Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4565 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7.749998 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8.333332 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7.666666 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 9.06923 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7.5 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 8.271476 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 8.51923 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 9.166666 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 9.15625 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 9.054054 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 8.306818 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 9.096272 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8.411764 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 9.218748 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8.464284 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8.388888 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 8.225806 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8.674998 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7.968748 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8.849998 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 7.224998 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 8.435896 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8.659574 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7.899998 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7.541666 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8.406248 (31) Inga priser
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 5 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 7 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 9 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 10 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 10 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 11 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 11 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 11 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 12 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 12 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 13 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 14 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 14 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 14 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 15 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 15 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 15 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 15 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 15 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 16 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 16 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 16 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 16 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 16 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 16 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 16 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 17 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 17 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 17 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 17 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 17 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 17 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 17 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 17 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 18 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 18 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 18 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 19 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 19 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 19 år sedan

Postad 14 February 2008 - 22:07

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Gött! :-)
Jag beställde också via ElGiganten i slutet av förra veckan för 1490:-!
När jag beställde den i förra veckan (då fanns den inte på webben ännu.. ) så var det faktiskt ElGiganten själva som föreslog 1490:- (eftersom den då ännu ej var prissatt) så jag beställde den och la handpenning på den!
Hoppas få den någon av dagarna nu..! :-)

Det fina med ElGiganten är ju att de har 30 dagars returrätt, även efter att man har provat prylen.
Så skulle den mot förmodan inte uppfylla mina förväntningar eller inte funka med min utrustning inom 30 dagar så kan jag lämna tillbaks den.
Komplett.se tror jag inte tar tillbaks den ifall varan är öppnad och använd...

/Makusi

VAr på elgiganten igår och beställde en där, den skulle komma tidigast på fredag, annars på måndag.
Sedan matchar de kompletts gamla pris: 1490:-.

Nu ska jag bara vänta lite till... och avbeställa från komplett.

På elgiganten.se finns den för 1990:-, har du gjort nån specialdeal med dem eller är det nån prisgaranti du nyttjat?

Undrar detsamma!

Ringde Webhallen idag, men de kunde inte alls tänka sig att ändra sitt pris. Inte heller Elgiganten web var villiga att matcha kompletts pris.

Jag var in på en Elgigantsbutik idag och fick också priset 1490:- efter lite suckande från personalen...

Leverans nästa vecka (f_n trot tills man ser det :)

Postad 15 February 2008 - 07:04

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

VAr på elgiganten igår och beställde en där, den skulle komma tidigast på fredag, annars på måndag.

På elgiganten.se finns den för 1990:-, har du gjort nån specialdeal med dem eller är det nån prisgaranti du nyttjat?

Jag gick bara in i deras Sisjö-butik i onsdags och fick det priset, den är betald och kan förhoppningsvis hämtas i eftermiddag.
Men ett kvitto kan man väl prismatcha hos andra butiker här i Göteborg i alla fall, typ MediaMarkt, men de verkar inte ha den inne.

Postad 15 February 2008 - 13:56

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jag gick bara in i deras Sisjö-butik i onsdags och fick det priset, den är betald och kan förhoppningsvis hämtas i eftermiddag.
Men ett kvitto kan man väl prismatcha hos andra butiker här i Göteborg i alla fall, typ MediaMarkt, men de verkar inte ha den inne.

Jag var o gjorde detsamma idag. Tror inte att Elgiganten har nåt pris på den i sina fysiska butiker ännu, därför kan de sätta detta pris. Men jag tackar o bockar!!! Nu blev det ju 200:- billigare eftersom man slipper frakt-avgifter. Synd för er komplett!

Postad 15 February 2008 - 18:00

Unregistered50f5dbac
  • Unregistered50f5dbac
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Är lite i valet o kvalet...
Har tröttnat på mina 6 kontroller på soffbordet så jag gick o köpte en Harmony 785 på Siba idag mest för o prova hur dom funkar. Blev helbelåten, eller ja.... Hade ju tänkt köpa Harmony One men den hade dom inte på Siba o jag tänkte att funkar 785 med mina prylar så funkar One. Undrar nu. Vad är det igentligen som gör One så mycke bättre? Är det bara pekskärm o lite andra knappar eller finns det nått jag missat?

Postad 15 February 2008 - 18:08

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Har tröttnat på mina 6 kontroller på soffbordet så jag gick o köpte en Harmony 785 på Siba idag mest för o prova hur dom funkar. Blev helbelåten, eller ja.... Hade ju tänkt köpa Harmony One men den hade dom inte på Siba o jag tänkte att funkar 785 med mina prylar så funkar One. Undrar nu. Vad är det igentligen som gör One så mycke bättre? Är det bara pekskärm o lite andra knappar eller finns det nått jag missat?

Ja i sak rätt. Men det är betydligt bättre design o placering av knapparna tycker jag (helt personligt iofs), vad jag hört andra säga så ligger One "bättre i handen" än de tidigare Harmony-kontrollerna. Det kan jag själv inte svara på då jag inte fått hem min än. Funktionsmässigt är det väl inga jättestora skillnader.

Ett citat från SweC's nyhet...
Tina Banzhaf som är nordisk presschef för Logitech kommenterar:
För att förbättra oss ytterligare har vi under utvecklingen av Harmony One hela tiden försökt förstå interaktionen mellan människor, fjärrkontroller och deras hemunderhållningssystem. Harmony One är faktiskt ett resultat av vår mest omfattande forskning och utveckling någonsin, mer än 20 000 timmar har lagts ner

Så det låter ju jäkligt bra i alla fall. ;)

Postad 15 February 2008 - 18:12

Unregistered50f5dbac
  • Unregistered50f5dbac
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Ja i sak rätt. Men det är betydligt bättre design o placering av knapparna tycker jag (helt personligt iofs), vad jag hört andra säga så ligger One "bättre i handen" än de tidigare Harmony-kontrollerna. Det kan jag själv inte svara på då jag inte fått hem min än. Funktionsmässigt är det väl inga jättestora skillnader.

För att förbättra oss ytterligare har vi under utvecklingen av Harmony One hela tiden försökt förstå interaktionen mellan människor, fjärrkontroller och deras hemunderhållningssystem. Harmony One är faktiskt ett resultat av vår mest omfattande forskning och utveckling någonsin, mer än 20 000 timmar har lagts ner

Så det låter ju jäkligt bra i alla fall. ;)

Hur funkar pekskärmen då? Nån som provat? Trycker man ofta fel o sånt är sånt jag vill ha reda på...
Mmm, men var dom tvungna o lägga ner 20000 timmar, nog därför dom inte finns i butik än :).....

Postad 15 February 2008 - 19:29

zoorab
  • zoorab
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hej Taipan, hur tycker du bakgrundsbelysningen av knapparna är på din 785a, min suger.
(se inlägg för ca 2 veckor sedan)

Postad 17 February 2008 - 22:10

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Har en snabb fråga som jag kanske inte kan få svar på än. Tycker det är lite otydligt om One kör på radio eller ir (orkar inte leta igenom tråden).. Någon som vet säkert??

Tack på förhand! :)
Niklas

Postad 17 February 2008 - 22:26

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
IR

Postad 17 February 2008 - 22:33

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

IR

Det suger. :) Tack iaf.

Postad 18 February 2008 - 00:19

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

IR

Det suger. :) Tack iaf.

Varför då kan man undra???

Postad 18 February 2008 - 08:36

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

För att IR är en dålig teknik som är långt föråldrad. Vågorna är så klena att de inte ens kan gå igenom ett pappersark (än mindre ett bord som står i vägen)..

Postad 18 February 2008 - 08:42

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

För att IR är en dålig teknik som är långt föråldrad. Vågorna är så klena att de inte ens kan gå igenom ett pappersark (än mindre ett bord som står i vägen)..

Märks att du inte haft en Harmony...... :blink:

Blir ofta förvånad över hur stark IR-sändaren är på Harmonyn. Jag kan exempelvis sitta i köket (bredvid vardagsrummet) och styra min anläggning i vardagsrummet. Helt otroligt bra tycker jag! I vardagsrummet kan jag rikta fjärren åt vilket håll somhelst och det funkar ändå!

Om du inte vill sitta inne hos grannen och styra din anläggning så ser jag ingen anledning till att du behöver nåt annat än IR.

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 18 February 2008 - 08:45.

Postad 18 February 2008 - 09:03

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Blir ofta förvånad över hur stark IR-sändaren är på Harmonyn. Jag kan exempelvis sitta i köket (bredvid vardagsrummet) och styra min anläggning i vardagsrummet. Helt otroligt bra tycker jag! I vardagsrummet kan jag rikta fjärren åt vilket håll somhelst och det funkar ändå!

Om du inte vill sitta inne hos grannen och styra din anläggning så ser jag ingen anledning till att du behöver nåt annat än IR.

Nä jag har inte haft någon harmony men WOW om det du säger stämmer hemma hos mig också! :) Då blir det kanske snart en One ändå..

Redigerat av Explorer45, 18 February 2008 - 09:04.

Postad 18 February 2008 - 09:33

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Mja...halvsant. Beror ju på hur känsliga IR-mottagarna är på enheterna också. Min LCD-TV kan vara knepig att sätta på/stänga av om man står för nära den, men vid rätt avstånd/vinkel funkar det bra. Dock inte lika bra som originalkontrollen.

Postad 18 February 2008 - 09:49

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Om man har utrustningen gömd i skåp kan ju RF vara bra. Är lite ledsen att jag köpte 885 ist för 895. RF hade varit skönt nu när jag vill gömma undan lite teknikprylar för att öka WAF i vardagsrummet.

Men annars stämmer det. IR:en i min Harmony är grym. Klickar bara på Se på TV och lägger sedan ifrån mig kontrollen och allt startas utan krångel.

Postad 18 February 2008 - 11:02

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Jag har en 885 utan RF men har ändå alla mina prylar gömda i tv-bänken. Funkar perfekt tillsammans med en IR-Bender :blink:

Postad 18 February 2008 - 11:26

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Happy, happy. Joy, joy. Idag ska jag hämta min One, den har äntligen kommit till ElGiganten i Sisjön, återkommer med kommentarer när jag har testat lite.

Postad 18 February 2008 - 15:39

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Happy, happy. Joy, joy. Idag ska jag hämta min One, den har äntligen kommit till ElGiganten i Sisjön, återkommer med kommentarer när jag har testat lite.

You lucky bastard! Min kommer nog inte förrän tidigast onsdag eller kanske fredag... vi vill ha rapporter snarast!!! :blink:

Postad 18 February 2008 - 15:58

RalphA
  • RalphA
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Så det låter ju jäkligt bra i alla fall. :blink:

Å sen glömde dom stoppa in RF i den.... riktigt uselt faktiskt..

Postad 18 February 2008 - 17:40

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
^Håller dock med föregående talare..

Postad 19 February 2008 - 07:20

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Well, nu har man fått testa lite och rivit sitt hår och ändå inte fått det rätt. Boven är vår gamla Sharp-tv.

Annars känns den riktigt bra, ligger fint i handen men gummi på större delen av baksidan och glansig plast på framsidan. Den lyser upp när man rör på den, har inte testat om man kan ställa in hur ljust dock.
Knapparna känns bra och layouten helt ok.
För de som saknar den Röd Gul Grön Blåa knapparna så kan jag meddela att de syns i touchdisplayen, även om man kan konfigurera bort dem.

Touchkontrollen känns bra, även om jag stör mig på pipet, men det går kanske att ta bort. Det finns en fjärrassistent här som kanske hjälper till, mig hjälpte den inte alls.

En sak som är väldigt irriterande när man ska konfigurera upp den är att usb-överföringen är ganska långsam.

Nu vill jag få konfogurerat upp den här, men måste jobba...

Postad 19 February 2008 - 08:03

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Så här tycker jag om Logitechs fjärrkontroller-

http://thartman.file...007/02/bajs.jpg

Postad 19 February 2008 - 08:08

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Tack för att Du delar med Dig av Din genomtänkta åsikt och, framför allt, goda smak.

Postad 19 February 2008 - 08:10

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Well, nu har man fått testa lite och rivit sitt hår och ändå inte fått det rätt. Boven är vår gamla Sharp-tv.

Annars känns den riktigt bra, ligger fint i handen men gummi på större delen av baksidan och glansig plast på framsidan. Den lyser upp när man rör på den, har inte testat om man kan ställa in hur ljust dock.
Knapparna känns bra och layouten helt ok.
För de som saknar den Röd Gul Grön Blåa knapparna så kan jag meddela att de syns i touchdisplayen, även om man kan konfigurera bort dem.

Touchkontrollen känns bra, även om jag stör mig på pipet, men det går kanske att ta bort. Det finns en fjärrassistent här som kanske hjälper till, mig hjälpte den inte alls.

En sak som är väldigt irriterande när man ska konfigurera upp den är att usb-överföringen är ganska långsam.

Nu vill jag få konfogurerat upp den här, men måste jobba...

Det lät ju inte så värst övertygande. Men är det nåt som man hört tidigare så är det ju att det kan ta ett tag att få till konfigurationen, så ge inte upp! ;)
Jäkligt skönt att höra att färg-knapparna finns! :)

Å, det var den mest givande kommentaren på länge hurru!!! :)
Förklara dig gärna... negativ kritik är oxå bra! Man kanske till och med kan få hjälp av andra Harmony-ägare om man frågar... men utan förklaring så kan man lika gärna hålla käft!

Postad 19 February 2008 - 08:20

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Hej!

Harmony One har ju något färre knappar än t ex 555'an, och bland annat så saknas ju de klassiska "färg-knapparna" (röd, gul, grön och blå) som i många PVR'er används i menysystem när man skall programera inspelningar eller även som snabbtangenter vid text-TV.

Lägger man isåfall upp dessa "färg-knappar" som "virtuella" knappar på pekskärmen??
Eller saknar man inte alls dessa "färg-knappar"??

Jag har själv hittills aldrig använt någon "multifjärr" så jag vet inte riktigt ännu alla möjligheter.
Men på original-fjärren använder jag ibland "färg-knapparna" för t ex ComHem-boxen när jag skall programmera med EPG i PVR'en.

Någon som ser något problem att inte ha fysiska "färg-knappar" på Harmony One??

/Makusi

Jag har en 885 och funderade på att uppgradera tills jag såg att "One" inte har färgknapparna. Det innebär att man i värsta fall kommer att få räkna med flera knapptryckningar totalt sett eftersom man om man lägger färgknapparnas funktioner kommer att få bläddra mera mellan de olilka sidorna på displayen.

Å andra sidan är färgknapparna på min Harmony 885 inte belysta vilket gör att en flytt av dessa till displayen kanske skulle vara en förbättring, jag har 2 ollika PVR och använder de här 4 knapparna rätt mycket, i synnerhet till Sky HD-boxen som utnyttjar dem till allt möjligt.

/P-O

Postad 19 February 2008 - 12:44

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Klarar du inte att programmera dem eller ?

Postad 19 February 2008 - 21:21

kadotjes
  • kadotjes
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har beställt en via opensolutions.se /stjärnhuset AB?

Fick ett mail igår den 18:e februari där min harmony one beställning hamnade under restnoterade varor och med info: Beräknat leveransdatum den 16:e februari? dvs två dagar innan mailet, om man hade lite större tilltro till branschen i sig skulle jag hoppats på att den med andra ord var på väg hem till mig i detta nu men det känns av någon anledning som att det snarare kommer dimpa ner ett nytt mail inom okänd framtid som meddelar okänt leverensdatum efter att ha läst denna tråd:(

Postad 20 February 2008 - 07:58

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Efter att ha bråkat lite till har jag fått det att funka, men jag rä inte så nöjd.

När man ska slå igång allt måste man peka fjärren i ca 10 sekunder, på grund av att tv:n är så gammal och tar ca 8 sekunder på sig att komma igång. Det fuknar inte. Måste tänka om här.

Sedan är touchknapparna lite svåra att pricka, men snygg är den. Undrar om man kan göra egna teman? Hittade en inställning där man kunde välja mellan tre olika utseenden.

Pipet är avstängt, skönt att slippa.

Postad 20 February 2008 - 08:42

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Efter att ha bråkat lite till har jag fått det att funka, men jag rä inte så nöjd.

När man ska slå igång allt måste man peka fjärren i ca 10 sekunder, på grund av att tv:n är så gammal och tar ca 8 sekunder på sig att komma igång. Det fuknar inte. Måste tänka om här.

Sedan är touchknapparna lite svåra att pricka, men snygg är den. Undrar om man kan göra egna teman? Hittade en inställning där man kunde välja mellan tre olika utseenden.

Hmm, jag får nog fundera på hur jag ska lösa det där med slö TV oxå. Min Q400 tar ganska lång tid på sig att starta, ska man då knäppa på tvn o ändra input till tex HDMI för DVDn så blir det nog problem. Jag får nog ha en Activity som är "Se på Analog TV" som jag alltid måste köra först. Sedan ha "DigitalTV" och "DVD" etc som val efter...

Det skulle vara väldigt trevligt om man kunde göra egna teman, säg till om du hittar någon info om det!

Vart tog du bort pipet?

Ska till elgiganten idag, hoppas verkligen de fått hem min fjärr!!

Postad 20 February 2008 - 08:59

• Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Hmm, jag får nog fundera på hur jag ska lösa det där med slö TV oxå. Min Q400 tar ganska lång tid på sig att starta, ska man då knäppa på tvn o ändra input till tex HDMI för DVDn så blir det nog problem. Jag får nog ha en Activity som är "Se på Analog TV" som jag alltid måste köra först. Sedan ha "DigitalTV" och "DVD" etc som val efter...

Det skulle vara väldigt trevligt om man kunde göra egna teman, säg till om du hittar någon info om det!

Vart tog du bort pipet?

Det enda jobbiga med det du nämner med långsam tv är att du måste vänta på fjärren om du vill att den ska växla input. Du kan ju alltid ställa in att din tv tar ca 8 sek att starta så väntar fjärren med att försöka byta input till dess tv´n är redo att ta emot signaler igen. Det finns fyra olika tider du kan ställa in på varje apparat har jag för mig, och dessa säger till fjärren när apparaten är redo för nästa kommando. Tiderna gäller av och på, kanalbyten, byte av källa och ngt mer som jag inte minns. Du ställer in det i millisekunder en gång för varje apparat och sen gäller det varje gång fjärren använder apparaten i någon activity. Du behöver verkligen inte ha två activities.

Jag har så att den slår på tv´n först, sen förstärkaren och sist digitalboxen. Sen går den på tv´n igen och byter till rätt kanal och gör sedan detsamma med förstärkaren. Sen är allt klart. Det tar allt som allt kanske 5-6 sekunder vilket kan kännas långt när man inte gör något (klickar på en massa fjärrar), men du vänjer dig snabbt. Jag brukar ha fjärren på bordet, trycker på "se på tv" på väg till soffan och låter den jobba några sekunder. Sen är det klart när jag satt mig tillrätta.

Redigerat av Post, 20 February 2008 - 09:01.

Postad 20 February 2008 - 11:29

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Precis så har jag också om jag väljer en aktivitet med allt avslaget så startar den tvn först, recivern och tex xboxen, digitalboxen eller popcorn hourn. Sen väntar den så länge som jag har ställt in det att tvn tar på sig att starta innan den skickar ut signalen för att byta till rätt ingång på tvn och recivern byter den på samtidigt då.

Enda som skulle ha kunnat göras annorlunda är ju att den nu väntar på att tvn är redo att byta till rätt input på innan den byter det på reciver som startar mycket snabbare än tvn. Har inte fått till det med att den ska låta bli att vänta på att skicka signalen till tvn innan den skickar till recivern. Dock så fick jag en väldigt jobbig konfiguration först när jag svarade jag på frågan om jag använde scart. Då startade fjärren tvn, väntade på att den hade startat och först efter det startade den recivern och tex digitalboxen.

Postad 20 February 2008 - 12:57

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Vart tog du bort pipet?

Pipet stängde man av i Harmonyprogrammet under fjärrkontrollinställningar eller något liknande.

Ett tips är att ringa ElGigantenskundtjänst 0771 115 115 och fråga om din fjärr har kommit, fast då behöver du kvittonumret.

Postad 20 February 2008 - 13:37

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Vart tog du bort pipet?

Pipet stängde man av i Harmonyprogrammet under fjärrkontrollinställningar eller något liknande.

Ett tips är att ringa ElGigantenskundtjänst 0771 115 115 och fråga om din fjärr har kommit, fast då behöver du kvittonumret.

Yay!!! gott, jag behövde inte ringa. de ringde faktiskt innan lunchen precis o sade att min fjärr hade kommit! Åååå, nu vill man bara åka hem!!! B)

Så ikväll blir det väl pilla, pilla, pilla, svära, svära, svära, tänka, tänka, tänka, läsa, läsa, fråga, läsa... ;)

Postad 21 February 2008 - 01:10

Mr. Bravo
  • Mr. Bravo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nu har jag provat min Harmony One ett tag också. Min första multifjärr :) Riktigt fin liten dosa! Ja, den var faktiskt mindre än jag hade väntat mig. Inte klumpig på något sätt. Ligger perfekt i handen och man kommer åt alla knappar man behöver (Lite knepigt med de understa siffertangenterna. Men jag tittar sällan på TV så dom använder jag knappt ändå.). Mycket positivt intryck av kvalitee och stil. Touch-displayen reagerar snabbt och är mycket precis. Lagom stora knappar som borde passa alla. Kontrollen lyses även upp automatiskt när man plockar upp den eller vinklar den lätt. Skönt att slippa knappa runt efter den där ******** lys-knappen :P Displayen visar även batteri-mängd och klocka/dag.

Alla mina prylar funkar som dom ska i de olika aktiviteterna (Harman Kardon, LG och Epson, och de knappar man behöver för olika enheter finns tillgängliga automatiskt utan att behöva bläddra mellan olika källor. Detta kan även ställas in manuellt.
Främst så styrs det från touch-displayen, där man även kan bläddra bland källornas alla knappar vid behov, om man glömt att ställa in en viss funktion tex.
För att komma igång så trycker man bara på en aktivitet, så startas allt man har inställt. I mitt fall tex "Glo DVD" (Yes, man kan byta till valfritt namn på aktiviteterna) så startas recievern, DVD'n och projektorn, varefter rätt kanal ställs in på recievern och projektorn, samt "eject" på DVD'n så man kan pallra sig fram och sätta i en skiva utan ytterligare knappande (Tilläggs-inställning) ;) Trycker man på "off" högst upp i hörnet så stängs allting dessutom av. Byter man aktivitet så stängs också allt som inte behövs av (Kan avaktiveras för valfria enheter). Slappt.

Programvaran som man ställer in den med är otroligt lättanvändligt. Det tar inte mer än en halvtimme att grundinställa kontrollen för alla enheter och aktiviteter. Sen kan man ju sitta ett tag och finjustera funktionerna och knapparna när man har lite mer tid.

Så till det negativa. Ja, Blåtand och RF hade man önskat, för att kunna styra PS3 och lampor i rummet. Men det visste man ju att det inte skulle tillkomma, så det får man leva med om man väl har köpt denna kontroll. Inget värt att gå in på.
För tillfället går det bara att välja mellan 3 olika teman på displayen, men man kan inte göra egna eller infoga egna bilder än. Lite tråkigt, men förhoppningsvis kommer denna funktion med en uppdatering senare i år. Däremot kan man ställa in ett bild-spel av egna bilder man kan föra över, som spelas upp på displayen när kontrollen står på laddning. Vad detta nu skulle vara bra för :P Så troligtvis kommer som sagt fler alternativ senare för uppladdade bilder.
En annan negativ sak är att det bara verkar få plats max 3 aktiviteter på displayen i taget. Man får alltså bläddra ett steg för fler. Har iaf inte hittat någon inställning för storleken av knapparna än.
Programvaran är som sagt även väldigt långsam på att uppdatera kontrollen när man väl har gjort ändringar, eller uppdaterar mjukvaran. Men det tycker jag inte är så farlig, då man sällan har bråttom när man väl tar sig tid för att ställa in kontrollen :P

Meeen trots bristerna så är jag väldigt nöjd med kontrollen. Jag är väl iof inte så kinkig då jag inte har några tidigare erfarenheter att jämföra med :P Huvudsaken i mitt fall var att slippa sitta och knappa fram och tillbaka med 4 kontroller, bara för att starta en film. Stora krav hade jag dessutom på utseendet och storleken, vilket är anledningen till att jag inte hittat någon vettig multifjärr tidigare. Priset var ju överaskande lågt också för en så pass fin och komplett kontroll. Så denna rekomenderar jag starkt :)

Edit: Hittade i en artikel att Logitech håller på med nya themes som kommer tillåta 6 aktiviteter på touch-displayen, wee :D

http://www.itwire.co...iew/16029/1085/

Redigerat av Mr. Bravo, 21 February 2008 - 02:11.

Postad 21 February 2008 - 07:54

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Sådär... nu är jag oxå lycklig innehavare av en Harmony One! Hann aldrig skriva nåt här på forument igår, var fullt upptagen att konfigurera hela kvällen... det var diverse distraktioner på TV så det tog nog överdrivet lång tid för mig att fixa alla inställningar. :)

Första intrycket blev inget vidare då servrarna till konfigurerings-programmet låg nere igår kväll. Blev man måttligt road eller!?! Lyckligtvis funkade web-interfacet och efter någon timme så funkade programmet igen.

Jag måste säga att jag är VÄLDIGT imponerad av den grundläggande intelligensen i platformen. Att när man lagt till sina enheter så kom ett antal föreslagna aktiviteter fram, vilka var helt ok. En annan sak jag var väldigt imponerad över var att samtliga mina enheter fanns i databasen. Att min H/K AVR-235 och Pioneer AV-696 fanns var ingen överraskning, men att både min Hyundai Q400, Humax CXC-2000PVR OCH till och med min Laptop, Acer Aspire 5024WLMi fanns med!

Konfigurerandet av alla enheter och aktiviteter gick väldigt smidigt! Nu återstår såklart att finjustera lite. En väldigt imponerande sak är help-funktionenen i fjärren! Den är helt fantastisk nu i början om man vill få allt att funka.

Postad 21 February 2008 - 09:00

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Satt och justerade igår kväll och blev tokig på hur långsamt det gick, svor över att det var så korkat att man har all information på nätet, skulle ju gå mycket fortare om allt låg på hårddisken.

Idag är det andra tongångar. Installerade fjärrprogrammet på jobbet och inser att jag kan justera inställningarna här, smutt!

Ändrade lite namn på röd-grön-gul-blå-knapparna på PVR-aktiviteten, innan jag ändrade var det en bakgrundsbild på dem i de olika färgerna.
Nu efter att jag har ändrat namnen är bakgrundsbilderna borta.

Vill ha uppdateringen av programmet så jag kan lägga in egna bilder.

Lade ner försöken att få tv:n att göra som jag vill, den är för gammal och slö (eller så är det jag).
Skapade just en aktivitet som gör det jag brukar göra manuellt och lade till den till en förut outnyttjad knapp. Nu vill jag bara hem och prova :)

<edit>Märkte just att om man namnger knappen Röd Grön Gul eller Blå, så får man bakgrundbilden. Men lägger man till ett tecken så försvinner den igen</edit>

Redigerat av Dexter van der Killen, 21 February 2008 - 09:10.

Postad 21 February 2008 - 09:38

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Lade ner försöken att få tv:n att göra som jag vill, den är för gammal och slö (eller så är det jag).
Skapade just en aktivitet som gör det jag brukar göra manuellt och lade till den till en förut outnyttjad knapp. Nu vill jag bara hem och prova :)

Vad är det som inte tvn gör som du vill att den ska göra då?

Postad 21 February 2008 - 13:36

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Vad är det som inte tvn gör som du vill att den ska göra då?

Jag vill att TV:n ska bli inställd på rätt kanal när man trycker på "Titta på TV".
Det tar ca 8 - 10 sekunder för den att komma igång, sedan reagerar den lite godtyckligt på ir-signaler. Man måste bläddra sig fram till rätt kanal och det blir bökigt.

Nu har jag istället gjort så att allt slås på, men man byter kanal på tv:n manuellt med upp- respektive nerknappen högst upp i mitten.

Postad 21 February 2008 - 14:03

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Jag vill att TV:n ska bli inställd på rätt kanal när man trycker på "Titta på TV".
Det tar ca 8 - 10 sekunder för den att komma igång, sedan reagerar den lite godtyckligt på ir-signaler. Man måste bläddra sig fram till rätt kanal och det blir bökigt.

Nu har jag istället gjort så att allt slås på, men man byter kanal på tv:n manuellt med upp- respektive nerknappen högst upp i mitten.

Oki, jag fick ställa in den tiden det tar för tvn att starta upp från avstängd och innan den tar emot IR-signaler för input-byte ganska högt på min Samsung Q96. Dock så använder jag inte några kanalbyten på tvn utan bara byte mellan scart, hdmi eller component. Det funkar iallafall klockrent, från början så skickade dock fjärren signalen för inputbytet för snabbt så tvn hade inte kommit igång ännu.

Postad 21 February 2008 - 21:50

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Låter som du borde köpt en ny tv istället för fjärrkontroll.... :)

Postad 22 February 2008 - 12:59

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Jag satt o pillade med inställningarna med min One igår och lyckades få till aktiviteterna ganska bra nu. De funkar helt ok, tyvärr så är min TV ett problem tror jag för den reagerar lite segt och tar inte emot alla signaler. Speciellt besvärligt är det att byta input (ja egentligen är det det som är enda problemet). Fjärren bläddrar lite godtyckligt mellan alla inputs.

Jag har 11 olika inputs som väljs genom att trycka på en "source"-knapp och sedan bläddra med "ner-pil" och sedan "ok". Det verkar som att fjärren ibland inte vet vart den är och bläddrar åt fel håll i listan. Jag har kollat och alla inputs finns med och ligger i rätt ordning. Någon som samma problem?

Ett annat knasigt problem jag blivit varse är att när jag vill stänga av ALLT med ON/OFF-knappen så stängs inte alla enheter av på vissa aktiviteter, medan det på vissa aktiviteter går hur bra som helst.

Men trots att detta låter lite negativt, så är fjärren helt sjukt go!!! Och jag är helt o fullt övertygad om att mina problem inte är svårlösta.

Redigerat av Liverpoolarn, 22 February 2008 - 13:11.

Postad 22 February 2008 - 13:44

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag har 11 olika inputs som väljs genom att trycka på en "source"-knapp och sedan bläddra med "ner-pil" och sedan "ok". Det verkar som att fjärren ibland inte vet vart den är och bläddrar åt fel håll i listan. Jag har kollat och alla inputs finns med och ligger i rätt ordning. Någon som samma problem?

Om du har tur så finns det sk "diskreta koder" till din tv som väljer ingång direkt utan att behöva bläddra igenom alla ingångar. Kolla i listan för alla kommandon till din tv om där finns saker som t ex InputAV1, AV2, HDMI osv (eller liknande). Då kan du använda dessa för att gå till rätt ingång direkt. Även om de inte finns med i listan kan man ha tur och hitta koderna nånstans på nätet och skicka dem till Logitech.

Till min LG plasma finns det såna koder till nästan alla ingångar så jag slipper nu bläddra vilket är mycket smidigare. Har märkt att det ofta blir fel när den skall bläddra igenom alla ingångarna. Ett stort problem för mig var att när jag valde "Titta på DVD" så slogs dvd:n på och då växlade ju tv:n automatiskt till den ingången (om man kopplar via scart). Samtidigt började den bläddra bland ingångarna och resulterande ingång blev givetvis helt fel.

Just att få rätt ingång på tv:n verkar vara ett av de vanligaste problemen hos Harmony-användarna.

Postad 22 February 2008 - 14:14

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Låter som du borde köpt en ny tv istället för fjärrkontroll.... :)

Hehe, ja varför inte, det var kanske detta som behövdes för att bli övertygad om att den gamla tv:n har gjort sitt.

Då måste jag hitta en som har diskreta koder till varje ingång så det inte blir något strul, men det får bli i en annan tråd.

Nu är jag riktigt nöjd med One, ett litet tryck på +-knappen längst nere till vänster byter till rätt kanal på tv:n.
Sedan sänker den ljudet 10 snäpp när det är dags att spela Wii, det skulle vara smutt om den körde igång Wii också, men det får man fixa manuellt.

Nästa problem är att övertyga vår 2-åring om att det inte är en telefon.

Postad 22 February 2008 - 16:02

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Nästa problem är att övertyga vår 2-åring om att det inte är en telefon.

Haha! :)

Postad 22 February 2008 - 19:08

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Ny ägare till en fjärr (Harmony 1000), men en sak jag inte får att fungera !! (fler egentligen)
När jag konfigurerar lyckas jag inte lägga in "tomma knappar" tex av de 9 knapparna vill jag endast använda 1-3 lämna 4-6 tomma och sen använda 7-9.
I programet ser det tomt ut men när jag för över det till fjärren så trycks det likt förba**at ihop!
Funkar detta inte eller suger jag på detta .

En annan sak. när jag vill ta bort knappar från fjärren funkar det inte heller utan d kommer tillbaka, detta alltid med standardknapparna om man vill ta bort dom ifrån ytterligare knappar, måste dom vara på båda ställena??

Som det verkar är mycket novis på denna fjärr, bytte från en pronto och den va MYCKET lättare att programera.

Tacksam för hjälp.

/Olle

Postad 23 February 2008 - 00:37

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Ny ägare till en fjärr (Harmony 1000), men en sak jag inte får att fungera !! (fler egentligen)
När jag konfigurerar lyckas jag inte lägga in "tomma knappar" tex av de 9 knapparna vill jag endast använda 1-3 lämna 4-6 tomma och sen använda 7-9.
I programet ser det tomt ut men när jag för över det till fjärren så trycks det likt förba**at ihop!
Funkar detta inte eller suger jag på detta .

En annan sak. när jag vill ta bort knappar från fjärren funkar det inte heller utan d kommer tillbaka, detta alltid med standardknapparna om man vill ta bort dom ifrån ytterligare knappar, måste dom vara på båda ställena??

Som det verkar är mycket novis på denna fjärr, bytte från en pronto och den va MYCKET lättare att programera.

Tacksam för hjälp.

/Olle

Det verkar klart konstigt. På min Harmony One funkar det med mellanrum hur bra som helst.
Har du uppdaterat fjärren och programmet?

Postad 23 February 2008 - 12:42

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Programmen är uppdaterade??
Någon annan aning.

/Olle

Postad 24 February 2008 - 19:43

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Hade samma problem med min Philps LCD. Hade ingen lösning på det problemet, men nu när jag fått hem min nya förstärkare så kopplar jag allt till den o matar ut bild till tv:n med en HDMI-kabel, så är det inga problem.. Är så ###### skönt.
Och känns bra mycket bättre när polarna är hemma för en spelkväll. Förut blev man ju utskrattad för att man varit så blåst o köpt en dyr "multifjärr" som "bara" skulle vara att trycka på en knapp på, så skulle allt sättas på resp. stängas av. :)

Postad 24 February 2008 - 21:16

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Wow! One fjärren har ju verkligen dykt i pris! Från att ha kostat 2000:- så är den nu nere på 1300:-. Mycket trevlig prisutveckling måste jag säga! :)

EDIT: Stavfel..

Redigerat av Explorer45, 24 February 2008 - 21:16.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.