD kanaler. Enda anledningen till att jag skaffade Canal + HD var just för att kunna spela in film och serier i HD och sedan se på det inspelade när jag själv har tid.
Thomas
Hej, Vi kommer inte att kunna erbjuda någon kompensation i detta fall, men vi har full förståelse för din besvikelse över att det inte fungerar och vi arbetar på att lösa problemet så fort som det bara går. Med vänliga hälsningar Johan Åström Kundservice
Postad 08 April 2011 - 15:56
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Hejsan.
Nån annan som har problem med Eurosport HD?
/Roger
Jag kollade just Eurosport HD och det är inga problem här. Inspelning och time shift/paus fung ok med Humax HDPVR. Vilken typ av problem har/hade du med Eurosport HD?
Postad 08 April 2011 - 16:11
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Hej,
Vi kommer inte att kunna erbjuda någon kompensation i detta fall, men vi har full förståelse för din besvikelse över att det inte fungerar och vi arbetar på att lösa problemet så fort som det bara går.
Varför ingen kompensation när inte kanalerna fungerar som de ska. Om något slutar att fungera så ska man ju fixa det på en gång eller kompensera för det eller?? Kan inte förstå varför det ska ta så lång tid bara. Det är väl över 2 månader som det inte har funkat med Silver HD. Om det tar sån lång tid utan att hitta en lösning på problemet så verkar det ju som om att det inte finns någon lösning eller att ni sitter o rullar tummarna... Usel service med andra ord...
Postad 08 April 2011 - 16:12
Unregistered863154f7
-
Unregistered863154f7
-
Användare
-
-
115 inlägg
Hej,
Vi kommer inte att kunna erbjuda någon kompensation i detta fall, men vi har full förståelse för din besvikelse över att det inte fungerar och vi arbetar på att lösa problemet så fort som det bara går.
men hallå, ursäkta mig.. men VI som har Canal+ Total BETALAR för att kunna se Canal+ Film HD, så självklart ska vi ha kompensation.. påstå inget annat...!!! från den dagen felet upptäcktes tilsl det är åtgärdat.. för betalar jag som kund för en produkt som ej funkar som den ska, ska jag inte betala fullt pris.. lös problemet eller sluta ta betalt.. är ju pinsamt dåligt av er, som vanligt...
Postad 08 April 2011 - 16:21
Unregistered1c93ff53
-
Unregistered1c93ff53
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Varför ingen kompensation när inte kanalerna fungerar som de ska. Om något slutar att fungera så ska man ju fixa det på en gång eller kompensera för det eller??
Kan inte förstå varför det ska ta så lång tid bara. Det är väl över 2 månader som det inte har funkat med Silver HD. Om det tar sån lång tid utan att hitta en lösning på problemet så verkar det ju som om att det inte finns någon lösning eller att ni sitter o rullar tummarna... Usel service med andra ord...
Ha ha ha Är det nån som kontaktat gammelmedia? Jag ringde precis in till kundtjänsten för att kolla att felet var noterat och registrerat. Kom till en kille som satt i Malmö. Han visste inte nånting om detta fel  edit: 1. aftonbladet fick ett tips iaf 2. ni andra som läser detta maila alt ring comhem kundtjänst. "Time to get compensation starts now!"
Redigerat av Unregistered1c93ff53, 08 April 2011 - 16:34.
Postad 08 April 2011 - 16:34
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Är det någon som har en fungerande Samsung BD-C8900 med CI+ modul och alltså kan spela in/upp HD-kanaler från Comhem på hårddisken? Synpunkter?
Postad 09 April 2011 - 06:26
Tumme
-
Tumme
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Hej,
Då vet jag att vi kunder inte står så högt i kurs hos Comhem. Mitt Canal + abonnemang är nu avslutat hos er. Thomas
Postad 09 April 2011 - 20:23
Tomgot
-
Tomgot
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
Igår så blev varken Carlos eller Instängd 2 inspelat, bra jobbat ComHem :/
Jag trodde i min enfald att det bara var vissa som hade problemet.
Och ingen kompensation heller ser jag.
Jag antar att ComHem tycker att man ska vara uppe klockan 03.00 och att det då inte är ett fel.
Så fort det är möjligt kommer jag dumpa Comhem. (I nuläget har jag inget val tyvärr och det är väl därför Comhem har kunder kvar)
Postad 10 April 2011 - 06:43
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Om det är en av Comhem sanktionerad box eller om man tom har köpt den från Comhem tycker jag det vore helt i sin höjd att kräva kompensation då man inte längre får vad man betalt för/blivit lovad osv, men det kan ju antaligen kommunens konsumentrådgivare svara bättre på.
Postad 10 April 2011 - 11:20
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Skulle vara intresant att få veta hur många c+ kunder som comhem har förlorat, senaste månaderna. Verkar ju inte bara vara jag som är missnöjd med kanalen och dess priser och utbud. Men några såna siffror lär väll inte vara offentliga. Eller?
Postad 10 April 2011 - 20:56
mikemon999
-
mikemon999
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag kan spela in Canal+SportHD men inte Canal+FilmHD...hur skumt är inte det då?? 
Jag har en Humax...
Redigerat av mikemon999, 10 April 2011 - 20:57.
Postad 10 April 2011 - 22:07
Unregistered1c93ff53
-
Unregistered1c93ff53
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag kan spela in Canal+SportHD men inte Canal+FilmHD...hur skumt är inte det då??  Jag har en Humax...
Tydligen är det en tempfix för den kanalen, saxar in ett svar från den officiella tråden för Humaxboxen. "Nu har vi gjort en temporär work-around för Canal+ Sport HD så att den nu går att spela in på Humax HDPVR-1000c. Vi jobbar vidare med att få till en work-around även för Silver HD och Canal+ Film HD. De kanalerna innehåller programtextning (sub-titles) som utgör en extra utmaning. Dessa båda kanaler kommer inte att lösas före helgen. OBS att det går att titta på kanalerna i realtid."
Postad 11 April 2011 - 10:39
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Regeringen uppdrar åt Myndigheten för radio och tv att göra en översyn av reglerna om vidaresändningsplikt i kabelnät. Myndigheten för radio och tv ska redovisa sitt uppdrag senast den 1 oktober 2011.
http://www.regeringe.../14081/a/164899
Innebär detta nu att min uppvaktning till Kulturdepartementet resulterar i att SVT1 HD och SVT2 HD blir fria
Postad 11 April 2011 - 10:47
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Innebär detta nu att min uppvaktning till Kulturdepartementet resulterar i att SVT1 HD och SVT2 HD blir fria 
Både HD och Play kommer att bli "must carry" vilket gör att fastighetsägarna blir tvungna att ställa ut On Demand-boxar med HD-kapacitet till alla hyresgäster och bostadsrättsinnehavare. Klart att "tilläggstjänsterna" också ska omfattas av skyldigheten när det gäller SVT. De är minst lika angelägna som själva tv-tjänsten. Sen måste man nog lagstifta om att Play-tjänsten ska ingå i vidaresändningsplikten eftersom SVT trilskas.
Postad 11 April 2011 - 12:09
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Vi har uppmärksammat era inlägg gällande inspelningsproblemen med Humax HDPVR-1000C, och vill informera att vi ser väldigt allvarligt på, och beklagar verkligen de problem ni just nu upplever.
Felet sitter inte hos oss, och vi har sedan en tid tillbaka involverat programbolagen i frågan och hoppas därigenom på en snabb lösning. Problemet med Canal+ Sport HD har vi glädjande nog lyckats lösa temporärt. Silver HD och Canal+ Film HD har vi dock fortfarande problem med.
Att titta på kanalerna i realtid är inga problem, det är endast problem vid timeshift/inspelning.
Med vänlig hälsning
Patrick Norberg, Kundservice
Postad 11 April 2011 - 16:05
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Att titta på kanalerna i realtid är inga problem, det är endast problem vid timeshift/inspelning.
Nä självklart är det inga problem att titta i realtid. Nu är det ju så att vissa filmer sänds väldigt sällan som HD medans andra går flera gånger i veckan. Det är ju därför man har en box med inspelning så att man ska ha chansen att se de filmer som går i HD. Förstår inte varför det ska vara så himla klurigt att få till en temporär lösning när Canal + HD Sport fick det efter en vecka. Att textningen kan ställa till sådana problem låter väldigt långsökt. Fixa det nu eller ge oss kompensation.
Postad 11 April 2011 - 16:29
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Nä självklart är det inga problem att titta i realtid. Nu är det ju så att vissa filmer sänds väldigt sällan som HD medans andra går flera gånger i veckan. Det är ju därför man har en box med inspelning så att man ska ha chansen att se de filmer som går i HD. Förstår inte varför det ska vara så himla klurigt att få till en temporär lösning när Canal + HD Sport fick det efter en vecka. Att textningen kan ställa till sådana problem låter väldigt långsökt. Fixa det nu eller ge oss kompensation.
Håller med - det går inte att bagatellisera detta problem. Möjligheten till inspelning/time shift är en viktig tjänst som ska fungera för oss som investerat i HDPVR. Vi kunder får lida för att det är svårt att hitta en "ansvarig" till problemet. Som ganska ofta när det gäller datastrul skyller olika aktörer på varandra eftersom alla har en hård- eller mjukvara som fungerar u.a. på egen hand men där slutresultatet av allt i samverkan ändå inte blir bra. Hoppas på att detta kan få en lösning snabbt och att det inte är en början på flera liknande incidenter. Eftersom det började med Silver HD för ett bra tag sedan och sedan följdes av Canal+ HD kring månadsskiftet mars/april är iaf jag rädd för att det ska hända igen med andra kanaler rätt som det är. Så vill man ju inte ha det.
Postad 11 April 2011 - 18:55
Unregistered8029b76d
-
Unregistered8029b76d
-
Rookie
-
6 inlägg
Felet sitter inte hos oss, och vi har sedan en tid tillbaka involverat programbolagen i frågan och hoppas därigenom på en snabb lösning.
ComHem kan inte skylla ifrån sig, ni har ju avtal med era underleverantörer! Eftersom tjänsten har fungerat tidigare så ska det väl inte vara så svårt för ComHem att kräva att programbolagen ändrar tillbaka igen till det som fungerade förut, med hot om vite. Hur svårt kan det vara att återkalla en ändring? Det handlar ju knappast om någon Y2K-problematik i det här fallet, där kalendern ändras obönhörligt för att aldrig kunna backas tillbaka igen. Sedan, när funktionen som kunderna betalar för har återställts igen, så kan programbolagen och ComHem testa och felsöka prylarna i lugn och ro i labbet, inte ute hos betalande kunder.
Postad 11 April 2011 - 19:44
ronnie47
-
ronnie47
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Skrev till Canal+ kundtjänst om problemet med inspelning av deras kanaler. Fick detta svar: "Vi på Canal+ har inga restriktioner när det gäller att spela in från våra kanaler. Vi har alltså ingen ”spärr” eller liknande på någon av våra kanaler och ni ska kunna spela in våra filmer oavsett vilken kanal den visas på. Canal+ Film HD är inget undantag utan ni kan självklart spela in från den kanalen om ni har utrustningen som krävs från er digital-tv operatör. I detta fall så verkar det vara boxen som gör att ni inte kan spela in och då behöver ni kontakta er digital-tv operatör för information och hjälp då det är dem som har hand om er utrustning. I ert fall ser det ut att vara Comhem och dem når ni enklast på telefonnummer 0771 550000 eller www.comhem.se."
Postad 11 April 2011 - 19:50
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
ComHem kan inte skylla ifrån sig, ni har ju avtal med era underleverantörer! Eftersom tjänsten har fungerat tidigare så ska det väl inte vara så svårt för ComHem att kräva att programbolagen ändrar tillbaka igen till det som fungerade förut, med hot om vite.
Hur svårt kan det vara att återkalla en ändring? Det handlar ju knappast om någon Y2K-problematik i det här fallet, där kalendern ändras obönhörligt för att aldrig kunna backas tillbaka igen.
Sedan, när funktionen som kunderna betalar för har återställts igen, så kan programbolagen och ComHem testa och felsöka prylarna i lugn och ro i labbet, inte ute hos betalande kunder.
Bra sagt! Undrar dock om det är programbolagen som har ändrat något. Det kan ju lika väl vara Comhem som strular med nåt som de inte vet hur de ska rätta till.
Postad 11 April 2011 - 20:27
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Bra sagt! Undrar dock om det är programbolagen som har ändrat något. Det kan ju lika väl vara Comhem som strular med nåt som de inte vet hur de ska rätta till.
Enligt vad som Comhem skrivit i Humax HDPVR-tråden söker man felet i hela kedjan dvs "Humax, tillverkaren av MPEG-kodare och muxar samt programbolag/satellitoperatör". Programbolag och satellitoperatör involverar tydligen Canal+ och Non Stop Television samt Canal Digital/Telenor Satellite Services. "Det är inte Com Hem som har börja sända på ett annat sätt. Vi tar emot signalen från satellit och skickar den vidare precis som den kommer in." Och som jag skrev tidigare, risken är naturligtvis att alla aktörer anser att de gör rätt men det är vi som slutanvändare som får ta konsekvenserna. Hoppas det ordnar upp sig med det snaraste och att man också kommer på hur dylika fel ska undvikas i framtiden. För när de väl dyker upp tar de tydligen väldigt lång tid att komma till rätta med.
Postad 13 April 2011 - 11:08
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Snart två veckor o inget har hänt.... Man undrar ju vad Comhem sysslar med. Alla som har Canal + HD o HDPVR:en borde säga upp avtalet nu fast då är väl risken att de skiter i o hitta lösningen på problemet. Varför kan de inte fixa en temporär lösning som de gjorde med Sport kanalen. Kan det vara så att man helt enkelt inte får sända ut en inspelningsbar signal till Humaxen pga av något slags licensmickel. ??????
Postad 13 April 2011 - 12:27
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Kan det vara så att man helt enkelt inte får sända ut en inspelningsbar signal till Humaxen pga av något slags licensmickel. ??????
Läs några inlägg ovan .
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|