Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 May 2011 - 20:28

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
era j*vlar. Tur att man jobbar så man slipper fundera på vad man kunnat dricka -_-

Postad 26 May 2011 - 09:15

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

Ok, jag och en polare, ev 2 till drar dit imorgon. Nu behöver jag Pro-tips på vilka bås jag ska besöka och vilka öl man bara måste smaka. Hit me!

Jag känner inte ens till hälften av bryggerierna och det är lite charmen med det hela. Prova det som ser spännande ut, det är mitt tips! Själv tänkte jag foka på pale ale och IPA samt passa på att prova ett eller flera barley wine då jag aldrig druckit det. Skriv gärna här om du hittar någon favorit idag. :unsure:

Redigerat av BennySlyden, 26 May 2011 - 09:15.

Postad 26 May 2011 - 09:56

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Sydsvenskan hade en del bra tips om vad som kan vara extra intressant. Verkar spännande, har en massa kompisar som ska dit från Göteborg. Jag hinner tyvärr inte med det.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 26 May 2011 - 09:56.

Postad 27 May 2011 - 07:29

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Vi var där från 16:30 till 22:00 igår. Värt varaenda sekund! Magiska öl och en fantastisk god stämning och vart man än vände sig fanns någon annan ölnörd att snacka med.

Postad 27 May 2011 - 07:56

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Det gäller att passa sig när man handlar på systemet så att inte denna slinker med flera gånger...
FyFan säger jag, vilken bokstavskombination har man om man gillar denna ?

Bifogad fil  549039.jpg   32.61K   0 Antal nerladdningar

Postad 27 May 2011 - 08:30

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Det gäller att passa sig när man handlar på systemet så att inte denna slinker med flera gånger...

Hahaha! Ja den var minst sagt skum. Tog den till en grillade biff med Chili utan att tänka mig för.
Kan lova att det inte passade alls. Drack inte upp den.
Mycket märkligt med suröl... ;)

Postad 27 May 2011 - 09:46

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

Vi var där från 16:30 till 22:00 igår. Värt varaenda sekund! Magiska öl och en fantastisk god stämning och vart man än vände sig fanns någon annan ölnörd att snacka med.

Låter lovande! Någon öl du gillade extra mycket?

Postad 27 May 2011 - 10:32

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Skrev ihop mina intryck i denna.

Det ska mycket till för att hålla mig undan öl. När man kommit överrens med faktumet att de små gyllene dropparna lägger på några centimeter runt midjan samtidigt som det berusar dryckesmottagaren utöver tillåtna nivåer är det bara att ge efter och njuta. Det är ölfestival i Köpenhamn. Och det är helt underbart.

Redan vid ingången i de anrika lokalerna i Carlsbergbryggeriet, Tap1, ser man den vackra elefantporten skymta. Redan då känner man att det är något helt speciellt. In träder man i en klassiskt vacker lokal som tyvärr fått motta en industrialiserad stilisering, men ändå ger en mysig och gemytlig stämning.

100 danska kronor kostar det att ta sig in. Kort tar de överallt. Vid ingången tilldelas du en fullspäckad guide över alla utställare och deras öl. Som en liten minibibel för de redan frälsta.

För att få tillgång till ölen köper man poletter för 10 kronor stycket som ger tillgång till smakprov om 10 cl och vid de lite mer extrema ölen, 5cl. Och tro mig, det räcker. För när den första klunken Tactical Nuclear Penguin hos Skotska Brewdog slinker ner, en öl vars alkoholhat tangerar 32% ger den en Sherryliknande upplevelse - och då är 5cl fullt tillräckligt. När man sedan ger sig på Sink The Bismarck med sina 41% är det snarare en whisky man smuttar på, men som samtidigt doftar vackert av IPA. Två öl vars kostnad ute på pubben skulle hamnat bra över ett par tusen stycket.

Och extremöl finns det gott om. Öl med extrema tillsatser såsom choklad, chili, snus, grädde och allt annat mellan himmel och jord som fanns tillgängligt i köket under bryggningen. Mörka öl, ljusa öl, öl som vunnit priser, öl som du aldrig kommer se någon annan stans. 1100 olika sorters öl du aldrig kommer ha en chans att smaka alla av. Tre dagar räcker inte till på långa vägar.

Köerna är korta och man väntar sällan längre än ett par minuter för att få sig ett smakprov. Och med varje smakprov kommer en historia, en berättelse om hur den lille bryggaren började med en idé och slutade med en öl av världsklass. Mötena, samtalen och de nya vännerna. Det är de man minns. Och så ölen så klart.

Missa för all del inte norska Nögne Ös hemgjorda sake, den enda saken tillverkad i Europa. Och när du ändå är där, be om ett glas Dark Horizon 2. ed, det kommer du inte ångra. Tyvärr fanns ingen Red Horizon tillgängligt, en öl bryggd på sakejäst.

Är det humle som kittlar dina nerver har Mikkeller en ny serie som toppar den gamla '10'. Deras nya serie bjuder på inte mindre än 19 olika sorters humlearomatiska öl och som sann grapefruitälskare gav jag mig direkt på deras värsting, 1000 IBU, en öl som får ansiktsmusklerna att dras ihop och lämnar en eftersmak jag känner än idag. Jämför gärna 4%:aren och 10%-versionen och känn hur den högre alkoholhalten jämnar ut smakerna och ger en lugnare ton. Och när vi ändå är inne på humle, ge Neither Nor, en helt underbar DIPA, vid båset strax till vänster om Brewdogs en smakning. Den bryggdes klart som sent som igår.

Ölfestivalen hålls för 11:e gången. Den pågår torsdag, fredag och lördag. Hemsida: http://www.beerfestival.dk/

Ölnoteringar
Snuff Snus - Äcklig Red Bull - 1/5
Hornbeer Hophorn - Rund och smakrik - 4/5
Old Tom Choklad - Luktar gott, smakar tråkigt - 2/5
Proper Black - Svart IPA, trist och lugn - 2/5
Brewdog Tactical Nuclear Penguin - Ipa, Sherry, len, lätt spritig - 5/5
Nögne Ö Not so Mild - Luktar IPA, smakar svagt åt sake - 3/5
Nögne Ö Dark Horizon 2 - Mustig, skummar gott. Smakar skog - 4/5
Brewdog Sink the Bismark - Rolig, spritig - 3/5
Kölster Chili-öl - En hel serie från svag till stark - Extrem chilismak. - 1/5
Dugges Holy Cow/High Five/Gustavs - Tråkiga och nästan lite äckliga - 1/5
GB Barley Wine - Söt, icke stark på 10%. För mycket lakrits - 2/5
Brewdog Abstract 06 - Rolig och härlig brygd. Lugn IPA - 4/5
Neither N or - Extremt stark DIPA. Humlesmocka. 4/5
Hornbeer Caribbean Rumstout - Smakar rum, luktar rum - 2/5
Lervig Konrads Stout - Syrligt god och uppfriskande. Bästa stouten - 4/5
Brewdog Tokyo - Syrlig med medicinsmak. Guarana. Väcker dig - 3/5
Brewdog Dogma - Som Tokyo fast lugnare på 7% - 2/5
Mikkeller 1000% IBU 4% - Som att äta rå humle. Frälsaren - 5/5
Mikkeller 1000% IBU 10% - Som att äta lite mindre rå humle och sedan få massage - 5/5

Redigerat av maximm, 27 May 2011 - 10:34.

Postad 27 May 2011 - 10:42

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0
Bra skrivet! Vet inte om jag kan hålla mig till imorn...

Postad 27 May 2011 - 11:01

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

*massa ord som skapar avundsjuka*

Låter som en riktigt, riktigt bra vända det där!

Postad 27 May 2011 - 12:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Kul att höra att det finns spännande öl i Danmark och inte bara det vanliga överskattade, smaklösa, ljusgula blasket som man brukar få både här och där.

Postad 27 May 2011 - 13:53

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Druckit den 2 gånger senaste månaden. Tycker den är tokgod ;)

Men alla gillar inte suröl.

Postad 27 May 2011 - 13:58

Sohlio
  • Sohlio
  • Forumräv

• 586 inlägg
  • 0

Skrev ihop mina intryck i denna.

Det ska mycket till för att hålla mig undan öl. När man kommit överrens med faktumet att de små gyllene dropparna lägger på några centimeter runt midjan samtidigt som det berusar dryckesmottagaren utöver tillåtna nivåer är det bara att ge efter och njuta. Det är ölfestival i Köpenhamn. Och det är helt underbart.

Redan vid ingången i de anrika lokalerna i Carlsbergbryggeriet, Tap1, ser man den vackra elefantporten skymta. Redan då känner man att det är något helt speciellt. In träder man i en klassiskt vacker lokal som tyvärr fått motta en industrialiserad stilisering, men ändå ger en mysig och gemytlig stämning.

100 danska kronor kostar det att ta sig in. Kort tar de överallt. Vid ingången tilldelas du en fullspäckad guide över alla utställare och deras öl. Som en liten minibibel för de redan frälsta.

För att få tillgång till ölen köper man poletter för 10 kronor stycket som ger tillgång till smakprov om 10 cl och vid de lite mer extrema ölen, 5cl. Och tro mig, det räcker. För när den första klunken Tactical Nuclear Penguin hos Skotska Brewdog slinker ner, en öl vars alkoholhat tangerar 32% ger den en Sherryliknande upplevelse - och då är 5cl fullt tillräckligt. När man sedan ger sig på Sink The Bismarck med sina 41% är det snarare en whisky man smuttar på, men som samtidigt doftar vackert av IPA. Två öl vars kostnad ute på pubben skulle hamnat bra över ett par tusen stycket.

Och extremöl finns det gott om. Öl med extrema tillsatser såsom choklad, chili, snus, grädde och allt annat mellan himmel och jord som fanns tillgängligt i köket under bryggningen. Mörka öl, ljusa öl, öl som vunnit priser, öl som du aldrig kommer se någon annan stans. 1100 olika sorters öl du aldrig kommer ha en chans att smaka alla av. Tre dagar räcker inte till på långa vägar.

Köerna är korta och man väntar sällan längre än ett par minuter för att få sig ett smakprov. Och med varje smakprov kommer en historia, en berättelse om hur den lille bryggaren började med en idé och slutade med en öl av världsklass. Mötena, samtalen och de nya vännerna. Det är de man minns. Och så ölen så klart.

Missa för all del inte norska Nögne Ös hemgjorda sake, den enda saken tillverkad i Europa. Och när du ändå är där, be om ett glas Dark Horizon 2. ed, det kommer du inte ångra. Tyvärr fanns ingen Red Horizon tillgängligt, en öl bryggd på sakejäst.

Är det humle som kittlar dina nerver har Mikkeller en ny serie som toppar den gamla '10'. Deras nya serie bjuder på inte mindre än 19 olika sorters humlearomatiska öl och som sann grapefruitälskare gav jag mig direkt på deras värsting, 1000 IBU, en öl som får ansiktsmusklerna att dras ihop och lämnar en eftersmak jag känner än idag. Jämför gärna 4%:aren och 10%-versionen och känn hur den högre alkoholhalten jämnar ut smakerna och ger en lugnare ton. Och när vi ändå är inne på humle, ge Neither Nor, en helt underbar DIPA, vid båset strax till vänster om Brewdogs en smakning. Den bryggdes klart som sent som igår.

Ölfestivalen hålls för 11:e gången. Den pågår torsdag, fredag och lördag. Hemsida: http://www.beerfestival.dk/

Ölnoteringar
Snuff Snus - Äcklig Red Bull - 1/5
Hornbeer Hophorn - Rund och smakrik - 4/5
Old Tom Choklad - Luktar gott, smakar tråkigt - 2/5
Proper Black - Svart IPA, trist och lugn - 2/5
Brewdog Tactical Nuclear Penguin - Ipa, Sherry, len, lätt spritig - 5/5
Nögne Ö Not so Mild - Luktar IPA, smakar svagt åt sake - 3/5
Nögne Ö Dark Horizon 2 - Mustig, skummar gott. Smakar skog - 4/5
Brewdog Sink the Bismark - Rolig, spritig - 3/5
Kölster Chili-öl - En hel serie från svag till stark - Extrem chilismak. - 1/5
Dugges Holy Cow/High Five/Gustavs - Tråkiga och nästan lite äckliga - 1/5
GB Barley Wine - Söt, icke stark på 10%. För mycket lakrits - 2/5
Brewdog Abstract 06 - Rolig och härlig brygd. Lugn IPA - 4/5
Neither N or - Extremt stark DIPA. Humlesmocka. 4/5
Hornbeer Caribbean Rumstout - Smakar rum, luktar rum - 2/5
Lervig Konrads Stout - Syrligt god och uppfriskande. Bästa stouten - 4/5
Brewdog Tokyo - Syrlig med medicinsmak. Guarana. Väcker dig - 3/5
Brewdog Dogma - Som Tokyo fast lugnare på 7% - 2/5
Mikkeller 1000% IBU 4% - Som att äta rå humle. Frälsaren - 5/5
Mikkeller 1000% IBU 10% - Som att äta lite mindre rå humle och sedan få massage - 5/5

Blev jag grymt sugen på öl....... ;)

Postad 28 May 2011 - 13:44

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Och lite bilder!

Bifogad fil(er)

Postad 28 May 2011 - 13:51

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Sitter och tar en porter och ser på v75.
Bifogad fil  IMG_2425.JPG   37.61K   0 Antal nerladdningar
/Mats

Postad 28 May 2011 - 15:15

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Bra att man inte blir avundsjuk efter bilderna från köpenhamn :/

Postad 28 May 2011 - 15:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Man inser snabbt vilket skämt svenska mässor är ...

Danmark också, får väl planera en semester nästa år och göra en roadtrip!

Postad 28 May 2011 - 15:19

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Bra att man inte blir avundsjuk efter bilderna från köpenhamn :/

Ohh nej, inte jag heller :)
/Mats

Postad 28 May 2011 - 15:40

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Killen på bild med Mohawk är ingen annan än Stefan - killen bakom ölmärket Mohawk ;-)

Hur fasiken ska man nu kunna få tag på all underbar öl. Och priserna man gav på mässan, de kommer man aldrig hitta igen suck.

Redigerat av maximm, 28 May 2011 - 15:46.

Postad 28 May 2011 - 17:21

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Har inte druckit så mycket Pilsner i mina dagar så tänkte prova några olika nu.

Först ut var "Harboe Pilsner"
Bifogad fil  005.JPG   123.51K   0 Antal nerladdningar
Helt ok som måltidsdryck, men inget extra, smaken var ganska så tunn.
---------------
Kommer jag och svärtar ner denna tråden igen med lite budget öl :)

Redigerat av Hampuz, 28 May 2011 - 17:22.

Postad 28 May 2011 - 19:38

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Postad bild

Samlaröl?! WTF! :) Öl skall drickas!

Postad 29 May 2011 - 10:31

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0
Jag kan tyvärr inte bidra med ett lika fint reportage som maximm men det var helt klart en supertrevlig tillställning med god öl och massa trevligt folk. Dagens favorit blev Nögnes Imperial IPA, den var superfin! Nögne hade även ett väldigt gott Barley wine med kraftiga röktoner. Får åka till Norge i sommar helt enkelt :)

Postad 31 May 2011 - 18:24

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om lagring? Jag har tidigare förespråkat det, men efter att ha druckit min bedarö med utgångsdatum augusti börjar jag bli tveksam, den var verkligen inte god längre.

Tror banne mig man ska akta sig för att spara på humletunga öl som ipor och ale, de förlorar bara på att lagras och ska drickas färska.

Tunga mörka öl håller smaken bättre och ljusa öl är förlorade från början ;-)

Postad 01 June 2011 - 05:11

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om lagring? Jag har tidigare förespråkat det, men efter att ha druckit min bedarö med utgångsdatum augusti börjar jag bli tveksam, den var verkligen inte god längre.

Tror banne mig man ska akta sig för att spara på humletunga öl som ipor och ale, de förlorar bara på att lagras och ska drickas färska.

Tunga mörka öl håller smaken bättre och ljusa öl är förlorade från början ;-)

IPOr ska drickas så färska som möjligt. Jag är helt hundra på att alkostarka öler som imperial stouts, barley wines och porter mm ofta vinner på lagring.

Jag har några flaskor ståendes i skafferiet sen i julas och de ska smakas nästa jul, har jag tänkt. Men helt klart är att vissa öl vinner mer på lagring än andra. Bedarö tror jag personligen inte att den vinner på lagring.

Postad 01 June 2011 - 08:06

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

IPOr ska drickas så färska som möjligt

Rätt intressant det där eftersom de från början gjordes just för att det gick att lagra så pass länge :D

Postad 01 June 2011 - 08:46

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0
Denna var ju intressant och rätt fantastisk, rätt söt, tror det var jasminen som slog igenom i smaken. Kan inte riktigt sätta ord på vad det var som gav smaken. Man känner lite hetta från alkoholen. Men inte lika tydligt som jag hade trott.
Postad bild

Postad 01 June 2011 - 10:52

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Denna var ju intressant och rätt fantastisk, rätt söt, tror det var jasminen som slog igenom i smaken. Kan inte riktigt sätta ord på vad det var som gav smaken. Man känner lite hetta från alkoholen. Men inte lika tydligt som jag hade trott.
Postad bild

Jag tyckte den smakade väldigt mkt skal från gröna äpplen. En av de bästa öl jag druckit.

Blev en del öl för mig med idag.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  ink_p.jpg   197.62K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Sgart, 01 June 2011 - 11:06.

Postad 01 June 2011 - 11:57

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Shoppade jag med :D

Bifogad fil  _l.jpg   42.16K   0 Antal nerladdningar

Postad 01 June 2011 - 11:59

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Jag tyckte den smakade väldigt mkt skal från gröna äpplen. En av de bästa öl jag druckit.
Blev en del öl för mig med idag.

Ah, var det äppelskal det smakade? Får äta mer äpplen tror jag :D
För mig blev det endast dessa idag.
Postad bild

Postad 01 June 2011 - 13:27

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Ah, var det äppelskal det smakade? Får äta mer äpplen tror jag :D
För mig blev det endast dessa idag.
Postad bild

Hehe jag får rätta mig själv. Röda äpplen var det tydligen :D Och svarta vinbär.
http://valhumlat.blo...wdog-tokyo.html

Den är väldigt smakrik tokyo*och har en jäkla massa smaker. Jag skulle lätt kunna tänka mig ett gäng fler såna hemma.

Najs med 2 pack :rolleyes: Har du smakat en av dom än? Jag börjar bli sugen nu.

Postad 01 June 2011 - 13:33

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Hehe jag får rätta mig själv. Röda äpplen var det tydligen :D Och svarta vinbär.
Den är väldigt smakrik tokyo*och har en jäkla massa smaker. Jag skulle lätt kunna tänka mig ett gäng fler såna hemma.
Najs med 2 pack :rolleyes: Har du smakat en av dom än? Jag börjar bli sugen nu.

Tänkte att det var lika bra att köpa 2 medan det fanns.
Sen ringde polaren smått svettig och frågade om jag vill byta mot några Tactical Nuclear Penguin för han fick inte tag på IPA is Dead. Det kan man ju tänka sig att göra!
:D
Nej jag har inte smakat ännu. Kvar på jobbet...

Postad 01 June 2011 - 14:03

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Här kommer mitt bidrag, några öl och så köpte jag några nya glas också.

https://www.minhembi...c_id=387374.jpg

Postad 01 June 2011 - 14:13

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Var hittade du glaset? Skulle behöva lite nya.
Det var snyggt!

Postad 01 June 2011 - 14:19

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Var hittade du glaset? Skulle behöva lite nya.
Det var snyggt!

Smakar det så kostar det...:D

Det är Orrefors "Difference", Ale-glas. 345:-/st

Postad 01 June 2011 - 14:40

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Vart bara 2st. för mig i dag!
Bifogad fil  IMG_2427.JPG   40.06K   0 Antal nerladdningar
/Mats

Postad 01 June 2011 - 14:41

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...c_id=387374.jpg

Grymma glas! Vi är ett bra gäng i denna tråden som har dom nu :D Riktigt bra reklam för OKB :D Jag försöker tjata på dom att göra trappistglas med. :/

Postad 01 June 2011 - 16:06

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Kvällens första (man vet ju aldrig om det blir fler :D )

http://valhumlat.blo...orachi-ace.html

Bifogad fil(er)

Postad 01 June 2011 - 16:51

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1180 inlägg
  • 0
Postad bild

En sådan fick det bli ikväll. Klockren öl såhär på sommaren. Helt klart top3 i segmentet tillsammans med Weinstephaner och Paulaner.

Postad 01 June 2011 - 19:01

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Ooops. :D :D
Dagens inköp.

Postad bild

Väntar även på Brewdog Hardcore Ipa & Oppigårds Amarillo.

Postad 01 June 2011 - 21:57

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0
Trevlig bild Sgart!
Och recensionen likaså :D

Postad 02 June 2011 - 11:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Tyckte att den var riktigt god. Jag till och med njöt när jag drack den långsamt efter en lååång promenad med familjen :D

Drack en Bedarö Bitter igår och den var inte alls i min smak. Den smakade bara jäst. Urk!Postad bild
Jag var tvungen att omedelbart rensa munnen med en Mohawk som var riktigt god. :D

Postad 02 June 2011 - 21:40

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Klämde en Brewdog Ipa is Dead med en polare. Klart spännande smaker, med Citra som överlägsen vinnare. Citra var dock den enda som jag skulle tänka mig dricka som vanligt.

Postad 03 June 2011 - 19:16

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Drack en Nils Oscar Hop Yardidag. Jäklar vad god den var :(

Redigerat av Hampuz, 03 June 2011 - 22:48.

Postad 03 June 2011 - 20:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Drack precis en Black Isle Organic Summer Ale.

Drickbar, men ganska blaskig. Nästan obefintlig eftersmak.

Bifogad fil  560323.jpg   8.39K   0 Antal nerladdningar

Postad 03 June 2011 - 22:45

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Drack precis en Black Isle Organic Summer Ale.

Drickbar, men ganska blaskig. Nästan obefintlig eftersmak.

Bifogad fil  560323.jpg   8.39K   0 Antal nerladdningar

Instämmer på det, riktigt blaskig.
Kanske funkar som gräsklippar-öl... :)

Postad 04 June 2011 - 09:01

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Instämmer på det, riktigt blaskig.
Kanske funkar som gräsklippar-öl... :)

Den är ju väldans alkoholsvag, 4%, plattsar mao på ICA.

Den andra, Black Isle Organic Goldeneye Pale Ale, däremot är drickbar.

Postad 04 June 2011 - 10:18

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Blev ängöl igår för första gången från mikrobryggeriet i kalmar, lagern vid namn "alla tiders öl". Var en behaglig upplevelse, ska testa ett par av de andra ikäll.

Postad 04 June 2011 - 10:57

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Någon som har bra tips på några goda och svalkande öl som man kan dricka några st av? Behöver inte kosta för mycket. Max 20krst.

:)

Postad 04 June 2011 - 10:59

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Pilsner Urquell funkar alltid :-)

Redigerat av maximm, 04 June 2011 - 10:59.

Postad 04 June 2011 - 11:25

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Pilsner Urquell funkar alltid :-)

Aa, jo. Men den har man druckit så mycket, så att testa något nytt hade inte varit fel :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.