Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 01 March 2012 - 20:28
Postad 01 March 2012 - 21:49
Var inte alls speciellt kul när centersteget brann..
Nu har jag bananer i alla ändar på alla anslutningar.
Totalt 60 bananer.
Postad 02 March 2012 - 09:54
Vart var det du beställde dina "skumplattor"?
Nån tysk sida vill jag minnas?
Postad 02 March 2012 - 11:25
Ä du kvar i pite så är dä ba å kom förbi och drick nå wirreKår hårt!
Jag joinar dig imorgon och på lördag.
Postad 02 March 2012 - 14:14
Har för mig jag läste att det var aixfoam.deBäjkermäntjutvå:
Vart var det du beställde dina "skumplattor"?
Nån tysk sida vill jag minnas?
Jag har beställt därifrån utan problem och det kändes prisvärt
Postad 02 March 2012 - 17:12
Postad 02 March 2012 - 17:14
Godis!Har för mig jag läste att det var aixfoam.de
Jag har beställt därifrån utan problem och det kändes prisvärt
skål!?
Postad 02 March 2012 - 17:54
bågen!
Postad 02 March 2012 - 18:53
Hur kan sånt junk vara så bra?
Nej, nu kör vi minimalistisk knaster och sprak resten av kvällen.
SKÅL!
Postad 02 March 2012 - 19:00
Man kan inte säga annat än att spriten ivf ger resultaterSkål på Er! Kör cd så det dånar. Tinnitusen ska inte få mig att ge upp stereon och
bågen!1 år och 3 månader nu.
Postad 02 March 2012 - 19:15
Så vi inte förminskar det **** som många har, där utvägen är självmord.
Jag lirade trummor i 30 år och körde skiten ur mina JBL. Jag har mig själv att skylla!
Jag gick med i ett tinntusforum, men insåg snabbt att det var mer till skada än nytta.
Inägg typ: "Grannen smällde igen dörren, kommer jag att få värre problem" "Jag kan
inte gå ut pga bilarna bullrar" - fick mig snabbt att inse att där odlas elände och långtidssjuk-
skrivningar.
När man har relativt lindrig tinnitus är en del av processen att lära sig leva med det. Ge inte
upp dina intressen! Jag fick härom dagen hem min nya båge, som bullrar som om ****s portar
öppnat sig. Ska investera i ett par formgjutna öronproppar som tar bort de högra frekvenserna,
Kostar ett par tusen, men det är det värt! Vem f'n vill köra en menlös hoj?
Postad 02 March 2012 - 20:23
Bizarr känsla när det är tyst. Man vänjer ju sig.
Svar på din fråga: Nej, förändrar bara pitchen/frekvensen på ylandet i öronen.
Redigerat av Bongo_Mongo, 02 March 2012 - 20:25.
Postad 02 March 2012 - 20:23
Postad 02 March 2012 - 20:45
Sgart: läst och provat allt. Konstigt nog så har jag minuter av tystnad dagen efter en fylla.
Bizarr känsla när det är tyst. Man vänjer ju sig.
Svar på din fråga: Nej, förändrar bara pitchen/frekvensen på ylandet i öronen.
Ok. Lider med dig. Jag kan spänna bort mina, oftast. Men inte alltid.
Postad 02 March 2012 - 20:52
Har också tinnitus gamal rockräv som man är.Ok. Lider med dig. Jag kan spänna bort mina, oftast. Men inte alltid.
Hur gör du när du spänner bort dinna?
Postad 02 March 2012 - 20:59
Spänner käkmuskulaturen. Om man ska ge nån förklaring. drar lixom käken bakåt. Gör jag det (oavsett om jag har ljud eller inte för tillfället) så piper det i mina öron. Ibland gör det att tinnitusen försvinner.Har också tinnitus gamal rockräv som man är.
Hur gör du när du spänner bort dinna?
Postad 02 March 2012 - 21:08
Trasha inte öronen före 30 för guds skull !!!!
Redigerat av Bongo_Mongo, 02 March 2012 - 21:09.
Postad 02 March 2012 - 21:17
Postad 02 March 2012 - 21:42
Jag har helt klart hamnat i någon rundgång, som jag har sjukligt svårt att komma ur... Jag MÅSTE få hem mina piPs igen för att bli klok på detta !!!!
Hur jag än pillar och gör så tycker jag ALLDRIG att det blir sådär som jag vill ha det, känns som att något är konstant fel, men jag är 100% säker på att felet sitter i mitt huvud, att jag liksom förrut en gång tidigare har fastnat i "onda banor" som resulterar i total missnöjdhet....
ÄVEN FAST DET LÅTER HUR JÄVLA BRA SOM HELST !
Suck...
kan inte njuta av musik utan sitter bara och lyssnar efter obetydliga jävla detaljer och tankar går i huvudet om det inte skulle bli lite bättre om jag gjorde si och så och jag ska nog vrida lite på den och ställa ner Q värdet lite osv osv... i all oänderlighet... små skitsaker som jag egentligen borde glömma som beror på rummet som jag INTE kan göra ett skit åt...
Jag hatar att försöka jaga något som ens liknar det perfekta ljudet, jag vill lyssna på musik men är mentalt hindrad av mig själv...
Snälla kan någon komma över och fylla mitt cr80 med smältlim, limma fast högtalarna där dom står vore också en ide...
Jag snurrar bara runt i cirklar och kommer ingenstans...
Urghhh, hatar detta, att jag skulle trilla dit IGEN !
de trodde jag inte... men tydligen
Jag behöver hjälp för jag är just nu fullständigt ljudblind känner jag
allt jag gör resulterar i att jag blir med osäker på hur jag vill ha det...
Stort vemod just nu, jag kan bara lyssna på musik och njuta med Ifånen och CX500 lurarna, då kan jag lyssna på musik, hemma så blir jag bara snurrig...
HiFimani i sitt esse.
Ha en bra fredagkväll...
Postad 02 March 2012 - 21:49
Mot ett annat i en annan frekvens, är detta något ni har testat?
Postad 02 March 2012 - 21:49
Blev mindre plågsamt øver 5år, men sista 1.5 år mer intensivt, samma helg som det blev verre igen var jag inblandad i tragisk olycka med døden som utgång på jobb, måtte gøra det man kunne før upplivning, men førsent, veldigt tragiskt!
Fick som sagt derefter mer problem igen, utan att igentligen blitt mer påverkad av situationen än normal ledsamhet, men fått antytt att sånt kan undermedvetet påverka Tinnitus, noen har fått problem efter fex en influensa. Er också øronbarn
En kollega fick till svar av doktorn: Det blir tyst när du kommer under torven
Postad 02 March 2012 - 21:58
Stor kram på dig iaf, så syns vi snart.
Postad 02 March 2012 - 22:04
Nu ska vi inte sabba en feelgoodtråd! Men tänk Er för grabbar! Jag är snart 50 år.
Trasha inte öronen före 30 för guds skull !!!!
GÖTT !! Jag fyllde 32 i förrgår !!
David: Brejket från forumen gick bra eller...?
Postad 02 March 2012 - 22:07
Postad 02 March 2012 - 22:11
DVD har ju inga bejsers... Det är ju hål i dem!
INGA BEJSERS !!?
Känns som ett liv som knappt är värt att leva...
Postad 02 March 2012 - 22:13
Nu är jag nog för trött för att förstå efter en dag på jobbet...DVD har ju inga bejsers... Det är ju hål i dem!
Postad 02 March 2012 - 22:19
Jag skojar bara... nu ska jag ta en öl.
Postad 02 March 2012 - 22:20
https://www.minhembi...pic=295734&st=0
DVDs basar är ju portade... blir ju inge bas med portade lådor. Allt det roliga under 10Hz är borta...
Postad 02 March 2012 - 22:24
Du har aldrig funderat på att ta hem ingvar och fixa rummet?FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN !
Jag har helt klart hamnat i någon rundgång, som jag har sjukligt svårt att komma ur... Jag MÅSTE få hem mina piPs igen för att bli klok på detta !!!!
Det är nog bara du själv som sysslar med dessa fasoner.Detta berör ju detta trådämnet, så den är faktiskt värt att läsa trots besservisserfasoner från Herr Karlsson.
https://www.minhembi...pic=295734&st=0
![]()
![]()
Postad 02 March 2012 - 22:27
Vi skall alla denna vägen vandra, bort ifrån dämpning och in i diffuseringens underbara värld, halleleluuuja!
Postad 03 March 2012 - 08:42
Usch, då slutar jag hellre att lyssna på musik.
![]()
+1.
Min hjärna behöver inte processa ljudet. Jag klarar mig utan bonussus.
Jag fick just mail om att din miniDSP har lämnat Kina nu Bakerman22
Vem hjälper dig att justera in den?
Postad 03 March 2012 - 10:29
Jag fick just mail om att din miniDSP har lämnat Kina nu Bakerman22
.
Vem hjälper dig att justera in den?
Gött !
Du...?
Postad 03 March 2012 - 11:05
DVD: Du får komma över hit och slappna av lite istället. Du måste få må bra ordentligt snart!
Stor kram på dig iaf, så syns vi snart.
Jag det tycker jag låter som en mycket bra ide, jag behöver allmän paus från ljudet egentligen... inte bra för mig att lägga ner för mycket tid och funderande kring detta med Ljudet...
Inte för en jag har förutsättningarna att få till det så som jag VERKLIGEN vill ha det, så är det värt att börja fundera igen, innan dess så gör det mig bara olycklig...
Kommer gärna över och kopplar av lite
och tar en kall i din sköna soffa
Sluta lyssna på musik ett tag och börja titta på film, fast det är kanske inte så bra det heller... Då kommer du på att basmodulerna inte räcker till
Hehe, kapaciteten i basområdet är väll om något det som jag INTE kan klaga på just nu i alla fall...
dom två väggarna som inte är av betong dom knakar och skallrar och vibrerar till och med synligt !!! vid store ljudtryck med låga frekvenser...
När upplevelsen är fysisk på det sättet i rummet så tycker jag att det duger
Inte i nivå med Hmmpz vansinnes kapacitet i sitt rum, där man liksom känner sig "knådad" av ljudet, men klart tillräckligt är det ändå
Du har aldrig funderat på att ta hem ingvar och fixa rummet?
Inte i detta rummet, när jag har flyttat till något som jag avser vara mitt hem för en längre tid så är det absolut något som kommer att göras i stort sätt omedelbart
.............................................................
Bra skit !
http://www.youtube.com/watch?v=PBTX1YnCC18
Redigerat av DVD-ai, 03 March 2012 - 11:05.
Postad 03 March 2012 - 12:51
Jag tänkte att det kanske skulle hindra dig från återkommande "breakdowns" i hur du upplever ljudet hemma.Inte i detta rummet, när jag har flyttat till något som jag avser vara mitt hem för en längre tid så är det absolut något som kommer att göras i stort sätt omedelbart
Postad 03 March 2012 - 16:58
Den kom till Svea rike i limited edition. Enbart 2000 flaskor. Det kommer fyra till sen i samma serie.
Tyckte att det var lite häftigt att man fick "vikingaskeppet" till.
thor.JPG 36.21K
1 Antal nerladdningarNär jag kom dit och såg den i verkligheten blev jag minst sagt besviken.
Det såg ut som något någon hade gjort i träslöjden i årskurs fem.
Jag beslutade mej för att jag inte köper en flaska sextonårig HP för 1295 spänn på chans, när den helt underbara artonåriga kostar under 600 spänn.
Då blev jag ju tvungen att hitta på något annat, och i grannbyn är det inga problem att hitta sorter man inte har provat kan jag lova.
Som vanligt fick jag beslutsångest. Hade tänkt att köpa två, men stod och valde mellan tre, så givetvis var jag tvungen att köpa alla tre...
Valet föll på:
Glenkinchie. En distilles edition. Tillfällig i sortimentet. Lowlands. 43%. 529 kr.
Longmorn. 16 yo. Speyside. 48%. 599 kr.
The Arran malt. Amarone cask finish. En ung whiskey från ett relativt nystartat destilleri. Islay. 50%. 579 kr.
M1850001.JPG 46.06K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av Bakerman, 03 March 2012 - 16:59.
Postad 03 March 2012 - 17:17
Postad 03 March 2012 - 17:43
Säger du bara för att du inte vill ha dit mig, BIACH!Dm ärr reddan sluttt !!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?