Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 september 2020 - 21:10

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

Vadå konsumentfientlig? Ska allt finnas tillgängligt överallt?. Helst gratis? Det här är nåt nytt för inte gnällde nån för att man inte kunde köra sonic på nintendo...

Håller helt med, exklusiviteter kan ibland vara störiga. Men de tävlar med spelen, det är så de differentierar sig. Och det är bra för det pressar dem att göra bra spel.

Xbox game pass är jag inte helsåld på, i framtidens games as a service värld är det byxorna till karantänen som drar in stålarna istället för köppriset av spelet. Xbox game pass kan mycket väl vara en del i att fasa in detta.Visst spelar du grundspelet gratis, men mycket annat kan komma att kosta.Att man blir partner med EA Play gör mig extra orolig. Detta är allt EA vill skall bli verklighet.

Hoppas jag har fel men Halo Infinite är ett av dessa service spelen

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 15 september 2020 - 21:11.

Postad 15 september 2020 - 21:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Wii Us största problem var nog MP begränsningarna med den inbyggda skärmen. Spelade faktiskt lite på Wii häromdagen tycker den är sjukt underskattad med många bra spel. Dessutom ska den tydligen vara bra på att emulera tex Gamecube spel nu med custom firmware hack.

Jag kommenterade igentligen wickerman med poängen att Nintendo varit ganska trogna med att namnge konsolerna med vad den gör eller vad den är.

Men ja Wii är skitkul, jag spelar det ibland, f.eks Smooth moves finns ju inget liknande nånstans. Det är bara bilden som känns så suddig som gör att det tar emot, det blev lite bättre med wii2hdmi-adapter men är fortfarande lite vaselinbild lixom. Jag vet inte om jag vågar hakka min dock, körde en riivolution för längesen och där skulle man spela indiana jones til man fick lagra och så ladde den hackade lagringen, problemet var att jag dog hela tiden innan jag klarade komma til en save ^^ så vet inte om jag vågar pilla på den.

Men nästa konsol måste ju heta Switch 2, allt annat vore katastrof.

Håller med om att den borde det, men de har ju aldrig haft en konsol med en "uppföljarsiffra" i namnet så vettifan om jag skulle våga satsa en bitcoin på det.

Postad 15 september 2020 - 21:13

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Tycker ändå att PC + Xbox är en bra kombination eftersom jag och sonen då i många fall kan spela cross play titlar med varandra utan att behöva köpa spelen två gånger eller ha två gamepass prenumerationer. Eller att jag kan fortsätta på datorn, surfplattan (och nu mobilen även om det funkar så där) på en del spel om xboxen är upptagen. Väldigt synd att även en del nya spel som Wasteland 3, Outer Worlds, Minecraft Dungeons mfl inte har cross saves men när det finns är det bra. 

Ännu bättre hade givetvis varit om man kunnat dela prenumerationer och spel med hela familjen oavsett vilken enhet alla för tillfället använder. Men man kan inte få allt hur billigt som helst antar jag. Hade det funnits så skulle en Series S till vardagsrummet vara ett mycket mer lockande komplement till Series X. 

Steams family sharing är väl det närmaste man kan komma på PC men där kan bara en spela åt gången vilket är lite mer begränsande. 

Postad 15 september 2020 - 21:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Håller med om att den borde det, men de har ju aldrig haft en konsol med en "uppföljarsiffra" i namnet så vettifan om jag skulle våga satsa en bitcoin på det.

Super Switch?

Xbox game pass är jag inte helsåld på, i framtidens games as a service värld är det byxorna till karantänen som drar in stålarna istället för köppriset av spelet. Xbox game pass kan mycket väl vara en del i att fasa in detta.Visst spelar du grundspelet gratis, men mycket annat kan komma att kosta.Att man blir partner med EA Play gör mig extra orolig. Detta är allt EA vill skall bli verklighet.

Folk är väldigt anti GAAS redan. Om GAAS ska överleva måste de göra det bra, standarden för genren höjs hela tiden. Men det kommer alltid blandas med [en majoritet av] singleplayerspel, hela grejen med GP är att de har något för alla och stor bredd.

Det enda "negativa" med GP hittills är att de bestämmer lite vad man ska spela eftersom man gärna tar det som finns där medan det är "gratis".

Postad 15 september 2020 - 21:35

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Super Switch?

Switcheroo?

Nei nu blir det OT. Kan tillägga att jag verkligen fortfarande gillar designen av xbox splittade mobo och stora fläkt, det ska bli väldigt intressant att se (höra) hur tyst den är. Den är designad väldigt bra med rikliga hål för innluft där nede och den stora fläkten uppe.

Postad 15 september 2020 - 21:37

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Ja, hoppas det kan hålla nere ljudnivån även vid hög belastning. Min One X är oftast tyst men i vissa spel så kan jag vid lågt ljud i spelen höra den.

Postad 15 september 2020 - 21:39

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Den har all potential att vara tyst med den designen och den "låga" klocken. Xbox chippet är igentligen ett Azure server chip gjort för att köras 24/7, det enda jag är osäker på är hur mycket skivläsren bråkar.

Postad 15 september 2020 - 23:01

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 300 inlägg
  • 0
Switch miitoo

Postad 16 september 2020 - 03:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Stackars butiksägarna som blandar ihop konsolerna i sin reklam. Måste vart någons farmor  :blink:

Undrar om det är fake, det är inte omöjligt. Men det blir nog en del liknande bilder framöver.

Redigerat av Zoiler, 16 september 2020 - 03:05.

Postad 16 september 2020 - 05:38

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Wii Us största problem var nog MP begränsningarna med den inbyggda skärmen. Spelade faktiskt lite på Wii häromdagen tycker den är sjukt underskattad med många bra spel. Dessutom ska den tydligen vara bra på att emulera tex Gamecube spel nu med custom firmware hack.

Nintendos strategi är ju mer åt soff MP. Dom har ju sattsat väldigt lite på nån form av onlinetjänst, med globalt stöd för chatt oberoende av spel osv. Ligger ju långt efter, om man jämför med MS Sony.

Postad 16 september 2020 - 07:22

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

Nintendos strategi är ju mer åt soff MP. Dom har ju sattsat väldigt lite på nån form av onlinetjänst, med globalt stöd för chatt oberoende av spel osv. Ligger ju långt efter, om man jämför med MS Sony.

Ja just på den tiden var online spelande väldigt inne och det tror jag var Nintendos stora miss med Wii U. Jag hoppas nästa Nintendo konsol klarar 4k och man satsar mer på stationärt spelande igen, kanske Switch ingår i också i nästa generation. Nästa Switch kanske kan bli 1080p i bärbart läge.

Redigerat av BioBerra, 16 september 2020 - 07:23.

Postad 16 september 2020 - 07:38

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Ja just på den tiden var online spelande väldigt inne och det tror jag var Nintendos stora miss med Wii U. Jag hoppas nästa Nintendo konsol klarar 4k och man satsar mer på stationärt spelande igen, kanske Switch ingår i också i nästa generation. Nästa Switch kanske kan bli 1080p i bärbart läge.

Är det verkligen smart att ge sig in i hela "kraftigast konsol kriget"? Nintendo jobbar mer på spelupplevelse än att skyffla massa pixlar. Bygga prisvärda konsoler med en upplevelse.

Ingen av deras konsoler inkl handhållna har varit några kraftfulla monster. Även og GB var ju klen för sin tid, men den spålde ju som smör och är älskad än idag. Dom försöker hitta något nytt, Se bara på Wii hur lyckat det kan bli. Och switch som kombinerar stationär och portabel är väl en succé?

Skulle vara om Nintendo går all in på VR då kanske dom behöver mer kraft. Men det kommer bli för högt pris. Dom vill ha den billigaste och mest prisvärda konsolen tror jag.

Postad 16 september 2020 - 08:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Ingen av deras konsoler inkl handhållna har varit några kraftfulla monster.

Öh va?!
SNES, N64 och GameCube var kraftfulla maskiner. Det var först med Wii som dom hamnade efter med konsollerna.
Och Gameboy Advance var kraftfull för sin tid.

Så det fanns en tid när dom kunde kombinera kraftfulla konsoller med suveränt gameplay, så varför inte nu?

Redigerat av Svante Skoog, 16 september 2020 - 08:25.

Postad 16 september 2020 - 09:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

3DS var också kraftfull när den kom då den spelade upp dubbelt av allt man såg.

Men SNES var slagen på hastighet av MegaDrive. Däremot hade SNES många andra saker f.eks fler och bättre layout på knapparna på handkontrollen, och mode-7. Men just på Mhz var MegaDrive snabbare och dom var duktiga på att marknadsföra detta, så dom flesta trodde att MegaDriven var bättre. Snes hade ju alla andra specs bättre dock så håller absolut med om att den i det stora hela var bättre men det var knappt nån som fattade det vad jag kommer ihåg.

Switch är ju också den kraftigaste bärbara renodlade spelkonsolen från en etablerad speltillverkare med något form av fast utbud som har igång bibliotek, utveckling, onlinetjenster osv.

Redigerat av Demon Slayer, 16 september 2020 - 09:30.

Postad 16 september 2020 - 10:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Nu ser ni inte skogen för alla träd 😋

En handhållen kan ju aldrig tävla med en konsol eller pc. Sak samma om switch är den snabbaste handhållna (när de kommer till kraft) jag lirade GB Advanced och deras försök till multiplatform f.eks NFS var ju horribelt jämfört med pc/konsol på den tiden, inte ens samma spel.

Gamecube hade väl inget att komma med mot xbox/ps2 i kraft? Knappt stöd för widescreen?,inget hd stöd. T.ex

Postad 16 september 2020 - 11:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Gamecube hade väl inget att komma med mot xbox/ps2 i kraft? Knappt stöd för widescreen?,inget hd stöd. T.ex

Den var inte lika kraftfull som Xbox, men den var starkare än PS2:an, som var den svagaste konsollen den generationen.

Postad 16 september 2020 - 11:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 1

Nu ser ni inte skogen för alla träd

En handhållen kan ju aldrig tävla med en konsol eller pc. Sak samma om switch är den snabbaste handhållna (när de kommer till kraft) jag lirade GB Advanced och deras försök till multiplatform f.eks NFS var ju horribelt jämfört med pc/konsol på den tiden, inte ens samma spel.

Men då kan vi bara säga att Fujitsu Fukago är den snabbaste maskinen med över 400-tusen teraflops, den kan emulera allt snabbare än någon pc/konsol.

Postad 16 september 2020 - 11:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Men snälla nån... GBA försökte inte göra 1:1 portar av konsoll och PC spel.

Att förvänta sig att den ens skulle komma i närheten av konsoll och PC versionerna är ju lite väl orealistiskt ;)

Det var ändå den kraftfullaste BÄRBARA spelkonsollen för sin tid.

Det vi snackade om, var att du drog in att Nintendo inte gjort några kraftfulla KONSOLLER :D

Redigerat av Svante Skoog, 16 september 2020 - 11:22.

Postad 16 september 2020 - 11:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 3

Fy fan för den här designen alltså.

Va dom tvungna att fokusera på fläkten på boxen :D

460c0c8a-57d7-46b3-b368-2ed7813eaf15.jpg

Redigerat av Svante Skoog, 16 september 2020 - 11:39.

Postad 16 september 2020 - 12:13

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 2

j*vla fan-boy :D

Postad 16 september 2020 - 12:25

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Haha! 😄

Postad 16 september 2020 - 12:34

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

LOL :D

Redigerat av Svante Skoog, 16 september 2020 - 12:35.

Postad 16 september 2020 - 13:35

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Oavsett design så vänjer man sig rätt fort. 🙂

Postad 16 september 2020 - 15:12

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

Nintendo jobbar mer på spelupplevelse än att skyffla massa pixlar. Bygga prisvärda konsoler med en upplevelse.

Prisvärda på samma sätt som Apple?

Postad 16 september 2020 - 15:13

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0

Hoppas första batchen är liknade Project Scorpio. 

Postad 16 september 2020 - 15:17

henkess
  • henkess
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Ser för jävlig ut hahah. Folk kommer inte veta vad dom köper, en ny bluetooth högtalare. Kanske en kokplatta, eller någon slags tillägg till Xbox one S, med tanke på att namnet är snarlikt också. Vilket fall som helst, så kommer dom bli omkörda av PS5 så det skriker om det.

Redigerat av henkess, 16 september 2020 - 15:19.

Postad 16 september 2020 - 16:08

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 3

Ser för jävlig ut hahah. Folk kommer inte veta vad dom köper, en ny bluetooth högtalare. Kanske en kokplatta, eller någon slags tillägg till Xbox one S, med tanke på att namnet är snarlikt också. Vilket fall som helst, så kommer dom bli omkörda av PS5 så det skriker om det.

Alltså, vet inte om en golvfläkt är så mycket bättre. 😋

Bifogad fil  Ps5~2.jpg   54,61K   0 Antal nerladdningar

Postad 16 september 2020 - 17:02

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Börjar spåra ur lite nu, smaken är som baken 😉

Postad 16 september 2020 - 17:11

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Kunde inte låta bli. 😁

Postad 16 september 2020 - 17:18

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 1
Kan inte rena PS-fanboys som henkess hålla sig i PS5-tråden? Det är ju helt uppenbart att hen inte alls bryr sig om något från MS?
Eller om admin bara plockar bort de inläggen.

Postad 16 september 2020 - 17:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

Kan inte rena PS-fanboys som henkess hålla sig i PS5-tråden? Det är ju helt uppenbart att hen inte alls bryr sig om något från MS?
Eller om admin bara plockar bort de inläggen.

Håller med, brukar ju vara rätt troll-fritt överlag här numera men tydligen så ska någon ändra på saken.

Postad 16 september 2020 - 23:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 1

Ser för jävlig ut hahah. Folk kommer inte veta vad dom köper, en ny bluetooth högtalare. Kanske en kokplatta, eller någon slags tillägg till Xbox one S, med tanke på att namnet är snarlikt också. Vilket fall som helst, så kommer dom bli omkörda av PS5 så det skriker om det.

Lätt köp kommer bli en kanon konsol. Xbox kommer bli omsprungen rejält i år igen. Viktigaste saken som Xbox saknar som alltid, bra spel. Och med förseningen och fiaskot med Halo som såg ut som skit. Så lär starten bli trög.

Series S, är ingen riktig nexgen. Klen konsol klarar inte riktig 4K, med 4 bara teraflops. Det är mindre än i Xbox one X. Fattar inte vem som skulle vilja köpa den faktiskt, är ju i princip ingen uppgradering jämfört mot Xbox one X. Snabb SSD kanske, men den är på ynka 512GB ett skämt. En digital konsol dessutom, den blir proppad på nolltid. Så man får ändå lägga ut ca 1000kr till på en ytterligare SSD.

Blir såklart en PS5. Xbox series X känns överflödig, då man har en gaming PC.

Luktar inte mycket till Nextgen konsol Xbox series S inte.

520GB SSD? Vilket skämt, den blir full på nolltid. Då det är digitalt enbart också. Då måste man ändå köpa ny SSD för 1000kr till. Då är man genast uppe i typ minst 4500kr...för en klen Nextgen konsol. Som inte ens kan köra 4K utan uppskalad 4K. Och med sämre teraflops än Xbox one X. Låter som en klen budget nextgen konsol, som fyller inget syfte alls.

Ja du får sluta med detta om du vill vara här på forumet, både här och i PS5-tråden. Du har gjort din ståndpunkt klar och behöver inte fortsätta älta den.

Postad 16 september 2020 - 23:12

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 317 inlägg
  • 1

:lol:

Den liknar denna:

https://www.ikea.com...e-vit-40432889/

Bifogad fil  eneby.png   80,79K   0 Antal nerladdningar

Postad 17 september 2020 - 06:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
512 GB håller jag med om att det är lite idag. Men det blir ju ingen som helst skillnad om spelet är köpt digitalt eller inte, då spelet i båda fallen installeras på hårddisken.
Och det gäller för både PS och Xbox.

Postad 17 september 2020 - 06:16

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

512 GB håller jag med om att det är lite idag. Men det blir ju ingen som helst skillnad om spelet är köpt digitalt eller inte, då spelet i båda fallen installeras på hårddisken.
Och det gäller för både PS och Xbox.

SSD:n är nog en stor del att dom når 299$

Och vi i Sverige som oftast har snabbt internet utan begränsad nedladdning klarar sig bra om man planerar sitt spelande.

Och S går att köpa till lagring (dyrt såklart, men det går)

Postad 17 september 2020 - 06:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 2

Ja du får sluta med detta om du vill vara här på forumet, både här och i PS5-tråden. Du har gjort din ståndpunkt klar och behöver inte fortsätta älta den.

Haha, hade xbox ihjäl hans hund när han var liten eller vad är backstoryn här egentligen? :D

Postad 17 september 2020 - 09:25

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

SSD:n är nog en stor del att dom når 299$

Och vi i Sverige som oftast har snabbt internet utan begränsad nedladdning klarar sig bra om man planerar sitt spelande.

Och S går att köpa till lagring (dyrt såklart, men det går)

Vad blir det totalt med en Seris-S + lagring gentemot en Series-X?

Postad 17 september 2020 - 09:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Vad blir det totalt med en Seris-S + lagring gentemot en Series-X?

Finns inga priser än, eller storlekar vad jag vet. Men med en egen lösning utan konkurrens(osäker på detta) så lär det nog inte vara billigt.

Skulle inte förvåna mig om 512GB kostar närmare 1500 SEK (inkl skatter) men det är ju en ren killgissning.

Redigerat av SKIBBE, 17 september 2020 - 09:37.

Postad 17 september 2020 - 09:44

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Är vad jag vet bara en 1TB expansion som finns annonserad. Men inget pris än. 

https://www.seagate....-xbox-series-x/

Postad 17 september 2020 - 09:59

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Finns inga priser än, eller storlekar vad jag vet. Men med en egen lösning utan konkurrens(osäker på detta) så lär det nog inte vara billigt.

Skulle inte förvåna mig om 512GB kostar närmare 1500 SEK (inkl skatter) men det är ju en ren killgissning.

Då ligger du bara 600,- ifrån Series-X. Så varför.

Postad 17 september 2020 - 10:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Då ligger du bara 600,- ifrån Series-X. Så varför.

Då hoppas vi att dom pressar priset, och är det som ovan nämt endast 1TB att välja på så väljer man hellre en X

Men jag tänker mig att dom som köper en S inte kommer uppgradera lagring för än långt senare, eller att dom vill knuffa över de köpare som har råd med S + SSD direkt till X?

Postad 17 september 2020 - 10:48

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Finns ju ändå rätt många som mest köper konsol för att spela något enstaka spel som Fortnite, cod eller fifa och som inte är så noga med 4k. Då räcker ju 512GB gott och väl. Det är nog dem eller priskänsliga som är målgruppen för Series S.

Många spel som inte är så gigantiskt stora heller.

Postad 17 september 2020 - 10:51

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

Precis, vad ligger Fortnite på? 15gb max skulle jag gissa på. Sen är väl iofs problemet att systemet brukar sno en massa utrymme så strax över 400gb lär man väl få nöja sig med.

Postad 17 september 2020 - 11:42

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Finns ju ändå rätt många som mest köper konsol för att spela något enstaka spel som Fortnite, cod eller fifa och som inte är så noga med 4k. Då räcker ju 512GB gott och väl. Det är nog dem eller priskänsliga som är målgruppen för Series S.

Ja det håller jag med om. Jag menar bara att om man skal uppgradera Series-S disken under konsolens livstid så kan man likagärna köpa Series-x direkt.

Postad 17 september 2020 - 11:57

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Fast Series X + expansion blir ju dyrare än Series S + expansion. Så det beror ju på.

Postad 17 september 2020 - 12:00

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Fast Series X + expansion blir ju dyrare än Series S + expansion. Så det beror ju på.

Hur kan du missförstå detta.

För att få 1TB totalt för båda konsolerna så kostar XSX bara 600,- mer.

Postad 17 september 2020 - 12:26

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Hur kan du missförstå detta.

För att få 1TB totalt för båda konsolerna så kostar XSX bara 600,- mer.

Menade bara att 1TB kanske inte heller räcker. Om man nu väljer bort Series S för att man vill installera massor med spel. 

En detalj till i sammanhanget är att många spel kommer bli större på Series X för spel som använder systemet för att bara tillhandahålla data som behövs för respektive platform. Texturer och annat som är anpassat för 4k tar mer plats än de för 1080p/1440p. 

Postad 17 september 2020 - 13:10

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Vad tror ni om ps5 priserna?

Deras DE har ju ett najs pris!

Postad 17 september 2020 - 15:02

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0

Bara 1000:- till så får man med skivläsare. Man kommer spara pengar i slutändan om man är villig att köpa fysiskt. Jag kör i princip uteslutande fysiska spel och förvånansvärt ofta har jag hittat nya fysiska spel i svenska butiker för 49:- - 99:-. Personligen skulle jag inte ens välja en konsol utan skivläsare om den var gratis, alltså helt seriöst. Självklart är jag inte dum i huvudet, så om någon gav mig en konsol utan skivläsare skulle jag ta emot den. Men jag skulle fortfarande köpa den med skivläsaren.

Nu när spelpriserna verkar dundra upp mot 800:- så finns det inte en chans att jag skulle köpa en digital utgåva för det priset. Det finns inte på kartan! Tänk om man köper något spel som inte alls faller en i smaken, det är 800:- rakt ner i toaletten!

Postad 17 september 2020 - 15:05

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 300 inlägg
  • 0

Digitala kan man refunda dock eller går inte sony med på det?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.