Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Com Hem + TIVO = sant!

2093 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 September 2015 - 11:40

Robbis76
  • Robbis76
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Laddade aldrig ned nya ComHem-appen, den gamla funkar bra än. Får ladda ned den nya när allt funkar i den :D  

Postad 03 September 2015 - 13:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Absolut, Netflix (som jag har i TiVo) är undantaget med ok kvalitet. Svenska kanalers playtjänster är dock inte att hurra över.
Sen är upplösningen inte allt, även bitrate är viktig (och snålas ofta med).

Men Netflix-appen i Tivo är otroligt seg. Vet inte om det beror på dålig kodning eller slö processor i Tivo.
Det gör att jag kör Netflix via Xbox One eller PS4 istället.

Postad 05 September 2015 - 16:14

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Någon som har tips på en bra sida för tv-kanaler där man kan markera de tv-program man vill spela in och sedan få en lista på dessa program?

Funktionen fanns i TV.nu förut men försvann iom att de "uppdaterade" sidan och för mig så är tv.nu iom detta värdelös. 

Postad 05 September 2015 - 17:01

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Någon som har tips på en bra sida för tv-kanaler där man kan markera de tv-program man vill spela in och sedan få en lista på dessa program?

Funktionen fanns i TV.nu förut men försvann iom att de "uppdaterade" sidan och för mig så är tv.nu iom detta värdelös. 

har inte dagenstv nått liknande?

Postad 05 September 2015 - 21:55

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

har inte dagenstv nått liknande?

Nej, inte vad jag såg och sidan ser konstig ut också. Allt är så smått.

En helt annan sak. Jag har sett att det kommit något som heter "Mina Köp" och det finns lite avsnitt där som jag sett i Playtjänsten MEN jag har INTE köpt något. Någon som vet vad som hänt?

Postad 06 September 2015 - 08:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Nej, inte vad jag såg och sidan ser konstig ut också. Allt är så smått.
En helt annan sak. Jag har sett att det kommit något som heter "Mina Köp" och det finns lite avsnitt där som jag sett i Playtjänsten MEN jag har INTE köpt något. Någon som vet vad som hänt?

Såg att Cirkus ligger under "Mina köp" eftersom det ingår i TiVo Max och dessutom frivisas i september.

Är det kanske Cirkus du har under "Mina köp".

Om det är något annat kanske det beror på att du tryckt på något utan att vara medveten om att det är från filmbutiken och alltså kostar.
F ö anges de filmkanaler (C More Play och Viasat Film) man har pg av abonnemang på programpaket från C More/Viasat som "Abonnerad" i filmbutiken. En sådan film kostar alltså inget extra. 

Postad 06 September 2015 - 09:37

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Såg att Cirkus ligger under "Mina köp" eftersom det ingår i TiVo Max och dessutom frivisas i september.

Är det kanske Cirkus du har under "Mina köp".

Om det är något annat kanske det beror på att du tryckt på något utan att vara medveten om att det är från filmbutiken och alltså kostar.
F ö anges de filmkanaler (C More Play och Viasat Film) man har pg av abonnemang på programpaket från C More/Viasat som "Abonnerad" i filmbutiken. En sådan film kostar alltså inget extra. 

Fast om man köper något så borde det ju komma upp en informationsskärm om att "nu köper du något, vill du betala pengar för detta?" och något sådant har aldrig kommit upp för mig. Det jag "köpt" är att jag såg avsnitt av en Discovery-serie på "Play & film". Det finns ej heller ingen som helst information om att dessa avsnitten kostar pengar utan vad jag förstår så är det bara inspelade avsnitt som streamas från com hems playtjänst.

Vad är det för idioter som har byggt nya com hem play egentligen? Det är ju rent otroligt fucking j*vla superkasst! De har tagit bort i princip alla bra funktioner från tivo-to-go. 

De verkar inte ha gjort någon som helst undersökning om vad deras användare vill ha.

Redigerat av Christopher_A, 06 September 2015 - 09:40.

Postad 06 September 2015 - 20:34

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Fast om man köper något så borde det ju komma upp en informationsskärm om att "nu köper du något, vill du betala pengar för detta?" och något sådant har aldrig kommit upp för mig. Det jag "köpt" är att jag såg avsnitt av en Discovery-serie på "Play & film". Det finns ej heller ingen som helst information om att dessa avsnitten kostar pengar utan vad jag förstår så är det bara inspelade avsnitt som streamas från com hems playtjänst.

Vad är det för idioter som har byggt nya com hem play egentligen? Det är ju rent otroligt fucking j*vla superkasst! De har tagit bort i princip alla bra funktioner från tivo-to-go. 

De verkar inte ha gjort någon som helst undersökning om vad deras användare vill ha.

Jag tror att allt man kollar på via play hamnar där under "Mina köp" lite felformulerat av Comhem kan jag tycka.

Sen ang. Com hem play-appen så håller jag med dig, dessvärre har Comhem gått ut med förfrågningar för oss som betatestade på webben men appen fick jag ingen förfrågan att testa dessvärre.

Men vi kan iaf. glädjas åt att det kommer att komma så man ser sina inspelningar samt kan spela in men frågan är när det kommer.

Tror iaf. att denna kan bli bättre än TivoToGo för den är bra mycket kvickare som den är nu, svarar bra mycket snabbare, så det blir nog bra.

Postad 09 September 2015 - 18:23

martin_h
  • martin_h
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Har använt Com Hem Play på dator nu under några timmar för att titta på Live TV och oftast fungerar det bra.

Men på vissa kanaler ligger ljudet lite fel och jag upplever att bilden ofta hackar till, syns tydligast vid panoreringar eller snabba rörelser. Har inte sett något mönster som att det bara sker på detaljrika bilder utan tycker att bilden kan hacka till lite när som helst. 

Någon annan som upplevt samma sak eller har lite mer erfarenhet av att titta på Live TV via datorn? Har testat på två olika MacBook Pro där den ena är relativt ny, så tycker inte det borde vara att datorn är för klen. 

Postad 11 September 2015 - 16:22

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Har precis fått hem och installerat min TiVO box och sen möts man av att ungefär 9/10 hatar den nya ComHem appen. Att kunna använda funktionen i telefonen var ju en viktig orsak till att jag valde just TiVO. 

Kommer det att komma uppdateringar till den eller har vissa funktioner försvunnit för alltid. Typ inspelningsfunktionen? 

Postad 11 September 2015 - 16:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Har precis fått hem och installerat min TiVO box och sen möts man av att ungefär 9/10 hatar den nya ComHem appen. Att kunna använda funktionen i telefonen var ju en viktig orsak till att jag valde just TiVO. 

Kommer det att komma uppdateringar till den eller har vissa funktioner försvunnit för alltid. Typ inspelningsfunktionen? 

Möjligheten att styra TiVo-boxen med hjälp av Com Hem Play är ännu inte fungerande utan man får vänta tills det blir en uppdatering av appen.
Funktionen fanns i föregångaren TiVoToGo men har alltså (tillfälligt) försvunnit.
Läs här:

https://www.comhem.s...-hem-play-88570

Postad 11 September 2015 - 16:33

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Möjligheten att styra TiVo-boxen med hjälp av Com Hem Play är ännu inte fungerande utan man får vänta tills det blir en uppdatering av appen.
Funktionen fanns i föregångaren TiVoToGo men har alltså (tillfälligt) försvunnit.
Läs här:

Tack för länk! 

Förutom att boxen är större än min BD spelare så är jag hittills nöjd :lol:

Postad 12 September 2015 - 09:18

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Läs här:

Ganska fegt av Comhem att skylla på Apples kommande uppdatering, kunde man inte valt att ha kvar TTG samtidigt som lanserade CHP...

Postad 12 September 2015 - 10:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Ganska fegt av Comhem att skylla på Apples kommande uppdatering, kunde man inte valt att ha kvar TTG samtidigt som lanserade CHP...

Ja, jag kan då inte förstå varför man offrar TiVo-funktionaliteten för att jäkta fram kompatibilitet med iOS 9.
iOS 9 behövs först när iPhone 6S börjar levereras. Övriga iOS-användare behöver inte uppgradera om viktiga appar slutar fungera.
TiVoToGo hade kunnat fungera t v medan Com Hem Play färdigutvecklades. Bägge kan tydligen inte existera samtidigt mht till Com hems system.
Hade man velat göra något vettigt kunde man gjort webbversionen av TiVoToGo möjlig att köra på dator med Windows 10.
Och naturligtvis väntat med att lansera comhemplay.se tills det var möjligt att använda Windows 10.

Postad 12 September 2015 - 10:22

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Är någon förvånad..vi pratar Comhem...bajsbolaget nr1.

Postad 12 September 2015 - 18:39

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Är någon förvånad..vi pratar Comhem...bajsbolaget nr1.

Din åsikt, inte världskänd fakta.
Jag har aldrig varit missnöjd med Comhem!
Känner nog inte ens någon som är missnöjd med Comhem...

Du får gärna vidareutveckla varför du är så missnöjd!

Redigerat av MartinAberg, 12 September 2015 - 18:41.

Postad 12 September 2015 - 20:44

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Din åsikt, inte världskänd fakta.
Jag har aldrig varit missnöjd med Comhem!
Känner nog inte ens någon som är missnöjd med Comhem...

Du får gärna vidareutveckla varför du är så missnöjd!

Jag håller verkligen med, jag är supernöjd med Comhem, varit kund sen mitten på 90-talet tror jag med tv´n och bredbandet till och från.

Men det enda jag är missnöjd med är nu med den nya Comhemplay men Comhem är fullt medvetna om att det sköts fel, som tur är har jag en gammal mobil där den inte är uppdaterad och paddan hemma är inte uppdaterad så för mig är det inga problem.

Hoppas och tror faktiskt att nya Comhemplay kommer bli riktigt bra, som den är nu är den bra mycket kvickare i responsen än TiVoToGo, så det ser lovande ut.

Sen ska man va ärlig och säga att det är de negativa rösterna som hörs, de positiva har ju ingen anledning och springa in på en massa forum och sånt och läsa när de är nöjda.

Edit : Sen ska sägas också att de få gångerna (är inte en person som ringer i första taget) och behöver aldrig support men de få gånger jag ringt kundtjänst har jag alltid blivit grymt bra bemött, aldrig haft nåt negativt bemötande.

Redigerat av Unregisteredf4a1db42, 12 September 2015 - 20:46.

Postad 12 September 2015 - 21:28

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Orkar inte ens dra all skit vi drabbats av. Det som irriterar mig mest är man har mage att tvinga på konsumenterna något dj xl abonnemang bara för att få HD tv för kanaler som distribueras fritt i marknätet.

En av de roligaste episoderna var när jag efter sju svåra år fick tag i någon teknikchef som erkände att våra  problem med bredbandet berodde på en halvtrasig router i deras backend som man visste var felaktig men inte tyckte sig ha råd att byta ut pga att den kopplades in så att slumpmässigt och inte orsakade avbrott utan bara en sämre lina.

Skulle jag kunna byta ut skiten hade jag gjort det för länge sedan...

Postad 13 September 2015 - 10:03

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Orkar inte ens dra all skit vi drabbats av. Det som irriterar mig mest är man har mage att tvinga på konsumenterna något dj xl abonnemang bara för att få HD tv för kanaler som distribueras fritt i marknätet.

En av de roligaste episoderna var när jag efter sju svåra år fick tag i någon teknikchef som erkände att våra  problem med bredbandet berodde på en halvtrasig router i deras backend som man visste var felaktig men inte tyckte sig ha råd att byta ut pga att den kopplades in så att slumpmässigt och inte orsakade avbrott utan bara en sämre lina.

Skulle jag kunna byta ut skiten hade jag gjort det för länge sedan...

Vadå tvinga på? De kan aldrig tvinga dig att köpa nånting.

Jag kanske fattar din fråga fel men vilka kanaler ville du ha och vilket abbonemang var du "tvungen" att köpa? 

Postad 15 September 2015 - 06:42

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Comhemplay fungerar visst inte överhuvudtaget med ios9 nu längre nu enligt COMHEM. Så om ni vill använda appen ska ni inte uppdatera till iOS9 förräns de fixat det.

Postad 18 September 2015 - 17:34

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Tips# Cmore Live 3/4 fungerar bra =)

Postad 21 September 2015 - 14:34

Unregistered19a9d113
  • Unregistered19a9d113
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag har en dum fråga, måste antenkabeln och nätverkskabeln vara insatt för att dekodern ska starta. Vi har ett problem med våran box att den dör i samband med att den ska spela in ett program och sen tar det ibland upp till en halvtimme innan den kommer igång igen. Comhem ska skicka en ny box, får hoppas att det löser sig med den.

Postad 21 September 2015 - 17:55

S319
  • S319
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hej Jag har precis skaffat en Tivo box och undrar om det går att skapa en egen ordning på kanalerna, 1,2,3,4 och så vidare. Har hittat hur jag får bort kanaler som jag inte vill ha genom att göra en egen favoritlista.

Postad 21 September 2015 - 18:00

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Egen ordning går inte, läs mer:
https://www.comhem.s...-for-tivo-59438

Hej Jag har precis skaffat en Tivo box och undrar om det går att skapa en egen ordning på kanalerna, 1,2,3,4 och så vidare. Har hittat hur jag får bort kanaler som jag inte vill ha genom att göra en egen favoritlista.

Postad 21 September 2015 - 18:20

S319
  • S319
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Okej, trist. Tack för snabbt svar.

Postad 26 September 2015 - 17:22

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Vet inte om det är kompensation för Comhem Play men de flesta betal-sport kanaler kodar ut....

Postad 27 September 2015 - 11:12

guth
  • guth
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag har sett det och det verkar som att det sker en felaktig statmuxning. I testbilden (SVT2/SVT2HD kl 06:00-06:16) syns det väldigt tydligt, även i tablåerna som blir väldigt vaxiga. Testbilden ska inte kräva mer än 1,5 Mbps - 2,0 Mbps i HD utan att bli kvaddad, så något är definitivt inte som det ska.

Det gäller inte bara TiVo utan även på andra boxar. Jag har testat med både TiVo och en Samsung SMT-C7160 och ser samma fenomen.

Det märkliga är att material med hög entropi, exempelvis kornighet eller snabba rörelser, överlever utan större anmärkning medan material med låg entropi blir väldigt kvaddat.

Jag har tagit upp det med Com Hem men inte hört något från dem om det än.

Vad skönt att se att det är fler än jag som ser detta. Det du beskriver är exakt vad jag också ser, och lider av! Det har varit så i flera månader (jag tror det började någon gång runt mars i år, och kom plötsligt från en dag till nästa). Jag har tänkt att jag skulle rapportera det, men det har inte blivit av. Dels för att jag tänkt att någon på Com Hem verkligen borde ha sett det, och dels för att jag av erfarenhet vet att Com Hem kan vara lite dåliga på att lyssna på sånt här. Så jag tänkte att jag skulle skriva en riktigt ordentlig felrapport, med "skärmdumpar" etc, men det har jag inte orkat göra än.

Men nu vet jag att det åtminstone finns två personer till som ser detta. Det ger ju i alla fall lite kött på benen.

Det märkliga är, precis som du skriver, att detta främst inträffar då bilden redan är relativt lugn och mjuk. Då blir det ofta väldigt suddigt (eller vaxigt som du skriver), precis som att bilden komprimerats med väldigt låg bitrate. Alla finare detaljer bara försvinner, medan hårdare kanter ofta finns kvar. Det är problem även med mjuka gradienter, där s.k. "color banding" ofta uppstår.

Tack för tipset med testbilden. Jag har inte tittat på den än, men den låter lämplig att skicka med i felrapporten.

Jag är (kanske inte så oväntat) lite av en bildkvalitet-nörd, så detta problem har lite förstört nöjet för mig med att titta på SVT. Den nya serien Mr. Robot ser t.ex. stundtals hemsk ut (men absolut inte hela tiden). Troligtvis mycket p.g.a. att den har väldigt lite kornighet som kan öka bildens komplexitet.

Du skrev förresten att "det verkar som att det sker en felaktig statmuxning". Vad menas med det?

Postad 27 September 2015 - 15:12

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Du skrev förresten att "det verkar som att det sker en felaktig statmuxning". Vad menas med det?

Statmuxning är när bitrate ändras utifrån bildens komplexitet för att kanaler i samma MUX/programström ska få kapaciteten fördelad utifrån vad de behöver.

Jag gissar på att kodningen har slarvigt konfigurerade tröskelvärden för bitrate.

Postad 27 September 2015 - 15:19

guth
  • guth
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Statmuxning är när bitrate ändras utifrån bildens komplexitet för att kanaler i samma MUX/programström ska få kapaciteten fördelad utifrån vad de behöver.

Jag gissar på att kodningen har slarvigt konfigurerade tröskelvärden för bitrate.

Om det är orsaken så förutsätter väl det att Com Hem komprimerar om videon i kanalerna. Jag vill minnas att de tidigare sa att de inte gjorde det. Men de kanske har börjat göra det?

Postad 27 September 2015 - 19:03

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Om det är orsaken så förutsätter väl det att Com Hem komprimerar om videon i kanalerna. Jag vill minnas att de tidigare sa att de inte gjorde det. Men de kanske har börjat göra det?

När det gäller SVT1 HD och SVT2 HD så har Com Hem fått okomprimerad HD-SDI via fiber och komprimerat till MPEG-4 själva. Tidigare lär det ha varit med fast bitrate.

Någonting har hänt i den kedjan. Troligtvis är det för att de hade enorma problem med synkroniseringen mellan bilden och text-tv som de har gjort någon teknisk ändring.

Redigerat av Zacabeb, 27 September 2015 - 19:05.

Postad 28 September 2015 - 17:30

guth
  • guth
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Ok.

Hur som helst, jag spelade in testbilden kl. 6 och lite tablåer före och efter, totalt 23 minuter. Enligt TiVo blev den filen 2,73 GB, vilket skulle motsvara en bitrate på nästan 16 Mbps. Betydligt mer än vad som borde behövas för att den enkla bilden ska bli i princip perfekt. Perfekt blev den dock som väntat inte, men jag tycker nog att testbilden såg betydligt bättre ut än mycket annat gör. Tablåerna tycker jag var mycket sämre, t ex.

Jaja, jag ska ta och skicka in en felanmälan snart. Men det lär väl knappast hjälpa. Suck...

Postad 01 October 2015 - 15:07

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Märkte igår att det är frivisning på dom flesta Viasat kanaler samt pay per view kanalerna.

Redigerat av moeboid, 01 October 2015 - 15:07.

Postad 05 October 2015 - 09:14

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Märkte igår att det är frivisning på dom flesta Viasat kanaler samt pay per view kanalerna.

Håller på fram till 11 oktober:

https://www.comhem.s...rtkanaler-89070

Postad 05 October 2015 - 09:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Stämmer ju inte med kommentaren ovan om "de flesta kanalerna samt pay per view".

Postad 05 October 2015 - 10:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Disneykanalerna frivisas under hela oktober för samtliga kunder!

Postad 07 October 2015 - 14:12

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Undrar om jag kan få avdrag för detta eftersom jag redan betalar för de...

Postad 07 October 2015 - 18:36

Unregistered37852
  • Unregistered37852
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Undrar om jag kan få avdrag för detta eftersom jag redan betalar för de...

Haha det var bland det snålaste jag läst på länge :)

Postad 08 October 2015 - 06:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Men en intressant tanke! Samma med Disney! Massor av kanaler som andra får se gratis, men som stammisar ändå får betala för. :rolleyes:

Postad 08 October 2015 - 07:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Men en intressant tanke! Samma med Disney! Massor av kanaler som andra får se gratis, men som stammisar ändå får betala för. :rolleyes:

Man blir också irriterad på erbjudanden till nya kunder t ex TiVo Max för 279 kr/mån under tre månader med C More Film och Viasat Premium utan kostnad under samma tre månader.
Under dessa tre månader betalar en befintlig kund 857 kr varje månad medan den nya kunden alltså betalar endast 279 kr per månad! Får man som befintlig kund sedan Hedenhös kredit på mellanskillnaden? Icke sa Nicke.

Com hems svar är alltid: Jo, men du fick säkert något bra erbjudande när du blev kund hos Com hem för första gången. Ja, det fick jag säkert men vem kan minnas vad det var för smaskigt erbjudande man fick när man först blev digital-tv-kund för snart tio år sedan? Det var förmodligen någon rabatterad Sagem-box som sedan länge hamnat i elektronikskrotet. 

Com hem borde vårda de gamla kunderna bättre istället för att ständigt jaga nya kunder. Med tiden kommer Com hems de facto-monopol i fastigheternas fiber/koax-nät att luckras upp och kundernas valfrihet öka när allt fler får tillgång till öppna nät t ex Stadsnät. Då kommer sanningens ögonblick för Com hem då kunderna visar vad de verkligen tycker! 

Postad 08 October 2015 - 07:24

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Man blir också irriterad på erbjudanden till nya kunder t ex TiVo Max för 279 kr/mån under tre månader med C More Film och Viasat Premium utan kostnad under samma tre månader.
Under dessa tre månader betalar en befintlig kund 857 kr varje månad medan den nya kunden alltså betalar endast 279 kr per månad! Får man som befintlig kund sedan Hedenhös kredit på mellanskillnaden? Icke sa Nicke.
Com hems svar är alltid: Jo, men du fick säkert något bra erbjudande när du blev kund hos Com hem för första gången. Ja, det fick jag säkert men vem kan minnas vad det var för smaskigt erbjudande man fick när man först blev digital-tv-kund för snart tio år sedan? Det var förmodligen någon rabatterad Sagem-box som sedan länge hamnat i elektronikskrotet.
Com hem borde vårda de gamla kunderna bättre istället för att ständigt jaga nya kunder. Med tiden kommer Com hems de facto-monopol i fastigheternas fiber/koax-nät att luckras upp och kundernas valfrihet öka när allt fler får tillgång till öppna nät t ex Stadsnät. Då kommer sanningens ögonblick för Com hem då kunderna visar vad de verkligen tycker!

Vi får alltid något erbjudande var tredje år, eller hur lång bindningstid jag nu har. Är nöjd med Com Hem. Har haft det sedan -99

Postad 08 October 2015 - 07:32

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

• 196 inlägg
  • 3

Jag blir alltid irriterad på ICA och Coop när dom rackarna ger extrapriser på produkter jag köpte för ordpris veckan innan.

Tror jag allt ska gå dit och berätta vad jag tycker.

Postad 08 October 2015 - 07:39

Blirre
  • Blirre
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Vi får alltid något erbjudande var tredje år, eller hur lång bindningstid jag nu har. Är nöjd med Com Hem. Har haft det sedan -99

Jupp. Brukar ringa strax innan min bindningstid går ut. Hävda att jag vill säga upp mitt abonnemang och därigenom få erbjudande om bra grejer om jag signar upp på ännu ett år.

Ligger just nu och betalar 449/månad för 100/10 och TiVo Plus...

Det här bygger iofs lite på att jag har fiber i huset och alltid säger att telia är "mycket billigare"... :rolleyes:

Postad 08 October 2015 - 08:03

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Jag blir alltid irriterad på ICA och Coop när dom rackarna ger extrapriser på produkter jag köpte för ordpris veckan innan.

Tror jag allt ska gå dit och berätta vad jag tycker.

För att inte tala om Levi´s jeansen jag köpte på JC för två år sedan och betalade en tusenlapp. Nu 799:- för nya medlemmar.

haha

Postad 08 October 2015 - 08:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Jupp. Brukar ringa strax innan min bindningstid går ut. Hävda att jag vill säga upp mitt abonnemang och därigenom få erbjudande om bra grejer om jag signar upp på ännu ett år.

Ligger just nu och betalar 449/månad för 100/10 och TiVo Plus...

Det här bygger iofs lite på att jag har fiber i huset och alltid säger att telia är "mycket billigare"... :rolleyes:

Det är precis så jag tänker också dvs kan man spela ut Com hem mot andra leverantörer av tv/bredband/telefoni kan man få bättre priser. Men det kräver också att fastigheten ger de boende tekniska förutsättningar för val av flera operatörer.

Tyvärr lever Com hem fortfarande kvar i föreställningen om att kunderna inte har något alternativ och alltså ska vara tacksamma över att Com hem över huvud taget tillhandahåller tjänster där de bor. Priserna sätts naturligtvis på det sätt som monopolister alltid sätter priserna.
Men i den takt som fastighetsägarnas avtal med Com hem löper ut så försvinner många gånger Com hems monopol och de får konkurrens i ett öppet nät. Com hem finns även på fibermarknaden både som en leverantör i andras öppna nät och genom det egna iTUX. Har dock en känsla av att Com hem är bättre på fiber/koax än på öppna fibernät eftersom det blivit sådant kaos i allmännyttan i Göteborg som ju gick över till iTUX.

Postad 08 October 2015 - 08:22

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Det är oftast att nya kunder får bäst rabatter, med förhoppningen att de ska stanna kvar även när priser senare normaliseras. Gäller fler företag än Comhem...
Senaste gången jag band om abonnemangen hos Comhem blev det ändå riktigt bra pris, där föreningens gruppavtalsrabatt såklart betyder mycket. (500/50 bredband, TiVo Max och Viasat Sport HD för 670 kr/mån.)

Redigerat av Kanelen, 08 October 2015 - 08:22.

Postad 08 October 2015 - 09:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Har man fiber med stadsnät i samma hus är valet rätt brett mellan olika operatörer. Kan mycket väl välja tex Telia eller Bredbandsbolaget för både bredband och TV. Dessa har lägre priser på sina TV-paket, samtidigt som man har kvar de fria kanalerna från Comhem direkt i TVn. Har gjorts så tidigare när jag bodde i HSB med både Comhem och stadsnät. Då fanns inga vettiga streamingtjänster, men nu när det gör det får man allvarligt överväga poängen med att binda upp sig på svindyra TV-paket.

Postad 08 October 2015 - 14:12

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Visst var det? :D

Är nöjd med mitt pris jag har hos Vomhem, dock tråkigt att man måste ringa varje år och säga upp allt för att få behålla priset...

Postad 25 October 2015 - 18:34

S319
  • S319
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har en fråga. Ibland när jag slår på min Tivo så får jag meddelande om att det finns en programvaro uppdatering. Där jag har två val, uppdatera direkt eller nästa gång den går ner i standby läge. Men jag kan inte göra någonting, när jag försöker styra runt med hjälp av styr korset. Det är bara bakgrunden som ändras. Någon som har några tips eller idéer.

Postad 26 October 2015 - 08:11

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Jag har en fråga. Ibland när jag slår på min Tivo så får jag meddelande om att det finns en programvaro uppdatering. Där jag har två val, uppdatera direkt eller nästa gång den går ner i standby läge. Men jag kan inte göra någonting, när jag försöker styra runt med hjälp av styr korset. Det är bara bakgrunden som ändras. Någon som har några tips eller idéer.

Prova med att rycka ur elsladden fem minuter och starta sen om helt.

Redigerat av Kung Nu, 26 October 2015 - 08:37.

Postad 26 October 2015 - 08:39

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Ryck ur elsladden fem minuter och starta sen om helt.

Ja, strömreset brukar vara standardlösningen när man har problem med TiVo.

Tyvärr har det blivit en och annan strömreset även för mig under det 1,5 år jag haft denna makalösa maskin.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.