Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)

3140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 June 2006 - 22:46

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Hej

Nu vill man aldrig se fotboll i SD-TV :rolleyes: vilken bild , nästan för bra .. det gör ont i ögonen

:ph34r: Jag har ett stort problem när jag kopplar boxen via HDMI.
På alla kanaler som har DD SVT 1&2, HDTV kanalen & CMore hd .. När jag sätter boxen på sp/dif på så väser det ur TVn:s högtalare .. någon annan som har detta problemet.. sätter jag sp/dif av så låter det ok..men då får man ju inte DD ljud till förstärkaren ...

Sen funkar ju inte DD 5.1 på Canalplus Kanalerna men det funkar väl inte för någon eller ??

Jag har en LG 37 LP1:a ... kanske är fel på denna ???
Jag kanske ska ringa till LG ??

Nu har jag löst problemet genom att koppla Component till tv och tar ljudet via spdif till förstärkaren...
men jag skulle vilja köra boxen via HDMI...

Redigerat av Salakingen, 09 June 2006 - 22:47.

Postad 09 June 2006 - 22:50

Norrlänningen
  • Norrlänningen
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag e såå nöjd me bilden men det förbannade ljudet som försvinner stör mig.(digitalt out)

jag mailade CD om detta men har inte fått svar ...och det var igår vid 14 tiden såå.

Nu måste vi mail bomba kvarteret CD så detta blir en sak som de måste ordna snabbt.

jag har även provat att koppla analogt på boxen men det e samma sak...ljudet försvinner.

ok...jag har mailat ( idag igen) ...imorgon så ringer jag också .

Patrik

<{POST_SNAPBACK}>

Ringde CD och frågade om ljudproblemet idag. Killen skulle återkomma under dagen, vilket han gjorde. Han undrade hur jag hade kopplat (Profigold koax från digital-out till surround-dvd). Han hade ingen förklaring förutom att jag skulle slå av ac3 på spdif. Jag har fortfarande problem på Canal Plus-kanalerna. Ljudet försvinner hela tiden. Det lutar åt en retur av den här boxen efter VM, om inte en riktigt maffig firmwareuppgradering finns om tre veckor...

<{POST_SNAPBACK}>

riktigt buggig box

förstår fortfarande inte varför FTA inte fungerar!

<{POST_SNAPBACK}>

Det verkar som om boxen är j-vligt känslig för en dålig insignal. Jag har finjusterat motorparabolen idag och vips så var alla ljudproblem borta. Så var ytterst noga med fininställningen. Jag har en 120 cm parabol så jag undrar hur det går om man har en liten tallrik.

Däremot släpper boxen inte in några FTA-kanaler från Astra eller Hotbird. Trist! Hoppas CD rättar till det. Det är faktiskt så illa att boxen inte ens släpper igenom "loop throut" till min gamla box med motorstyrning om jag flyttar den från Thor positionen. Som tur är så har jag en Twin LNB men jag har testat hur boxen för att se hur den uppför sig. Jag tycker som många av er andra att boxen verkar buggig.

Postad 09 June 2006 - 22:52

maclaes
  • maclaes
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Hej

Nu vill man aldrig se fotboll i SD-TV  :rolleyes: vilken bild , nästan för bra .. det gör ont i ögonen

:ph34r: Jag har ett stort problem när jag kopplar boxen via HDMI.
På alla kanaler som har DD SVT 1&2, HDTV kanalen & CMore hd .. När jag sätter boxen på sp/dif på så väser det ur TVn:s högtalare .. någon annan som har detta problemet..  sätter jag sp/dif av så låter det ok..men då får  man ju inte DD ljud till förstärkaren ...

Sen funkar ju inte DD 5.1 på Canalplus Kanalerna men det funkar väl inte för någon eller ??

Jag har en LG 37 LP1:a  ... kanske är fel på denna ???
Jag kanske ska ringa till LG ??

Nu har jag löst problemet genom att koppla Component till tv och tar ljudet via spdif till förstärkaren...
men jag skulle vilja köra boxen via HDMI...

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara HDsändninga som sänds i 5.1 stereo i bästa fall.
/maclaes

Postad 09 June 2006 - 22:57

maclaes
  • maclaes
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
:ph34r: Skibra bild på HDTV fotbollen, det var häftigt, jag var tvungen att titta på Polen-Euqador också hade det varit fler matcher hade jag suttit där ännu!!!.
CmoeHD var inte sämre synd bara att filmutbudet är så dåligt.

/maclaes
:rolleyes:

Postad 09 June 2006 - 23:10

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Det är bara HDsändninga som sänds i 5.1 stereo i bästa fall.
/maclaes

Nej det är det inte ....
Canal + (film1,2,3, Cmore film1 &2)har sänt filmer i DD 5.1 i mer än ett år ...
Har en Digitaly304 som jag köpte för ca 1 år sedan, Men den boxen funkade 5.1 helt ok ..
Canal + (film1,2,3, Cmore film1 &2)sänder nästan alla filmer i 5.1 ,men jag får inte 5.1 ljud med den nya Hdtv-boxen på dessa kanaler...

Postad 09 June 2006 - 23:28

PappaPi
  • PappaPi
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tittut!

Har kopplat in min box som jag hämtade på posten idag. Är gammal kund som inte fick nån tröja, men jag fick i alla fall en box :ph34r:

När jag kopplar boxen via komponent till min projektor (Projectiondesign Action Model One Mark II) så får jag en ihopptryckt bild på den vänstra 70% delen av min 16:9 duk. Detta gäller både HD kanalen och dom vanliga kanalerna. När jag kopplar via HDMI så blir det bild på hela duken.

Går jag via komponent till min plasma Pioneer PDP505 så blir det bild över hela skärmen.

Med DVD, XBox360 och min gamla sattelitbox Nokia 9902 via komponent till duk så får jag inte nån ihopptryckt bild.

Jag har ställt in boxen på 16:9 bild

Vofför blir bilden ihopptryckt via komponent på detta viset?

Postad 09 June 2006 - 23:57

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

FTA är de "fria" och gratis kanaler som ligger på bl.a Astra & Hotbird, det rör sig om tusentals tv & radiokanaler.....Exempelvis den helt nya tyska kanalen "Anxie" som ligger på Astra och enbart kör HDTV.....

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha, där ser man. Tack för svaret!

Postad 09 June 2006 - 23:57

Unregistered40333
  • Unregistered40333
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ni som inte kan spela in betalkanalerna (får meddelande "materialet är kopieringsskyddat"), prova det här!
Slå av och sätt på boxen efter att du satt på DVD-recordern. Verkar som boxen skakar hand med kringutrustningen vid uppstart. Funkar iaf för mig.
För övrigt samma problem med ljuddumpar på canal + som ni andra fast jag har nytt paket.
Mitt i Polen-matchen blev det bild och ljudstörningar men det försvann efter omstart.

Postad 10 June 2006 - 00:02

gauss
  • gauss
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jo, nog är väl boxen buggig. Inget ljud ut från stereo ut (kanske specifikt för min box), ingen EPG, ingen möjlighet att reglera volymen via fjärr, ingen text-tv (= mängder med knappar på fjärren som saknar funktion). Jag är iofs van, hade en hyrbox från Nokia när boxersändningarna startade och den var inte kul ens bildmässigt.

Bilden från fotbolls-vm är dock superb, inga hackningar eller dylikt för min del. Jag har kopplat boxen via HDMI till TVn och tar ljudet från TVn för att få lite mer tryck. Därmed har jag ännu inte testat den digitala ljudutgången.

Ringde idag CDs kundtjänst och anmälde att jag saknar text på C More HD, ännu har jag inte fått svar vilket iofs kanske indikerar att man jobbar för högtryck med beställda, icke levererade boxar.

Är det någon annnan som har problem med bortfallen text på C More HD, inget ljud ut via audio ut, ingen möjlighet att reglera ljud via fjärr, ingen EPG etc., meddela här och helst också till CD.

Jag skulle gissa att leverantören av boxar lovat för mycket till CD vilka i sin tur lovat för mycket till sina kunder. Plötsligt har det blivit mycket bråttom och man har tvingats acceptera en hel del brister i funktionalitet. Det ursäktar dock inte när man gör specifika erbjudanden till såväl nya som gamla kunder. Vi nya kunder tror att vi köper en hygglig produkt (ingen har t.ex. sagt till mig att jag skulle kunna ta in andra satelliter än Thor, vilket hade varit väldigt trevligt om det hade varit möjligt) på 24 månader och säkert många med mig har tecknat sig för 3 månader med C More HD. Ok, ingen text på C More HD kan jag klara i många fall men inte mina barn. Det kanske inte är CDs fel, felet kanske ligger hos box producenten, men det ursäktar inet om inte CD ställer sig på kundernas sida och kräver kompensation av producenten, alternativt själva står får kompensationen.

Gamla kunder förlänger sitt abonnemang med 12 månader (tror jag) och premieras för detta genom att inte få box enligt strikt turordning, nya kunder går före. I övrigt får man samma box som övriga, dvs. buggig (om man nu fått den alls dvs.).

Ska jag se det ur CDs perspektiv så kan jag förstå att man prioriterar nya kunder, lovar man fotbolls-vm i HD så kan jag tänka mig att många nya som inte får box helt enkelt tackar för sig. Det gäller kanske gamla kunder också, men CD räknar säkert med en viss tröghet när det gäller att byta. En ny kund går lätt tillbaka till det man haft tidigare medan en gammal kund inte byter lika lätt. Ska jag vara ärlig så är Boxer rena mardrömmen att ha att göra med, inga raka besked (t.ex. om fotbolls-VM) eller koll på vad man beställt överhuvudtaget, CDs kundtjänst känns extremt kompetent som jämförelse.

Bilden från VM är trots allt imponerande, plötsligt känns alla pengar (HD-klar TV) + CD box) samt frånvaro från arbetet (pga. installation av parabol) väldigt väl investerade. Det här känns som lika stort som när färg-tv kom en gång i tiden. Fast större :ph34r: .

Inget av detta fråntar dock CD ansvar för att leverera en felfri produkt till samtliga kunder, nya såväl som gamla, samt att infria löften till både gamla och nya kunder.

Hoppas att ni gamla kunder står på er, bilden är definitivt värd det, samt att alla, både nya och gamla kunder, anmäler alla fel/problem med boxen så att de (CD) inser att man inte kan lova stort och hålla tunt. Vad är det t.ex. för vits med att kika på C More HD om man inte är duktig på talad engelska? CD har iofs inte explicit lovat att kanalen ska vara textad men som kund känns det som ett naturligt antagande.

Postad 10 June 2006 - 00:13

Unregistered91084b0d
  • Unregistered91084b0d
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Jo, nog är väl boxen buggig. Inget ljud ut från stereo ut (kanske specifikt för min box), ingen EPG, ingen möjlighet att reglera volymen via fjärr, ingen text-tv  (= mängder med knappar på fjärren som saknar funktion). Jag är iofs van, hade en hyrbox från Nokia när boxersändningarna startade och den var inte kul ens bildmässigt.

Bilden från fotbolls-vm är  dock superb, inga hackningar eller dylikt för min del. Jag har kopplat boxen via HDMI till TVn och tar ljudet från TVn för att få lite mer tryck. Därmed har jag ännu inte testat den digitala ljudutgången.

Ringde idag CDs kundtjänst och anmälde att jag saknar text på C More HD, ännu har jag inte fått svar vilket iofs kanske indikerar att man jobbar för högtryck med beställda, icke levererade boxar.

Är det någon annnan som har problem med bortfallen text på C More HD, inget ljud ut via audio ut, ingen möjlighet att reglera ljud via fjärr, ingen EPG etc., meddela här och helst också till CD.

Bilden från VM är trots allt imponerande, plötsligt känns alla pengar (HD-klar TV) + CD box) samt frånvaro från arbetet (pga. installation av parabol) väldigt väl investerade. Det här känns som lika stort som när färg-tv kom en gång i tiden. Fast större :ph34r: .

<{POST_SNAPBACK}>

Har också samma problem + att knapparna som sitter på boxen inte funkar heller, det är stumt när man trycker på dom.

Redigerat av Unregistered91084b0d, 10 June 2006 - 00:14.

Postad 10 June 2006 - 00:22

Knekten
  • Knekten
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Superbt, det är ingen bild.....man är där. Samma med ljudet.
Men jag har ett "roligt" fel. Har kopplat HDMI till TV samt komponent till projjen.
Kör jag bara TV funkar allt OK, men när jag ska kolla på projjen så kan jag inte stänga av TV:n för då försvinner bilden på projjen!!! Måste alltså ha på TV:n bakom duken för att kunna få bild på projjen. Ska prova att växla HDMI/komponent till TV/projje och se om det hjälper.
Ingen annan som har har samma problem??

Postad 10 June 2006 - 00:27

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Hämtade boxen boxen på ICA i Tvååker idag, visste att CD skulle hålla vad dom lovade.....Skall koppla in den nu...........Återkommer med ett utlåtande........Tyskland slog Costa Rica, bra för VM !

<{POST_SNAPBACK}>

Tvååker? fan det är ju "in the middle of fucking nowhere" och du har fått din box, helt fantastiskt............... :ph34r:

I torsdags sa dom på CD att min box höll på att packas, inte fan får jag nån box till denna helg...........

//PeO

Postad 10 June 2006 - 00:33

hocs
  • hocs
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jo, nog är väl boxen buggig. Inget ljud ut från stereo ut (kanske specifikt för min box), ingen EPG, ingen möjlighet att reglera volymen via fjärr, ingen text-tv  (= mängder med knappar på fjärren som saknar funktion). Jag är iofs van, hade en hyrbox från Nokia när boxersändningarna startade och den var inte kul ens bildmässigt.

Bilden från fotbolls-vm är  dock superb, inga hackningar eller dylikt för min del. Jag har kopplat boxen via HDMI till TVn och tar ljudet från TVn för att få lite mer tryck. Därmed har jag ännu inte testat den digitala ljudutgången.

Bilden från VM är trots allt imponerande, plötsligt känns alla pengar (HD-klar TV) + CD box) samt frånvaro från arbetet (pga. installation av parabol) väldigt väl investerade. Det här känns som lika stort som när färg-tv kom en gång i tiden. Fast större :D .

<{POST_SNAPBACK}>

Har också samma problem + att knapparna som sitter på boxen inte funkar heller, det är stumt när man trycker på dom.

<{POST_SNAPBACK}>

Samma problem här med fast jag kan reglera volymen med min fjärrkontroll..
******** i gatan vilken bild på min PV60, när är nästa match? :ph34r:
Åhh, så snällt av CD att man får se alla kanalern i 2 veckor med det nya kortet :rolleyes:

P&K
hocs

Postad 10 June 2006 - 01:24

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Bilden från VM är trots allt imponerande, plötsligt känns alla pengar (HD-klar TV) + CD box) samt frånvaro från arbetet (pga. installation av parabol) väldigt väl investerade. Det här känns som lika stort som när färg-tv kom en gång i tiden. Fast större :D .

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Åhh, så snällt av CD att man får se alla kanalern i 2 veckor med det nya kortet :rolleyes:

P&K
hocs

<{POST_SNAPBACK}>

Nya kortet?

Var det inte massa folk här på forumet som fick sin box men inte nytt kort?
MAO så är ditt kort nu bundet till boxen eller?

Postad 10 June 2006 - 02:53

Unregistered7150649a
  • Unregistered7150649a
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Överlycklig att jag fått allt o funka fick boxen igår ;)
bildkvaliten på hd :huh: (kör me supra-hdmi kabel kopplad till en pioneer 434hde) otroligt bra bild men vet ej riktigt än vilken hd-upplösning som e bäst (567-720 eller 1080?) :D man vill inte gärna kritisera nu när man väl fått boxen, och i tid dessutom.... tack CD

MEN alla sändningar i 4/3 formatet som inte går att få i fullskärm irriterar otroligt för den ovane,
och favoritlistan är ett skämt, går ej att se kanalerna på lista och ej lägga dem i den följd man vill :rolleyes: dessutom får jag ej in gratiskanalerna (marksända 3.an o 6.an) för att lägga in dem som analoga i favoritlistan trots att antennkabeln e kopplad till boxen :huh: .........
överlag känns boxen mycket billig o fattig , kommer nog o lämna den åter trots den otroliga hd-bilden..

blir o köpa en "riktig" hd-box som tar emot alla sateliter med motorstyrning och (fria framtida hd kanaler) med inbyggd hårdisk samt bluray-spelare! :ph34r: reelbox hade nåt på g....

Redigerat av Unregistered7150649a, 10 June 2006 - 02:54.

Postad 10 June 2006 - 05:20

Unregisterede74c2883
  • Unregisterede74c2883
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Visst ska denna ingång fungera att ta emot boxens HDMIsignal?

Input 2 - DVI-I (HDCP Compliant) / RGB & Component (w/optional cable)

Jag kör med Supras 7,5meters HDMI - DVI men får ingen bild.

Postad 10 June 2006 - 05:48

hocs
  • hocs
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Bilden från VM är trots allt imponerande, plötsligt känns alla pengar (HD-klar TV) + CD box) samt frånvaro från arbetet (pga. installation av parabol) väldigt väl investerade. Det här känns som lika stort som när färg-tv kom en gång i tiden. Fast större :huh: .

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Åhh, så snällt av CD att man får se alla kanalern i 2 veckor med det nya kortet :D

P&K
hocs

<{POST_SNAPBACK}>

Nya kortet?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan kolla det idag, måste sova lite nu :rolleyes:

/hocs

Postad 10 June 2006 - 06:27

Unregistered5f04ec8a
  • Unregistered5f04ec8a
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Superbt, det är ingen bild.....man är där. Samma med ljudet.
Men jag har ett "roligt" fel. Har kopplat HDMI till TV samt komponent till projjen.
Kör jag bara TV funkar allt OK, men när jag ska kolla på projjen så kan jag inte stänga av TV:n för då försvinner bilden på projjen!!! Måste alltså ha på TV:n bakom duken för att kunna få bild på projjen. Ska prova att växla HDMI/komponent till TV/projje och se om det hjälper.
Ingen annan som har har samma problem??

<{POST_SNAPBACK}>

Fick min box i fredags, är gammal local kund som tecknat familjepaket. Ringde 07:58 den 8/5.

Jag har samma fenomen/fel som du. Fick sätta TVn på en ingång som inte användes så blev den svart till slut. En Samsung 40M61. Jag har dock problem med HDMI svärtan, det finns ju två olika system och hittar inget sätt att ändra på i TV:n eller i boxen. Fick välja dynamisk kontrast och justera en del andra parametrar för att få bra svärta igen.

Jag kör en Panasonic AE700 via komponent. På min sweetspot är det en oerhörd skillnad på HD och SD på projjen, inte lika extrem på TVn. Men sätter man sig i sofforna lite närmare bilden (de som löst biljett :ph34r: ) så är skilnaden enorm även på TVn.

Det blir liksom inte sämre ju närmre man går som med SD då TVn får "hitta på" en massa pixlar till 1368*768.

Kortsagt Underbar bild i HD, ingen DD från annat än Cmore och HD kanalen, Lite buggig men jag klarar mig genom detta VM sen kommer väl en Firmware uppdatering som kanske fixar några av problemen.

I Kväll smäller det

/Mattias

Redigerat av Unregistered5f04ec8a, 10 June 2006 - 06:44.

Postad 10 June 2006 - 07:47

drhawk
  • drhawk
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Nu är väntan på denna box snart över. Får den i nästa vecka.
Då flyttas focus över på nästa pryl som ännu inte finns att köpa.

Varför håller man på så här? Varför inte bara gå in på
onoff och köpa en TV och en Scartkabel som alla andra?

Inget googlande innan. Inga specificationer. Inga prisjämförelser.
Ingen optimering.
Bara lyssna på försäljaren och ta det han rekommenderar.

Tänk vad mycket tid man skulle få över...

Hur många i denna tråd väntar på p990n?

Postad 10 June 2006 - 07:54

Unregistered40087
  • Unregistered40087
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

boxen är jävligt buggig

dags för CD att släppa en FIX för detta

Ha lite tålamod så kommer det säkert patchar. Med tanke på alla tidigare förseningar så borde det inte dröja mycket länge än till jul

Postad 10 June 2006 - 08:15

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Känns inte som troligt att det kommer patchar speciellt snabbt, den grundig box jag har nu har det inte kommit en uppgradering till på två år, trots att den är rätt buggig och flera påstötningar hos CD.

p990, om det är Ericsson telefonen du menar, nej, den är så grymt ful.

Postad 10 June 2006 - 08:19

Unregistered8bb2ec52
  • Unregistered8bb2ec52
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Norrlänningen skrev: "Däremot släpper boxen inte in några FTA-kanaler från Astra eller Hotbird. Trist! Hoppas CD rättar till det. Det är faktiskt så illa att boxen inte ens släpper igenom "loop throut" till min gamla box med motorstyrning om jag flyttar den från Thor positionen. Som tur är så har jag en Twin LNB men jag har testat hur boxen för att se hur den uppför sig."

Stämmer, loop through funkar inte. Så jag satte min gamla Samsung-box först, och använde dess loop through, och då kan jag växla mellan boxarna. MEN: signalstyrkan på Sagem boxen blir då bara 4/20 i stället för 16/20 när jag matar den från parabolen direkt.

En sak till: Jag har Thor på Diseq-position 2, och Sirius på 1. Jag var då tvungen att ange speciellt Referenstranspondern till 2 och då hittade boxen denna och kunde göra kanalsökningen. Men denna inställning försvinner när boxen går i standby. (Däremot behålls informationen för övrigt om vilka satelliter som ligger på vilken LNB). Så nu måste jag upp på taket och ändra ordningen rent fysiskt, därför att boxen kommer annars aldrig att hitta programuppdateringarna, för den söker bara efter dom vid uppstart efter standby...

Hans

Postad 10 June 2006 - 08:35

Unregistered8bb2ec52
  • Unregistered8bb2ec52
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Nu har jag experimenterat lite för att få in FTA-kanalerna på Astra. Jag angav som referenstransponder en kanal som jag får in bra på min gamla box: frekv 12363, lodrät polarisation, 27500 symbol rate, på min LNB nr 4. Då visar Sagem-boxen bra signalstyrka. Heja, tänkte jag, nu är det bara att göra kanalsökning. Den startar....... 0 kanalar funna :ph34r:

Det verkar alltså så att boxen bara letar efter kanaler i CDs "bukett" och inget annat.

Jag ger upp....

Postad 10 June 2006 - 10:22

mkarl
  • mkarl
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej
Jag får ej något ljud på tv när jag använder hdmi-kabeln,
men det får jag när jag kopplar med scart kabeln.
Har en LG 42PC1RR med en hdmi ingång.
Är det någon här som har samma problem?.

Postad 10 June 2006 - 10:23

MONROVIA
  • MONROVIA
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Ja drhawk det är spännande frågor du ställer.

Det är nog den gamle samlaren/jägaren i oss som driver jakten på nya prylar. För någon större kärlek till prylarna kan man inte se i den här tråden :ph34r: .

Hade en vit period ett tag (inte så vit att jag tilltalade figurerna på OnOff med annat en NEJ! ) men så köpte jag en digitalkamera och behövde då något att se bilderna på så det blev en Samsung 61:a och så insåg jag att jag behövde ny DVD, ny surroundstärkare och så detta med CD och HD och jag behöver nog en projektor för 40" är ganska lite.

Lyckligtvis är firman strikt med telefoner så jag slipper ångest över P990. Man får en punkt. Men man skulle kunna ha en privat...

Köpte för övrigt en MC till igår...

Är det säkert att man inte kan ta med sig något när man dör ?

Blåst på Logitech-fjärren av Auto & Motor eller vad blaskan heter, ingen HD-box från CD till VM.....och när den kommer verkar det bäst att skicka paketet oöppnat till soptippen.

Skall man cancelera boxen hos CD om den inte kommer nästa vecka ?
Den verkar ju vara sämre än Nokia´s första digitala underverk !

Postad 10 June 2006 - 10:30

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Jag har också drop-outs på bild och ljud, inte så ofta men kanske var 5-10:e minut, bilden blir svart en sekund och ljudet försvinner. Mer om detta senare, nu över till annat: många i denna tråd har påminnt mig om barn som sitter i baksätet på bilen under en långkörning och var 5:e minut har frågat: Är vi framme än? Well, boys and girls, nu är det många som är "framme"!

Så nu knorras det över andra saker, att CD inte har gjort sitt jobb, att dom borde ha satt press på Sagem mm. Det är uppenbart att CD har satt press på Sagem, jag är övertygad om att CD och Sagem har fört långa diskussioner om hur dom skall få boxen klar till VM. Jag är lika övertygad om att i dessa diskussioner så kom man fram till att släppa fokus på mindre viktiga funktioner som t ex EPG, text-tv och FTA! Det kan enkelt fixas senare med nya mjukvaror, fokus har istället riktats mot att få HDTV att fungera.

Över till några kommentarer:

Min box är inte tejpad, den har inte usb, nätverk osv överhuvudtaget så det verkar finnas ett par tre olika modeller

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket intressant, men det kanske bara betyder att dom har varit tvungen att använda chassie till boxar som har fler funktioner än CD:s version för att få fram boxar i tid. Insidan kan vara identisk.

boxen är jävligt buggig
dags för CD att släppa en FIX för detta
ljudet och bilden försvinner och hackar då och då...
annars suverän kvalite på bilden..
men boxen känns mer som prototyp och inte en färdig box

<{POST_SNAPBACK}>

Nåja, "jävligt buggig" vet jag inte om man kalla den under de förhållanden som råder, att funktioner saknas är ingen bugg. Men du kanske har samma "hack" i bilden som jag? Mer om detta senare.

Ringde CD och frågade om ljudproblemet idag. Killen skulle återkomma under dagen, vilket han gjorde. Han undrade hur jag hade kopplat (Profigold koax från digital-out till surround-dvd). Han hade ingen förklaring förutom att jag skulle slå av ac3 på spdif. ..

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte om det är samma problem, men drop-outs på filmkanalerna försvinner med analoga ljudet. DD-ljudet funkar inte. På HD-kanalen så påverkas både bild och ljud. Har inte kollat C More HD.

Det verkar som om boxen är j-vligt känslig för en dålig insignal. Jag har finjusterat motorparabolen idag och vips så var alla ljudproblem borta. Så var ytterst noga med fininställningen. Jag har en 120 cm parabol så jag undrar hur det går om man har en liten tallrik.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det verkar faktiskt påverka en del, jag finjusterade parabolen mellan matcherna igår och fick bättre signal, gick från 159 till 163. Efter det så upplever jag att det blev mindre drop-outs av ljud och bild. Jag vet även av erfarenhet att blåsigt väder (som igår) kan orsaka drop-outs och att om det går en väg i närheten så kan tändningen på bilar och motorcyklar störa mikrovågshuvudet så pass att man bilden försvinner. Särskilt tvåtaktare! Detta gäller f ö även boxer. Jag tror inte att det är boven i detta fall, men det kan vara bra att veta!

<{POST_SNAPBACK}>

Ljudet på analoga stereo-utgångarna är extremt lågt! Jag trodde inte heller att det var något ljud tills jag drog upp volymkontrollen! Det analoga ljudet påverkas av volymkontrollen på fjärren, som i sin tur påverkar ljudnivån under ljudmenyn, men konstigt nog "S/PDIF"-ljudnivån! :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket intressant! Mer om det senare, vi behöver din hjälp!

<{POST_SNAPBACK}>

Textningen har aldrig funkat bra på C More HD, inte ens med mpeg-2 boxen! Det kan bero på utsändningen, klaga hos CD.

Kortsagt Underbar bild i HD, ingen DD från annat än Cmore och HD kanalen, Lite buggig men jag klarar mig genom detta VM sen kommer väl en Firmware uppdatering som kanske fixar några av problemen.

I Kväll smäller det

/Mattias

<{POST_SNAPBACK}>

Rätt inställning!

NU ÖVER TILL "SENARE"! :ph34r:

Istället för att spamma denna tråd med vad som är fel så tycker jag att vi istället själva försöker reda ut vad som är fel och om det går att göra något åt det (inställningar mm). Det verkar ju fiungera bättre för vissa, låt oss försöka ta reda på varför.

Vi kan dock inte göra det i denna tråd, för då skulle informationen drunka i all övrig information, så jag startar snart en ny tråd med tillägget: problemlösning.

I'LL BE BACK! :D

Postad 10 June 2006 - 10:35

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Jo, nog var det problem...

Fick boxen igår eftermiddag, fick bild på den 17.50 :ph34r:

Gjorde en "installation" med kanalsökning, hittade 120 kanaler och allt såg frid och fröjd ut.
Ganska kass bild men ett par tryck på knappen "HD" så såg det bättre ut, dock enbart i 576P.
Sen började allt barka åt h-vete. Fjärren slutade fungera, bild och ljud hackade till var femte sekund
samt att boxen helt plötsligt startade om. Dessutom fungerade inte kortet som var med utan jag fick köra med det gamla så länge, det fungerade. Ett samtal till CD och de kände inte till något problem som liknade mitt. De lovade skicka en ny box så fort det var möjligt.
Började med att rycka ur allting igen. Bytte och körde enbart från scart ut och då fungerade allt klockrent (dock inte i HD då), även fjärrkontrollen fungerade som den skulle.
Tog en uppsättning komponentkablar från en av dvd:erna och kopplade in. Fungerade strålande.
Alltså, så fort jag har i HDMI så blir boxen helt galen och fjärren slutar fungera.
Jo, jag vet, märkligt.
Körde iaf match nummer två igår i HD via komponent och det var riktigt kul. Var en del ströningar i sändningen i mitten av matchen dock, men det verkar ha varit i sändningen iaf.

Återstår ett problem nu, ljudet försvinner helt (ac3-ljudet) efter ett par minuter och kommer inte tillbaka utan att jag byter kanal och sen tillbaka till HD-kanalen.
Ringde CD och felanmälde på nytt. Berättade att jag löst problemen med boxen genom att ta bort HDMI och köra komponent, men att ljudet försvinner. Ljudproblemen är de fullt medvetna om och att deras supporttekniker jobbar på att lösa de problemen.
Eftersom jag kör konvertering av HDMI--->DVI och den kabeln är ganska lång bak till projektorn så skall jag testa med en annan kabel. CD kan inte ersätta mig med en ny box innan alla andra har fått sin första box, vilket ju är helt förståligt.

öhhh, blev ju lång denna post ju, någon av er andra som fått problem med HDMI?

Postad 10 June 2006 - 10:36

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

HDMI överför 5.1 ljud så det kanske är det som krånglar, din tv kan bara ta emot stereo ljud.

koppla in stereo ljud från boxen istället(2rca), kanske löser problemet.

Postad 10 June 2006 - 11:58

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1022 inlägg
  • 0
Ringde till kundtjänst i morse utan hopp, döm om min förvåning då killen på supporten på CD sa att boxen skickades i torsdags och att den låg på mitt utlämningställe :ph34r:! Pilade dit, installerade lite snabbt och oj oj oj oj oj oj säger jag. Har varit hyfsat nöjd med SD-TV innan men vilken skillnad, helt otroligt. Jag kör HDMI via en Yamaha RX-V2600 till en Sony HS60. Fantastikt. Det lilla jag kollat (reprisen Ecuador - Polen från igår) var bra, utan dropouts och så... MEn som sagt, inte kollat länge så det kanske kommer.

Med tvekan godkänt då, Canal Digital. Jag är för övrigt gammal kund och beställde rätt tidigt. Så Sverige ikväll då, mumma. Jag vill ändå hålla ned entusiasmen en aning, jag lider fullt och helt med er som ännu inte fått boxen. Dessutom tycker jag fortfarande att det är horribelt att prioritera nya kunder, det köper jag aldrig, helt sjukt!

Postad 10 June 2006 - 12:06

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Ang. Komponentutgången på boxen ger den i princip lika bra som HDMI.

Testade att växla mellan utgångarna på en Mitsubishi HC3000 (en mycket bra projektor för de som inte vet) och kunde konstatera att det skillde extremt lite mellan HDMI och komponent. Så strular HDMI behöver man inte känna att man missar nått för det ser lika bra ut ändå.

Postad 10 June 2006 - 12:45

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Hej

Jag har problem med min LG LP1:a när man kör via HDMI
får inget ljud jag heller ,, bara väsningar ...det gäller bara kanalerna som har DD ljud ...

HDMI överför 5.1 ljud så det kanske är det som krånglar, din tv kan bara ta emot stereo ljud.

Japp det löser problemet ..Men då måste ta bilden via Komponet...
Kan det vara så att LG:s apparater inte klarar och ta 5.1 ljud via HDMI ??
skall kontakta dem och fråga ???

Postad 10 June 2006 - 13:15

hocs
  • hocs
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Bilden från VM är trots allt imponerande, plötsligt känns alla pengar (HD-klar TV) + CD box) samt frånvaro från arbetet (pga. installation av parabol) väldigt väl investerade. Det här känns som lika stort som när färg-tv kom en gång i tiden. Fast större :huh: .

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Åhh, så snällt av CD att man får se alla kanalern i 2 veckor med det nya kortet :D

P&K
hocs

<{POST_SNAPBACK}>

Nya kortet?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan kolla det idag, måste sova lite nu :rolleyes:

/hocs

<{POST_SNAPBACK}>

Nya kortet funkar som vanligt i min Strong 8700.

/hocs

Postad 10 June 2006 - 14:58

Unregisteredcca4f76e
  • Unregisteredcca4f76e
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det någon som skulle kunna vara bussig och dela med sig frekvens, symbolrate m.m för hd-kanalen?

/ Marcus

Postad 10 June 2006 - 15:03

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Hej

får inget ljud jag heller ,, bara väsningar ...det gäller bara kanalerna som har DD ljud ...

<{POST_SNAPBACK}>

Kan mycket väl vara så. 5.1 Ljudet är först och främst till för surround anläggningar. Bäst att höra med LG.

Postad 10 June 2006 - 15:34

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

vet ej riktigt än vilken hd-upplösning som e bäst (567-720 eller 1080?)  :rolleyes: 

<{POST_SNAPBACK}>

för det första
576 är ingen HD upplösning :ph34r:
kör på 1080i för bästa bild
en högre nerskalning ger alltid bättre bild

Postad 10 June 2006 - 17:51

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

Kan mycket väl vara så. 5.1 Ljudet är först och främst till för surround anläggningar. Bäst att höra med LG.

<{POST_SNAPBACK}>

jag har samma problem :ph34r: Ljudet med en LP1

Redigerat av Galten, 10 June 2006 - 17:52.

Postad 10 June 2006 - 19:19

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
en liten fundering.. kan vi inte sammanställa våra klagomål och föra dom vidare till ARN .. (almäna reklamations nämnden) de tror ja kan vara ett bra sätt att få press på CD. dom har ju vid flera tilfällen levererat en produkt som inte motsvarar de vi har teknat avtal för. enligt konsument lagen ska vi ha kompensation som står i relation till uppkommen brist. Hjälp mej att sammanställa alla brister gentemot de avtal som vi skrivet på ...
Skicka gärna PM så ska ja försöka sammanställa och driva saken

Redigerat av Galten, 10 June 2006 - 19:20.

Postad 10 June 2006 - 19:44

gauss
  • gauss
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag får inte in HD-kanalen alls nu, den funkade under England-Paraguay men under försnacket inför Sverige matchen försvann först ljudet och sedan bilden. Signalen är för svag säger boxen. Konstigt för andra kanaler fungerar fint.

Någon annan som har problem med HD-kanalen just ikväll?

Postad 10 June 2006 - 19:53

Adde87
  • Adde87
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon av ni lyckliga som har fått boxen som använder Logitechs Harmony-fjärrkontroller? Själv har jag inte fått min box än och undrar om den finns i Logitechs databaser eller om man måste ställa in allt själv? Jag har följt diskussionen i den här tråden och har inte sett produktnamn något förutom att det är en Sagembox. Vore bra att veta för att kunna söka i databasen.

Postad 10 June 2006 - 19:54

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Tur att man inte har hdtv :D

Då slapp man ju se i detalj hur j****a illa Sverige spelade :rolleyes:

Väntar dock ff på att få min box, klart avis på dom som fått en som funkar
med perfekt signal ( både bild & ljud ).

Jaja vm fortsätter, tror vi kommer få se en betydligt bättre match nu........

Ja vet en hel del ot men..... fortsätt gjärna att rappotera in inställningar osv
så att det går så fort som möjligt att installera min när den väl kommer :ph34r:

Vi hörs :huh:

Postad 10 June 2006 - 19:54

Unregistered195549ad
  • Unregistered195549ad
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
jag hade inga problem idag med nån av kanalerna

Postad 10 June 2006 - 20:06

Andreas Epradius
  • Andreas Epradius
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Tur man inte skaffade HDTV-box... Då hade den legat utanför fönstret istället för SDTV-boxen... Skitmatch...

Nåja... Är det någon mer som inbillar sig / konstaterar / märkt att det är bätte kvalitet på SDTV-sändningarna än det brukar vara i regel (vid sportsammanhang)...

Dom kör inte hdtv, dom har bara skaffat kameror av bättre kvalitet :ph34r:

Postad 10 June 2006 - 20:15

Unregistered8bb2ec52
  • Unregistered8bb2ec52
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Logitech fjärrkontroll: Nej, jag har inte hittat den i databasen. Håller just på att programmera upp den manuellt. Det är ju ändå inte så många knappar som används :ph34r:

Postad 10 June 2006 - 20:53

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
vem bryr sig om enbart sverige? man tittar inte bara på hdtv enbart pga av sveriges fiasko insatser...

det finnas andra lag matcher och annat material som är intressant också! filmer etc

Postad 10 June 2006 - 21:06

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@tega

Hadde inte du redan bestämt dig för att lämna tillbaka din box efter vm? :ph34r:

Håller för övrigt med dig, som tur är finns det andra matcher att titta på :rolleyes:

Vi hörs :D

Postad 10 June 2006 - 21:12

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Nåja... Är det någon mer som inbillar sig / konstaterar / märkt att det är bätte kvalitet på SDTV-sändningarna än det brukar vara i regel (vid sportsammanhang)...

<{POST_SNAPBACK}>

Måste också säga att det är riktigt bra kvalitet på SD-sändningarna. Dom måste ha höjt bitraten ordentligt. Tur att det inte är TV3 eller Kanal5 som håller i sändningarna! :rolleyes:

Postad 10 June 2006 - 21:23

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

super bild! kan inte bli bättre med SDTV än vad som är nu på SVTs fotbollsmatcher.
antar att dom tar HDTV sändningen och skalar ner den direkt och skickar ut till SDTV.

så svaret är nog att fotbollsmatcherna nu filmas med HDTV kameror därav skillnaden

Redigerat av Unregistered1008, 10 June 2006 - 21:24.

Postad 10 June 2006 - 21:54

mabm
  • mabm
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag fick upp "ingen behörighet" skylten ungefär var 10 minut under Sveriges match, har inte hänt igår eller tidigare idag. Det räckte att byta kanal nån sekund för att fixa det, men det var ju tur att det hände under en sån usel match och inte under något spännande... :ph34r:

Postad 10 June 2006 - 22:17

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
pl1sk3n Idag, 22:06 Inlägg #1446

Amatör

Grupp: Members
Registrerad: 11-December 05
Medlemsnummer: 39.550

Saknar bilder i Galleriet
Saknar DVD-filmer i sin Samling
Inga annonser i Marknaden

@tega

Hadde inte du redan bestämt dig för att lämna tillbaka din box efter vm?

Håller för övrigt med dig, som tur är finns det andra matcher att titta på

Vi hörs

ja boxen lämnas tillbacka efter VM...
det blir DM8000

Postad 10 June 2006 - 22:35

jeppa_fr
  • jeppa_fr
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
canal digital suger var fan e min box dom ska ha stryk jag beställde den 8/5 men inte fan kan man få en box om man redan är kund utan då ska man vänta en vecka in på vm bara för att alla nya kunder ska ha tid att sätta upp parabolen. va fan är det. har det ingen tv innan canal digital. det är bara löjligt hur illa de kan behandla sina kunder. som sagt stryk ska de ha :ph34r: :rolleyes: :D :huh: :huh: ;)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.