Mika Vainio – 3 x Wall Clocks
BTW... någon som är elektriker som ids hjälpa mig att koppla in lite el?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 10 March 2012 - 22:10
Ja prova den!!!
Mika Vainio – 3 x Wall Clocks BTW... någon som är elektriker som ids hjälpa mig att koppla in lite el? Postad 11 March 2012 - 00:45 Ja, att VETA saker är något ont och fel. Gissa hejvilt? Du kan ju börjar med att visa mig ett gäng studios som har minst 4 st 5400 basar i deras uppsättning. Jag är ingen expert men jag är tillräckligt smart att ta den info jag har och tolka det.Om vissa vill leva i villfarelse så är det okej, men då kanske man inte ska mästra andra med felaktigheter. Postad 11 March 2012 - 01:24
Lägg ner nu!!! Postad 11 March 2012 - 02:13
Just nu är jag inte så alert as kan jag lova...
SKa son sova lite imorrgon. pLuss ettbn !" Postad 11 March 2012 - 02:30
Så du VET alltså vilken utrustning som användes när dom mastrade skivan? I ditt citat så gör du ju det väldigt klart att det är så viktigt att VETA saker och inte "leva i villfarelse"... Men eftersom att du verkar veta vilken utrustning dom har och om informationen ligger där av en anledning så kan du ju skriva ut det här så slipper vi invänta svaret till komorok? Då spar vi ju väldigt mycket tid, plus att vi slipper sitta här och spekulera om det. Dessutom klargjorde ju komorok otroligt tydligt att han inte var intresserad av att diskutera vidare innan han fått besked om hur det ligger till. Eller du kanske tycker att det är en bättre idé att det ska ältas sida upp och och sida ner tills någon ruttnar och moderatorerna blir tvugna att rensa tråden, och när dom gjort det så måste du ju prompt hälla bensin på elden och skriva i din tråd i "Varningar, låsningar och diskussions censur" att det är orättvist eller att dom inte modererat som du vill... Så berätta gärna för oss/mig hur det ligger till! Jag inväntar med spänning ditt svar... Postad 11 March 2012 - 08:41
Japp, det finns ingen poäng att fortsätta diskutera Infraområdets relevans för musikåtergivning. De sakliga argumenten är framlagda och de subjektiva värderingarna är hörda.
Vi väntar bara på fakta i form av svar från de som gjort musik som har stort innehåll av dessa ljud/oljud. Knappast värt att diskutera mer innan förutsättningarna för diskussionen har ändrats. Postad 11 March 2012 - 08:58
En helt seriös fråga, har du funderat på att söka hjälp eller iaf ringa och höra med någon hjälplinje vad dom tror att detta jävla ältande beror på. Inte menat som något elakt, men du har ju fått höra detta en och annan gång nu. Postad 11 March 2012 - 10:02 Då mår jag lite underligt... Har du testat spåret än? Postad 11 March 2012 - 10:06
Jag vet Du e duktig du
Nepp ! Glömde bort det igår och nu är Liiiiite tidigt för att basnarkomanisera sig på det viset... ska dock testa senare, jag lovar ! Postad 11 March 2012 - 10:17
Edit: menar ni det där 3 x wall clock ?
Jag lyssnade på den n u, ganska lågt, men nog fan ska den testas sedan Postad 11 March 2012 - 12:07 -Jag gjorde interjuver med 5-6 st olika masterare för 7-9 år sedan, vilket även tog upp deras utrustning. -Jag har besökt ett antal studios. -Jag har sökt på nätet och läst olika studios utrustning. -En viss vetskap hur mycket av denna elektroniska musik görs (dvs i vanliga hem) Det plus vetskapen om vad som behövs för distfri återgivning vid 5 hz gör att jag inte kan tolka på något annat sätt än att jag tror att stort sett ingen musikstudio har detta. Men du kan väl motbevisa mig genom att ta fram 10-15 studios som har denna kapaciteten. Postad 11 March 2012 - 12:19
Och så var vi igång igen. Jag ser inte hur vi ska kunna komma fram till något konkret genom att argumentera, bättre att vänta på svaret från skivbolaget. Då VET vi garanterat Postad 11 March 2012 - 12:22 Såhär glad:
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 11 March 2012 - 12:39. Postad 11 March 2012 - 14:11
Återigen så uppmanar jag er till att hålla er till våra regler.
Ni har förbenat svårt för det verkar det som. De som ni inte vill diskutera med, ignorera dem istället. Det går till och med att ställa in så ni slipper se deras inlägg om man nu skulle vilja det. Håll er till våra regler så slipper vi moderera och ge varningar och kanske semester från forumet. Tack för visad hänsyn. Fortsatt trevlig söndag! Postad 11 March 2012 - 14:32
Synd att man bor en bit bort, hade varit värt att få en provlyssning mot lite el draget Postad 11 March 2012 - 14:36
Jag tog å skruvade av kåpan på gamla normcentralen för att se hur fan det hela såg ut egentligen.
Men var fan är jorden? Hittade tre faser och en nolla in, men ingen jord. Är den dold på något sätt? Hur funkar det? Postad 11 March 2012 - 15:04
http://faktabanken.nu/trefas.htm Postad 11 March 2012 - 15:17
Den sidan tar inte upp jordningen vad jag kan se. Men jag hittade någonstans att man i gamla system verkar jorda via nollan, men att man slutade med det pga magnetfält. Nåja, jag tänker inte pilla i den där oredan... Får se om någon kunnig dyker upp annars ringer jag en elfirma i trakten.
Postad 11 March 2012 - 15:40 I vägguttaget finns två ledningar, en fas där den elektriska spänningen (antalet volt) hela tiden växlar mellan plus och minus, och en nolla som inte har någon spänning alls utan är ansluten till jord. Postad 11 March 2012 - 15:44
Ja, ju mer jag letar i ämnet dess mer förstår jag hur det ser ut i normcentralen, men nu börjar jag undra varför man inte kopplar ihop jord och nolla i eluttaget direkt... varför har man jordade uttag alls och varför kan man inte köpa EKK2g1,5mm^2?
Jag läser mer.... Postad 11 March 2012 - 15:48
Vad är grunden till detta inlägget ? Jag kan inte se att det skulle vaa något mer än lite chaffs på gång, inga fula ord eller något sådant vad jag kan se. Låt dom hålla på, ingen i denna tråden är lättstött och lär ha problem. Ha de grymt ! Postad 11 March 2012 - 15:59
Och du mår bra idag förstår jag? Postad 11 March 2012 - 16:31
Kag har testat låten nu, ja den sätter modulerna på prov....
Allt skakar och väggarna knakar och slår ! Tror jag bottnade modulerna Men det gick att kräma på ganska bra ändå, mer än vad jag trodde faktiskt ! Postad 11 March 2012 - 16:43
------------------------------------
Redigerat av film-fanatiker, 12 March 2012 - 00:20. Postad 11 March 2012 - 16:51 Du ignorera helt det jag skrev innan där jag hade kontakt med flera studios och masteringstekniker + att jag kollar runt flera studios? Jag verkar ju ha bra mycket mer på fötterna i denna frågan med tanke på att inget annat kommit fram i tråden. Postad 11 March 2012 - 17:15
Jord och nolla är typ samma sak. Från transformatorstationen kommer det fyrledarsystem. In i fastigheterna Allt är frid o fröjd TILLS man installerat en jordfelsbrytare då blir det andra bullar. Tycker du ska anlita ngn som kan. Allt för ofta ser jag folk som inte borde koppla när man är ute och gör jobb. Ibland går det mindre bra. Tex som när en 63A handske tar eld. Brinner rätt bra... Eller som i veckan en central hade brunnit. Då var det t.o.m elektriker som gjort fel. Postad 11 March 2012 - 17:18
Nä, man ska nog inte peta i sånt där själv. Speciellt inte i gamla fastigheter.
Morsan bad mig byta en armatur i köket. Men det var alla möjliga färger på fk´n. Inte brunt, blått och gulgrön som man är van vid. Redigerat av Bongo_Mongo, 11 March 2012 - 17:33. Postad 11 March 2012 - 17:38
När elementet slår längre än det egentligen kan. Ibland bottnar det snyggt och låter bara lite konstigt, och ibland bottnar det med ett "KLONK". Det hänger lite på hur hårt det bottnar, och på elementets uppbyggnad. Postad 11 March 2012 - 18:58
Den bilden har jag också fått under dagens googlingar. Jag har kontaktat en elektriker nu. Det blir inkopplat i veckan eller i helgen om en vecka. Han trodde att det skulle röra sig om max två timmars jobb. Själv tror jag han fixar det på en kvart. Jag skulle inte drömma om att pilla på detta. Jag har inte behörighet och vill inte riktigt ta ansvaret om hela hyreshuset på nio våningar och 24 lägenheter brann ned. Postad 11 March 2012 - 19:15
Tycker jag du gjorde rätt i! Postad 11 March 2012 - 20:54
Det där är ju inget argument, av alla människor jag träffat i hela mitt liv (Det är ju som du kanske förstår ganska många...) så är det ingen av dom som klarar av att springa 100 meter på under 10 sekunder, men jag skulle ju ha fel om jag påstod att det inte finns några som klarar av det. Eftersom att du inte VET hur det ligger till så tycker jag att vi avvaktar svar från dom som vet. Jag har inte heller något som helst intresse av att fortsätta ältandet och förstöra Bagarns tråd. Vänligen respektera detta och om du vill fortsätta älta så föreslår jag att du startar en ny tråd för ändamålet, väljer du att ignorera mitt önskemål och ändå fortsätta här så förvänta dig inga fler svar från mig för jag har inget mer att tillföra än det jag redan sagt. Postad 11 March 2012 - 22:45
Man kan ju faktiskt ha med infra med flit även om man inte kan spela upp det i studion. Man kan ju tex använda någon form av visuell analys.
Postad 12 March 2012 - 00:06 Missade att du skrev det här tidigare sorry. Klart att jag styr så att alla kan lägga till vad dom vill. Jag tog mig friheten att lägga till alla Komoroks tips. Om han inte vill blanda sina tips med mina så får han hojta till så åker dom bort. Eller, nu kan han ju ta bort dom själv om han vill. Smidigt. Här är listan för dom som missade den tidigare. Det handlar alltså om klassisk musik. Gärna mera åt det lättlyssnade hållet. Men har man något riktigt häftigt förslag så kör hårt! http://open.spotify....yccWVfD5BDY4XSa Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 12 March 2012 - 00:08. Postad 12 March 2012 - 00:25
Jag tycker att det börjar bli dags att planera för en hifi-träff hos någon.
Solen börjar ju kika fram titt som tätt, vägarna och tågspåren är bra, och det är tillräckligt varmt för att grilla och dricka kopiösa mängder bira. Fram med förslag nu gubbs !! Postad 12 March 2012 - 00:30
Ni är bjudna om ni kan ta er till världsmetropolen Kramfors
Postad 12 March 2012 - 00:34
Din rigg SKA jag lyssna på. Det är bara en fråga om när. Men det är ju klart roligare om vi är några stycken. Gayafton på två känns sisådär... Postad 12 March 2012 - 00:38
Klart som fan vi måste vara ett antal annars blir det väl ingen riktigt "hifi-träff" direkt:)
Postad 12 March 2012 - 00:46
Korvfest lär det ju bli, men det är ju kul om det blir flera korvar. För Niklas skulle det kanske kunna vara ett alternativ att mellanlanda hos mej en dag om vi ska upp till lapp****t.. Annars åka hit och åka gemensamt och mellanlanda hos Palle och/eller Brallan en dag. Om han får ledigt för tanten... Postad 12 March 2012 - 07:57
Jag kommer jättegärna upp. Får jag också ta med mig skivor som jag kan spela hos dig? Postad 12 March 2012 - 08:08
För tusan, här skall vi ju ha träff!
Har kontrollerat att webern fungerar som den skall, bara ta med gott humör så fixar jag med mat och öl 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |