Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Pro

2679 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 October 2016 - 16:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag vet det. Det finns ett 4K-läge och det finns ett 1080P-läge, det är så vi kommer prata om Prolägena. Jag kommer inte orka skriva ut "4K-läget" varje gång jag skriver om det, folk bör förstå det ändå när vi pratar om konsoler och inte datorer.

Killen i videon sa att det är i det närmaste omärkbart om det är native eller inte tack vare uppskalningen iofs.

Postad 20 October 2016 - 16:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ooo, alternativ till comebacker... Nudu, Zoiler!
Jag är iofs student, så rik går ju bort. Firmware... Nej, tom jag vet att hårdvaran är för klen. Shit... Ja, den kanske fungerar.

Zoiler: SHIT!
Fast det var inte ett så bra argument.

Ehm... Jo, den drar ju mindre ström än min gamla plasma. Så jag sparar ett par watt hit och dit, vilket under en livstid kanske räddar ett buskage. Ojoj, den ni! Här är man miljövänlig och vad får man för det?

Postad 20 October 2016 - 17:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag kan hjälpa dig: Det är bara ett (1) spel så det är långt ifrån säkert att det kommer vara en genomgående trend. Take that!

Postad 20 October 2016 - 17:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Jag kan hjälpa dig: Det är bara ett (1) spel så det är långt ifrån säkert att det kommer vara en genomgående trend. Take that!

Take that! Wham!
Jag kommer få äta upp ditt argument om det halvår när alla spel sedan releasen haft exakt samma problem :D

Postad 20 October 2016 - 18:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
3200*1800 checkerboard var det väl tom?

Men för enkelhetens skull kan vi ju komma överens om att "4K versionen" i fortsättningen innebär den variant som används vid 2160p output. ;) edit: missade Zoilers svar ovan.

Redigerat av pacman, 20 October 2016 - 18:52.

Postad 20 October 2016 - 22:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

"We felt games needed a little more memory, about 10 percent more, so we added about 1GB of slow, conventional DRAM to the console," Cerny explained.

With PS4 Pro, that application is moved to the extra 1GB of RAM when swapping to a game, freeing up nearly an entire gigabyte of the console's remaining 8GB of GDDR5 RAM.

1 GB extra RAM på Pro. Nice.

The tech session with Mark Cerny was signposted as far back as the PlayStation Meeting at the beginning of September, and it didn't fail to deliver a treasure trove of new information on the hardware make-up of the new machine and the ethos behind it. The highlights are as follows.

Additional 1GB of DDR3 RAM - used to swap out non-games apps (eg Netflix) from the 8GB of GDDR5

512MB available to developers for 4K render targets and framebuffers

Another 512MB utilised for handling a 4K version of the dynamic menu front-end

New ID buffer for tracking triangles and objects, opening the door to advanced spatial and temporal anti-aliasing

4K framebuffers either created from simpler geometry-only rendering or more advanced checkerboarding

Some developers - eg the developers of Spider-Man and For Honor - producing their own 4K techniques based on four million pixel framebuffers

Double the compute units, laid out like a mirror of the original PS4's GPU. Half the CUs deactivate when running in base PS4 mode

2.13GHz CPU and 911MHz GPU in Pro mode, running at 1.6GHz and 800MHz respectively in base PS4 mode in order to lock back-compat with the standard model

AMD Polaris energy efficiency improvements enabling more power in a console form factor

Delta colour compression technology arrives in PS4 Pro, maximising memory bandwidth. Not seen in PS4

Primitive discard accelerator culls triangles from the scene that aren't visible

Enhanced 16-bit half-float support

Improvements for running multiple wavefronts on the compute units - more work per CU

New features from AMD roadmap - the ability to run two FP16 operations concurrently instead of one FP32, plus the integration of a work scheduler for increased efficiency

Advanced multi-resolution support for increased performance in VR titles

Mass Effect kommer ha två lägen, som de flesta andra spel säkert. Ett checkerboardläge i 4K med sämre framerate för de 2 % som har en 4KTV och ett supersnyggt FHD-läge med extra högkvalitativ grafik för oss andra :P

Mass Effect Andromeda has two very different strategies. They have checkerboard for 4K and they have a separate mode for high quality graphics at 1080p."

Redigerat av Zoiler, 20 October 2016 - 22:06.

Postad 20 October 2016 - 22:17

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Hmmm ja Zartok, det finns en klar risk att hårdvaran helt enkelt är för klen. Har en kompis som testat VR och på en gammal PS4 fungerar det helt enkelt inte och efter vad han sa så är det tveksamt om Pro orkar med det heller så att det blir spelbart. Det verkar nästan som att Sony blev rädda att Microsoft skulle släppa en ny och snabbare och forcerade fram sin uppgradering, men vad vet jag!

Jag tror (eller hoppas) att det kommer en PS5 om typ två år och då är det nog läge för mig att köpa en ny! Och en ny TV!

Eller.... min syrra vill ge sin son en PS4 att byta ut hans PS3. Jag kan sälja min för ett ok pris och köpa en Pro. Ja bara för att vara snäll mot syrran så klart, inte för att jag vill ha en.... så klart.....

Julklapp till Nattsvart Julen 2018... en PS5 och en 55, 60, 65 tums OLED TV (rak, inte böjd!!!).

Postad 20 October 2016 - 22:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
65" rak skärm, det var det jag köpte dagarna efter pro reveal. Hade dock "bestämt mig" för en 55" redan samma dag :D

Postad 20 October 2016 - 22:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag tror (eller hoppas) att det kommer en PS5 om typ två år och då är det nog läge för mig att köpa en ny! Och en ny TV!

Det är nog för tidigt, jag skulle vilja se dem försöka lura på folk en Pro nu och sedan släppa en PS5 två år senare. Julen 2019 som allra tidigast säger jag.

Postad 20 October 2016 - 22:46

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

3200*1800 checkerboard var det väl tom?

Men för enkelhetens skull kan vi ju komma överens om att "4K versionen" i fortsättningen innebär den variant som används vid 2160p output. ;)

Nja, spelets verkliga upplösning borde väl vara mer intressant än utsignalen, för det kan ju vara uppskalat från 240p.

I jämförelser mellan XB1 och PS4 påtalas det i stort sett alltid om XB1 kör 900p, även om utsignalen är 1080p. Med PS4 Pro-logiken är det alltså 1080p, även om det inte är det ;)

Att det är svårt att se skillnad på 3200x1800 checkerboard och 4K är en annan sak, men jag har en känsla av att den skillnaden kommer att bli väldigt viktig om ett år, framförallt för Xbox-fansen med Scorpio ;)

Redigerat av Ageve, 20 October 2016 - 22:47.

Postad 20 October 2016 - 23:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nja, spelets verkliga upplösning borde väl vara mer intressant än utsignalen, för det kan ju vara uppskalat från 240p.

:D

Det finns två grafiklägen, ett för de med 4KTV och ett för de med FHDTV. Man behöver inte göra det svårare än så.

Spelets verkliga upplösning kan väl vara intressant, men 3200x1800 checkerboard-läget rullar inte lika bra på tungan.

Postad 20 October 2016 - 23:19

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Vi får se när Scorpio släpps. Jag tror som sagt att det blir väldigt "viktigt" då, eftersom det kommer att bli native 4K30 på Scorpio och diverse uppskalningsmetoder på PS4 Pro.

Försök att läsa texten här utan att tänka på Cernys röst:

http://www.eurogamer...k-games-machine

... Cerny refers to a 434 page, eight-hour PowerPoint presentation he gave to developers about the PS4 graphics core...

Postad 20 October 2016 - 23:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men det finns redan "många" spel som är bekräftade 4K native på PS4 också. Själv hoppas jag de skippar det bråket öht och koncentrerar sig på FHD.

Försök att läsa texten här utan att tänka på Cernys röst:

Det går inte, jag hörde honom redan när jag postade detta förut :D

"We felt games needed a little more memory, about 10 percent more, so we added about 1GB of slow, conventional DRAM to the console," Cerny explained.

Men den åttatimmarspresentationen skulle man ju velat vara med på.

giphy.gif

Postad 21 October 2016 - 05:39

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

:D

Det finns två grafiklägen, ett för de med 4KTV och ett för de med FHDTV. Man behöver inte göra det svårare än så.

Vad innebär FHDTV?
Är det såna vanliga apparater utan 4K o HDR?

Postad 21 October 2016 - 06:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Två olika saker. Som Zoiler är inne på så handlar det om hur man refererar till de två olika output-lägena Pro har och att kalla dessa för 1080p-läget resp 2160p-läget, eller liknande, är inte fel. Och framförallt smidigt.

Att det är svårt att se skillnad på 3200x1800 checkerboard och 4K är en annan sak, men jag har en känsla av att den skillnaden kommer att bli väldigt viktig om ett år, framförallt för Xbox-fansen med Scorpio 

Är ju ett fall av att sparka in öppna dörrar. Sony har redan från dag 1 varit tydliga med det kloka beslutet att native 4K inte är något primärt och alla som har det minsta intresse för den här typen av teknikaliteter borde vara väl medvetna om det vid det här laget.

Det är nog för tidigt, jag skulle vilja se dem försöka lura på folk en Pro nu och sedan släppa en PS5 två år senare. Julen 2019 som allra tidigast säger jag.

Ja skulle tom säga att 2018 är helt uteslutet.

Iaf...kul att Pro fick en del godis från kommande AMD-produkter (det sa de ju redan vid presentationen iofs), Vega då förmodligen. Kul att se att branschen mognat lite, för ca 10 år sen hade det t.ex. hetat "8.4 Terraflops baby!".  :)

1 GB mer RAM var smutt oxå.

Lite trist att Sony pushar så mkt för högre upplösning (även om de ger utvecklarna fria händer). Kan iofs inse olika skäl varför men åtminstone i de fall ett spel finns till PC oxå så borde verkligen utvecklarna satsa på "higher settings" ala Paragon; kan man hoppas.

Kraften borde räcka till för att få [OG PS4] 900p60/1080p60 spel att renderas i 1080p60 i en kvalité som motsvarar eller överträffar typisk "1080p30-kvalité på OG PS4". I nån mån skulle Pro kunna ge 60 fps utan avkall på grafikkvalitén så att säga.

Redigerat av pacman, 21 October 2016 - 06:54.

Postad 21 October 2016 - 06:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
När Scorpio kommer så blir det kanske lite smärtsamt för Playstation. I början av denna generation skrattade Playstationanhängarna åt varje jämförelse mellan X1 och PS4, oavsett om skillnaden var minimal eller inte. När Scorpio kommer blir det payback time. Det blir kul att stå på sidlinjen.:)

Postad 21 October 2016 - 06:38

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

När Scorpio kommer så blir det kanske lite smärtsamt för Playstation. I början av denna generation skrattade Playstationanhängarna åt varje jämförelse mellan X1 och PS4, oavsett om skillnaden var minimal eller inte. När Scorpio kommer blir det payback time. Det blir kul att stå på sidlinjen. :)

Hört rykten om att sony planerar att släppa någon typ av molntjänst som kommer att göra pro lika stark som scorpio så tror ej det kommer bli som du säger.

Postad 21 October 2016 - 07:12

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Hört rykten om att sony planerar att släppa någon typ av molntjänst som kommer att göra pro lika stark som scorpio så tror ej det kommer bli som du säger.

Jag har hört rykten om dina rykten du hört att de ryktena inte stämmer.

Postad 21 October 2016 - 07:34

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
H

Hur fasen funkar det??
Kan det inte finnas ett moln som gör mitt 1060 grafikkort lika starkt som ett 1080...
:D :P

Redigerat av Garrett, 21 October 2016 - 07:35.

Postad 21 October 2016 - 08:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

H
Hur fasen funkar det??
Kan det inte finnas ett moln som gör mitt 1060 grafikkort lika starkt som ett 1080...
:D :P

Det var precis så det skulle ha fungerat, men jag är osäker på hur många spel som det faktiskt funderat på :D

Postad 21 October 2016 - 13:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vad innebär FHDTV?
Är det såna vanliga apparater utan 4K o HDR?

Full HD, alltså 1080.

Postad 21 October 2016 - 14:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Hur fasen funkar det??

Inte alls, såklart.

Men Microsoft hävdade det vid lanseringen av XB1. "The infinite power of the cloud" ;)

edit: Det hade behövts i Mafia 3 förresten, oavsett plattform. Molnen ser ut som skit.

Redigerat av Ageve, 21 October 2016 - 14:17.

Postad 21 October 2016 - 14:34

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Inte alls, såklart.

Men Microsoft hävdade det vid lanseringen av XB1. "The infinite power of the cloud" ;)

edit: Det hade behövts i Mafia 3 förresten, oavsett plattform. Molnen ser ut som skit.

Haha visst ja, kommer ihåg att jag var väldigt skeptisk till det då. Kan inte säga att jag motbevisats än.

Not so much power i Mafia moln.

Oavsett ska nästa år bli kul, hur tänker konsumenterna nu med Pro, Switch och Scorpio uppradade som ett smörgåsbord på en marknad där PC'n som spelplattform bara växer?

Hur mättad är konsollmarknaden? Kommer de med en PS4 köpa en Pro? Eller köper de hellre en Scorpio och har 2 plattformar? Vilka blir potentiella köpare av en Switch?

PC + Switch täcker ju ganska mycket mark för de flesta spelfanatiker tänker jag spontant. Å andra sidan har Sony sina spelserier som många älskar. KUL! Mer spel till folket!

tumblr_l9y7wqbkag1qzjefho1_500.gif

Postad 21 October 2016 - 14:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Inte alls, såklart.

Vänta bara, Crackdown 3 kommer snart, då j-vlar.

Postad 22 October 2016 - 18:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Hur ser det ut på min 720p tv kan man ju undra.

Postad 25 October 2016 - 13:16

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Idag byttes min maskin in mot en Pro. Bara 2 och en halv vecka kvar då!

Postad 25 October 2016 - 17:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

"The target was to make sure that support [for the PS4 Pro] could be done for a fraction of a percent of the overall effort," Cerny said. "And I do mean a fraction of a percent. I mean, I've run the math, and it's 0.2 or 0.3 percent for these projects -- some of them. So at that point, I think it's very natural for the development community to support the platform."

Cerny.

Postad 25 October 2016 - 18:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

fatta hur bra det här kommer att bli när ex skyrim har support för pro-versionen också. troligtvis bara högre upplösning typ, men iaf =)

Postad 25 October 2016 - 18:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

De fixade ju lite grafiska förbättringar i Elder Scrolls online så de fixar kanske mer än så.

Postad 26 October 2016 - 06:49

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Idag byttes min maskin in mot en Pro. Bara 2 och en halv vecka kvar då!

Får man fråga om man behöver originalkartong och kan man lämna in egentligen vilket spel som helst..?

Postad 26 October 2016 - 07:53

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Får man fråga om man behöver originalkartong och kan man lämna in egentligen vilket spel som helst..?

Tror inte man behöver det men ring och fråga annars :) jag hade iallafall det.

Och det andra då. Nej, för att få 300kr avdrag sä måste det vara ett spel från deras 99er-lista. Själv lämna jag in Uncharted: Drakes Collection

Postad 26 October 2016 - 18:48

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Tror inte man behöver det men ring och fråga annars :) jag hade iallafall det.

Och det andra då. Nej, för att få 300kr avdrag sä måste det vara ett spel från deras 99er-lista. Själv lämna jag in Uncharted: Drakes Collection

Hur mycket fick du för din gamla PS4 ?

Postad 26 October 2016 - 19:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Near the end of the meeting, Cerny pulled up Knack, his PS4 launch title, side by side on two HDTVs. One game was running on a PS4 Pro and the other on a standard PS4. The differences were obvious: The PS4 Pro resolved cleaner lines and animations while the standard PS4 scene had more noise, particularly in detailed areas and backgrounds.

Cerny started with the Pro, picking up the controller and saying, "So if we look at the scene, again, it's very clean, smooth. But if I were to do this on -- " he switched to the PS4 TV and sighed. "Look at all the moiré, or all of the shimmery noise in the distance. And this is what we see when we play games on an HDTV and we've learned to ignore it."

Och folk som trodde att de inte skulle vilja göra direkta jämförelser för att det skulle få PS4 att se fult ut, han betonar det t o m ;)

Nu kan vi äntligen spela Knack som det skulle ha spelats från början sedan när det kommer till PS+.

Postad 26 October 2016 - 19:22

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 1

Hur mycket fick du för din gamla PS4 ?

För PS4 500GB och Uncharted Drakes Collection så fick jag 2200kr för det. Så 1799 betalar man extra :) rätt så bra pris för denna uppgradering. Skönt också att förmodligen få en maskin som är tystare då vanilla PS4 kan låta en del.

Redigerat av Daniel Assor, 26 October 2016 - 19:24.

Postad 29 October 2016 - 19:57

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Vanilla PS4? Låter exklusivt, finns den i fler smaker?  :D

Postad 29 October 2016 - 20:18

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Fattar inte... måste haft tur med min ps4 ang ljudet... har haft min sen release dan... den är väldigt tyst... men grabbens ps4 som han fick i julas... den låter en hel del... så har det nåt lotto med det att göra om det är tyst fläkt, eller om det är bra med kylpasta på vissa..? 👀

Postad 29 October 2016 - 20:59

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0

Och folk som trodde att de inte skulle vilja göra direkta jämförelser för att det skulle få PS4 att se fult ut, han betonar det t o m ;)

Nu kan vi äntligen spela Knack som det skulle ha spelats från början sedan när det kommer till PS+.

Klart. Den typen av konsument som orkar kolla på Cerny kommer upptäcka det iaf så dom har inget att förlora på det.

Postad 30 October 2016 - 00:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ok, nu får någon tydare av svart magi förklara ett citat. För typ en vecka eller något sånt så intervjuades Cerny av eurogamer (tror jag det var) och det som följde med var ett rätt spännande citat:

“it's possible to perform two 16-bit operations at the same time, instead of one 32-bit operation. In other words, with full floats, PS4 Pro has 4.2 teraflops of computational power. With half floats, it now has double that -- which is to say, 8.4 teraflops of computational power. As I'm sure you understand, this has the potential to radically increase the performance of games.”

Vad betyder det här på svenska? Half floats? 8.4 tflop? 16bit?

Postad 30 October 2016 - 01:15

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Vanilla PS4? Låter exklusivt, finns den i fler smaker? :D

Hade gärna haft en i Banansmak. Typ som en bananpizza ;)

Nej men Vanilla betyder att någonting är orginal, första versionen lixom :)

Postad 30 October 2016 - 06:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Ok, nu får någon tydare av svart magi förklara ett citat. För typ en vecka eller något sånt så intervjuades Cerny av eurogamer (tror jag det var) och det som följde med var ett rätt spännande citat:
“it's possible to perform two 16-bit operations at the same time, instead of one 32-bit operation. In other words, with full floats, PS4 Pro has 4.2 teraflops of computational power. With half floats, it now has double that -- which is to say, 8.4 teraflops of computational power. As I'm sure you understand, this has the potential to radically increase the performance of games.”
Vad betyder det här på svenska? Half floats? 8.4 tflop? 16bit?

Vi har ju varit inne på det ämnet i både denna tråd och i Switch tråden, här t.ex:
https://www.minhembi...24539&p=4380304

Det betyder att beräkningskraften dubbleras om man enbart använder half-floats (FP16) variabler i sina beräkningar.

Låter ju fantastiskt, eller hur? Nackdelen är att FP16 ger variabler med låg precision (få decimaler) och begränsad räckvidd/storlek (tror 65000 nånting är det högsta värde FP16 kan anta). Så det fnns många fall då FP16 inte är användbart.

Nintendo Switch och Scorpio kommer ha samma möjligheter.

Redigerat av pacman, 30 October 2016 - 07:04.

Postad 30 October 2016 - 07:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Följdfrågor:

Varför vill man ha hög precision med många variabler? Vad tillför detta som märks på skärmen? Var inte 16FP vanligare lastgen och i så fall, hur räknades flopparna då?

Postad 30 October 2016 - 08:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Ett generellt problem med för låg precision är att skillnaden mellan två intilliggande värden blir för stora, vilket rent visuellt visas som posterisering (bild googla). Dvs istället för att tex få en jämt tonad himmel så får man tydligt avgränsande färgfält.

De blir väldigt grovt helt enkelt och det är inte så skönt att titta på. :)

Vad jag vet så har man i samband med Flops snack alltid avsett FP32, iaf sen vi lämnade "16 bits" konsoler bakom oss, hehe.

Redigerat av pacman, 30 October 2016 - 08:35.

Postad 30 October 2016 - 09:25

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Nu börjar Pro levereras till ÅF! Inga bekymmer här inte, trots att internet know-it-all-människor hävdat att det både funnits produktionsbekymmer och värmeproblem. 

http://ps4daily.com/...-photos-leaked/

Postad 30 October 2016 - 09:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ett generellt problem med för låg precision är att skillnaden mellan två intilliggande värden blir för stora, vilket rent visuellt visas som posterisering (bild googla). Dvs istället för att tex få en jämt tonad himmel så får man tydligt avgränsande färgfält.

De blir väldigt grovt helt enkelt och det är inte så skönt att titta på. :)

Vad jag vet så har man i samband med Flops snack alltid avsett FP32, iaf sen vi lämnade "16 bits" konsoler bakom oss, hehe.

Fast det stämmer väl inte? Mobilgrafik har väl mer eller mindre fokuserat på FP16? För mig att Tegras "marketing power" baseras på FP16.

Intressanta är väl att nVidia inte har ett bra FP16 stöd, Polaris har 1:1 mellan FP32/FP16 och då PS4 Pro har 1:2 på FP32/FP16.

Tydligen så ska Mantis Burn Racing vara byggd på en mobilanpassad motor på FP16 som man använder på PS4an också. Därför klarar den av 4k60 vilket RX480 inte klara på samma clockspeed som PS4 Pro.

Postad 30 October 2016 - 09:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nu börjar Pro levereras till ÅF! Inga bekymmer här inte, trots att internet know-it-all-människor hävdat att det både funnits produktionsbekymmer och värmeproblem.

http://ps4daily.com/...-photos-leaked/

Fast det där från Neogaf och tydligen tomkartonger för att ha i butik som display.

Hade riktiga redan kommit till ÅF hade vi set många un boxings, tester osv.

Så det säger tyvärr inget.

Postad 30 October 2016 - 09:51

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Fast det där från Neogaf och tydligen tomkartonger för att ha i butik som display.

Hade riktiga redan kommit till ÅF hade vi set många un boxings, tester osv.

Så det säger tyvärr inget.

Nehepp. Det var ju kul....Bara så att du vet så förstörde du min söndag! (OBS! Sarkasm)

Postad 30 October 2016 - 10:08

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Fråga: Min förstärkare stödjer inte 4K, kan jag då koppla PS4 Pro till TV:n, och köra ljudet optiskt till stärkaren? 

Då borde jag ju lösa både 4K bild och få D.D-ljud åtminstone?

Postad 30 October 2016 - 10:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Fråga: Min förstärkare stödjer inte 4K, kan jag då koppla PS4 Pro till TV:n, och köra ljudet optiskt till stärkaren?

Yes den har optisk.

Köpte en Sony STR-DN1070 för att lösa problemet

Postad 30 October 2016 - 10:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Yes den har optisk.

Postad 30 October 2016 - 10:52

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Yes den har optisk.

Kollade vilken styrka den hade (WAF), och efter mina senaste inköp (TV, Pro, etc etc) så var WAF/Wife Acceptance Factor avgörande. Så jag väntar med stärkare eller om jag rentav köper en ljudlimpa. 

För att återgå till topic. Finns det någon uppdaterad lista på PS4 Pro patchade spel?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.